Syyskuun odottajia.....? Huhuu? :) 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masi*

Vieras
Tähti* 23/28v, esikoinen, la 27.8., Keski-Suomi
Ilona la 3.9 , tytto 07/06 , englanti
Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Anni67, 40v, esikoinen, la 7.9. (hedelmöityspäivästä laskettuna) Uusimaa
Laura79 , la 7.9
Miisis, 36/36v, Turku, la 7.9.
Iiris*, la 8.9. Oulu
Taina81 , pojat 1.v/3.v , la 8.9
Karoliina30, la 8.9. HKI
Sanni77, pk-seutu, poika 3/06, km 9/07, la 10.9.
Helinä84, la 15.9
Masi 23/31v,Uusimaa, poika 01/07, la 16.09
Weenie, 29/30v, tytär 8/06, la 16.9(?)
Hilla-79 28/36, poika 01/00, la 20.9
Doblen 32/46, la 20.9.
Palmuhiiri 28/31v, HKI, la 21.9
Phalenopsis, 26v. la 21.9. Oulu
tarsipaani, la 21.9.
-dream- 24v/26v, HKI la 22.9.2007
Kaisa~, 22v/33v, Kouvola, tytär 10/06
Ella, 27v., Pääkaupunkiseutu, la 22.9.
Ella11, la 23.9.
tinttiliini,27v. la 26.9
Jenninen 20v. la 28.9
sweetpearll 23v., la 30.9

Mielipiteitä jos sais
http://www.weddingo.net/shopexd.asp?id=716&bc=no
Mahtuuko tähän pukuun alle 20 rv:n maha? Meillä oli tarkoitus mennä naimisiin ensi kesänä mutta nyt vauvan takia vähän aikaistetaan ja mennäänkin jo huhtikuun lopulla. Silloin ei vielä varmaan ole täyskokoista vauvamahaa. Toukokuun ekalla viikolla minulla alkaa rv 20 ja ensimmäinen lapsi on tulossa.

Ihan hyvin tässä on mennyt. Ei paljon okseta eikä enää niin väsytäkään. Aamupahoinvointia ei ole missään vaiheessa ollut mutta iltaisin yökkäyttää. Mitään kipuja en ole tuntenut ja muutenkin tässä jos vähän odottelee että millon alkaisi tuntea jotain. Yhtenä yönä, kun käännyin selältäni kyljelleen, tunsin kohdun. Tuntui niinkuin se olisi tullut vasta vähän jälkikäteen omalle paikalleen. Aika hassu tunne.

Tänään ajattelin käydä Jumbossa hypistelemässä äitiysvaatteita vaikka en niitä vielä edes tarvitse. Mukava vain haaveilla. :)

Doblen rv11+3

Unohtu! Anteeksi!
Tuon linkin kun avaa niin tulee virusvaroitus. Käsitin että Troijalaisesta varottaa. Jos kone on huonosti suojattu niin ei varmaan kannata käydä kurkkimassa. Tai sitten nämä työkoneet varoittelevat vähän turhan herkästi.

Pitääköhän tuohon pukuun olla alushame ja minkälainen? Niitäkin näky olevan myynnissä samoilla sivuilla.

Doblenille:
itse ottaisin sellaisen hääpuvun tuossa "tilassa", jossa on nyörit takana. Silloin ei ole niin tarkkaa mikä ympärysmitta missäkin kohtaa on, koska nyöreillä voi leventää ja kaventaa mistä kohtaa on tarvis. Itselläni esikoista odottaessa ihan parissa viikossakin vatsa pullahti noihin aikoihin ihan kunnolla, joten kasvunvaraa puvusta pitää löytyä. Parin päivän varoitusajalla ei varmaan ompelijaakaan saa korjaamaan pukua jos tarvis on.

Itse laittaisin alushameen kyllä tuonne alle, mutta parhaiten oikean mallin löytää varmaankin sovittamalla. Ja tietysti riippuu siitäkin haluaako vain vähän nostetta helmaan vai reilusti.

Yksi hääpukumalli mikä voisi olla hyvä raskaana olevalle, voisi olla sellainen, jossa yläosa on tiukka vain rintojen kohdalta ja mekko-osa lähtisi löysästi laskeutumaan heti rintojen alta.

Ai, miten tuli mieleen omien häiden suunnittelut ja pukujen sovitukset ja kaikki ihana!!! Eipä vaan (toivottavasti) enää tässä elämässä pääse uudelleen omia häitään suunnittelemaan...

Mulla kohtu tuntuu sellaiselta vesi-ilmapallolta jos nukkuu vatsallaan. Ja eilen jumppatunnin päätteeksi kun venyteltiin, niin ihan kuin siinä kaksinkerroin ollessa olisi tuntenut jotain liikehdintää masusta! Tai sitten oli vain suoliston kurnahduksia :)

Tuohan on Doblen tosi kaunis hääpuku! Kannattaa sitäkin miettiä, että usein noissa puvuissa on sisään ommeltu korsetti, ja jos sitä ei voi säätää, niin loppupäivästä voi olla aika hankala olo. Minäkin suosittelisin sellaista, jossa nyörityksen avulla voi säätää puvun kokoa. Ei tarvi sitten tästä asiasta stressata, ennen häitä on muutenkin paljon ajateltavaa ja tehtävää vaikka kuinka ajoissa valmistelis. Toivottavasti teillä on ihanat häät...meidän hääpäivä on ollut yksi elämäni onnellisimmista ja ihanimmista päivistä, avioliitto paljon merkityksellisempi kuin osasin etukäteen ajatella.

Tosi ihana tuoDoblenin puku! Luulisi, että juuri tuollainen rintojen alta löyhästi menevä kangas sopii vauvamahan kanssa. Nyörit selässä ois kyllä kans hyvä idea, niin saa löysätä mielensä mukaan.

Minä selvisin viikonloppuna kaverin häistä. Olin kaasona, ja vaikka voin ihan hirveän pahoin vielä perjantaina, ei häissä tarvinnut kuin yhdesti yökkiä salassa. Oli eväät mukana. Enkä jäänyt kiinni raskaudestakaan. Mut hirveän väsynyt olo, jouduin ottamaan enemmän vastuuta häiden pyörittämiseen kun olin kuvitellut ja lisäksi majoittamaan joukon vieraita meille.

Tänään oisi kohta np-ultra. Jännittää jo. Ja vähän pelottaakin, toivoisin niin että kaikki olisi kunnossa. Sen jälkeen päästään kertomaan tuleville isovanhemmillekin.
Sekin jännittää. :)

Aivan IHANA haapuku mielestani myos! Mietin vaan sita miten ylhaalla maha mahtaisi olla, josko mahtuu, kuinka alas tuo ylaosa tulee? Aivan ihana kylla, kaunis ja tyylikas :))

Itse en ole ketjussa kirjoitellut kuin tosi satunnaisesti. Olen kylla seurannut menoa kun energiaa on riittanyt ;) Meille selvisi eilen, etta kaksosethan siella masussa jyllaa, joten olen HIEMAN shokissa :)) Mutta erittain onnellinen, pelokas, ja taysin autuaan tietamaton koko aiheesta !!
LA olisi siis nyt 1.9. mutta vihjailivat kaksosten tulevan usein etuajassa joten saatan kuulua Elokuulaisiin. Viikkoja tanaan 14+2. Asken kavin tossa keittiossa ekaa kertaa paa altaassa yokkimassa, olin varma etta nyt tulee eka KUNNON oksennus mutta suuhun astippa vaan tuli, YOK...
Onko muilla paansarkya?

Ilona la 1.9 (kaksoset), tytto 07/06 , englanti
Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Laura79 , la 7.9
Iiris*, la 8.9. Oulu
Karoliina30, la 8.9. HKI
Helinä84, la 15.9
Doblen 32/46, la 20.9.
tarsipaani, la 21.9.
Ella11, la 23.9.
tinttiliini,27v. la 26.9
Jenninen 20v. la 28.9

Toinen vaihtoehto on tämä:
http://www.1luckybride.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=2833&productname=
Tässä on nyöritys takana. Onko kukaan käyttänyt PayPal-maksutapaa? Minä en saa sitä onnistumaan. Sais jo kaikissa olla Visa tai Visa Electron vaihtoehdot!!

Hei Ilona, tervetuloa!
Itselläkin oli alussa kaksosraskaus, mutta toinen pieni meni kesken. Tuplaoireet on kyllä jääneet, ja päänsärkyä on, valtavan pahoinvoinnin ja oksentelun seurauksena. Mut kyl tää tästä.

Oltiin tänään np-ultrassa. Siellä pien viuhtoi menemään jaloillaan ja käsillään, sydän jumpsutti, kaikki oli hyvin, vauva makoili selällään ja sitä piti vähän hätistellä ultrauslaitteella, jotta niskapuoli saatiin näkyviin. Np-turvotus oli 0,5mm ja ultraaja sanoi sen olevan normaali. Terhakka ja eloisa vauva, viikkoa nuorempi kun mitä kuukautisista laskettuna. La muuttui 28.9, eli ei tarvitse syyskuulaisista lähteä. :)
Meinas ihan itkettää, kun oli niin suloista ja ihanaa sitä vilkuttelua katsella :,)

Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Laura79 , la 7.9
Iiris*, la 8.9. Oulu
Karoliina30, la 8.9. HKI
Helinä84, la 15.9
Doblen 32/46, la 20.9.
tarsipaani, la 21.9.
Ella11, la 23.9.
tinttiliini,27v. la 26.9
Jenninen 20v. la 28.9
Phalenopsis, 26v. la 28.9. Oulu

Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Laura79 , la 7.9
Iiris*, la 8.9. Oulu
Taina81, pojat 1.v/3.v , la 8.9
Karoliina30, la 8.9. HKI
Helinä84 la 15.9
Masi 23/31v, Uusimaa, poika 01/07, la 16.09
Weenie 29/30v, tytär 8/06, la 16.9
Doblen 32/46, la 20.9.
tarsipaani la 21.9.
Kaisa~ 22v/33v, Kouvola, tytär 10/06
Ella 27v., Pääkaupunkiseutu, la 22.9.
Ella11 la 23.9.
tinttiliini 27v. la 26.9
Jenninen 20v. la 28.9
Phalenopsis 26v. la 28.9. Oulu

Kaikenlaista!
Ultrattu on ja pökäle pontevasti elävien kirjoissa. 1. np oli peräti 2,7 mutta puolen tunnin ylä- että alakautta tapahtuneen ronkinnan jälkeen lopulliseksi mitaksi jäi 1,7. Ilmeisesti niskapoimu oli jotenskin kalvossa kiinni ja siksi ekalla tuli noinkin korkea lukema. Riskiraja on kuitenkin 3, eli olisi nipinnapin pysynyt sen alapuolella mutta..
Säikähdin aika pahasti enkä osannut nauttia tilaisuudesta yhtään. Vasta illalla alkoi usko palautua ja muistelin, miten hyvin kaikki oli kuitenkin ollut. Jalat, kädet, sisuskalut ym tarvittavat löytyivät ja vauhtiakin piisasi.

La pysyi samana 16.9, vaikka sikiö olikin muutaman päivän isompi. Kävin aamulla antamassa seerumiseulan, että katsotaan nyt loppuun asti minkämoisilla riskirajoilla sitä mennään. Toivotaan nyt vaan parasta.

Weenie 12+0

Mullekin uhkaili troijan-virusta,kun avasin tuon pukulinkin.Upea puku kieltämättä.Luulisin kyllä mahtuvan vielä silloin päälle.

Meillä oli kans np-ultra (oli sama kätilö kuin viimeksi,muistikin minut niin oli mukavaa).Kaikki oli hyvin täälläkin.La pysyi samana,pituutta pienellä oli 5.9cm!Hih,turhaan tässä stressasi taas niin kauheasti,mutta nyt voi hymyillä :D

Vau,kaksoset Ilonalla.Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.Luultavasti pääset sektiolla?!
Ei tässä taas muuta kummempaa.Olo mahtava kuin myös kelikin.Pikapikaa ruoanlaittoon,poika on päikkäreillä.

Masi ja Kirppu 12+3

Hei!

Ilonalle onnittelut kaksosraskaudesta! Teillä riittää nyt sitten vilskettä esikoisen ja kahden vauvan kanssa! Mutta vauvoista on varmasti sitten hieman myöhemmin myös seuraa toisilleen.

Doplen: Ihania hääpukuvaihtoehtoja sinulla! Itselläni esikoista odottaessani vasta 18 viikolta lähtien maha alkoi näkymään vieraille eli olisin kyllä itse ainakin mahtunut noihin molempiin pukuihin, mutta tää on tietysti niin yksilöllistä, että mahdoton sanoa miten sinun mahasi kasvaa. Ehkä turvallisinta valita niin väljä puku ettei tarvitse jännittää mahtuuko vai ei... Voithan sopia jonkun ompelijan kanssa, että tuot korjattavaksi juuri ennen häitä jos tarve vaatii, jos siis päädyt kapeampaan pukumalliin joka ei sitten jostain syystä mahdukaan. Neuvolassa varmasti osaavat sanoa vähän keskiarvoja mahan kasvusta niin, että voit mittailla paljonko pitäisi olla kasvunvaraa.

Eikös ne puvut joissa on nyöritys takana ole juuri sellaista istuvaa mallia jonka on tarkoitus myötäillä vyötärön kaarta? Voisin kuvitella, että tällainen malli ei näytä kovin kauniilta jos maha sitten kovin pömpöttää? Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, mutta itse etsisin varmasti sellaista joka on jo malliltaan valmiiksi vyötäröltään väljä, esim sellainen jossa leikkaus rintojen alapuolella. Toivottavasti päivästäsi tulle oikein ikimuistoinen! :o) Häät on vaivan ihania! Itse muistelen myös kaiholla omaa hääpäivää!! Vaikka en mikään perinteinen morsian ollutkaan kun meidät vihittiin samalla kun kuopus kastettiin, mutta sitli päivä oli jotenkin todella taianomainen ja kaunis, kertakaikkiaan ikimuistoinen! :o)

Taina rv 13+1

Vau, Ilonallahan on luvassa kaksin verroin onnea! :)

Hääpäivät taitaa olla aina ihania, oli päällä millainen kolttu hyvänsä. Ei ne ole ne koristeet ja muut, mitä myöhemmin muistelee (vaikka nekin oli ihania) vaan se lämmin rakkauden ilmapiiri, josta ainakin minä sain ihan uskomattomasti voimaa. Harvoin saa kaikki rakkaansa saman katon alle.

Mulla on tuo np-ultra viikolla 14+2, ja jos siitä pomppaa, niin verikokeen tulokset tulee sitten vasta viikolla 16+jotakin. Tuo kuitenkin on sikiöseulonta, joten vähän turhan myöhäiselle mun mielestä jätetty. Mulle kyllä alkaa olla ihan sama, minkälainen kekkosen ja peikonpojan risteymä meille syntyy, tää on meidän lapsi joka tapauksessa. Ihmettelen vaan tässä omassa päässäni tätä systeemiä.

Hei!

Lisään minäkin itseni tänne, kun kävin tänään varhaisultrassa, ja lääkäri totesi raskauden olevan lähes 4 viikkoa pidemmällä kuin luulin. Uusi l.a. on siis 27.9.

-Luna_81 rv 10+3

Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Laura79 , la 7.9
Iiris*, la 8.9. Oulu
Karoliina30, la 8.9. HKI
Helinä84, la 15.9
Doblen 32/46, la 20.9.
tarsipaani, la 21.9.
Ella11, la 23.9.
tinttiliini,27v. la 26.9
Luna_81, 26v. la 27.9.
Jenninen 20v. la 28.9

Onpas täällä ollut uutisia! Ilona, vau, kaksoset - kyllä tuossa varmaan hetkeksi on sulattelemista :) Meillä mies povasi kaksosia, mutta yksi niitä sentään vaan näkyi ultrassa. Luna, tervetuloa joukkoon, olipas tuokin aika uutinen että on melkein kuukauden pidemmällä. Ja onnittelut muillekin ultrassa käyneille, hienoa saada hyviäkin uutisia tähän väliin.

Doblen, nätti puku varsinkin tuo eka. Itsellä oli ehkä vähän samaa tyyliä, tosin korsettiosa jatkui vyötärölle. Luulisi että tuossa on aika hyvin masulle kasvunvaraa, mutta itselläkään ei ole kokemusta joten en uskalla neuvomaan ryhtyä. Minulla ei ollut alushametta, vaikka menin jo ostamaan vannealushameen, mutta se oli niin kömpelön oloinen että loppuviimeksi puku oli nätimpi ilman. Ehkä joku kevyempi tyllinen olisi sopinutkin sinne alle, mutta en sellaistakaan jäänyt kaipaamaan.

Ilona kyseli päänsärystä. Aiemmin minulla on ollut ihan satunnaisia päänsärkykohtauksia, mutta nyt jatkuu toista päivää aika kova särky. Eilisen sinnittelin ilman lääkkeitä, mutta tänään otin Panadolia. Toivottavasti tää nyt ei jatku kovin kauaa, ei huvita noita lääkkeitä napsia.

Mulla on ollut muuten aikamoinen herkuttelukausi päällä, kun on pahoinvointi väistynyt. Suklaata menis vaikka kuinka. Nyt ajattelin hieman ryhdistäytyä, ihan tällä menolla en voi jatkaa koko raskautta jottei iske diabetekset ym. päälle.

Mielialoista vielä. Olen mielestäni selvinnyt tähän asti aika hyvin ilman mitään myrskyjä, mutta viime lauantai oli ihan kauhea päivä. Olin surkealla tuulella ja räjähdin miehellekin, ja sitten en saanut itkua loppumaan millään. Ihan hirveätä, mutta onneksi se meni ohi. Tuo oli selkeästi hormoneista johtuvaa, kun ei itsekään kyennyt tajuamaan miksi olin sellainen kuin olin. Oon normaalistikin herkkä luonne, mutta yleensä pystyn kuitenkin oman toimintani järkeilemään itselleni :)

Miisis 13+3

tuplaonnittelut tuplien odottajille!!!
tuoreessa muistissa on omat alkuraskauden mahtioireet kaksosraskaudesta... ..ei käy kateeksi yhtään sen kannalta.

Mulla oli aamulla neuvolan lääkäri. puhui tosi huonosti suomea, mutta kai se joku oikea gyne oli... :(. Musta on inhottavaa kun suomessa ei saa julkisen puolen terkkarista enää suomenkielistä palvelua. Pääsin taas ihastelemaan vauvaa ultralla ja kaikki oli hyvin. Sydän sykki siinä 156 paikkeilla, joten veikkailen tyttöä!

Me mennään ehkä 4D ultraan selvittämään sukupuolta rakenneultran jälkeen tällä kertaa. Täällä ei rakenneultrassa suostuta sukupuolta kertomaan vaikka se olisikin selvästi näkyvillä. Eli jos ei itse varmaksi huomata pippeliä tällä kertaa niin sitten mennään 4D:hen.

Mä olen herkutellut (?) metwurstilla, valmislihapiirakoilla ja irtokarkeilla alkuraskauden ajan ihan mahdottomasti. En edes uskalla ajatella mitä vaaka näyttää seuraavalla neuvolakerralla. Suklaa on normaalitilassa intohimo, mutta kumma kyllä sitä ei ole nyt tehnyt mieli lainkaan.

Aamukahvilla oli puolet meidän osastolta tänä aamuna ja eräs kysyi, että mistäs lähtien olen vaihtanut kahvin teehen... jotain siinä änkytin naama punaisena teenjuontikaudesta. Kohta varmaan paljastuu tämä suuri salaisuus täällä töissä.

Heippa!

Sanni: Mä oon juonu töissä kahvia juuri tuon takia, että salaisuus paljastuisi heti jos siirtyisin teelinjalle. Olen sen verran innokas kahvin juoja ettei kellään jäisi mitään epäselvää jos vaihtaisin kuppikuntaa.

Kerroin alkuviikosta esimiehelleni tulevasta perheenlisäyksestä. Suunnittelimme syksyn töitä ja yksi vanhempi nainen ilmoitti aiemmin siirtyvänsä eläkkeelle niin tuntui luonnollislle paljastaa asia esimiehelle. Jääpähän täälläkin aikaa valmistella sijaisuuksia ja työnjakoa. Esimies onnitteli ja suhtautui tosi kivasti asiaan.

Mulla ei oo ollu vielä mitään mielitekoja. Oon muutenkin yrittänyt vähän rajottaa syömistä. Olen lihonnut molemmissa aiemmissa rauskauksissa lähes 20kg, joten nyt ajattelin pitää painon kurissa. Normaalisti painan n. 50kg ja synnytyksen jälkeen on sitten kurja yrittää tiputtaa painoa niin ajattelin, että pääsen helpommalla kun en anna sen noustakaan niin tavattomasti. Tottakai olen siis syönyt normaalisti, mutta terveellisesti ja yrittänyt jättää herkkuja vähemmälle. Saapi nähdä onnistuuko.

Aurinkoista talvipäivää kaikille!

Taina 13+2

Toi painonpudotushomma onkin taas yks murheenkryyneistä. Ekassa raskaudessa paisutin itseäni n. 18kg ja olo oli viimeisen 2kk totisen tukala. ..Aurinko porotti kuumalta kesätaivaalta ja meitsu hikoili ihroissaan. Yritän tapahtuneesta viisastuneena pysytellä solakampana, joskin siinä tapauksessa pitäisi jättää pois aika monta herkkua. Juustoleipä ja pitsa yhtenä niistä suurimmista yhyyyy.

Paino kuitenkin putosi jo heti ekan vauvaviikon aikana yli 10kg. Vajaan kuukauden päästä olin saavuttanut lähtöpainoni ja enemmänkin. En kuitenkaan voi suositella moista tahtia kellekään, itselläni paino tippui koska ruoka ei maistunut ja muutenkin otin kaiken vähän liian tosissaan. Pitkät vaunulenkit ja tiheä imettäminen edistivät asiaa mukavasti. Ai niin! Ja mikä parasta, selluliitillekin heitin hyvästit!
Onneksi maidontuotanto ei ehtinyt kärsiä, siitä kun aina viisaasti varoitellaan. Suhtauduin kyllä luontevasti siihenkin, että muutama kilo tulee jäämään, eivät ne olisi maata mullistaneet.

Olipas taas pinnallista löpinää. Ihanaa. :)

Kuulaita keväthankia kaikille!

Ilonalle onnittelut kaksosista! Voipi tulla aikamoista vilinää ja vilskettä :)

Itselläni ei oikeastaa ole ollut mitään mielitekoja - paitsi yhtenä aamuna teki mieli aivan tajuttomasti englantlaista aamiaista (siis mikä RASVAN määrä...) ja jotain sen suuntaista sitten väsäsin, mutta huono olohan siitä tuli..Kaikki rasvanen ruoka kylä maistuisi hulluna, mutta tulee vain äklö olo. Tosin mikään tervveyssapuska(porkkanat, hedelmät ym) ei sekään oikein uppoa. Paino ei ole vielä noussut kyllä mihinkään, sellanen rimpula 42,5kg edelleen. Voi olla että johtuu myös siitä hillittömästä vatsataudista.

En kyllä osaa arvatakaan mitenkä tää paino tästä alkaa nousemaan ja miten paljon, toden näköisesti loppuvaiheessa olen sikaturvonnut! :D Mutta lääkärit ei ole kieltäny liikunnanharrastamisen lopettamista, sano et voit mennä niinkun ennenkin, itsehän sen tietää kun maha ottaa vastaan. En kyllä kehtaa hillittömästi kuitenkaan urheilla siitäkään huolimatta..Salilla jatkan käymistä vielä, tosin kaikki alavatsaa repivät laitteet/likkeet olen jättäny pois. Ja muutenkin vatsanseudun lihaksia en kehtaa juurikaan treenata. Ettei sitte tule ongelmia.

Pitääkin lähteä koirien kanssa lenkille, pyöriivät jo hermona ympärillä!

Weenie:

Mulle kävi kans just tollalailla, että ekan lapsen syntymän jälkeen paino putos ihan silmissa kuukaudessa takas lähtölukemiin. Sitä kävi jotenkin niin ylikierroksilla, ettei edes tajunnut syödä ja joka päivä kävin parin tunnin vaunulenkillä, vauva oli niin ihmeelinen ja kaikkia asioita stressas aivan ylettömästi. Toisen kanssa sitten kilot oli ihan erilailla tiukassa!!! Suurinosa lähti helposti mutta viimeiset 7kg ei meinannut lähteä millään vaikka kuinka yritti. Lapsenhoidon otti paljon rennommin eikä mistään päivittäisistä kävelylenkeistä ollut tietoakaan. Kun vauva nukahti vaunut parkkeerattiin hiekkalaatikon reunalle ja alettiin esikoisen kanssa väsätä hiekkakakkuja... Ei siinä kilot karissu!

Nyt siis vahingosta viisastuneena AJATTELIN jättää herkut syömättä (just popsin pussillisen suklaakuorrutettuja pähkinöitä) ettei tarvis sitten tuskailla niiden läskien kanssa.

Taina

Niinhän ne idän viisaat ovat sanoneet että toisen kohdalla hoikentuminen on ihan eri homma. Hitto, mulla kun ei ole minkään valtakunnan itsekuria liikunnan ja syömisten suhteen. En liiku himona, en myöskään kieltäydy herkuista (joskaan en juurikaan niitä, thank god, ostele). Kerran viikossa suuhun uppoaa pitsa ja varmaan joka päivä jotakin muuta sopimatonta. Onneksi tuo esikoinen pitää huolen, etten ihan koko ajan ehdi jääkaapille. Ja jotenkin sitä on vaan nuoruuden uhmalla säilynyt alle 60 kilosena (mulle se on jo jotakin). Parin viikon päästä pärähtää 3-kymppiä lasiin niin alkaa väistämätön alamäki.

Syömingeistä puheenollen, ruoanlaitto ei nappaa pätkääkään. Nytkin esikoisen lautasella on kaupan lihapullia ja spagettia, tomaattiviipale kuin kruununa päällä;). Ideat ihan finito, samoin mielenkiinto mitään terveellistä kohtaan. Tinttiliini mainitsikin englantilaisen aamiaisen. Mä en muuta tahtois syödäkään.. just nyt kun pitäis edes vähän tsempata. Tuleeko sun, Taina, laitettua "kurmettia" pöytään joka päivä vai sallitko kaupan einekset edes osittain? Mun täytyy nyt ryhdistäytyä, ja uskon että onnistunkin kun pahin väsymys pysyy loitolla.

Konsertteihin ym illanviettoihin tulee kutsuja enkä vieläkään haluaisi kertoa tietyille ihmisille tilastani. Keikoilla olisi joskus kiva käydä mutta nekin alkavat silloin, kun meitsu alkaisi nukkumaan.

vali vali;) T. Weenie 12+2

Voi ei. Tuntuupa surulliselta Mepan puolesta. Melkoisesti voimien kokoamista tarvitaan, jotta tilanteesta jaksaa taas eteenpäin.

Meillä on huomenna np ultra. Jännittää. Koitettiin äsken kuunnella sydänääniä stetoskoopilla, mutta ei kuulunut kuin mahan murinaa. Hmm...

Onko teillä jo mahat isot? Mulla on yhtäkkiä viikossa pullahtanut. Se ei levene ollenkaan sivusuunnassa, ainoastaan keskelle on tullut pallo. Mulla ei olisi enää mitään mahdollisuuksia koittaa olla kertomatta. Tänään huppari on kiristänyt, samoin talvitakki. Ja takinkin läpi näkee ihan kunnon pallon. Kavereilla raskaus on näkynyt vasta paljon myöhemmin. Mahtaako tämä olla ihan tyypillistä? Vai näkyykö joillakin todellakin jo näin selvästi 12. raskausviikon lopulla?

Oltiin juuri pitkä viikonloppu Äkäslompolossa. Oli aivan ihanaa hiihtää pitkin metsiä ja tuntureita. Maha ei valittanut ollenkaan laskettelusta ja kolmen päivän pitkistä hiihdoista. Nyt myös pahoinvointi ja väsymys olleet jo yli viikon kokonaan pois. Eiköhän elämä tästä voita! :)

Ehkä Palmuhiirikin odottaa kaksosia :) Kerrohan sitten heti ultrakuulumiset!

Minullakin selvästi maha pömpöttää, kohdun kohtakin selvästi pyöristyy ja ylempänä on iso pömppö. Mutta ei tuota vielä oudommat huomaa, menee varmaan useampi viikko että alkais takit ym. kiristää, vaikka aika niukkamallisia käytänkin. Mies kyllä naureskelee mun pallovatsalle. Olis varmaan pitänyt ottaa kuvia ennen raskautta, kun taitaa mun piukka vatsa olla tän jälkeen muisto vain ;D

Olo alkaa olla minullakin jo hieman pirteämpi, eikä päänsärkykään onneksi enää vaivaa ainakaan niin että toimintakykyä häiritsisi. On jo niin tottunut siihen ettei ole ihan priimaolo ettei pieniä juttuja noteeraa.

Maanantaina on jo seuraava neuvola, se on näin aikaisin kun mun 'tätsky' on vain maanantaisin paikalla ja tässä on lomaa ja pääsiäistä ym. enkä halunnut kovin pitkälle sitä siirtää. Millaisia teidän neuvolatädit ja -lääkärit on? Oma terkkari vai-mikä-se-nyt-on on hieman kuiva tapaus, sellainen hieman virkamiesmäinen ja hitusen hermostuneen oloinen, osittain kai vaikuttaa sekin että on ruotsinkielinen. Terkkari jolla kävin ennen lääkäriä oli paljon kivempi, sellainen että tuli itselläkin rento olo. Lääkäri oli nuori nainen, alta kolmekymppinen, eikä tullut kovin luottavainen olo sielläkään. Olisin niin kaivannut sellaisia elämäänähneitä päälle viiskymppisiä neuvolaihmisiä, tosin niissäkin on tietenkin riskinsä kun voivat olla aikamoisia persoonoita eikä aina pelkästään hyvällä tavalla. Kaipaisi vaan jotenkin sellaista 'äitihahmoa' vaikka se typerältä kuulostaakin, mutta kun tän asian kanssa tuntee ittensä hieman teinitytöksi, on niin uusien ja ihmeellisten asioiden äärellä...

Miisis - 13+5

Hei!
Miisis; mulla on mukava terkkari, monen lapsen äiti, ja ottaa asiat rennosti. Mulla on aina hänen kanssaan todellakin sellainen olo, että tässä nyt universaali äitihahmo pitää musta huolta. :) Ehkä sun terkkari tuosta vielä relaa.

Onko kaikilla jo pahoinvointi loppunut? Mulla kävi välillä pois, ja tuli nyt sit tällä viikolla uudestaan. Tänäänkin on reippasti yrjötty koko aamu, ja mulla on ihan raato-olo. Meillä on kyllä suvussa paljon niitä, jotka on oksentaneet ihan koko raskauden, mut toivottavasti en kuulu heihin. Ehdin jo ilahtua, että täähän voi olla ihan mukavaakin olla raskaana, mutta no way, ei ainakaan vielä.:)

Onko teillä muuten "aavistusta" siitä, kumpi ois tulossa? Meidän sukuun on syntynyt viimeiset vuodet aina vaan poikia, seittämän poikaa peräkkäin, ja kaveritkin näyttää saavan lähinnä poikia. Mullakin on jotenkin sellainen olo, että poikahan sieltä sit väistämättä tulee mullekin, ei kai niitä muita vauvoja meikäläisille edes synny. Joten poikaan ollaan orientoiduttu, ja kun nyt on viikon sisällä saanut kaksi kaveria pojan, niin kivahan se ois niistä oma jalitsujoukkue koota, vois isät valmentaa.:)

Yhteistyössä