TOUKOKUISET 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumikki1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumikki1

Vieras
SYNNYTTÄNEET:

Minnie, 22, LA 29.04, toinen (esik. 10/05) 26.4.07 tyttö 3470g ja 50 cm.

ODOTTAVAT :

Riina, 28, LA 27.04, esikoinen

Liinu, 28, LA 01.05, esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, toinen (esik. 12/04), Tays
Kojo, 24, LA 01.05, esikoinen

Rosalinda, 27, LA 02.05, toinen (esik. 12/03)
Heli, 19, LA 02.05, esikoinen, Tays

Tiitu, 24, LA 05.05, esikoinen

Hanna+E/V, 30, LA 06.05, esikoinen

Ippa, 33, LA 08.05, esikoinen

Kipa, 34, LA 09.05, esikoinen, Tays
Pirpana, LA 09.05 , esikoinen, Tays

Taimi, 32, LA 13.5., toinen (esik. 03/04)

Ulla, 27, LA 14.05, esikoinen
Nirppu, 27, LA 14.05, toinen (esik. 10/05)

Mössö, 28, LA 15.05, toinen
joulupukki, 35,LA 15.05, toinen (tyttö), kätilöopisto

Vötky 24, LA 16.5, toinen (esik.05/04), mks

Maya80, 26, LA 17.05, toinen (esik. 11/05), Kätilöopisto
Lumikki, 29, LA 17.05, esikoinen, Tays

Sara, 25, LA 19.05, esikoinen, VAS

Sinetti, 29, LA 21.05, esikoinen, Tays
Hanne, 27, LA 21.5, esikoinen
Syysmarja, 26, LA 21.5., esikoinen, TYKS

Sanni, 22, LA 27.05(?), esikoinen
Moona, 23, LA 27.05, toinen (esik. 07/05)

Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)

Iisa, 28, LA 4.6., esikoinen, TYKS

Ja toista perään.. ;)

Saatan kysellä tyhmiä, mutt..Kertokaahan kun puhutaan, ett vauva on laskeutunut tai että on kiinnittynyt niin onko nämä ehtoja synnytyksen käynnistymiselle? Ilmeisesti ei koska tuskin esim. kovasti ennenaikaiset vauvat ovat ehtineet tehdä kumpaakaan(vai tekevätkö hujauksessa molemmat). Oma vauveli on laskeutunut, mutt ei hajuakaan onko kiinnittynyt.Mistä sen sitt tietää ett on kiinnittynyt? Ja käynnistyykö synnytys normaalisti yleensä vasta kun on kiinnittynyt vai riittääkö ett on laskeutunut?

Mä oon kanssa kuullut, että vauva voi kiinnittyä vasta synnytyksessä. Mulle ei oo tosta kiinnittymisestä puhuttu mitään. On vaan sanottu, että vauva on alhaalla ja edessä.

Mites Minniellä ja vaavilla on mennyt kotona? Miten muuten sun synnytys alkoi? Oliko supistuksia vai menikö vedet?

Onnea Minnielle + perheelle!
Täällä kaikki sujuu ok, vauva on laskeutunut ja kuulema kiinnittynyt. Tosin en itse huomaa mitään eroa ei-laskeutuneeseen tilaan....
Supistuksia tulee useita päivässä, mutta ne eivät ole kipeitä, välillä alavatsassa tuntuu sellaiset menkkakivut, synnytystä odotellaan...
Nyt tuntuu siltä että ois voinu selvittää sen sukupuolen ennakkoon ;) Vois ostella isompiakin vaatetta yms vähän varastoon

Neuvolassa tuli taas käytyä, mutta eipä siellä mitään ihmeempiä. Painoa oli tullut reilu kilo!! Taisi vapun herkuttelut tehdä tehtävänsä=)Sf-mitta oli 32cm, sama kuin viimeksikin. Supistuksia mulla ei ole nyt viime aikoina juurikaan tullut, muutamia kipeitä saattaa iltaisin tulla ja välillä jomottaa alaselkää menkkamaisesti. Nyt on alkanut tuntumaan siltä, että en pääse ennen laskettua aikaa synnyttämään. Kun ei alkaisi aina selkään särkeä, niin voisi liikkua paljon enemmän ja tehdä kaikkea.

Minäkin olen kuullut, että vauva voi laskeutua ja kiinnittyä ihan vasta synnytyksessäkin.. Itse en tiedä yhtään onko vauva jo laskeutunut, neuvolassa ei ole mitään sanoneet, enkä itse ainakaan huomaa mitään eroa.
Tänään kaupassa katselin ihania pieniä vauvan vaatteita, mutta ei oikein mitään uskaltanut ostaa, kun ei varmaksi tiedä tulokkaan sukupuolta. Vaikka on se meille kyllä sanottu, mutta ei oikein vielä silti luota ennen kuin näkee=)

-Nirppu 38+2

Neuvolassa kävin minäkin tänään.
Oli viimeinen neuvolalääkäri ja sen mielestä synnytys voi käynnistyä hetkenä minä hyvänsä. Epäili, että ens viikon neuvolakäyntiin tulisin. Itseä hieman epäilyttää tuommoset puheet, koska minusta jotenki tuntuu, että yliajalle mennään kuitenkin. Ehkä helpompi ajatella niin, ei tuu sitte hermoiltua turhia.. Alapäässä oli tapahtunut kummia, pehmentymistä ja oli avoin sormelle. Kaulaa oli sentään sentin verran. Mulla on siis viikon aikana kohdunkaula lyhentynyt 1,5 cm. No, pitää varmaan koitella sitä 3:n S systeemiä..
Painoa oli tullu n. 800g, paineet hyvät ja muutenki olo mitä mainioin. Verikokeissa piti käydä, kun en ollu aikaisemmin tullu maininneeksi että jalkapohjat ja kädet kutisee..Mistäpä sitä voi tietää, että sekin tarkoittaa jotain..? No, maksa- ja sappiarvot katotaan nyt kuitenkin varmuuden vuoksi.

Muakin kiinnostais tietää Minnien synnytyksestä ja siitä miten se lähti etenemään? Taitaa hänellä se tärkein nyytti nyt viedä kaikki ajatukset, mutta jos kerkeät niin kirjoittele.

Ulla rv 37+4

No niin laskettu aika tänään. Ja vauva se vaan viihtyy mahassa.. Kävin myös neuvolassa, ja kaikki kuten ennenkin, maha keskikäyrällä, paino onneksi edelleen alle 70 kiloa. Laittoi lähetteen yliaikasuus kontrolliin, aika tulee kuulemma tasan kahden viikon päähän. Eivätkä polilla jousta siitä yhtään. Mies vaan lähtee taas maanantaina kahden viikon leirille Niinisaloon, ja tulee kyllä olemaan kauheat viikot kun yhteydenpito jää siihen enintään yhteen viestiin iltasin. Tulee mietittyä yksin odottavia, ovat aikas vahvoja naisia kun kaiken käyvät läpi ilman puolisoa..

Mutta eipä tässä muuta, taidan mennä keittämään tutit ja pullot valmiiksi. Sillä vauvan on parempi tulla ulos tämän viikon aikana, tai.. :D

Kaikilla taitaa olla aika piinaiset viikot edessä, synnytyksen odotusta vaan:) No, kuukauden sisällä kyllä suurimmalla osalla on jo vauva kainalossa.

heli rv 40+0

moikka!!

niin siitä mun synnytyksestä joka muuten alkoi viikko sitten.aika menee niin nopeasti.elikkäs mä nukkusin ti-ke yön tosi huonosti.selkää särki koko ajan niin että jouduin ottaa särkylääkettä. ke aamulla istuin tässä koneella ja masusta kuului raks.menin vessaan ja pönttöön lorahti ilmeisesti limatulppaa.kävin synnärillä kääntymässä.paikat auki kahdelle sormelle ja kohdunkaulaa ihan vähän jäljellä.lääkäri teki tosi rajun sisätutkimuksen.käski mennä kotiin odottelemaan.

illalla kun mies lähti yövuoroon ja poika meni yöunille yhdeksän aikaan kattelin siinä grayn anatomiaa kun alkoi niin kovat supistukset.niitä tuli kuitenkin vaan 10-15 min välein.soitin miehelle 22.20 että nyt heti kotiin.kävin sillä aikaa suihkussa.tuli anopin kanssa vähän ennen yhtätoista.lähdettiin miehen kanssa heti sairaalaan ja matkalla tuli ainakin kolme tosi kovaa supistusta ja itkin matkalla kun sattui niin paljon ja huusin miehelle..

mies ajoi ensiavun eteen kun en pystynyt enää seistä tai kävellä.vartiointi mies haki rulliksen ja mentiin sillä synnärille.kaksi kätilöä tuli hakemaan mut koska en siis pystynyt kävellä.mentiin suoraan vaan saliin ja kätilöt repisi multa vaan vaatteet pois ja tekivät sisätutkimuksen ja olin 8cm jo auki.sain puudutteeksi ilokaasua kun kärvistelin ne loput 2cm.oksensin pari kertaa.ei se ilokaasu kipua vie mutta vie ajatukset jonnekkin muualle silloin kun supistaa.

ponnistamaan aloin 00.50 ja vauva syntyi siis 01.09.ponnistusvaihe oli tosi raskas.synnytys oli siis nopea mutta ei kivuton.muistan että mietin että kestäisin vielä kovemmankin kivun jos vauvalla kaikki on hyvin.menin synnytyksen jälkeen vähän paniikkiin kun kaikki kävi vaan niin äkkiä.esikoisen synnytys oli niin vaikea että luulin tämänkin olevan.

jäi sellainen olo että synnytys on kaunis tapahtuma ja voisin mennä vaikka uudestaankin:) miehenkin mielestä tällä kertaa kaikki meni just niin kuin pitikin ja ihana pieni tyttö sieltä sitten tulikin.
kätilöt sanoivat myöhemmin että ensi kerralla ei saa odottaa kotona niin kauaa että täytyy tulla heti.mulla tuli kyllä koko päivän säälittäviä pieniä suppareita mutta ne ei olleet säännöllisiä.
ihanaa kun ei tullut repeämiä eikä jouduttu leikkaamaan.olen nyt jo tosi hyvässä kunnossa verrattuna esikoisen synnytyksen jälkeen.
haikeana mietin synnytystä kun kaiken sen kivun jälkeen saa jotain noin ihanaa kuin tämä pikku neiti:)

zemppiä muillekkin synnytykseen!!!

Moi kaikki, mahtuuko mukaan? :-) Taisin päivemmällä kirjoittaa "väärään" topikkiin, tämä taitaa olla oikeampi. :-) Löysin vasta äskettäin tämän sivuston, kun googletin lähestyvän synnytyksen merkkejä. Onhan niistä kerrottu neuvolassa ja perhevalmennuksessa ja kirjoissa, mutta omakohtaisia kokemuksia ja tuntemuksia on kiva kuulla. Esikoista odotellaan ja menossa on rv 39+6, laskettu aika on siis 3.5.

Olo on edelleen ihan hyvä, harjoitussupistuksia tulee kyllä, mutta kivuliaita ei ole ollut yhtään. Eilen illalla en meinannut saada unta, kun alavatsalla oli pistelyä ja kuukautiskipua muistuttavaa nipistelyä ja jossain vaiheessa nipisteli enemmänkin, mutta ei vissiin ollut vieä nekään niitä varsinaisia supistuksia... Saisi kyllä syntyä jo, kun tämän pallomahan kanssa alkaa olla jo aika hankalaa... ;-)

Tervetuloa vaan mukaan Tinttiskä!
Mulla oli aamulla neuvola, kaikki oli hyvin. Pissa puhdas ja verenpaine hyvä. Sydänäänet kuuluivat hyvin, terkkarin veikkauksen mukaan tulossa olisi poika. Saa nähdä. Vointi on ollut hyvä, eikä paljoa supistele. Seuraava neuvola-aika on varattuna ensi viikolle 9.5., joka on laskettu aika. Saa nähdä tarviiko silloin mennä paikalle... Mun puolesta pikkukaveri saisi jo syntyä, mutta täytyy vaan odotella kärsivällisesti.

Kipa rv 39+1

heissan kaikille

neuvolassa kaikki ok. valkovuotoa pitää seurata kanss ettei vaan oo lapsivettä. kun kerroin ett tulee yöllä eniten ihan niin paljon ett kastuu paikat. (ei joka yö)

rr 117-86
painoa +1,2 kg 4.ssä päivässä
vaavin syke 148
hb 114
turvotusta hiukan
valkuaista pissassa,
labran vastaus sekaflooraa vieläkin pissassa, ehkä lääkekuurille ens viikolla.(juttelee legurin kaa nyt tiistaina.)
tiistaiksi uusi aika.

kerroin mitä ukko teki vappuna... ett kaverit meni ohi´viimeisillään olevan vaimonsa. sanoi vaan onneksi ei alkanut tulee kun taksia on vaikea saada vappuna ettei se mies yhtään ajatellut.

nenä vuotaa ihan seulana. ja tytöllä ei ole enää kuumetta.. paras uutinen tänään.
38+3

Mulla kans valkkaria tulee aikas lailla täytyy pitää pikkusuojia ettei poksyt ole koko ajan märkänä. Tullut kyllä koko raskauden ajan.
Nevolassa kaikki ok lapsi sf mitta 35? Onko se paljon? Mitä muilla se on? Viikoja 36+6. Kohdun kaulakin oli lyhentynyt eli kaippa se kohhta sieltä tulla tupsahtaa:)

Heippa!

Täälläkin käyty tänään neuvolassa. Kaikki kunnossa. Sf-mitta 32, ihan samoissa mennään kuin esikoisesta. Terkka arvioi vauvelin noin kolme kiloiseksi, mutta tiedä häntä. Ei mitään viitteitä että olisi tulossa pian pihalle. Hurjasti kyllä liikkuu mahassa. Tuossa iltapäivällä miehen kanssa katseltiin ihmeissään kun maha vain velloi puolelta toiselle.

Synnytys ja varsinkin se, että miten se lähtee liikkeelle mietityttää kovasti. Meillä kun ei ole esikoiselle lähellä hoitajaa.

Oli kiva lukea Minnien kertomus synnytyksestä. Toivottavasti niitä kuullaan pian lisää ja yhtä ihania eli terveitä vauvoja kaikille!

Öitä,

Maya rv 38+1

SYNNYTTÄNEET:

Minnie, 22, LA 29.04, toinen (esik. 10/05) 26.4.07 tyttö 3470g ja 50 cm.
Hanna+E/V, 30, LA 06.05, esikoinen 2.5.07 tyttö 3910g ja 53 cm.

ODOTTAVAT :

Riina, 28, LA 27.04, esikoinen

Liinu, 28, LA 01.05, esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, toinen (esik. 12/04), Tays
Kojo, 24, LA 01.05, esikoinen

Rosalinda, 27, LA 02.05, toinen (esik. 12/03)
Heli, 19, LA 02.05, esikoinen, Tays

Tiitu, 24, LA 05.05, esikoinen

Ippa, 33, LA 08.05, esikoinen

Kipa, 34, LA 09.05, esikoinen, Tays
Pirpana, LA 09.05 , esikoinen, Tays

Taimi, 32, LA 13.5., toinen (esik. 03/04)

Ulla, 27, LA 14.05, esikoinen
Nirppu, 27, LA 14.05, toinen (esik. 10/05)

Mössö, 28, LA 15.05, toinen
joulupukki, 35,LA 15.05, toinen (tyttö), kätilöopisto

Vötky 24, LA 16.5, toinen (esik.05/04), mks

Maya80, 26, LA 17.05, toinen (esik. 11/05), Kätilöopisto
Lumikki, 29, LA 17.05, esikoinen, Tays

Sara, 25, LA 19.05, esikoinen, VAS

Sinetti, 29, LA 21.05, esikoinen, Tays
Hanne, 27, LA 21.5, esikoinen
Syysmarja, 26, LA 21.5., esikoinen, TYKS

Sanni, 22, LA 27.05(?), esikoinen
Moona, 23, LA 27.05, toinen (esik. 07/05)

Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)

Iisa, 28, LA 4.6., esikoinen, TYKS

Hei kaikille!

Eli kuten ylhäältä näkyy, mun odotus ei mennytkään yli vaan tyttö syntyi muutaman päivän etuajassa :-) Juuri kotiuduttiin nyytin kanssa kotiin, yhteiselon harjoittelu kahdestaan alkaa :-) Kirjoittelen tuonnempana enemmän synnytyksestä jne, nyt lepään sen ajan kun tyttö nukkuu. Suloista viikonlopun jatkoa!!

Hanna+Ella :-)

Onnea Hannalle prinsessasta! :)

Täällä odoteellaan edelleen jotain tapahtuvaksi...vaan kun ei tapahdu!! Palailenpa tuonnempana ilmoittamaan, kun saadaan tulokas ulkomaailmaan.

Rosalinda rv 40+4

Hannalle onnittelut!!!!=)

Täälläkin jo mieluusti lähdettäis synnytyspuuhiin. Kovasti tässä koitan touhuta jos jotain saisi aikaiseksi, iltaisin aina muutama kipeä supistus tulee, mutta siihen se sitten jääkin. Saa nähdä kuinka kauan pikkuinen vielä odotuttaa..

Nirppu rv 39 tasan