Tammimammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli tänään 2kk neuvola. Neidin mitat oli 58,2cm ja 4860g. Pituutta oli siis kahdessa kuukaudessa tullut hilkkua vaille 7cm. painoa n. 1,2kg. Ihan hyvin kuulemma meni käyrät, että ei kai syytä huolestua... Meinasin vaan järkyttyä, kun kuulin tuon pituuden, että voiko se olla noin paljon! Ja terkkarikin meinasi, että pitääkö mitata uudestaan, että katsoikohan hän väärin... Siis kun meillä oli vielä ryhmäneuvola ja ne kaksi edellä ollutta vauvaa oli paljon lyhyempiä:) Mitäs muiden vauvat on olleet pitkiä 2kk neuvolassa? Entä se paino?

Mulla alkoi vähän pisteleen, kun mies oli koko päivän raksalla (klo 8-17) ja sitten ilmoitti menevänsä taloyhtiön kokoukseen kuudeksi... Kiva kiva... En sitten päässyt edes kauppaan, prkl! No siis ton raksan ymmärrän ja kai ton kokouksenkin, mutta kun en vaan muistanut sitä ja aattelin, et oltais kauppareissun jälkeen vietetty mukavaa koti-iltaa...

Piiperöinen väänsi äsken kunnon kakat. Nyt nukkuukin sitten oikein tyytyväisenä. Meni vähän rytmi sekaisin neuvolan takia. Tein kylläkin niin, että laitoin tytön nukkumaan terassille klo 11 maissa ja otin vaan vaunut ja käpsin neuvolaan klo 14. Siellä tyttö sitten nukkui oikein tyytyväisenä koko sen ajan, kun siinä ryhmässä pälätettiin niitä näitä (musta vähän typerää, kun keskenään outojen ihmisten pitäis muka yrittää keksiä jotain juttua siinä ja kertoa omasta vauva-arjesta... No, ei siinä ainakaan kauheen henkilökohtaisia ja vaikeita asioita varmaan kukaan halua kertoa...). Sitten neiti pitikin herätellä punnitukseen ja pituuden mittaukseen eikä hän tykännyt siitä tietenkään yhtään, kun kaikki vaatteetkin vietiin päältä... Nyt sitten oli kitinää ja kätinää koko sen ajan, kun tultiin neuvolasta, mutta äsken tosiaan tuli isot kakat (nyt ei muuten nousseet selästä kaulaan vaan masun puolelta navan yli...!!!) ja simahti heti sitteriin, kun laskin hänet siihen hetkeksi.

Tuo Lumin tilanne on muuten vähän kinkkinen, hankala oikeestaan sanoa yhtään mitään. Toisaalta on arvokasta olla lapsen kanssa kotona, mutta sitä rahaakin on jostain saatava... Parhaiten kuitenkin tiedät itse, mitä tehdä. Ikävää, ettei siellä ole äitiyslomaa/äitiysrahaa...

Minäkin oon katsonut noita OP:n kuvia, että miten voi ollakin noin hyvin otettuja, kunpa osasi itsekin... Meillä muuten on vähän samaa, kuin mistä Jumbis mainitsi... Tyttö hymyilee kuin aurinko ja kun otat kameran, kaikki ne ihanat hymyt hyytyy ja neiti katsoo kameraa niin totisena, että...

No, nyt se mies tuliki... Pitää lopetella. Ei siellä onneksi koko iltaa mennytkään. Ehtis vielä sinne kauppaanki... Tai viettää "laatuaikaa", kun vauva nukkuu...

Rosa ja Piiperöinen

taas pikaseen vastaan.. rosa, meidän poju paino 6 vkon lääkärissä 4550 g eli sillon oli tullu jo 1480 g syntymäpainoon!! meillä menee siis kyllä seuraavassa neuvolassa, joka on muutaman vkon päästä, eli pikkasen reilu 2kk ikää sillon pojalla, rikki toi 5 kg. herra synty niin pikkuruisena 3070 g ja nyt on sit vedetty kunnon massan kasvatukset kehiin :D pituutta oli sillon 54 cm, et luulisin meillekkin tulevan joku 7 cm kahdessa kuussa, kun sillon oli 6 vkon iässä jo 5 cm kasassa. kaikesta päätellen on mulla meleko tuhtia maitoa :D

Meillä on ensiviikolla 3kk neuvola. 2kk neuvolassa poika painoi 6640g ja oli 62cm pitkä. meillä olikin poika syntyessään jo niin pitkä, ettei toi pituus ole mikään ihme. Syntymämitat oli: 4160g ja 55cm. Poikaon 2cm kuukaudessa tasaisesti kasvattanut pituuttaan...odotan koska tekee pyrähdyksen. =)

Nyt harmittaa mua suunnattomasti!Hyvä etten täällä itkua ole vääntänyt jatkuvasti. Poika ei huoli tissiä enään öisinkään...tuossa klo.6 sain sen imemään toisen tissin pitkän huutamisen jälkeen. En haluisi vieläluopua omanmaidon antamisesta,mutta toi pumppaaminen tekee kipeetä mun rinnoille. =(( Korviketa ostinkin eilen ison laatikon varastoon, koska se tuntuu nyt olevan pääasiallinen ravinto. Miehelle eilen sanoinkin,että vähän on huono fiilis ton imetyksen suhteen...ja se ymmärs mitämä tarkoitin! Se on jotain uutta mieheltä...*hih*

Meinaan aloittaa vellin 3kk ikäisenä, vain jos neuvolatäti antaa luvan. Muuten odotan ainakin sinne 3,5-4kk asti. Tyttö aloitti kiinteät ja vellin 3,5kk ikäisenä ja hyvin on mennyt...toivon nytkin ettei pojalla vaan ole mitään allergioita. Jotenkin pidän siitä, että aloittaa hiljakseen 4kk ikäisenä, kuin sitten 6kk ikäisenä aloittaa kaikella...kun silloin saa jo viljoja ja lihaakin antaa, niin kun aloittaa 4kk ikäisenä hedelmillä ja miedoilla soseilla, ehtii vauvan massu sopeutua tuohon kiinteään ruokaan. Näin mä vain ajattelen!

Kohta lähdetään katsomaan tytön leikkitoimintapaikka.Eilen ei päästy kelin takia ja viimeviikolla tyttö olikin mahataudissa. Toivottavasti siellä alkaisi sitten viihtymään.

Menossa tytöllä vaipattomuus harjotukset...no, tais sattua vahinko äsken. Eilen olikin ilman vaippaa puolipäivää,pelkillä pikkuhousuilla pärjäsi. =)

Nyt mentävä pesemään hampaatkun meil saamarin vesikatkokin tiedossa kohta.

Jumbis

Mäkin laitan nopeasti nuo 2 kk-neuvolan mitat eli painoa oli 5070g ja pituutta 58cm. Painoa tullut syntymästä 2 kg ja pituutta 10 cm. Hyvin tyttö kasvaa rintamaidolla eikä suostu ottamaan tuttipulloa vaikka oon lähes päivittäin yrittänyt. Alkaa pikkuhiljaa kyrsiä kun ei saa hetken rauhaa tuolta syöttämiseltä. Puoliunessakin tyttö työntää pullon pois suusta. Olis niin kiva jo lähteä kuntosalille tai tehdä jotain muuta, mutta kun en viitsi jättää tyttö muiden vaivoiksi, kun se huuto sitten vaan yltyy jos sitä ruokaa ei heti tule. Ja kun nukkuu vielä niin äärettömän huonosti päivisin, niin ei voi mitään menojakaan suunnitella ihan vauvaa. Esikoistakin on alkanut pikkuhiljaa nyppimään kun äiti vaan syöttää tyttöä... no eiköhän se siitä kesällä jo helpota... nice!

Joo mulla on samanlainen ajatus ku Jumbiksella, että n. 4 kk ikäisenä alottaisin maistattamaan pojalle hedelmäsoseita + perunaa ja mitä niitä nyt sit saakaan antaa. Me ollaan suht monena iltana jouduttu antamaan korviketta pojalle tissien lisäksi, minkä takia ajattelin tuota velliä aloitella 3 kk jälkeen (tietty kysyn neuvolasta siunauksen).

Meillä 2 kk neuvolassa poika oli 53,5 cm ja painoi 3750g. Eli pituutta oli tullut 6,5 cm lisää syntymäpituuteen ja painoa 1,3 kg. Nyt onkin 3 kk neuvola ens maanantaina, kiva nähdä kuinka paljon on mitäkin tullut lisää! On se niin hassua, kun alkuun rampattiin viikon välein punnituksissa ja nyt tulee yli kuukausi väliä.. =)

Nintsu + pieni mies kohta 3 kk

Meillä oli aamulla 3kk:n neuvola. Painoa Ameliella jo 7010 g ja pituutta 63,3cm. Päänympärys 41,5cm. Suht tasan 2 kk:n neuvolaa meillä ei ollut, mutta 1 2/3 kk:n neuvolassa mitat olivat 5510g ja 56cm ja 2 1/2 kuukauden neuvolassa 6370g ja 61,5cm. Syntymämitat 3470g ja 51cm.

Tänään neuvolatäti kehu kovasti muutenkin meidän pikku-Amelieta. On kuulemma kehittynyt loistavasti kun neiti osaa jo tarttua esineeseen, menee kyljelleen, kannattaa hyvin päätään ja on hyvässä kyynärnojassa vatsallaan. Pelkällä rintamaidolla mennään jatkossakin. Tällä hetkellä ajattelen, että ehkä 4 kk-5 kk:n ikäisenä vellejä ja soseita voisi maistatella. :-))) Op, kyselit meidän vanhempien mittoja. Minä olen 172 cm ja mies 182cm.

Myös rokotukset laitettiin. Kuumetta ei ole vielä noussut, mutta tänään on nukuttu enemmän kuin normaalisti päivisin.

Nyt syöttämään...

Catriina ja Amelie 3 kk ja 4 päivää

No höh, taitaa olla meidän neuvolan täti joltain toiselta planeetalta! Eihän tuo nyt kuulostanut mitenkään tavattomalta, että pituutta tullut 2kk:ssa 7cm ja musta alko jo tuntuun teidän muksujen mittoja lukiessa, että meidän neiti on liian ruipelo!!! No, on se kuitenkin ihan hyvin voivan näköinen, että ei kai mun sitten tarvii huolestua... Kaverikin sanoi kyllä, että poikien ja tyttöjen kasvua ei pitäis vertailla keskenään, ja onhan kaikki toki muutenkin yksilöitä. Tiedä häntä sitten, huolestuakko vai ei...

Että mua jurppi taas aamulla mun mies! (Niinkö siis eilenkin illalla vaikka sitten ilta oli pelastettu, kun Piiperöinen nukahti ja päästiin eka kertaa yhdessä saunaan!) Niin tänään lapsi heräs jo aikaisemmin ja aloin siinä sitten touhuileen aamupesuja ja muuta, kun mies vaan käänsi kylkeä, prkl! Niin, laitoin siinä sitten samalla illalla koneeseen jääneet pyykit (kiva, kiva...) kuivumaan ja uudet koneesen, täytin astianpesukoneen, viihdytin lasta ja keitin aamupuurot. Oisin siis miehen toivonut laittavan edes meille aamupalaa... Itse sitten vaan huikkaisn HILJAA, että täällä olis aamupalaa ja kahvia. Eipähän kuullut ja nautiskelin sitten yksikseen. 1,5h se koisas ja kuorsas ja mie kirosin itekseen. no, päätinkin sitten, että lähdenpäs yksin, siis ilman vauvaa käymään kaupungilla ja mammakerhossa ja tuun pois niin, et mies pääsee lähteen iltavuoroon. Täällä se oli puuhannut hirvikäristyksen uuniin ja käynyt vielä tytön kanssa n. tunnin vaunulenkin ja tyttö nukkui (nukkuu edelleen) tyytyväisenä ulkona! Että mulla on huono äiti -fiilis! Tuntu, että itku pääsee, kun tämän kaiken tajusin! Siis en nyt mitenkään pettynyt oo, että hän teki ruokaa ja ei kai hän nyt mitään tarkoittanut, mutta kun itsellä tuntuu just nyt kaikki kaatuvan päälle, niin täällä joku superisä sitten vähän touhuilikin äiteen poissaollessa... No eipä sillä, pettynyt olisin ollut, jos täällä ei olis mitään tapahtunutkaan mun poissaollessa... Ei voi muuta todeta kuin, että kummallinen on tuo naisen pääkoppa ja mieli... Eikä voi ees syyttää menkkoja!

Miten muuten, aiotteko kaikki osallistua normaaliin neuvolan rokotusohjelmaan? Siis että rokotetaanko teidän lapset normaalisti? Entä kuinka moni otti/ottaa rotavirus-rokotteen? Me annetaan rokottaa kaikki ne rokotusohjelman rokotukset ja pitkällisen pohdinnan jälkeen otetaan myös se rotavirus-rokote. Minkä ikäisenä teidän lapsille on rotarix laitettu? Entä ootteko toimineet ennen rokotuksia jotenkin eri tavalla? Siis kun oon kuullut, että esim. supon voisi antaa ennen rokotusta helpottamaan vähän siitä tulevaa oloa ja sitä rokotuskipua.

Lähdenpäs keittämään kahvit, enkä kyllä tee yhtään mitään!!! Meen makaan vaikka sohvalle... :D

Rosa ja Piiperöinen

Noista rokotuksista vielä: Me otetaan normaalin rokotusohjelman mukaiset rokotukset. Rotavirusrokotteesta meille ei ole vielä mainittu neuvolassa sanallakaan. En ole myöskään itse muistanut kysyä asiasta.

Amelielle laitettiin jo synnytyssairaalassa calmette (tuberkuloosirokote), koska hän kuuluu riskiryhmään (=isän kotimaassa on tuberkuloosia). Ostin suppoja ja nestemäistä Panadolia varalta kaappiin. Neuvolatädin mukaan niitä voisi antaa vauvalle muutaman tunnin rokotuksen jälkeen, jos kuume nousee.

Catriina ja Amelie

Me otetaan mysö kaikki rokotusohjelman rokotukset,jollei saada taas kutsua johonkin rokotustutkimukseen. Tyttö pääsi aikoinaan siihen vesirokkorokete-tutkimukseen ja siellä sai samalla MPR-rokotteen, joten sitä ei sitten neuvolassa enään annettu. Muten kyllä menty neuvolan mukaan...

Hihii!Tilaan meille Brion Double Wawe tuplarattaat ihan uutena! Tuli vain tarve saada lapsille kerrankin ihan uudet rattaat ja mieltä helpottaa takuukin jos jotain sattuu. Toki tytölle aikoinaan ostettiin ihan uudet vaunut.Emmaljungan Twin Ceroxeja katellut kanssa,mutta niistä saa maksaa samanverran käytettynä,mitä nyt maksan Brioista uutena.

Poika höpisee taas sitterissä leulukaarelleen. ;) Käytiin tytön leikkitomintapaikka katsomassa ja siellä aloittaa maanantaina. Oikein ihanat tädit siellä ja ryhmässkin vain 7lasta. Huomenna saadaan viedä hänet valokuvaukseen jos halutaan.

Huh!Pitäs niitä vaippojakin katsella netistä jos meinaan ostaa jotain...Koskas Lumi tulitkaan Suomeen?

Moro!

Meillä poika painoi 2kk tarkastuksessa 6010 gr ja pituutta 59.5 eli, poika kun painoi syntyessään 3800gr ja pituus tasan 50, niin kasvua kahdessa kuussa siis:
2210 grammaa ja pituutta 9.5 cm!!
Joten Rosa, eipä mitään hätää. Meillä neuvolassa hymyiltiin ja sanottiin että kasvaapa hyvin :) Ja kun pituus paino suhde on normaali niin hyvä vaan! Ja me ollaan miehen kanssa, minä 178 ja mies 179. Joten se selittää tuota pituuskasvua. Catriinan Ameliekin on jo rikkonut 7 kilon rajan, ajatella, ja justhan meillä oli vaavit masussa :) aika menee vauhdilla!!

Nintsu, mulla ihan sama juttu kun teillä, eli korviketta annetaan lähes joka ilta, eli samoilla linjoilla oon Jumbiksen ja sun kanssa. Vellit aloitellaan het kun saa ja neuvola sanoo että antaa mennä vaan :) Voi Jumbis, tosi harmi ettei tisu enää kelpaa, varmasti rankkaa kun yrittää ja yrittää.. Kaikilla meillä taitaa olla omat ongelmamme. Toisilla ei heru tarpeeksi, toisilla nyytti kieltäytyy tissistä ja toisilla pullosta. Eipä voinut kuvitella moista vielä kun raskaana ajatteli jotenkin niin naivisti että tissi suuhun ja menoks.. ;-/

Niin ja arvatkaapa mitä, hittolainen, huomasin että mun toinen tissi, mistä ennen valitin, toimii tooosi huonosti maidon suhteen. Toisesta tulee tosi hyvin, mut toinen on kun tyhjää vaan. Ihan per##heestä. Aina kun oon antanut eka siitä, pojalla nälkä tosi nopeesti. Pumpatessa ei tuu juuri mitään, ja jo ihan fyysinen koko on pienempi kun jotenkin tyhjä verrattuna toiseen. Ootteko kuullut moisesta? Siis voiko maidon tulo tyrehtyä toisesta ja toisesta tulee paremmin?? Vai oonko outolintu?

Joo, siis nuo OPn kuvat on mahtavia. Oon itse kiinnostunut valokuvaamisesta ja me räpsitään miehen kanssa hirveästi kuvia (paitsi nyt kun on ollut niin paljon pojan kanssa ja kamera oli kauan rikki). Mut ollaan siis ihan amatöörejä. On hienoa katsella noin hienoa kuvausjälkeä!!

Meillä ollut eilen ja tänään vuositarkastuskorjaaja pyörimässä ympäri kämppää, mut ihan mennyt. Päätin, et kun kerta meille tulee, niin meidän säännöillä, eli imetän kun on sen aika ja siellä missä sopii. Onhan se ollut outoa imettää ihan ventovieraan miehen edessä, mut eii oo muu auttanu.

Tuosta lelukaaresta, ajattelin hankkia sitteriin, niin poitsu viihtyisi paremmmin. Meillä semmonen Emman sitteri, jollain toisella taisi olla kanssa vastaava, ainakin muistin kun kuvissa vilahti, semmonen beige versio.

Nuppu, joo, saan pojan liinaan itse, tosin alussa tuntu tosi hankalalta. Teen sen kietaisuristi 2sen valmiiksi ja pujotan kaverin siihen. Netistä löysin hyviä ohjeita ja treenaamalla sitten onnistunut paremmin. Mut onhan se vielä vähän säätöä. Siksi reppuakin mietin ostaa.

Rokotuksissa mennään ihan neuvolan mukaan, rotaa ei olla ajateltu ottaa.

Jaahas, täytyy mennä, alkaa olla itkua sen verran, maitolaituria tarvitaan. Jatkellaan taas pian!

No nih..nyt sitten tehdään nukahtamisestakin vaikeeta. Huomaa miten kasvanut ja kaikki kinnostaisi nukkumista enemmän.

Pitäisi laittaa ylös pojan maidon juomiset, siitä pystyisi seuraamaan juoko tarpeeksi vai tarvitseeko jo vähän tuhdimpaa. Merkkaa vain paperille miten paljon pulloon maitoa laittanut ja sit sen mitenpaljon meni ja lopuksi ynnää yhteen sen menneen määrän.

Nyt taas kone kiinni ja yöunille...=9

Ulla, et ole ainoa, jolla maidontulo toisesta rinnasta tökkii... ei mullakaan ole tullut varmaan koskaan samalla tavalla, ehkä joitakin kertoja poitsu on saanut reilun annoksen siitä huonommasta rinnasta, mutta yleensä jää niukemmaksi kuin toisesta. Huomaan sen siitä, kun imee sitä lyhyemmän aikaa ja kuulen miten kulaukset muuttuvat. Ja koko on kans erilainen, sen huomaa selkeästi, mut ei siis vaatteet päällä näe mitään eroa. Nyt on mennyt aivan hermoja raastavaksi just tuon toisen rinnan kanssa, kun poitsu ei suostu sitä ottamaan sitä vähääkään mitä ennen ja nyt on maito ihan tukoksissa... ja tulipa eilen ja tänään ensimmäiset kunnon rintaraivarit, ne aikaisemmat mitä oli sillon alle 1kk ikäisenä ei ollu mitään verrattuna tähän huutoon. Nyt kyllä ymmärrän heitä, joilla on ollut ongelmia (Rosa ja Jumbis?) antaa rintaa ja ei ole onnistunut. Ihan karmeeta, eihän siitä tuu yhtään mitään kun toinen vaan "riehuu"...

Noh, nyt menee siis vähän huonosti täällä, palailen viikonloppuna toivottavasti lukemaan kunnolla, että mitä täällä on tapahtunut. Yritän nyt saunoa, pumpata, syödä omenia ja saada tuota maitopahkuraa irtoamaan...

Ai niin, kommentoin vielä tuohon rokotuksiin, että meillä annetaan ne normaaliin ohjelmaan kuuluvat + Calmette annettiin jo sairaalassa, kun kuuluu riskiryhmään ja Rotarixin ensimmäinen osa annettiin n. 3 viikkoa sitten eli reilun 2 kk ikäisenä. Rosa, se annetaan suun kautta nestemäisenä. Meille ei ainakaan puhuttu neuvolassa, että olis tarpeen antaa mitään suppoja tai särkylääkettä.

Tähti ja poitsu melkein 3kk

no josko nyt sais vähän enmpi perehdyttyä noihin aiempiin keskusteluihin..

nuppu, ei meillä kai poju syö vieläkään pullosta. ei olla yritetty nyt tyrkyttää moneen vkoon, ku se oli sellasta taistelua, etten ole vaan jaksanu totutella joka pvä. pänni, ku joutu pumppaamaan aina "turhaan", ku sit meni hukkaan lähes koko maito, ja ei tulosta tottumiseen. mut tutti ei ainakaan kelpaa edelleenkään. sain kunnon laatat "kaivettua" peitolle, ku yritin tuttia sovittaa pojun suuhun.

tänään on poika nukkunu toooodella paljon, et saapihan nähä millanen on ens yö. se nukku ensin 11.30-15.30, sit 17-19.30 ja 20.30-21.30 ja nyt tosi pienen tankkauksen aikana taas nukahti tissille. oli niin paljon menoja tänään, et se siks nukku niin paljon. siis kun poika tosiaan nukkuu aina turvakaukalossa ja vaunuissa..ja mulla oli tänään jälkitarkastus, jonka jälkeen piti käydä kaupungilla ostamassa meikkejä, sit oli myös synnytysvalmennuksessa olleiden ihmisten kans synnytyksen jälkeinen tapaaminen. että kaikki noi ajat se sit nukku.

olikos se nuppu, jolla oli tyhjät säkit tunnetta rintojen kans.. no mulla on samaa, itse asiassa juuri edelllisenä iltana, ennenku tosta aiheesta kirjotit..sanoin miehelle, et mua epäilyttää, et onko mulla nykyään edes maitoa rinnoissa, kun ne oli ihan tyhjät ja veltot, niinku kaks nahkarukkasta (tosi kivaa by the way :) ).. ja mulla tulee kans nykysin sellasia kivistyksiä/kiristävää tunnetta nänneihin sillon, ku poika syö tai tosi usein ihan muutenkin.

meillä kans mennään perusrokotuksien mukaan. tosin, en tiiä kuinka pienelle voi tai kannattaa antaa hepatiitti rokotteita? mut me tullaan varmasti matkusteleen lapsen kans (toivottavasti) lähes kuten ennenkin, joten se vois olla tarpeen jossain vaiheessa ainakin. ja toinen harkinnassa oleva on sit se influenssa rokotus, eikös se ole nyt "uutuutena" tarjolla pikkusille nyt myös vanhusten lisäks, jos sen siis haluaa ottaa? vai olenko käsittäny ihan väärin, koska sekin voi olla mahollista ehkä jopa todennäköstä :)

tänään ku pääsin lääkäristä, yritin mennä imettään hoitohuoneeseen, mut ne kaikki oli varattu. sattumalta mun neuvolatäti oli huoneessaan ja antoi mun jäädä imettään sinne, kun hän itse lähti jonnekkin huiteleen. no punnasin sit pojan siinä samalla "salaa". painoa oli täyden vaipan ja perus vaatteiden kanssa 4890 g. ai niin ja mun hemoglobiini oli jälkitarkastuksessa 147 eli tosi hyvä. ja koska poika itki koko jälkitarkastusajan ruokaa, en muistanu kysyä YHTÄÄN mitään, joka oli mielessä sinne mennessä..

nimijuhlat lähestyy..enää 2 päivää jäljellä ennen sitä. ja stressi kasvaa ja jännitys. ja miten ehdin leipoa 3 juustokakkua ja 3 suolasta piirakkaa sekä banaanikakun ja erikoisruokavalioisille viljattomat versiot..aaaargh..ja poika ei syö kuitenkaan tippaakaan pullosta, ku ei olla jaksettu totutella pitkään aikaan.. no täytyy passittaa mies pitkälle kävelylle pariin otteeseen. mut nimi on nyt lyöty lukkoon :)

no mut nyt alan seuraan muodon vuoksi ohjelmaa.

Apuva mikä yö takana!! Pupu nukkui 22-00 ja sitten heräs kiekumaan jA hymyilemään ja kattelee ympärilleen ja minä tyhmä aloin höpöttelee sille niin eipä enää onnistunu rinnalle nukuttaminen kun alkoi sellanen parin tunnin huuto. Paukkua tuli ja tissi ei kelvannut ja loppuyö heräiltiinkin puolen tunnin-tunnin välein... Tutti kelpasi välillä mutta tippuessaan alkoi taas itkuraivarit. Mä en kestä ku tähän asti menny rauhallisesti tissitellessä... Pitäisköhän kokeilla omaan sänkyyn laittaa nukkuu ku toi nukkuminen on tollasta viuhtomista. Ei ole kauhean palkitsevaa yrittää imettää kun toinen raapii kynsillä ihan hulluna.

Op, juu tääl on tyhjä säkit -fiilis ;)Mutta siitä huolimatta jotain tuo pupu tuntuu imevän ja kyl sitä puklua ja kakkaa tulee että kaipa tuo riittävästi apetta saa... Tuntuu että tisseistä ei vaan heru niin usein eikä oo sellaset ylitsevuotavat enää mutta kaipa tuo on jotain maidontuotannon tasoittumista :/

Tähti, mullekin tuo rintaraivari -käsite on nyt tullut tutuksi :) pitkää pinnaa siihen vaaditaan ilmeisesti mutta mä oon päättäny että periksi en anna että sen kun raivoo aikansa, kyllä se maito jossain vaiheessa maistuu. Tosin nyt en tiiä kelpaisko tuo pullokaan sen paremmin..

Näyttäis olevan ihana ilma ulkona, täytyy mennä käppäilemään, harmi kun nukuttaa niin hitosti yön takia!

HUOMIO!Mun sähkis saastunut ja kaikki tiedotpäässyt jonkun muuntietoon. Nyt pitäs vaihtaa salasana Spaceen,ettei kukaan tuntematon pääse niihin tiedostoihin käsiksi.

Op, mulla on ollu alusta asti tommonen olo että tissit on tyhjät. Mun tissit ei oo siis ees kasvanu yhtään imetyksen myötä, eikös se yleensä oo tapana? Mutta kyllä sieltä maitoa edelleen tulee, poika nieleskelee (ja kasvaa!!) todella hyvin pelkällä rintamaidolla. Mun on jotenkin paljon helpompi imettää toisesta (vasemmasta) tissistä, joten päiväsaikaan imetän paljon mieluummin siitä. Yöllä imetän kyljellään ja sillon on helpompi taas imettää oikeasta rinnasta. Mulla kun on niin riipat tissit niin imetän aina kyljellään ollessani siitä "päällimmäisestä" tissistä. Jotenkin toi kyljellään imetys on muutenkin niin hankalaa mulle, en oiken löydä sopivaa asentoa. Mieluiten imetän istualtaan, mutta yöllä en jaksa nousta ja sillon imetän aina kyljellään.

Meillä oli tänään jo 3kk neuvola!! Poika oli taas kasvanu kovasti, 7065 grammaa ja 62,5 senttiä. Melkonen jässikkä! Tuli sit se eka rokotekin. Pelkäsin etukäteen mitä siitä tulee, mutta ei poika onneks kauheesti itkenytkään. Pieni itku tuli siinä heti, mutta se meni pian ohi ja sitten poika alkoi taas hymyilemään ja juttelemaan. Mulle olikin yllätys, että nykyään rokote annetaan reiteen, mä kun luulin että edelleen se laitettais pyllyyn. Poika hymyili muutenkin koko ajan, neuvolantäti kirjottikin korttiin että "tarkkaavainen hymypoika". Varasin noita suppoja, jos toi rokote nostaa kuumeen, mutta ainakin toistaiseksi poika on ihan tyytyväinen. Nukkui pari tuntia aamulla ja nyt hän meni taas ulos nukkumaan. Kohta varmaan lähdetään lenkille kun on niin nätti ilmakin.

Muakin väsyttää, meillä poika on ottanut tavaksi herätä jo kuudelta aamulla.. Tänään se ei haitannut kun muutenkin piti nousta jo seittemän jälkeen ylös ja lähteä sinne neuvolaan, mutta normaalisti ois kivempi nukkua vähän pitempään. Toissailtana poika nukahti jo Salkkareitten aikaan yöunille ja sitten olikin kivaa, kun hän heräsi jo viideltä aamulla pirteenä!! Mä kun en ihan vielä salkkareitten aikaan unta saa, niin jäi mun unet sitten vähemmälle. Toki poika heräsi tossa välissä monesti syömään, mutta ei kuitenkaan herännyt silleen kunnolla ollenkaan.

No mä lopetan, piti tulla vaan pikasesti käväsemään mutta kummasti aika aina menee jos ryhtyy jotain kirjottamaan. Nyt ulos lenkkeilee!!

täällä ei tosiaan sitten nukuttu viime yönä sen eilisen super nukkumisen takia! huh huh. nyt on olo, ku olis pahempikin krapula, kun vedettiin tirsoja klo 10-14 enenpi ja vähempi yhtenäisesti. ja uni painaa. käytiin ylhäällä aamupalalla siis tossa 8-9 aikaan, kun poika taas vaan tapitti mua ja ähisi jotain. apua, ku muistin just, et pitäis hakea meidän nimijuhliin astiat..ja mies on kiireinen koko päivän..nyt sumplimaan sitä asiaa..

Me ollaan touhuttu ulkona. Poikakin nukkui rattaissa tunnin unet. Nyt takapihaa koristaa lumiukot ja lumivallit jne...=)

Olen nyt eilisestä asti stkeesti vaan lykkiny tissiä pojalle suuhun ja ottaa lopultakin sen,mutta eka huutaa naamapunaisena siinä ja heittää itseään tönköksi. =/ Saattaa myös kesken syömisenkin hetken älähtää ja jatkaa sitten. Yö meni pelkällä tissittelyllä ja tänään vain kerran saanut maitoa pullosta. =) Jospa poika tajuaisi taas alkaa imemään tissejä...*toivossa on hyvä elää*

Täytyy lähteä kauppaan. Ajattelin tehdä mun lempiherkkua ruoaksi, karjanlanpaistia. *nam* Tuota tulee yleensä vain jouluisin syötyä ja joskus isäni luona.

Nyt menen ja se kuka osaa, käy vaihtamassanopeasti sen spacen salasanan....

Oi miten ihana ilma!! Käytiin pojan kanssa vähän kaupoilla ja käppäiltiin ulkona. Laitoin myös Muumi-vaipoista näytteet valmistajalle, kun meidän ostamassa paketissa kaikki vaipat hais erittäin voimakkaasti liimalle tms. Tuli ostettua taas vähän kaikenlaista vaikka rahat on tiukilla.. En osaa olla ostamatta! Kahden viikon päästä vasta Kela muistaa taas mua.. =(

Mullakin oli Nuppu jossain vaiheessa sellanen fiilis, et tissit on tyhjät säkit ja pelästyin, että nyt loppu maidon tuotanto. Mut se olikin vaan kait sitten sitä että tuotanto tasaantu.

Vitsi Simballakin on iso jössikkä jo!Tää meidän kaveri tulee vähän perässä.. Mut ei sillä väliä kunhan kasvaa eikä nälkiinny!!

Nyt syöttämään!

Jumbis, kävin vaihtaan sen salasanan. Laitatko sinne osoitteeseen oman uuden mailiosoitteesi niin saat sen uuden salasanan myös? Laitatko Catriina myös mailia sinne, niin laitan sen salasanan sinulle ja ehkä sinä voisit laittaa sen muille, kun olet hoitanut tuota spacea? Minä en ole ihan varma osoitteista, että kenelle pitää laittaa...

Nyt iltapuuhiin ja pikaisesti sänkyyn, poitsu heräillyt viime yöt tosi tiuhaan ja minulla ihan silmät ristissä. Mikähän nyt oikein on, kun "rytmi" on muuttunut ihan sekavaksi, enää nukkuu max 2-3 h yöllä, kun jo pitkään oli noin 4-5 tuntia se eka pätkä...

Jumbis, kiitos että ilmoitit ja Tähti, kiitos että vaihdoit salasanan, varsinkin kun itse laitoin osoitetiedot ym. meidän spaceen. Tähti tai Catriina, ilmoittakaa sitten kun tiedätte että mikä on helpoin tapa saada meille kaikille uusi salasana.

Kirjoitan myöhemmin lisää, täytyy saada yks työjuttu valmiiks kun vauva vielä nukkuu...

Tähti, laitoin juuri spaceemme postia ja kyselin uutta salasanaa. Välitän sen sitten teille muille.

Eilen Amelie matkusti eka kerran junalla. Kerroin siitä hieman myöhemmin lisää...

Catriina ja Amelie 3 kk ja 6 päivää

Heipsis

Eikös tehdä niin että laitetaan kaikki s-postia spaceen ja se jolla on salasana tiedossa eli nyt joko Tähti tai Catriina vastaa tuohon s-postiin ja laittaa salasanan paluupostina. Ei kai sillä väliä kumpi vastaa kun eiks se näy sitten vastattuna postina kummallekin niin e tuu kahteen kertaan vastattua? Tää oli sit vaan mun ehdotus enkä tiiä toimiiko :)

Viime yö meni kuin unelma. Mitenköhän noi yöt on välillä niin erilaisia? Hassua! Rintaraivareita ei yöllä tullut yhtäkään vaan vauva söi reippaasti ja sitten taas nukkui.. Ajattelin jättää rela-tipat hetkeksi pois jos ois vähemmän masun kipristelyä kun ei tuota veri-kakkaa oo enää ollu onneksi!!

Ihana ilma taas! Onpa onni kun on saanut vauvan kevättä vasten niin koko ajan kuljetaan valosampaan suuntaan... Ai niin eilen kelpas pullo kun mies syötti heti vauvan herättyä ja mä pysyttelin tissieni kanssa piilossa ;) Hyvä niin ettei mennyt taas 60ml rintamaitoa haaskuun :)

Eilen tehtiin Pupun jalanjälki-maalauksia ja onnistui vihdoin ja viimein. Pupusta oli varmaan kivaa painaa jalkaa värikuppiin ja paperille monta kertaa :) Tai sitten ei, mutta eipä tuo ainakaan itkenyt. Nyt voi alkaa tehtailemaan siis kiitoskortteja :) Onko kellään sellasta vauvakirjaa täytettävänä? Me saatiin siskolta sellanen kastelahjaksi ja oon nyt alkanut heti täyttämään sitä ettei jää tyhjäksi koska omani aikananaan jäi hieman vajaaksi :)

Mutta nyt heissulivei taas ja muistakaa siirtää kelloa ens yönä ;)

Nuppu ja Pupu

Nyt sujuu taas imetys ilman itkuja! JEE! =)

Mullaon edelleen samanvanha sähkisosoite, mutta salasanat jouduin vain vaihtamaan joka paikkaan missä olen kirjautuneena. =/ Tosi inhottavaa tollaset valejutut jne...Tämä jotoinen kerta kun vaihtelen salasanoja, eikä ne ehtinyt olla käytössä päivääkään kun jo mies ilmoitti mun sähkiksen olevan saastunut...eli jostain ehti sit taas joku nappasta mun osoitteni.

Oltiin ulkona taas ja aivan mielettömän ihana ilma! Aamulla tein vähän kevätsiivoustakin meillä ja kasattu tarpeettomia rojuja pois. Pitäisi kokeilla Yamoa ulkona nyt kunei tarvitse toppahaalaria tunkea sinne alle,vaan kevyttoppis riittää.

Nuppu: Meillä on molemmilla lapsilla sellaset täytettävät vauvakirjat. Niihin on kiva merkata kaikkea jne...

Nyt ruokaa laittamaan ja odottelen siskoani kylään. ;)

Jumbis

Yhteistyössä