Ah, ihanan paljon luettavaa, eilen en ehtinyt kiireessä lukaista kuin Mollyn ultrakuulumiset ja Main nimiuutisen, hih, olinkin kommentoinut tietämättäni tyttösen nimiasiaa lähes samoilla sanoilla kuin Stella.
Niin tunnelmalliselta tuntuivat kyllä Mai-neidin ristiäiset, ihan huokui Keijun kirjoituksesta lämpö ja ihana tunnelma. Kyllä ulko-olosuhteet tekevät paljon!
Meillä vaan oli melko tuulista molempien lasten kastehetkellä, mutta muuten säät suosivat ja olen tosi tyytyväinen, kun saimme kastaa vauvamme ulkosalla. =)
Paljon on asioita, joihin pitää jotain sanoa..
Samun patit laittoivat sydämen mutkalle, vaikka onneksi se lääkäri oli sitä mieltä, että ovat vaarattomia, niin pelästyttää ihan julmetusti tuollaiset lapsosella. Mä olen ihan "allerginen" sellaisille, heti ajattelemassa kaikista pahinta, mikä on tosi huono juttu, koska yleensähän eivät ole mitään ihmeellisiä. Ja voi, ihan kyynelet nousi silmiin, kun ajattelin pieniä poikia tummissa puvuissaan saattojoukoissa.

Voimia sinne teille edelleen, Mariska.
gissa muuten, olettehan muistaneet isyysselvityksen? Me unohdettiin Siljan kohdalla ja sosiaalivirkailijakin oli unohtanut. Vilin kohdalla hän ihmetteli, kun otin itse yhteyttä, olisi kuulemma sieltä päästä laittanut homman alulle, nyt luotin siihen ja täysin unohdettiin se sitten, kun asia ensin väläyksenomaisesti muistui hetkeksi mieleen sairaalasta tullessa. Eli Silja oli vähän aikaa ensin mun nimelläni, että mua ketutti, kun kela-korttikin ehti tulla väärällä nimellä. Onneksi lehden kasteilmoitus oli miehen nimellä, kun kerran papille se ilmoitettiin. Konstikkaita juttuja, naimisiin vaan olisi pitänyt senkin takia mennä ennen lasten syntymiä.
Ääk, tuttu tunne, gissa miehen saamattomuus. Ja ei täältäkään sen enempiä siitä, kiukuttaa vaan, kun alkaa kaivelemaan.
Pääsikös P ja miekkonen yhteissaunaan illalla?
Keijun ilta sujui mukavasti, kyllä se olut vissiin jollain vaikuttaa. Mäkin join muutaman olusen (en tykkää mausta, jääkylmänä menee) sairaalasta kotiutuessa, en huomannut erityistä vaikutusta.
Niin, siitä puheen ollen alkoholin imeytyminen äm

on on minimaalisen pientä; promillemäärä on sama kuin veressä eli esim. promillen humalassa maidossa promille (ei siis prosentti!) alkoa ja vauvan imiessä ei hänen verestään sitä pystytä enää mittaamaan. Mutta varman päälle voi aina ottaa, se ei ole kenellekään haitaksi. Eikä tietty huppelissa ole järkevää käsitellä vauvaa, kuten tiedämme, tämä vaan huomautuksena, etten saa muualta "nyrkkiä silmään".
Kiitos tosiaan Keiju kuvista, niin minäkin näen unikuvassa äidin näköä valtavasti. _Niin_ lutunen pikkuneiti.
Mutta aivan loistavaa, että (isommalta) Leolta alkaa tulla sanoja ja lauseita. Jännä ja hauska juttu tosiaan, että yhtäkkiä päästelee monisanaisen lauseen, jos välillä pulputtelee "mitä sattuu". Mutta sieltä hän varastostaan välillä sanojaan putkauttelee. Vähän hautoo ja hioo vaan, jotta saa rikasta kieltä aikaan! =)
Voihan mälsä Nasupin lompanvarastusta, eihän mennyt cashia?
Voi eih, Riinuksan huushollia koiruuden jäljiltä. Ja voi koiraparkaa etunenässä tietty. :/
Onkos multa mennyt jotenkin ohi Sanden työjutut, vai kirjoititko yleisesti vaan, että "onneksi ei tarvinnut mennä tänään töihin." ?
Meillä lapsoset tai siis Vili lähinnä ei ole vielä ollut viikkistä yökyläilemässä, kun ei ole ollut tarvetta, mutta kyllä reilun vuoden ikäisenä oli jo esim. mummiin niin kiintynyt, että olisin hyvin voinut jättää.
Sanelmalta on pitkään pitänyt kysyä, että mitä te rakennatte? Kun olen toiselta puolelta bongaillut jotain valuja tms. mutten päässyt selville pytingistä.
Hyvä, kun Mollylla parempi päivä! Niin ne vaihtelee!
Vilkku kesyyntyi eilen yllättävän helposti, mutta mielikuvitusta pitää olla, kun aina pitäisi olla jotain uutta keksintöä, jos ei huvita kamalaa parkua kuunnella. Joskus ei auta mikään, silloin on vaan annettava aikaa rauhoittumiselle. Maksimissaan on onneksi kestänyt noin 10-15 min, mutta sekin on pitkä aika kuunnella täyttä kurkkua huutavaa äkäpussia.
Heh, Vilillä on ihan hassu vaihe, ei ymmärrä yhtään todellisuuden ja fiktion eroa. Katsoo Tomi Traktoria ja ilmoittaa, että "haluan tuonne Kukkakedon maatilalle mennä" ja tahtoo ajaa autolla, jonka kuva on paidassaan ja taluttaa koiraa, jonka kuvan näkee kirjassa jne. Miten ne sitten selität? =)
Silja on kyllä suurimman osan ajasta aurinkoinen, hyväntuulinen ja hymyilevä. Välillä syödessäänkin päästää tissistä irti, kun on pakko väläytellä hymyjä. Iskälle edelleen leveimmät hymyt, mutta jakelee niitä aika varauksettomasti muillekin, ainakin toistaiseksi. Milloinkas se eka vierastuskausi voipi tulla päälle, jos siis on tullakseen? Ei muista. Osaa Silli kyllä kiukutakin, iltaisin, kun ollaan kolmisin ja tyttö olisi jo väsynyt ja mun pitää hoidella Vilin iltatoimet, kitisee ja sitten on saanut pariin kertaan suuttumuskohtauksen tissille, kun se viimein olisi imettävänä, niin ei kelpuutakaan, vaan osoittaa hetken mieltään. Että jotain veljensälaista kärsimättömyyttä näkyy.
Nauru on kyllä niin ihanaa. Nauraa jumpatessa ja nuuskutettaessa kaulasta ihan valtoimenaan. Ja kuulostaa _täysin_ Vililtä.
Ääh, kauhea romaani, mutta vielä yksi valitusasia, joka mua hävettää purkaa, mutta ottaa pattiin. Naapuruston lapsonen aloitti koulun ja tulee sitten koulusta päästyään suoraan kotiin, jossa on yksin noin tunnin. Tai siis ei ole, kun kolkuttelee meidän ovella _joka päivä_. Äh, se on just Vilin päikkäriaika ja pahaa pelkään, milloin herättää juuri nukahtaneen ukkelin, siitäkös vasta kiukku nousisi. Sovittiin siis äitinsä kanssa, että jos on jotain hätää tms. niin meille voi tulla/soittaa, kun aina siihen aikaan ollaan kotona. Mutta en ihan tätä tarkoittanut. Tässä mietin, että miten saisin nätisti tuotua esiin sen, että rauhaa rakastamme.

Äh.
Nyt jo pistettä kehiin.