Tahkoojaplussat 95

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos Aniliinille kuvista, ihanan maalaismaiselta idylliltä näyttää! Paavokin siellä tepastelemassa hiekkatien viertä. Kyllä teidän kelpaa.

Vipellä kasaribileet :). Meillä oli myös kerran, oli tosi hauskaa. Laitoin sinistä luomiväriä ja korkean sivuponnarin. Sit mulla oli kirpparilta ostettu karsea sähkönsininen juhlaunelma ja siihen "sopivat" aniliininpunaiset korkkarit. Miehelle kloorattiin läikikkäät farkut, kammattiin sähkönsinistä väriä lettiin ja toiseen korvaan pääkallokorvis. Voi pojat! Mutta kyllä meillä oli älyttömän hauskaa, kun jotkut hiipi paikalle salihousuissa ja kivipestyissä farkkupaidoissa jne. Juotiin söpösti tietenkin sinisiä enkeleitä. Oi niitä aikoja :).

Tuo muuten lienee tyypillistä parisuhteelle, että nainen olettaa asioita ja suutahtaa, kun mies ei toimi niiden oletusten mukaan. Meilläkin tämä on selvästi suurin kommunikaatio-ongelma. Ei sitä vain osaa toiselle sanoa, että "voisitko nyt halata, kiitos", kun olettaa, että se tulisi ihan automaattisesti. Venus ja Mars, niin se vaan menee.

Annan peukunimeskelyyn piti kommentoida, että Leohan imi pienenä alahuultaan. Hammashoitaja sanoi meillekin, että tapa pitäisi kitkeä pois. Ainoa mitä keksittiin oli, että annettiin purkka suuhun silloin, kun huuli kiinnosti liikaa. Se kyllä toimi. Mutta kyllä huulen imeminen silti on vaikuttanut Leon purentaan, kun eihän sitä nyt 24/7 voi jenkkiä jauhaa. Toivottavasti korjaantuu. Voisiko Annalle tarjota vaikka xylitoli-pastillia?

Sanelma, mennään vaan kahville joku päivä. Laitetaan viestiä privaatisti! Ensi viikolla sopii hyvin.

Mun piti nyt kirjoitella paljon muutakin, mutta pää tyhjeni ykskaks. Jatkan siis paremmalla hetkellä. Mukavaa keskiviikkoa!

Heipsan!
Hih, kun mä nauroin ensin, että Vipellä kalsaribileet :D No eikös se vähän sama ole kuin kasaribileet. Muistan kyllä ne haaremihousut...ou nou :-) Ja neonväriset paidat, kreppirautahiukset, sähkönsiniset maskaroinnit ja juuh, kivipestyt farkkurotsit. Oi niitä aikoja tosiaan. Heh, no vähän sivupolulle nyt lähti.

Aniliinin perheellä kyllä ihana idylli maalla. Piha etenkin, wauuu! Siinä riittää lapsille puuhaa, ei tarvitse viihdytysjoukkoja. Onko sieltä pitkä matka kauppaan? Tuntuu, että kaupan läheisyys on ainakin itselle elinehto, kun ruokaa menee mielettömät määrät ja maitoa varsinkin. Mutta se hiljaisuus ja luonto ympärillä, ihania asioita, joita osaa arvostaa.

En muutan koskaan kommentoinut Mimmun tyttären nimeä. Todella kaunis! Mutta sehän on todettu jo aiemminkin :-)

Meille ei mitään ihmeitä. Leppoisia päiviä. Masalla alkaa ensi vkolla kerho ja puistotäti, joten pientä aikataulutusta saadaan elämään. Mä sit nautin, kun ei ole MITÄÄN aikautauluja elämässä tällä hetkellä. Siis ihan mahtavaa. Tällainen sopii mulle mainiosti :-)

Stellalle piti sanoa, että juuh, kyllähän kaksivuotiaat on ihan eri juttu kuin yksivuotiaat. Joten kyllä mä nautin Annan seurasta kovasti ja arvostan tätä tämänhetkistä helppoutta hänen kanssaan. Tiedän, että nyt on helppoa, mutta vuoden päästä jo toisenlaista...Mutta tietenkin silloin tietyt jutut sujuu paremmin.

En usko, että tällä haavaa Annan peukkuun mikään auttaa. On niin valtavan voimakas tarve - ja automaattinen ele. Peukku on lohduke, ja usein surun ja väsymyksen hetkillä se menee suuhun. Riepu on myös tärkeä. Usein suussa on rievun kulma ja peukku :)

Milloinkas heinävauvojen ristiäiset ovat? Laittakaahan listaa, niin päästään jännäilemään! Mannalla vissiin ihan pian?

Nyt unohdin tyystin mitä juttuja toisella sivulla oli..sori. Mä alan etsiä taas hotlaa, ensi kuussa olisi tarkoitus piipahtaa Barcelonassa tai Madridissa kaverin kanssa, hieman vielä epäselvää kummassa. Tärkeintä, että pääsee hörppimään cavaa ja shoppailemaan lämmössä =)

Täytyy heti mennä tän jälkeen maliin kurkkiman Aniliinin kuvia! Kuulostaa ainakin iiiihanalta :) Vippe; mun mielestä moni asia on usein _ihanaa_ :D

Kasaribileet kuulostaa tosi kivoille.Ja mitä asuja! Stellan sivuponnari oli varmaan tosi hieno. Meillä oli joksus 70"bailut. Mun äiti tosin kommentoi mun asua silloin, että näytän enemmän FaktaHomma-tyypiltä. Mulla oli pisteenä iin päällä isot karseet silmälasit, mistä olin ottanut lasit pois tietty. Vitsit oli hauskaa! Ois ihan hauskaa järkätä joskus taas teemabileet. Joskus..

Piritta, meillä siis lauantaina kastejuhla. En taida nimeä tänne ainakaan heti laittaa. Mailiin vaikka. Saamme äitini tänne tänään; onneksi. Siivousta ja sen sellaista. Apu onkin iso juttu, kun näistä päivistä ei tiedä. Poika nukkuu nyt ekoja unia tänään..Ja niin sitkeän työn takana oli. Huutoa, kitinää ja lopuksi sammui syliin rätti kasvoilla. Kokeilin heittää sen kasvoille, niinkuin Riinuska kertoi laittavansa tytön silmille ja näytti poika tantuvan. ..............Ööööh* Tässä tulikin tauko, kun poika heräsi ja nukkui 15 minuuttia sitten vaan. Nyt ähisee kehdossa!! Voi jestas, on siinä sitkeä sissi. Vaikka on väsynyt, niin ei nuku. Päivällä ajattelin oikeasti, että aika raskasta on/olisi, jos lapsi ei nuku päivisin ja vaatii seuraa koko ajan. Onneksi nämä päivät on erilaisia. Yöt saisi pysyä samanlaisina: yksi herätys ja syöttö klo:4.30 ja kerran kieppasin pojan vatsalleen puolen yön jälkeen. Ihan mahtavat yöt _nyt_, joten nautimme niistä.

Treffattiin eilen Mollyn ja M:n kanssa. Oli mukavaa. Mollyn M oli kerrassaan ihana jälleen; suurilla silmillään katselee ja tyytyväisenä köllötteli. Meidän jössikkä järjesti ruokahuudon loppumetreillä ja mulle se on aina yhtä hämentävää julkisella paikalla. Jotenkin menen hämilleni. NO, löytyi hyvä lastenhoitohuone ja kaikki meni hyvin. Poika on kuin tuli ja leimaus välillä, kun vaatii palvelua heti.

Voi, matkoja! Kyllä kelpaisi mullekin. Kaipaan etelän lämpöön jotenkin nyt, kun kesä meni niin eri tavalla. Meillä on haaveissa myös viikko lapissa talvella. Ei ihan oman perheen (hassu sanoa; me ollaan perhe!) kanssa mennä, vaan saadaan seuraa/hoitoapua varmaan mukaan. Katsotaan, jos onnistuu.

Nlassa oltiin eilen eli 7 vkoa ja 6990kg ja 60cm :D Hatun koko 40.5cm. Tänään oli mulla käyttöönottotarkastus.

Missä Keiju menee muuten? Olisi kiva kuulla kuulumisia. Samoin Nasupin.

Pepillä kaikki hyvin?

Poika nukahti muuten vasta nyt. Tämä on niin katkonaista kirjoitusta. Tässä oli mun alaoittamisen jälkeen 3 katkoa ja nukuttamista. Voi poika poloa, kun ei jaksa nukkua, vaikka kuinka on väsynyt. Nyt näyttää lupaavalta. Vatsallaan, riepu korvalla ja tutti vielä nököttää suussa. Ihana, kun posket pullottaa ja painaa kehdon patjaa vasten. On niin söpön näköinen <3

Mua ahdistaa kaikki marjat, mitkä jää pensaisiin. Haluaisin kerät kaikki ja tehdä mehuksi. Siis mulla ei ole pensaita, mutta kaikkien muiden pensaat :)Rakastan kotitekoista mehua!Ja omppuhilloa. Kävin tässä metsässä koiran kanssa ja huomasin, ettei kovin paljon ole mustikoitakaan tulossa. Tai sitten tästä on jo poimittu. Jos pääsisi muutaman litran hakemaan.

Ei vaan, nyt käytän tämän ajan kotitöiden hyödyksi, kun saan ekan oman hetken tänään. Pyykkäystä..pyykkäystä..

Piti heti luettuani laittaa kommentti tuohon Mannan pyykkäystä kommenttiin: älä hyvä ihminen tee kotitöitä silloin kun lapsi nukkuu! Se aika on varattu sulle itsellesi! Ota lehti ja kuppi kaffetta ja istut ihan rauhassa. Kotityöt saa hoidettua silloin kun lapsi on hereillä....laitat vaikka sitteriin ja otat seuraksi kylppäriin, siinä on ihan tyytyväinen kun saa katsella sua ja voi höpötellä samalla. Eikä pieni kitinä nyt ole kuolemaksi, väsytät vaan itsesi jos reagoit joka äännähdykseen. Kunnon itku on sitten eri juttu johon tarvii reagoida, mutta silloin onkin yleensä nälkä, märkä vaippa tai masu kipeä.

Treffattiin Hertan ja pikkupoitsun kanssa eilen:-). Ja luulen allekirjoittavani sen ettei näiden kakkosten kanssa ole niin hermona ja on paljon rennompi noiden kitinöiden suhteen. Poitsu oli kyllä komea ilmestys, yritin kovasti hakea pikku-Hoon piirteitä, mutta taitaa olla vain oman itsensä näköinen:-). Isot tytöt oli pkodissa että me äiteet saatiin kerrankin syödä rauhassa ja jutella.
Ärsyttää että tuolta pkodista on taas tullut kröhää. N yskii mutta räkä ei vielä valu pahasti, tietty sairastuu viikonlopuksi kun mies lähtee raksalle. Eilisessä pkodin vanhempainillassa otettiin aika rauhallinen lähestymistapa sikaflunssaan, onneksi, sitä hysteriaa olisi vaikeampi käsitellä. Toivottavasti ei saada sitä tautia, vaikka onhan mahdollisuus kaikenlaisiin muihin pöpöihin joita on ihmeen aikaisin liikkeellä. Vatsatautiakin oli kuulemma, yök.

Noudatan nyt omaa neuvoani ja otan kupin kaffetta ennen kauppareissua.

Hih, naureskelen täällä kasaribileiden lookkia :)

Mäkin olen sitä mieltä, että lapsen päikkärit on äidin omaa aikaa, mutta... vauvat nukkuu kuitenkin niin paljon, että mä kyllä teen unien aikana esim ruokaa ja kotitöitä. Sen pikku hetken, minkä tytsy on hereillä, haluan viettää seurustellen, syöttäen yms. Toki on neiti nököttänyt sitterissäkin keittiön pöydällä kun teen ruokaa. Sitten kun joskus tulevaisuudessa on rytmi ja esim kahdet kunnon päikyt, otan aikaa itselleni.

Meillä on ristiäiset 13.9. Vielä olis pari viikkoa armonaikaa keksiä se nimi! Juu ja kait noita tarjoilujakin pitäs miettiä tarkemmin. Kolmas kummi pyydettiin eilen, se puoli on nyt hanskassa.

Aniliinillä tosiaan ihanan idyllistä, kyllä teidän kelpaa nyt nauttia! Kissallakin on nyt kunnon hiirienmetsästysreviirit :)

Allekirjoitan täysin Vipen kommentin. Mä kans aina ja yhä vaan luulen, että mies osaa lukea ajatuksia. Mutta miten se nyt niitä osais lukea kun ei osaa lukea edes aika suoria vihjeitäkään... ja soppa on valmis. Taitaa se niin olla että jos jotain haluaa, se on vaan sanottava suoraan.

Keiju, joko on suosikkia huippiksissa? Mulla on, tietenkään en muista sen nimeä nyt... Semmonen tummaihonen kuitennii.

Kukas muu mun lisäksi sitä BB:a katsoo? Aniliini ja Gissa ainakin jos oikein muistan. Onkos löytynyt jo suosikkia ja inhokkia? Mulla on taas se 24/7 vaan eipä sitä paljoa ehdi katsoa, taustamölynä tuossa on jos J ei ole kotona. Ei viitsi sen kuullen kun kiroilevat niin kamalasti.

Meillä mennyt tytsyn kanssa tosi kivasti, illatkin parempia nyt. Kahtena päivänä vaan päikkärit taas vähemmällä. J taasen on saanut ihan kauheita raivareita. Ratkeaa ihan pienestä ja voi sitä huutoa... Olihan tämä odotettavissa. Onneksi ei kohdista raivoaan siskoon vaan meihin vanhempiin. Vaihe taas tämäkin.

Hyviä vointeja ja loppuviikkoa kaikille! Mannan poitsun nimeä jänskätään kait seuraavaksi (ei se muuten ollut nimiehdotus, se vaan tuli jostain mieleen...), laitahan heti meiliä meille uteliaille!

Heippa pikaisesti! Tulin ilmottautumaan, mökiltä ollaan palattu! Ihanaa oli, tosin iltaisin jo hurjan pimeää, mutta mikä tähtitaivas!! Vesi oli jo aika kylmää mutta uin kyllä joka ilta saunasta. Ja bikinitkin oli tarpeen parina päivänä!Marjoja keräsin pakkaseen 10 litraa. Mai roikkui mun puntissa alvariinsa, mies ei siis ollut mukana kun oli jo töitä, mun vanhemmat nukkuivat toisessa mökissä n. 10 metrin päässä joten auttoivat tietysti. Sain iltalomaakin :) Serkun kanssa saunomassa ja muitakin ystäviä tapasin, käytiin lähikaupungeissa syömässä.Mun kummitädillä vierailtiin Main kanssa ahkerasti myös päiväsaikaan.
Mutta oli siis ihana tulla kotiin kun oli sitten mies täällä "jakamassa vastuuta". Ja otti kyllä täyden hoitovastuun heti :) Ja Mai on ihan erilainen täällä kotona, ei roiku puntissa vaan isä kelpaa yhtälailla.
Olin eilen työporukan kanssa koulutuspäivällä ja saunaa ja hierontaakin oli sekä hyvää ruokaa, ihanaa hemmottelua!

Aniliinille vielä onnea uudesta KODISTA ja kiitos ihanista kuvista! Oispa tosiaan mahtavaa päästä teille kyläilemään.

Sandelle onnea ultrakuulumisista! Poikaa mäkin veikkasin teille.

Kiitos kaikista lasten kuvista, ihania Pirittan Tukholma-otokset ja Riinuskan tyttö on niin söpö ja tarkkakatseinen. Mä nään kovasti Juskan kanssa samaa näköä kun muistelen vauva-aikaa, ootteko itse samaa mieltä?

Mulla ei taida vielä olla Huippiksissa suosikkia, oon katsonut vasta yhden jakson kun en maalla katsellut. Mutta kerron heti kun on :-)

Gissa, kiva kun parisuhde voi paremmin (niin meilläkin ja tuo erokin teki terää..). Mai ottaa kans muutaman askelen ilman tukea mutta mitään kävelyä se ei vielä ole :) Terhakasti kyllä kävelee yhden käden varassa.

Myöhästyneet onnittelut Linukselle!

Kiva kun tapaaminen meni mukavasti Mollylla, Mannalla, Sanelmalla ja Vipellä. Ihania kuvia kiitos! Ois Manna, tosiaan ihana tavata toisenkin kerran livenä :)

Main kanssa on jotenkin nyt muuten helpompaa, lainaan Pirittan sanoja. Saattaa leikkiä pitkiäkin aikoja itsekseen omassa huoneessaan ja nukuttamisesta ollaan kokonaan luovuttu. Ei hyssätä päikkäreille, nukahtaa vaunuun itsekseen ja samoin illalla sänkyyn. Menee kyllä tosi nätisti, joskus saattaa protestoida muutaman sekunnin :) Mietin välillä että voiko olla tottakaan..ja sori vaan tää hehkutus kun toiset kärsii vielä tuosta yöheräilystä. Mutta kyllähän meilläkin sitä aikansa kesti, Mai söi tosi tiuhaan..

Kiva Molly kun ristiäiset meni mukavasti vaikka pappi olikin jörö..ja muutenkin kiva kuulla lomasta, aika haipakkaa tosiaan mutta varmasti ihanaa!
Mannan pojan nimeä tosiaan odotellaan, samoin Hertan. Jostain syystä mulle tuli Mannan pojasta Nuutti-nimi mieleen :)

Mimmun tytölle kans nimionnittelut, kaunis nimi :)

Nyt on taas mentävä, kauhea romaani tulikin. Miljoona asiaa jäi taatusti taas kommentoimatta..

Moikka,

Voi Keiju, Nuutti on mun suosikki, mutta ei mennyt läpi! Onpas meillä samis maku ;)
Tosi kiva kuulla teistäkin, Maista ja teidän poppoosta. Mukavalta kuulosti mökkeilyt. Hienoa, kun on lähellä auttavia käsiä. Nauti ihmeessä tosiaan Main nukahtamisesta, tottakai saapi hehkuttaa. Aikansa kutakin näiden vaihdeiden kanssa ja silloin kun menee hyvin, niin kuuluu nauttia.

Juu Riinuska, ajattelinkin, että se sun nimiheitto oli vaan heitto, eikä ehdotus. Tosi kiva on kuulla sitten muidenkin pikkuvauvojen nimet.
On se varmasti pienelle lapselle, kuten Juskallekin, tosi rankkaakin, että yhtäkkiä kotona asuukin pieni vauva, eikä itse olekaan enää ainoa. Tsemppejä siihenkin vaiheeseen.

Juu, kyllä mä Sande todellakin nautin niistä hetkistä, kun vauva sattuu nukkumaan. Toisaalta kyllä nautin siitä, kun saan rauhassa viikata pyykkiä, laittaa ruokaa ja tehdä muita kotitöitä. Mulla on edelleen rasittava "tapa", että mieli lepää, kun koti on kunnossa. Mutta osaan oikaista sohvalle ja nauttia vain olemalla..jopa sulkea silmät villakoirilta. Toisaalta Riinuskan tavoin tykkään vauvan ollessa hereillä olla hänen kanssaan totaalisesti seurustellen ja sylitellen. Ja kun tämä meidän pikkumies osaa välillä olla tosi läheisriippuvainen; nyt kun on alkanut seurata, niin haluaisi olla vain pystyssä ja kuljetettavana. Aika raskasta se on. Olen yrittänyt pitää lattialla, sitterissä ym., mutta vähemmän viihtyy niin. Ei välitä seurata mobilea yksin, mutta toisen kanssa kyllä.

Apua, on pakko mennä nukkumaan. Tänään ollaan käyty jo kaupassa juhlia varten ja huomenna sitten saan puunata ja valmistella kotia, kun äitini hoitaa poikaa. Ihanaa, kun saa apua:)

Öitä!

Moi pitkästä aikaa! Poitsu tuijottelee mobilea, joten yritän kirjoittaa muutaman rivin.

Mannalle mukavia ristiäisjärjestelyjä ja itse juhlaa! Kiva kyllä kuulla nimi. Mulla on yksi ehdokas mielessä teille, saa nähdä osunko oikeaan ;). Meillä siis nimiäiset viikon päästä lauantaina.

Kiva kuulla Keijustakin! Ihanaa, että olette vielä päässeet mökkeilemään. Mikäs siinä kun kelejäkin on ollut. Meillä ei kesä ollut oikea kesä, kun ei oltu mökillä lainkaan. Ensi kesänä sitten senkin edestä. Totta ihmeessä sun pitää hehkuttaa Main nukkujan lahjoja! Ihan mahtavaahan se on. Vaikka jotkut vähän kateellisia olisivatkin ;).

Me oltiin eilen neuvolassa (ja lääkärissä), 7-viikkoisella poitsulla pituutta 58,5cm ja painoa 5,7 kg. Hyvin voi ja kasvaa. Ihana, ihana vauveli edelleen :).

Hertalla mennyt muuten mukavasti päiväkodissa, mutta ei suostu nukkumaan päikkäreitä. Menee ja jää sinne mielellään, ja touhuaa innoissaan. Mutta päiväunille kun pitäisi mennä, tulee äitiä ikävä.. Itkee ja huutaa äitiä ja pikkuveljeä paikalle. Voih. On sitten kuitenkin kiltisti leikkinyt kunnes muut lapset heränneet ja nukahtanut sitten tietty rattaisiin, kun oon kolmen maissa hakenut. Näin siis käynyt nyt 3 kertaa. Tänään menen paikan päälle, jos auttaisi nukahtamisessa. Ovat yrittäneet myös ulkona omiin rattaisiin, mutta ei suostu silloinkaan.

Nyt täytyykin kiitää. Myöhemmin paremmalla ajalla lisää.

Hip hei! Pari riviä täältäkin, tai niin monta kuin tenavat antavat myöen, vetävät Aku Ankan autolla ja pikkumopolla hervotonta rallia täällä "ulkkarissa", mieletön meteli, mutta se ei mun kirjoituskeskittymistä haittaa, muuten vaan korvat halkeaa...

Kiitos kuvakehuista, on täällä kyllä vaan ihanaa maalaishenkeä. =) Ja ihan keskellä suuren suurta keskustaamme; apteekki, kauppa, pankki, kirjasto, kukkakauppa, eli kaikki palvelut mitä täältä löytyy ovat tuossa puolen kilsan päässä. Päiväkotiin ja koululle sitten semmonen kilometri. :)

Kiva kuulla Hertan päiväkotielämästä, vaikkakin päikkärit eivät (vielä) onnaa. Saatko illalla nukkumaan ajoissa, jos nukkuu vasta silloin kolmelta? Vai voisko olla vain osapäiväinen, jos hakisit kotiin, kun muut menevät unille? Sekoittaisiko kaikkien päät? Voi Herttanen toista, kun äitiä ja _pikkuveljeä_ huutelee ikävissäään, niisk.

Jänskättää kyllä kovasti Mannan pojun nimi, mulle ei tuu nyt mitään veikkausta mieleen.. Nuutti ei meilläkään mennyt taannoin läpi, olisi niin rimmannut miehen sukunimeen. Vaan Vililtähän tuo poika näyttääkin. :D

Mannan ja Riinuskan kirjoitukset vauvan kanssa seurustelusta pienen hereillä ollessa ja kotihommista tuhinan kuuluessa saivat aikaan lämpimän ailahduksen. Suukotelkaa tuhisijoitanne minkä ehditte, vaikka niin tietysti teettekin. Vili on nyt ollut kovin kiinnostunut siitä, mitä hän on tehnyt kun on ollut pikkuvauva. Tallettakaa siis kaikki hetket muistilokeroihinne! :))

Mollyn lomaltapaluu tuota pikaa, eikö vain? Miten kotimatka sujui?

Mä luin kanssa, että Vipellä on kaLsaribileet! :D Mutta kiva kuulla sitten kasareista, tuuthan kertomaan! Stellan asu samoissa tunnelmissa kuulosti _vaikuttavalta_. :D

Sanelma, ehdottomasti meille sopii ajella kyläilemään jo ennen kesää ja ihan ennen liukkaita, kunhan tässä vielä vähän saadaan kotia kuntoon, niin tehdään tärskyt. Ehtisikö joku muukin? gissa toisesta suunnasta? Stella, Vippe..??

Keijun mökkeily kuulosti ihanan leppoistalta, vaikka Mai puntissa roikkuikin. Syksyinen tähtitaivas on kyllä ihana. Ja voi valtava mikä ukonilma täällä oli, me ihailtiin räiskyvää salamointia ja kuunneltiin mahtavaa ryminää pitkälle yöhön, mikä luonnonnäytelmä!

Juu, BB:tä katson, mutta ihan vaan subin lähetykset. Ei vielä oikein ole päässyt kiinni "hahmoihin".

Piritta, mihin kerhoon Matias menee? Täällä ei ole kuin srk:n kerho, jonne pääsee sinä vuonna kun täyttää neljä, kuitenkin vain syksyisin alkaa, eli ei kesken "kauden". Lehdessä kyllä luki, että tilaa olisi, niin mietin, että kysyisinkö pääsisikö Vili remmiin, kun puhuu hyvin ja on ihan reipas poju. Mutta jos ei sitten osaa/ymmärrä joitain juttuja, mitä tekevät..

Toivottavasti Nellan poppoo pysyy terveenä, ettekä kalasta pk:n pöpöjä!

Siljan kanssa elo on mitä mainiointa tällä hetkellä, joka päivä tippuu uusia sanoja ja kahden sanan lauseita, mutta kovasti myös omaa mölötystä. Hassuttelee kaiken aikaa meidän kaikkien kanssa. On niin ilo kuulla molempien valtaisaa kikatusta yhteisissä leikeissä!! Ja S ymmärtää ihan käsittämättömän paljon asioita. Jos suupielestään mutisee kadonnutta lompsaansa, niin kohta tyttö jo sitä jostain kiikuttaa. Potalle menee istumaan monta kertaa päivässä, mutta ei sinne mitään tule. :)

Vilin uhma on/oli toivottavasti huipussaan, nyt on monta päivää mennyt lähes kiukuitta. Esim. eilisellä kauppareissulla käyttäytyi todella mallikkaasti, kuljetteli leluja pikkukärryissään, mutta kiltisti palautti paikoilleen pyynnöstä ja kyseli, että ostetaanko sitten synttärin aikoihin vai toisiko joulupukki. En olisi muutama kk sitten uskonut, että hänen kanssaan voi käydä kaupassa ilman kauheaa huutoa. Ja perhekahvilassa oli niin kultapoika, leikki ja touhusi kavereiden kanssa vailla pienintäkään erimielisyyttä. Eli kyllä tämä tästä! :)

Mitäs Nekulle ja Mariskalle? Ai niin, Nekkuhan onkin naapurmaassa. :)

Nyt alkaa lapsoset käymään liian villeinä leikeissään, mennään sisälle, ennen kuin tulee itku pitkästä ilosta.

Iloista viikkistä! :)

Joop, Aniliini. Aiotaan siirtyä puolipäivähoitoon. Ei nuku vaikka mikä olis. Ei omaan sänkyyn päiväkodissa, ei patjalle toisessa huoneessa, ei omiin rattaisiin ulkona, ei suostu edes päätä laittaa tyynyyn, vaikka on aivan poikki. Haluis vaan leikkiä siellä.. Eli jatkossa mies vie aamulla klo kahdeksaan mennessä ja mä haen viimeistään klo 12 ja nukkuu sit päikkärit kotona turvallisesti partsilla. Huh, kyllä keveni omakin mieli, kun ei tarvitse miettiä, kuinka se siellä itkee ja äitiä huutaa. Eli edelleen on sen kolme päivää viikossa. Katsotaan sitten myöhemmin syksyllä tai ens vuonna, jos ne päikkärit onnistuisivat. On ihan älyttömän kiva päiväkoti ja tädit todella kultaisia, en missään nimessä halua luopua paikasta, kun sinne kerta päästiin. Ja H siellä selkeästi muuten viihtyy.

Ei nyt muuta tällä kertaa. Nukkumaan käypi tieni.

Heipsan,
kyllä näiden pienten kanssa saa huomata, että mitä eilen kerroin voi jo tänään olla historiaa. Meidän päivärytmi on siis kadonnut taivaan tuuliin. Ei enää tietoakaan tiettyyn aikaan nukutuista päiväunista eikä joka päivä edes yksistä kunnon päiväunista. Uutta tai entistä rytmiä siis odotellessa...

Onneksi yöt sentään puksuttavat tuttua totuttua rytmiään ja vieläpä parempaan suuntaan on nekin menneet. Nyt on ollut pari yötä ilman yösyöttöjä 21-6 ja sitten vielä nukkuu yleensä n. kasiin. Ja nyt kun tämän tänne kirjoitin, niin eiköhän ensi yö mene taas hulinaksi :)

Ei sitten keskiviikkona päästy vieläkään sinne avoimeen päiväkerhoon. Mun oli itse mentävä labraan ja siellähän meni niin kauan etten enää viitsinyt mennä kerhoon. Käytiin sitten I:n kanssa kaupungilla vähän asioilla ja humputtelemassa. Menihän se päivä kivasti niinkin.

Tänään oli mummi vähän I:tä viihdyttämässä ja sain vihdoin leikattua meidän villiintyneen nurmikon. Meni kyllä vähän hullun touhuksi, sillä vettä tuli koko leikkauksen ajan. Mutta päätin että p.....e minähän leikkaan tämän nurmikon tulkoon vaikka vaivaisia ämmiä taivaalta, muuten se jää taas leikkaamatta. No, tulihan se leikattua. Pitkä se oli kuin taivas. Nyt pitäis päästä se leikkaamaan äkkiä uudestaan, niin olis toivoa, että pystyis syksyllä haravoimaankin. Tällaista tämä on, kun tuo ruohonleikkuu on yksi niistä harvoista jutuista, joita ei pysty tekemään vauvan kanssa yksin. Mun mielestä ainakaan.

Mitäs muita juttuja täällä olikaan. Hertoilla oli ainakin noita päiväuniongelmia, mutta ratkaisukin taisi jo olla ovella. Mai puolestaan nukkuu edelleen yönsä hienosti. Meillä ei myöskään nukuteta mitenkään. Iltasyötön jälkeen vien vain sänkyynsä ja toivotan hyvät yöt. Nukahtaa yleensä viidessä minuutissa ilman sen suurempia kommervenkkejä. Tosin ne pyyherullat auttoi estämään kääntymistä just viikon ja sen jälkeen on onnistunut kääntyminen ilman ongelmia myös rullien välissä.

BB:tä katselen minäkin satunnaisesti subin lähetyksistä. En kyllä katso edes kaikkia koosteita, joten ei ole vielä mitään mielipiteitä "hahmoista". Paitsi se Terttu jotenkin tökkii..

Kuinkas Vipen bileet sujui. Tai taitaa olla parhaillaan menossa. Tulehan rapsaamaan sitten. Yritän muistaa pistää sulle sitä bensalaskuakin tulemaan, kunhan piipahdan tuolla mailin puolella.

Noita uhmajuttuja luen kyllä kanssa aina mielenkiinnolla, kun tuntuu tämä meidän neiti olevan aika temperamenttinen tyttö. Että tulevia vuosia mielenkiinnolla odotellen. I on alkanut muuten enemmän ja enemmän matkia kaikkia ääniä ja eleitä, mitä hän kuulee ja näkee. Hauskaa seurattavaa.

Ensi viikolla meillä onkin ohjelmassa sitten se neuvola ja rokotus. Vähän jänskättää. Toivottavasti selviämme kunnialla rokotuksesta tällä kertaa. Viimeisimmät verikoearvot olivat matkalla parempaan suuntaan, joten mitään pahaa takapakkia ei tähän nyt tarvittaisi.

Olen samaa mieltä Sanden kanssa siitä, että päikät on äipän omaa aikaa. Alkuun touhusin paljon kodinhoitojuttuja, kun I nukkui. Oli silloin paljon enemmän sylinkipeä ja kun itsellä ei ollut oikein kokemusta vauvoista, niin se meni siten helpommin ja vähemmällä stressillä. Nyt kun I on jo vähän isompi, teen kyllä suurimman osan kotitöistä yhdessä I:n kanssa ja kun joskus se ihme sattuu, että neiti nukahtaa päiväunille, niin meitsi parkkeeraa itsensä oitis sohvalle joko telkun ääreen tai sitten kirjaa/lehteä lukemaan. Ja valitettavan usein on vähän herkkuja mukana :)

Mutta nyt alan valmistautua iltatouhuihin ja saunaan. Kohta pistetäänkin rantasauna talviteloille ja on taas vähän helpompaa saunoa miehen kanssa yhdessä, kun siirrytään sisäsaunaan.

Ai niin, oikein osuva ja sopiva nimi kantajalleen Manna! Äitini just totesi, että mun siskosta olis tullut saman niminen, jos olis ollut poika. Tuon nimen olivat silloin laittaneet sairaalan papereihin ennen synnytystä. Menikö juhlat hyvin?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mä rustaan vielä tähän ketjuun, vaikka taitaisi olla aika jo uuden.

Mannan poika sai hienon nimen, tykkään kovasti. Onnittelut vielä kerran pikkumiehelle!

Matias aloitti tänään kerhon, Aniliini, se on siis srk:n kerho. On onneksi tuossa lähellä kirkolla, pari sataa metriä. Ollaan nääs aika aamuhitaita :-)Olin vähän aikaa mukana, kun on kuitenkin ensimmäinen juttu, missä on yksin. Ihana seurata omaa lasta toisten lasten seurassa. Että siellä se nyt on sosiaalistumassa äidin oma vauveli :) Hienosti oli mennyt, enkä kyllä epäillyt että enää kaipaisi äitiä mukaan.

Voi harmi Hertta, että teillä meni nyt noin pkodin kanssa. Toisaalta onhan se itselle huojentavaa, niin kuin totesitkin, kun nyt H saa nukkua päikät rauhassa kotona. Ikävä kun tulee helposti unille mentäessä, ja ainakin meillä nukkumapaikan on oltava tuttu. Muutamalla mun tutulla oli sama tilanne, ja meni pitkä aika, ennen kuin päiväunet luonnistui pkodissa. Tilanne voi kuitenkin olla jo toinen esim. vuoden alusta teilläkin Hertta. Tulee pkoti enemmän tutuksi ja ihmiset siellä.

Vähänkö ihana Sanelma, että teillä on rantasauna! Ihan luksusta. Onkos I käynyt jo saunan lämmössä?

Mä tein ihania kirppislöytöjä lauantaina. Sattumalta kävelin Hietsun torin ohi, pistäydyin - ja palasin nyssäköiden kera. Furlan (vieläpä aito!) laukku irtosi 50 eurolla, samoin kiva takki ja pari paitaa yht. 10 eurolla...menen toistekin! Leluja lähinnä hain, mutta yllättyin, miten hyvää vaatetta siellä oli tarjolla. Lastenjuttuja vähemmän.

Molly taitaa olla back home. Miten meni matka, miltä kotiinpaluu tuntui? Vaikutti aika ihanalta teidän loma kuvien perusteella :)

Oli taannoin puhetta tyttöjen "minä ite" -vaiheesta. Juuh, se on jo meillä! Joka ilta Anna kipuaa vessassa jakkaralla seisomaan, sanoo "ite ite" ja alkaa harjata hampaitaan. Ei saa auttaa. Sama on ruokailun kanssa. Että on, ainakin meillä, pojat niin eri sorttia kuin tytöt. M oli enemmän aina kuin kuollut kala ja otti kyllä kaiken avun vastaan. Ja ottaa edelleen =) Mistä lienee kumpuaa moinen? Kai me naiset halutaan (ja joudutaan) itsenäistyä varhain, kun kuitenkin tässä maailmassa riittää niin paljon muita autettavia ja huolehdittavia :-) Näin mutulla, heh.

Kivaa viikkoa! M puuhailee takapihalla, joten lähden seuraksi.