Tammimammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nyt on niskalimassa väännetty 3 juutokakkua, 1 banaanikakku, 3 fetapiirakkaa ja erikoisruokavalio leivokset. oon naatti ku mikä. poika varsinkin pitäny 2 edellistä yötä mua ihan hereillä..jotenh nyt tuntuu, ettei enää järki ees kulje. no huomenna tää stressi on ohi. jja arvatkaas paljo makso 150 g pensasmustikoita stokkalla 3, 95 €!! juhliin on kyl saanu palaan sievoisen summan, ei uskalla rrs laskee..huh.. no kerrankos sitä poiika ssaa nimen. ilmotan sit huomenna, kuin meni ja mikä tuli nimeks.. niin jo pääsen sinne spaceen.

Niin loppui meidän sairastamattomuus...Tyttö taas oksentelee ja nyt on paljon agressiivisempi pöpö kyseessä. Ei pysy mikään sisällä ja oksenta vaikka ei mitään mahassa edes olisikaan. =((( Voi tuota pientä tyttö rukkaa...ehti hän olla taas viikon terveenä.

Viimeyö siis valvottiin ja pojan suhteen taas meni hienosti. Nukkui tosi upeasti ja otti rintaa nätisti...

Mutta nyt pikkupotilas kutsuu ja poikakin...Mies vielä töissä taas, kiva yksin täällä miettiä mitä teen tytön suhteen...

Jumbis

No niin, nyt on vihdoinkin vähän aikaa kirjoitella :) Poitsu kävi lenkillä isänsä kanssa ja meni nukkumaan ulkovaatteet päällä omaan sänkyynsä.

Heti alkuun, kun täällä oli puhetta joistain kasvukäyristä, niin onkohan sellasia missään netissä saatavilla? Kun meidän neuvolassa ei ole puhuttu semmosista mitään ja kerran yritin kysellä, niin sanottiin vaan, että ei semmosilla katsota mitään että he seuraavat vain vauvan vointia ym. että onko virkeä jne. niin silloin kasvaa normaalisti. Onhan se varmaan hyvä ettei pilkuntarkasti seurata ja vertailla mittoja, mutta olisi kuitenkin kiva joskus vilkaista, että missä mennään keskiarvokäyriin verrattuna...

Lumi, kiitti niistä mun äitiini liittyvistä kommenteista! Niinhän se varmaan on, että jotain muuta siellä on taustalla ja jotain omaa pettymystä tms. On vain joskus ikävää, kun tulee itselle sellanen "syyllinen" olo, että omat asiat menevät paremmin/helpommin kuin hänellä mennyt aikanaan ja ei oikein tee mieli hirveästi kertoilla omista asioista hänelle, kun sitten tulee niitä kommentteja heti.

Onko muuten kellekään sanottu, että vauvalle pitäisi antaa kamomillateetä ja sokerivettä? Minun anoppi on kysellyt, että joko niitä annetaan ja on ollut vähän epäileväinen, että miksi me ei sellasta anneta... että vauvat tarvitsevat nesteitä kasvuun ja aivojen kehitykseen. Onko mulla mennyt jotain ohi?? Ei me olla tuollaisia annettu...

Spacen kuvat olivat ihania, on niin kiva nähdä muitakin vauvoja ja tuollaisia vastasyntyneiden kuvia :)) OP, mistä olet saanut sen ihanan villasetin?? Se oli niin nätti ja pehmoisen oloinen. Ja ne teidän vauvakuvat ovat huippuja, kun osaiskin itse ottaa tuollaisista fiksuista kuvakulmista, niihin saa niin paljon enemmän tunnetta mukaan.

Simba, kyselit siitä mahallaan kannattelusta, niin meidän poitsu alkoi kannattelemaan itseään paremmin pääsiäisen aikoihin, n. viikkoa alle 3 kk siis. Aikaisemmin kyllä harjoiteltiin jonkun verran, mutta tuntuu, että sitten melkein yhtäkkiä alkoi kannattamaan paremmin ja nyt tämän viikon on jaksellut paremmin ja tuntuu että tykkää siitä myös enemmän. Välillä nostan myös hoitoalustalla masulle ja katselee mielellään ratisevaa kukkaa ja yrittää haukata siitä palaa irti ;-))

Kun sinä olet Rosa vissiin enemmän pumppaillut sitä maitoa, niin mihin aikaan päivästä pumppaat? Ja onko se aina esim. imettämisen jälkeen heti vai jonkun ajan päästä? Tai kuka vain, onko teillä jotain "rutiineja/niksejä" pumppaamiseen? Minä en nimittäin saa sitä maitoa irti millään pumpulla, olen kokeillut 1,5h imetyksen jälkeen, tuli yhteensä 60ml ja sitten about 0,5h imetyksen jälkeen ja tuli vain 20ml ja sitten vielä yritin tunnin (!) pumpata niin sain kasaan toiset 20ml. Ei tuolla vauhdilla kyllä viitsisi sitä kallisarvoista nukkuma-aikaa tuhlata iltasyöttöjen jälkeen. Olikohan se muuten Nintsu, joka pumppasi sen yöpullon edellisenä päivänä? Onko teillä jatkettu sitä rutiinia?

Kyllä minä taidan luopua omista menoista ja miehen yösyötöstä tuon imetyksen ajaksi, jos ei helpommin ala tulemaan tuota maitoa.

Lumi, kyselit muuten "apuja" siihen työasiaasi. Se on kyllä varmasti todella vaikea päättää, että mitä teet. Joskus luin sellaisen vinkin liittyen vauvanhoitoon/kotona olemiseen/työhön palaamiseen, että se mikä tällä hetkellä tuntuu oikealta/sopivimmalta sinulle, niin on se paras ratkaisu ja sitä todennäköisesti et tule katumaan oli se sitten kumpi tahansa. Tuliko teille muuten se au pair? Muistelen, että joskus oli siitä puhetta? Eläminen täytyy kustantaa jotenkin ja jos sinulla on todella mieluinen työ ja pelkäät ettet pääsisi enää samaan, niin päätös on varmasti hankala. Luuletko, että saisit samantyylisen työpaikan sitten kun olisit valmis palaamaan työelämään uudelleen useamman vuoden jälkeen? Vai tippuuko siellä "uraputkesta" kokonaan?

Minun piti muuten aikaisemmin kommentoida tuota sinun, Lumi, työntekoa, että kyllä se on aikamoinen suoritus, että olet pystynyt tekemään töitä noin pienen vauvan kanssa. Sinulla ei varmaan ole suuria univajeita?? Itse en voisi kuvitella työntekoa tässä sivussa, kun minulta ei onnistu edes ruuanlaitto tai siivoaminen. Selviän just ja just vauvanhoidosta ja omista ja vauvan pyykeistä. Jos pystyisit aluksi vaikka vähentämään työntekoa samassa firmassa, niin pystyisitkö sitten myöhemmin palaamaan täyspäiväiseksi? Itse varmaankin yrittäisin neuvotella työajanlyhennystä aluksi.

Minun pitäisi itse palata töihin kesällä (kesä/heinäkuussa) ja en vielä tiedä, että miten se tulee onnistumaan... ihan karmaisee koko ajatus olla erossa poitsusta sitten päivät. Kyllähän siihen tottuu itse pian, mutta pelottaa, että miten mies sitten selviää kotona ja saako hän rauhoitettua poitsun, jos tulee kova itku... nyt se ei oikein ole onnistunut, mutta voi johtua siitä, että itkun syy on usein nälkä ja se "pelastus" löytyy vain minulta ;)) Olen miettinyt itsekin, jos pystyisi kesän ainakin tekemään lyhyempiä työpäiviä että saisi olla enemmän vauvelin kanssa...

Meillä oli muuten tänään kylässä perhe, jolla 3- ja 6-vuotiaat lapset ja käyttäytyivät kyllä niin mallikkaasti, että silmät meinas pudota päästä! Istuivat tapittivat paikoillaan jalat yhdessä niin nätisti eikä ollut huutoa, juoksemista tai tavaroiden paukuttelua. Jaksoivat jutella aikuistenkin kanssa ihan nätisti, isompi kyllästyi sitten ja hänelle löydettiin filmi, jota hän mielellään sitten katsoi loppuajan. Pienemmän teki mieli vähän "irrotella", mutta malttoi kuitenkin, kun vanhemmat komensivat olemaan rauhallisesti.

Tänään juhlittiin siis poitsun 3 kk syntymäpäivää kakun kera =))) Kakkua väännettiin kyllä useampi tunti eilen, mutta hyvää tuli, nam!

Tähti ja poitsu tasan 3 kk

huh huijjaa! nyt ne nimiäiset on ohi ja nimi julkistettu, käyn sen laittaan spaceen täs viel samantien, niin tiedätte munkin pojan nimen. kirjottelen kuin meni, sit ku on vähä enempi järkeä jäljellä..zzzZZZzzz.

Kiitos Catriina spacen tunnuksista!! Pääsin sisälle ja kirjoitin jopa kommentin, mutta valokuvien lisäämiseen tarvitsen vähän aikaa.. Aivan ihania vauvoja teillä kaikilla! Ja ihan totta, niinkuin joku jossain vaiheessa sanoi, että tulitte heti vielä paljon tutuimmiksi kuvien ja oikeittein nimien kautta!

Meillä neiti kääntyi eilen ensimmäistä kertaa selältä mahalleen sängyn päällä! Ensiksi ajattelin, että se oli vahinko, mutta toisti sen viisi kertaa, aina kun käänsin hänet takaisin selälleen! Lattialla ei vielä ole yritystä kääntymiseen, ainoastaan, jos käännän hänet kyljelleen, siitä kääntyy mahalleen. Nyt tuntuu, että ihan parin päivän sisällä neiti on hurjaa vauhtia kehittynyt! Ilmeisesti tuo kolmen kuukauden rajapyykin häämöttäminen näkyy.:)

Tähti; en ole minäkään kuullut tuosta sokeriveden tai kamomillateen antamisesta. Kuulostaa hurjalta! Minun mielestä meillä on neuvolassa nimenomaan sanottu, että pelkkä rintamaito ja/tai korvike riittää, että ei tarvitse edes tavallista vettä antaa.

Mutta nyt nukkumaan, kun joka ilta tahtoo nukkumaanmeno venyä ja vanua..

Laura ja Pikkuneiti kolmea päivää vaille 3kk!

Nyt on uudet rattaat tilattu ja odotellaan vain koska saadaan...pitäisi tulla ihan kotiovelle.=) Jotain kivaa sentään tälleviikolle.

Pojan kanssa imetys taas sujuu, mutta tarvitsee lisämaitoa. Jotenkin tuntuu,että kun ostin sen Nuk:n tuttipullon, alkoi imetys sujumaan myös...se tuttipää kun muistuttaa hyvin paljon rintaa.Täytyy hommata lisää noita tuttipulloja, saadaan niihin myöhemmin tytöltä sit nokkamukipäät. =)

Yöllä tyttö ei oksentanut kuin kerran. Ehkä toi ripuli/oksennuslääke auttoi mitä mies haki. Ihan törkeen kallista mutta kuulemma parempaa kuin Osmosal. Meillä on Floridrallia, siinä samassa mukana maitohappobakteeri.

Mutta nyt puunaa vanhat rattaat kuntoon ja sit kiikuttaan matkahuoltoon. =)

Jumbis

Hiphei

Kävin uuden space-salasanan kunniaksi lisäämässä muutaman kuvan :)

Onko muilla vaikeuksia kylvetyksen kanssa? Mä oon yrittänyt siirtää ton homman kokonaan miehelle kun oon tosi epävarma sen suhteen. Viime kerralla meinasi melkein pupu tukehtua kun sen pää meni veden alle! Arvatkaa vaan millanen huuto ja itku tuli meille molemmille. Onneks mies tuli pelastamaan tilanteen mutta mä säikähdin kyllä tosi paljon siitä :( ihan kauhea olo vieläkin.

Jumbis, tosi hyvä jos on imetys alkanut vihdoin lisääntymään. Voihan se olla ihan mahdollista kai saada vielä vauva täysimetykselle mutta vaatii varmaan sitten pitkää pinnaa ja sitkeyttä =)

Tähti, mä oon luullu että noi sokerivedet yms on vanhan kansan tapoja saada vauva tyytyväiseksi. Tämän päivän suositus taitaa olla että lapsi ei tarvitse muuta kuin maitoa jos on täysimetetty tai korvikeruokittu. Munkin äiti oli ihan ihmeissään että en anna pupulle keitettyä vettä ;) Hän on tainnut 27 vuotta sitten antaa :)

Tylsää kun pupu tänään nukkui "vaan" 2,5tunnin päikkärit kun välillä vetänyt 4,5 tuntiakin :) noh, mutta enemmpi seuurustelua ja yhteistä aikaa;)

Mukavaa viikon alkua!

Nuppu, meillä mies on hoitanut alusta asti vauvan kylvetyksen ja hyvin on mennyt. Sitten kun vauva istuu kunnolla ajattelin kokeille itse. :-)

Raapiiko teidän vauvat itseään imetyksen aikana? Meidän Amelielle pitää olla "hanskat" kädessä... muuten on päänahka ihan haavoilla. Silmiään ja korvia myös raapii. Ei auta edes kynsienleikkaus kun kynsiä ei uskalla ihan minimittaankaan leikata.

Viime perjantaina siis junailin Amelien kanssa siskoni perheen luokse 160 kilometrin päähän. Reilu tunti junassa vierähti. Kanniskelin neitin junan käytävällä. Turvakaukalossa hän ei viihtynyt yhtään ja kovasti tarkkaili äidin kainalosta kanssamatkustajia ja ympäristöä. :-D

Mukavaa viikkoa kaikille!

Catriina ja Amelie 3 kk ja 8 päivää

Meillä 3 kk neuvola takana.. Ja voi sitä itkua rokotuksen jälkeen!! Mullakin meinas tulla parku, onneksi oli mies mukana vähän "jäähdyttelemässä" tilannetta. Mutta, meidän poijjaan strategiset on nyt 56,5 cm ja tasan 5 kg!! Kuukaudessa tullut siis 1,25 kg lisää! Onpahan tuo pulskistunutkin.. Kannattelee päätä hyvin, hymyilee ja ääntelee kirjoitti terkkari neuvolakorttiin.

Tähti, kysypä ens kerralla neuvolasta että saisit nähdä sen kasvukäyrän. Se on nääs niillä, sinne ne tädit (ja sedät? onko kenelläkään neuvola-setää??) merkkaa palloilla pituutta ja painoa. Meilläkin painokäyrä pompsahti nyt sieltä alle alimman käyrän keskikäyrälle! Joo siitä yösyötöstä, ei olla enää kahteen kuukauteen annettu pullosta yöllä. Mutta silloin ekan kuukauden ajan kun sitä tehtiin, niin mä pumppailin pitkin päivää maitoa (kun tuo meidän pikkuveijari söi n. 20 ml vaan kerrallaan) ja illalla aina molemmat rinnat tyhjäksi. Niitä maitoja sitten yöllä 3 tunnin välein annettiin. Kun opin imettämään kyljellään, aloin imettää yölläkin, ja nyt yleensä jopa nukahdan imettäessä! Sit herään kun rintakumi on jossain pojan alla ja mulla tissi paljaana.. =) Sanos Tähti anopillesi että on menneen talven lumia tollaset kamomillateet ja sokerit. =) Sokerihan on tehokas kivunlievittäjä vauvoilla, mutta sitä ei tulis missään nimessä vielä antaa. Muistan ku joskus olin lastenosastolla työharjoittelussa, ja siellä annettiin tippa sokerivettä vauvan suuhun ennen kivuliaita toimenpiteitä (esim. tipan laitto).

Catriina, meidän poika raapii itteänsä ja mun tissiä imettäessä oikein urakalla. Ollaankin molemmat sitten pienillä verinaarmuilla.. En tiiä mikä juttu tuo on!

Meilläkin kylvetys on pääasiassa isän ja pojan homma, mutta muutaman kerran oon kylvettänyt kun on ollut kakassa tai pissassa tai puklussa koko poika. Ja on kieltämättä aina pelottanut, että poika lipeää käsistä ja lumpsahtaa veden alle. Mutta, onneks vauvat pidättää automaattisesti hengitystään joutuessaan veden alle. Ymmärrän kuitenkin että ootte Nuppu Pupun kanssa säikähtäneet molemmat!

Jaaha, täytyy käydä kattomassa Space. Poika nukkuu sikeästi neuvola-rääkkäyksen jälkeen..

Nintsu + pieni mies 3 kk + 1 päivä

Joo, niin ne "sokerilitkut" on varmaan sitten ollut ennen vanhaan niin kuin vähän epäilin, mutta anoppi niin sitkeesti on kysellyt niistä, että en ollut itsekään enää varma, että voiko sellasia antaa. En aio kyllä antaa ja täytyy sanoa miehellekin, että yrittäisi nyt selvittää sille anopille, että ei sellasia enää anneta!

Meillä onkin rokotukset ja 3 kk neuvola vasta ensi viikolla, että pitää sitten inttää, että näyttäisi nyt ne käyrät meillekin...

Meilläkin poitsu läpyttelee tissiä ja mun vyötäröä syödessä, mutta se on vissiin ihan hyvä juttu, kun oppii sillä tavalla hahmottamaan "ympäristöä" paremmin. Mä olen saanut kynnet leikattua melko hyvin, että ei onneksi pysty raapimaan. Kerran oli jäänyt terävä kulma ja yöllä oli itsensä raapinut ja oli ihan punaiset naarmut ympäri kasvoa :( Pitää tosi usein leikata niitä ja pitäisi ostaa sellanen hellävarainen kynsiviila ja sillä pehmitellä teräviä kohtia.

Poitsu on tänään nukkunut hyvin unia sisälläkin =)

piti komenttoida tohon sokerilitku juttuun kans,että en ole kuullut ikinä moisesta. Kovasti meidän äiti aina tyrkyttää hunajavettä tytölle kun kipee,mutta mä en pidä koko hommasta,sillä varjelen tytön hampaita mahdollisislta ylimääräisiltä sokereiltä...tosin onhan noi pillimehut melkein sama asia.

Oltiin melkein tunti ulkona ja poika nukkui yamossa nätisti. nyt menossa takapiharattiden putsaus...kävin varastosta hakee tytön ikivanhat rattaat..jotkut 80-luvun emmaljungat. saa poika nukkua päiväunet takapihalla ja kun ilmat alkaa olemaan lämpimiä, uskallan tota ikkunaakin pitää auki vaikka tyttö ei nukkuisikaan sisällä...

Nyt saapuu mummit kylään ;)

Hihii, Nintsu, on teidän yösyötöt ihan kun meillä. Ite herään yhtäkkiä kun poika nukkuu vierellä, kumi on jossain tissin, kyljen tai pojan alla (kerran tiukasti pojan kädessä) ja tissi paljaana :D Varsinainen yöshow. Joskus olenkin ajatellut, että oispas näky jos joku ulkopuolinen tulisi keskellä yötä kattoon.. Syötätkö yhä muuten Nintsu kumin avulla joka syötöllä? Me joudutaan yhä siihen turvautuun, ei poika vaan huoli ilman. Taidan olla niitä jotka saavat räveltää noiden kumien kanssa hamaan loppuun saakka. Mutta.. ihmetystähän sekin, eli hyvä niin!

Ja Jumbis, ihanaa että syötöt taas onnistuu ja onnea uusista rattaista! Aina piristävää hankkia uutta ja kivaa. Itsekin haaveilen salaa uusista pirteämmän värisistä rattaista, kun mulla tommoset mustat, kun nykyjään on niin ihania kuoseja. Tilasin muuten sen Yamon kantorepun. Ajattelin et mieskin sit pääseen paremmin kanteleen kun liinan kanssa voi olla vähän säätämistä. Katottiin kahdestaan värit ja päädyttiin ruskeaan, taisi olla sulla sama? Vielä en ole vahvistusta saanut, joten toivon että tilaus olisi mennyt läpi ja me saatais tuo reppu pian. Ergossa luki joka paikassa että sitä saa käyttää vasta n.5kk ikäisellä, ja yamoa se 3kk. Vaikutti päätökseen ja sen kans et yamo oli halvempi ja kivemman näköinen kaupan päälle. Oot Jumbis ollu tyytyväinen?

Enpä minäkään ole kuullut tuosta sokerilitku jutusta..

Meillä ei tissilla raavita päätä, joskus saattaa vähän raapia tissiä, kun availee ja sulkee kämmentään syödessä, muttei kyllä varsinaisesti raavi.

Poitsu on ollut aivan ihan viimeisen viikon. Hän on ruvennut nauramaan ääneen, ja on niin ihanaa saada vastakaikua omille höpinöille ja touhuille :D Hän hymyilee kun näkee mamin aamulla ja sit kun hassuttelen ym. Jotenkin niin sööttiä kun hän ei oikein osaa nauraa ja kuulostaa enemmän semmoselta hirnumiselta! Mut siitä saa kyllä energiaa arjen keskelle. Muutaman kerran on jo mahalleen kääntynyt ja kannattelee päätään jo hurjan hyvin. Esineetkin saavat jo leikkimatolla kyytiä ja välillä vahingossa päätyvät pikku nyrkin sisään vähän koekiltavaksi, josko saisi hyvän otteen. On se kylä ihana seurata kehitystä!

Meillä vaihettiin korvike Nanista Tuttelin Omneoon jossa proteiini on pilkottu helpommin imeytyväksi, ja se on auttanyt myöt poitsun ilmavaivoihin :):):)

Niin ja onnea Oplle ristiäisistä!!! Ja kiitti Catriina uudesta salasanasta. Kirjoittelen taas huomenna, kerrankin ei oo remppamiehiä kotona! (ne kävi taas tänään)

Ulla ja poju 2,5kk

Kyllä oli mummeilla taas työtä täällä. Tyttö oksens toisen mummin päälle ja sit sitä kylvetettiin ja pestiin lattioita,mattoa ja sohvaa. Huomenna taas lääkärireissu edessä...=(Tyttö ei huoli juotavaakaan kunnolla enään ja niin näytti päivällä kaikki olevan jo ohitse.

Ulla: Kuosi on mulla sama. =) Aivan ihana mun mielestä toi Yamo ja tosi näpsäkkä laittaa päälle. Lonkalle laittoa pitäis harjoitella tytön kanssa ja sainkin opastuksen siihen miten se reppu asetetaan päälle tuossa. Ergossa onkin enemmän noita naruja mitä joutuu laittamaan...Toivottavasti tekin pidätte sitten Yamostanne. ;)

Kävin katsomassa ja huomenna pitäs olla rattaat jo meillä. Otin rohkeena beiget, kun aina olut tosi tummansävysiä. Onneksi on konepestävät kankaat.

Nyt tuijottamaan telkkua kunlapsetkin yöunilla.

Jumbis

Heissulivei

Ulla, mä oon imettäny kans koko ajan kumilla. Pupu ei huoli rintaa ilman, oon kokeillu ihokontaktia ja pupu kyllä löytää rinnan mutta ei todellakaan ala imeä, korkeintaan nuolee nänniä. Mä oon jo kyllästynyt kokeilee ilman kumia että näin mennään varmaan loppuun asti :) Yöt meilläkin ihan saman kuulosia ku sulla ja Nintsulla :)

Tissillä käy Pupunkin kädet. Välillä näyttää siltä kun yrittäisi kaivaa silmät päästä ku ei toinen varmaan oikeen tajua että se voi sattua. Tissiä kans raavitaa välillä ku oikein hermostuttaa :) Noita kynsiä on kyl vaikea leikkaa tosi lyhyiksi ku pelkää että menee liian lyhyeksi.

Tänään aattelin vaunuilla Variston lastentarvikeliikkeisiin kun rahaakin tullut Kelalta ;)

Me saadaan BabyBjörnin rintareppu siskolta... Mahtaakohan se olla mistään kotoisin.. Kantoliinaakin pitäis joskus taas kokeilla jos sujuiskin :)

Jumbis, meiän vaunut on vaalean beiget ja vielä ei oo kurassa, tosin taitaa kurastua vasta kun Pupu alkaa viihtymään kurassa ;) Mutta vaaleat on kyllä pirteät kun niin paljon näkee vielä niitä tumman sinisiä..

Ja nyt aamupuuhat jatkuu. Pupu on niin suloinen kun nukahtaa tissille :)

nuppu, enhän minä nyt sun kuville naura, enkä kenenkään muun.. siis en minä osaa ottaa sen kummempia kuvia, ku tekään :) se on toi mies, joka saa ne näyttämään hyvältä. ja se sanoikin teille, et saatte otettua yhtä hyviä kuvia 10 vuoden intensiivisen harjoittelun tuloksena :)

meillä poju on ruennu viihtymään lelukaaren kanssa, mikä on tosi kivaa, niin voi jättää sen sen pariin ja ite tehä jotain muuta. myös sitteri kelpaa nykyään. siis aivan mahtavaa. tätä on jatkunu nyt ehkä 2 viikkoa, sitä ennen ei oikein kelvannu ku syli. mut nytkin se tuolla potkuttelee sitterissä lelukaarta tuijotellen ja hihkuen, ihanaa! tänään on myös selkeästi tullu enempi hymyilyä, niinku se oikeasti jo haluais hymyillä. aamulla tuli ihanan vienot hymyt, kun kysyin onko poika äidin kaveri!

enpä ole minäkään kuullu noista sokeriliemistä yms. laitoksella sanoivat tosiaan, et ne antaa sokerilientä, jos vauva on siinä lähtöhetken lääkärin tarkastuksessa kauhean jännittyny, kun lonkkia tutkitaan, et ne rentoutuu siitä. joten ehkä se on tosiaan ollu ennen vanhaan joku kiva kikka, jolla saada vauva tyytyväiseks. mut olen myös kuullu, että vauvalle ei tarvitse antaa mitään muuta ku maitoa, et vesikään ei ole tarpeen.

meillä myös poika raapii mun tissejä ja omaa naamaa. mutta siis tosiaan vahingossa, kun rutistelee ja nipistelee tissiä imiessään. ja yöllä se sit tekee ittelleen niitä verinaarmuja.

kylvetys on mulla sujunu tosi hyvin, ei ole ollu kertaakaan lipsahtaa kädestä..meillä se vauva ei ole edes liukas siinä tilanteessa, joten ote pitää. ehkä poju on vaan niin rauhassa, että se ei pääse lipsahtaan? mut varmasti on tosiaan säikäyttäny nuppu se molskahdus veden alle. minä säikähdin alussa kauheasti, kun nukkuessa siirsin oman käden tyynyn alta vauhdikkaasti suoraksi ja pojan päälaki olikin siinä liikeradalla. ja sit se käsi kopsahti sen päähän niin, et koko vauva heilahti ja alko säikähtäny kipuitku.

niin, nimijuhlat.. ne meni visssiin ihan oksti. en siis ite oikein muista mitään tai ole mitään käsitykstä. olin niin sumussa stressin ja väsymyksen takia. kakkuja jäi tosi paljon yli, mut suolanen meni melkein kaikki..paitsi salaattia jäi yli kans. saatiin kivoja lahjoja.. ei mitään, joka täytyis piilottaa jonnekkin kaapin perukoille :)

no nyt näköjään riitti toi sitterissä potkuttelu..

meidänkin vaunut on tosi vaalean beiget, thaimaan hiekkarantojen väriset. vähän on kuraa, kun koira on ravistellu itteesä siinä lähettyvillä..mut heti ku pyyhkäsee ne lähtee hyvin pois.

Ulla, juu me käytetään täyspäiväisesti rintakumia.. Meinattiin saada se jo pois, mutta sit poika ei enää ottanutkaan paljaasta rinnasta kiinni. Hamuilee ja ettii ja nuolee ja sit menee hermot kun ei löydä sitä "jättinänniä". Oon kanssa ajatellut että ihan sama, mennään näin loppuun asti, pääasia että saa maitoa.

Pieni mies huusi aivan hirveästi eilen aina hereillä ollessa.. Olikin alkuiltaan mennessä nostanut lämpöä, ja annoin Para-supon.. Oli niin kamalan kipeänkin oloinen, aina kun liikutti pistosjalkaa! Onneksi suppo helpotti, ja loppuillan meillä oli hyväntuulinen kaveri! Yöllä vetikin sitten 7 h unta, klo 00-7.. Ja mulla meinas tissit räjähtää!! Olikin toinen valunut ohi liivinsuojan ja kastellut yöpuvun ja lakanan..

Joo meilläkin on vaaleat vaunut. Oon ollut erittäin tyytyväinen värivalintaan, ainakin tähän asti..

Nintsu + pieni mies 3 kk + 2 pv

Odotellaan kuumeisesti rattaita, pitäisi tunnin päästä tulla meille jo.=) Meilläne rattaat likaantuu jatkuvasti kyllä tytön takia,mutta mitäpä tuosta...on ainkain kivan väriset eikä mitkään synkän tummat.

Tyttö on taas tänään syönyt ja juonut, mutta mies makaa puolikuolleena sängyssä jaoksentaa....eli vaihtu osat. =/ Minä ja poika vielä pysytty terveinä onneksi.

Pyykit kutsuu..sitäonkin taas kertynyt ihan kivasti...ja steriloinu tuttipulloja, tutteja jne...

Jumbis

No, onneks Nintsu supot auttoivat :)
Ja kiva kuulla että en ole ainoa ja löytyy kohtalotovereita tuon rintakumin käytön suhteen :) ihania ootte kun täällä on aina joku joka ymmärtää ja jakaa ongelmat ja ilotkin! Toivotaan että me rintakumijengi onnistutaan tässä leikissä loppuun saakka hyvin, ja miksikäs ei! :)

Meillä nukuttiin paras yö koskaan syntymän jälkeen!!! Poju nukahti 10.30 ja heräs seuraavan kerran 4.40!! Eli yli 6 tuntia putkeen. Kaiken tämän lisäksi, annoin vaan yhtä rintaa, jota hän joi 10min ja nukahti saman tien uudestaan, kunnes heräsi 7.40, eli saatiin taas 3h lisää. Sit toinen tisu, ja nukuttiin puol kymmeneen!! Siis ihan järjetöntä. Ei meillä ikinä olla näin hyvin nukuttu :) Taitaa olla kiitos ajan ja tietty ton tuttelin, kun masu ei öisin enää vaivaakaan niin paljoa.

Meillä muuten kylvettää molemmat, tosin miehen kämmen kun on leveämpi niin hänellä jotenkin vakaampi ote. Mut mitään ei vielä oo päässy käymään, Erik on kyllä nätisti aina kylvyssä.

Pitipä kertoa teille hauska juttu. Erik kun rupesi ekoja kertoja nauramaan, niin tapahtui seuraavaa:
Istuttiin miehen kanssa sohvalla, kun meidän koira siinä lattialla edessä päästi tosi kovan pierun.. No, koiruus sit kääntyi ja säikähti että mistä ääni tuli ja oli ihmeissään. Haisteli kanssa että huh, kuka täällä noin löyhkää. No me purskahdettiin sit miehen kanssa nauruun ja Erik, joka siis oli juuri tissillä, keskeytti kokonaan imemisen, katseli mua hassusti silmiin ja yhtäkkiä rupesi itsekin nauramaan, semmosta hirnumista siinä tissillä. Ja me naurettiin sit vielä enemmän, ja siitäkö Erik innostu vielä enemmän! Kun kerta muutkin nauraa, niin minäkin. Koiruus oli kyllä vähän nolona :D

No, nyt tulee itkua, nälkää vissii, pitää mennä :)

Ihanat Jumbis nuo rattaat!! ääh, kyllä tekisi mieli ostaa uudet kivan väriset. Niin ja kiva kuulla että oot noin tyytyväinen Yamoon, uskon et mekin sit ollaan, tulispa vaan pian. Ja onneks Jumbis ootte pojan kanssa säästynyt nyt tolta taudilta :)

Ulkona taas aurinko paistelee, ainakin vähän, kohta ulos vaunuileen.. tahtoo tosin uudet.. kevättä rinnassa vissiin kun tulee tämmösiä mielihaluja, vaikka vanhat on vielä ihan jees ;)

Yhteistyössä