Tahkoojat 160

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, Emmin, Keijun (jalka sekä magneetti) sekä Tiitun (työ ja terveys) -kuulumisia odotellaan kyllä kovasti.

Valitettavasti mulle ei varmaan selviä tällä kerralla mitään. Koepalathan menee viljelyyn ja vastaus tulee sit joskus 4 - 6 vkon päästä. Jos tulee. Kaupungin tapa on usein, että jos kaikki on ok, niin mitään ei kuulu. En luota sellaiseen tapaan kyllä yhtään - nimimerkki kokemusta löytyy. Mutta siis, pakkohan tuo on hoitaa alta pois.

Mullakaan ei ole luonnollisesti ollut häämeikkiä, kun en ole naimisissakaan, mutta ystäväni, joka on kampaaja-kosmetologi on kyllä laittanut mua useaan otteeseen, esim kavereiden häihin. Tosi hyviä lopputuloksia, jopa mäkin näytän silloin ihmiseltä :) Joskus on ollut radalla aika voimakas meikki johon on kestänyt hetki tottua, mutta yleensä aika hillittyä. Ja mulla on ollut luomissa sitä vaaleanpunaistakin (ei tosin kovin tummaa vaaleanpunaista, vaan heleää) - sopii, kun on tumma tukka, aika vaalea iho ja vihreät silmät. Sinistä luomiväriä ei sais kyllä mullekaan laittaa.. Kyllä sillä meikilläkin voi pilata ja tiedän gissa fiiliksen, kun meikki ei ole omaa itseään. Kerran on käynyt niinkin, tosin vieras laittaja. Eka vessa ja ainakin just ylirajatut huulet puhtaiksi. Jaiks!

Heipsan!
Koipi on ennallaan, kiitos kysymästä, ei siis parempi eikä huonompi. Tuki on ollut liian löysä, siinä moka, luulen. Jos ei viikonloppuna tapahdu ihmettä, joudun ottamaan lekuriin maanantaina uudestaan yhteyttä :(
Magneettikuvien tulokset saan tänään ip:llä, ihanaa kun muistitte :)

Molly, kiitos kun tykkäsit meidän kuvista. Ja laitan sulle Gissa toki jos sua kiinnostaa, ei tarttekaan olla vastakuvia :)
En minäkään saanut uusia kuvia Iineksestä enkä Mariskan puutarhasta, luulen että jälkimmäiset ovat olleet liian isoja mun s-postilaatikkoon. Oon tosi iloinen kaikista kuvista jotka saan mutten jaksa käydä erikseen pyytämässä.
Oisitko Gissa jaksanut laittaa mulle vielä sen sun meiliosoitteen mihin saa laittaa kuvia, etin sitä yks päivä, oonkohan mä sen vahingossa siivonnut?

Toivottavasti Kastiksella on myönteinen lekurikokemus. Hassu toi sun huonotuulisuus oviksen aikana- olisko se jotain hormonien epätasapainoisuutta?

Mitäs viikonloppusuunnitelmia? Kaunista ilmaa on ainakin luvassa.
Me mennään huomenna anoppilaan ja kylään anopin ex-miehen siskolle (ei siis tämän mistä juuri erosi). Nautiskellaan vaan auringosta ja grillataan.
Sunnuntaina meen siskon kanssa kirppikselle myymään.
Tänään vaan lyhyt kauppareissu ja grillausta illalla. Joku leffakin olis kiva katsoa kun aurinko menee mailleen. Oon valvonut tosi myöhään nyt saikulla, johonkin kahteentoista tai yhteen saakka.

No niin, lekurikokemus oli tällä kertaa myönteinen. Olivat ajallaan, ystävällinen ja helläkätinen naislääkäri. Teki pyynnöstä sisätutkimuksen ja ultrasi - kaikki kunnossa. Eikä merkkiäkään endosta. Vasemmassa munasarjassa lisäksi keltarauhanen oviksen merkiksi. Mietin tässä nyt vielä, että peruisiko sittenkin se Sööperin ajan ja ottaisin jonnekin syksylle uuden. Pitää funtsia. Tilanne alakerrassa näytti muuten oikein hyvältä ja siistiltä, otettiin papa ja varuiksi pieni raapaisu kohdunsuulta. Jos mitään ei kuulu, niin kaikki on ok (papa joko I tai II) ja vuoden päästä sitten seuraava papa. Jos taas papa on III --> niin sitten tulee uusi kutsu jo n. 4 vkon päästä uuteen loopiin. Epäilivät sitä kyllä.

Musta tuntuu, että mulla se ovis-kiukku johtuu ihan hormonitason nopeasta noususta, ei niinkään epätasapainosta. Ihan samoin kuin monilla on pms ennen menkkoja, johtuen hormonitasojen laskusta. Mullahan kiukkua ei ole enää silloin ollenkaan :)

Laitahan Keiju sitten magneetti-kuulumisia tulemaan. Uskon, että kaikki on kunnossa.

Vkonloppuna edessä yhdet lakkiaiset (en edes tunne sankaria, miehen sukulainen) ja sitten yks tyttöjen ilta. Kilpailevatkin bileet ois, mutta ois tarkoitus ottaa aika iisisti johtuen parin viime kerran megadarroista (no, tappiinhan se sit taas tietty menee). Sunnuntaina vois pestä partsilasit ja jos ehtii, niin laittaa partsikukat. Ne kun puuttuvat edelleen.. Tänään laatuaikaa yksin, kun mies on saunaillassa.

Heippa vielä, pikainen vastaus, mies odottaa jo rannassa :)

Hienoa Kastis, että julkinen yllätti ja hyvä tietysti, että ei endoa näkynyt!!

Keiju, kyllä voit laittaa siihen samaan niitä kuvia, ei ainakaan vielä ole tullut täyteen. Mua kiinnostaa kaikki, joten mulle saa laittaa mitä vaan :) Mut ei tietysti tarvitse, alkoi vaan kiinnostamaan, kun tytöt niin kovasti kehuivat :) Me ei oteta koskaan kuvia, mutta katsotaan jos saan vaikka tuolta mereltä jonkun kiva otoksen kesällä!
En mäkään viitsi niitä enää pyydellä, kun olen kertonut, että vastaanotan niitä mielellään. Tosiaan, ne Mariskan kuvat oli ilmeisesti jotain superisoja, joten sen puolesta ei ihme etteivät tulleet.
No niin, nyt mä lähden, se hermostuu muuten. Viikonloppuja tytöt!!!!!!!

Heips! Täällä ollaan oltu sorvin ääressä muutama päivä ja olokin alkaa olla ok. Niin jo ja varmistui, että en saanut sitä työpaikkaa, olivat ottaneet jonkun talon sisältä, joka pystyi aloittamaan heti.

Hienoa, että Kastiksen lekurikokemus oli positiivinen ja kaikki näytti hyvältä. Keijun magneettiuutisia odotellessa. Ja moni tytsy on "kadonnut", tulkaahan ilmottautumaan:) Niin joo ja mäkin katselen mielelläni hääkuvia ja voin laittaa omanikin tulemaan, kunhan saan ne oikeaan muotoon. Tein häämeikkini itse, kun oli pienet häät ja päivä oli sunnuntai (oli tarpeeksi haastavaa saada kampaaja sille päivälle).

Odotan tosi paljon viikonloppua, kun saa tehdä vihdoinkin kaikkia normaaleja juttuja, pari viimeistä kun on mennyt sairastellessa. Pihahommia, grillailua ja veneilyä ainakin tiedossa.

Mukavaa viikonloppua!

Alkuperäinen kirjoittaja prinressa:
tog.gif

Heispan tyttöset!
Ajattelin tulla tukiryhmälle kertomaan viimeisimmät kuulumiset. Eli nyt alkaa olemaan elämä mallillaan, Savon suuntaan siis lähden jo parin viikon päästä aluksi lomaa viettämään ja sitten töihin. Kämpän sain hommattua sieltä ja nyt enää puuttuu se ukko. Noh viinijuhlat on tuloillaan ;-)) Exän kanssa on kaupat tehty siitä meidän syssyllä ostamasta asunnosta, hän osti osuuden minulta. Ja ollaan muuten ihan hyvissä väleissä edelleen, mutta yhteen ei enää palata. Kaikkea hyvää teille ihanaiset.
Palailen taas jossain vaiheessa kirjoittelemaan kuulumisia, en unohda teitä.

Iltaa.
KIva kuulla Liinan kuulumisia. Hinoa että asunto ja työpaikka on järjestynyt. Kyllä se siitä. Ja varmasti se mieskin löytyy. Vielä ei kuitenkaan ole mitenkään myöhäistä vauva-ajatuksillekaan..

Magneettikuvissa ei näkynyt mitään, huh helpotti. Ja aivotkin löytyivät =)
Kiitos kaikille lämpimistä ajatuksista ja peukuista.

Ah, siellä se Gissa nyt purjehtii miehensä kera ihanassa kesäillassa :)
Mekin on nautittu auringosta. Grillattiin taas halloumia ja tein salaattia, ihania vartaita kalkkunansisäfileestä, salottisipulia ja kirsikkatomaatteja ja valkosipulipatonkia. Nam nam. Jälkkäriksi ajateltiin grillata banskut kuorineen ja syödä jäden kanssa. Eipä olla koskaan testattu, onko joku?
'Vähän pärstää kuumottaa kun tuli istuttua auringossa aika pitkään.

Hauska tuo plussajuna, kiitokset vaan =) Toivotaan että auttais.
Gissa ja Sanelma vois sitten hypätä seuraavaksi jos ei ketään luomuna onnista.

Huomenna on monella suuri päivä, meillä ei ole mitään juhlia. Meen käymään lekurissa uudestaan koiven kanssa ja siitä suunnataan anoppilaan.

Mulla ei näy kyllä mitään junaa :(
Keiju, hinot kuulumiset -kuten arvelinkin :) Onko jatkosta ollut puhetta eli jatkavatko korvan tutkimista? Tai vieläkö se siis vaivaa?

Liinastakin oli kiva kuulla. Elämällä ja asioilla on tapana järjestyä. Eikä sillä uudella miehelläkään varmaan niin kiire ole. Paitsi tietty jos sattuu tulemaan vastaan :) Niinkin kun voi hyvin käydä. Kesä on onneks ihanaa aikaa ja pieni sutina ei varmaan ole ollenkaan pahitteeksi.

Noita Keijun mainitsemia banaaneja oon syönyt, tosin ystävä valmisti ne eli omakohtaista valmistuskokemusta ei ole. Helpot ne kai kuitenkin oli, kun ei niille tartte tehdä mitään erikoista. Mun makuun kypsennetty banaani on hieman liian makea, vaikka varsinainen sokerihiiri olenkin.

Moikkis!
Viikonloppu päättyy uhkaavasti, nyyh. Enää 4 pvää töitä ja sitten loma!! Viikonlopun kelit kyllä oli niin mahtavat, että voisin jäädä jo nyt loikoilemaan riippumattoon :)
Perjantaina grillattiin kanaa, possua, makkaraa, keitettiin kotimaiset uudet perunat, fetasalaattia, yrtti- ja valkosipulipatonkia ja perunasalaattia. Juotiin viiniä =) Jälkkäriksi kahvit avec ja porkkanaleivoksia ja mansikkaleivoksia, naminami.. Tuli kaveripariskunnan kanssa istuttua iltaa ja pelattua. Lauantaina illalla nautin siiderin ja ystävän terassilla pari lasia viiniä ilta-auringossa. Tänään kävin ostamassa kesäkukkia (taas) ja oon hoitanut hiukan hääjärjestelyitä. Illalla oltiin fillaroimassa kullan kanssa. Oli oikein kiva viikonloppu ja aurinko jaksoi lämmitää; nyt olkapäät punottaa :S

Liinasta oli kiva kuulla, hyvä, että asiat loksahtelee paikoilleen. Kesän tullen voi kuvioihin astua uusi mies :) Nautinnollista kesää!

Mulla lyö nyt hiukan tyhjää kaikki...Keiju sai hyviä uutisia:) Onnea niistä.Tuliko mitään tarkempaa selvyyttä? Miten koiven kanssa menee? Kävitkö lekurilla? Meilläkään ei ollut tänävuonna juhlia, ei ylioppilaita/valmistuneita, mutta ystävän kanssa vietettiin eilen hänen terassillaan "muka-valmistujaisia", koska aina on aihetta juhlaan, hih!Teidän grillaukset kuulosti taas niin ihanalle....Mä oon syönyt noita banaaneja, mutta en paistanut...
Hyvä, että Kastiksellakin meni ok lekurilla. Hyvä, että kaikki kunnossa. Julkisella puolella on hyvääkin palvelua, aika paljon riippuu lääkärin vuorovaikutustaidoista ja joustavuudesta. Joskus niin tökkii kyllä. Mä kun soitin sinne yksityiselle aikaa, niin oli aika töks-vastaanottovirkailija; lateli vaan aikoja tympeesti..rasittava asenne! Mutta hienoo, että sulla meni nyt ok ja toivotaan, että tulos on myös ok papasta. Miten meni muuten bileilyt? Oliks hubaa?

Niin, missä on Emmi? Mä toivon, että uutiset ois todellakin hyviä, eikä poissaolon syy ole surullinen? Tule kertomaan Emmi kuulumisia, sua kaivataan!

Mitens gissan vkonloppuveneilyt meni? Onks teillä purjevene vai moottorivene, kun en muista? Varmaan ihanaa lipua merellä ilta-auringossa:) Kokkauksesta vielä..Mitä tapaatte laittaa, jos ootte merellä pidempään? Onko jotain perinteitä, mitä vaalitte ruokapuolella kun seilaatte? Ja sori, etten muista nyt varmaksi, mutta onko teillä nyt alkuvkolla siirto? Tiistaina? Viesti on tuolla edellisellä sivulla ja luin pari pvää sitten..Jokatapauksessa tsemppiä eteenpäin!

Tiitu, pahoittelut, ettei työpaikan kanssa napannut. Monia hakijoita tietty on. Toivottavasti (ja tuleehan niitä) uusia mahiksia tulee pian. Menikö viikonloppu mukavasti?

Missäs Molly, Vippe, Annu?????

Omasta navasta..Menossa kp 3, kipuilut voimistui ja perjantaina sit alkoi hanoista tulva.Se oli odotettavissa, kun oli oireita. Toi pissatus päivää ennen menkkoja on sellainen oire, minkä oon nyt huomannut ja kipuilua ennen emnkkoja on ollut lähes aina. Nyt ei oo enää ollu tänään mitää ja näin sit mennään n. 6-7 vrk saakka, jolloin vuoto loppuu. Ovis on hääyönä ollut ja mennyt, myös oviksen aikaan on jo mamma ja sukulaisia talossa, joten ei oo omaa aikaa paljon miehen kanssa. Jos ei nyt johonkin kuusenjuurelle metsään mua kellauta ;) Sit onkin jo vajaa 2 vkoa häiden jälkeen se lekuri, joten saa nähdä mennäänkö me inssiin heinäkuussa. Tai tekeekö ne sitä ylipäänsä.. Katsotaan. Eilen illalla mulle tuli hirveen haikea olo taas..Surin ihan kauheesti tätä lapsettomuutta, kun telkussa näin pientä vauvaa pitelevän naisen. Ihan käsinkosketeltava kaipaus tuli :(On tää hel...tin vaikeaa kyllä ja vie välillä ihan täysin itseluottamuksen pois. No, pakko kai jaksaa ja jatkaa..

Aurnkoista työviikkoaa...EVVK kylläkin hellesäässä istua sisällä..

Helteistä maanantaita. Manna, ootko ihan sata varma ettei sulla ole endoa? Pissatus (joka voi johtua muustakin), kipuilu menkkojen alkuun asti, sekä noin pitkä vuoto ovat aika pahasti endoon viittaavia merkkejä. Voivat tosin olla ihan muutakin.

Mulla on tässä vielä hetki aikaa miettiä, että menenkö Sööperille nyt kesällä vai vasta syksymmällä. Luottamus ton lekurin endon tunnistamiseen ei ole ihan 100% mutta ei siellä siis ainakaan kovin paha tilanne ole. Ehkä kestän syksyyn..

Biletys meni silleen ok eli olin ajoissa himassa, jätin baarin väliin. Eilen ehtikin sit tehdä vaikka mitä ja nauttia kesästä :) Kukat on vielä laittamatta partsille, kunhan ehtis joskus miehen kanssa yhdessä ostoksille, ollaan vaan niin eri aikaan "vapaalla".

Mondayta... Kroh, Zzzz...

Rupesin oikeen miettimään, että enkö ole kirjoittanut pitkään aikaan kun Manna huhuilee, mutta kirjoitinhan mä perjantaina! :) Manna, sullekin aivan erillinen kysymys ja kaikkee! :) Jäi tosin edelliselle sivulle...

Mites muiden viikonloppu? Vippe, menikö juhlat mukavasti? Meidän piti mennä lauantaina parin kaverin kanssa vaan parille drinkille ja mitenköhän siinä taas kävi... Hyvä meininki! :) Lopputuloksena ihan väsynyt sunnuntai. Sain itsestäni jotain irti vasta illemmalla klo 20 jälkeen kun aloin pyykkäämään ja touhuamaan keittiössä.

Tosiaan Keiju, loistavia uutisia, ennenkaikkea huojentavia eikö! Ei noi reissut koskaan turhia ole, tuntuu hyvältä tietää että ei ole mistään vakavammasta kyse. Mites se jalka muuten nyt? Joko saikku loppui ja olet takaisin töissä?

Se plussajuna oli söpö, kiitos hyppäisin kyllä kyytiin ihan koska vaan! :)

Nyt on Gissalle peukut ja varpaat pystyssä huomista varten! Toivottavasti pääset pian sit kertomaan raporttia!

Kastehelmi, endosta... Mä alan kyllä pian epäilemään että sellainenkin on tässä meillä esteenä. Tosin aika oireettomana siinä tapauksessa. Mutta mulla alaselkä jumittaa (iskias tyylisesti, ehkä?) ja tuntuu väsyneeltä sekä oviksen jälkeisenä päivänä, että menkkoja edeltävinä päivinä silloin tällöin. Ja päivää ennen, sekä varsinaisena kp1:na pissattaa normaalia useammin. Menkat on tosin suht kivuttomat ja kestää vaan 3 päivää, että ei oo liian pitkät eikä yleensä tarvi buranaa tms. Mutta toisaalta, hittoako se mahdollinen endo vaikuttaa sitten enää kun IVF:ään mennän, että turha kai tässä on spekuloida?

Manna, kuulostaa ihan samalta kuin mitä mulla oli. Ei siis välttämättä ollenkaan sellaiselta perinteiseltä endolta, että ois kauheat kivut ja vuotais kuiviin. Mullahan se oli pinnallista ja saatiin pois, mutta silti. Eihän se endo ivf:ssä haittaa muuten kuin että solut ovat usein huonompilaatuisia :(
Tosi ikävää, että vain niin harva lekuri sen endon tunnistaa kunnolla.. Vaikka toki voi olla täysin normaaliakin, että eihän se ole mitenkään pois suljettua.

Maanantaita.. zzzzz..

Täällä on kans tukka vähän sekaisin viikonlopun jäljiltä. Viime yö oli tosi levoton, eikä oo oikeen levänny olo.. Vkl jäi unet vähiin ja sen siitä sitten sai. Toivottavasti ens yö korjaa..

Gissa, mullakin välillä tökki tää kirjoitus. Ihan ihme homma. Mää luulin että se on tässä mein koneessa, mutta on sit vissiin tän sivuston ominaisuus..

Keiju, hyvä että magnettikuvista ei löytyny mitään. :) Ja Kastiksellakin hyvä lääkärikäynti.. Niin, sitä nyt sitten voipi miettiä, kuinka paljon sen lääkärin diagnoosiin luottaa.. mutta ainakin hyvältä kuulosti. :)

Mullakaan ei muuten tota plussajunaa ensin näkynyt, mutta yht'äkkiä se ilmesty. Ihme homma.

Manna, halaus täältä alakuloon. Tsemppiä! Itellä on jo vähän helpompaa, kun en anna enää ajatusten piinata mua. Vkl oli aika paljon vauvoja ylppäreissä ja yks raskaanaoleva, eikä ahistanu(!). Ja onneks ei kukaan juurikaan piinannu mua kysymyksillä, mitä ny yks perhetuttu kysy että "missäs sun omat mussukat on" ku lallattelin kummitytölle (tätin mussukka..) ja sanoin vaan että ei missään. Illalla oli vielä sitten biletystä ja sunnuntai meni vähän vähillä unilla. En jaksanu avata konetta.

Jepulis, mutta ei tässä ny kai kummempia. Palaillaan taas!

Heissan!! Tervehdys ja anteeksi tämä hiljaiselo. No poissaolon syy on ollut ihan teknistä laatua. Eli meidän ikivanha kone lopetti yhteistyön pari viikkoa sitten..ja nyt vihdosta viimein viime lauantaina meillä isäntä sai hankittua uuden koneen. Aivan mahtavaa, mulle ainakin on tehnyt tiukkaa tää elämä ilman konetta, aikamoista vieroitusta! Toivottavasti, ette oo tipautteneet mua porukasta tän hiljaiselon jäljiltä! Mä kun en pääse töistä käsin oikein poikkeilleen koneella! Eli toivottavasti oon vielä messissä!!!
Tekstiä taas on, etten taas oo ees kuvioissa missä mennään..Ennenkun ajankanssa niitä luen. Mannalla ilmeisesti hääkellot soivat kohta....IHANAAA...
No omaa napaa..eli toka inssi meni pipariks..ja taas kun noustiin..niin pakkohan se kolmas ja viimeinen inssi oli kokeilla. Eli viime perjantaina oli kolmas inssi. Tää inssi menikin ihan nappiin, eli jopa lääkärikin hehkutti ja käski jopa soittaa tärppäskö...Huh pientä painetta.... Eli simppoja huimat 30milj. (viimeksi vajaa 10), ja pesun jälkeen 98% liikkuvia. Munis oli kp 12 (inssipäivänä) hurjat 23mm, eli meni jo ylikypsän puolelle (lääkärin mielestä) . Edellisissä on ollut 18-19mm.
Nyt kp15, ja luget alotellaan huomenna.
Mua harmittaa aivan älyttömästi, etten oo perillä teitin jutuissa. Jokos joku lomailee?? Mulla alkaa loma ens vkolla, eli mökkeilyä ja ressu Bulgarian Tsarevoon suunnitteilla..Onkos jollekin tuo Tsarevo tuttu paikka??
Helteistä maanantaita!!!!

Huomenta!!!
Vitsi, ihana ilma. Mulla tosin sattuu kurkku, hitto kun en yhtään nyt ehtisi sairastaa :(

Manna, siirto on tosiaan huomenna, mikäli siis siirrettävää ja kiitos kaikille peukuista!!

Viikonloppu meni kivasti, loistava ilma ekalle reissulle ja Manna, meillä on moottoripurjehtija. Me syödään aika perinteisiä ruokia veneellä ollessa. Perusjauhelihakastike on hyvä ja helppo tehdä, mutta kyllähän siellä voi tehdä mitä vaan. Uunia en ole vielä käyttänyt ja oikean lämmön haku tuottaa vähän haasteita. Sitäkin ajattelin tänä vuonna alkaa käyttämään, niin voi vähän laajentaa tuota repertuaaria. Kaikki salaattijutut onnistuu siinä missä kotonakin tietysti. Viikonloppureissulla ei ihmeitä tarvii, mutta kesälomalla tekee mieli vähän vaihteluakin. Viime kesänä tein varmaan pääasiassa jotain pastoja. Reissussa taas kaupat ei yleensä ole niin hyviä, vaihtoehtoja on vähemmän ja halloumit ja vuohenjuustot voi unohtaa :)

Mua väsyttää, en jaksa nyt kirjoittaa enempää... Ihanaa, että Keijulla oli hyviä uutisia! Niin ja tosi kiva kuulla Liinasta.

Jaa, ensin endoon viittaavista oireista kirjoitti Manna ja vastasin hänelle. Jotenkin sit oletin (=en osaa lukea) et Manna jatkoi, mut se olikin Molly. Mutta samat tekstit pätee molempiin :)

Emmi, kiva kuulla susta ja toivotaan, että nyt kolmas kerta tosiaan toden sanois. Bulgaria on muuten tuttu, mutta tuo paikka ei. Olettaisin että aika samanlaista kuin muuallakin maassa.

Heipsan! Kiitos kysymistä, jalka on edelleen p**kana, lääkärissä kävin, turvotus ei ole yhtään laskenut, sairaslomaa vielä ensi viikon lopulle (!!) ja tulehduskipulääkkeitä jatkan ja jotain geeliä siihen kipukohtaan (Felden).
Tukisidettä pidän sitten siihen saakka kunnes saikku loppuu. Juu, sit 3 vkoa töitä ja kesäloma :)
Olitko Kastis aikanaan pitkällä saikulla sun koiven kans? Meinaan että tuntuu niin pitkältä ajalta tää.

Ihanaa Manna, että sulla on enää pikkurutistus ennen lomaa! Ja häitä :)

Emmille pahoittelut pieleen menneestä inssistä. Onnittelut hinoista simppaluvuista ja toivotaan että kolmas kertaa sanoo sen kuuluisan toden. Siihenkö teidän hoidot sitten loppuu, eli jos ei nyt tule tulosta, jatkatte luomuillen?

Olin eilen kirppiksellä myymässä ja Manna, täällä kans eräs jolla olkapäät punottaa :/ Ja naama kans poskista. Samalla aikamoinen muistutus miten voimakasta uv-säteily on jo Suomessa, mulla oli 20 suojakerroin. Tosin taisin lisätä sitä liian harvoin. Kauppa onneksi kävi ja nyt on turhasta tavarasta päästy eroon.

Viikonloppuna oli tosiaan ihanat ilmat, eilen varsinkin todella kuuma. Onneksi kirppiksellä kävi kiva tuuli kun on meri vieressä ettei siinä hiki tullut kun varjoa ei ollut missään. Illalla istuttiin vielä yläkerran poikien terassilla, se on tosi iso ja paahteessa koko pitkän päivän. Oli fetapiirakkaa ja jäätelöä, pojilla kaljat ja siiderit ja mulla limsaa :) Me oltiin lauantaina koko iltapäivä ja ilta anopin tuttavilla grillaamassa ja innostuivat kaatelemaan oikein tuputtamalla italialaisia luomuviinejä kun paljon reissaavat sillä suunnalla asuntoautollaan =)

K-viikkona meillä on se suunnittelukäynti NKL:lla ja ajateltiin suunnata siskon kanssa sen jälkeen tuohon viereen uimarantaan kun hällä on vp töistä. Torstaiksi suunniteltiin poikien kanssa piknikreissua. Kun on hyviä paikkoja vieressä, ei tarvitse kulkea kipeellä jalalla. Ja hätätilassa pojat kantaa takaisin =D Noh, ainakin oma mies...

Tänään illalla Mötiköitten konsertti. Oh, yeah! Saas nähdä eroaako toissakesän showsta. Viiskymppiset rokkaa!

Mukavaa aurinkoista viikkoa kaikille ja piipahdan taas jossain vaiheessa lukemaan teidän kuulumisia.

Moikka!

Poikkesin tänne keittokirjapalstallekin tervehtämään teitä. Oikeasti, oli aika hauska lukea noita viikonloppun viestejä, kun jotenkin tuntui olevan tuo ruokapuoli isossa roolissa :) Siispä aiheeseen. Perjantain otettiin halloumit uusiksi nyt sitruunan ja chilin kanssa oli tosi nam. Lauantaina grillattiin kuhaa ja lisukkeeksi raikasta salaattia sekä keitettyä parsakaalia ja porkkanaa. Kevyttä ja maittavaa. Sunnuntaina puolestaan grilli oli kuumana broilerille, kesäkurpitsalle, sipulille ja bataatille. Ja tietty saalaatti taas tykö. Kyllä oli hyvää. Ja tämän kun nauttii ulkona terassilla katsellen vehreää maalaismaisemaa (hevoset hirnui taustamusiikiksi) niin kyllä nautti elämästä.

Muutoin viikonloppu meni kirjaimellisesti pää puskassa. Perkasin puutarhaa ja lauantain haettiin myös kesäkukat ja sain ne istutettua. Huomenna vien vielä anoppia kukkaostoksille, niin otan samalla vähän lisää kukkia kotiinkin :) Aika mukavalta näyttää meidänkin pihassa vaikka itse sanokin. Täytyy teille kuvia napsia jossain vaiheessa.

Valmistumisjuhlia ei meidän viikonloppuun sattunut, mutta naapurin tytön 9-vuotissynttäreillä käytiin. Lapsia taas yli 20 ja aikuiset päälle. Menoa riitti vauvasta vaariin ja pari pyöreää mahaakin oli läsnä.

Gissalle on täällä peukut edelleen pystyssä, että huominen siirto toteutuisi. PQ
Emmille myös on peukut pystyssä.

Hinoa Keiju, että kuvaustulos oli positiivinen ja toivotaan että se koipikin nyt paranee kuntoon ennen lomia.

).( kp2. Eli vähän "etuajassa" menkat alkoi. Yrittää näköjään väkisin hormoneista huolimatta mun kierrot asettua tuohon 28 päivää muottiin. Liekö vyöhyketerapialla osuutta asiaan. No ensi viikolla tiistaina sitten seuraava etappi ja käynti TAYSissa.

Mulla on muuten lyhennetty työviikko, kun pidän perjantain kesälomaa.

Kyllä te naiset nauttia osaatte. Hyvää ruokaa, juomaa ja seuraa. Ah!
Keijukainen, mulla ei ole tainnut polvesta olla kovin pitkiä saikkuja enää työiässä. Opintojen välivaiheessa oli useamman kk:n saikku, kun jalkaa ei saatu kuntoon. Muuten on ollut max. 3 vkoa. Silloin kun akillesjänne on leikattu,niin saikkua on ollut n. 6-8 vkoa (paranee niin hitaasti). Jotenkin mulla noi saikut kuluu kumman nopeasti - laiskottelusta kun tykkään :)

Ja nopeaanhan se Keijukaisen suunnittelukäyntikin sitten tulee. Toivottavasti pääsette heti kesän jälkeen vauhtiin. Tai no, tietysti toivotaan, ettette tartte sit hoitoja enää ollenkaan :)

Ai niin, veljen tyttö täyttää tänään 6v. Siellä oli eilen kestit lapsilaumalle, mutta me emme siis olleet siellä. Soitti ja kiitti kauniisti lahjasta.

Eilen pisti sitten silmiin hesarista myös toinen ei niin kiva uutinen. Turun satamassa oli otettu huostaan 3v lapsi, kun äiti oli maannut hyttikäytävällä sammuneen ja isä pistänyt ranttaliksi ja päätynyt laivan putkaan. Oon ihan varma, että jossain vaiheessa lapsi palautetaan perheeseen eikä tehdä nyt kunnon huostaanottoa ja adoptointia johonkin normaaliin perheeseen. Puuh. Valitettavasti se oma äiti (tai isä) ei ole aina se paras vaihtoehto..

Täällä on ollut maanantaispurtti :) Sanelman ja Keijukaisen syömiset kuulosti ihanalle :) En ookaan Sanelma koskaan grillannut bataattia..Pitäs vähä kokeilla uusia juttuja kesän aikana grillauksessakin. Halloum chilillä ja sitruunalla kuulostaa namilta!
Molly-kultsi, mä jotenkin sekoilin, kun en sua hokannut, sorii :) Ja se kysymys oli snapsijutuista? Meillä juhannus menee jälleen mökillä to-su ja ovet on auki kamuille. Perinteisesti jälleen pitkän pöydän äärelle kokoonnutaan, valkoset liinat, kunnon kesäruokaa, kukkia pöydässä, viinipänikkä pöydän päässä ja ne snapsilaulut soi kirkkaan näkäräisen voimalla. Saunotaan, jutellaan, tanssitaan :) Meillä on yleensä tosi hauskaa. Viimevuonna pidettiin myös mökkisuunnistus, jossa oli erilaisia rasteja ja hauskaa oli :D Myös häissä raikaa snapsilaulut; kaksikielinen hääväki juhlii yhdessä. Sekoitus kahta "kulttuuria." Mua jänskättää häät tosi paljon, mutta toivon, että on hauskaa, se olis pääasia. Kyllä mä yritän sit laittaa jotain kuvia teille :)

Kastis, endosta..Mistä sen tietää, onko mulla. En yllättyisi enää mistään. Gyne on kyllä kokenut nainen, mutta eihän sitä kokenutkaan tunnista ja voihan sitä olla just tukkimassa mun toista tuubaa. Mulla on nyt kp 4 ja vuoto on oikeestaan tyrehtynyt; hiukan hämäävästi sanoin, koska se "kunnon vuoto" kestää tän verran ja sit tuhrua loput. Muta monesti kipuilen ennen menkkoja ja kivut helpottaa, kun vuoto alkaa. Äh, mitä tässä selitellä :) Mun kaverilla on endo, eikä ivf ole onnistunut senkään takia, koska ilmeisesti kiinnittymisessä on ongelmia endon takia...Kaippa niinkin voi käydä. Tosin on heillä muitakin häikkiä.
Gissa, kuulostaa ihanalle toi purjehtiminen:) Mä en ole koskaan edes käynyt purjeveneessä. Ota mut virtuaalimatkalle :D Tosissaan purhjehtiminen ei oo varmaankaan mitään kannella makoilua, vaan kovaa hommaa, jos on merenkäyntiä. Oletteko käyneet kaukanakin?
Keiju, hyvä, että meni kaupaksi tavara. Kierrätys on hyvä asia. Aurinko tosissaan on aika raakaa tähän aikaan ja vaikka mäkin olin solariumissa muutaman kerran, niin ei se auttanut. Hiukan rintsikoiden olkaimet sattui tänään..Täytyy kattoo, etten ensvkolla kärtsää enää nahkaa, ettei ole punakka morsian! Hei, hyvä, että nyt pääset kanssa vauhtiin omissa hoidoissa. Pidän kovasti peukkuja ja antoisaa käyntiä. Tulethan kertomaan suunnitelmia sitten. Mulla on toi "pojat"-osasto vähän auki; onko ne joitain teidän kavereita ne "yläkerran pojat"? Hauskaa piknkikkiä porukalla!Ja sympatiat jalan kanssa. Voi toista, toivottavasti toivut pian.
Gissalle superpeukut huomiselle!!!!!! Tule kertomaan miten meni.
Emmille pahoittelut, mutta nyt kuulosti uusi yritys oikein hyvälle. Kaivattiin sua kovin jo täällä, mutta sulla olikin jo pyörähtänyt uusi inssi käyntiin. Nyt peukut ON pystyssä!!!
Mun on nyt ihan pakko kattoo tätä Tahdon Asia-sarjaa, kun tulee ihania uusintoja :) Miia Nuutila on niin hyvä näyttelijä ton Eppu Salmisen kanssa :D

Aurnkoista viikonjatkoa. Ja Annu?

Huomenta! Gissalle peukut pystyssä, tulehan heti kertomaan miten kävi... Ja Emmille myös peukutuksia, ehkä kolmas kerta toden sanoo;)

Keiju ei sitten päässytkään mötiköiden konserttiin. Mälsää, että noin viime hetkellä peruuntuu, etenkin niiden puolesta, jotka ovat tulleet varta vasten kauempaa. Toivottavasti koipi tulee pian kuntoon, hyvä, että on saikkua niin saat lepuuttaa kunnolla.

Mä luin myös tuon Kastiksen mainitseman jutun hesarista. Järkyttävää tosiaan... Mutta eipä nämä koskaan mustavalkoisia asioita ole, eihän sitä periaatteessa tiedä, vaikka ihan normaaleilta vanhemmilta olisi risteilyltä karannut mopo käsistä. Kyllä mun mielestä silloin olisi vähän liian rankka rangaistus, että lapsi annetaan adoptoitavaksi (tuskin kyllä Suomessa kovin helposti edes annetaan). Vaikka kyllä mullakin ensimmäisenä tuli se fiilis, että just, tälläisille sitä sitten taas lapsia "annetaan".

Mahtavat kelit, harmi, että työtä pukkaa... No, on se silti ihanaa, tuntuu, ettei illalla edes muista koko päivän istuneensa toimistossa, kun ehtii töiden jälkeen tehdä vielä vaikka mitä.