Tulossa Vauva 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoa Noa, että kaikki oli sielläkin hyvin =)

Hertta, mulla oli tossa keväällä kanssa joku räkätauti, ja kun ei mitään lääkkeitä voinut ottaa niin ei nukkumisestakaan tullut mitään. Loppupeleissä olin sitten viikon pois töistä, sitten vasta rupes olo paranemaan niin että sai nukuttua kunnolla ja jakso taas jotain tehdä päivälläkin. Toivottavasti sä pääset vähemmällä...

Ihanaa, Sanibel pääsee jo lomailemaan! Mä oon ihan kade... ite kun oon tässä muutaman päivän jo miettiny että en millääääään jaksais enää olla töissä ja haluisin jo jäädä pois, mutta mun pitää täällä kökkiä kuitenkin vielä kuutisen viikkoa tai jotain... Välillä käy mielessä että jos vaan hakis saikkua jollain keksityillä oireilla, mutta ei nyt vielä ihan niin paha tilanne oo kuitenkaan. Mutta mä oon niiiin onnellinen sitten kun pääsen pois täältä, enkä toivottavasti enää tuu takasin...

Heippa!

No nyt on taas muutama saikku pidetty... Toivottavasti alkas flunssa helpottamaan. No on se vähän jo helpottanutkin, mutta nyt on vaivana hirvee päänsärky ja kun nuo Panadolit ei auta...

Iltavuorossa nyt täällä kökin... Pitää kyl sen verran ajoissa karata töistä, että ehdin Täydellisille naisille kotiin :) Telkkarikin meni tänään uusiks, kun ukkonen särki viime perjantaina vanhan... Tai sekään nyt kun ei kovin vanha laite edes ollut, alle 2 vuotta vanha, 26'' taulu-TV... No ei kun vakuutukseen korvattavaksi. Uus telkku onkin sit 32'', joten luulis olevan hyvä siitä katella Täydellisiä naisia :D

Nyt pitää lähtee kyl ruokatauolle, hirvee nälkä iski...

Hertta 11+4 (Enää 3 päivää np-ultraan!)

Helmi: "Välillä käy mielessä että jos vaan hakis saikkua jollain keksityillä oireilla, mutta ei nyt vielä ihan niin paha tilanne oo kuitenkaan. Mutta mä oon niiiin onnellinen sitten kun pääsen pois täältä, enkä toivottavasti enää tuu takasin..."

On aivan ku miun päästä :) Täsmälleen samat fiilikset täälläkin duunin suhteen! Vielä pitää vaan kärvistellä puolisen vuotta... Aaaargh, miten pitkä aika sinne vielä onkaan!
No, onneks on kesä tulossa, niin jospa se aikakin sit kuluis nopeemmin ja onhan täs vielä lomatkin tulossa... Itsellä ois 3 viikkoa vielä töitä ja sit 2 viikkoa lomaa! Sinne asti siis raahaudun töissä varmaan ihan zombina... :)

On tosiaan kiva olla lomalla =), toivottavasti aika menee nopsaan teillä jotka lomalle ei vielä pääse.

Täällä odotus sujuu mukavasti. Vauvan liikkeitä tuntuu päivittäin ja maha on aika söpö, vaikka itse sanonkin =). Viikon päästä on rakenneultra, saapas nähdä selviääkö kumpi masussa köllii. Mulla on kyllä ihan poika-olo, mutta sitähän ei tiedä.

Olettekos ostelleet vauvalle tavaroita? Meille on hankittu vaunut+hoitolaukku, hoitopöytä, kasa vaatteita, pyyhettä, peittoa yms. Paljon on toki vielä ostettavaa, paitsi vaatteita ei varmaan enää paljoa tarvi, kun se äippäpakkauskin on vielä tulossa. Tietty varmaan jokunen vaate tulee sen jälkeen vielä ostettua, kun sukupuoli selviää.

Laitelkaahan kuulumisia!

Sanibel rv 19+0

Voih, vielä on lomaan 2 viikkoa ja 2 päivää...
Ootan kyl innolla millon alkaa ekat liikkeet tuntumaan... Varmaan tuolla rv15+ voi jo pikkuhiljaa alkaa kuulostella/odotella, et millon alkaa jotain tuntumaan... Huih :)

No meillä ei kyl vielä oo mitään hankittu, kun viikkojakin on vielä näin vähän... Sit myöhemmin, kun ollaan kunnolla ns. turvallisemmilla vesillä. Me saadaan/ostetaan edullisesti aika paljon vaatetta ym. tarviketta miehen veljen perheeltä (heillä reilun kuukauden ikäinen tyttö), et näillä näkymin, mitä mieleen tulee heti ensialkuun tarvittavia juttuja mitä pitää hommata itse, on vaunut ja pinnasänky. Hoitopöytä saadaan varmaan kummipojan perheeltä. Mut niitä tarvikkeita vois alkaa hankkimaan sit tuolla loppukesästä/syksyllä, ei vielä siis oo mitään kiirettä...

Hertta 11+5

Ihanaa, kun monilla alkaa jo lomat lähestyä. Vaikka mullakin viikkoja on nyt 27+6, niin lomalle pääsen vasta 23.7. Silloin alkaa äippäloma, ja kesäloma on laitettu sen päälle... Saapi nähdä käynkö hakee ennen sitä saikkua, jos kehtaan... Vielä olisi 7 viikkoa töitä. Tuntuu nyt aika pitkälle ajalle.

Meillä on hankintoja tehty varmaan heti raskauden alusta lähtien. Tai lähinnä minä olen tehnyt hankinnat. Pikku hiljaa saisi mieskin osallistua niihin! Meillä on Brion yhdistelmävaunut, Brion hoitopöytä, vaatteita aika paljon, lakanoita, äitiyspakkaus, muutama tuttipullo... Vielä pitäisi ostaa pinnis+patja, turvakaukalo, amme, vaipparoskis, sadesuoja vaunuihin, kestovaippoja (?), rintapumppu (?)... Vaikka tuntuu, että vaikka mitä on jo ostanut, on vielä ostettavaa.

Mä kävin tänään hammaslääkärissä. Auts, että sattui! En ole hammaslääkärikammoinen, mutta nyt jäi aika huono fiilis käynnistä. Vieläkin hampaat ja ikenet kipeet. Pitää nyt sitten opetella hammaslangan käyttö. *nolona tunnustaa, etten osaa käyttää*.

Hyvin on mennyt masun kanssa, ja pikkuinen myllää masussa kauheasti. Se olisi jouduttava töihin iltavuoroon ;/. Pitäisi osata ottaa vähän rennommin tuolla töissä, mutta aina vaan kiire ja stressi pukkaa... Ja siitä sitten huono omatunto, kun ei saisi rehkiä ja stressata.

Tähti* rv 27+6

On sitä kyllä paljon kaikkea hankittavaa... Jostain pitäisi löytää sellainen valmis lista mitä pitää hankkia, niin voi siitä sit vetää yli aina kun jotain on jo hankittu :)

Voi kamala, miun se pitäs kans varata aika hammaslääkärin tarkistukseen... Hirvittää jo pelkkä ajatuskin! Miulla on hammaslääkärikammo... Miulla on tasan kolme kertaa porattu hampaita, nekin reiät olleet niissä hampaissa aikoinaan, jotka on pois lähteneet, joten tällä hetkellä ei ole yhtään paikkaa suussa. Nyt on kyllä ihan varmasti jo jokunen reikä hampaisiin kehkeytynyt, on vaan sen verran kauan aikaa edellisestä hammaslääkärikäynnistä... Eniten mie pelkään hampaanirrottamisia tai jotain juurihoitoja, jos sellaisia jouduttaisiin tekemään. En tiiä miten lie nuo viisaudenhampaat, ne on joskus kuvattu, et kait jouduttais joskus poistamaan jopa kaikki 4, mut kaikki ne on nyt vuosien aikana puhjenneet eivätkä oo haitanneet millään tavalla. Toivottavasti eivät ois ihan lahoja, niin ei tarviis siihen irrotushommaan alkaa... Voih, tästä tulee vielä painajaisia! :(

Eihän siis periaatteessa hammaslääkärissä mitään pelättävää ole, ne osaa hommansa ja koittavat vaan kaikkensa tehdä, että meidän hampaat tulisi kuntoon ja me voitaisiin hyvin. Silti vaan pelko kytee persuuksissa, mie taidan lähinnä pelätä sitä kipua ja tietysti sekin tuntuu inhottavalta, että suussa sörkitään, kun se on kuitenkin niin henkilökohtaista aluetta... No joo, nyt lopetan puheet hammaslääkäristä :D

Nyt tässä vaan kuumeisesti odotan ylihuomista np-ultraa! Toivottavasti kaikki on edelleen hyvin...

Hertta 11+5 (Kohta maaginen 12+0 saavutettu...)

Huomenta!

Oli eilen vähän säätöö tuon np-ultra-ajan kans miulla... Olin koko ajan luullu, et se ultra ois ollu eilen 5.6, kun kerta tulee 12+0 täyteen, mut sit lähetteessä luki toinenkin päivämäärä, 12.6 ja aloin varmistelemaan sitä aikaa neuvolasta... No 12.6 se sit oiskin ollu eli vasta ens viikon torstaina... Vielä eilen aamulla sit varmistin sieltä keskusäitiysneuvolasta, jossa se ultra tehdään, että mikä aika heidän koneella näkyy miulle olevan varattuna, niin 12.6 ois ollu... Ihmettelivät sielläkin, että miten niin myöhään, kun sillonhan tulee jo 13+0 täyteen... Onneksi sieltä sitten löytyi yksi aika (eiliselle), että pääsin ultraan, niin ei tarvinnut odottaa ens viikkoon...

Ultrassa siis kaikki hyvin! Avaruusoliolta näyttävä kaveri oli 6,2cm pitkä ja kaikki raajat oli olemassa/liikkui ja muut rakenteet mitä siitä pystyi katsomaan oli ok. Niskaturvotusta 1,1mm eli normaali. Sikiön koko vastasi viikkoja 12+5 (kaikissa kuvissa, kone ei kertaakaan tarjonnut viikkoja 12+0, joka ois ed. menkoista laskettuna ollut eli ovis ollutkin luultua aikaisemmin...), joten nyt mennään sen mukaan. LA siirtyi aikaisemmaksi, on nyt 13.12.

Hertta 12+6

Kiva kuulla, Hertta, että ultrassa kaikki hyvin =). Täällä ei mitään ihmeellistä, vielä pitäisi muutama päivä jaksaa sitä ultraa odottaa. Välillä olen ollut huolestunut, kun en ole tuntenut vauvan liikkeitä pitkään aikaan, mutta pitää toivoa että kaikki on kuitenkin hyvin. Kai se voi tässä vaiheessa olla, että liikkeet tuntee aika satunnaisesti.

Sanibel rv 19+3

Vois kuvitella, et alkuun, kun niitä liikkeitä alkaa tuntemaan, ne tuntuu just tuolleen satunnaisesti... Tai enhän mie tiiä, kun en niitä oo koskaan vielä tuntenu :)

Millä viikoilla Sanibel muuten ekan kerran tunsit jotain liikettä? Tisitkö sen heti vauvan liikkeeksi? Entäs millä viikoilla muut ootte tunteneet? Aattelin vaan, et millon sitä uskaltas kuulostella siihen malliin... :)

En ihan tarkkaan viikkoja muista, milloin liikkeet alkoivat tuntumaan. Varmaankin jollain viikolla 16 tunsin jo jotakin pientä. Alussahan niitä ei oikein meinaa vauvan liikkeiksi tunnistaa, mutta niitähän ne on =).

Sanibel rv 19+4

Heip tännekin!!

Tämä ei osaa enää öisin nukkua... :/
Muutto ja remppa ja siivoushommia riittää talolla,kaupat tehtiin siis toukokuun lopulla ja tämän kuun aikana olisi tarkoitus muuttaa...

ette voi kuvitella kuinka mustat ikkunat voivat olla sisäpuolelta!!! siis ihan täysin mustat... uah! että kuuraamista riittää... pinnasänky ja hoitopöytä on kasattu ja vauvan vaatteita pesty kun joka ilta ei olla siihen aikaan täällä vuokrakämpässä että välttämättä ehtis mitään pesemään niin sekin on aloitettu hyvissä ajoin.. vauvalle siis periaatteessa kaikki valmiina, mutta täytyisi se vessaremppa saada uuteen kotiin valmiiksi, tai ainakin lähes valmiiksi, koska meillä vessaan tulee pyykkikone ja sitäkös tarvitaan uuden tulokkaan kanssa...

Aamuoksuiluista on nyt jo reilu viikon taukoja, saas nähdä millon taas seuraavan kerran joutuu tekemään "kuolemaa"..

Muutoin voidaan suht hyvin, alaselkä ei tykkää siivoilusta ja muuttamisesta tai oikeastaan mistään, mutta pakko se on jotain tehdä... sitten kun lopettaa tekemisen yhdeltä päivältä niin se todella loppuu... melkein mahdotonta enää saada mitään tehtyä kun on jo muutamat tunnit ahkeroinut..

Supistelut on lisääntynyt ja ilmeisesti liitoskivut.. välillä pistelee ja sattuu tonne alas jos kävelee tai on kyljellään...

Tiistaina on neuvolalääkäri ja sitten saa taas tietää miten paikat on kehittynyt tulevaa synnytystä varten, vai onko mitään tapahtunut... luulen kyllä että jotain on tapahtunut kun eilen tuli paperiin valkovuodon seassa punertavaa kun kävin kakkoshädällä ja ponnistelin aikani... eikös ne limakalvot ole näin loppuvaiheessa aika herkillä?! housuihin asti ei siis tullut punertavaa vaan paperiin pyyhkiessä eikä sen jälkeen ole tullut...

nyt on pakko mennä haukkaamaan leipää...

Hauskaa päivänjatkoa tännekin!!

Mi-iu rv35+6

Kiva kuulla Mi-iun kuulumisia! Koitahan jaksaa siellä huonosti nukutuista öistä huolimatta. Noi muutot ja remontit on kyllä pirun rankkoja, mutta kyllä se siitä kirkastuu kun hommat on saatu tehtyä ja pääsee uuteen ihanaan kotiin!

Täällä on masussa käynnissä bileet keskellä päivää! Tähän asti oon tuntenut liikkeitä lähinnä illalla nukkumaan mennessä tai sohvalla löhötessä. Nyt siellä on niin kauhee meininki päällä että selvästi tyttö yrittää saada mut lopettamaan koneella istumisen ja työnteon, ja lähtemään liikkeelle ;)

Muutenkin kaikki hyvin... Hemoglobiini oli pysynyt samoissa lukemissa lisäraudan avulla, muuten olis varmaan tippunut aika alas. SF-mitta oli viikko sitten 19 (eka mittauskerta), kuulemma yläkäyrällä, mutta ei kuulemma merkkaa mitään. Välillä tulee tuolla neuvolassa sellanen olo, että kaikesta sanotaan että se ei merkkaa mitään...

Tsemppiä ja auringonpaistetta kaikille masunkasvattajille =)

Ihan vain satuin ohimennen lukaisemaan ketjua ja voin omalta osaltani kertoa, että tunsin kuopukseni liikkeet jo rv 12. Eli ei todellakaan mennyt 18 asti. Yksilöllistä tietty. Mulla kaksi lasta ja kyllä molempien liikkeet tuntui jo kolmannella kuulla.

Mä kyllä tunsin jotain ekoja pieniä aavistuksia vasta viikolla 16 muistaakseni. Silloinkin ne oli sellasia, että mietti tuntuko siellä tosiaan jotain, ja sitten kun oikeen rupes kuulostelemaan, mitään ei tietenkään tuntunut. Ja vasta pari viikkoa on tuntunu ihan selkeitä potkuja.

Mulla on istukka kohdun etuseinässä, ja se kuulemma vaimentaa liikkeitä niin, että ulospäin ne tuntuu vasta pari viikkoa myöhemmin kun muuten vois tuntua. Ehkä se sitten vaikuttaa siihenkin miten ne itse tuntee, en tiedä...

Mutta tosiaan varmasti yksilöllistä.

Terveisiä rakenneultrasta =). Kaikki oli niinkuin pitääkin ja painoarvio pikkuisesta 330 grammaa eli käyrän keskivaiheilla mennään. Ja niinkuin olen jo tovin aavistellut, niin poikahan sieltä meille tulee. On se vaan jännä miten sen tietää =). Nimiäkin ollaan miehen kanssa tänään mietitty ja jonkinlaiseen yhteisymmärrykseenkin päästiin.

Sanibel rv 19+6

Sanibel, hienoa että kaikki oli ultrassa hyvin! Ja poika tulossa, ihanaa =) Niin kai se vaan on, että kumpi tahansa olis sanottu tulevaksi, niin yhtä innoissaan sitä olis ollut... Mutta on se mun mielestä kiva tietää etukäteen, vaikka ei ne tiedot mitään satavarmoja ultran perusteella olekaan...

Mä oon täällä ihan fiiliksissä, kun duunikaveri lupas huomenna tuoda mulle kasan mekkoja ja kaikkea tyttötavaraa. Ihanaa päästä hypistelemään pieniä vaatteita. Äitiyspakkaustakin pääsee hakemaan parin viikon kuluttua, mutta ties kauanko siinä menee ennenku sen saa...

Kopioin nyt suoraan kuulumiset ajatuksista odotukseen ketjusta... :)

huomenta täältäkin!!

aamulla ehdin vilasta jutut ennen neuvolaa... mutta nyt ehdin kirjottelemaan hetken..
Ette usko, mulla on painoa tullut 2,4kg viime kerrasta ja todella täs muutto ja siivouskiireiden keskellä syönyt aamulla puolikkaan leivän ja päivällä pari maissia ja illalla vesimeloonin ja leivän niin mistä ihmeestä sitä painoa on tullut?! turvotusta ei hirveästi ole jne... mä olin ihan järkyttynyt.. :D okei okei, limua olen juonut mutta aikasemmin olen syönyt joka päivä jäätelöä varmaan puolilitraa ja nyt sitä taas ei ole uponnut... ihan kummallista!! mä miehelle just nauroin et mun täytyy ruveta syömään sitä jäätelöä taas yhtä paljon (ja kaikkea muutakin) kun kevyt ruokavalio kerran vaan tuo lisäkiloja mulle.. :D kato jos se kylmä jäätelö on vaatinut niin paljon energiaa keholta, niin täytyy varmaan siinä olla se syy miks nyt sitten kiloja noinkin paljon tullut...
Sama juttu kyl verenpaineen kanssa... mittaaja oli eri mitä yleensä ja asento oli huonoja käsi ei ollut täysin rentona, niin lukemat oli jotain 130/80 ja sit kun tulin kotiin niin taas näytti tasasta 118/76... :D uskomatonta!

Nojoo, lääkäri sano että kohdunsuu on pehmennyt ja kiinni että sieltä vuoto ei ainakaan tule, eli ei mitään vaarallista jos valkkarin seassa pari viirua.. mut jos kirkasta verta rupee tihuttaa niin sit heti lääkäriin... eli eiköhän se kuivista limakalvoista johdu tai sitten hiivasta... tällä kun oli taas sitä vaikkei oireen oiretta ole..
Niin ja vauviksen painoarvio oli 2,6kg nyt ja semmosta kiloa odotellaan lisää täs neljän viikon aikana jos pieni pysyy sisällä..
pienellä oli ihana jalka, varpaatkin näkyi siitä sumeasta ultrasta just just:)

Eli tällä erää kaikki hyvin.. ensi viikolla uudestaan neuvolaan.. :)

Mutta kertokaahan mulle mihin se mun kaks kiloa on tänä aikana mennyt?! just kun olin ekaa kertaa varma että nyt ei oo varmaan kiloakaan tullut että olisin ns. laihtunut kun lapsi kuitenkin ottanut sen mitä tarvitsee.... heh! ens kerralla en uskalla odottaa kyllä mitään painon suhteen... sama se on vissii syökö kurkkua koko viikon vai hampurilaisia.. :D siltä vähän tuntuu... :)

Mi-iu rv36+0

Tulin taas nostelemaan teitä ettette ihan kolmossivulle pääse putoamaan.
Omassa navassa ei mitään uutta kp28/29-30, joten viikonloppuna "jännät päivät".
t.Utelias pahalainen haaveilijoista

Peukkuja Pahikselle!!! bdbdbd Ja kiitos nostamisesta :)

Itselle ei erikoisempia kuulu... Aika normaali olo on ollu, vähän kuvottaa välillä, mut on hyvin pientä enää...

Meinaa alkaa pikkuhiljaa vatsa tunkemaan esiin... Jos tiukkoja paitoja pitäisin, niin saattas tarkkasilmäisimmät jo arvailla :)

Hertta 13+6

hertta, muistan ite tossa vaiheessa kun ite huomas kuinka housut kiristää ja turvottaa ja tuntu että kaikki tosiaan näkee mahan siinä vaiheessa... löysähköt paidat tuli tosiaan pidettyä päällä.. tai no itseasia siihen rv12 asti, koska rakenneultran jälkeen kerrottiin sitten muille...

Tämä villitys pitää täällä semmosta mekkalaa, että ihan sattuu.. jalat luistelee mahaa vasten niin kovasti että...
painoarvio oli toissapäivänä 2600g ja semmonen kilo olisi vielä varmaan tulossa lääkäri epäili :) eli ihan hyvänkokonen vauvis olis tulossa :)
en malttaisi odottaa, mutta täytyis sen verran että sais muutettua ja hieman levättyäkin ennen synnytystä... ja kunhan ei ihan vielä juhannuksena pieni syntyis...

Mi-iu rv 36+3

Liliania, ONNEA! Ja tervetuloa tälle puolelle! Täällä on kyllä ollut kovin hiljasta pitkän aikaa, itsekin tulee enää aika harvoin käytyä, mutta olis kiva saada taas vähän säpinää tähänkin ketjuun =)

Jaahas, täällä on nyt kolmas viikko putkeen kun oon loppuviikon saikulla =/ Ekalla kerralla olin vaan niiiiiin kuollut, että en kertakaikkiaan jaksanu mennä töihin. Tokalla kerralla sitten meni taas totaalisesti hermot duunissa, kolme päivää saikkua ja käsky mennä omalle lääkärille seuraavalla viikolla (jouduin tuolloin käymään toisella lääkärillä). No, tänään sitten kävin oman lääkärin kanssa juttelemassa. En edes varsinaisesti odottanut sairaslomaa, vaan lähinnä halusin lääkärin mielipiteen jonka turvin pääsisin duunissa eroon yhdestä stressaavasta hommasta joka mulle on vähän ylimääräisenä sälytetty. No se passitti mut sitten kuitenkin saikulle ens keskiviikkoon asti, ja sitten pitää jutella duunissa ja ilmoittaa että en enää halua tehdä tuota ylimääräistä hommaa. Ja jos eivät usko, niin lääkäri tulee kuulemma sitten mukaan palaveriin kertomaan oman kantansa. Asiaa.

Mutta joo, ikävin homma on, että täällä on ruvennut supistelemaan. Ensin vaan silloin kun kävelin liian kovaa, mutta tänään jo neljä kertaa, vaikka kävelin tosi rauhallisesti. Rupee sellasen kymmenen minuutin kävelyn jälkeen tuntumaan aika ikävältä. Ei siis varsinaisesti satu, mutta kiristää vatsaa ihan älyttömästi, tuntuu ku olis keilapallo vatsassa ja se yrittäis tulla tosta vatsanahasta läpi. Noi menee kyllä nopeesti ohi, kun istuu tai makaa hetken.

Jaahas, tulihan taas pitkästi omaa napaa...