Tahkoojat 162

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ohoh! No kävipäs mulla sitten mäihä tuon piikin suhteen. Aika hinta...

Vaikka niinhän näillä kaikilla. Puregoniin mennyt nyt jo 600 euroa ja vielä pitää hakea lisää. Eli kyllä lääkekatto tulee vastaan yhdestä hoidosta. Meille ehditään varmaan tekemään vielä toinen tänä vuonna mikäli tarvis. Siihen oliskin sitten jo kaikki lääkkeet maksutta. Myös toi jarru, vaikka joutuis Apteekkiin marssimaan. Luget ei muuten ole korvattavia lääkkeitä. Hassua.

Huh, kylläpä te nyt innostuitte kirjoittamaan.
Sanelma, unohdin kommentoida sun tilannetta. Kiva, että ei huonompia fiiliksiä ole tullut. Ei mullakaan muistaakseni ekassa hoidossa ollut mitään, ei edes hirveästi turvotusta.

Sumuista... on todella aika ikäviä, vaikka ei varmaan aina anna samoja oireita. Kauhea muistaminen ja sitten tosiaan ne oireet. Ekalla kerralla tajusin vasta jälkeenpäin ja silloin sumuttelinkin kuukauden ennen piikkejä. Toisella kerralla osasin sitten jo vähän ennakoida, joten ei tuntunut niin pahalle ja toisaalta käytin ainakin 2 vkoa vähemmän. Mua ne ainakin lihotti ihan törkeästi tai koko hoito ehkä, mutta anyway. Keiju, ei ole väliä vaikka maksaisit siitä piikistä sen 200 €, kun erittäin suurella todennäköisyydellä sulle tulee se maksukatto täyteen kuitenkin, eli joudut maksamaan sen 613 e ja sitten et mitään. Ainoastaan jos hoito tehdään tosi alhaisilla annostuksilla, voi kustannukset jäädä alle tuon maksukaton.

Mähän otan luget suun kautta just tuon rikkimenemisen takia. Kipu ja kutina ovat ihan tajunnan räjäyttäviä. Sain siis "luvan" ottaa suun kautta ja mulle ainakin sanottiin, että ainoa haittaa siitä on ne sivuvaikutukset, muuten ei väliä kumpaa kautta ottaa. Eli pyörryttää ja väsyttää. Yli 200 mg ei kannata ottaa kerrallaan, muuten tulee liikaa oireita. Siksi mäkin otan 3 krt pvssä. Riippuu sitten tietysti annostuksesta.

Mulla oli tässä viimeisessä selvästi eniten turvotusta, mutta se oikeastaan tulee vasta punktion jälkeen. Luulen että tällä kertaa oli se hyperi aika lähellä, mä oikeasti näytin siltä, että olen raskaana. No, saalishan oli jotain 50!? Siitä sitten lopulta 1 siirrettiin ja 1 olki pakkaseen, että niinkin laadukkaita mun munasolut :/

Olenkohan minä sitten ymmärtänyt väärin. NImittäin sedälläni on(en tiedä miten kirjoitetaan) =) cotton delu..jotain. Sellainen valkoinen karvapallo. Ja mielestäni sillä ei ole sitä alusvillaa joka yleensä allergisoi. Voi olla ,että olen väärässä. Joka tapauksessa setäni on allerginen ja koiran kanssa ei ole mitään ongelmaa.
Joo Russelilainen on kyllä huomiota kaipaava termiitti! Vaikka meilläkin jo 10v. niin virtaa riittää! Mutta silti niin rakas!! ;)

Toivottavasti saat jonain päivänä sen uuden hellittävän perheenjäsenen on se sitten ihmis- tai eläinvauva!

Hyvää kesää!!

Eläimillähän se ihon hilse allergisoi, ei karva - vaikka niin usein luullaan. Siksi myös karvattomat kissat ja koirat voivat allergisoida, joskin hieman harvemmin kuin jotkut karvalliset kaverit. Eri ihmiset kuitenkin reagoivat eri tavalla eri rotuihin eikä sitä voi etukäteen tietää, valitettavasti. Toi mainitsemasi rotu on mulle ihan liian pieni, mä en ole niinkään seurakoira ihminen. Mun makuun on enemmän esim. labbis tms "iso" koira :) Mutta.. koska elämäntilanne ei ole koiran kannalta hyvä ja koska tahdon enemmän kissan (ihan jo eläimen luonteenkin takia), niin koira on aika nou-nou meille. On se hoitokoira Russelikin erittäin suloinen, jos haluaa, mutta enimmäkseen aika kamala riiviö, tosin vielä pentu. Ei vaan ehkä oo mun juttu moneksi vuodeksi, hoitokoirana menee nykyään jo oikein hyvin. Ihan pentuna oli liian kova riesa ja tuho :(

Tässä tilanteessa mua miellyttäisi enemmän eläinvauva, joten sellaista koitetaan jossain vaiheessa hankkia.

Mullakin oli kaksi kissaa ennen tutustumista mieheeni. Mutta kun terrieri ja kissat ei oikein sovi yhteen. Jos eivät ole pennusta asti tottuneet toisiinsa!
Niin jouduin niistä luopumaan. Niin tai pakko ja pakko, mutta kuiteskin..
Menihän siinä reilu vuosi ennenkö muutettiin yksiin, kunnes sain mieleiseni yhteisen kodin niille. Ja käyn moikkaan niitä vieläkin välillä.
Eli olen myös sitä mieltä, että kissat ovat huippuja ja niillä on myös omat juttunsa eivätkä suinkaan niin erakkoja, kuin moni väittää!

Joo, eivät ole erakkoja mutta enemmän sellaisia ehkä, että eivät yritä miellyttää ihmistä niinkuin koirat. Toki koiratkin ovat ihania, mutta just nyt ei vaan elämään oikein sovi sellainen :( Ehkä sit joskus "isona" :)
Meilläkin on jo mietitty että kuinka monta kalaa kissa ehtisi akvaariosta kalastaa - vaikka onhan siinä lasit päällä. Pitäis saada pentuna vaan oppimaan, ettei hyppää akvaarion päälle..

Veikkaanpa, että akvaario ei tykkää hyvää, jos iso kissa siihen päälle hyppää, joten pitäis saada oppimaan. Kalat ovat onneksi keski- ja pohjaveden kaloja ja akvaariosyvä, joten tuskin ihan heti niitä sieltä saa. Teippi ei oikein käy, tulee liian tukkoinen akvaario, mutta jonkinlainen verkko kyllä. No, ei ole vielä ihan ajankohtaista - mies vaan huolehti jo kaloistaan :)

Niin joo, en ajatellutkaan. Mulla kun oli 1000 litran akvaario, niin moista ongelmaa ei ollut.

No niin ja asiaan. Mun hcg- arvo oli 1460.... että repikää siitä. Vuotoa on kuitenkin jonkun verran ja pelkään että tämä on edellisen passin toistoa. Tietenkään en voi estää teitä onnittelemasta, mutta ei nyt pliis hehkuteta liikaa. Olihan se arvo viimeksikin ihan todella hyvä! Hitto, nyt alkoi taas pelottaa. Sain verikoeajan ensi viikolle, niin näkee sitten onko laskenut. Viimeksi laski melkein heti, tää jussi vaan sotkee nyt kuvioita.

Ui jui Gissa, ei hehkuteta, ei. Mutta olispa hinoa! Joudut olemaan nyt koko juhannuksen ihan jännityksessä!! Koska sulla on ensi viikolla se uusi koe?

Kaksihan niitä kuitenkin siirrettiin ja muistaakseni Katalla oli kans tota vuotoa ihan kunnolla?

Ui ui tosiaan, kuulostaa hinolta. Älä maalaa piruja seinille, eihän se arvo välttämättä mihinkään laske vaan nousee! Peukut ovat tanassa. Ois kyllä jo niin teidän vuoro onnistua! Ja toki muidenkin, mutta teidän tie on ollut kovin rankka.

Tarkoitin sillä teipillä sitä, että meillä on isoja kasveja, jotka kasvaa akvaariosta ulos (seinälle ja siitä ylöspäin), joten umpeen teippaus ei oikein onnistu. Mutta kyllähän niitä keinoja on, jos nyt asia ylipäätään tulee ajankohtaiseksi.

2 siirrettiin juu, niinkuin viimeksikin. Tähän asti on mennyt ihan samoin kuin viimeksi, toivottavasti loppuisi eri tavalla tällä kertaa. Verikokeeseen saan mennä periaatteessa minä päivänä vaan, mutta tiistaille se merkittiin.

Täällähän on ollu vilskettä! Huh, muistankohan puoliakaan, kun vanhaankin ketjuun jäi juttuja.

Uijuijui tosiaan Gissan tilannetta. Huhhuh. Täällä on kyllä peukut pystyssä, toivotaan toista lopputulosta!

Sanelman tilanne kuulostaa kans hyvältä. Hyvin on kyllä sulla kaikki sujunut. Toivottavasti sillä linjalla menee myös loppuun asti. :)

Hyvä että Kastiskin on jo paremmalla mielellä. Kurjaa oli kyllä mieheltä antaa toivoa, ja sitten vetää matto jalkojen alta. Mutta tosiaan, kaikki kissat ei välttämättä ole allergisoivia, vaikka periaatteessa olisikin allerginen. Mun kaveri saa selviä oireita yhden kaverin maatiaiskissasta, mutta toisen kaverin kissasta (Ragdoll tms) ei tule mitään.

Huhhuh, on noi lääkkeet kalliita.. Tuleeko julkisella vielä muita maksuja käyntimaksun lisäks? Eli onko punktiosta tai siirrosta erillisiä maksuja? Ja meneekö joka käynnistä se käyntimaksu? Meille ei oo muuten tullu inssikäynneistä vielä laskuja.. Tai sitten mää en vaan muista.

Ainii, siitä HPV-näytteestä tuli vastaus tänään. Ei oo korkean riskin kondyloomaa, joten seuraavan kerran tsekataan papa puolen vuoden päästä.

Tuoreen rouvan kuulumisia kaivataan! :) Oikein paljon onnea! Olit lauantaina mielessä. :)

Huomenta!
Kiitoksia varovaisuudesta :)
Vippe, käyntimaksu on 22 € ja menee joka kerta. Punktiosta menee päiväkirurginen, joka on vähän enemmän, mutta nyt en pysty muistamaan summa... oisko ollut jotain 50 euron nurkilla. Täysin ilmaista kuitenkin yksityiseen ja väestöliittoonkin verrattuna.

Huomenta,
täällä yksi zombie 3 tunnin yöunien jälkeen. Uni vaan karkasi simmuista eikä tullut enää takaisin. Puuh. No, ehkä ens yönä nukuttaa hyvin :)

Eilen oli taas puhetta kissoista. Mies sanoi, ettei ole niistä koskaan erikoisemmin pitänyt, joskaan ei inhoakaan, mutta pitäisi enemmän koirasta, jollaista ei nyt halua (kuten en minäkään). Ja oli aika varma, että allergia siitä tulee. No, että sellaista vuoristorataa taas. Alkaa jo hieman kyllästyttää. Ehkä siis annan itsekin asian olla. Ja tulen katkeraksi vanhaksi akaksi :)

Gissa, mä luulen, että se meidän akvaario kestää ihan ok, mutta ne kansilasit eivät välttämättä. Mutta toisaalta, eihän sitä tartte nyt murehtia. Tuli mieleen, että eiks sun arvo ole nyt parempi kuin viime kerralla? Mulla elää vahvasti usko ja toivo siihen että tällä kertaa homma menee loppuun asti nappiin :)

Arvo oli viimeksi 1250 eli hiukan vähemmän. Kahden päivän päästä oli laskenut 670. Vähän harmittaa, että en ottanut torstaille sitä verikoetta :( Mitään oireita ei ole, niinkuin ei viimeksikään. Paitsi että iho on paremmassa kunnossa kuin yleensä.
Mä en uskalla uskoa enää mihinkään, pelottaa niin hitosti. Yritän kuitenkin olla rauhallinen, kun ei se mitään kuitenkaan auta. Juhannuskännit taitaa kuitenkin jäädä väliin :)

Vitsi Kastis tuota sun miestä... Voin kuvitella, että mun mies tekis samalla tavalla. Se vasta pohtii asiaa ja mä kuvittelen, että se on jo päätetty :)

Ehkä se ihon oleminen paremmassa kunnossa on jo oire sinänsä. Ja eihän niitä kaikille tule, sä olet kuitenkin vasta tosi alussa. Juhannuskännit mäkin jättäisin sinuna väliin :) Mä voin ottaa sunkin edestä.

Joo, mies säätää huolella. Ehkä mä unohdan asian pitkäksi aikaa ja annan sen pohtia ihan rauhassa. Mä kun vaan aina innostun..

Heippa!
Gissa, etkö pysty soittamaan klinikalle ja kysymään että voisitko tulla huomenna siihen veritestiin? Ei kai se vielä myöhäistä ole vai onko?

Tutulta kuullostaa tuo että itse kuvittelee että asia on päätetty kun toinen on vielä harkinta-asteella :) Meillä sama juttu.
Tai joskus myös toisinkinpäin :)

Kastis, meilläkään mies ei ollut mikään kissafani alunperin vaan hänellä oli ollut pienenä koira. Kissoista oli se kokemus, että karkaavat aina sängyn alle piiloon ja kämppä haisee kissank*selle. No, yhdessä kun haettiin kummatkin kissat niin jopas on mieli muuttunut :) Eli kissoissa todellakin on eroja ja siihen voi aika paljon vaikuttaa millaisia niistä tulee jos pentuna ottaa. Ihan kuin koirienkin kanssa.
Tosin meidän kissat on kai aika koiramaisia: toinen noutaa palloa, ottaa koppeja tassuilla ja kumpikin kerjää pöydästä :) Niin, ja lenkillä käydään kanssa :)

Meidän juhannusjuhlat uhkaa paisua isommiksi :) Ainakin veljeni perheineen on myös tulossa. Mikäs siinä. Ihanaa kun on luvattu nättiä ilmaa, katetaan pöytä pihalle koivun alle, laitetaan valkoinen liina ja syödään koko päivä ja ilta :D
Myöhemmin ohjelmassa on virtuaalikeilausta ja lautapelejä.
Ja mikä parasta; kaikki tuovat omat eväät eli ei stressiä! Grilli vaan kuumaksi ja jotain salaattia ja patonkia, sekä uusia perunoita ja paljon tilliä.
(mulla menee aina ihan ruokaosastolle nää jutut :))

Iiiks, Gissa!! :) Tuo tarkoitti siis onnea :) Ja hyvin varovaisesti täältäkin kuiskaan, että kaikki mahdolliset peukut, sormet ja muut ulokkeet on pystyssä, ristissä ja SOLMUSSA, että kaikki menisi nyt hyvin loppuun asti! Ei varmaan periaatteessa voi sanoa, että kukaan on ansainnut mitään enemmän kuin toinen, mutta kyllä tämän nyt TODELLA soisi teille kaikkien vastoinkäymisten ja monen hoitokierroksen jälkeen. Voin kuvitella, että nyt vähän pelottaa kun on aikaisempi tapaus tuoreessa muistissa. Mutta koitahan ajatella niin, että asia on jonkun muun käsissä nyt, eikä ole mitään mitä voisi tehdä itse. Pelot hus! Yritä ottaa päivä kerrallaan.

Kastis, olisiko voinut käydä niin, että mies vähän säikähti sun reaktiota ja kiltteyttään halusi ilahduttaa sua ja ottaa uudestaan puheeksi kissahankinnat, ja sitten ns. tuli järkiinsä ja muutti mielensä. Äh, tosi tyhmää tuollainen eestaas veivaaminen, mutta uskon, että hyvää vaan tarkoitti kuitenkin, eikö.

Onnea Vippe siitä HPV-näytteen tuloksesta kans, hyvähyvä. Eipä tarvi vaivata mieltään asialla.

Ja jälleen kerran Sanelmalle ja muille kiitokset kaikista käytännön selvennyksistä. Aika hurjaa kyllä kaikki nää hormoonit, paisumiset, sivuoireet yms. Sanelmallekin on nyt peukut pystyssä! Raporttia kehiin heti kun on kerrottavaa, ja fiiliksistä saa kans vapaasti kirjoitella tänne, mielenkiinnolla luetaan!

En usko että Molly sun teoria menee oikeeseen. Se on "vaan" mies, joka välillä veivaa eikä oikein osaa ilmaista itseään. Kyllähän se kissoista tykkää, mutta ei rakasta niitä - tosin mitään omakohtaisia kokemuksia sillä ei olekaan. Olen ihan varma että jos kissa ois talossa, niin sehän sitä lellis. Sama oli hoitokoiran kanssa: ensin jyrkkä vastustus ja loppujen lopuksi se oli se, joka päästi sen sänkyyn, oikein nosti sinne ja hellitteli muutenkin :) Eilen tuli vaan, että kissa ei ainakaan tule sänkyyn. No, milläs pidät pois? Kuulemma sulkee oven. Ei onnistunut meidän aikaisemman kissan kanssa ainakaan, mankui yöllä että tahtoo samaan huoneeseen kuin muut ;) Olkoon mitä mieltä tahansa, annan hänelle nyt mietintäaikaa enkä puhu asiasta. Meidän kesäloman aikana homma ei kuitenkaan etene, kun lomasuunnitelmat on jo tehty silleen, että ei olla oikein maisemissakaan. Lähes jo naurattaa, että mä hötkyän ja intoilen ja toinen vaan pohtii ja tuumailee asioita hitaasti :)
Aivan tajuton väsy ja illaksikin vielä ohjelmaa..

Hinoa Vippe tuo HPV-vastaus!

Kastis, mua suorastaan nauratti tuo: kissa pois makkarista. Eipä muuten toimi meilläkään. Siellä ne köllii molemmat mun kanssa kun mies tulee töistä ja koettaa sitten raivata itselleen pienen tilan missä nukkuu.
Joskus oli kans tilanne ettei päästetty yöksi sinne ja voi sitä HUUTAMISta ja oven raapimista, siinä ei sitten nuku kukaan!
Mun vanhemmilla tuo toimii kun on pienestä saakka ollut kissalle se ettei niiden makkariin ja toisaalta ok-talossa on niin paljon tilaa kissan olla missä vaan ja muita makkareita löytyy ...

Kyllä mua kauhistuttaa syksy ja hoidot. Mun mielestä mä paisuin kyllä clomeista enemmän kuin pistoksista mutta tuosta synarelasta en sitten tiedä.

Työtkään ei nappaa yhtään, olen tosi kypsä. Mutta tilannetta helpottaa päätös että jos hoidot ei onnistu, lähden pois =) Eka hoito on kyllä mielenkiintoinen kun nähdään mitä solutasolla tapahtuu.

Keijukainen, veit jalat suustani. Ei niitä niin vaan pidetä pois sängystä. Ja koirankin kanssa se oli miehen "sääntö" että ei sänkyyn,mutta itse sen sinne nosti heti kun heräsi. Että silleen :)
Älä vielä murehdi syksyn hoitoja vaan koita nauttia kesästä! Helpommin sanottu kuin tehty.

Meillä on ollut yks yksikkö eilen jollain kesäjuhlilla ja yks kävi ihan valkoisena täällä valittamassa darraa, toinen oli aika itkuinen ja superdarrainen morkkiksissa kun oli jättänyt laukun (firman puhelimet yms) taksiin ja nyt koittaa metsästää sitä. Jotenkin oma olotila tuntuu tällä hetkellä siis tosi siedettävältä, vaikka silmät meinaakin painua kiinni. Huh, empatiat olivat kyllä tyttöjen puolella.

Heissan!

Kiitokset vaan. On kyllä hyvä kun ei tarvi sitäkään pohtia.

Kissoista vielä. Mein kaveripariskunnalla on kissa ja vähän aikaa sitten kävi ilmi että mies on alkanu saada siitä allergiaoireita. Kissalta evättiin siitä päivästä pääsy makuuhuoneeseen, ja on se kuulemma vähän oven takana huutanu, mutta tajunnu sitten ettei sinne pääse.. Mutta käsittääkseni melko sitkeesti he joutuivat kissan huutamista kuuntelemaan. Tosin on semmonen kissayksilö joka mauruaa (kovaäänisesti) kokoajan, joten ovat kyllä tottuneet sen huutoon.

Gissa, tsemppiä kovasti näihin tuleviin päiviin. Ja kiitos vastauksesta maksuihin. Lääkkeet siis tekee hoidot hintaviksi. Onneks on se hintakatto niissä.

Voi niitä Kastiksen työkavereita. Huh, kuulosti kyllä railakkaalta menolta.. ;)

Noh, ei ollu vissiin muuta.. Palataan taas!