Syyskuun odottajia....?Huhuuu? :) 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Masi*

Vieras
lona la 3.9 , tytto 07/06 , englanti
Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Tähti* 23/28v, esikoinen, la 7.9 (?), Keski-Suomi
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Anni67, 40v, esikoinen, la 7.9. (hedelmöityspäivästä laskettuna) Uusimaa
Iiris*, la 8.9. Oulu
Miisis, la 9.9.
Sanni77, HKI, 30v, poika 3/06, km 9/07, la 12.9.(?)
Masi 23/31v, poika 01/07, la 15.09 (?)
Helinä84, la 15.9
Weenie, 29/30v, tytär 8/06, la 16.9(?)
Hilla-79 28/36, poika 01/00, la 20.9
Palmuhiiri 28/31v, HKI, la 21.9
-dream- 24v/26v, HKI la 22.9.2007
Hilma77, 30/34v
Kaisa~, 22v/33v, Kouvola, tytär 10/06
Ella, 27v., Pääkaupunkiseutu, la 22.9.
Phalenopsis, 26v. la 22.9.
Jenninen 20v. la 28.9
sweetpearll 23v., la 30.9

Meillä oli eilen eka neuvola, ja terveydenhoitajan kanssa synkkasi heti hyvin. Monen lapsen äitinä ja kohta eläkkeelle siirtyvänä hän ei turhia hötkyile, ja hyvä niin, on mullakin rauhallisempi olo. Miehelläkin oli neuvolassa mukavaa, ja on kiva ajatella, että tässä sitä odotetaan yhdessä.

Oulussa ei tosiaan (säästösyistä!) ole kuin yksi ultra. Myös neuvolakäyntejä on harvemmassa kuin muualla Suomessa. Kahden vuoden sisällä jonkun lain pitäisi muuttua niin, että ultria tulee enemmän, samoin neuvolakäyntejä. Että ei mitään vyöhyketerapiaa ja akupunktiota taida ihan heti neuvola tarjota.:)

Mulla on viikonloppuna aika raskaat työvuorot, saas nähdä miten pysyn hereillä. Olen ilman raskauttakin huono valvomaan. Onneksi tänään sai sitten vastapainona nukkua pitkään...

Hiphei, töihin lähtö lähestyy, eikä vois muuten vähempää kiinnostaa. Joku aiemmassa ketjussa kyselikin työtehosta, ja mulla se on kyllä juuri nyt ihan minimissä. Mua alkaa yhä enemmän kiinnostaa vaan tämä oma elämä, vaikka oikeasti pidän kyllä työstäni - just nyt vaan ois tärkeämpää ajateltavaa.

Hyvät viikonloput kaikille, levätkää niin jaksatte.:)

Iiris: jaksamistä työvuoroihin viikonloppuna! Mä olen myös kovasti saanut patistaa itseäni töiden tekoon, vaikka kuten Iiris sinäkin sanoit, minäkin teen hyvin mielekästä työtä, jaksamista ei vain oikein ole. Kun saisi ottaa aina työpäivän aikana tunnin unet.. Mutta viikonloppuna onneksi pääsee lepäilemään - siis me, jotka ei olla silloin töissä!
Tähti: mites on, joko selvisit muutosta?

Sunnuntaita!
Nostetaanpas tämä uusi ketju ylös. Tonne vanhaan ketjuun oli ilmoittautunut uusia odottajia, joten kaikki uudet tervetuloa mukaan ja laittaakaahan tiedot tähän uuteen ketjuun! =)
Tänne ei kuulu kummempia. Väsymys on ihan älytön! Onnex on saanut viikonlopun levätä! Tässä vaan toivoo et viikot vierisivät sukkelaan niin hellittäis tää väsymys. Laittakaahan kuulumisia. Ettei tiputa ihan noille seuraaville sivuille! =)
T. kateke rv. 9+1

Ainii piti munki kommentoida tuota työasiaa, eli minä teen myös mielekästä työtä mut sama homma kuin iiriksellä ja pilvillä eli on niin kamala väsy ettei työt tällä hetkellä vois vähempää kiinnostaa. Mut pakko se on vaan jaksaa. =( Noh, kylläpä se ajan kuluessa taas hellittää.

Kotona ollaan taas, ja kunhan jaksaa vain pysyä pystyssä iltaan, niin saa mennä nukkumaankin... Oli järkytys huomata, kuinka huonoon kuntoon olen mennyt jo näinä viikkoina. Olin luvannut lähteä asiakkaiden kanssa lumikenkäretkelle, ja vaikka se on aina jokseenkin väsyttävää taapertaa pitkin tunturinrinnettä, niin nyt tuntui etten ikinä pääse ylös asti ennen kuin pyörryn tai oksennan. Musta tuntuu, että hengästyn tosi helposti ja että happi ei vaan riitä. Johtuiskohan tää matalasta verenpaineesta? Syön joka päivä ison läjän lakritsia, johon terkkari on antanut luvan, koska mulla jo sen lakritsinkin kanssa on verenpaine todella alhainen, ja ilman lakritsia mua todennäköisesti vain pyörryttäis koko ajan. Ekaa kertaa elämässä saan syödä karkkia ihan joka päivä. :)

Huomenna alkaakin taas uus viikko, huphei...toivottavasti se menee nopeasti.

Laitan tähän vielä plussanneiden listan vanhasta ketjusta, niin kaikki pääsevät kiinni tähän uuteen ketjuun.:)

lona la 3.9 , tytto 07/06 , englanti
Kirsi la 3.9
Kateke la 6.9
Tähti* 23/28v, esikoinen, la 7.9 (?), Keski-Suomi
Pilvi 30/31v, la 7.9 (?)
Anni67, 40v, esikoinen, la 7.9. (hedelmöityspäivästä laskettuna) Uusimaa
Iiris*, la 8.9. Oulu
Miisis, la 9.9.
Sanni77, HKI, 30v, poika 3/06, km 9/07, la 12.9.(?)
Masi 23/31v, poika 01/07, la 15.09 (?)
Helinä84, la 15.9
Weenie, 29/30v, tytär 8/06, la 16.9(?)
Hilla-79 28/36, poika 01/00, la 20.9
Palmuhiiri 28/31v, HKI, la 21.9
-dream- 24v/26v, HKI la 22.9.2007
Hilma77, 30/34v
Kaisa~, 22v/33v, Kouvola, tytär 10/06
Ella, 27v., Pääkaupunkiseutu, la 22.9.
Phalenopsis, 26v. la 22.9.
sweetpearll 23v., la 30.9
Millie, la 21.9

Ihana kuulla että muillakin väsyttää. Mulla oli tosi raadollinen työputki eli 7 tavallista ilta ja aamuvuoroa ja päälle vielä 2 yötä. Vapaata vain armolliset 2 päivää ja täytyy myöntää että olin kuin haamu. Miehellekkin valittelin että empä muistanut tätäkään juttua... kokoajan väsyttää, pissattaa, turvottaa vattaa, etoo, on nälkä muttei haluta mitää, paitsi appelsiini tuoremehua. Se jotenki skarppaa. Tiedän että sitäkin pitäis välttää kun rasittaa munuaisia... mut ku se on se mun himoni. Toivon että nää oireet tosiaan loppuu 5 viikon päästä!

Töissä olo on kyllä rankkaa. Hävetti poistua yhestä tosi pienestä toimenpiteestä viimeviikolla, mut ku alko tajua riipimään.

T:Hilla-79 ja Sisu 7+2

Heippa!

Itse ole työttömänä tällähetkellä, ja ihan hyvä ollakin, kun minullakin kyllä väsyttää armottomasti. Ensin tulee hirvittävä nälkä, ja jos ei ehdi heti syödä, alkaa yökkiminen, jolloin viimeistään pakko syödä. Syömisen jälkeen alkaa hillitön palelu, ja pakko mennä peittoon. Ja sitten väsyttää, sitä nukahtaa ihan heti, ja nukkuu tajuttomana 2-3 tuntia liikahtamatta. Ja sitten kun herää, on kuin mitään ei olisikaan.
On se jännää, miten paljon toisen ihmisen elämän ylläpitäminen vie enegriaa ja voimia, vaikka se toinen on vasta herneen kokoinen.

Olen jatkanut liikuntaa ja jumpissa käyntiä kuten ennenkin, mutta lisännyt ulkoilua. Lupasin vauvalle tunnin-puolitoista tuntia ulkoilua päivässä, kun luin että se parantaa sikiön vointia ja istukan verenkiertoa.
Mun paino on laskenut kahdessa viikossa puolitoista kiloa, mutta koska olen hieman ylipainoinen, en ole hermostunut painon laskusta. Lihoin syksyllä, kun ei millään meinannut tärpätä ja söin suruuni suklaata. Nyt kun olen jättänyt herkut pois, lisännyt kasviksia, ja ulkoilua, ei liene ihme, että paino lakkaa nousemasta ja laskeekin itsestään. En silti tietenkään ole millään laihdutuskuurilla.
Mielestäni on ihan hyvä, jos en raskausaikana lihoisi hirveästi, vaan vain sen verran, mitä vauva tarvitsee, että toivottavasti välttyisin raskausajan diabetekselta.

Vielä ei olla kerrottu kellekään vauvasta. Kuukausi vielä pitäisi odottaa ekaan ultraan. Sielä sitten näkee, että sikiön koko vastaa viikkoja, sydän oikeasti sykkii, ja ettei ole kohdunulkoinen. Ennen sitä ei ole oikein varmuutta mistään noista asioista, eikä siksi uskalla kertoa. Täytyy vain toivoa, että kaikki on ok, ja miettiä, ettei se ehkä olisi näin pitkällä, jos jotain olisi pielessä.
Ja ultrakuvaa on kerrottaessa sitten kiva näyttää.

Phalenopsis ja Viuhti rv 7+0

Jospa minäkin uskaltautuisin jo kirjoittamaan tänne. Olen päivittäin kurkkinut tätä ketjua ja kovasti tekee mieli liittyä seuraan.
Takana usean vuoden yritys. Aikaansaannoksena 1 tuulimuna ja 1 varhainen keskenmeno (olin raskaana peräti 2 viikkoa). Pelko hiipii mieleen koko ajan mutta tänä aamuna oli niin etova olo että päätin olla ja pysyä raskaana loppuun asti!! Olin onnellinen ja helpottunut, siis ihan oikeasti. Mutta tässä mennään joka päivä aallonpohjalle ja -harjalle. Olen niin huolissani kun kohtu ei mitenkään tunnu. Rinnat eivät ole kovin turvoksissa mutta onneksi sentään ovat vähän arat. Tämän lisäksi raskausoireeksi voi varmaan laskea myös väsymyksen. Työpäivän jälkeen lysähdän sohvalle ja nukahdan. Nuokun siinä illan ja siirryn sänkyyn.
Edellisistä kuukautisista laskettuna nyt mennään rv 6+5. Alkuraskauden ultra on tämän viikon torstaina.

Kaikille ketjulaisille hyvää alkanutta viikkoa ja pysytään jokainen kyydissä eikä tiputa enää pois!!

Doblen rv 6+5 (LA 24.9.)

Onneksi olkoon, Doblen! Toivon, että kaikki sujuu hyvin.

Mulla oli tänä aamuna vallan ällöttävän huono olo (7+0). Ehdin jo olla tyyytyväinen, kun ekat viikot meni hyvällä voinnilla. Oksentaa ei ole tarvinnut, vaikka hieman pitelemistä on ollutkin. Toivottavasti olo ei pahene.

Jaksamista kaikille väsymyksen keskelle!

Iiris: Tuo hengästyminen mullekin tuttu juttu. Joskus tulee ihan vaikka istuessakin sellainen olo ettei happi riitä ja pitää hengittää tosi syvään jonkun aikaa. Saati sitten liikkuessa, töihin tullessa nousen muutaman kerroksen portaita ja puuskutan niin että nolottaa, vaikka mun pitäis olla hyväkuntoinen ihminen. Olen lueskellut että tuo on ihan normaalia raskausoiretta, hengitys tehostuu kun verenkierrolla on enempi töitä, tms. On mulla kyllä liikkuminenkin hieman vähentynyt tuon pahoinvoinnin takia, mutta tuskin mulla näin yhtäkkiä on kunto romahtanut.. Alhainen verenpaine kyllä mullakin, mutta ei kai se hengitykseen vaikuta.

Maha on mulla pullahtanut nyt niin että piti vaihtaa farkut matalalantiostretcheihin. Normaalisti vatsattomana ihmisenä on aika outoa istuskella pallo sylissä. Ei pitäis kai vielä vatsan varsinaisesti kasvaa, mutta ehkä tää on sit jotain turvotusta. Kummasti se vaan keskittyy tohon vatsaan.

- Miisis - 8 + 6

Heipähei!

Täällä sama pallo-ongelma, kuin Miisiksellä, vaikka mulla vasta 7+2 menossa. Aamulla mahan on ihan litteä, mutta iltaa kohden muuttuu palloksi. Nyt kolmen päivän ajan se on ollut iltaisin samankokoinen pallo, kun ydellä ystävällä kuudennella kuukaudella. Villatakin napit kiristää ja maha näkyy talvitakinkin kanssa! Mieheni on naureskellut palloani ja todennut, että en kyllä kovin montaa viikkoa voi enää olla kertomatta töissä tai muuten rupeavat kyselemään.

Tänään vika päivä saikkua, huomenna takaisin töihin. Pahin verenvuoto ohi, mutta joka päivä tiputtelee. On ollut aivan ihanaa olla viikko kotona. Aamupalan aikaan on aina tullut paha olo ja nyt on voinut vaan puolessa välissä leipää mennä makuulle ja hetken kuluttua jatkaa. Sama lounaan jälkeen. Nyt tuntuu, että pahin väsymyskin alkaa helpottaa. Olo on kokonaisuudessaan tosi paljon parempi kuin ennen saikkua. Nyt kun vielä toi tiputtelu vihdoin loppuisi.

Jos on pahasti väsynyt ja huono olo, kannattaa kyllä käydä juttelemassa vaikka työterveyslääkärin kanssa. Tuskin edes tarvitsee pyytää saikkua, kun moni varmasti kirjoittaa aika automaattisesti. YTHS:llä itse vähän epäröin saikun kanssa, muttä lääkäri oli tiukka. Kannatti uskoa.

Alkuraskaus on hankala, jos ei vielä halua kertoa töissä tai muualla, mutta samalla on kaikkein eniten huono olo ja väsymys. Lääkäri kuitenkin yleensä kirjoittaa vain diagnoosikoodin, jos lappu menee töihin. Vaatii melkoista viitseliäisyyttä pomolta ruveta selvittämään sitä numerokoodia.

Parin tunnin kuluttua eka neuvola. Jännittää.

Onnea kaikille uusille (lisätkäähän itsenne listaan)!
Hienoa Palmuhiiri,että parempaan päin mennään!

Täällä myös turvottaa aivan tuhottomasti,välillä jo ajattelee,että onkohan kaksoset tulossa!
Täällä siis on sellainenkin mahdollisuus,mutta toivotaan nyt kuitenkin että yksi siellä vaan masuilee.

Sain vasta ensi viikon torstaille ensimmäisen ajan neuvolaan,innolla odotellaan vaikka eihän tuolla kummempaa tapahdu.Saan ultra-ajan sieltä samalla :)

Flunssa alkaa viimein hellittämään,jos viimein pääsisi ulkoilemaan kunnolla.Tässä on pari kuukautta laiskoteltu niin,että kunto on nollissa.Pakko ottaa nyt itseään niskasta kiinni!

Oireita ei edelleenkään ole (jos tuota vatsan turvotusta ei lasketa).

Tuli käytyä kaverin kanssa häämessuilla .Pari upeaa pukua iski silmään.Tuli pieni hinku itsellekin "päästä" naimisiin.Täytynee kaiketi vihjailla miehelle asiasta ;)

Jep,viikonalkuja kaikille!Täytyy lähteä kaupoille.

7+1

terveisiä täältäkin suunnattoman vatsaturvotuksen keskeltä...
lounaan jäljiltä farkun napit kiristää taas ihan kunnolla.

helsingissä tehdään nykyään (tämän vuoden alusta alkaen) yhdistetty seerumiseula & niskaturvotusmittaus ja olenkin jo odotellut kutsua tuohon nt-mittaukseen. se pitäisi siis olla jo ensi tai seuraavalla viikolla, koska neuvolan tätsy sanoi, että ultra on tässä yhdistetyssä hommassa tehtävä viikolla 10.

mulla on uupumus ja paha olo vähän helpottaneet! en tiedä auttoiko väsymykseen päivittäinen berocca-annos vai olisiko helpottanut muutenkin, mutta berocan juomista en nyt ainakaan aio lopettaa. lisäksi olen popsinut Lysin omega-3:sia kuten esikoisen raskaudessakin. loppuvaiheessa raskautta ajattelin, että aloitan taas maitohappobakteerit - sekä varmaan se pakollinen rautakausi alkaa taas jossain vaiheessa.

sanni77 8+5, kai

Terve kaikille! olin viikonlopun reissussa, joten nyt vasta täällä!

Täälläkin väsymystä ja iltaturvotusta. Tosin mä olen kyllä syönytkin ihan liikaa :/ Argh, musta tulee vielä hirveä läski tätä menoa. Olen siis ihan normaalipainoinen hoikka nainen, mutta tän pahan olon takia mä syön enemmän, ja en aina ihan terveellisimmästä päästä.. Nyt kyllä ajattelin ryhdistäytyä, että kerta kaikkiaan pakko tsempata. Ei vaan viitti kerätä sitä nälkää, koska tiedätte kyllä kuinka huono olo sitten tulee!

Väsymystä ei viikonloppuna samalla lailla huomaa, koska saa nukkua. Muuten se on kyllä ihan kamalaa välillä. Viikonloppuisin vedän kevyesti tunnin kahden päiväunet normaalien yöunien päälle, voi kun ne saisi vetää töissäkin!

Palmuhiiri on ihan oikeassa siinä, että jos on tosi huono päivä, eli paha olo ja väsyttää, niin kandee kyllä levätä kotona saikulla. Toivottavasti sun tiputtelu loppuu pian!

miten teillä muuten, vieläkä koskee alavatsaan? Mulla taas viikonloppuna enemmän alavatsasärkyjä, joista huolestuin, vaikkeivät siis mitään kovia. Alussa näitä oli enemmänkin, nyt on ollut hiljaisempaa niiden osalta... Odotan niin sitä toista kolmannesta, parempaa oloa ja sitä, että saa kertoa!!

Pilvi 9+
(2 viikkoa ultraan!!)

hei vaan olen minakin viela taalla vaan en ehdi kirjottelemaan...
olen ollut ultrassa ja kaikki hyvin! :) sydan siella iloisesti pompotti, ja mina sain kyyneleet silmiini :)
ilona rv 9+4

ps. olen ketjussa viela "mukana", vaikka enimmakseen vaan luen viesteja vaikkakin harvakseltaan..

ihanaa odotusta kaikille syyskuulaisille!!!!!!!!

Onnea vaan uusille ja varhaisultrassa käyneille!
Itsekin kävin ultrassa perjantaina ja siellä se sammakonkutua muistuttava mötikkä jumpsutti menemään. Hieno juttu. Ihan jees oli myös se, että tyyppejä oli vain yksi:).

Mulla alkoi totaalinen väsymys nyt viikolla 7+. Kokoajan etoo ja muuta ei jaksais kun nukkua. Pienen ahdistuksen ja kateuden vallassa luen toisten juttuja päiväunista yms ihanuuksista. Itsellä tuo pikku-ampiainen pitää huolen vauhdista.
Tuntuu, että olen ollut maailman huonoin ja virikkeettömin äiti. Tänäänkin katsottiin varmaan 2 tuntia Kössi kengurua ja Teletappeja ja nukahdin molempien aikana välittömästi (en osaa nukkua normaalisti edes päiväunia!). Ulkoilemassa käydään n. tunti päivittäin mutta sielläkin huimaa ja etoo kokoajan. Kyllä oli elämäni tuskallisin lumiukontekoprosessi tänään, huhhuh..

Mä en enää tiedä miten voisin venyä parempaan. Haluaisin touhuta lapseni kanssa kovasti, laulaa ja lorutella. Nyt ei suu avaudu kuin pakosta, jalka nouse tanssiin eikä ajatukset pysy kasassa. Miten te muut toisen lapsen odottajat, kuinka jaksatte arjen pyöritystä kaikessa kuvotuksessa ja uupumuksessanne? Eikö työteho yhtään kärsi?
Ja kaikille työssäkävijöille kovasti jaksamista, en mä voi käsittää miten tekään jaksatte..
:)

Weenie ja Kutu 7+6

Iltaa!
kiva kun porukka on taas intoutunut kirjoittelemaan. =)
Ja ilonakin on vielä mukana! =) Onnittelut ultra kuulumisista Weenielle ja ilonalle. Ja tervetuloa doblen mukaan keskusteluun!
Mulla olis sitten huomenna se eka ultra. Jänskättää et mitä siellä näkyy vai näkyykö mitään.
Mutta huomennapa se sitten ratkeaa.
Hyviä odotuksia kaikille ja toivotaan et huonot olot ja väsymykset pian kaikkoaisivat!
T. kateke rv 9+2

weenielle: täällä yksi väsynyt töissä käyvä toisen lapsen odottaja. musta tuntuu, että pahin väsymys on nyt helpottanut (koska olen tähän aikaan vielä hereillä :) ), mutta täytyy sanoa, että viime viikonloppunakin kyllä vaakataso sohvalla tai sängyllä houkutteli heti kun siihen vain pienikin mahdollisuus tuli. lauantainakin nukuin kahdet vajaan tunnin päikkärit ja lisäksi vielä torkahdin hetkeksi sohvalle illalla.

työteho on kärsinyt aika tehokkaasti ja olen motivaation puutteesta maininnut päiväkodin tädeillekin puolivahingossa. onneksi töissä ei ole enää niin kiire kuin viime syksynä oli. työmäärä on tässä vaiheessa projekteja n. kolmannes viime syksyyn verrattuna. onneksi. muuten ei tulis mitään.

ällöttävä olo on aavistuksen helpottanut myös. ei tarvi töissä ruokkiksella enää niin jännittää, että alkaako kuvottaa ruokajonossa vai ei. ehkä tää tästä.

kaveri odottaa nyt rv25:llä toista lastaan. esikoinen hänellä on nyt 1v4kk. hän sanoi juuri, että koko raskaus on jotenkin mennyt ihan ohi eikä ole päässyt nauttimaan lainkaan samalla tavalla kuin esikoisen kanssa. kyllähän tämä varmasti erilaista tulee olemaan toisen odottajilla - varsinkin jos ikäero ei jää kovin suureksi.

Toivottavasti Kateke on saanut hyviä uutisia ultrasta!

Itse pääsen neuvolaan vasta vko 8 (rv 10). Toivon, että silloin näkyy syke. Tosin netistä olen löytänyt maininnan, että neuvolan laitteilla syke saattaa näkyä vasta rv 11-12 normaalissa raskaudessa. Raskaus etenee niin helposti, että sen välillä unohta, vaikka onkin uusi ja ihmeellinen asia!

Tää väsymys ja paha olo, jonka luulin jo helpottaneen, tuli tänään niin voimakkaana takaisin, että täältä kotoa nyt kirjoittelen. En ole käsittänyt, että tää vois olla näin voimakasta. Koko aamun yökkäilin, ja kun lähdin aamupäivällä toimistolta työasioille tuli pahoinvointi tosi rajuna ja se oli sitten jo liikaa. Tein radikaalin päätöksen ja lähdin kotiin - antakoot vaikka potkut, nyt oli vaan pakko! Otin sitten ämpäri kainalossa kolmen tunnin päikkärit, ja nyt kun heräsin mua ei enää okseta, pääkipu on melkein poissa ja maailma taas vähän parempi paikka.

Mulla on onneksi joustava työaika ja itsenäinen työ, joten kun nyt menen takaisin ja olen illan töissä, saan nämä tunnit kyllä korvattua. Mutta jos poissaolo on pistetty merkille, niin ehkä ois sitten parempi kertoa totuus, kuin leimautua huonoksi työntekijäksi. Saikkua en voi käydä hakemassa, koska nyt on töissä vaan niin kiire, ja mun määräaikainen soppari loppuu kohtapuolin. Ehkä tää tästä taas helpottaa, viime viikko meni jo niin mukavasti!

Mutta, katekella on tänään ollut ultra..mitäs siellä näkyi? :)

Iiris*: Kannattaa minusta kertoa ihan reippaasti esimiehelle. Itse ekaa odottaessa pitkitin tietoa 14. viikolle ja voin sanoa, että olivat elämäni pisimmät viikot! Duunikin kuulostaa samankaltaiselta kuin sulla. Jos jouduin olemaan pois töistä pahoinvoinnin/neuvoloiden takia, podin hillitöntä syyllisyyttä. Ja ihan turhaan. Pomo kun vihdoin kuuli asiasta, alkoi työntekokin sujua luontevammin kun ei tarvinnut salailla (tätä maailman luonnollisinta asiaa). Tsemppiä! :) :) :)