Toukokuiset 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumikki1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumikki1

Vieras
Toukokuu 9

Riina, 28, LA 27.04, esikoinen
Minnie, 22, LA 29.04, toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, toinen (esik. 12/04), Tays
Kojo, 24, LA 01.05, esikoinen
Rosalinda, 27, LA 02.05, toinen (esik. 12/03)
Heli, 19, LA 02.05, esikoinen, Tays
Tiitu, 24, LA 05.05, esikoinen
Hanna+E/V, 30, LA 06.05, esikoinen
Ippa, 33, LA 08.05, esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, esikoinen, Tays
Pirpana, LA 09.05 , esikoinen, Tays
Taimi, 32, LA 13.5., toinen (esik. 03/04)
Ulla, 27, LA 14.05, esikoinen
Nirppu, 27, LA 14.05, toinen (esik. 10/05)
Mössö, 28, LA 15.05, toinen
Tuija, 35,LA 15.05, toinen, kätilöopisto
Vötky 24, LA 16.5, toinen (esik.05/04), mks
Maya80, 26, LA 17.05, toinen (esik. 11/05), Kätilöopisto
Lumikki, 29, LA 17.05, esikoinen, Tays
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen, Tays
Sinetti, 29, LA 21.05, esikoinen, Tays
Sanni, 22, LA 27.05(?), esikoinen
Moona, 23, LA 27.05, toinen (esik. 07/05)
Hanne, 27, LA 21.5, esikoinen
Syysmarja, 26, LA 21.5., esikoinen, TYKS
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)
Iisa, 28, LA 4.6., esikoinen, TYKS

Uutta ketjua...

Hyvä, että on aloitettu uusi ketju. Minä pääsenkin heti valittamaan tänne. Olin tänään kontrolli pissatestissä. Viimex kun oli valkuaista virtsassa. En asiaa sillon ees enempää miettinyt kun aattelin, että se johtui vaan vähästä juomisesta tms. Nyt oli kuitenkin taas sama tilanne! Verenpaine on listava eikä muitakaan oireita ole. Silti huolettaa ja harmittaa. Parin viikon kuluttua taas neuvola. Jollei sitä ennen tule mitään oireita. Nyt tietysti mietityttää raskausmyrkytykset ja sen seuraukset. Onneksi työt loppuu. Täytyy ottaa rauhallisesti, jottei ainakaan sairaalaan jouduta lepäämään.

Toisaalta pakko ajatella nyt niin, että josaletaan pahimmassa tapauksessa makuuttamaan niin minähän makaan. Kunhan vaan vaavilla kaikki hyvin! Nyt koitan vaan muistaa ottaa rauhallisesti.

Me ollaan saatu se synnytykseen ilmoittautumis lappu. Laitettiin nimix sellaset jotka ei kyllä välttämättä päädy lopullisiks. Toinen nimi on tän hetkinen "odotusnimi".

Onko muuten kukaan saanu äitiyspakkausta vielä? Odotan jo omaa. Miten te toista odottavat, miten aikaisin teille pakkaukset on tullet aiemmin?

Nyt ei muuta. Koitan kohottaa mielialaani syömällä herkkuja!

Hanne

Heippa!Odotan toista lastani ja la on 22.5....olen aktiivisesti taustalukenut teidän juttuja, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään....ja ehkä olen hieman negatiivisella asenteellakin ollut, koska sain keskenmenon viime heinäkuussa.. :(

Mutta nyt oli pakko Hannelle vastata!!!Mulla oli eilen neuvola ja "valkuaisaine-kohta" siinä pissatestissä oli väärän värinen, ELI SEN MUKAAN kait olis valkuaista pissassa???
Muut kohdat oli kuitenkin ok (ei sokeria pissassa jne) niin terkkari sanoi, että kaikki hyvin....ei siis mitään jatkotoimenpiteitä!!Kysyi myös että jos on runsas valkovuoto, niin väri saattaa tulla siitä!!Ja mulla on TOSI RUNSAS!!Eli pitäskö mun nyt olla huolissani?Vai sun ei kannata olla huolissaan??Hassua ettei mulle sitten mitään sanottu.... :(

No mutta ILOISTA ODOTUSTA KAIKILLE!!Ja voi olla että kommentoin tänne vielä joskus jotakin... ;)

-tiiti-

heippa pitkästä aikaa!

Ollaan saatu muutettua ja nettikin vihdoin ja viimein toimimaan.. =) Meinasi aivan tulla ikävä teitä, kun ei ole saanut missään lukea mitä teille kaikille kuuluu.

Aika moni kuulóstaa olevan sairaslomalla supistelujen yms takia.
Mulla kans on supistellut, koska muutto otti niin voimille ja olen töissä käynyt supisteluista huolimatta. Työmatkakin piteni kilsalla, joten hyötyliikuntaakin tulee pikkasen enemmän (matkaa nyt n.4 kilsaa per suunta). Lääkärissä kävin supistelujen takia ja olin pari viikkoa sitten 4 päivää sairaslomalla, mutta töissä sellainen tilanne ja muun henkilökunnan painostuksesta en ole kehdannut olla enempää poissa. Ensi viikko onkin onneksi lomaa. Mutta sekin menee muuttolaatikoiden purkamisessa =(

Mulla oliskin kysymys.. Pitäiskö olla huolissaan, jos supistuksia tulee noin vartin välein? Viimeksi lääkäri sanoi supistelujen olevan ihan normaalia tässä vaiheessa ja käski seurailla tilannetta. Supparit rauhoittuu välillä ja taas välillä ne tulee säännöllisesti. Eilen nimittäin aloin seurata huvikseni kellosta, että millon tulevat niin huomasin vasta nyt asian.
Muuten on mennyt hyvin ja olen yrittänyt pitää huolta pikkuisesta. Ensi viikolla (ti) olis neuvolalääkärikin, joten en lähde lääkäriin sen takia.
Tulipas kamala jaapatus.. taitaa tällä tytöllä taas hormonit hyrrätä.. =)

Ulla rv 28+5

Vastaan vaan pikasesti Ullalle, kun muistaisin lukeneeni jostakin että kivuttomat supistukset on ihan normaaleita jos niitä tulee enintään noin viisi tunnin aikana. Sitä en sitten tiiä jos noinkin säännöllisiä kun sulla. Viimeksi neuvolalääkäri sanoi mulla kohdunsuun olevan puolikiinteä tai siihen suuntaan, ja käski ottaa yhteyttä neuvolaan heti jos tulee paljon supistuksia. Muttet kyllä taida omaa tilannettasi tietää jos lääkäri vasta ens viikolla:) Joo hiukan epäselvä kommentti enkä ihan varma ole edes sisällöstä, mutta antaa olla..

heli 31+1

sain neuvolasta paperit jo 3.1 ja 4.1 juoksin ne kelaan. viikko siitä tuli pakkaus kotia kun käskin sen miehen lyömään sen suoraan koneelle. ja äitiysrahapäätöksenkin olen saanut jo helmikuussa, tappelun kautta. kun sanoivat ett maksavat viel opintotukea niin eivät voi päättää sitä viel, sanoin ettei se estä päättämästä jos opintotuen viimeinen erä maksetaan helmikuun alussa, itse katkasin sen.

Alkuperäinen kirjoittaja *Hanne*:
Hyvä, että on aloitettu uusi ketju. Minä pääsenkin heti valittamaan tänne. Olin tänään kontrolli pissatestissä. Viimex kun oli valkuaista virtsassa. En asiaa sillon ees enempää miettinyt kun aattelin, että se johtui vaan vähästä juomisesta tms. Nyt oli kuitenkin taas sama tilanne! Verenpaine on listava eikä muitakaan oireita ole. Silti huolettaa ja harmittaa. Parin viikon kuluttua taas neuvola. Jollei sitä ennen tule mitään oireita. Nyt tietysti mietityttää raskausmyrkytykset ja sen seuraukset. Onneksi työt loppuu. Täytyy ottaa rauhallisesti, jottei ainakaan sairaalaan jouduta lepäämään.

Toisaalta pakko ajatella nyt niin, että josaletaan pahimmassa tapauksessa makuuttamaan niin minähän makaan. Kunhan vaan vaavilla kaikki hyvin! Nyt koitan vaan muistaa ottaa rauhallisesti.

Me ollaan saatu se synnytykseen ilmoittautumis lappu. Laitettiin nimix sellaset jotka ei kyllä välttämättä päädy lopullisiks. Toinen nimi on tän hetkinen "odotusnimi".

Onko muuten kukaan saanu äitiyspakkausta vielä? Odotan jo omaa. Miten te toista odottavat, miten aikaisin teille pakkaukset on tullet aiemmin?

Nyt ei muuta. Koitan kohottaa mielialaani syömällä herkkuja!

Hanne

Toukokuu 9

Tuija, 35,LA 15.05, toinen, kätilöopisto
Tiiti81, , LA 22.05. Toka

Moikka pitkästä aikaa!

Meil on muutto tulossa ja kauhee kiire mukamas,ni ei oo kerenny kirjotteleen.
Paljon tuntuu täällä supistelevan ja tässä liittyy yks lisää joukkoon. Nyt muutaman päivän on osa ollu jo melko inhottavan tuntuisia. Varmasti johtuu tuosta esikoisen kantelusta,sitä kun saa nostaa syöttötuoliin,rattaisiin,käsien pesulle yms. Mietinpä vaan, et jos mut määrättäis vuodelepoon,ni kuka lapsen hoitais?Mieskö? Oisko sillä mahdollisuus jäädä mun takia sairaslomalle,tietääkö kukaan? No toivottavasti sitä tilannetta ei tuu,mut ei kyllä lupaavalta kuulosta,kun on muutto ja kaikkee edessä. Otettava vaan mahd. rauhallisesti.

Muutoin kaikki menee hyvin,lapsi ja masu kasvaa. Sokeriakaan ei oo nyt tullu,vaikka esikoiselta tähän aikaan oli jo. Vauva kamalasti myllää ja ilmoittelee itsestään useasti. Ihanaa päästä kohta taas hypistelemään vauvan vaatteita ja järkkäileen vauvakamat paikoilleen. Nyt ei muuta,voikaas hyvin!!

Moona rv28

moikka!!

meillä tuli se äitiysavustus kahden viikon sisällä siitä kun olin sitä hakenut.elikkäs rv 26.viikon sisällä tuli kelasta päätös.sama juttu oli esikoisesta vuonna -05.

täällä tosi kipeät paikat.en pystyisi kuvitellakkaan tekeväni mitn töitä enää.eilen istuin 1,5h putkeen ja häpyluu oli illalla niin kipeä.meinasi itku tulla.seisomatyö mulla kylläkin on.hengästyttää niin pirun helposti jo vaikka kenkien jalkaan laittaminen.
mua ei ole nyt kyllä yhtään supistellut.hyvä niin.supistelkoot sitten kun menen synnyttämään.alkaa tää odottaminen olla jo niin puuduttavaa.no ainahan tää loppuaika tällasta.odottelen innolla pikku tuhisijaa jo tänne meidän kanssa.tosin nautiskelen myös siitä että saan rauhassa olla vielä hetken.ainakin esikoisen päikkyjen aikaan.viimeyö meni kertaakaan heräämättä.yleensä ramppaan pissalla koko ajan.
muutenkin ihanaa odotella kesää ja kevättä:) ei jaksaisi odottaa että saisi tuolla terassilla istua ja lehteä lukea ja jos kahvi taas synnytyksen jälkeen maistuu niin sitä hörppiä!

31+5

Mitenkäs kun mulla on äitiyslomakin nyt sitten jo alkanut, eilen, enkä ole niistä kelaan lähetetyistä papereista kuullut vielä yhtään mitään. Nettisivuillaan kyllä sanovat että perille on hakemus tullut, mutta entäpä pitäiskö jonkun päätöksen perään alkaa jo soittelemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ++minnie:
moikka!!
---alkaa tää odottaminen olla jo niin puuduttavaa.no ainahan tää loppuaika tällasta.odottelen innolla pikku tuhisijaa jo tänne meidän kanssa.tosin nautiskelen myös siitä että saan rauhassa olla vielä hetken.ainakin esikoisen päikkyjen aikaan.viimeyö meni kertaakaan heräämättä.yleensä ramppaan pissalla koko ajan.
muutenkin ihanaa odotella kesää ja kevättä:) ei jaksaisi odottaa että saisi tuolla terassilla istua ja lehteä lukea ja jos kahvi taas synnytyksen jälkeen maistuu niin sitä hörppiä!

31+5

minnie!
Puhut kuin minun suullani. Odottaminen alkaa olla jo puuduttavaa. Itse olen jo neljättä viikkoa sairaslomalla aina äippäloman alkuun saakka, joka alkaa kaiketi 24.3. Hissun kissun koetan köpötellä päivät ja yleensä päivän "kohokohta" on, kun lähtään illalla käymään miehen kanssa jossain ajelulla(kaupassa tms). :/ Bussilla ollaan esikoisen kanssa käyty muutamia kertoja päiväsaikaan kaupungilla, mutta tahtoo olla nuo reissut vähän liian rankkoja itselleni. Pungertaa kärryt busseihin ja vaappua vatsa kovana kaupungilla.... Jostain kumman syystä juuri täältä meidän perältä kulkevalla linjalla liikennöi melkein poikkeuksetta kaikista vanhimmat bussit!

Moona! Meilläkin muutto lähestyy kuun lopussa. Etkös säkin ollut Oulusta? Mihis muutatte?? ;) Itseänikin kovasti jo syyhyttää päästä laittamaan vauvan kamoja paikoillaan, mutta vielä pitää tyytyä sullomaan niitä pahvilaatikoihin.

Neuvola oli tiistaina. Siellä ei mitään ihmeempiä. Kaikki ihan ok!:)
Nyt esikoiselle kaveriksi hieman myöhäiselle välipalalle....

Viikonloppuja! :)

Rosalinda rv 31+2

Moi!

*Hanne*: Mä laitoin omat äitiysavustuspaperini menemään Kelaan heti ne neuvolasta saatuani, eli joskus tammikuun alussa. Viikko sitten tuli lappu että pakkauksen pitäisi tulla kahden vkon sisään. Toivottavasti ovat Kelassa huomanneet että meikän kotipaikkakunta on vaihtunut tässä välissä jottei pakettia tarvitse odotella hirmu kauan.. (Kiva nähdä millaisia/minkä näköisiä juttuja pakkaus sisältää! :-) Päätöksen rahoista saan varmaan vasta joskus tässä kuussa, sillä haen niitä viimeisten kuuden kuukauden palkkojen perusteella..

Mä olen ottanut tosi rauhallisesti omien muuttolaatikoideni purkamisessa (ja kämppä näyttää myös sen mukaiselta: yksi huone on täynnä laatikoita! :-). Nimittäin jos vähänkään riuhtoo, maha on kivikovana koko ajan ja illalla liitoskivut ilmoittavat itsestään. (Onneksi nämä krempat ovat alkaneet vasta nyt lomien alettua, töissä vielä jaksoi mennä normaaliin malliin) Neuvola mulla oli ensi kerran uudessa kotikaupungissani toissa päivänä. Kaikki näytti muuten hyvältä, mutta th sanoi kyllä kuin sivulauseessa että pissassa näkyy hieman proteiinia.. Th laittoi mut lääkärille (ensi viikon tiistaiksi), jotta se saa katsoa, pitäisikö mun sokeriarvoille tehdä jotain. Ne ovat olleet edelleen, niitä muutamaa kertaa lukuunottamatta, ok, mutta neuvolalääkäri olisi muuten ollut seuraavan kerran vasta viikolla 36. (Silloin onkin jo alkanut loppusuora.. Pikkasen jännittävää!! :-)

Voimia kaikille, jotka ovat muuttamassa ja pakkailevat/purkavat tavaroitaan!! Se on rankkaa puuhaa mahan kanssa, mutta on tosiaan tosi palkitsevaa saada laittaa vauvelin kamppeet paikoilleen uudessa kodissa! :-)

Voimia tietysti myös kaikille muillekin ToukoÄideille mahoineen!! :-)

Toukokuu 9

Tuija, 35,LA 15.05, toinen(esik.8/93), kätilöopisto

Mun täytynee varmaan ens viikolla soitella ja kysellä noita kelan juttuja. Jotta sais vähän tieto, että missä vaiheessa menevät.

Tiitille en ikävä kyllä osaa kummemmin vastata. Olen tässä itsekin kysellyt tutuilta tuosta asiasta. Moni on kyllä rauhoitellut, että valkuaista voi olla virtsassa jonkin kerran jasitten on taas puhtaat "näytteet". Minulla oli ehkä se, että oli kahdessa näytteessä plussaa. Rauhallisesti ottamista ovat kaikki vaan suositelleet. Aluksi olin tosi huolissani, mutta nyt olen ajatellut, että katsotaan seuraava näyte ja siihen asti pyrin lepäilemään. Vauva ainakin liikkuu pontevasti päivittäin, joten hänellä varmaan kaikki kunnossa. Se neuvo varmaan vain sinullekin Tiiti, että jos tulee jotain pieniäkin raskausmyrkytyksen oireita, niin ota heti yhteys neuvolaan.

Teille muuttajille voimia ponnistuksiin! Itse elän remontin keskellä ja odotan, että saadaan lisätilaa. Sitten muutetaan tässä sisätiloissa =) Odottelenkin, että jotain pääsisin laittamaan vaaville valmiiksi.

Hanne

Sairaslomalla täälläkin äitiysloman alkuun.. Kohdunkaula lyhentynyt 2-3 cm. Jota ei pitäis olla ensisynnyttäjillä. Ja pehmentymistä kanssa tapahtunut. Toivottavasti vielä muutaman viikon tyttö pysyisi vatsassa pulskistumassa. Onneks kaikki on valmiina vauvvalle..

Te, joille ei ole tullut päätöstä kelalta niin kannattaa kysellä perään. Itse pistin paperit menemään tammikuun ekoina päivinä ja viime viikolla kyselin kelasta että meneeköhän pakkauksessa vielä kauan, niin selvis että ne ei ollut saanut paperitani ollenkaan. Oli töissä palkat jättänyt laittamatta papereita eteenpäin. Harmittaa, kun en kelan tädin mukaan saa pakkausta välttämättä ennen laskettua aikaa. Ja jos lähtö tulee aiemmin, niin toppavaatteita sitten vaan lähtee mieheni pyydystämään..

Pirpana 25, LA 09.05 , esikoinen, Tays
Tuija, 35,LA 15.05, toinen(esik.8/93), kätilöopisto

Pirpana: Mulle kävi samalla lailla palkkatoimiston kanssa.Sairaskassasta kyselin missä mennään kun ei oo Kela:sta mitään kuulunut.Selvis, ett paperit lojuneet yli kk palkoissa! Ja näin raskaana ollessa kun tuo ärsyyntymiskynnys on tavallista alempana niin... Sai kyllä täti kuulla kunniansa! Kysyin ett ettekö te osaa mitään mun asioita siellä hoitaa oikein. Tuli ihan täydellinen pimahdus, varsinkin kun joulukuussa vielä mokasivat niin, ett meni 60% palkasta veroa (vaikka soitin sinne ja varmistin ett onhan asiat ok)!
Kurja juttu kyllä jos ei pakkaus ehdi tulla ajoissa!

ihanaa kun aurinko tänään ja eilen paistanut.alkaa sitten lähentyä meidän lasketutajat:) mä olen aina skarppina noiden paperijuttujen kanssa.kelan ja palkanlaskijan kun meidän palkanlaskija niin saamaton.

ihan väsynyt olen koko ajan vaikka poika nukkui ihanan pitkät päikyt tänään ja mä hänen seuranaan.nyt jo mulla ihan veto pois.ei meinaa millään selvitä näistä päivistä ilman paikkyjä.no onneksi pystyn niitä nukkumaan.

mulla on ensi viikolla neuvola.eikös ne neuvolakäynnit nyt sitten tihene?elikkäs alkaisi olla 2vk välein?ainakin painoa mulle on niin hurjasti tullut.mahtaa täti olla tyytyväinen.varmasti on tullut taas 3kg.otin sormukset tänään pois kun ei voinut niitä enää pitää.nestettä kertyy vaikka lenkillä käyn joka päivä.ei vaan enää auta.

koitas pirpana ottaa rennosti että pikkuinen vielä saisi vattassa köllötellä.

32+0

Turhaan hätäilin, oli kelan sivuille jo päivittyny päätös:) Olivat vaan heti myös tilanneet äippäpakkauksen.. Oisin niin halunnu sen 2007 vuoden, laitoin hakemukseenkin siitä toivetta, mutta aina ei voi saada mitä haluaa.. On vaan niin kovin sinisävynen toi viime vuoden pakkaus:D
Pikkusen laittoi jo miettimään kun tuolla vauvapalstan keskusteluissa, aika samoilla viikoilla kun on menty, niin on kovin mielellään seurannu yhden mahan kasvua ynnä muuta. Oli sitten tyttö syntynyt jo toissapäivänä! Että kyllähän se meilläkin jo lähestyy, kovaa vauhtia:) Toivotaan silti että kaikki vauvat jaksaisi vielä vähintään monta viikkoa odotella ulos pääsyään..

reilu viikko maatu ja hermot palaa mulla tänne sisälle.... tai olen kaksi kertaa uskaltautunut ulos ja siitä kärsin sitten heti suppareilla ,kun kävelee pitemmälle kuin meitin postilaatikolle.
viel nelisen viikkoa kun jaksais sitten sais alkaa kuulemma liikkumaan ihan normaalisti eikä olis haittaa syntyiskö vaavi jo sitten.

Rosalinda: Pateniemeen suunnataan. Entäs te?:)
Perjantai-lauantai ois muuttoauto varattuna, eli siihen mennessä kamat pitää saada kasaan,huoh! Kamala määrä roinaa jokapaikassa..eiköhän se tästä.

Sain ä-pakkauksen eilen. Oli Kelasta tilattu 23.2. Eli vielä riittää tuota vuoden 2006 pakkausta. Alkuvuodesta oli joku Kelan tiedote jossain, siinä vasta kilpailutettiin toimittajia. Uusi pakkaus päivitetään Kelan sivuille silloin kun se on jaossa.

Miehen kanssa naurettiin, kun katseltiin niitä sinänsä ihan kivoja kietaisuvaatteita. Mies ei ikinä tule saamaan yhtäkään nauharusettia solmittua. Luultavasti vetää pakkausteipillä lapsen pakettiin rusettihommiin turhauduttuaan :)

Sanni, en tiedäkään minkä värisiä uudessa on, mutta aatelin etteivät kahtena vuonna peräkkäin laittais sinisiä toppapukuja ja muita..
Meillä kans taidetaan ostaa itse noita kietaisuvaatteita, neppareilla:) ei taida noi nauhat saada täälläkään suurta suosiota, poikaystävä pitää muakin ihan mestarina kun osaan tehdä itselleni letit!

Helille: Tuo äitiyspakkaus oli myös 2005 aika sinivoittoinen (tai lähinnä turkoosi+sininen) joten voi se varmaan nytkin olla. Kun ollaan ilmeisesti sitä mieltä että tyttö voidaan aina pukea myös siniseen, mutta poikaa ei punaiseen ;-)