Tiedän että ei sais mutta ottaa päähän siltikin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä oli juhlat mihin siivosin taloa monta viikkoa. Juhlien jälkeisenä päivänä lähdettiin viikoksi reissuun ja kaveri tuli meille hoitamaan lapsia omien lasten kanssa.

On ollu ennenkin ja kaikki menny ok. Nyt sit ensinnäkin oli kaverin lapsi sairastellu ja kaveri ite sairastanu täällä. Täällä sitte ollu kaverin tuttuja useampi välillä hoitamassa meidän lapsia.
Ja kun tultiin kotiin niin eka silmäyksellä talo ihan ok kunnossa. Mut nyt sitte huomaan kaikenlaista. Juhlista jääneitä tarjoiluastioita ym tungettu mihin sattuu ja osa pesemättä.

Kaveri oli pessy kaikki pyykit (mitä oli paljon kun en juhlia laittaessa ehtinyt) . Miehen mielestä hieno juttu. Minun ei, kun kukaan ei löydä vaatteitaan. Vaatteet väärissä kaapeissa. Ja vaatepinoja on kirjahyllyissä ja pöydillä Ja meidän vaatekomeron lattialla oli monta pinoa (missä muidenkin kuin meidän vaatteita) . Ei ehkä niin paljon harmittas mut sain just ennen juhlia järjestettyä kaikken (meitä kahdeksan) vaatekaapit. Nyt ei kiinnostais heti uudestaan.

Lasten huoneessa oli kaikki lelut purettu kopista lattioille ja yhdestä kaapista mihin ei lapsilla omin luvin asiaa kans purettu tavarat levälleen.

Ja lisäksi löyty jääkaapista juhlista jääneitä ruokia vaikka sanoin että syödä pois. Lapset sit sano että söivät vaan joka päivä perunoita + joku lisuke.

Tiedän että valitan tyhjästä mutta silti mua harmittaa.

Jos kaverisi ei olisi pyykkiä pessyt, marisisit nyt varmaan siitä täällä. Mistä ihmeestä hän (tai kukaan muukaan ulkopuolinen) tietää mihin kaappiin ne kledjut pitää laittaa.

Mitä maksoit kodinhoitajille?? :D

Sun olis varmaan pitänyt hommata siivousfirma siivoamaan juhlien jäljet ja sanoa kaverille, että vaatteita ei tarvi pestä, peset ne mielelläsi reissun jälkeen. Kahdeksan henget pyykit (ne mitkä jäi ennen juhlia ja koko viikolta) pesee varmaan ihan nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöhkökustaa;26536663:
Jos kaverisi ei olisi pyykkiä pessyt, marisisit nyt varmaan siitä täällä. Mistä ihmeestä hän (tai kukaan muukaan ulkopuolinen) tietää mihin kaappiin ne kledjut pitää laittaa.

Mitä maksoit kodinhoitajille?? :D

Sun olis varmaan pitänyt hommata siivousfirma siivoamaan juhlien jäljet ja sanoa kaverille, että vaatteita ei tarvi pestä, peset ne mielelläsi reissun jälkeen. Kahdeksan henget pyykit (ne mitkä jäi ennen juhlia ja koko viikolta) pesee varmaan ihan nopeasti.

En minä ressaa tuosta pyykin pesusta. Sitä on aina jotain pesemättä. Isompi homma se on alkaa nuo kaapit taas käymään läpi.
Meillä kävi siivousfirma ennen juhlia. Ja hukkaan tais rahat mennä.

[QUOTE="a p";26536702]Ja en siis todellakaan kaverille ole sanonut mitään. Enkä sano. Senkun itekseni kihisen kun vihaan siivoamista muutenkin.[/QUOTE]

Älä turhaan itseäsi kiusaa ikävillä ajatuksissa, ajattele miten kivaa teillä oli reissussa, miten kiva, kun isot juhlat on kunnialla ohi ja kesä on vielä edessä :)

Joo ärsyttää varmasti, sen uskon... mutta en viitsisi valittaa. Me hoidamme omat lapsemme aina itse, muita hoitajia ei ole. Jos joskus saisimme aikaa ilman lapsia niin tekisin mitä vaan, vaikka siivoaisin talon kymmenen kertaa joka nurkasta :D Eikä se niin hienoa ole olla toisen kotona viikkoa vaikka olisi kuinka omakotitalo :D

[QUOTE="a p";26536680]YStävälläkin oma lehmä ojassa kun pääsi kerrostalosta omakotitaloon. Ja kun rahat tiukilla niin viikon ilmainen eläminen aika hyvä kannustin.[/QUOTE]

Eli ystävälläsi ei tuon viikon aikana ollut omaa kotia mistä piti maksaa vuokraa tai muita kustannuksia?

Joo ärsyttää varmasti, sen uskon... mutta en viitsisi valittaa. Me hoidamme omat lapsemme aina itse, muita hoitajia ei ole. Jos joskus saisimme aikaa ilman lapsia niin tekisin mitä vaan, vaikka siivoaisin talon kymmenen kertaa joka nurkasta :D Eikä se niin hienoa ole olla toisen kotona viikkoa vaikka olisi kuinka omakotitalo :D

Kun ei edes ollut oikea loma vaan lähdin miehen mukaan pakolliselle reissulle. Oikeastaan miehen järjestämä juttu kaikkineen.
Tuntuu vaan et oma viikkojen työ valu ihan hukkaan. vaikka juhlat onnistuikin hyvin.

TUo kaveri on vähän väliä lastensa kanssa jossain muualla kuin kotonaan. Eivät vaan viihdy kerrostalossa. Esim asuivat pari viikkoa vanhemmillaan kun he olivat reissussa.

Helpommallahan sinä pääset kun ei tarvitse kuin laittaa puhtaat pyykit oikeille paikoilleen! Jos kaverisi ei olisi pessyt pyykkiä niin aika iso homma siinä olisi edessä kun teitä on noin paljon.

Tosi pieniä juttuja.. Ihmettelen vähän tuota asennettasi, että kaveri oikein "pääsee" omakotitaloon viikoksi kerrostalosta ja saa vielä ilmaseksi siinä asua :D Oikeasti valitat tosi pienistä asioista enkä itse tuossa tilanteessa ikinä kehtaisi sanoa kenellekään että kaverilla on oma lehmä ojassa, kun tulee TEILLE vahtimaan lapsia ja siinä ohessa saa kunnian asua omakotitalossa viikon.

Heh, paistaa läpi leuhkuus omakotitalossa asumisesta. En ikimaailmassa haluaisi asua omakotitalossa, ei se ole kaikkien unelma. ja vaikka olisi suurin unelmani niin ei se olisi hienoa toisen kodissa VAHTIEN TOISEN LAPSIA.

[QUOTE="a p";26536691]En minä ressaa tuosta pyykin pesusta. Sitä on aina jotain pesemättä. Isompi homma se on alkaa nuo kaapit taas käymään läpi.
Meillä kävi siivousfirma ennen juhlia. Ja hukkaan tais rahat mennä.[/QUOTE]

Miten ne rahat meni hukkaan? Siivousfirmako olis teidän pyykit osannu paremmin lajitella, vahtia lapsia tai syödä juhlista jääneitä jämäruokia päivätolkulla?

No oli loma tai ei niin sait kuitenkin taukoa lapsista/kotona olemisesta... Ole kiitollinen, että joku viitsii vahtia lapsiasi. Itse en lähtisi toisen kotiin viikoksi vahtimaan. Niin ja kai maksoit kunnon korvauksen?

Eli ekana pitäis niinku hoitaa kaverin lapsia viikon ajan.

Ja olisi vielä pitänyt tiskata jotkut juhlista jääneet tarjoiluastiatkin?

Over my very very dead body. Aika hiton hyvää palkkaa pitäisi tuosta viikosta saada, että ylipäätään suostuisin asiaa harkitsemaan.

• Tykkää
Reactions: varjonkutoja

Yhteistyössä