Tahkoojaplussat 95

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan!
Sadetta taas vaihteeksi. Kivasti kyllä mennyt sisällä, lapset touhuaa keskenään ja välillä luetaan kirjoja.

Kiva kuulla, että Madonna rokkasi. Onhan se taatusti ollut mieletön spektaakkeli, ja mikä upea kelikin sattui. Mulle ois siitä väenpaljoudesta tullut varmasti pieni pakokauhu, ja se, jos ei näe kunnolla lavalle, on aika tylsää. Pääsiskin aina niihin parhaisiin katsomoihin! Mutta onhan se silti mieletön fiilis, kun viimein SEN näkee. Mulle aikoinaan REM, W. Houston ja Robbie Williams oli sellainen wau-fiilis, että tossa ne starat nyt on. Nyt mä olenkin siirtynyt Il Divoon ja Eros Ramazzottiin ;-) Siellä istutaan nätisti paikoillaan ja kaikilla on sama tila, heh. Tosin myönnettäköön sekin on vähän tylsää....Me oltiin Madonna-iltana kuumailmapalloilemassa ja oli tarkotus lennellä lähellä J-saarta. Harmittavasti Hgissä ei tuullut lainkaan, joten jouduttiin ajamaan Mäntsälään. No kaunista oli sielläkin toki, mutta oishan se kaupunki-scenery ollut ihan toista. Hieno kokemus kaikin puolin, vähän pelottavakin juuh.

Sande tosiaan jo puolivälissä porskuttaa. Vitsit aika tosiaan menee! Mäkin veikkaan poikaa ;-)))

Höh Manna, musta teidän poika kuulostaa juuri sopivan kokoiselta. Monet koko-kommentit tuntuu olevan sellaisia ns. ensireaktioita, kun vauvan kohtaa, ja joidenkin mielestä monet "jössikkä jne"-nimitykset voi sanojan mielestä olla vaan hauskoja.
Mutta hei, eikö ole ihanaa tuo ihmisten muistaminen! Muistan kyllä, miten liikutti ne monet kortit ja lahjat. Sellaisetkin ihmiset, joiden kanssa on harvemmin yhteydessä, laittoivat onnittelukortteja. Heh, toista se on kakkosen kanssa valitettavasti...Huomattavasti vähemmän, mutta kaipa se on aika luonnollistakin :)

Minäkin toivon kovasti, että saatte Gissa suhteenne vielä toimimaan. Zemppiä! Ei ole aina helppo aloittaa syväluotaavaa keskustelua, mutta varmasti se tuo tuloksiakin, kun olette alkuun päässeet. Hienoa kaikin puolin, että halutte vielä molemmat yrittää.

Mulla vähän samaa toimintaähkyä kuin sulla Stella. Olen kyllä todella onnellinen, etteivät mun työt vielä nyt alkaneet, miten ihmeessä sitä sitten ehtii tehdä mitään?!
Kaikenlaista puuhaa kun riittäisi kotona ja tapahtumia ja tapaamisia - ja niitä harrastuksiakin. Me saatiin viimein Annan huone maalattua (aika ihana pinkki!) ja kalustettua. Seuraavana olisi M:n huoneen vuoro ja sitten meidän makkari. Kutkuttaa kokeilla erilaisia juttuja, kuten nyt haaveilen sellaisesta mustanharmaasta tapetista meidän mh:n päätyseinään. Huh, enpä oisi moista ideaa saanut vielä vuosi sitten...! Mutta onpa nuo tapetitkin hirmuisesti kehittyneet, kun on kaiken maan lasikuitutapetteja, joiden päälle voi maalata jne...

Siis hommiin. Voikaa hyvin!

Helou,

Taukoa on ollut palstailusta täälläkin, mies on lomalla ja on ollut ihanat ilmat, paljon ollaan oltu ulkona ja sitten on ollut noita synttärihulinoitakin (äiti melkein 50 vuotta ja poika 1;))

Sandemanille onnea hyvistä ultrakuulumisista! Hmm, tosiaan, jos kerran kätilö oli varma sukupuolesta, niin olen samoilla jäljillä kuin gissakin;)

Gissalle tsemppiä parisuhteeseen, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

Riinuskalle kiitos kuvista, suloinen tyttö! Ja tietty poikakin. Ja samat sanat Piritalle:)

Mekin oltiin Madonnan konsertissa, vau! Aivan mahtavasti järjestetty ja sääkin suosi. Me oltiin B-katsomossa ja hyvin tipuntaluttajakin näki lavalle:)

Linus tosiaan täytti eilen vuoden, pidettiin viikonloppuna sukujuhlat ja eilen kaverikekkerit. Hauskaa oli ja ihania lahjoja poitsu sai. Mieleisimpiä taitavat olla auto ja mopo, molemmat sellaisia itseajettavia. Huomenna sitten 1-v-neuvola ohjelmassa.

Mekin mennään ensi viikolla Tukholmaan, ihanaa. Yksi yö ollaan, Pirittan suosikkihotellissa:)

Mukavaa kesän jatkoa kaikille!

Noh, niin pitihän se kätilön kommentti livauttaa teille, tehdään asiasta kai julkista kuukauden sisään kun nähdään sukua (ne ristiäiset ja molempien isovanhempien 40 vee hääpäivä). Että pikkuveljeä odotellaan mutta olkaa vielä hiljakseen!! Mä oon jotenkin tiedosta ihan pöllämystynyt kun omia odotuksia ei ollut. Nellasta mulla oli niin vahva poika-olo mutta nyt en osannut sanoa mitään. N oli heti sitä mieltä että äidin masussa on pikkuveli:-))). Itse näin vielä aamulla ennen ultraa unta että sain 4 (neloset!!!)lasta joiden nimet oli Sari, Sirkka, Jarita ja Janita!! Pääkoppa on siis ihan seko, IKINÄ en tuollaisia nimiä olisi valinnut!

Konserteista: ei kiinnostanut Madonna. Se tungos ja väenpaljous, no thanks. Mun alltime parhaat konsertit on olleet U2n keikat, yksi jenkeissä ja sitten stadikalla. Ja huvittavaa kyllä Bryan Adamsin olen nähnyt varmaan 7 kertaa ja aina se rokkaa!! Samoin kuin Tina Turner. Miihkalinkin näin silloin kun oli Suomessa mutta se oli enemmän sellainen edustusjuttu eikä kolahtanut. Taidan olla vanha kun ei nämä viime aikojen vierailut ole kiinnostaneet. Tai sitten niitä on joutunut seuraamaan väärässä seurassa (firman porukan kanssa Brucea).

Ani taitaa muuttaa kun on niin hiljakseen.

N on ollut ekasta päiväkotiviikosta niin INNOISSAAN että on ihan hauskaa katseltavaa. On toki poikki illasta vaikka onkin nukkunut siellä kunnon päiväunia (miksei kotona?). Tädit ovat olleet innoissaan kun tyttö on mukana heti kun jotain ehdottaa, on tainnut olla tylsää äidin kanssa kotona vaikka muuten onkin äksöniä riittänyt kaverien muodossa.

Jaahas tarvii valmistautua tyttelin noutoon, eilen sanoi mulle "mene pois" kun menin hakemaan:-). Taitaa olla merkki siitä että viihtyy??

Sadetta on pidelty täälläkin tämä päivä. Vähän on kyllä kieltämättä tekemisen puutetta ilmennyt. Liekö siksi päädyin järjestämään vähän tekemistä ja annoin I:lle nyt sitten ekaa kertaa maistiaisiksi vähän perunaa. Hyvinhän tuo maistui. Ensin tuli vähän kielellä tuupaten paluupostissa soseet ulos, mutta sitten kekkas että hei tänhän voi nielläkin. Aika sotkemista siis, mutta alkuun päästiin. Lauantaina tulee 5 kk ikää täyteen, joten eiköhän tämä ollut ihan ok aika aloitella.

Sandelle onnittelut hyvistä ultranäkymistä. Poitsu siis tulossa! Sitten on joka sorttia. Mukavaa odotusta jatkoonkin. Joko väsymys on hellittänyt?

Gissalle tsempit parisuhteen pelastukseen. Toivottavasti yhteinen sävel löytyy takaisin.

Linukselle onnittelut! Eka vuosi täynnä. Kyllä aika menee hurjaa vauhtia.

Ai niin. Kiitos pyyhevinkistä. Täytyy kokeilla, ellei meno pian rauhoitu. Eilen päädyin sitten vain kuuntelemaan parkua jonkin aikaa, kun olin varma että nälkä ei vielä ole. Ja hiljenihän se tyttö sitten aika pian ja jatkoi uniaan, kun olin vaan kovana ja rauhoittelin sänkyynsä. Sitten nukkuikin loppuyön normaalisti sillä yhdellä syötöllä.
Saas nähdä kuinka tulevan yönä menee.

Nyt on pakko painua iltatoimille. Palaan paremmalla aikaa.

Onnea Sandelle, mahtavaista! Pikkuveljet on kivoja :).

Vitsit sitä on ihan älyväsynyt joka ilta nykyään. Päivät menee hyvin, mutta illalla tulee totaalinen uupumus. Uuh.

Yöt ovat kyllä menneet poitsun kanssa nyt hyvin, ei ole ähkinyt vatsavaivojaan, kaksi kertaa syö. Hertta sen sijaan heräillyt useammin, itkee, höpöttelee jotain juttujaan.Miehelle raskasta heräillä sen kanssa. Että aika tööt ollaan molemmat iltaisin..

Madonna olisi kiinnostanut kovasti. Samaa olen kuullut, että fiilis oli mahtava, vaikka lavalle ei olisi nähnytkään. Vaikka olisihan se ollut pettymys, jos ei olisi naista nähnyt, kun vähän niin kuin sen takia sinne olisi mennyt. Mä olisin taatusti saanut tuijottaa vaan jonkun selkää, kun olen todellakin tipuntaluttaja.

Ymmärrän hyvin Mannan fiilikset oman lapsen kommenteista. Sitä on niin herkkänä, tottakai. Mua ärsytti tosi paljon ihmisten kauhistelut mun mahan koosta: kylläpä se on iso, oletko ihan varma, ettei ole kaksoset (heh-heh, hyvä vitsi) jne. Teki mieli sanoa, että kyllä se kuule ihan normaaleilla käyrillä menee.

Kylläpä teitä on, Manna, muistettu! Tosi ihanaa. Totta on, ettei tätä kakkosta muistettu läheskään niin paljon kuin H:aa..

Ai niin, me oltiin tänään päiväkodissa. Herttahan rupes heti leikkimään siellä leluilla ja muiden lasten kanssa. Me miehen kanssa mentiin toiseen huoneeseen H:n omahoitajan kanssa juttelemaan, niin eihän H edes huomannut, ettei oltu paikalla. Huomenna mies menee H:n kanssa ja tarkoitus olisi jäädä sinne päiväunille. Vaikuttaa tosi kivalta paikalta ja hoitajat mukavia. Luulen, että H viihtyy oikein hyvin.

gissalle tsemppiä parisuhteen solmujen selvittämiseen! Rankkaa..

Pikaisesti kännykällä ilmoittelen, että muuttopuuhat täydessä käynnissä. Luin kuulumiset, jottei vieroitusoireet enempiä kasva, mutta kommentoin tuonnempana, kunhan nettiliittymä aukeaa.. Ihana, ihana talo ja piha!!! Ollaan yövyttykin jo 3 yötä, lapset eivät ole haikailleet rytökärpänpesään lainkaan. :) Palaan kunhan ennätän. Värikästä alkusyksyä ja tunnelmallisia, pimeitä iltoja kynttilöineen!

Palattu skuggasta. Ah, kelit suosivat mökillä! Eilen puolilta öin tultiin kotiin. Tytöt läträsivät rantavedessä, Lotta sai kotirannasta mato-ongella viisi kalaa ja kanniskeli ahveniä onnesta soikeana ympäriinsä, riemulla ei ollut rajaa. Syötiin savumuikkuja ja jokirapuja ja ties mitä herkkuja. Upeita maisemia, joskin melko haastavaakin olla Eltsun ikäisen kanssa tuolla, mutta hyvin meni.

En ole varma, olenko edes Riinuskaa onnitellut TYTÖSTÄ! Mahtavaa ja onnea. Samoin Linukselle onnentoivotukset! Kuka muu unohtunut?

Ihanalta ja tavallaan kaukaiselta kuulostavat vauva-arjet. Tutti on pop! Mimmu, lohduttaisin, että edut ovat luopumisen tuskaa suuremmat suurimmalla osalla. Kiva, kun sain Mimmusta toisen kahden tytön vertaistukihenkilön. Muilla kun on molempia laatuja pl. Mariskan pojjaat.

Teemukin jo koulutiellä! Mä tiedän, että itken kuin vesiputous L:n ekana koulupäivänä… Eilen hän kyllä itkeä tihrusti, kun olisi jo halunnut olla koululainen. Mä sanoin, että onneksi ei vielä ole vaan on tuollainen ihana pieni tyttö.

Sandellekin onnittelut – ja kiitokset suuren salaisuuden jakamisesta! ;-D

Lottakin oli riemusta soikeana pk:ssa viime vkolla. Nyt taas lomailee. Hertta, mä en yhtään epäillytkään, etteikö pikku-Hoo olisi tykännyt, kun on niin sosiaalinen tapaus! Mutta ihana juttu, että paikka vaikuttaa mieleiseltä teille vanhemmille.

Gissalle toivottelen minäkin valtavasti tsemppiä parisuhteen kiemuroihin. Mä luulen, että tuollainen pysäytys tarvitaan, jotta asiat alkavat aueta. Harkitkaa ulkopuolista keskusteluapua myös! Teillä on_niin_paljon voitettavaa.

Mä olin Madonnan ilmaisyleisössä Larun kaltseilla. Screenit ja lava näkyivät ja musiikki kuului hyvin. Aika hauskaa tuokin, vaikka ei tietenkään aidon veroista! Kuoharipullo tyhjeni iloisesti kaverin kanssa puokkiin ja kotiin pyöräilin pikku hiprakassa ihanassa elokuun illassa.

Anskun muutto ja talo kuulostavat idylleiltä! ONNEA.

Tuhat juttua. Mutta pakko mennä. Yritän ryhdistäytyä!

Moro ja terveiset sairaalan pediltä. Kohta viikon verran olen maannut osastolla tarkkailussa. Kontrollissa maanantaina selvisi, että kohdunkaula on lyhentynyt liiaksi. Ja mitään asiaa kotiin ei siis ollut. Täällä on tosin ihan hyvä olla ammattitaitoisessa hoidossa. Onneksi alkoi berliinin kisat, niin aika kuluu niitä seurailessa. Vauvoilla on onneksi kaikki hyvin. Edelliset painoarviot oli 700 ja 800 g tienoilla. Viikkoja kasassa 25+4. Et pitkään saisivat vielä kuitenkin masussa pysyä. Sain varotoimenpiteenä kortisonipistokset x 2. Tarkoituksena kypsyttää vauvojen keuhkoja. Mutta kaikenkaikkiaan tilanne on suht hyvä. Täytyy olla onnellinen että pääsin tarkkailuun. Täällä nyt ainakin on mahdollisuus kunnolla levätä =)

Me täällä miehen kanssa fiilistellään omassa KODISSA, pihassa, terassilla, ihanassa ulkorakennuksessa... Muutama lasi viiniä maisteltu, kynttilät sytytetty syysyöhön ja mielimusiikki hivelee koko kroppaa. :) Mieletöntä hehkutusta, mutta kyllä tämä tästä varmaan laantuu, kunhan ne laskut saavuttavat postilaatikkomme.
En voi kyllä sanoin kuvailla tätä onnea, mä olen (tai me ollaan) niiiin rakastunut tähän paikkaan, teidän _pitää_ tulla ensi kesänä meille kyläilemään ihan vaikka yöksi jääden. Uskomatonta, että täällä maalla on mahdollisuus tällaisiin paikkoihin, meillä, tai ylipäätänsä.. Laitan kuvia. kunhan kameran laturi löytyy jostain kätköistä......

Heeeeei, ihana kommentti Hertalta Sandelle, että pikkuveljet on kivoja!!! ;))) Joo, isoveljetkin on....JOSKUS!!!! No, on ne, mutta UH-MA meillä senkun jatkuu. Ei mitenkään pahentunut muuton myötä, mutta melkoista menoa Vilkulta. Sopeutuneet (ja ihastuneet) ovat lapsoset uuteen asuinpaikkaamme, molemmat, ja varmaan rutiitien taas löytyessä helpottunee..

...Eli onnnnnnea Sandelle ja perheelle pikkuveljen odotulsesta! Ihanaa, että rakenneuuäässä kaikki hienosti! =)

Nyt siis meillä Sonera avasi kaistansa, palaanpa taas muidenkin kuulumisiin, kunhan tästä _selviän_ ! :D
Olette tärkeitä ja ihaNaisia!! =)) Me kuunnelllaan täällä vielä mm. Pete Mustajärven ja muiden ihailemiemme bassoäänien tulkintoja! :)

Nyt vasta hoksasin Pepi sun kuulumiset, huuuuoooh helpotusta, että siellä vauvat kuitenkin maltillaan masussa, jaksamista sinulle sinne pedin perukoille, muistahan että jokainen jaksamasi levätty minuutti on TUIKITÄRKEÄ teidän perheelle! :)

Hui sentään Pepin kuulumisia... onni että olet hyvässä seurannassa. Tsemppiä makailuun, raskaaksi varmasti käy, vaikka siihen maailman paras motivaatio löytyykin!! Vauvoille malttia ja äidille jaksuja :)

Ihania kuulumisia Aniliinilla, ihan huippua :)

Kiitos tsempeistä kaikille! Toivottavasti töihin meno auttaa, toisaalta siitä saattaa olla haittaakin, kun miehen pitäisi osallistua enemmän. Nähtäväksi jää.
Käytiin perjantaina siellä pph:n luona, ihan kivalta vaikutti, hyvillä mielen voi pojan sinne viedä. Pari viikkoa vielä, apua :/

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Heipä hei pitkästä aikaa täältäkin!

Pääsin kuin pääsinkin kärryille kaikkien tapahtumista mutta suurin osa on tietty puurona päässä. Pepille ja pikkuisille tsemppiä tarkkailuun! Pääsetkö siellä nettiin? Päivätähän kuulumisia kun ehdit ja kykenet.

Nellalle pikkuveli :) Ja Keijukaisella+miehellä vähän jatkopohdintoja, hinoa. Olishan se Maille ihanaa saada pikkusisko tai -veli. Gissalle tosiaan voimia solmujen avaamiseen, mäkin toivon parasta täällä, että löydätte takaisin toistenne luo.

Mähän pyörähdin pääkaupunkiseudulla, tavattiinkin muutamien kanssa. Oli tosi kiva nähdä. Ihania tyttöjä! Ja niin suloisia lapsia! Mä ilmoittaudun M:n kanssa heti Aniliinillekin ens kesäksi, hih ;) Aivan loistopaikalta kuulostaa teidän uusi koti ympäristöineen! Tuskin malttaa odottaa kuvia, kun niin hienoja sellaisia napsit muutenkin aina. Ihanaa fiilistelyä sun eilisessä viestissä.

Me lomaillaan nyt parhaillaan täällä vanhoilla kotiseuduilla ja huomenna treffataan Mannan, Sanelman ja Vippen kanssa :)

Huh, aika poikki kyllä olen tästä "lomailusta". Tyttöä viedään ympäri, kaikki vanhat ystävät ja sukulaiset haluaa tietysti tavata ja viettää meidän kanssa mahdollisimman paljon aikaa. Pitäisi olla joka paikassa yhtä aikaa ja tasapuolisesti esim. kaikkien isovanhempien kanssa ettei kellekään tule paha mieli. Toisaalta ehkä kasaan paineita itselleni, ne on kaikki ainakin yrittänyt vakuutella että ei tarvitse stressata ja että ne on onnellisia jokaisesta lyhyestäkin näkemisestä ja yhteisestä hetkestä.

Meillä oli ne ristiäisetkin, oli kyllä niin liikuttavaa ja hienoa. Ihmettelen itse etten itkeä parkunut yhtään. Parissa paikkassa teki tiukkaa, mm. kun äitini luki kauniin runon joka sopi niin hyvin meidän pikku-M:lle. Ihanasta enkelistä, pellavapäästä joka hymyilee ja muistuttaa isäänsä. Kaste suoritettiin ulkona isovanhempien kauniissa puutarhassa loistosäässä. Oli niin nättiä! Ainoa pieni miinus oli pappi. Se oli niin juntti jörö ja voitteko käsittää, että se luki kasteessa jostain raamatusta tai kirjastaan aivan totaalimasentavaa tekstiä. Jankkas ja jankkas, että kristittynä ei tarvitse koskaan tuntea itsensä yksinäiseksi ja jotain tyyliin, että elämä on rankkaa ja vaikka on kuinka vaikeeta niin ei tarvitse päättää päivänsä sillä jumala on kanssamme. Siis kasteen pitäisi mun mielestä olla ILOINEN asia! Olisi vissiin etukäteen pitänyt kertoa tyypille miten toivottu ja odotettu M oli, että se olisi vaikka voinut siihen suuntaan kääntää puhetta. Tavattiin kyllä pappi edellisenä päivänä ja käytiin läpi miten homma etenee ja kuka tekee mitäkin, mutta ei se kyllä tuollaisesta mitään puhunut, että aikoo paasata itsemurhasta meidän tyttären ristiäisissä. Tsiisus.

No, meillä oli ristiäisissä aurinkoinen sää, ihanaa musiikkia, ihania vieraita, kummit, isovanhemmat ja lähimmät ystävät n. 15 aikuista + lapset (pappi onneksi häipyi paikalta aika nopeasti), kauniita sinivalkoisia kukkia, skumppaa ja pöytä aivan notkui suomalaisia herkkuja. Kuvia tuli otettua varmaan 200 kpl :)

Joo mutta siitä väsymyksestä, huh. Alan olemaan pikkasen puhki. M otti jo n. kuukausi sitten tavaksi herätä syömään ylimääräisen kerran yöllä. Se on jatkunut ja ihana muisto vain ovat ne 8+3 tunnin unet. Nykyään menee kaavaa 3+3+3+2 h. Että jee.... Itse siinä nukkuu sitten sellaisia 2,5 h pätkiä, yesss :/ Kuitenkin kummasti sitä jaksaa ja kun katsoo tuota ihanaa hymytyttöä niin tulee vaan niin hyvä mieli. No nyt viime yönä tajusin sitten kuitenkin tarjota sille tuttia sillä ekalla herätyksellä. Kolme kertaa sain nousta puolen tunnin aikana tutittamaan, mutta sitten nukkuihin tokalle herätykselle (klo 04). Toivottavasti saataisi totuteltua siihen, että klo 01 EI tarvitse syödä ja nukkuisi pidemmän putken alkuyöstä.

M on taas kehittynyt niin paljon. Oli reilun viikon verran erossa isästään joka sitten ihmetteli, että onko vauva vaihtunut vieraaseen kun on niin taas kasvanut ja keksinyt uusia juttuja. Niin kiva seurata! Se jaksaa pitkiä pätkiä maata mahallaan, aivan pää pystyssä käsiensä varassa ja lukea kirjaa, jonka päälle on tosi kiva aina oksennella, ja seuraa sieltä lattialta silmät suurena mitä ympärillä tapahtuu, kuka tulee, kuka menee. Seurustelee aivan kympillä ja nauraa hihittää kun leikittelee. Kuolaa kyllä paljon, tulisikohan niitä hampaita pian... Joko Sanelma I:llä pukkaa legoja? Tai no, huomennahan voidaan jutella näistä. Mulla on nyt kyllä iso tarve puhua vauvajuttuja ja kikkakolmosia kun en ole päässyt normi mammatreffeille moneen viikkoon kun ollaan pyöritty täällä ympäri Suomea. Toivottavasti Vippe jaksaa hetken kuunnella mun purkauksia :D

Niin, vinkkejä noihin nukkumisjuttuihin otetaan mielellään vastaan tätäkin kautta. Kantsii varmaan vaan tutittaa ja yrittää totutella pientä uuteen (tai siis takaisin entiseen) yörytmiin vähemmillä syötöillä...

Äh, nyt pitää rientää. Koitan palata vähän useammin seuraavien "loma"viikkojen aikana :)

Oi Oi, Aniliini, kuulostapa niin mahtavalta tuo teidän uusi koti. Ja ihanan lennokas tuo sinun tekstikin yöllä, hih:). Mutta upea juttu, että kaikki loksahti niin nappiin ja saitte unelmienne kotipaikan. Voin kyllä kuvitella, millainen se on. Teille sitten kylään ensi kesänä, sovittu! :)

Kääk, Molly, kuulostipa vallan masentavalta tuo teidän pappi. Olikohan se ihan varma, missä juhlissa oli osallisena...Papeissa on kyllä valtava kirjo, ja tuntuu olevan ihan tuuria, miten kemiat kohtaa. Mä olen yleensä ottanut naisen, jos vaan mahdollista, niiden kanssa tulee aina hyvin juttuun :)
On varmasti raskasta Molly nyt yhtenä ryppäänä tavata sukulaisia ja ystäviä. Ja sitten vielä tuo väsymyskin. Muistan kyllä miten unet alkoivat meilläkin huonota tuossa iässä. Me annettiin aika pian vellejä ja vastaavia, niin niillä saatiin unia paremmaksi. Muistaakseni :/ Apua miten noita aikoja ei enää muista yhtään. Sen vaan että väsytti :) Tutista on varmasti apua, ja jotkut tyytyvät vesihuikkaankin. Jaksamista M!

Jaksamista samoin Pepille. Onneksi pikkuiset voivat hyvin, ja tosiaan, sairaalassa olet nyt hyvässä hoidossa. Rankkaahan se on vain maata, mutta kun muistaa, että kaikki on omien vauvojen hyväksi, sitä jaksaa varmasti psyykata itselleen positiivisen mielen. Ja onneksi on Berlin :)

Voi miten tuntuu jo syksyiseltä. Jotenkin masentavaa :/ Ois niin iiihanaa, kun voisi töpsytellä varvastossuissa vielä yhden kuukauden ja miettiä, että lähtiskö aamusta rannalle vai kauppatorille :)

Annasta on tullut jo niin iso tyttö. Kävelee jo reippaasti, ulkonakin melko sujuvasti. Puistossa säntää ensimmäisenä liukumäkeen, kiipeää portaat ja laskee tuulispäänä alas. Hassua, että Matias 3-vee, vasta nyt innostuu moisesta samalla tavalla.
Haluaa myös syödä itse, ja aika hyvin saakin lapioitua ruokaa suuhun. Ja mä olen ihan taivaissa, miten arki helpottaa koko ajan näiden kanssa. M on innostunut valtavasti Brion junaradasta ja voi puuhailla sen parissa piiiitkään. Nyt kun viimein saatiin raivattua ja siistittyä lastenhuoneet, viihtyvät leikkimässä pitkät tovit.

Aah Tiitu pääsee Tukholmaan :) Hauskaa, että "mun" hotelli on myös teidän favourite. Onhan sen sijainti ihan lyömätön, rauhallinen, mutta keskellä kaikkea, ja se lobbybaarikin on aika kiva. Mä tosin nautin siitä vain visuaalisesti, heh.

Gissalla oli sitten upeita kuvia fb:ssä (Madonnakin, wauuu!). Leo on niiiin söötti poika. Ja se vene, bellissimo! Teidän ilmeisesti? Ui, miten ihanaa tuollaisella olisi seilailla. Kumpi teillä on ruorissa Gissa, vai kumpainenkin? Kiva kuulla, että pph tuntui mukavalta. Miltä tuntuu palata töihin?

Nyt kaffelle.

Moro vaan tytöt,
Arki on todella alkanut, mietin kuumeisesti uusia projekteja täällä kotona kun aika käy pitkäksi. Pitäis vaan malttaa lukea romskua sohvalla mutta kun ei hommat itsekseen etene.Pitäisi käydä Nellan vaatteet läpi ja karsia vpunaiset ja myydä ne jossain ettei poitsu joudu kaikkia siskon kuteita käyttämään. Ja vaatehuoneet ja kaapit pursuaa tavaraa jo nyt!

Jotenkin tuon ultran jälkeen tuli kovin RASKAS olo, kolottaa ja jomottaa vaikka vielä olis puolet jäljellä. Supistaakin jos innostuu huhkimaan. Ihan pöhköä mutta kaippa tämä ikivanha kroppa tekee tepposia? Mietityttää että miten sitä jaksaa vielä 4 kk odotella kun on niin raihnainen olo? Kävin kilpirauhaskokeissakin kun väsyttää niin pirusti, mutta ainakaan siellä puolen ei pitäisi olla ongelmia. Valivali.

Oltiin eilen sadepäivää viettämässä sealifessä ja Nella tykkäsi kovasti ruuhkasta huolimatta. Eksoottisia kaloja tykkäsi katsella mutta paras kala oli kuulemma hauki:-). Taisi olla ainoa minkä muisti:-).

Hienoa että Mn ristiäiset oli kauniit. Pappeja on kyllä niin moneen lähtöön!! Meillä on yksi perhepappi jota en mm halunnut omaksi vihkipapikseni koska sillä on tapana möläytellä ihmeellisiä juttuja täysin sopimattomassa paikassa. Isäni parhaita kavereita mutta ei oikein mulle iske. Onneksi suurimmalta osalta (vieraista)unohtuu ne pappien puheet nopeasti tai niille osataan naureskella. Harmi että teille vaan Molly sattui niin. Mäkin haluaisin seuraavat ristiäiset järkätä jossain muualla kuin seurakuntatalolla, harmi kun meille kotiin ei mahdu.

Huikauhistus noita Pepin kuulumisia, toivottavasti pikkutyypit vielä malttaa kasvaa äitin masussa pitkään!

Moi,

Kelit ne vaihtelevat; aamulla synkkääkin synkempää ja nyt on paistanut ihanasti.Ei se syksy vielä saa tulla :) Vaikka syksy on niin ihanaa aikaa lämpimine iltoineen. Voin kuvitella Aniliinin viestistä miten ihanaa on fiilistellä siellä omassa kodissa. Onni ja ilo oikein hehkui viestistä. Kiitos kutsusta, tullaan mielellään ensikesänä. Minä haluan nähdä teidän paratiisin ja ennenkaikkea Tahkoojia:)

Tänään meillä oli Sanelma, Molly, Vippe ja tietty pikkuneidit kylässä. Oli _ihana_ tavata; pitkästä aikaa Molly ja ensikertaa Sanelma ja Vippe. Aika kului hurjan nopeaan. Meidän pikkumies on naisenergian seuraamisesta uuvuksissa ja onnellinen mukavista vieraista. Ihana piristys arkeen tapaaminen, KIITOS vielä käynnistä ja tuliaisista.

Sandelle poika <3 Ikävää tuo raskas ja kolottava olo. Malttaisit levätä, jos siihen on mahdollisuus.

Minä kävin fb:ssä kanssa ihailemassa Gissan kuvia; ihana pikkumies, mahtavia keikkakuvia (mikä paikka!) ja upeita veneilykuvia. Hui!

Pepille peukkuja, että pienet sinnikkäät jaksaa kasvaa ja pysyvät siellä turvassa. Onneksi olet hyvässä hoidossa ja seurannassa. Ja jaksamista makoiluun. Se on varmasti raskasta olla vain aloillaan :/

Nyt tulikin äkkilähtö. Palaan..

Tulin takaisin. Tässä välissä tehtiin pieni vaunulenkki. Poika havahtuu heti unesta, kun vaunut pysähtyy. Jos hän ei pääse kunnon sikeään uneen, niin eipä oikein kärryssä tahdo nukkua :( Mutta yöt! Viimeiset 4 yötä mennyt yhdellä syötöllä klo:3-4 aikaan. Ihan mahtavaa! Nautimme _nyt_tästä, koska onni saattaa kääntyä. Poika on muutenkin "voinut" hyvin, joinain iltoina itkee tovin ilmeisimmin masuvaivaa, mutta en pidä sitä kovin "vakavana." On sylissäviihtyvää sorttia ja sylissä tykkäisi vaan olla..ja pystyssä. Mutta on hänessä jo kantamista. Painaa pajon.

Mollyn kanssa juteltiinkin jo kastetilaisuudesta. Pappeja joka lähtöön tosiaan. Kastetilaisuus on iloinen juhla, ei tarvitsisi niin synkistellä :( Täytyy evästää sitä meidän pappia, että ei tulisi samaa "saarnaa." Mutta niin kaunis ja onnistunut tilaisuus teillä oli, sääkin mitä mainioin. Ja päätähti tietenkin aivan ihastuttava:)

Nyt joudn lopetella. Poika kysyy saisiko maitoa ja mentävä siis on.

Hei pikaiseen ja kiitos meidän puolesta onnistuneista treffeistä! Mannalla ihanat tarjoilut ja seura mitä mukavinta. Aika riensi! :) Pikku-I ja Mannan poika niin suloisia molemmat! Mä laitan kuvia jakoon (muillekin) sitten kun vaan saan ne kamerasta siirrettyä koneelle.

Hei nyt tulee kiireellinen kysymys jos joku kokeneempi osaisi vastata. M vääntänyt vähän itkua tässä illalla, ihan kuin sattuisi johonkin. Hampaita voisi olla tulossa kun yrittää jyrsiä kaikkea ja oikein hankaa ikeniä. Toisaalta repii vasenta korvaa myös - ei kai se automaattisesti tarkoita korvatulehdusta? Jos olisi korvatulehdus, nouseeko siitä myös lämpö? Sitä sillä ei ole. Niin mä vähän ihmettelen tässä että mikä voisi olla ja mitä kuuluisi tehdä? Tarkkaillako vaan vai viedä esim. huomenna johonkin lääkärille näytille? Mistä näitä tietää... Help...

Pikaisesti Mollylle. Samulla on melkein aina ollut myös yskää ja nuhaa korvatulehduksissa, mutta haroo tosiaan korviaan ja esim. nielastessa saattaa "irvistää". Hampaat voivat olla kivuliaat myös. Kokeile antaa panadolia, että tyttö saa nukuttua jos johonkin koskee. Itkee kyllä sitten huomennakin jos korvat on kipeät.Yks hyvä "vinkki" on hieman nykäistä korvanlehdestä jos korva on kipeä niin reagoi varmaan siihen jollain tavalla. On kyllä tosi vaikeaa tietää mikä niitä pieniä vaivaa. Tosi sekava raapustus, polla jumissa tähän aikaan :)
Hyvää yötä!! Palaan paremmalla ajalla ja pirteämpänä.

Heissan pitkästä aikaa! Ajattelin tulla raapustamaan pari riviä, kun nähtiin tyttöjen kanssa ja ne oli (tai ainakin Sanelma ;)) sitä mieltä että olisi kiva jos kirjottelisin, vaikken oikeen mitään osaa tein juttuihin kommentoidakaan.. :) Enivei, oli kyllä tosi kiva reissu, kiitokset vielä emännälle kestityksestä ja muillekin seurasta. Ja Sanelmalle kyydistä! Toivottavasti I ei kovin pahasti protestoinut loppumatkaa...

Aniliinin talo ja pihapiiri kuulostaa ihan huipulta. Ihanaa! Kiitos kutsusta, ehdottomasti ensi kesänä tullaan vierailulle. :)

Toivottavasti Mollyn m:llä ei ole mitään pahempaa. Kurjaa olisi sairastella loppuloma.. :(

Pepille tsemppiä sairaalanpetiin ja gissalle jaksamista parisuhteen parantamiseen. Täällä toivotaan parasta.

Itse nautiskelen lomapäivistä, kiirettä on toistaiseksi pitänyt. On ollut vieraita ja juhlia ja ke-pe ollaan miehen kanssa lähdössä minilomalle Tallinnaan, jee! On se vaan ihana kaupunki.. Ja tietty tuodaan lasti mukanamme.. :) Viimeinen lomaviikko on vielä auki, toisaalta ihan kiva ettei ole suunnitelmia, voi tehdä ihan mitä huvittaa. Voipi olla että ihan kotielo maistuu.

Ainii, näytelmäproggiskin on ohi. Oli oikein mukavaa, meillä oli mahtava porukka, ja se sai kyllä proggiksen tuntumaan pelkältä huvilta. Saas nähdä jäikö ainoaksi teatterikokemukseksi, aika näyttää. Kovasti mein näytelmästä tykättiin ja siitä tuli kyllä hyvä mieli.

Pitää lähteä unille. Palataan taas!

Huomenta!

Molly, en valitettavasti osaa auttaa, koska meillä kummallakaan lapsella ei ole ollut korvatulehduksia. Mariskan ohjeet kuulostivat hyviltä. Toivottavasti olisi kyse "vain" hampaista. Jos on tänä aamuna kovin kiukkuinen ja hieroskelee korvia, niin kai sitä kannattaa käydä varmuuden vuoksi näyttämässä?

Hyvältä kuulosti teidän eilinen tapaaminen. On varmaan ollut mukavaa ihastella Mannan perheen uutta kotiakin.

Mollyn M:n ristiäisistä tuli mieleen, että mulla on kokemusta vähän samanlaisesta papista. Olin serkkuni lapsen ristiäisissä (odotin silloin Leoa) ja kuuntelin ihan kauhuissani papin puheita. Höpötti jotain siitä, miten jokainen meistä on syntinen jo syntyessään ja jauhoi sitä syntisyyttä sitten koko puheen ajan. Olkoonkin olevinaan niin, mutta tarviiko siitä nyt kastetilaisuudessa jauhaa. Siinä puheessa oli muutenkin jotain niin ahdistavaa, että tein sillä hetkellä lopullisen päätöksen siitä, että meidän lasta ei kasteta. Kummitytön ristiäisissä (nais)pappi oli sitten ihan eri sorttia, puhui tosi kauniisti ja lempeästi.

Vippe saa nyt lomailla. Harmi vaan kun kelit kylmenivät. Toivottavasti eivät lopullisesti... mun on jotenkin nyt tosi vaikea siirtyä syksyyn ja pimeyteen, oli niin ihana kesä. Ihan ällistyin, kun koivussa on jo kellertävät lehdet, että joko se tulee :(. Mieskin vei jo pihakalusteet varastoon. No, positiivista ajattelua kehiin vaan taas. Ainakin tulee raikas lenkkeilysää ja pimeällä voi nautiskella niistä kynttilöistä ja punaviinistä.

Aijai, Aniliini, mitä hehkutusta. Voin kuvitella teidät sinne onnelaan pikkuhiprakassa fiilistelemään :D.

Tosiaan, Gissa, hienoja fotoja. Olin äimänä, kun näin ne Madonna-kuvat. En olisi saanut vastaavia kuvia millään zoomilla :). Leo on todella söpö pikkumies, hänen olemuksensa oli hienosti ikuistettu kuviin!

Pepillä onkin sitten raskasta aikaa edessä, kun pitää jaksaa loikoilla ja odotella. Tsemppiä vaan kovasti ja toivotaan, että pikkuiset pysyvät masussa vielä monta viikkoa.

Teillä on Piritta mennyt aika samalla tavalla lasten kanssa kuin meillä. Anna tuntuu tomeralta ja oppivaiselta tapaukselta. Se on kyllä mahtavaa, kun lapsista tulee omatoimisempia ja omat kädet vapautuvat. Hienoa, että teidän ipanat viihtyvät myös yhdessä. Meilläkin nyt paremmin, mutta Leolla on kyllä taipumusta härnätä Kaislaa.

Jahas, kai se on pakko tarttua työvuoreen. Sen lisäksi olisi ohjelmassa isän synttäreiden järjestämistä. Kuuskymppiset on kuukauden päästä ja mulla on jonkin sortin järjestelyvastuu. Kutsut pitäisi saada liikkeelle tällä viikolla. Toivottavasti sikapöpö pysyy vielä muutaman viikon pois, niin ei tule totaalijäristystä tähän ohjelmoituun arkeen.

Mukavaa päivää!

Kiitos Mariska vinkeistä. Täytyy kokeilla nykiä korvanlehdestä. Meillä onkin sitä panadolia jemmassa, että sitä sit kehiin jos joku kipu tai särky nukkumista häiritsee. Ei se loppujen lopuksi montaa minuuttia karjunut eilen, että voi olla ihan jotain väsymystäkin ollut, tai ne hampaat. Vielä niitä ei ole näkynyt mutta kaikki hokee, että tulollaan on ihan varmasti. Tänään ollaan menossa purulelua ostamaan :) Sanelman vinkistä otetaan sellainen samanlainen kun teillä. Katselen nyt vielä tänään miltä M vaikuttaa, yö meni sen puolen ihan hyvin - ettei siis itkenyt tai valitellut mitään. Niitä heräämisiä vaan on edelleen liikaa... Krooh!

Juu piti sitä eilistä vielä hehkuttaa, että kyllä tosiaan oli niin mukava nähdä. Kiva kun Sanelma, I ja Vippe jaksoi lähteä vaikka matkaa vähän oli. Sanelmaa en ollutkaan ennen koskaan tavannut mutta todettiinkin yhteen ääneen kaikki, että tuntuu vaan siltä kun ei olisi nähnyt vähään aikaan :) Niin tuttuja ollaan kuitenkin vuosien takaa. S on kyllä aivan ihana ihminen! Niin aurinkoinen, kuten pikku-I:kin. Mannalla ja miehellään ihana upouusi tilava ja avara koti, aivan superhieno! Ja tosi kivalla paikalla kuten todettiin. Niin nätisti on sisustettukin.

Meidän M ja Sanelman I on jotenkin niin samanoloisia, en tiedä johtuuko ihan pelkästään iästä kun ovat lähekkäin syntyneet, mutta kun katsekin jotenkin on niin hauskan samanlainen niillä. Kivaa oli katsella I:tä ja sen touhuja ja ajatella että M varmaan perässä muutaman viikon päästä :) Mannan poika oli niiiiin suloinen että melkein tuli itselle vauvakuume taas, hih! Tai tuleehan sitä silloin tällöin jo tästä omasta pikku-"ämmästäkin". Mutta poika oli niin VAUVA verrattuna näihin 4-5 kk vanhoihin, tuhisikin niin ihanasti. Rauhallinen tapaus, ei paljo ressannut, hehee. Huomasi, että hänellä on turvallinen syli ja koti ja hyvä olla. Tosi hienosti pärjäätte hänen kanssaan!

Vippen kesäteatteriproggiksesta oli kans kiva jutella, sekä viimeksi kun nähtiin että nyt. Hattua täytyy nostaa sulle, että lähdit ihan kylmiltäsi päätähdeksi ja noin hienosti pärjäsit! Ihan uskomatonta. Olisi hauskaa jos tulisi jatkoa. Vaikka mies varmaan viettäisi mielellään sun kanssa enemmän sitä vapaa-aikaa kuin näkisi sinut kiireisenä näyttelijänä ;)

Huh, tsemppiä Sande kolotuksiin. Kuitenkin kai jotkut niistä voi olla ohimeneviä, tai ainakin toivottavasti, ettei joutu joka päivä koko loppuajan kärsimään. Mua nauratti niin se Nellan hauki :D Onhan se eksoottinen kala, heh. Ja kiitos tosiaan luottamuksesta kun meille täällä kerroit pikkuveljestä, vaikkei muille vielä salaisuutta paljastettukaan. Onko mies innoissaan? Saa metsästyskaverin? :)

Mäkin ihailin fb:ssa Gissan Madonna- ja muita kuvia. Teillä oli ihan sairaan hyvät paikat konsertissa? Ja taitaa olla joku tosi hyvä kamera kun noin upeita kuvia oot onnistunut ottamaan. Ne purjehduskuvatkin, vau!! Mielettömän hienoja. Teille sattui todella hyvät säät veneilylomalle. Miltä tosiaan muuten tuntuu mennä töihin? Ja mikä fiilis sulla oli Leon ollessa ab. 4-kuinen? Musta kun ei nyt tunnu yhtään siltä että haluaisin töihin, mutta eihän sitä tiedä sit jos/kun jossain vaiheessa kypsyy kotonaolemiseen.

Äh, paljon kaikkea piti kommentoida mutta nyt M karjuu tuolla, kuulostaa nälkäiseltä joten gotta go. Palailen taas.

Minä nyt täällä pyörin, kun on taas soppelisti aikaa. Poika koisii kehdossa ja sain kotiaskareet tehdyksi. Eilinen ilta oli muuten huutoa! Justiin Sanelmalle sanoin, ettei meidän pojan vatsavaivat ole vakavia ja taisin tännekin kirjoittaa, mutta ihan suoraa kurkkua huusi eilen tunnin. Ainoa asia mikä auttaa on laittaa hänet hoitopöydälle ja housut/vaippa pois. Sitten hiljenee ja katselee mobilea ja naamankuvaa. Aina kun kokeiltiin nostaa poika pois, niin jo alkoi huuto. Voiko se nyt olla vatsavaivaa, jos tuo nakuna makoilu auttaa?! Vatsa oli hiukan pnkeä huudon aikana, mutta vähemmästäkin karjumisesta. Laitettiin poika sitten kylpyyn ja sitten ihan säkällä huudon lomassa tarttui tissiin ja nukahti heti. Syötin sitten kunnolla tovin päästä, kun oli herännyt hiukan paremmalla tuulella ja yö meni taas hyvin. Aamulla oli taas ihana hymyileväinen pulloposki.

Mollya en osaa auttaa minä, mutta Mariskan neuvot voisivat auttaa. Ja voisihan lääkäri kurkata korvaa, jos se on ärtynyt? Panadolia varmaan voi huoletta antaa ihan varmuuden vuoksikin. Mutta jos olisi korvatulehdus, niin kai oireet olisivat enemmän päällä, kuin muutaman minuutin? Voiko hampaan puhkeaminen muuten tuntua korvassa...?Kun "aikuisen hammassärky" joskus säteilee korvaan. Äh, en osaa sanoa, mä oon niin ulkona näistä asiosta vielä.

Kiitos kehuista ja kaniista sanoista vielä.Mun varmuus vauvan kanssa kasvaa kokoajan ja tuntuu kivalle, kun "osaan" jo olla aika hyvä äiti :) Oli ilo saada mukavia vieraita ja tavata pikkuiset tahkoojavauvat. Kyllä I ja M ovat tosiaan jotenkin samanoloisia; vaaleita, suloisia ja samanikäisiä tyttöjä kun ovat, niin jotenkin heissä on samaa. Ja siinä katsessa tosiaan Molly jotain yhteneväistä. I on kyllä ihana touhukas pikkuneiti, voin kuvitella hänet tomerana tyttönä ensikesänä, kun jo viipottaa juosten. M taas vaikutti enemmän katselevan SUURILLA silmillään ja seuraavan touhuja. Ihana!

Vippe, musta olis mukava lukea sun kuulumisia tosiaan enemmänkin. Ja ilmanmuuta tänne kirjoittelet enemmän. Kiva, kun olet "mukana" näissä jutuissa ja jaksat vauvajuttuja kuunnella ja olla kiinnostunut. Ja ihanasti hoivasit meidän poitsua:)

Stellalla tulossa juhlat:) Mä rakastan juhlia! Pitäisi tilata nyt ne tarjoilut, mitkä tilaan kastejuhlaan. Ja itselle katsella joku kolttu. Yhden ostin, mutta taidan palauttaa..On niin tylsä, musta kotelomekko, jossa näytän makkaralta nakinkuoressa. Puuuuh! Ja kenkiä pitäisi sovittaa, että onko jalka tosiaan suurentunut raskausaikana, vai oliko se vaan turvotusta. Nyt vasta sopii sormukset sormiin. Jospa jalkakin olisi normalisoitunut.

No voi, nyt poika herää...Mentävä.

Stella, ei kesä ole vielä ohi! :) Eikös ne luvanneet taas lämpenevää.

Meilläkään ei _onneksi_ ole kokemuksia korvatulehduksista, mutta siskon lapsilla senkin edestä. Kuumetta ei välttämättä nouse ja, omituista kyllä, lapsi ei välttämättä edes valita kipua. Mutta nuhaa tai muuta tukkoisuutta on kuulemma yleensä ollut samassa yhteydessä, usein pitkittynyttä, ja tuo korvien koskettelu on ollut yksi merkki, useimmiten toista korvaa vain. Kerran jopa lapsi oli kosketellut juuri eri korvaa kuin missä tulehdus oli ollut :) Pienet lapsethan usein harovat korviaan myös ollessaan väsyneitä, mutta tuo toispuoleisuus voisi olla yksi merkki. Ja jos mahdollista, niin kannattaahan se tarkistuttaa, jos lasta vielä vaivaa ja varsinkin jos on nuhaa samanaikaisesti, niin ei ainakaan tarvitse sitten miettiä.

Pepille tsemppiä lepäilyyn, onneksi pikkukaverit ovat kuitenkin hyvissä voinneissa! Tuo on todella tylsää, tuo makailu, itse pelkäsin sitä raskausaikana kovasti, että joutuisi sairaalalepoon. Mutta kyllähän sitä tekee mitä tahansa pikkuisten hyväksi. Ja onneksi on sentään katsottavaa.

Olipas melkoinen Mollyn M:llä! Toivottavasti meille ei satu sellaista, en nimittäin tunne tuota pappia ollenkaan - enkä ketään muutakaan nykyisestä kotiseurakunnasta, joten en osannut pyytää ketään erityistä. Minä olin taannoin yksissä ristiäisissä, jossa pappi oli vähän eri tavalla erikoinen ;) Kun kastettava alkoi itkeä nälkäänsä kesken tilaisuuden, pappi piti taukoa ja aloitti aina alusta siitä, mihin oli itkun alkaessa jäänyt. Ikään kuin se odottelu olisi auttanut, kun lapsi oli nälkäinen! Itku sitten yltyi ja yltyi vain ja loppujen lopuksi papin oli pakko luovuttaa ja jatkaa loppuun huutokonsertin säestämänä. Kyllä me vähän ihmettelimme, oliko sillä papilla mitään kokemusta lasten kastamisesta tai lapsista ylipäätään :D

Meillä ei ole tällä pienemmällä vielä mitään rytmiä. Tai yöt ovat menneet ihan hienosti, mistä olen todella kiitollinen, mutta muuten. Eilen neitonen keikkui hereillä koko päivän yksiä kunnon unia ja muutamia pikkutorkkuja lukuunottamatta, tänään on taas uni maistunut niin, ettei hereillä olla oltu juuri lainkaan muuten kuin syödessä. Toivon, että tästä joku rytmi muodostuu, ennen kuin V siirtyy päivähoidossa sopimuspäiville, että jotenkin järkevästi pystyy suunnittelemaan puistoilut ja muut. Nyt on välillä jäänyt kunnon ulkoilut väliinkin ja välillä on tultu puolijuoksua kotiin, kun superhyperjätti-maitoa-minulle-heti-nyt -nälkä on iskenyt juuri kesken lenkin :)

Eilen muuten taas puklailtiin. Neiti söi ja söi ja söi, kahdesta rinnasta samalla syötöllä, mitä ei yleensä vaadi. Minä jo vähän ihmettelin, että mikäs nälkä tämä nyt on ja mihinkähän mahaan tuo kaikki maito menee. No, tosiaan sitten pulautettiinkin oikein sellainen megapuklu, ettei ole sellaista nähtykään. Tavaraa tuli niin, että me molemmat sekä syöttöalusta olimme ihan märkinä ja harsorättejäkin meni siivoilussa monin kappalein. En tiedä, mikä tuo tuollainen nyt sitten oli. Näitä isompia pukluja on tähän mennessä tullut ehkä 3-4, mutta ei todellakaan tällaista. Ei kuitenkaan tullut mitenkään paineella, vaan sillä tavalla pulppuamalla parissa erässä, joten ei ehkä välttämättä ole mitään vaarallista, kai? Muuten noita normipulautuksiakaan ei kyllä ole tullut edes joka syötöllä, ehkä kerran-pari päivässä keskimäärin.

Muuten pikkuneiti vaikuttaa hereillä ollessaan keskimäärin varsin tyytyväiseltä, vaikka oikeita hymyjä ei vielä olekaan vilauteltu. Kovin tarkkaan katselee vanhempia ja siskoa silmiin, seurailee välillä lelujakin ja hoitotason vieressä roikkuvaa "Libero-kukkaa" yritetään jo haroakin. Iltaisin on välillä vähän huutoja, mutta oletan sen liittyvän lähinnä tuohon valtavaan imemistarpeeseen ja toisaalta välillä väsymykseen, kun uni ei tahdo (esimerkiksi hyvin innokaan isosiskon vuoksi) tulla.

Lapset nukkuvat samaan aikaan! Tosin kohta varmaan pikkuveli herää. Katsotaan ehdinkö raapustaa jotain.

Kyllä on niin kiva lukea muiden heinävauvojen kuulumisia, kun on niin samat jutut meilläkin. Eli iltaitkuja aina välillä. Manna, mä luulen, että usein itku on väsymyksen merkki. Yrittävät tehdä unta :). Mimmu, meidän poitsullakaan ei oikein rytmiä ole, joskus on hereillä lähes koko päivän ja joskus nukkuu koko päivän. Yleensä kyllä aamupäivällä nukkuu tosi hyvin vaunuissa, kun ollaan liikenteessä. Toivottavasti jatkossakin, koska puistoon varmasti H:n kanssa suunnataan joka aamu. Yöt meillä taas vähän heikompia, parin tunnin väleinkin välillä syötän, tutti ei yöllä auta vaikka päivällä huolii.

Ensimmäiset hymytkin ollaan jo saatu! Ihan selvästi hymyilee takaisin, kun sille hymyilee, voi ihanuus! Muistan, että Herttakin rupesi tosi aikaisin hymyilemään.

Ihanalta kuullosti Mollyn, Mannan, Vipen ja Sanelman tapaaminen! Niin kivasti kirjoititte. Manna, kyllä mekin tässä syksyn aikana vielä tavataan! Heinämiesten on treffattava :).

Oih ja voih, Pepin tilaa. Tylsää olla sairaalassa, mutta tärkeintä, että pikkuiset voivat hyvin. Tsemppiä!

Aniliini hehkuttaa - ja syystä :). Kuullostaa niiiin ihanalta teidän uusi kotipesä. Ensi kesänä treffit teidän puutarhassa, ilman muuta!

Voi kääks, pikku-M:n pappia. Samanlainen kokemus mulla siskon pojan ristiäisistä viime kesältä. Paasasi myös syntisyydestä, pelastuksesta yms. Huh. Lukikohan samasta kohdasta raamattua kuin teidän pappi? Kamalan masentava tunnelma hetkittäin oli, pienen vauvan juhlassa, hyvänen aika! Mäkin jotenkin uskon, että naispapit erimoisia..

Toivottavasti M:n korvissa ei mitään tulehdusta. Hertalla on yksi k-tulehdus ollut, vasta 1,5-vuotiaana. Yleensä kait tosiaan pitkittyneen nuhan tai yskän seurausta. Ja yleensä parantuu itsestään. H:aa korvat vaivasivat ainoastaan öisin, päivisin ei itkenyt lainkaan. Makuuasentossa alkavat vaivata.

Mies menee huomenna töihin ja Hertan päiväkotipäivät alkavat nyt sitten "täysillä". Eli arki alkaa. Plääh ja nyyh.

Gissan kuvat ihan mahtavia! Leo on itse suloisuus ja Madonna-kuvat ihan mahtavia, vautsi! Onko teillä joku hyvä kamera, kun niin hienoja otoksia?

Manna, mulla on kavereita, joilla jalka on todellakin suurentunut raskauden jälkeen pysyvästi. Mä löysin kauniin hameen nimiäisiin, pusero pitäisi vielä metsästää.

Loppuviikoksi luvattu vielä aurinkoa ja lämmintä, jes. Nauttikaamme!

Mä en myöskään ole korvatulehdusasiantuntija, joten en osaa oikein auttaa. Yleensä kai kuitenkin korvatulehdus puhkeaa vasta pitkittyneestä flunssasta ikään kuin jälkitautina? Mannan teoria kivun heijastumisesta ikenistä korviin on kyllä looginen. Panadolia kandee kokeilla, jos vielä tuntuu kivualiaalta.

M, tätä et varmaan haluaisi kuulla, mutta tuo 4 kk ikä on tavallinen yöhulinoiden alkamiselle. Joku on joskus mulle selittänyt, että silloin aivoissa tapahtuu valtavasti kehitystä, joka sitten näkyy levottomina öinä. Meillä molemmilla tytöillä oli tuo vaihe, Ellillä se valitettavasti kesti moooonta kuukautta… Mutta tuttia varmaan kandee tarjota tissin vaihtoehtona. Tosin siitä seuraa melkoista jumppaa välillä ja on turhauttavaa herätä vain antamaan se ja nousta sen sata kertaa yössä. Huh, mulla oikeasti ihan selkäpiitä karmii, kun vain mietinkin viime syksyn ja talven väsymystä. Koitahan jaksaa!

Anskun hehkutus tosiaan kuulostaa ihanalta ja kotinne samoin! Kiitos kutsusta, me tullaan ens kesänä.

Meille ei ihmeitä. Ellikin tuntuu jo isolta. Osaa kävellä tuettakin mutta toistaiseksi kuitenkin liikkuu pääasiassa kontaten. Helpottanut myös se, että pääsee sohvalta yms. alas itse ja kulkee meidät portaat ylös alas ilman apua. Tykkää leikkiä palikkalaatikolla ja yrittää rakentaa tornia. Lasten omatoimisuus helpottaa kyllä elämää_niin_paljon, me onnitellaan miehen kanssa itseämme joka päivä siitä, että ollaan edes jo tässä vaiheessa, ettei Ellikään ihan vauva enää ole. Lotta pukee itse ja käy vessassa itsenäisesti pissalla jne.

Olisinpa ollut teidän tärskyissä eilen!!!! Olitte ajatuksissa oikein erityisesti.

Pepille tsemppiä ja onpa hyvä, että pääsit hyvään hoitoon ja seurantaan! Nyt vain lepoa. Jos käy aika pitkäksi, jutustelet meidän kanssa.

Pöh, mitä pappeja! Olen myös ollut 4-v synttäreillä, jossa sankarin isoisä (eläköitynyt pappi) piti puheen, jossa mm. sanoi “kaikkihan me olemme vain matkalla taivasten valtakuntaan”. Jep, jep… Meillä molemmat on kastanut naispappi ja ihan kivoja ovat olleet, mutta kyllä puheet ovat olleet tosi persoonattomia, mitä olen hiukan ihmetellyt. Kuitenkin etukäteen on juteltu ja molemmilla kerroilla on tullut ilmi meidän esikoisen tarina, hänethän kuitenkin kirkollisesti siunattiin. Tuosta pikkuisesta eivät kuitenkaan ole sanaakaan sanoneet, vaikka meillä asia on ristiäispäivänä toki ollut erityisen herkkänä mielessä. Samoin olisin toivonut, että Ellin tapauksessa puheessa olisi muistettu myös pappaa, joka ei ehtinyt häntä koskaan tavata. Noh, kauniita ja ihania tilaisuuksia kuitenkin.

Huh, mä en tosiaan edes halua ajatella syksyä ja pimeyttä ja loskaa ja sitä haalarihelvettiä… Ihan kamalaa. Kesää on vielä hetki jäljellä, mutta kyllä se on liian nopeasti mennyt. Toisaalta odotan jo kovasti vuodenvaihdetta, jolloin pääsen töihin. Mutta sekin pelottaa, että miten me sitten jaksetaan ja kuinka puuduttavaa se arki sitten on...

Ja juu, jalka kuulemma usein suurentuu raskauden myötä. Mulla ei suurentunut, koska jalkaholvi on muutenkin niin matala, ettei ollut enää, mistä litistyä.

Pienemmällä vellit housussa, joten adios.