Törkeä opettaja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti Kanerva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika lyhyitä vastauksia. Mitä joku hymiö kertoo?? Öö... miksi ei kahvia?? Itsekin tossa iässä join ja niin moni muukin. Poju nyt sattuu olemaan iltavirkku ja ei todellakaan herää ilman kahvia. JA eikö murot nyt yleensä ole lapsen aamiainen vai kenelle ne kaikki mainoksetkin on suunnattu?? HALOO! Tekö teette joka aamu munakkaat ja vaikka mitkä herkut?????

Joka tapauksessa MUN pointti on se, että millä tavalla MUN lapsen syöminen kuuluu koululle? Eikö siellä olla oppimassa vai...??

Ja poju ei muita häiritse syömisellään. Ollaan sovittu että poju syö niin ettei rapistele vaikkapa sipsipusseja tms. Yleensä syö välitunneilla tms.

Jos koulussa nykyään pitää tapella jostain köyhästä kalapuikosta, niin miksi sitten tämä ratkaisu ei käy? Jenkeissäkin tietääkseni laitetaan koululaisille omat eväät??

Pitääkö mun mennä koulun pakkosyöttämään tota poikaa? En todellakaan. Ja niin kuin sanoin, on verensokerille parempi syödä USEIN kuin kerran päivässä!

Eli, mikä oikeus opettajalla on haukkua mun laittamia eväitä? En vieläkään saanut vastausta tähän. Mutta huomenna saan. Jos en opettajalta niin rehtorilta sitten!

ensinnäkin koulussa on säännöt ja opettajan tehtävä on valvoa niitä. kouluruokailu opettaa myös säännölliseen ruokarytmiin ja monipuoliseen ruokavalioon.
noin usein napostelu ei ole hyväksi ellei sitten ole sairaus jonka johdosta täytyy syödä usein.
voi olla että lapsellasi on trauma liittyen kouluruokailuun ja sen takia ei suostu syömään. jospa selvittesit asiaa psykologin kanssa jos lapsi ei suostu avautumaan

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Sen takia ne "pakottaa", koska siinä on lauma muitakin lapsia ja ihan varmasti alkavat nuriseen jos yksi saa luvan olla syömättä. Sitä paitsi, kouluruoka on nykyään terveellistä ja maukasta.

Aivan näin. Kohta on 25 muutakin mankumassa erivapauksia. Kouluruoka on pääsääntöisesti hyvää ja opettaja on ihan oikeassa, nälkä vaikuttaa oppimiseen ja lapsen käyttäytymiseen. Suomi on edistyksellinen maa kouluruoan suhteen. Vaikkapa Irlannissa on tarjolla kolmioleipiä (tietenkin majoneesilla ja muulla ei niin hyvällä täytettynä) kolmen euron hintaan.

Mitäs jos sanoisit, että poika söisi kouluruoan ja lisäksi eväitä, jos ei tule kouluruoasta kylläiseksi. Kahvin kyllä jättäisin sen ikäiseltä pois, eivätkä kaikki murotkaan niin ole terveellisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti Kanerva:
Aika lyhyitä vastauksia. Mitä joku hymiö kertoo?? Öö... miksi ei kahvia?? Itsekin tossa iässä join ja niin moni muukin. Poju nyt sattuu olemaan iltavirkku ja ei todellakaan herää ilman kahvia. JA eikö murot nyt yleensä ole lapsen aamiainen vai kenelle ne kaikki mainoksetkin on suunnattu?? HALOO! Tekö teette joka aamu munakkaat ja vaikka mitkä herkut?????

Joka tapauksessa MUN pointti on se, että millä tavalla MUN lapsen syöminen kuuluu koululle? Eikö siellä olla oppimassa vai...??

Ja poju ei muita häiritse syömisellään. Ollaan sovittu että poju syö niin ettei rapistele vaikkapa sipsipusseja tms. Yleensä syö välitunneilla tms.

Jos koulussa nykyään pitää tapella jostain köyhästä kalapuikosta, niin miksi sitten tämä ratkaisu ei käy? Jenkeissäkin tietääkseni laitetaan koululaisille omat eväät??

Me ei onneksi olla jenkkilässä. Ja poikasi syö samalla kun ulkoilee tai opiskelee. Kyllä toisen syöminen häiritsee vaikka ei sispsipussia rapisteliskaan. Vai pitääkö sun mielestä poikasi saada viettää välitunnit sisällä syöden eväitään??

Kivaa iltaviihdykettä meille annat :D

Pitääkö mun mennä koulun pakkosyöttämään tota poikaa? En todellakaan. Ja niin kuin sanoin, on verensokerille parempi syödä USEIN kuin kerran päivässä!

Eli, mikä oikeus opettajalla on haukkua mun laittamia eväitä? En vieläkään saanut vastausta tähän. Mutta huomenna saan. Jos en opettajalta niin rehtorilta sitten!

Niin ja siis vaikka kirjoitin tuohon sipsejä niin se ei meinaa, että poju söis niitä koko ajan evääksi. Sanoin vaan esimerkin rapistelusta.

No, ilmeisesti täällä ei muut äidit jaksa/viitsi tehdä edes eväitä omille lapsilleen.. Taitaa olla netissä roikkuminen tärkeämpää ;)

Niin ja siis vaikka kirjoitin tuohon sipsejä niin se ei meinaa, että poju söis niitä koko ajan evääksi. Sanoin vaan esimerkin rapistelusta.

No, ilmeisesti täällä ei muut äidit jaksa/viitsi tehdä edes eväitä omille lapsilleen.. Taitaa olla netissä roikkuminen tärkeämpää ;)

Kouluun ei tarvii eväitä koska siellä saa hyvää ruokaa muutenki. Se napostelu ei oo terveellistä. Ja häiritsee muita. Säännöt on sääntöjä ja niitä on myös sun lapsen noudatettava.

Sama se sille vaikka jossai jenkeis laitetaan eväät mukaan, ny ollaan Suomes ja täällä ei tollasta käytäntöö oo.

Eväitä? Meillä laitetaan ihan oikeaa ruokaa.

Kasvava lapsi tarvitsee kunnon ruuan päivällä.
Mitkään eväät eivät voi korvata salaatti liha/kala jne ateriaa ja on hyväksi lapselle oppia maistamaan eri makuja.

Vanhemman kuuluu olla kannustava lapsen kouluruokailuun eikä aivopestä lasta ajattelemaan kouluruuan olevan pahaa.

Ja mitä siitä tulisi jos koko koulullinen lapsi napostelisi omaan tahtiinsa eväitään ja millaiset eväät saat pysymään hyvänä repussa koko päivän.
Eikö voileipä mene hiukan huonoksi lämpimässä ja salaatti nahistu.
Vai onko sipsipussi parempi kuin tasapainoinen ateria?

Hei haloo..tuon ikäisellä EVÄÄT..mieti nyt itse tilannetta. Arvaas vaan kuin paljon poikaasi aletaan kiusaaman tuon takia. Kerhoikäisille yleensä laitetaan eväät mukaan. Noloo jo pojankin puolesta.."mun äti on laittan mulle eväät"..hih hih hii

Miten mun pojan paino tähän liittyy? Tai pituus? Tuskin rupean pahentamaan pojun komplekseja painostaan utelemalla sitä vielä. Tommonen jötkälehän se on, mutta niin on moni muukin tossa iässä.

Ja enpä ole kuullut muilta lapsilta että heitä haittaisi mun pojun syömiset. Edelleen koulu on oppimista varten. Syököön jokainen mitä haluaa.

Ei tartte musta alkaa lapsen muutenkin huonoa itsetuntoa huonontaa vihjailemalla että tulee "sairaaksi" ja varmasti meinas että lihoo lisää.

Noi koulujen mössöruuat ei ole yhtään sen parempia kuin mun laittamat.

Miten mun pojan paino tähän liittyy? Tai pituus? Tuskin rupean pahentamaan pojun komplekseja painostaan utelemalla sitä vielä. Tommonen jötkälehän se on, mutta niin on moni muukin tossa iässä.

Ja enpä ole kuullut muilta lapsilta että heitä haittaisi mun pojun syömiset. Edelleen koulu on oppimista varten. Syököön jokainen mitä haluaa.

Ei tartte musta alkaa lapsen muutenkin huonoa itsetuntoa huonontaa vihjailemalla että tulee "sairaaksi" ja varmasti meinas että lihoo lisää.

Noi koulujen mössöruuat ei ole yhtään sen parempia kuin mun laittamat.

Niin on, siinä oot oikeessa!! Koulu on nimenomaan oppimista, ei syömistä varten! Siks siellä on ruokatauko jonka aikana syödään, muina aikoina opiskellaan eikä mässytellä sipsejä, niitä nykyajan vihanneksia.. :xmas:

mä teen aamusin puuron enkä todellakaan anna mitään kahvia edes yläastelaiselle ja todellakin syövät koulussa ruuan.

Eväät (vaikkapa joku hedelmä) on "sallittua" useimmassa koulussa välipalaksi pitkinä koulupäivinä. Ja se onkin perusteltua, kouluruoka on usein niin aikaisin aamupäivällä, että lapsilla on jo iltapäivällä huutava nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Sen takia ne "pakottaa", koska siinä on lauma muitakin lapsia ja ihan varmasti alkavat nuriseen jos yksi saa luvan olla syömättä. Sitä paitsi, kouluruoka on nykyään terveellistä ja maukasta.

Kröhöm.

Tai tuo "maukas", hmm. saanen olla eri mieltä. :$

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Kröhöm.

Tai tuo "maukas", hmm. saanen olla eri mieltä. :$

Ootko syöny nykyajan kouluruokaa? Ei siel enää kumipottuja tarjoilla :) Hyvät ruuat on, yleensä :)

Yhteistyössä