Tammiloput

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

5kk

Vieras
8.1. Tarja tyttö 49cm 3280g / 5kk 61cm ja 5110g
24.1. Sweetie poika 49cm 2945g /
25.1. Meba poika 49,5cm 3480g / 5kk 64,7 cm ja 7240g
25.1. Heidi poika 51,5cm 3410g / 5 kk 67 cm 7635 g
25.1 Tosca poika 48cm 3435g / 5kk 67 cm ja 9050g
26.1. Shanelle tyttö 52cm 3580g / 5kk 67,7 cm ja 7045g
26.1. Helena poika 53,5cm 4200g /5kk 66,5 cm ja 7380g
28.1. Tamma poika 53cm 3738g /5kk 70cm ja 7600g
29.1 Mira tyttö 51 cm 3330g / 5 kk 67cm ja 7400g
30.1 Jeanette tyttö 47cm 3160g /
16.1. Sunny poika 52cm ja 3725g / 5kk 69,5cm ja 9010

Laitoin uuden ketjun aluilleen, mutta en llöytänyt Sweetien pojan 5 kk tietoja?! Sweetie, jos laitat ne kun kerkeet? :)

Eli asiaan. Me oltiin tosiaan maanantaina vanhempien mökillä. Matka meni ihan hyvin, kun autossa on ilmastointi. Loppumatkasta poika tosin alko kyllästyä makaamiseen ja sitte iski nälkäki. Mies ei vaan niin loppumatkasta suostunu pysähtymään ;) No ei poika suoraan huutoa pitäny eli ihan jeesh se loppumatkakin meni. Mökillä oli vaan niin kuuma, ettei voinut kuvitellakaan olevansa pojan kanssa siellä ulkosalla. Onneksi se mökki on rinteessa ja siinä on terassi maanpinnan yläpuolella, joten viihdyttiin pojan kanssa siellä vuorotellen. Sinne siis tuuli kivasti ja oli täten viileempää ;) Mun vanhemmat muute osti pojalle semmosen kilpikonnan mallisen kahluualtaan!! Semmonen puhallettava.. Aivan ihana, siihen saa sitte myös vesiletkun ja sitä myöten suihkun siitä kilpikonnan päästä ;) Ei nyt olla ihan vielä sitä kotona testattu (siis pihalla), mutta ehkä vielä joku päivä..

Niin kiinteistä.. Mitäs kaikkia ainetta pitikään nyt välttää? Ihan muistin virkistämiseksi tätä kyselen. Teenpä hieman listaa niistä mitä nyt tulee mieleen
-pinaatti, punajuuri, lanttu, nauris, nokkonen ja kiinankaali (sisältää nitraattia)
-maitotuotteet (sisältävät enemmän proteiinia ja suolaa kuin lapsi tarvitsee)
-hunaja (saattaa sisältää botulinunmbakteerin itiöitä)
-suolaa (munuaiset eivät ole tarpeeksi kehittyneet)
Onko muita?

Meba: sullahan on siellä pieni ruoantekotehdas ;) Kun noin monet kattilat pistät porisemaan yhdellä kertaa. Ehkä minäkin sitten jossain vaiheessa joudun lisäämään kattila arsenaalia, kun tuo poika syö enempi.. Nyt selviän vielä tuolla yhdellä höyrykattilalla. Sillä saan n. reilun vkon soseet pakkaseen (tai olisiko peräti 2 vkoa). Miten oot muute Meba laittanu ton lihan? Keitätkö ekaks senki ja sitte teet sille mitä? Kaveri kertoi keittävänsä ja sitten pakastavansa ja sitte siitä jääköntistä raastavansa soseen joukkoon.

Mira: mihin purkkeihin oot soseet laittanu, kun pakastat? Itse käytän minigrip-pusseja.. Niin ja niistä teitin kaverin häistä. Niin hyvin se sun tyttös hoito menee.. Itsella oli sama tilanne tossa kuukaus sitte, ku lähettiin miehen kanssa Ouluun kaverin häihin. Tuolloin poika jäi kotiin mun vanhemmat tuli häntä tänne hoitamaan. Poika oli ollut pieni enkeli ja syönyt pullostakin hyvin ja nukkumaankin mennyt kiitettävästi. Yösyötötkin mun vanhemmat oli saaneet hoidettua. Minä tietenkin soitin sen sata kertaa kotiin ja varmistelin.. ;)

Meba: hieno juttu toi hammas! Meille tosiaan loman aikana puhkes ne 2 eteen alas ja nyt musta näyttää siltä, et ois myös kulmahampaat tulossa. On semmoset vaaleet köntit kulmurien kohalla ;) Saa nähä koska nuo puhkee? Yllättävän vähän meitin poika kyllä kuolaa.. ei juuri ollenkaan.

Tarja: teidän tyttö raatailee? Siis ""puhuu"" ilmeisesti.. Upeeta! Niin ja niistä menkoista niin ei oo näkyny ei.. Ja mulla kans tota vauvakuumetta vähän pukkaa päälle ja joskus mietityttää, et voisko sitä olla raskaanaki. Loman jälkeen mä jo suunnittelin, et käyn raskaustestin ostamassa ku oli hemmetin paha olo aina autossa (mulla oli sitä samaa viime raskauden aikana), mutta ku kotiin tulin niin luovuin ajatuksesta. Täytyy siis katella.. Jokos oot Tarja käyny raskaustestin ostamassa ja varmistamassa tilanteen? ;)

Niin päivärytmiä mä oon vielä miettiby.. Eli missä väliswsä päivää ootte niitä kiinteitä antanu? Kerran vai kaks vai mitä? Ja mihin väliin ne muut tissittelyt tai korvikkeet mahtuu?

Tosca, joka jaarittelee teille ja poika, joka juttelee sylissä

Hei! tässä tyttö nukkuu kilttisti päiväunia yksin huoneessa. Yleensä äidin pitäisi olla unikaverina vieressä (tätyy sanoa, että tyttö nukkuu meidän sängyssä, tarkoitus siirtää omaan sänkyyn lähipäivinä kun rupea olemaan niin aktiivinen öisin), mutta tänään pärjää yksin. Soseet laitan pilttipurkkeihin (ostan luumusosetta ja joskus vihannessosetta jos olemme menossa kylään)Miten muuten teidän lapset viihtyy yksin lattialla? Meidän tyttö voi jopa 40 minuttia olla, pitää vain nähdä äitiä ja kuunnella mun ääntä, joten kerkin aika paljon tekemään kotitöitä. Jaha , tyttö heräsi kirjoittellaan

Niitä mitä ei saa syödä on : salaatit, juuresmehut, talousvesi( jossa korkea nitraattipitoisuus)-> nitraattia.
sormenpäänkokoiset uudet perunat -> nitraatti
ruhjoutuneet tai itäneet perunat -> solaniini
pavut -> glykosidit
korvasienet -> gyromitriini jäämiä vielä käsittelynkin jälkeen.
makkarat, nakit -> nitriitti
bentsoehappoa sis. elintarv.esim. mehut, hillot -> suurkulutus bentsoehappoa.
maksa,m. makkara, m.ruuat-> korkea A- vit, raskasmetalli pit.
ulkolaiset pakaste vadelmat -> kaliki virus ( kuumennettava 90*c, 2 min)
ja sit kala ( myös rakaana ja imettävät äidit) -> suos. 2 ateriaa / vko, jos käyttö runsaampaa tärkeä vaihdella kalalajia : avomeren kala, kasvatettu kala, sisävesi, avomeri. nuoria < 3v. silakoita( 17 cm, < 30g) itämerestä pyydetyn > 3v. silakan ja rasvaisten kalojen kuten lohen ja meritaimenen syöntiä tulisi harventaa ja suosia muita kalalajeja. sisävesien vanhoja petokaloja rajoitetusti --> itämeren silakan ja merilohen korkea dioksiini- ja PCB- pitoisuus ja kookkaiden sisävesien petokalojen korkea elohopea pit.

siinä vähän lisää infoa, kala juttu tuli pitkä, kun en osannu oikeen lyhentää. nää olen saanu nevolasta tällaisen lappusen joka tosin myös osa koskee koko väestöä ym. mut imeväiset on suurin ryhmä.

Ihan ensiksi ennenkun unohtuu, meillä ei varsinaisesti viiden kuukauden tietoja tullutkaan, nyt perjantaina tulee 5,5kk:n punnituksessa seuraavat.

Tuli Tosca mieleen tuosta teidän mökkimatkasta, että itse olen kerran sortunut laittomille poluille moottoritiellä matkustettaessa, kun ei sattunut sopivaa pysähdyspaikkaa ja oltiin jo _melkein_ kotona, että pahimpaan hätään otin itseni turvavöistä irti ja kurkotuin turvakaukalon ylle niin, että poika sai siitä imaistua hörpyt suurimpaan nälkään. Aika vinkerossa siinä kyllä sai olla, mutta poika rauhoittui!

Juu olen ottanu silleen yhen illan tai päivän ku noita väsäilen.

Lihan olen pilkonnu ja keittäny, silleen juuri kypsäksi ettei liian kauaa( tulee sitkeetä) ja sit vähän antanu jäähtyy ja tehosekoittimeen ( sauva sek. ei oo musta tähän hyvä tulee sellaista puuroa) liha kun on ensin vähän yksinään lisään yrtit ja sekoitus ja sit vihannesten keitinlientä joukkoon ja hyvää tulee. varmaan toi jäädyttäminen ja raastaminenkin käy, mut tuntuu jotenki työläämmältä ja täytyy muistaa että se köntti minkä laittaa takaisin pakkaseen ei saa sulata. Ja nyt näillä helteillä kannattaa olla erityisen varovainen.

Niin ja ne lihat sit laitan kuten kasvissoseetkin kökköinä muovilautaselle ja pakkaseen ja kun on jäätyny pakasterasiaan. kasvikset on sellainen nyt reilu rkl ja liha n. 1/2 rkl.

meillä ei tuu kuin omaa puhetta tietty äiti kuulee sieltä vaikka mitä :)

menkkoja on ollu 3 sellaiset niukat ja vähän rusehtavat. syön tosin noita keltahormooni tabuja. ja ei noi vuodot mitään, mut toi turvotus tuntuu että on kaksinkertainen kuin ennen.
en tiedä mut muhunkin on iskeny kauhee väsymys vaikka saankin yöt nukkua jos se on vaan tää helle ettei sit kuitenkaan nuku syvästi.

poika viihtyy lattialla erittäin hyvin, ja vieläpä yksinään.

niin vielä niistä ruoka-ajoista meillä:
6.00 tissit ( 1h hereil ja sit nukkuu)
9.oo tissit
10.00 lihakasvis-sose+ hedelmäsose+ vesi
10. 45 päikkäreille
n. 13- 14 tissit ( riippuu koska herää päikkäreiltä)
joskus vielä täs välis pikku tirsat
n. 16 päivällinen: puuro tai kasvissose + hedelmäsose
+ 30 min päästä tissi tai tissit ja päikkäreille.
19 - 1930 iltavelli + tissit( joskus uppoaa vielä päälle)
19.30- 21 nukkumaan

siinä se meidän päivä rytmi aika tarkalleen on. ja näin kun sen kirjoitti niin huomasin vasta että aika kellon tarkkaan noi menee ja ainakin toi aamuherätys :)

niin alku maistiaisten aikaan annoin vaan ton lounaan, mut sit yhtäkkiä poikahan haluskin lisää ruokaa.

Hihii. tuon päivärytmin kun laitoin, niin poika päätti muuttaa sitä hieman. Päikkäreitä ei oo ku 2 + ne aamu tirsat. eli on hereillä 3h jaksoja.
Tänään oli viimeinen rantsupäivä. Tyttö sai uintitodistuksensa ja 25m uintimerkin.
sunnuntaina vietetään tytön jo olleita nimppareita ja ennakkoon pojan 1/2v. synttäreitä. Aatelkaa siitä on jo puoli vuotta. Ompa se aika menny suhteellisen reippaasti.
Tarttis tästä ruveta siivoamaan jotta huomenna sais leipoo ja leivonta roskat vaan imuroida, niin ja sit kasata toi meidän wc pönttö. meni ja hajos. ekaks oli tiivisteet menny ja sit huomattiin et säiliö on 2 kohtaa halki. eiku uutta pönttöä metsästää. saatiin se mun veljeltä, mut se on hieman eri kokoinen, pitänee porata reikiä lattiaan. ÄÄH!
Jospas menis pistää pojun iltapesulle ja vellille ja nukkumaan...

Olipas meillä taas kiukkuista keveria menossa nukkumaan. Nyt sain vihdoin (tunnin nukuttamisen) jälkeen pojan nukahtamaan omaan sänkyyn. Tulin nyt siihen tulokseen,e t poika tarttee illalla syötö molemmista tisseistä, ku tähän asti ollaan selvitty vaan toisella. Niin ja sitte tää kuumuus kyllä meidän poikaa edelleenkin häiritsee. Meillä on tuolla makkarissa lämpöä vaan 26,5 astetta ja ikkunat levällään yläkerrassa. Ei auta..

Huomenna meilleki on tulossa vieraita. Pidetään pienimuotoiset grillikemut, jippii!

Nyt meen vielä vähän järkkäilee paikkoja ja laittaa yhen taulun kuntoon eli later taas.

Iltaa!

Meidän pojan mitat tänään 69cm ja 6800g. Kovin on aktiivinen menijä, ei meinaa kalorit kertyä makkaroiksi hänelle juurikaan.

Nyt on mentä nukkumaan, viime yö oli taas sellaista showta että huh huh. Miksen mennyt samaan aikaan kun vauvakin, olisin jo pari-kolme tuntia nukkunut makoisia unia. Taitaa olla se helle mikä nyt ärsyttää.

Minäkin pitkästä aikaa hieman kerron kuulumisia...toivottavasti ei ihan narisemiseksi vaan mee ;) Siis tää helle tosiaan rassaa myös meillä, ei tuu nukkumisesta mitään. No joo ei toi meidän pikkuherra paljoa nuku normaalistikaan mut tänään nukku vaan yhteensä reilun tunnin päikkäreitä :( ja edellisenä yönä heräili ihan koko ajan, siis varmaan puol tuntia oli pisin jakso jonka nukkui. Hoh hoijaa... ei tuntuis kuitenkaan hampaitakaan olevan tulossa kun yritin tiirata, tosin kuolaa tulee ihan solkenaan mut sitä on ollut jo pitkään, tästä tulikin mieleen, että onneks olkoon vaan hampuja jo saaneille, siis vauvoille ei äideille :)

No oltiin me tänään vähän rannalla, mut ei kauaa kun pojua rupes itikat puremaan, ei siinä silleen kyllä mitään pahempaa tullut kaks vissiin ehti nappasta, punotti jonkun aikaa ja vähän turpos ne kohdat joihin oli pistänyt hyttynen mut nopeesti laski ja punotuskin hävis. Sinne rannalle ei kyllä enää mennä kun oli niin hirveesti noita ötököitä.

Olitta kirjotelleet lattialla viihtymisestä. Meillä ei viihdytä paljoa yksin lattialla vaan äidin pitää olla seurana. Juups mä olen tullut tällä kohta 6 kk kokemuksella siihen tulokseen, että meidän vauvi on vähän sellainen vaativanpuoleinen tai sitten olen sellaiseksi opettanut, lellinyt piloille ;) no ei vainen, mutta siis poika on AIVAN ihana tapaus, mutta vaatii ihan hirveästi touhua ympärilleen ja on MIELETTÖMÄN utelias tohottaja ollut ihan pienestä asti ja koko ajan tuntuu vaan vahvistuvan tämä piirre hänessä. Hurmaava hän on, hymyjä jakelee auliisti tutuille ja tuntemattomille, mutta ei malta nukkua ja tosiaan vaatii huomiota KOKO ajan.

No nyt en enää muista mitä piti teitin kirjoituksista kommentoida...hmm taidanpa mennä nyt hakemaan itselleni murkinaa, kun poju nyt nukkuu. Niin joo se piti vielä mainitsemani, et meillä on ollu kohta varmaan kaks viikkoo sisälämpötila n 30 astetta et ei ihme senkään puolesta, et ei uni maistu, en tajuu miten tää meidän lukaali voi olla tällanen sauna, no kesä on Suomessa vaan kerran vuodessa ei parane marista :) öitä!

Tänään oltiin mieheni ystävän häissä, tai isäntä on edelleen juhlimassa ja minä olen jo kotona. Äitini oli tänään hoitamassa meidän neitiä. Arvatkaa vaan, tyttö koko päivä selvästi ikävöi minua, katsoi ympärille ja illalla rupesi itkemään taukomatta, joten hyppäsin autoon ja tulin kotiin. Loppuilllan tyttö hymyili ja oli niin tyytyväinen ja nukahti rauhallsena. Päätin, että ainakin toistaseksi kun hän on vielä niin pieni, otan aina hänet mukaan . Siellä muuten häissä oli paljon paria lapsen kanssa ja tosi pieniä lapset olivat

Satista ja synkkää päivää täältä salosta!! :)

muuten täällä sisällä on oikeen mukava olla.

Tänään juhlitaan pojun puolvuotis-synttäreitä ja tytön nimppareita, näin ihan isovanhempien ja veljeni perheen voimin. ai niin tuleehan tytön kummitäti myös kaffeelle. saa nähdä kuin ""paksu"" hän on. la on tos elokuun alus.
kuulemma ei ihan heti ens kesänä haluu olla samassa tilassa. nyt on ollu kyl tukalaa tällä helteellä odottaa.

ensi kuussa on pojan nimipäivät niin sit kutsutaan kummit kaffelle.

No mutta eilen löytyi toinen hammas eli oikea alaetu. ne kyllä vähän poikaa kiusaa, mutta ei mitään isoja kitinöitä.
Ja sit poika on niin kova pyörimään yöllä että pois alta.

Pitääpi mennä viimeistelemään mansikkakakku, nam.

Meitin poikaa kans tänään joku kiusii.. Oisko noi hampaat vai tää kuumuus? Täällä on semmonen kostee, kuuma hikinen ilma ;) Hampaita pullottaa alakulmurien kohalla ja ku koklasin niin ihan ku toinen niistä jo työntyis läpi?

Tänään poika sai ekaa kertaa ruusunmarjasosetta. Tää ""syöminen"" on vielä hankalaa, ku poika ei oo ihan yhdistäny sitä, et saadakseen ruokaa suuhun niin se suu pitää avata. Enemminki poika yrittää ""imutella"" siitä lusikasta kamaa suuhun.. Vinkkejä suun avaamiseen? On kokeiltu matkimista, hassuja ääniä, alahuulen koskettamista lusikalla..

Että sellasta.

Terveisiä täältäkin helteestä. Kauheeta kun poika menee aina syödessä ihan hikiseksi, siis kyllä se oli tämmönen jo alusta pitäen talvellakin, mutta nyt kun on kuuma jo muutenkin, niin saa poikaa pyyhkiä kuivaksi vähän väliä! :o)

Heidi, enpä usko että on pilallehemmottelusta kyse, vaan vauvat vissiiin vaan on niin erilaisia. Seurailen tämmöistä blogia http://tertia.typepad.com/so_close/, jonka kirjoittaja on alkuvuodesta saanut kaksoset, jotka ovat kuin yö ja päivä - toinen nukkuu kiltisti yöt putkeen, toinen heräilee tunnin välein. Ja aivan sama kasvatusmetodi molemmilla vauvoilla.

Tosca, enpä osaa sanoa vinkkejä tuohon suun avaamiseen kiinteille, vaikka mehän tuon ongelman kanssa painittiin imetystaipaleen alussa, kun poika ei meinannut millään avata suutaan rinnalle. Nyt kyllä avaa lusikalle hyvin kun sanon katsopa mitä tässä, aaaaa, hyvää, namnamnjammm, otapa namia aaaaaa tms., ja söisi varmaan lusikankin mennessään, ja tosiaan rintaa odottaa aina kieli pitkällä :o) Oletko kokeillut kastaa esim. silikonilusikkaa soseeseen, se vauvalle käteen ja kaluttavaksi? Sotkuahan tuosta kyllä tulee, mutta jospa se assosiaatio syntyisi tuota kautta.

Minä olen muuten jo isontanut soseannoksia, koska ne näyttävät niin hyvin maittavan. Lääkäri juuri sanoi, että menkää vaan lapsentahtisesti, että kokeilla saa kaikenlaista (ehdotti esim. kypsää banaania, hienoksi murennettua keksiä, aprikoosisosetta) mutta tosiaan vaan yksi ruoka-aine kerralla, ja että kyllä se sitten kieltäytyy jos ei enää mahdu. Tänään kokeilinkin sitten laittaa vähän isomman annoksen, ja kyllähän se poika sitten ilmoitti, koska riittää, vaikka luulin, että hänen mahansa on pohjaton kuilu. Maitoakin meni vielä päälle. No, täytyy nyt kuitenkin vielä varmistaa, että se maito maistuu kunnolla, eikös sen pitäisi vielä pitkään olla vauvan pääruoka.

Ps. pidensin juuri perhevapaata syyskuun loppuun, ja tarhapaikkakin järjestyi sopivasti pojalle lokakuun alkuun. Ei millään hennoisi laittaa häntä hoitoon, mutta minkäs teet. Aion kyllä jatkaa imetystä, nimittäin silloin saan tehdä lyhennettyä päivää 5,5 tuntia, mikä on kyllä jos iso helpotus (varsinkin kun ne työt ei ainakaan vielä nappaa sitten yhtään). Mites muilla, joko ""työhammasta kolottaa""?

Tosca: meillä oli tuollaista aluksi kans, mut kyllä se siitä.
eli nyt 2kk jälkeen aukee suu kun näkeekin lusikan."" Maltti on valtti.""

Meilläkin näyttää olevan nyt pientä kitinää ja venkoamista ton nukkumaan menon kanssa, millään ei malttais nukahtaa. tyyliin ei mua väsytä "" haukotus"". heh,heh.
ja nyt ei oikeen vellikään mee pullosta alas, järsii vaan tuttiosaa. Taitaa hampaat kutittaa, mut ei taida särkeä kun tän enempää mekkalaa ole. Ja yläikenetkin näyttää olevan turvoksissa.

Ollaan nyt sit ekan hampaan ilmestyttyä pesty harjalla aamuinilloin ja poika tykkää kovasti. Tuntuu varmaan ihanalta niihin ikeniin, olen myös hieman harjannu yläikeniäkin. Oi kun poika nauttii.

Sweetie: Eipä sit yhtään työt kiinnosta, on sen verran raskas tuo työ ja nää helteet on yhtä tuskaa olla töissä. käyn kyllä välillä työkamuja kattelemassa ja siinä ne viimeisetkin työinnot haihtuu.
Kävin jo ilmoittamassa hoitovapaalle jäämisestä sinne 2v. asti ja alustavasti toisesta jaksosta kesä- syyskuu ( pieni ns. kesäloma). mut sen saa muuttaa vielä. Kelaankin olen jättäny anomuksen aikaa sitten vaan ei päätöstä kuulu, pitänee soittaa ja patistaa niitä ja kysyä mikä kestää.

Niin meilläkin menee jo aikas isot annokset ja tykkää syödä vaikka onkin lämmintä, ruoka vaan pitää olla haaleeta.

Jipii tänään riemuvoitto, poika oppi syömään pullosta! Vähän kyllä on nyt haikea olo, kun tosiaan huomaa, ettei olekaan korvaamaton. Pullo NUKin -first system tai joku vastaava luonnonkumisella tuttiosalla, joka kieltämättä muistuttaa rintaa enemmän kuin Aventin kovat silikonihärvelit. Harmillisesti vaan tuon NUKin kaula on periaatteessa saman kokoinen kuin Avent, mutta tuttiosa on niin hentoa kumia, että Aventin pulloon laitettuna se falskaa reippaasti. No, täytyy nyt käyttää tuota Avent-kokoelmaa vaikka soseastioina.

Sweetielle heti onneksi olkoon vaan pojan pulloon oppimisesta ;) Nyt voi mukavemmilla mielin laittaa pojan hoitoon, ettei tartte huolehtia vielä hänen syömisestäänkin.

Mun pitäis vielä mennä tekee peruna-kukkakaalimössöä pojalle pakkaseen, enkä oo vielä aloittanutkaan ;) Poika yrittää nukahtaa ja sanonpa vaan, et ""huonolta"" näytää. Kohta hän varmaan kutsuukin..

Sitte pitäis iteki vielä jotain syödä. Tää on jännä, ku en oikee kerkee yksinäni ollessa tehä ittelleni ruokaa? Sitte syön tällee illalla vasta, ku poika on nukahtanu.

Joskus joku kysy miten viihtyy vaavit yksinään lattialla. Täytyy sanoa, et tää meitin poika viihtyy kyllä aika huonosti yksinään. Joskus toki viihtyy paremmin eli pidempään. Yleensä kuitenkin vaan 10min poika viihtyy ilman viihdyttämistä.

Näinpä.. Kävin poikaa taas sängyssä kääntämässä, oli nääs pöyrähtänyt masulleen, eikä päässyt enää takasin. Ikenet kutisee (käsi on koko ajan suussa), on kuuma (nihkee iho) ja väsyttää (hieroo silmiään). Aika kiva yhdistelmä :D

Nyt mentävä..

Vastailen tänne että juu täällä vielä. Poika jäi pyörimään jokin aikaa sitten sänkyyn ja tulin alas vähän surffailee. Ja nyt vasta kun Sweetie pistit että ""täällä vielä"" , katoin oikeen kelloa ja oho, täällä vielä.
Enpä kauheen usein tuolla muualla kirjoittele, mutta joskus sitä yrittää kirjoitella, mutta mutta kun toisissa syntyy hirmu tappelu, niin eipä viitti kommentoida.

Niinkuin tulla kirjoitinkin poika oikeen kakos ja haukko henkeä kun sylki valu kurkkuun, tuli pikku paniikki. No toki poika siihen sit heräs. keräänty ehkä sitä kuolaa sen verran ettei pystyny nielemään heti kaikkee. Ja on ennenkin tehny tuota, johtunee varmaan kun on oikeen kuola- kalle, ettei sit kykene nielemään ja kun nukkuu masullaan se valuu suupielistä ulos, samoin kylellään. Mut nyt ku ite kääntyy ja vehtaa sängyssä voi jopa nukkua selällään jonkin aikaa. ja tätä ongelmaa ei oo kun on hereillä.
No nyt pitää mennä nukkuu.. Hyvää yötä kaikille!!!!

Mun piti lukee Meba toi sun viestis kahteen kertaan ;) ""Tapasitte"" ilmeisesti Sweetien kanssa jollain muulla keskustelulla? Näin ainaki ymmärsin ja tulit sitte tänne Sweetielle vastaamaan, ku muualla...

Siis mä jo pelästyin noita sun poikas kakomisjuttuja, mutta onneks se vaan säikäytti..

Mä tosiaan vasta sain sen peruna-kukkakaali-mössön pakkaseen ja tässä mä pesen hampaita ja kirjoittelen. Nyt meen oikeesti nukkumaan ;) Poika pitkitti munki iltaa, ku suostu nukahtaa vasta 21.00 jälkeen vaikka normaalisti menee nukkuu kasilta viimeistään.

Öitä!

Tosca: Juu ""tavattiin"" tossa mahallaan nukuttamis ketjussa. Ja enkä sinne viittiny mitään sen enempää ruveta moikkaamaan. Pistin vaan kommenttini asiasta, mitä en kauheen useesti tee.

No juu poika ei oo tottunu kai nieleskelemään isoja satseja sylkee... Mut onneks vaan pelästytti. Kyl sitä tuli eilen illalla /yöllä ku meni ite nukkumaan katteli poikaa, että paljonko pyörii, mut siin n. 30 min aikana oli aivan paikoillaan mahallaan.
no se siitä.

rupee jo hieman jännittää, kun kauan odotettu "" loma"" ens viikolla alkaa ja lähdetään vuokramökille viikoksi. On ihan hirvee matkakuume sinne. Tänään käyn kaupassa jo ostelemassa kaikkee kuivamuonaa ja pojan soseet ym. mitä voi jo nyt ostaa. Sit joko su tai ma aamulla aikaseen kauppaan hakee maidot ja muut tuoreet.
siellä on vaan kiva kun ei oo ku pieni jääkaappi ja kyläkaupasta en viitti täydennystä hakee, muuten kuin äärimmäisestä pakosta. No olen "" suunnitellut"" ruokalistan säilykkeistä, kuiva ruuista, pata-aneksia ym. Mutta mitään paineita en aijo ottaa. Käydään tytön ja veljen likan kaa sit kalassa että saadaan tuoretta ruokaa. Mulla onkin jo hirmu hinku onkimaan mato-ongella. On sellanen, että kerran kesässä ainakin on pakko päästä ongelle.

No nyt käyn ettii likalle jotain lasten vitsejä netistä...

Meba: vai lomalle.. ihanaa! Pitäkäähän hauskaa ja nauttikaa. Kesäkärpäset ja hyttyset ;) Laita pikku pojalle semmonen harsosysteemi johonki puuhun kii nin voi köllötellä sen alla suojassa pöttiäisiltä :D

Tänään oltiin pojan kanssa aamulla koiraa ulkoiluttamassa. Laitoin pojan ""istumaan"" vaunuihin, ku se on ainoo asento, jossa poika hereilä ollessaan viihtyy. Koiraki on pakko ulkoiluttaa (mies on töissä) ;) Noh.. ei siinä sen ihmeempää ois ollukaan, mutta ku sato vettä. Sitten mä siis vuorasin vaunun (ja pojan) suojapeitteillä/sadesuojalla. Poika siis kurkisti sieltä pikku luukusta ja oli ihmeissään. ;) Yllättävän hyvin se lenkki kuiteski meni, poika viihdytti itseään repimällä sitä sadesuojaa. Ehittiin takas just ennen sitä isoa ukkoskuuroa! Onneks.. Siltiki oli vaunut, koira ja mamma märkiä.

Että sellasta.. Nyt mentävä pikku treenailijan luo.

Heissan!
Pittääpä laittaa välillä meiltäkin päin terkut,että silleen..ettei tulis kovin pitkä tovi viimesestä kirjottelusta..hyvin on aika ulkona menny ja kaikki lapset on viihtyny ulkona tosi hyvin, pojun kanssa vaunuilla ollaan ulkoiltu ja jonkin verran rintarepulla lyhyitä matkoja kävelty.Ottanu oon jonnii verran aurinkoo ja silleen.
Tänään kyllä ukosti, ja vettä sateli,mut silti ulkoiltiin koko sakki.
Vauvalle on ruoka maistunu hyvin,menee kasvis,peruna,-lihasoseita ;ja tietty kaikkee hedelmäsoseita valmiina.Ollaan ostettu myös vauvalle erikoisesti tarkoitettua valmispuuroa,vettä kiehauttaa ja sekaan jauhot,hyvin on maistunut.Maitovalmisteita,tuttelit ja nan tuotteet ja valmisvellit menee kuin kuumille kiville.
Hauslkaa on ollu,elämä pyörii niin ihanan uuden pikkuisen poikavauvan ympärillä kaikesta huolimatta,niin äityli jaksaa jakaa huomionsa kaikille tasapuolisesti.

En oo nyttemmin""kesän johdosta"" ehtiny kovin paljoa lukea kaikkien kuulumisia,mutta kaikille ¨vaan jaksamista, ja kesän jatkoa.
Niin ja joukossamme vilahti mulle uus nimi Mira : terkut sulle ja lapselle ,meilta.
TV.Helena &poju.

Hei kaikille! Meidän neiti on viimeiset kaksi päivä kiukuttellut jonkun verran ja heräsi muutamia kertoja yölläkin itkien. Ja kun on kuola valuu reilusti, veikkaan, että kolmas hammas tulossa (on viimeisestä jo kuukausi-aika). Meidänkin tyttö ei viihdy valveilla vaunuissa makuuasennossa, joten nostan hänet välillä katsomaan ympäristöä, vaunut ei ole vielä laitettu puoli-istuvaan asentoon, kun se kiellettiin neuvolassa siihen asti kun vauva istuu. Missä vaiheessa vauvat yleensä rupeavat istumaan? Tyttö jo yli kuukauden yritti nostaa vartalon yläosan, mutta viime aikana paljon vähemmän. Tyttö lattialla vain pyörii selältä mahalle ja mahalta sellälle jatkuvasti ja vatsalla pyörii ympyrää , mutta ei mitään istumisyrityksiä ei näy toistaseksi. Äitini toi hänelle soivan puhelin-lelun ja tyttö niin innoissa painamaan nappuloitta ja kuuntelemaan musikkia. ja, olemme liittyneet ""Lasten parhaat kirjat""-kerhoon, tänään tuli ensimmäinen toimitus, jossa mukana oli lasten laulujen cd-levy. Koko päivä kuunneltu nitä

Heipä hei!!
Pakko tulla kertoo, poika vetää käsillään itteään eteenpäin. nyt pääsee paremmin eteenpäin kuin pelkällä pyörimisellä navan ympäri. No meno ei ole mikään päätä huimaava VIELÄ. :)
ja yhden konttaus ""askeleen"" myös ottanut, mut sit lentää nokilleen. Eli täällä niinkuin ryömitään.
Käydään tänään tosa 930 siis tunnin päästä 6kk neuvola ja uusi täti ja uusi paikka. Äitiä taitaa jännittää...
lisää ku tullaan sieltä.