TOUKOKUU 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumikki

Vieras
Riina, 28, LA 27.04, esikoinen
Minnie, 22, LA 29.04, toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, toinen (esik. 12/04), Tays
Kojo, 24, LA 01.05, esikoinen
Heli, 18, LA 03.05, esikoinen, Tays
Rosalinda, 27, LA 03.05, toinen (esik. 12/03)
Tiitu, 24, LA 05.05, esikoinen
Niksu, 27, LA 06.05, toinen (esik. 12/05), Tays
Ippa, 33, LA 08.05, esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, esikoinen, Tays
Pirpana, LA 09.05
Ulla, 27, LA 14.05, esikoinen
Taimi, 31, LA 14.5.(?), toinen (esik. 03/04), Hki
Nirppu, 27, LA 15.05, toinen (esik. 10/05)
Mössö,28, LA 15.05, toinen
Maya80, 25, LA 17.05, toinen (esik. 11/05)
Lumikki, 29, LA 17.05, esikoinen, Tays
Vötky, 23, LA 18.05, toinen (esik. 05/04), Mks
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen, Tays
Sinetti, 29, LA 22.05, esikoinen, Tays
Syysmarja, 26, LA 22.05, esikoinen, Tyks
Sanni, 22, LA 27.05(?), esikoinen
Moona, 23, LA 28.05, toinen (esik. 07/05)
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)
Kata, 32, LA 30.05, viides, H:linna
Iisa, 28, LA 31.5.(?), esikoinen, TYKS
Rusina toinen,(esik.12/05)

Aloittelen uutta ketjua kun entinen alkaa olla jo aika täynnä.Lisäilin uusia mukaan, toivottavasti en unohtanut ketään.Lisäilkää itse tietoja jos haluatte/kun muuttuvat.

Kurja yö takana =( heräsin yöllä kun taas vasemmalla puolella vihlas kylkee kääntäes.. (liitoskipuja?) en tiedä oliko kyse unesta vai todesta, todelta se tuntui.. Nukahin ja näin unta et meni kesken, havahduin ja piti rauhoitella itteensä etten rynnänny vessaan.. Unta se kuitenkin vain oli.
Flunssa iski sit muksusta muhun, alaselkää juilii ja pahaolo vaan jyllää vaik söin suolakeksejä ennen nousemista.
Jee rv 9+0, enää 3vkoa et saa nähä juniorin ja pahin ohi,toivottavasti.

heippa!!!

niksu: onko kaikki ok? mulla oli edellisessä raskaudessa viikolla 8 veristä vuotoa.siis oikein kunnolla ei mitään tiputtelua.kävin päivystyksessä ja lääkäri sanoi että kesken meni.lääkäri löysi kudospaloja eli just noita hyytymiä ja silti seuraavana päivänä ultrassa näkyi sykkivä sydän:) vuoto loppui kotona kun lähdin päivystyksestä ja ei jatkunut enää.ultraava lääkäri sanoi että johtuu siitä verinen vuoto kun kuukautiset pitäisi olla:) jossain vaiheessa tuli vähän vielä vuotoa esim seksin jälkeen.tosin todella vähän kuitenkin..toivon todellakin sullekin yhtä onnellista tarinaa.

tänään ei ihmeempiä.oltiin pojan kanssa shoppailemassa ja kohta alan täyttämään ja koristelemaan kakkua.ekat synttärivieraat tulee kolmelta.

11+3

No ei oikeestaan ole ok.

Verinen vuoto alkoi uudelleen tänä aamuna runsaampana, tulee siis ihan siteeseen saakka. Ja on tummempaa kuin aikaisemmin. Mitään kudospaloja/hyytymiä ei toistaiseksi ole tullut, tai ainakaan en ole niitä bongannut. Huomenna sen sitten näkee kuinka meidän käy, olis siis se lääkäriaika klo 12. Voi kun sinne on vielä niin pitkä aika. Haluaisin vaan tietää missä mennään. Jos menee kesken, niin eihän sille mitään voi. Tää epätietoisuus on vaan sieltä ja syvältä.

niksu: mulla tuli silloin ennen ultraa ihan niin paljon verta että pönttö oli ihan verinen kun kävi pissalla siis sellaista verta kuin olisi menkat.ei kuitenkaan sellaista paksua tummaa.heräsin siis siihen että luulin että pissasin sänkyyn mutta lakanat olivat ihan veriset samoin reidet.eli siis olin aivan varma että kesken meni.kipuja ei ollut ei edes niitä menkkamaisia juilimisia.voi kun sulla olisi kaikki hyvin.pidän sulle peukut pystyssä.tiedän todellakin ton epätietoisuuden.voimia huomiseen.

Heippa Niksu ja muut!!!

Mietin PITKÄÄN ennen kuin kirjoitin, koska ei todellakaan ole tarkoitus pelotella, mutta epätietoisuus on kaikista pahinta joten..
Sinuna Niksu menisin jo tänään päivystykseen ja sieltä laittavat lähetteen sairaalaan jossa ultrataan (jos teillä ei lähi terkkarilla ole ultraa... meillä ei) ja näet että kaikki kunnossa!!
Vai oliko sulla huomenna se ultra?! En nyt muista... Vai "pelkkä" lääkäri?!
Mutta tsemppiä kovasti ja todella useinhan se vuoto on "normaalia" tai ei sitä pahaa!!!

Ja onnellista odotuksen jatkoa muillekin!! Käyn aina teidän viestejä lukemassa...

Hilleri

Kiitos Hilleri osanotosta. Mulla on siis huomenna aika neuvolalääkärille, joka sit samalla ultraa. Meillä kun on sellainen käytäntö tuolla nlalekurilla, et aina ultraa kun siel käy. Eli en viitsi mennä päivystykseen, kun huomenna asia joka tapauksessa selviää suuntaan tai toiseen. En nyt ihan ole menettänyt toivoani, mutta ei tää tietty kauheen rohkaisevaakaan ole...

Hei!

Niksulle peukut pystyssä, että olisi vain jotain muuta vuotoa....Mulla ensimmäisessä raskaudessa oli viikolla 14 tosi runsasta vuotoa ja olin kaiken lisäksi vielä anoppilassa viikonlopun vietossa, josta päivystykseen oli 80 km. Päivystyksessä tehtiin sisätutkimus ja ultra ja kaikki oli onneksi kunnossa. Arvelivat sen olleen hematooma(ilmeisesti kohdussa...sijainti ei oikein selvinnyt mulle).

Eilen oli nukkumaanmennessä inhottavia tuntemuksia mahassa. Aivan kuin olisi ollut supistuksia ja vatsa tuntui kovalta...liekö stressisstä. Tänään ei sitten ainakaan tähän mennessä erikoisempia tuntemuksia.Muuten ei mitään kummempaa omaan odotukseen. Varsin tasaista menoa täällä!

terkuin, Rosalinda rv 11

Niksulle peukut pystyyn täältäkin et kaikki on kunnossa.

Mulla tänään kävelylenkillä alkoi ihmeellisesti pistää alavatsasta ja jouduin hidastamaan tahtia. Ekalla mulla oli tukalat oltavat jo rv20+ jälkeen, kun silloin lapsi oli alusta asti tosi alhaalla, ja tuntui inhottavalta pitkät kävelyt ja liikunta yleensä.
Saas nähdä onko nyt sama homma. Mun kroppa on sen mallinen, et vatsa alkaa kasvamaan todella alhaalta ja melkein heti. Mitenhän lie on tässä raskaudessa, toivottavasti pääsen liikkumaan vähän pidempään. Liikunta auttaa pahoinvointiin hyvin ja raikas ilma yleensä.

Onko muilla mitään mielihaluja? Mulla ihan älytön himo lakritsiin, (jota tosin syön kohtuudella) kaikkiin hedelmiin ja vihanneksiin. Sit välillä tekee hulluna mieli juustonäkkäriä,hih:)
Meillä tietää uutisesta jo vanhemmat ja sisarukset. Pakkohan se oli tämä ilo jakaa muillekkin:) niin ja hölösuut ei saa pidettyä suuta kiinni:) Iloisesti ottivat uutisen vastaan kaikki. Mun äitihän tosin siitä jo tiesikin.
Ensviikon ti ois neuvola. Eipä muuta..heipsan!

Toivottavasti Niksulla kaikki ok. Huomennahan se selviää.

Omasta tilanteesta sen verran, että pahoinvointi on hyvin nyt aisoissa, illalla vähän tulee inhotusolo eikä ruoka maistu, mutta varsinainen kuvotus on pysynyt poissa. Sen myötä tuntuu että mielialakin on kohonnut ja alkaa nauttia tästä olotilasta. :)

Himoja on mullakin tuo lakritsi tai tarkemmin lakritsijäätelö, sekä suklaavanukkaat! Kahvia en pysty vieläkään juomaan, tuntuu että maha kääntyy ylösalaisin pelkästä ajatuksestakin. Kahvi jäi pois rv 7+0, vaikka sitä ennen join mukitolkulla joka päivä.

Mulla ei onneksi ole ollut mitään vuotoja koko aikana, eikä pahemmin kipujakaan. Joskus tuntuu menkkamaista kipua, mutta ilmeisesti kohtu vain kasvaa.

Tästä meidän vauvasta tietää jo kaikki, olisi varmaan pitänyt vielä vähän malttaa odottaa, mutta eipä maltettu kun esikoinen on kyseessä... Ja eihän sille mitään mahda jos jotain sattuu, voihan sitä sattua myöhemmässäkin vaiheessa. Sitä paitsi tänään on jo rv 11+5, joten perjantaina tulee se 12 viikkoa täyteen.

Hyviä vointeja kaikille!

Heippa!

Minäkin täällä kovasti toivon Niksulle hyviä uutisia huomenna!!

Mulla on vissiinkin menossa nyt rv 9+jotain, en ole oikein noissa viikoissa kärryillä. Ensi viikolla olisi kuitenkin eka neuvola, jospa siellä kuunneltaisiin sydänääniä ja kuuluisikin myös jotain. Siitä sitten viikon päästä on eka ultra...ei kyllä jaksaisi odottaa.

Mulla ei oikeastaan ole tullut mitään erityisempiä himoja. Enemmänkin on niin päin eteti oikein mitään tee mieli syödä, tai no mandariinit kyllä maistuu hyvin. Pahaolo on pysynyt onneksi aika hyvin kurissa, mutta jos ei muista syödä tarpeeksi usein niin sitten ei oksennus ole aina kaukana.

Täytynee mennä tästä nukkumaan, niin jaksaa taas huomenna nousta töihin. Voi kun saisikin jäädä koko päiväksi kotiin makoilemaan. Viikonloppusin olen muuten ottanut hurjia parin tunnin päiväunia samaan aikaan kun esikoinenkin on nukkunut. Mutta nyt taas pehkuihin, moi moi.

Huomenta taas, täällä aamuvirkkuna!
Olo on sata kertaa parempi kuin viime viikolla, oksettaakin enää harvoin, eikä väsytä yhtä paljon. Näen öisin omituisia unia, kuuluukohan se raskauteen?
Mielitekoja on kurkku ja mandariinit, jogurtti ja murot, ja suklaa. Tosin yleisesti makeanhimo on aika vähäistä. Suolapähkinät oli ekassa raskaudessa intohimona ja niitä puputan edelleen. Jos verenpaine nousee, pitää sitten lopettaa. Viimeksi oli alhainen aina jonnekin 25+ viikoille, jolloin nousi jonkinverran. Kahvin kulutus myös mulla vähentynyt noin 4-6 kupillisesta noin yhteen. Pitää olla tosi hyvää ja tuoretta kahvia, että maistuu. Ihmetteleeköhän työkaverit, kun kahvinkulutus on vähentynyt merkittävästi työpaikalla. Onneksi ei ole mitään yleisiä kahvitteluhetkiä, niin ei tarvitse selitellä.

Onko kukaan menossa veriseulaan np-ultran yhteydessä? Mulla olisi mahdollisuus, mutta en tiedä, en ole oikein jaksanut ottaa selvää, mitä siinä oikein seulotaan ja miten. Tietääkö joku?

Riina, 28, LA 27.04, esikoinen
Minnie, 22, LA 29.04, toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, toinen (esik. 12/04), Tays
Kojo, 24, LA 01.05, esikoinen
Heli, 18, LA 03.05, esikoinen, Tays
Rosalinda, 27, LA 03.05, toinen (esik. 12/03)
Tiitu, 24, LA 05.05, esikoinen
Ippa, 33, LA 08.05, esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, esikoinen, Tays
Pirpana, LA 09.05
Ulla, 27, LA 14.05, esikoinen
Taimi, 31, LA 14.5.(?), toinen (esik. 03/04), Hki
Nirppu, 27, LA 15.05, toinen (esik. 10/05)
Mössö,28, LA 15.05, toinen
Maya80, 25, LA 17.05, toinen (esik. 11/05)
Lumikki, 29, LA 17.05, esikoinen, Tays
Vötky, 23, LA 18.05, toinen (esik. 05/04), Mks
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen, Tays
Sinetti, 29, LA 22.05, esikoinen, Tays
Syysmarja, 26, LA 22.05, esikoinen, Tyks
Sanni, 22, LA 27.05(?), esikoinen
Moona, 23, LA 28.05, toinen (esik. 07/05)
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)
Kata, 32, LA 30.05, viides, H:linna
Iisa, 28, LA 31.5.(?), esikoinen, TYKS
Rusina toinen,(esik.12/05)

Niksu kiittää ja kuittaa. Kyseessä tuulimuna. Sitä yritetään nyt lääkkeillä ensin pois, toivottavasti en joudu kaavintaan saakka.

Parempaa vauvaonnea muille!!

Heij! Mulla otetaan verikoe np-ultran yhteydes. Ekal kerral otettiin perinnöllinen maksasairaus ja mikälie kromosomi poikkeama? Nyt sit vaan toi poikkeama. Viisaammat korjatkoon..
Paha olo jatkuu, eilen haravoin ja puolen tunnin jälkeen oli pakko lopettaa ku väsy iski.
Himoja ei oo, mut sellanen ei tee tätä eikä tätä mieli -olo.. Ja se et pystyin syömään herkkusienii ja kypsää kukkakaalia. Vaaleeta leipää en oo syöny ennen raskautta ja nyt se vasta tökkiikin.
Koira lähtee mahd pian uuteen kotiin, saa sit paremmin keskittyy vaa masuun ja esikoiseen.. Vaik pahalta tuntuu luopua rakkaasta.
Rv 9+1

Niksulle paljon voimia ja toivoa! Ikävää että odotuksesi päättyi näin=(

Täälä on myös pahaolo hellittänyt. Hedelmät maistuu edelleen eikä makeaa tee kamalasti mieli, mikä on painon kannalta tosi hyvä. Neuvolassa kun kävin niin paino ei vielä ollut noussut. Mutta kyllähän tuo vielä kerkiää, kun vekara alkaa kasvamaan. Jos tuolla mahassa siis ketään on. Voikun jo olisi ultra!!!!!

Mulla ei ole ollut mitään mielitekoja, kuten ei edellisessäkään raskaudessa. Makeaa ei ole tehnyt siis mieli. Enemmän semmoista kunnon ruokaa ja hedelmiä.

Meillä ei tiedä siis vielä kun mun sisko raskaudesta. Tuskin maltan odottaa, että saan kertoa, mutta haluan nyt ensin varmistua, että tuolla mahassa joku varmasti on.

Voikaahan hyvin. Mä jatkan nyt töitä.

T: Mössö 9+2

VOi EI! Pahoittelut Niksulle!!
Sitten kun pahin olo surtu, niin tule tuonne haavelijoiden puolelle ketjuun "kermit".
Sieltä saa hyvää vertaistukea muilta km ja tm kokeneilta...
Olen siellä nim.kapris, kun en halunnut Hilleriä käyttää... siitä tuli liikaa odotus mieleen =(

Mutta voimia vielä sinulle ja miehellesi!

Ja tarrasukkia ja ihania kasvavia mahoja muille!!

Pahoittelut Niksulle!
...joudun ens vkolla päiväksi edustustehtäviin. EVVK. Nyt jo pelottaa olla päivä "esillä" entäs jos oksettaa, väsyttää jne jne nooh onneksi sain sumplittua asian niin että vain 1päivä.... ja pitkästä pvästä saa ylimääräistä vapaata!

Onko kellään kissoja kotona? Miten vaavit ja kissa suhtautuu toisiin. Pidätteko erillään vaiko mitä. Mulla on yksi sisä kissa ja se on varmasti outoa kun lapsi tulee maailmaan. Pitääkö jotenkin olla varovaisempi kun on kissa?

Olo on aikas hyvä huono olo on ohi ja muutenkin oireet lievittyy:)

varmaan siksi meistä niin moni poistuu kun meitä on aika monta tässä ketjussa..tai näin mä aiakin ajattelisin.toivottavasti ei nyt enää kukaan matkasta putoa.

sanni mun ystävillä joilla on kissat niin eivät olw mitään varatoimenpiteitä järjestäneet vauvan varalla.aika kivasti varmaan kissakin vauvaa varoo ja pelkää että pysyy varmaankin kauempana.meillä oli ennen esikoista kissa joka asusteli myös sisällä ja ulkona.annettiin se pois kun häiriköi meidän naapuria:) ei oikein täti vaihtoehtoa antanut:(

täällä ei mitään uutta.esikoisella korvissa TAAS jotain..olen olut sairaslomalla pojan kanssa tämän päivän.huomenna vien pojan vähän aiemmin tarhaan että saa rauhassa nukkua siellä päiväunensa.(muuten joutuisin kesken herättämään kun menen töihin) näin saan itselleni "laatuaikaa" 2,5 h ennen kuin menen töihin:) tarviikin mennä jonkun ystävän kanssa vaikkapa kahville.tai siis mehulle kun se kahvi ei maistu..

eipä meillä muuta joten illan jatkoja:)

11+4

Niksulle pahoittelut ja voimia jaksamiseen!

Täällä on kyllä pahoinvointi aika lievää, mutta väsymys on ihan hirveä. Voi kyllä osittain johtua työstä, pitkiä päiviä kun teen. Kuitenkin tuntuu, että töissä selviän paremmin kuin tytön kanssa kotona (vaikka työ on suht stressaavaa). Kotona täytyy koko ajan olla liikkeessä, tyttö ei leiki hetkeäkään yksikseen ja nukkuu minipäikkärit. Pinnakin on aika kireällä koko ajan, toivon tosiaan että kohta helpottaa ja saan takaisin vanhan minäni. En oikein vielä ole osannut iloita raskaudesta väsymyksen ja öklö-olon takia.

Huomenna ultra, sittenhän se näkee onko siellä ketään (pelottaa!).

7+1