Törkeä opettaja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti Kanerva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai puuron? JA millähän mä puuron pakkosyöttäisin tolle pojulle joka ei muutenkaan kovin monesta ruuasta tykkää.

Ja mun tietääkseni koulussa ei saa edes hedelmiä ruuan yhteydessä. No pojulla on JOKA päivä banaani tai appelsiini mukana. Ei se musta kovin epäterveellistä.

Joissakin kouluissa voi olla vähemmän maukasta ja toisissa maukkaampaa. Turha yleistään omien kokemusten pohjalta. MINUN kouluissani olen aina saanut perus syötävää ja perus terveelliseltä vaikuttavaa ruokaa.
Harvassa laitoskeittiössä tai muussakaan keittiössä on resursseja tehdä sitä lihakeittoa alusta alkaen itse kuorituista ja pilkotuista kasviksista ja ulkofilelihaköntsästä, joten voitteko te superterveellistä suomalaista-luomu-lähi-itsepoimittua ruokaa kotona tarjoavat antaa tämän anteeksi yhteiskunnalle?

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Kanerva:
Ai puuron? JA millähän mä puuron pakkosyöttäisin tolle pojulle joka ei muutenkaan kovin monesta ruuasta tykkää.

Siellä koulussa opiskellaan eri ruokien maistamista. Ei pakkosyötöllä, vaan vähän maistamalla.

Ja mun tietääkseni koulussa ei saa edes hedelmiä ruuan yhteydessä. No pojulla on JOKA päivä banaani tai appelsiini mukana. Ei se musta kovin epäterveellistä.

mistä poju on oppinut tuon nirsoilun? Kun lapsena pienestä pitäen opetellaan syömään monipuolista ruokaa, se maistuu isompanakin.

Alkuperäinen kirjoittaja :

mistä poju on oppinut tuon nirsoilun? Kun lapsena pienestä pitäen opetellaan syömään monipuolista ruokaa, se maistuu isompanakin.

Tuota mietin minäkin. Syödäänkö teillä sitten koskaan kunnollista kotiruokaa?

ootko edes kokeillu puuroa?ja jos sä terveellisyyttä haet niin murot ei ole kovin terveellinen aamupala.

" Mulla toi neljäsluokkalainen poitsu tuli itkien tänään koulusta. Opettaja oli alkanut kertomaan, miten mun pojasta tulee sairas ja väsynyt niin ja vielä koulu alkaa kärsiä jos ei ala syömään koulun moskaruokaa! "

Miten se kouluruoka on "moskaa"? Ja opettaja varmaan tarkoitti sanoa että pitää syödä kunnolla että jaksaa opiskella ja touhuta pitkän koulupäivän, ei koko päivää millään naposteluilla pärjää. Riippuen vähän siitä mitä nämä sun eväät on?

"Luulis että ovat tyytyväisiä, kun ei kuluteta koulun rahoja ja ruokaa. Meillä toi poitsu ei siis syö koulussa ollenkaan, vaan laitan sille omat eväät mukaan joita poju voi sitten syödä pitkin päivää tasaisin väliajoin. Mä en jaksa tapella jatkuvasti asiasta ja poika ei vaan suostu syömään kouluruokaa. "

Yhden oppilaan ruoka tuskin vaikuttaa suuntaan eikä toiseen koulun ruokabudjetissa. Mitä ne eväät on ja millon se niitä syö? Ja oletan että pojalla ei ole mitään diabetestä tms. jolloin ymmärrän ettei selviä yhdellä ruoalla. Ja miksi ei suostu syömään? Koska sellaset tavat on opittu kotona? Kyllä se syö kun nälkä tulee...

"Tolla tavalla pysyy verensokerikin tasaisena kun saa napostella usein eikä vaan paljon kerralla. Mä en tajua miten tää kuuluu opettajalle, että mitä ja millon meidän muksu syö?? "

Luin että jonkun hedelmän ainakin laitat pojalle mukaan joka päivä, se on musta ihan hyvä tapa. Mutta kyllä yksi lämmin ruoka sen lisäksi pitäis riittää. Ei tunnin välein tarvitse napostella jotta pysyy verensokeri tasaisena. Siis terveen lapsen. Kyllä se kuuluu jos syöminen haittaa muita.

"aamulla syö pienen aamiaisen. Muroja ja kahvin. Pakkaan eväät joita opettaja sitten alkaa haukkua! "

Muroja varmaan vetää moni muksu mutta kahvia? ei kuulu lapsen ruokavalioon. Ja mitä ne eväät on mitä pakkaat?

"Huomenna soitan koululle asiasta. Onko tullut muilla vastaan? Loukkaannuin tuosta todella."

Esimerkiksi eväänä on pitakebab (syö kylmänä), banaani, tuoremehua litra (kunnon tuoremehua!), paahtoleipiä joiden välissä kurkkua, meetwurstia, tomaattia, juotava jogurtti ja sitten jotain hyvääkin, kuten vaikka niitä sipsejä tai karkkipussi. Mutta vain yksi, eikä välttämättä joka päivä.

Ihan samaa sapuskaa mitä kaikki ton ikäiset syö. Monipuolisempaa kuin koulun lasagne.

Joo no ei ihme jos tulee monta kertaa päivässä nälkä ja pitää napostella jos ei yhtään mitään lämmintä mahaansa saa. Muutoin oon kyllä sun kannoilla että koulussa pitäisi tarjota joku välipala ainakin pitkinä päivinä. Jopa aamupala koska moni muksu ei sitä kotona saa tai syö. Sipsit ja karkit kyllä kuuluu ehdottomasti muualle kun kouluun.

Esimerkiksi eväänä on pitakebab (syö kylmänä), banaani, tuoremehua litra (kunnon tuoremehua!), paahtoleipiä joiden välissä kurkkua, meetwurstia, tomaattia, juotava jogurtti ja sitten jotain hyvääkin, kuten vaikka niitä sipsejä tai karkkipussi. Mutta vain yksi, eikä välttämättä joka päivä.

Ihan samaa sapuskaa mitä kaikki ton ikäiset syö. Monipuolisempaa kuin koulun lasagne.

eli käytännössä sun lapses syö rasvaa ja sokeria älyttömät määrät.noi sun eväät on normaalisti lapsille herkkupäivien ruokia.

Oli mikä oli mutta mä en ole aiemmin tästä asiasta valittanut. Nyt meen laittamaan ton iltavirkun petiin ja itse kans. Huomenna sitten katsotaan miten ne asiat menkään ja kuka päättää ja mitä. Jos nyt saan pojun edes kouluun aamulla. Otti sen verran itseensä tästä päivästä. On paha mieli sen vuoksi :(

En nyt jaksa edes kommentoida tätä naurettavaa aloitusta sen enempää, mutta sitä ihmettelen, miksi se kahvi monien mielestä nyt niin pahasta on? Itse kyllä join tuon ikäisenä aamukahvin, itse sitä halusin eikä vanhemmat kai ajatelleet että se mikään suuri haitta olisi, kun muuten syötiin erittäin terveellisesti (ei tod. näitä ap:n pojalleen tarjoilemia mössöruokia...)

Mulla toi neljäsluokkalainen poitsu tuli itkien tänään koulusta. Opettaja oli alkanut kertomaan, miten mun pojasta tulee sairas ja väsynyt niin ja vielä koulu alkaa kärsiä jos ei ala syömään koulun moskaruokaa!

Luulis että ovat tyytyväisiä, kun ei kuluteta koulun rahoja ja ruokaa. Meillä toi poitsu ei siis syö koulussa ollenkaan, vaan laitan sille omat eväät mukaan joita poju voi sitten syödä pitkin päivää tasaisin väliajoin. Mä en jaksa tapella jatkuvasti asiasta ja poika ei vaan suostu syömään kouluruokaa.

Tolla tavalla pysyy verensokerikin tasaisena kun saa napostella usein eikä vaan paljon kerralla. Mä en tajua miten tää kuuluu opettajalle, että mitä ja millon meidän muksu syö??

aamulla syö pienen aamiaisen. Muroja ja kahvin. Pakkaan eväät joita opettaja sitten alkaa haukkua!

Huomenna soitan koululle asiasta. Onko tullut muilla vastaan? Loukkaannuin tuosta todella.

Kouluruoka moskaa, kun teillä alkaa aamu kahvilla ja murolla ;)

Oli mikä oli mutta mä en ole aiemmin tästä asiasta valittanut. Nyt meen laittamaan ton iltavirkun petiin ja itse kans. Huomenna sitten katsotaan miten ne asiat menkään ja kuka päättää ja mitä. Jos nyt saan pojun edes kouluun aamulla. Otti sen verran itseensä tästä päivästä. On paha mieli sen vuoksi :(

mahtaa olla pirtee koulussa kun tähän aikaan nukkumaan laitetaan.idioottej a on monenlaisia hohhoijjaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En nyt jaksa edes kommentoida tätä naurettavaa aloitusta sen enempää, mutta sitä ihmettelen, miksi se kahvi monien mielestä nyt niin pahasta on? Itse kyllä join tuon ikäisenä aamukahvin, itse sitä halusin eikä vanhemmat kai ajatelleet että se mikään suuri haitta olisi, kun muuten syötiin erittäin terveellisesti (ei tod. näitä ap:n pojalleen tarjoilemia mössöruokia...)

Lisään tähän että olin ja olen niin terve kuin olla voi, ja varmasti keskimääräistä liikunnallisempi (17-vuotiaaksi asti harrastin ihan tosissani kilpaurheilua)

Yhteistyössä