TOUKOKUU 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niksu

Vieras
Nirppu:Riina, 28, LA 28.04, Esikoinen
Minnie, 22, LA 28.04, Toinen (esik. 10/05)
Nele ,27v, LA 28.04 ,Toinen
Liinu, 28, LA 01.05, Esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, Toinen (esik. 12/04) Tays
Kojo, 24, LA 01.05, Esikoinen
Rosalinda, 27, LA 03.05, Toinen (esik. 12/03)
Tiitu, 24, LA 05.05, Esikoinen
Niksu, 27, LA 06.05, Toinen (esik. 12/05) Tays
Ippa, 33, LA 08.05, Esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, Esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, Esikoinen
Taimi, 31, LA 14.5.(?), Toinen (esik. 03/04), Hki
Nirppu, 27, LA 15.05, Toinen (esik. 10/05)
Mössö,28, LA 15.05, Toinen
Maya80, 25, LA 17.05, Toinen (esik. 11/05)
Lumikki, 29, LA 17.05, Esikoinen, Tays
Vötky, 23, LA 18.05, Toinen (esik. 05/04)
Papu75, 30, LA 20.05, Neljäs, Tays
Hilleri, 27, LA 20.05, Toinen (esik. 09/05) hyvinkää
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen Tays
Sinetti, 29v, LA 22.05, Esikoinen, Tays
Syysmarja, 26, LA 22.05, Esikoinen, Tyks
Moona, LA 28.05, Toinen (esik. 07/05)
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)

Korjailkaa jos virheitä. Lisätkää jos jtn puuttuu.

Huomenta likat!

Kiva, että sivut taas toimii! Tuli jotenkin yksinäinen olo, kun ei päässyt lukeen teijän juttuja. Mitäs teille kuuluu? Onko oireet pahentuneet tai hävinneet?

Täällä pahoinvointia on, mutta onneksi vain lievää. Syömisten keksiminen on kuitenkin hankalaa, kun vain jotain tiettyä tekee mieli ja kaikki muu etoo.

Oliko kenelläkään jo raskauksia kokeneilla liitoskipuja? Mulla oli viime raskaudessa todella kivuliaita noin 30 viikolta eteenpäin. Nyt samaiset kivut antavat merkkejä itsestään jo nyt, jossain äkkinäisissä tilanteissa, Toivottavasti ne ei ala jo nyt, oli meinaan aika tuskaista. Onkohan ne jotenkin hormooni peräisiä vai onkohan viime raskaudesta vain liian lyhyt aika (10kk).

Huomenna keskiviikkona pääsen sitten ar-ultraan. Kivaa! Sattuu vielä olemaan sama lääkäri kuin esikoisen kohdalla.

Hyviä vointeja kaikille ja onnea uusille plussanneille!

t. Maya 6+5

Heippis. Mulla on jatkuvasti yksinäinen olo tän raskauden kanssa. Mies toki tukee, mutta jotenkin tuntuu, että ystäviltä ei heru ymmärrystä. Mieli on maassa muutenkin, itkettää ja pelottaa. Missä se ihana vaaleanpunainen vauvankaipuu nyt on? Pelottaa että miten sitten pärjää vauvan kanssa, synnytystäkin pelkään jo nyt. Kropan muuttuminenkin ahdistaa. Eli aika paskat fiilikset täällä.

Huomenia kaikille!
Ihanaa totta tosiaan että taasen pääsi tänne, tuli joteskin niin orpo olo...
Sinetti, ethän sinä yksin ole! Me ollaan kaikki täällä sun kanssas! Se on ne hormonit jotka heittelee tuollaisia outoja fiiliksiä päälle, ei välisteen tiedä pitäisikö itkeä, huutaa, nauraa vai siivota.... Kyllä se siitä taasen suttaantuu!
Jos sun kavereilta ei heru ymmärrystä, se on niitten menetys, mutta arvaas mitä mun kaverit tulee sanomaan kun kerron heille että meille tulee neljäs lapsi! Ei tipu ymmärrystä eikä onnitteluja, heti tullaan kysymään että oliko vahinko! (Ei muuten ollut!) Kyllä siinä itselle tulee suru puseroon vaikka jo etukäteen tiedänkin heidän mielipiteensä. Sempä takia en ole vielä kertonutkaan kuin kahdelle hyvälle ystävälle, jotka hekin tietty yllättyivät, mutta älysivät sentäs onnitella.
Ja sitten kropan "säilytys vinkkejä" ; jumppaa, liiku ja öljyä koko kroppaa ja samaa synnytyksen jälkeen. Ei sitä kuitenkaan tarvi itseänsä uuvuksiin liikkua vaan sopivasti. Tärkeimpänä itse olen pitänyt tuota öljyämistä.
Huh, olipas taasen vuodatus...

Oireista sen verran ettei niitä ole ollenkaan taasen. Tarvii kyllä sanoa että hieman pelottaa kun ei näin oireetonta raskautta ole ollutkaan. No, viikko ultraan.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Kiitos Papu kannustuksesta. Harmillista, että kaverisi vierastavat sitä että saat neljännen lapsen, onneksi ne pari ystävääsi tajusivat onnitella. Hormonithan nämä fiilikset osittain aiheuttaa. Viime viikolla sain siivouskohtauksen ja vedin koko kämpän uusiksi tunnissa...yleensä menee kaksi tuntia kun yhdessä siivotaan.

Täytyy hommata jotain hyvää kroppaöljyä. Olen yrittänyt liikkua ja tekee kyllä hyvää niin mielelle kuin kropallekin.

Mukavaa päivää kaikille!

Heippa pitkästä aikaa! Rasittavaa kun nää sivut on koko aika jossain huollossa tai päivityksessä... aargh!!

Maya, mulla oli ekasta lapsesta liitoskipuja alussa (koviakin) mutta ne kestivät muutaman viikon ja loppuraskauden saikin olla rauhassa.

Papu75 tavoin mulla on myös oireeton raskaus tämä nykyinen. LIevää väsymystä eikä oikein muuta. Nyt parina iltana alkanu ihan salamana oksettaa, mutta se kestäny n.15min ja sinä aikana ei voi koskea lähelleekkään kurkkua?! Mulla vielä vk ja muutama pvä ultraan...

Sinetillä matalapainetta =( Et sinä ole yksin!!
Varmasti odotus tuo kokeneemmallekin välillä pelonsekasia tunteita, mutta ne kuuluvat asiaan. Kuhan eivät liian pitkään kestä!!
Käy täällä purkamassa mieltä usein =)
Hormonit todella tekevät tepposia ikävästi raskauden aikana.
Ja kyllä se kroppa saattaa palautua nopeastikin. (Jos ei ihan lihottamalla lihota itseään yli 20kg...)
KYllä se kohta iloksi muuttuu, kun pääset tästä alkuraskauden myllerryksestä "varmoille vesille"!

Ihanaa syyspäivää!

Moi pitkästä aikaa! Ihanaa kun sivustot taas toimii, kuulee kuulumisia.

Mulla ei mitään ihmeellistä, kunhan vain ilmoittaudun mukaan taasen.
Nyt menossa rv 6+0, viimeksi km tuli juurikin kun 7. raskausviikko alkoi, joten kamala pelko perseessä!!! :( Oireita ei ole, ei sitten mitään! Okei, nänninnipukat oli viikonloppuna niiiiin hemskatin kipeät, mutta nekin on nyt laantunut. Ja taitaa olla syysflunssa tulossa, sen verta kurkkua koristaa.

Hei taas! Tänne on kyllä kiva tulla kun kenellekään muulle ei viitsi vielä kertoa. Minä olen edelleen vähän epäuskoinen tähän raskauteen kun ei ole YHTÄÄN MITÄÄN oiretta! Olisi edes tuo nännikipu ;-) Ei tietenkään pitäisi hirveästi stressata asiasta kun asialle ei kuitenkaan voi mitään, oli mitä oli. Ei mieskään oikein uskalla iloita tästä vielä kun muistaa oireeni viime raskaudessa. Alkuraskauden ultraan menen tämän takia jo ensi viikon perjantaina jolloin on 6+4. Sitä odotellen...

Hei taas! Tänne on kyllä kiva tulla kun kenellekään muulle ei viitsi vielä kertoa. Minä olen edelleen vähän epäuskoinen tähän raskauteen kun ei ole YHTÄÄN MITÄÄN oiretta! Olisi edes tuo nännikipu ;-) Ei tietenkään pitäisi hirveästi stressata asiasta kun asialle ei kuitenkaan voi mitään, oli mitä oli. Ei mieskään oikein uskalla iloita tästä vielä kun muistaa oireeni viime raskaudessa. Alkuraskauden ultraan menen tämän takia jo ensi viikon perjantaina jolloin on 6+4. Sitä odotellen...

Ja taas tuli vanhaan ketjuun laitettua, joten kopioin sitten tänne..

No enköhän jo uskallaudu kysymään josko vielä joukkoon mahtuisi yksi lisää.. Kun joka päivä joka tapauksessa tulee täällä käytyä tarkastamassa muiden kuulumisia jotka on niin lohdullisen samanlaisia kun omat:) Miten voikin olla näin turvonnut ja väsynyt koko ajan.
Itse olen siis 18 vuotias ja ensimmäistä odotan, rv8+5. Ja myöskin taysiin matkalla, la muistaakseni 3.5. Poikaystävä armeijassa vielä ensi kesään saakka, joten paikka jossa tuntojaan saisi purkaa tulee todella tarpeeseen, vielä ei asiasta uskalla juuri muille kertoa.
Sitten vielä jos saisi kysyä, kuinka tarkasti olette niitä ruokarajoituksia noudattaneet? Nollatoleranssi vaiko kohtuudella? Itsellä kun juuri kaikkea kiellettyä tekee mieli..

Päiviä kaikille=)

Tällä tänään tasan 7 vkoa!!! Pientä kuvotusta ilmassa, mutta ei onneksi oksentelua. Muutenkin olen voinut ja jaksanut ihan hyvin vaikka töissä käynkin ja esikoinen vaatii iltaisin huomiota. Henkinen vointi on myös hyvä ja odottelen täällä kovasti ekoja liikkeitä=) niihin kyllä on vielä matkaa. Mutta voi sitä tunnetta, kun ne liikkeet tuntee.

Sinetille voimia. Kyllä se mieli siitä piristyy. Kaikki tulee kyllä järjestymään vauvan synnyttyä. Onhan kaikki toki uutta, mutta ei kannata ottaa mitään paineita. Muista kuunnella itseäsi ja sitten vasta muiden neuvoja! Ja synnytyskin sujuu kyllä. Ei sitä kannata pelätä tai suunnitella etukäteen. Synnytys ei ole ollenkaan niin kamalaa, kun jotkut antavat´ymmärtää.

Itse en ole keskenmenoa kokenut enkä oikein osaa sitä pelätä. Syysmarjalle siis positiivista mieltä. Todennäköisyys on kuitenkin puolellasi, että raskaus jatkuu normaalista. Ja jos vaan pystyy niin kannattaa murehtia vasta kun on jotain murehdittavaa.

Tänne ei siis tän kummempia. Neuvola jo ensiviikon lopulla, mutta eniten kyllä odotan ultraa=) että onko tuolla mahassa elämää. Pitää yrittää jotenkin sumplia työt ja ultrassa käynti. Voikohan ultrassa käydä illalla?

T: Mössö 7+0

Heli, 18, LA 03.05, Esikoinen, Tays
Moona, LA 28.05, Toinen (esik. 07/05)

Päivitetty lista, Helille tervetuloa ja jaksuja sotaleskeyteen.

Omaa napaa: soitin eilen äippäneuvolaan kun maha on ollut omituisen kipeä jo viime perjantaista asti (ei kuitenkaan niin paha et päivystykseen 100 kilsan päähän oisin vääntäytyny). Käski soittaa tänään uudelleen jos kipu ei lopu jolloinka antaisi ajan keskiviikolle ultraan tarkastukseen. No, soitin tänään ja sanoin viel että työterveystarkastuksessa oli leukosyytit pissassa +1, niin eikö täti tuumannu ettei tiedä mitä tässä nyt pitäs tehdä, ei ainakaan ultra-aikaa VIITSI vielä antaa. Soittelevat sit huomenna josko lääkäri tahtoo mut edes nähdä. Kiva. Odotellaan tässä nyt sitten. Tuumas vaan et mulla on varmaan KLAMYDIA, kun on leukosyytit koholla... Muttei kuitenkaan antanut lähetettä verikokeisiinkaan. Ihan sekoseko täti. Ja mulla hermo kireellä moisen takia.

Muita oireita ei oo ilmennyt. Edelleen oon siis hysteerinen välillä (selostin ton toimintamallin joskus aikasemmin jo...) ja närästää, that's it. Noinkohan siellä on edes ketään ja jos on niin onkohan sillä jollakin kaikki edes hyvin. Alkaa pikkuhiljaa epäilyttää.

Mössö: meillä ei ainakaan ultraan pääse illalla, muuten kuin päivystystapauksissa, en sit tiedä miten muualla.
Heli: mä en ainakaan ihan pilkulleen oo noudattanut noita ruokarajoituksia. Silleen tervettä järkeä käyttäen.
Maya: mulla ei kyl ollut esikoiselta liitoskipuja, oliskohan nää nyt sit niitä...?? Millaisia ne oikein on???
Sinetti: jaksuja masiksen kanssa. Kyllä ne vauvafiilikset sieltä tulee, ei kaikille tule edes sellaisia vaaleenpunasia ajatuksia, ei mullakaan ekasta sellasia ollut missään vaiheessa. Vauva-arki suttaantuu ihan omalla painollaan sitten kun se vauva siinä on, eli ei kannata etukäteen murehtia moista. Kroppa muuttuu ja mieli siinä mukana, älä suotta stressaa asiasta. Pidät vaan huolta, ettet lakkaa huolehtimasta itsestäsi ja omasta hyvinvoinnistasi missään vaiheessa. Liikut jos jaksat, jos et niin sitten lepäät.
Syysmarja: mustat ajatukset pois km:sta ja valoisat vauva-ajatukset tilalle (helpommin tosin sanottu kuin tehty, I know...). Varmasti kaikki menee tällä kertaa hyvin. Koita olla murehtimatta liikaa, eikös teillä jo kohta ole ar-ultrakin??

Jaahas, esikoinen heräilee, tarvii siis rientää.
Aurinkoista viikon jatkoa toukokuisille...=)

Heippa täältäkin suunnalta.

Mä olen kans syönyt ihan mitä mieli tekee, muuten paitsi raaka kala ja nää tuoreet home-, ym. juustot jätän pois laskuista.
Mut esim. maksalaatikkoakin saa syödä kohtuudella. Vaikka onhan näistäkin eri suositukset neuvoloissa.
Syöttekö mitään vitamiinilisiä? Mulla oli esikoisen aikoihin joku multi+? En muista enää sitä. Voishan sitä jonkun vitamiinilisän taas ostaa.

Mulla on ihan epätodellinen olo tän raskauden suhteen, edelleen. En vaan millään tajua että meille OIKEASTI tulee toinen lapsi. Uskon kai vasta nähtyäni sen pikkuisen ultrassa, joka on vasta marraskuussa (np-ultra).

Mä olen niksun kanssa samaa mieltä tuosta kropasta ja vauvaan asennoitumisesta. Kaikki kyllä menee omalla painollaan ja kaikki tuntemukset on ihan sallittuja. Ne kuuluu siihen äidiksi kasvamiseen!!
Tsemppiä vaan sinetille ja muillekkin jos on samoja fiiliksiä!

Nyt ei kerkee enempää kirjotteleen, mut jaksamisia kaikille!!

Heli, 18, LA 03.05, Esikoinen, Tays
Moona, 23, LA 28.05, Toinen (esik. 07/05)

Päivitetty lista.

Heipsistä kaikille!

Pitkästä aikaa taas, tuntuu että täällä takkuilee useemmin kun missään mualla.

Täällä pahoinvointi jatkuu, ei tosin niin pahana että joka päivä tarvitsisi oksentaa mutta kuitenkin. Rinnat on turvonnu kohta yhden kuppikoon verra ja viikkojahan onkin jo kasassa huimat 6+3 että mitkähän pamelat näistä vielä tulee :)

Vajaa viikko enään ar-ultraan ja reilu viikko neuvolaan, alkaa jo vähän jännittää.
Mulla on jotenkin hirveen varma olo tästä raskaudesta vaikka yleensä olen ihan hirvittävä pessimisti. Olin tietysti aivan varma ennen raskautumista että mussa on jotain suurta vikaa etten ikinä lapsia saisikaan ja kappas vaan, melkein heti kun lupa annettiin, ilmotteli meidän salamatkustaja itsestään. Pitkä matka on vielä edessä mutta luottavaisin mielin mennään päivä kerrallaan.
Aurinkoista mieltä kaikille :)

heippa!!

tervetuloa kaikki uudet mukaan. onnea paljon plussasta.
sanni: tässä tällanen linkki missä voit viikot käydä laskemassa www.oys.fi toivottavasti toimii:)
mullakin mieli välillä niin allapäin.tiedän että kuuluu tähän raskauteen ja ihanaa kun saa joka asiasta nyyhkyttää jälleen:)
esikoinen oppi tänään kävelemään!!!ihana pikkuinen kun touhuilee.
juu ajattelin pitää itsestäni oikein hyvää huolta ettei kiloja pääse tupsahtelemaan ja paljon rasvaa aion käyttää ettei ala kiristämään!!!!esikoiseta ei paljon arpia tullut toivottavasti ei tästäkään..
eipä meillä muuta vointeja mammat!!!

minnie 9+3

ps.mahtaakohan mulla olla toi np-ultra ihan kohta kun viikkojakin alkaa olla.kait se varataan ekan neuvolan jälkeen eikä niin???esikoista odottaessa np-ultra oli maksullinen enkä sinne silloin mennyt.

Heippa vaan kaikki pitkästä aikaa. Ensin sivut takkuaa ja sitten yhteys, mutta nyt toimii (koputtaa puuta).
Mulla on ihan kamalat äklötyspäivät takana. Eilen piti lähteä töistä kesken päivän ("pää kipeä...") kun oksetti niin. Inhottava katutyömaa työmatkalla haisee asfalttipielle ja sepäs vasta oksettaa todenteolla! Samoin tupakansavu ulkona kadulla. Sen sijaan jonkun hajuvesi tuoksui ihan taivaalliselle. Kyllä on omituisia nämä jutut :)
Väsymys jatkuu myös, kaadun sohvalle työpäivän jälkeen ja nukahdan heti, jos esikoiselta vaan saan hetken rauhan.
Sain juuri pitää ystävien pikkuista vauvaa sylissä ja kylläpä tuntui ihanalta pieni nyytti sylissä. Nopeasti sitä unohtaa, kuinka pieniä nuo ovat syntyessään. Ja miten hyvälle vauvat tuoksuvat :)

Itsestään tosiaan kannattaisi alkaa huolehtimaan jo nyt alkuraskauden aikana. Mulla oli pahat liitos- ja selkäkivut viimeksi rv15...20, liitoskivut jatkuivat vielä loppuun asti. Nehän johtuu kudosten pehmenemisestä, keho valmistautuu joustamaan synnytyksessä. Itse rasvailin ahkerasti masua ihoöljyllä, eikä tullut raskausarpia (tosin öljyämisellä ei välttämättä ole mitään tekemistä arpien kanssa). Öljysin myös intiimiosia siihen tarkoitetulla öljyllä alkaen noin kuukauden ennen synnytystä. Säästyin pahemmilta repeämisiltä. Tein myös pitkiä kävelyitä koko raskauden ajan ihan la:n saakka, mutta esikoisen kanssa on hankalampi järjestää aikaa pitkäkestoiseen rauhalliseen liikuntaan.

Ei kannata olla huolissaan, jos vielä ei näe mitään vauvantuoksuisia päiväunia. Raskausaika on pitkä ja siinä ehtii kyllä valmistautua moneen kertaan. Itse suhtaudun paljon enemmän jalat maassa-tyyppisesti nyt toisen kohdalla, enkä vielä hypistele vauvanvaatteita kaupoissa. Kaikki aikanaan.

Tiistai iltaa kaikille!
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani! Kiva kun joukko kasvaa.
Syysmarja: Ymmärrän kyllä hyvin pelkosi, sillä mulle kävi samalla lailla edellisellä kerralla. Kesken meni rv 7. Nyt mulla on menossa rv 7+1 eli jännitys tiivistyy.. ar-uä on vasta ens viikon pe.
Mulla on ollu tosi oireeton tämä raskaus ja eilen huomasin makuulla ollessa, että vasen rinta on kipeä ja turvonnut..eli kiva, kiva jos toinen tissi alkaa kasvaa aikasemmin ja toinen ei.. Mulla on ennestään aika pienet, joten koko eron huomaa varmasti jos se toinen vielä tosta turpoilee.. Pitää toivoa että tuo toinenkin heräis ja ottas spurtin =)

Niin, onkos täällä ketään lapista? Ite olen menossa lks:n, jos synnytykseen asti päästään. Olis kiva tietää, josko siellä olis muitakin tästä foorumista.

Mutta nyt on pakko vääntyä sohvalle ja ottaa hedelmäpussi kainaloon..

Hei pitkästä aikaa!! Tervetuloa vaan uusillekin!

Minulla on ollut niin kamalaa väsymystä, että ei paljon ole netissä jaksanut vierailla. Lisäksi viikonloppuna alkoi kaamea pahaolo..Koko lauantain makasin vaan sängyssä ja oksensin päivän aikana viisi kertaa. Kauhulla jo odotin tätä viikkoa, että kuinka töissä pystyn olemaan, mutta nyt pahaolo on pysynyt kurissa. Aamupäivisin on vaan ällöttänyt, mutta sitten on ollut aikalailla normaaliolo. Outoa, että yhtenä päivänä oli niin kamalaa, mutta sitten lievittyi näin paljon tämä olo, no hyvä tietysti niin. Nyt vaan alan tietysti kuvittelemaan, että siellä masussa ei olla enää hengissä tms. Voi että, kun siihen ultraankin on vielä niin piiitkä aika.

Minnie; mulla varattiin ekassa raskaudessa np-ultra just silloin ekassa neuvolassa ja aika np-ultraan mulla oli muistaakseni noin viikolla 12.

Me ajateltiin odottaa se eka ultra, mikä on mulla vasta viikolla 11 ja kertoa sitten vasta vanhemmille ja kavereille. Mutta katellaan nyt saanko pidettyä suuni kiinni=) Mutta eipä tässä kummosempia, täytyy lähteä vähän lepuuttamaan itseään tuonne sohvan puolelle=)

P.S Mä oon muuten ihan pihalla mun tarkoista rv:sta, tiedän vaan olevani viikolla 7 ilmeisesti? mutta en kyllä yhtään tiedä päiviä. Täytyy varmaan käväistä tuolla jonkun mainitsemilla oys:in sivuilla...

Vastasin toho vanhaan kun en tajun et uus ketju ois alotettu. Kirjanmerkkinä puhelimes ni ei tuu tota etusivua katottua.
Kiukuttaa kaik.
Sinetti: et oo ainut, meil vaan se et mies, siis ex, muuttaa 200km päähän ja sinne meni auto, lapsenvahti ja ylipäänsä oma rakas... Sit viel masun kaa taas yksin synnytykseen ym ='( eikä tunnu et ystiksetkää jaksaa mua kuunnel ku ne nii onnellisia.
Mä olen jo lörppiny kaikille et masu kasvaa.. En malta pitää salaisuutena..

Me ja rv 6+6