Tammiloput

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4 kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4 kk

Vieras
8.1. Tarja tyttö 49cm 3280g / 4kk
24.1. Sweetie poika 49cm 2945g / 4kk 65cm ja 6000g
25.1. Meba poika 49,5cm 3480g / 4kk 63,8 cm ja 6940g
25.1. Heidi poika 51,5cm 3410g / 4kk 64 cm ja 6630 g.
25.1 Tosca poika 48cm 3435g / 4kk 64 cm ja 8000g
26.1. Shanelle tyttö 52cm 3580g / 4kk 66,5cm ja 6510g
26.1. Helena poika 53,5cm 4200g / 4kk
28.1. Tamma poika 53cm 3738g / 4kk 67,4cm ja 7195g
30.1 Jeanette tyttö 47cm 3160g / 4kk
.1.Sunny vauva /4kk 65cm ja 7645g

Heips!
Aloitin nyt uuden ketjun kun tais nyt suurimmalta osaa olla noi 4 kk mitat tässä.

meillä poika eilen aloitti syömään hieman enemmän tuota sosetta ja nyt on sit nukkumaan meno siirtyny sinne 21. Nyt ollaan pidempiä aikoja hereillä kerrallaan 2-2,5 h paitsi aamulla on se 1h ja sit iskee väsy. Alkaa ilmeisesti energiaa kulumaan enemmän kun tissittelee sentään 6-7 krt/ pvä ja nyt syö sosetta 2x 2.5 rkl+ hieman hedelmä sosetta.

Jaa jos menis pesee pyykkii, kun lähetään huomenna reissuun ja palataan vasta maanantaina. Anoppilaan on matka tonne pohjanmaalle. Miehen nuorin sisko pääsee ripiltä.
Niin tällä kertaa sain hommattua vuokralle turvaverkon jos tuo reissu menis paremmin kuin viimeksi.

Kiva Meba kun ehdit ensin alottamaan uuden ketjun, mä just ajattelinkin että pitäis itse tehdä se.

Katselin noita vauvojen mittoja tuossa, ja huomasin, että onpa meidän poika olevinaan ""laiha""! Samanlainen luikku tuo näyttää olevan kuin isänsä. Jaha nyt täytyykin mennä vaipanvaihtoon tästä samantien kun mies lähtee töihin...

Jee jee.. uus ketju ;)

Sweetie: mä katoin ""ihan samaa"", mutta toisella silmällä ;) Eli miten meitin poika vaikuttaa niin painavalta :D

Tamma: mulla on kyllä tosi hyvin tuo maito riittänyt, ei ole sen kanssa vielä tullut raja vastaan. Poika yleensä itse lopettaa syömisen kun on täynnä (eli irroittaa otteen rinnasta tyytyväisen näköisenä). Paitsi jos on väsynyt niin silloin tulee helposti itku ;) Niin ja Oulun reissu on vasta edessä. Näillä näkymin lähdemme ihan kaksistaan reissun päälle ja poika jää kotiin mummin ja vaarin kanssa. Nin tiedän, et oisin voinu ottaa pojan mukaankin.. Saatiin kuitenkin tuo tuttipullosta syöminen siihen vaiheeseen,e t jätetään poika mummille ja vaarille hoitoon. Omaa sydäntä kyllä vähän kirpasee, ei millään malttais jättää.. Mutta nyt näin on päätetty.

Niin tosiaan pullottelusta.. Eli nyt poika suostu syömään pullosta sillä luonnonkumisella anatomisesti muotoillulla tuttiosalla ;) Joka päivä menee vähäsen.

Tosca ja poika

Iltaa taas!
Nyt on pakko kysyä Toscalta vielä, että minkämerkkinen pullotuttiosa se on mikä nyt tuntuu pojallenne käyvän? Jos kokeiltais sitten sitä samaa.. jos joskus saadaan aikaiseksi alkaa harjoittelu toden teolla. Mä nimittäin oon niin laiska pumppailemaan maitoa (että pääsis maidolla harjoittelemaan), ja sit jos ei vähään aikaan pumppaa, niin ""tuntuma häviää"" ja kestää seuraavalla kerralla taas tunnin ennenkun on saanut jonkun vaivaiset 60ml kokoon. Meidän pojallahan on se hoitoonmeno edessä syyskuun alussa, johon mennessä päiväruokinnat pitäisi sujua pullolla.

[Mulle on muuten vieläkin epäselvää, mitä se ""anatomisesti muotoiltu"" ylipäänsä tarkoittaa. Siis onko ne niitä, jotka on silleen jo litistetty laestaan kummallisen muotoiseksi...?]

Nyt muuten kun ollaan menossa anoppilaan kesä-heinäkuun vaihteessa, niin mulle oli anoppi buukannut sinne naistenkeskistä menoa. Eräs tuttu menee naimisiin ja tapana on, että suvun naiset kokoontuvat hääpäivänä lounaalle morsianta valmistelemaan.... ja sinne ei kuulemma voi poikaa ottaa mukaan. Tiedä sitten, miten sen ruokinnan sillä aikaa parhaiten hoitaisi. Olen sitä mieltä, että vieraassa paikassa ei aleta mitään pulloruokintaa opettelemaan, eikä varsinkaan korviketta tarjoilemaan, kun ei ole koskaan aiemmin vielä maisteltu. Että tuokoon joku vauvan mulle ruokittavaks tai sitten en mene ko. tilaisuuteen! :o/ Ihmeellisiä ongelmia sitä kehkeytyykin. Muutenkin oon jo varustautunut taistelemaan imetykseni puolesta ja varsinkin sen puolesta, että kiinteitä ei vielä ole aloitettu eikä näillä näkymin aloitetakaan ennen kun hiukan ennen 6kk ikää. Hmmm, alitajuista vastarintaa anoppia vastaan, vaikka oikeasti se on oikein herttainen nainen eikä koskaan tarkoita mitään pahaa :o)

Tulin vaan kurkkaa teijän kirjotukset ja mittoja, hui ku meijän neiti on pitkä ja laiha..no eiköhän painoakin ala tulla lisää kun soseet uppoaa todella hyvällä ruokahalulla:)

aivan oikein ajattelit sweetie, että joku saa tuoda vauvanne sinulle syötettäväksi, eikä sen pitäisi ketään haitata. mä olen itse sitä mieltä, että kun lapsi on hankittu, niin sen kanssa myös mennään ja ollaan yhdessä joka paikassa. Hänhän on osa minua! (ainakin sen 18v.) Ja myöskin järjestetään kaikkki asiat niiin, että vauva voidaan ottaa mukaan tms. meillä ei ole mitään tarvetta mennä kahdestaan minnekään. kaverini juuri kertoi, että menevät jollekin ""festareille tai kesäpäiville"" kolmeksi päiväksi miehen ja kavereiden kanssa ja laittavat puoli vuotiaan hoitoon siksi ajaksi. minä en laittaisi 3 päiväks hoitoon noin pientä!! juhliminen ei mielestäni tuntuisi miltään, haluan juhlia vain vauvan kanssa, oli se sitten rintarepussa, vaunuissa tai sylissä. mutta kaikilla on omat mielipiteensä, joten minä en muiden tekemisiä halua tuon enempää haukkua.

meidän poika istuu sylissä mielestäni tosi jämäkästi ja selkä suorana. varmaan oppii ennemmin istumaan kuin kääntymään lattialla. hän lukee myös kirjaa kuin aikuiset eli pitää paksun kirjan sivuista kiinni ja katselee kuvia tarkkaan. hän katselee myös tekstiä. lisäksi hän tutkii omia jalkojaan, mutta vielä ei ole käsi mennyt kuin polvelle asti. lisäksi hän on oppinut narisemaan kuin vanha ovi! hän selkeästi kuuntelee omia ääntelyjään.

tuosta kiinteiden syömisestä, niin itsekin olen sitä mieltä, että haluan antaa kiinteitä vasta heinäkuun lopussa, jos vain mahdollista. nyt tuntuu ainakin, että maito riittää hyvin. viimeksi kun mainitsin, että tuli itkua syömisen jälkeen, niin oli varmaan väsynyt. kokeilin , niin maitoa olisi tullut vielä.

kuinka usein leikkaatte vauvan kynnet? minä leikkaan ne 2x viikossa (tai ainakin pitäisi, mutta aina en muista). Nyt poikamme on alkanut ottamaan esim. äitin poskista kiinni ja oikeastaan melkein mistä vaan esim. vapaanaolevasta rinnasta, ja silloin huomaa, että kynnet ovat tosi terävät.

äsken järjestin vauvan vaatelipastoa ja tuntuu, että on vaatteita enemmän kuin ehtii käyttämään. esim. collegepaitoja ja bodeja on ihan hirvittävästi. toisaalta on ihanaa vaihtaa vaatteita ja laittaa aina jotain kivaa, kun on varaa valita. olemme saaneet paljon käytettyjä vaatteita ystäviltä ja siskoksilta. itse en ole ostanut kuin noin yhden vaatekerran. kerran menin ystäväni kansssa lastenvaateliikkeeseen ja ajattelin ostaa sukat ja hatun, niin nekin sain ilmaiseksi, kun kaveri halusi ostaa ne.

olen ostanut sellaisia limsakorin kokoisia puulaatikoita, johon aion kerätä kaikki vauvan pieneksi jääneet vaatteet sekä kaikkia vauvatavaraa, mitä ei tarvitse enää. näin saan ne samaan paikkaan ja joskus käyn ne läpi ja laitan säästöön kaikki kivat tavarat. tämä oli vihje äitiltäni, jota harmitti, kun kaikki vauvatavarani ovat menneet hukkaan kummilahjoja ja neuvolakorttia myöten.

nyt tässä on jo juttua kerrakseen... nyt on hyvää aikaa, kun poika nukkuu hyvin ja mies on katsomassa suomi-hollanti-peliä olympiastadionilla.

Huomenta päivää!!!
sain tänään nukkua hieman piempään tai menin kans maate kun poikakin meni aamu päikkäreille.
Nyt tarttis sit viimeiset vaatteet pestä, vähän siivota ja roskat viedä ja tiskit tyhjentää, että on kiva sit palata anoppilasta.
vielä on kassit pakkaamatta,mut tavarat ja vaatteet on katottuna jo sohvalla. tuntuu että koko omaisuus täytyy pakata mukaan(tai niinhän se tuleekin mukaan =) ).

tissitellään silleenkainalon alta ja nyt kun poika syö vasemmasta rinnasta on kauhee käden vispaus meneillä, nyrkki osuu niin omaan päähän kuin tissiinkin. täytyy aina ""sitoo"" käsi kainaloon et tulee syömisestä jotain.

meilläkin poju kattelee jalkoja, mut ei yritä ottaa kiinni. selkäkin on niin kaarella vielä ettei anaka heti istuta.
ÄÄniä päästelee jos jonkinmoisia ja välillä oikeen lujaa ja sit taas hiljaa ja yleensä se tapahtuu sängyssä. aamulla sitä on ihan kiva kuunnella, rupee ihan naurattaa. toinen ihan tosissaa juttelee pinnasuojuksille ja pehmoleluille ja tyynyliinan kuville. hih,hih.

jaaha koittakaa pitää ketju ylhäällä, mä poistun 5 päivää tai ei sitä tiedä jos pääsis koneen viereen anoppilassa.
nyt pakkamaan, muuten täst ei tuu mitään.

-Meba ja poika sekä lomaileva tyttö.

Ai niin tuli tytöstä mieleen on se kiva katella ku lapset ""leikkii"" poikakin ihan innoissaan kun kuulee siskon äänen(kuuluu kai lapsen ääni vielä). ...ja nyt ihana hoitoapu,saa äitikin syödä ilta ja aamupalat ihan rauhassa.

En tiä mistä se johtuu.. hormoneista tai jostain, mutta tuli kyllä sellanen ""paha"" olo ku luin Tamma sun kirjotustas, et nyt mä teen sun mielestä väärin, kun en ota poikaa mukaani häihin.. Siis tottakai mä ottaisin pojan ehdottomasti mukaani, jos ne olis mun sukulaisten tai tuttavien häät. Häät ovat kuitenkin mieheni ystävän häät, enkä itse tunne sieltä ketään. En siis voi olettaa, että siellä olevat ihmiset haluavat kuunnella ""kiljumista"" kun poika yrittää nukkua oudossa paikassa.. Koska tiedän, että kiljumista se aiheuttaisi. Poika kun on muutenkin huono nukkumaan päivällä ilmen lenkitystä, saatikka sitten vaunuissa esim. kuumalla pihalla. Enhän tiedä yhtään,e t onko siellä minkälaiset mahdollisuudet poikaa nukuttaa tai edes vaunuja pitää. Tiedän myös, että mieheni ei voisi nauttia kevereidensa näkemisestä, jos hänen pitäisi koko ajan seurata minun poukkoiluani. Haluaisin ottaa poikani mukaan, mutta taitaa olla tässä tapauksessa viisainta - sekä pojan ""mukavuuden"" että häiden sujumisen kannalta - jättää poika kotiin. Voihan se olla, että poika olisi siellä kuin pieni enkeli, mutta koska häät eivät ole minun tuttujeni häät niin en voi ottaa sitä riskiä.. En tiädä selittääkö tämä yhtään motiivejani.. Tuntui vaan siltä, että minun on pakko itseäni jotenkin selitellä.

Meballe mukavaa reissua ja kerrohan sitten taas kuulumisia, kun palailet ;)

Kiinteiden syöttämisestä.. Olen samoilla linjoilla kanssanne. Eli niin kauan, kun poika hyvin pärjää rintamaidolla niin sillä ollaan. Maistelu tietenkin aloitetaan tuossa kuuden kk tienoilla. Ei mitään kiirettä vielä siis ;)

Tamma: hyvä, että tarkistit tuon maidon tulon tilanteen sen pojan itkemisen jälkeen. Meillä poika tekee samaa eli saattaa tissillä yht'äkkiä alkaa itkemään, koska onkin väsynyt..

Vauvan vaatteita olen pessyt ja laittanut laatikoihin sitä mukaan kun ovat pieniksi jääneet. Ajattelin sitten jossain vaiheessa katsastaa ne läpi seuraavaa lasta varten(sellainen on kyllä joskus tulossa toivottavati, mutta ei vielä). Sitten vasta, kun ei ole niille vaatteille enää tarvetta niin laitan syrjään ""hienoimmat"" ja loputa annan/myyn pois.

Shanelle: mitäs teillä muuten kuuluu? Neidille ja sinulle?

Sweetie: tällä hetkellä meillä on Ainun pullo käytössä, koska niihin löysin noita luonnonkumisia anatomisesti muotoiltuja tuttiosia. Eli AINU ;) En tiedä itsekään täysin varmasti, että mitä tarkoitetaan tuolla anatomisesti muotoillulla, mutta tässä tuttiosassa on sellane littana laki. Se menee siis ""yhdellä tavalla"" hyvin vauvan suuhun, eikä käy kumminpäivn vaan.

Tosca ja viimeinen sisällä vaunuissa nukkuva poika (ulkona oli liian kuuma)

anteeksi tosca, kun aiheutin sinulle mielipahaa! Se ei ollut sinulle tarkoitettu sillä mielellä, ymmärrän tilanteesi hyvin (nyt selittelysi jälkeen vielä paremmin). t. Tamma

Tamma, kiitos rohkaisusta tuossa ruokailuasiassa. Enköhän minä saa jotenkin ääneni kuuluviin siinä äänekkäässä perheessä, vaikka näin etukäteen aika paniikissa olenkin! Mutta on se kyllä hassu, kuinka erilaisia ihmiset voivat olla - minun omat vanhemmat olivat aivan kauhuissaan kun näkivät aikoinaan kolmeviikkoisen vauvan, eivät siis millään uskaltaneet koskeakaan häneen. Mieheni äiti taas...no, hänellä jo sormet syyhyävät, koska pääsee nipistelemään vauvaa poskista ja pepusta, ja hän jo suunnittelee, kuinka hän antaa minun nukkua aamuisin, ja tulee ottamaan pojan huostaansa vähin äänin... äääk!

Maidon riittävyydestä muuten tuli mieleeni, että meillä oli n. viikon kestävä räyhäperiodi imuttelussa jokin aika sitten. Poika siis syödessään kävi kiinni, imeskeli vähän aikaa ja alkoi itkeä. Siinä sitten vaihdeltiin rintaa joskus viiteen-kuuteenkin otteeseen, ja sitten yhtäkkiä se vaihe meni itsellään ohi. Itse järkeilin niin, että nyt on alun maitotehdasmeininki vähän rauhoittunut ja herumisen alku kenties vähän hidastunut, mutta kyllä sitä maitoa on niin paljon kun poika vaan jaksaa syödä (mikä painonkehityksestä päätellen ei ole paljon!)

Kynsiä tulee leikattua täällä ihan mikä milloinkin, eli siis silloin kun muistan ja kun sattuu vauva olemaan sopivasti sylissä. Aika pitkiksi jotkut kynnet välillä pääsevät, ja omassa nahassaanhan sen sitten tosiaan saa tuta. :o)

Niin muuten Tosca, hassua kun puhuit hormoneista. Mä nimittäin just tässä päivänä muutamana mietin, että mikä ihme nyt on, kun itkettää koko ajan, kaikki pienetkin asiat. Eihän vaan olis menkat taas alkamaisillaan...? Itkettää yöllä, päivällä, telkkaria katsellessa, netissä surffatessa, pojan kanssa leikkiessä jne. Ei siis ole mitään suruitkua eikä masennusta, vaan olen vaan jotenkin herkistyneessä mielentilassa ja tippa linssissä. Raskaanakaan en ainakaan voi olla, koska v-a-l-i-t-e-t-t-a-v-a-s-t-i sänkykamarin puolella on ollut aikas hiljaista viime aikoina! ;o)

No niin, nyt menen itsekin tästä yöpuulle, hyvää yötä jos joku vielä on hereillä!

no,moi!täälä yks yökuukkuja..lueskelin tos teidän juttui,ja paljon tuntuu kaikenlaista kiirettä olevankin..ihan niinkun mullakin.
siivotessa päivät,tiskejä,roskapusseja,pyykkiä,ruuanlaittoa..ym...
välillä haluis ihan kattoo peiliin,miltä sitä itekkiin näyttää,kaiken kiireenkin keskellä,on annettava aikaa itselleenkin,pikkusen etes,niin jaksaa paremmin ja on muillekin kiva,mukava,tai ainakin siedettävä.

lasten kanssa on munkin päivät menny,niin ja mieskaverini,lasteni isä siis,on ollu tosi kiireinen viime aikoina..ja tuntuu sillä olevan pinna kireellä,mistäköhän johtuu..kun osais sen sanoo..isällä menee aika siellä maalla ja päivät töissä kaupungissa,surettaa,motkottaa kun se EI ehi meijän luona paljoo luuraamaan,tai miksikä sitä nimittäis,..
mut kaivattu ollaan,isää..

taas piti eilen käyttää tyttöö päivystyksessä,ei mitään vakavaa,onneksi,onneksi isä ehti sinne meidän kanssa,ja saatiin isän tuomat lääkkeet.,joten sekin huoli vähemmän,tytöllähän oli hiljakkoin kuume ja silmätulehdus ja nyt taas tytöllä pyörii tulehdus,toi pehmytkudostulehdus.

pojulla oli neuvola 4kk/mitat:

paino:6,810
pituus:65,0.

Mulla on rintamaitotuotanto loppunut,oon kai maininnutkin sen..no,sille ei mahda mitään vastikkeella mennään ja kiinteät menossa.
Jos joku päivittäis ne mun tiedot myös,kun itte en osaa ,täytyy myöntää,KIITOS jo etukäteen,ja aijemmistakin antamistani tiedoista.

Oikeen hyvää yötä vaan kaikille..Ja jalselkaahan hyvin!

Toivoopi Helena&Poju ja Pikku Tyttöset.

Tamma: juuh ei hätää.. kuten sanoin joku kumma hormoni systeemi on menossa. Vähän saoja fiiliksia ku Sweetielläki ;) Ei siis mitään masennusta todellakaan, päivät pojan kanssa on yleensä mukavia..

Ollaan muute oltu nyt parina päivänä itiksessä pojan kanssa ja ihmeen reippaasti pikku mökä ;) on jaksanu siellä. Kaveri vana toljottelee vaunusisa elämän menoa. Yleensä pysägdytään johonki tissittelemään ja vaippaa vaihtamaan ja tämän jälkeen ei mee kauaa ku poika nukahtaa vuanuihin. Eilenki sain tällaisesellä keikalla ostetuksi boleron (häitä varten) ja tänään sain sitten kengät (nekin häitä varten).

Tänään ois sitte kampaaja edessä! Ihanaa päästä.. en oo käyny varmaan sitte viime kesänleikkaamassa näitä hiuksia. Jotenkin on vana jääny. Nyt mulla on muutenkin joku kumma hiustenlähtö vaihe menossa! Ihan pelottaa, et josko täytyy kohta nää pitkät hiukset leikata lyhyiksi. Saa nähä mitä se kampaaja sanoo..

Pakko mennä poika kutsuu ;)

Jatkuu.. sain vaipan vaihdettua ja nyt poika istuu tässä sylissäni :)

Sweetie: vai on teillä ollut sänkykamarissa valitettavan hiljaista ;) Niin on kyllä meilläki.. Poika ku nukkuu meitin huoneessa niin ei oikee siellä innosta. Ja muuten sitä on sitte jotenki väsyny iltasin ja päivisin ei oikee voi ku pikku mökä on niin paljo hereillä.. Toivottavasti se tästä virkoaa taas..

Muuten onkos teillä jo kuumetta toiseen vauvaan? Tästä oli silloin aikasemminki puhetta. Mulla on vähän semmonen fiilis, et haluisin aika pian tähän perään se toisen. Sitte ku ei taas tiedä, että koska tärppää vai tärppääkö? On vaan aika harvinaisia noi ""neitseelliset"" raskaudet ;)

Tosca ja sylipoika

8.1. Tarja tyttö 49cm 3280g / 4kk
26.1. Helena poika 53,5cm 4200g / 4kk 65 cm, ja 6810g

8.1. Tarja tyttö 49cm 3280g / 4kk 59.5cm ja 4920g 5kk 61cm ja 5110g
26.1. Helena poika 53,5cm 4200g / 4kk 65 cm, ja 6810g

hei pitkästä aikaa! lisäsin tuohon meidän neidin 4 ja 5 kk mitat. taidetaan pitää perää ton pituuden ja painon mukaan... jaksaapahan ainakin äiti kantaa tyttöä jos ei muuta. meillä neiti on kehittynyt taas kovasti. nyt pyöritään jo jatkuvasti selältä mahalleen mutta ei vielä toisin päin. varpaita liotetaan suussa joka välissä, varsinkin silloin kun ei ole housuja jalassa. nyt joudun lopettaan kun tyttö itkee sylissä väsymystään joten on päikkäreiden aika muta yritän taas palailla kertomaan kuulumisia enemmän ja piakkoin. nyt meillä on netti kotona niin on paljon helpompaa ja nopeampaa kirjoittaa kun ei enään tarvi kännykällä kirjoitella. kirjoittelemisiin t. tarja ja kilju hanhi

Nyt on hää-juhlat takanapäin ja pojan hoito oli täällä kotipuolessa onnistu todella hyvin! Pullosta oli syöty ja nukkumaankin menty hienosti! Poika oli ku pieni enkeli ;)

Lisää tarinaa huomenna.. Nyt meen nukumaan hetkeksi ennen kuin poika puolilta öin herää syömään.

juu, kyllä se olisi minunkin mielestä aika kiva jo pikku hiljaa alkaa yrittämään toista, mutta EI VIELÄ MIKÄÄN HOPPU. eli ajanjaksolla puoli vuotta, mutta on sekin jo aika pian, mielestäni. tämän pojan kanssa on ollut melkoisen helppoa ja mukavaa (ainakin tähän päivään asti, thanks my God), ja töissä on ollut sellaisia org.muutoksia, että alkaa tulemaan jo pian uusi vauvakuume. Miten, Tosca, kauan yrititte vai tärppäsikö heti? Me olimme ilman ehkäisyä vuoden verran ja yritettiin vähän vakavammin niin, että kolmannella kerralla tärppäsi. Mutta meilläkin on vähän hiljaisempaa tuolla peiton alla ....;( Ja nautitaan nyt tästä iki-ihanasta pojasta! tänään kysyinkin itseltäni, että mitä minä olen oiken tehnyt, kun olen ansainnut näin suloisen ja ihanan vauvan!? Tätä kysyy varmaan jokainen äiti.

Kävimme tänään pojan kanssa suihkussa ja sehän oli mukavaa ja helppoa pesua. kaulapoimut jäivät vaan pesemättä, kun niitä ei ollut hyvä pestä (ainakaan näin aloittelijan).

jaaha kotona taas. kyl oli ihana painaa pää omaan tyynyyn.
Tälläkertaa matkat meni hyvin kun oli toi turvaverkko mukana. sai poika nukkua kopassa. mennessä porissa poika nukahti klo 20.30 ja siitä sit jatkoi yöuntaan aamuun 7.30 asti.
siellä oli 12 henkeä yötä ja poika oli kuin enkeli. ei mitään vierastusta ja meni hymyssäsuin sylistä syliin hurmaten kaikki. ja yöt nukkui tosi hyvin. silti matka on pitkä eikä kovin usein viittis istua sitä.

kynsiä meillä leikataan kerran viikossa ehkä sais useamminkin, mutta jotenki sen huomaa vasta kun poika raapii. tänään huomasin että tarttis varpaankynnetkin leikata.

onkos tammikset aurinkoa ottamassa???
Me oltiin tänään järvenrannalla ja piti mennä heittää talviturkki pois, mut oli muka niin kylmää 22*c näytti vesimittari. mut auriko meni sellaisen iison harson taakse ja jäi käymäti. likka tosin kävi uimassa.
heitetään tuo turkki joku toinen kerta.

Moikka!
Ajattelin teiltä kellä pikkasen vanhempi vaavi(3.2) kysyä et paljon teiän vauvat syö velliä iltaisin?Meillä alkanu ikenet kutkuttaa ja yksi pikku hampaan alku tuntuu alhaalla.Viikko sitten alettiin syömään iltasin perunaporkkanavelliä ja söi selkeesti alle 2 dl ja välillä ei oo oikein maistunu velli eikä maito iltasin kun itkuttaa niin reilu tunti sitten joi 2dl velliä ja vajaa 0,5dl maitoa päälle.Muuten syö kyllä hyvin päivällä,mut iltasin itkuttaa kun syödään velliä.
Onkos teiän tammiloppujen vauvoilla jo hampaita?Tosin tutulla 3 pv nuorempi vauva ja ainakin kk sitten oli jo hampaita tulossa.
Onkos yöunet häiriintyny pahasti?Meillä ei toistaseks, mut jännittää et nukutaanko kohta enää näin hyvin.Alkuun valvottiin ja itkettiin vatsavaivojen takia ja kun niistä päästiin eroon niin uudet vaivat.Ei vaan vissiin voi mitään.
Tällästä tää elämä vaan on pitää vaan jaksaa.
Mukavaa kesää ja olis kiva jos joku viitsis vastata kun tälleen änkeen teiän keskusteluihin.
sitten alkaa uudet itkut.

Helmibaby: tuota velli asiaa en osaa kommentoida, ku meillä poika on vielä täysin rintamaidolla. Ikenet pojalla kyllä kutisee ja mielestäni jotain vaaleaa näkyy, mutta läpi ei ole viellä tullut. Ei siis hampaita.. Eikä toi kutina ainakaan vielä ole meidän pojan yöunta häirinnyt. Poika herää yöllä vaan syömään.

Meba: vai aurinkoa ottamassa oltais ;) Mä oon itse asiassa yrittäny tänne varmaan kolme kertaa jo päästä, mutta kone tökkii!! Ei jaksa koko päivää koneen vieressä kupata ;)

Me lähetään vkonloppuna lomalle Saimaan rannalle, jossa ollaanki sitte 2 vkoa. Eli minua ei sitten vähään aikaan näy. Palailen kyllä heti sitten takaisin keskusteluihin. Sittenhän meilläkin olisi ajatuksena aloitella niitä kiinteiden maisteluja.

Ostin muuten semmosen höyrykattila systeemin. Kauniina ajatuksena, et keitän pojalle potut ja porkkanat sitte siinä. Ovat terveellisempiä.. :)

Tamma: ei meilläkään heti tärpänny, mutta puolessa vuodessa ""selvitiin"" pillereiden lopetuksesta. Mites muute muilla?

Töistäkin ne jo kyseli, et oonko koska tulossa takaisin.. Ihan kauheesti ei inspais vielä mennä. Josko sitä kuitenkin menis tekee pari pvää vkossa niin pysyis ajan hermolla. Tarhaan en kyllä laita poikaani vielä.. Josko isä tai joku sukulainen tulis sitte poikaa kattomaan siksi aikaa ku käyn muutamana pvänä vkossa töissä? En tiä.. ihan täysin en oo tätä vielä suunnitellu. Mties te muut ootte töihin paluun / kotiin jäämisen ajatellu?

Tosca ja poika

Poika heräs kivan aikaisin eli 6.00 Puoli tuntia yritettiin nukkua, vaikka toinen möyrii vierellä. Sitte painuin suihkkuun ja mies katseli poikaa sen aikaa. Tässä sitä nyt istutaan koneella ja poika möyrii lattialla lelujaan katsellen.

Kyllä se on kivaa herätä ekaks yöllä ainaki kahteen kertaan (ollaan siinä vaiheessa nyt) ja sitte vielä aikasin aamulla. ;)

Terve, täällä kanssa herättiin puoli viideltä ja tunnin verran yritin häntä tissittää sängyssä takaisin uneen, mutta eihän tuo sähikäinen mihinkään enää nukahtanut. Hohhoijaa! Ihmeellistä kähinää muutenkin oli koko yö, sai koko ajan olla tuttia laittamassa tai kääntämässä poikaa toiselle kyljelle (ilmeisesti se on hänelle joku signaali, että voi nukahtaa).

Jaaha, jospa sitä alkais sitten tehdä jotain aamiaista... poikakin näyttää tuossa taas haukottelevan, että oliskohan ensimmäisten päiväunien aika.

Helmibaby: Meillä menee pope- velliä 130ml ja on esim. 1800 tissillä ja sit 19- 19.30 velliä ja sit vielä 20- 2130 tissiä.
päivisin saa sellaset 2.5 rkl sosetta, muuten tissimaitoa.
Ja hampaista osaa sanoo ku meil niitä ei näy olevan tulossa vaikka n. 3kk onkin kuolannu.

Tosca: juu aattelin et aurinkoa ottamassa näin kauniina päivänä. tästä kohta torille istuskelee ja ""ottaa"" aurinkoa.

Niin meillä n. 9kk pillereiden jälkeen tärppäs.

Ny jos lähtis käpöttelee torille.

Yhteistyössä