No niin, nyt on vihdoinkin vähän aikaa kirjoitella

Poitsu kävi lenkillä isänsä kanssa ja meni nukkumaan ulkovaatteet päällä omaan sänkyynsä.
Heti alkuun, kun täällä oli puhetta joistain kasvukäyristä, niin onkohan sellasia missään netissä saatavilla? Kun meidän neuvolassa ei ole puhuttu semmosista mitään ja kerran yritin kysellä, niin sanottiin vaan, että ei semmosilla katsota mitään että he seuraavat vain vauvan vointia ym. että onko virkeä jne. niin silloin kasvaa normaalisti. Onhan se varmaan hyvä ettei pilkuntarkasti seurata ja vertailla mittoja, mutta olisi kuitenkin kiva joskus vilkaista, että missä mennään keskiarvokäyriin verrattuna...
Lumi, kiitti niistä mun äitiini liittyvistä kommenteista! Niinhän se varmaan on, että jotain muuta siellä on taustalla ja jotain omaa pettymystä tms. On vain joskus ikävää, kun tulee itselle sellanen "syyllinen" olo, että omat asiat menevät paremmin/helpommin kuin hänellä mennyt aikanaan ja ei oikein tee mieli hirveästi kertoilla omista asioista hänelle, kun sitten tulee niitä kommentteja heti.
Onko muuten kellekään sanottu, että vauvalle pitäisi antaa kamomillateetä ja sokerivettä? Minun anoppi on kysellyt, että joko niitä annetaan ja on ollut vähän epäileväinen, että miksi me ei sellasta anneta... että vauvat tarvitsevat nesteitä kasvuun ja aivojen kehitykseen. Onko mulla mennyt jotain ohi?? Ei me olla tuollaisia annettu...
Spacen kuvat olivat ihania, on niin kiva nähdä muitakin vauvoja ja tuollaisia vastasyntyneiden kuvia

) OP, mistä olet saanut sen ihanan villasetin?? Se oli niin nätti ja pehmoisen oloinen. Ja ne teidän vauvakuvat ovat huippuja, kun osaiskin itse ottaa tuollaisista fiksuista kuvakulmista, niihin saa niin paljon enemmän tunnetta mukaan.
Simba, kyselit siitä mahallaan kannattelusta, niin meidän poitsu alkoi kannattelemaan itseään paremmin pääsiäisen aikoihin, n. viikkoa alle 3 kk siis. Aikaisemmin kyllä harjoiteltiin jonkun verran, mutta tuntuu, että sitten melkein yhtäkkiä alkoi kannattamaan paremmin ja nyt tämän viikon on jaksellut paremmin ja tuntuu että tykkää siitä myös enemmän. Välillä nostan myös hoitoalustalla masulle ja katselee mielellään ratisevaa kukkaa ja yrittää haukata siitä palaa irti ;-))
Kun sinä olet Rosa vissiin enemmän pumppaillut sitä maitoa, niin mihin aikaan päivästä pumppaat? Ja onko se aina esim. imettämisen jälkeen heti vai jonkun ajan päästä? Tai kuka vain, onko teillä jotain "rutiineja/niksejä" pumppaamiseen? Minä en nimittäin saa sitä maitoa irti millään pumpulla, olen kokeillut 1,5h imetyksen jälkeen, tuli yhteensä 60ml ja sitten about 0,5h imetyksen jälkeen ja tuli vain 20ml ja sitten vielä yritin tunnin (!) pumpata niin sain kasaan toiset 20ml. Ei tuolla vauhdilla kyllä viitsisi sitä kallisarvoista nukkuma-aikaa tuhlata iltasyöttöjen jälkeen. Olikohan se muuten Nintsu, joka pumppasi sen yöpullon edellisenä päivänä? Onko teillä jatkettu sitä rutiinia?
Kyllä minä taidan luopua omista menoista ja miehen yösyötöstä tuon imetyksen ajaksi, jos ei helpommin ala tulemaan tuota maitoa.
Lumi, kyselit muuten "apuja" siihen työasiaasi. Se on kyllä varmasti todella vaikea päättää, että mitä teet. Joskus luin sellaisen vinkin liittyen vauvanhoitoon/kotona olemiseen/työhön palaamiseen, että se mikä tällä hetkellä tuntuu oikealta/sopivimmalta sinulle, niin on se paras ratkaisu ja sitä todennäköisesti et tule katumaan oli se sitten kumpi tahansa. Tuliko teille muuten se au pair? Muistelen, että joskus oli siitä puhetta? Eläminen täytyy kustantaa jotenkin ja jos sinulla on todella mieluinen työ ja pelkäät ettet pääsisi enää samaan, niin päätös on varmasti hankala. Luuletko, että saisit samantyylisen työpaikan sitten kun olisit valmis palaamaan työelämään uudelleen useamman vuoden jälkeen? Vai tippuuko siellä "uraputkesta" kokonaan?
Minun piti muuten aikaisemmin kommentoida tuota sinun, Lumi, työntekoa, että kyllä se on aikamoinen suoritus, että olet pystynyt tekemään töitä noin pienen vauvan kanssa. Sinulla ei varmaan ole suuria univajeita?? Itse en voisi kuvitella työntekoa tässä sivussa, kun minulta ei onnistu edes ruuanlaitto tai siivoaminen. Selviän just ja just vauvanhoidosta ja omista ja vauvan pyykeistä. Jos pystyisit aluksi vaikka vähentämään työntekoa samassa firmassa, niin pystyisitkö sitten myöhemmin palaamaan täyspäiväiseksi? Itse varmaankin yrittäisin neuvotella työajanlyhennystä aluksi.
Minun pitäisi itse palata töihin kesällä (kesä/heinäkuussa) ja en vielä tiedä, että miten se tulee onnistumaan... ihan karmaisee koko ajatus olla erossa poitsusta sitten päivät. Kyllähän siihen tottuu itse pian, mutta pelottaa, että miten mies sitten selviää kotona ja saako hän rauhoitettua poitsun, jos tulee kova itku... nyt se ei oikein ole onnistunut, mutta voi johtua siitä, että itkun syy on usein nälkä ja se "pelastus" löytyy vain minulta

) Olen miettinyt itsekin, jos pystyisi kesän ainakin tekemään lyhyempiä työpäiviä että saisi olla enemmän vauvelin kanssa...
Meillä oli muuten tänään kylässä perhe, jolla 3- ja 6-vuotiaat lapset ja käyttäytyivät kyllä niin mallikkaasti, että silmät meinas pudota päästä! Istuivat tapittivat paikoillaan jalat yhdessä niin nätisti eikä ollut huutoa, juoksemista tai tavaroiden paukuttelua. Jaksoivat jutella aikuistenkin kanssa ihan nätisti, isompi kyllästyi sitten ja hänelle löydettiin filmi, jota hän mielellään sitten katsoi loppuajan. Pienemmän teki mieli vähän "irrotella", mutta malttoi kuitenkin, kun vanhemmat komensivat olemaan rauhallisesti.
Tänään juhlittiin siis poitsun 3 kk syntymäpäivää kakun kera =))) Kakkua väännettiin kyllä useampi tunti eilen, mutta hyvää tuli, nam!
Tähti ja poitsu tasan 3 kk