Tulossa Vauva 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Plussanneet:

Noa plussa +05/08 LA 11.1.09
Liliania +06/08 LA 21.2.09
hippu81 +07/08 LA 6.3.09
Wilma +10/08 LA 21.6.09
Liisaleena +10/08 LA ?
Miini-81 +11/08 LA ?
mminttu +11/08 LA ?
hensku +12/08 LA ?

Synnyttäneet:

-Ama-(LA 22.6.)poika 18.6, rv 39+3,50 cm, 3320 g, pään ymp 35 cm.
Mi-iu,(LA 8.7)tyttö 13.7 rv.40+5, 52cm, 4015g, 52cm, pään ymp 35cm
Emeliina*, (LA 6.8)tyttö 3.8. 51cm, 3000g, pään ymp. 32,5cm
Tähti* plussa 12/07, la 27.8., Tyttö 5.9. 2880g, 48cm, pään ymp. 35cm
Sanibel plussa 02/08 LA 28.10., Poika 28.10. 3270 g ja 51 cm
Helmi LA 16.10., Tyttö 29.10. 3440 g, 50 cm, pään ymp. 34 cm
Philippa plussa 04/08 LA 26.12., Tyttö 23.10.
Hertta plussa 04/08 LA 13.12., Poika 11.12. 3590g, 49 cm

Toivottavasti mun muokkaukset meni oikein :)

Onnea Henskulle vielä täälläkin puolella :)

Täällä ei mitään ihmeellistä. Välillä tuntuu ihme viiltelyä tai vihlontaa tuolla ap:ssä mitä ei oo ennen tuntunu. Vatta myös kipuilee aina silloin tällöin. Toivon että on normaalia ja kuuluu asiaan! Kohdun venymiskivut mulla alko muutamaa päivää ennen kun mitä neuvolakirjan mukaan olis pitänyt (tai siis sain kivuille selityksen jälkikäteen kun luin opusta eteenpäin) mut ajattelin sen johtuvan siitä et venyy nopeammin kun heitä on siellä kaksi.

Tarviiko kaksosten kanssa rintapumppua? Vai riittääkö sitä maitoa edes syömisiksi saati pumpattavaksi asti? Jaiks, nyt kun on ollut hetki sulatella näitä asioita niin on ihan hirveesti tullut kysymyksiä mieleen! No koitan ujutella niitä tänne sillai pikkuhiljaa ;) Eilen aloin murehtia sitä et mistä mä löydän kivoja mammavaatteita kun en niin hirveesti oo asiaan perehtynyt (en yhtään) ja mahtuuko mulle kesällä enää mikään muu kun teltta! :D Meillä on tiedossa kavereitten häätkin kevättalvella ja jostain pitäis löytää sinne kiva kolttu, se mikä oli hankittu ei kyllä tule mahtumaan etenkään mikäli nämä molemmat jaksavat pysyä kyydissä. Mistä saa kivoja mammavaatteita ja löytyykö mitään juhliin sopivaa vai pitääkö teettää erikseen? No joo nämä ei ole mitenkään ajankohtaisia vielä, mulla on ilmeisesti liikaa aikaa ajatella ja panikoida.

Anteeksi omanapaisuus!

Hertta on kovasti mielessä, malttamattomana odottelen lisäkuulumisia! Varmaan siellä on "vähän" muutakin tekemistä mut sitten kun kerkiit... :)

Koska Wilma lähti sinne reissuun? Dementia iskee!

Miini 8+2

Plussanneet:

hippu81 +07/08 LA 6.3.09
Wilma +10/08 LA 21.6.09
Liisaleena +10/08 LA ?
Miini-81 +11/08 LA ?
mminttu +11/08 LA 22.7.09
hensku +12/08 LA ?

Synnyttäneet:

Paljon onnea Henskulle!!!Tervetuloa tänne puolelle!

Tänään on sitten käyty ekassa neuvolassa ja ultrassa! LA siirtyi hieman taaksepäin ja viikot pompsahti eteenpäin :D Nyt siis jo 9+0! Yksi sikiö näkyi ultrassa ja siellä se "möykky" sykähteli sydäntään nätisti. Kaikki siis erinomaisesti!!

Aika paljon konkretisoi tuo neuvolakäynti. Nyt sitten ollaan oikeasti odottamassa vauvaa! Aika huikealta tuntuu enkä malttais odottaa että maha alkais kunnolla kasvamaan!

mminttu 9+0

Onnittelut loistavista ultrakuulumisista mmintulle!

Juhlavaatteista en osaa sanoa, mutta kyllähän ainakin henkkamaukalla on kivoja mammavaatteita suht edullisesti. Niin ja nettikauppojakin löytyy, mutta niissä onkin sitten huomattavasti kalliimpaa. Esim. Bebes. Itse en oo mammavaatteita oikeastaan vielä tarvinnut. Pitkiä puseroita lähinnä ostellu ihan normaalipuolelta vaateliikkeistä. Yhdet mammaolohousut on ja suorat housut, mutta muuten on mahtunut normaalivaatteet vielä tähän asti. Näin talvella vaan alkaa huolettamaan, että miten loppuvaiheessa sitten tammi-helmikuussa sopii enää talvitakki päälle. Voi olla sen osto eessä. Sekin varmaan on ostettava sitten vaan paria numeroa isompi.

Mun yllätyksekseni yllättävän paljon on mahtunut normaaleja vaatteita päälle. En ole tarvinnut ostaa kuin parit mammahousut ja pari toppia, joita käytän tavallisten paitojen alla jatkeena. Mut tilasin siis henkalta normimallistosta ihan tavallisia trikoopaitoja, jotka ovat vaan pitkän mallisia. Menee ihan erinomaisesti päälle edelleen. Ja sit tietty kaikki neuletakit mahtuu, kun jää mahan kohdalta avoimeksi. Nyt on kaupoissa tosi paljon tunikoita, jotka myös menee oikein hyvin mahan päälle. Eli kaikkia noita voi sit käyttää myöhemminkin. No takkihan se tietty on näin talviaikaan suurin probleema, mut mulla mahtuu yksi untuvatakki vielä juuri ja juuri kiinni joten uutta en ole tarvinnut sitäkään ostaa :) Tietysti se on yksilöllistä miten paljon kasvaa, esim. kaksosmaha on ihan eri juttu, mut mun neuvo on että kannattaa yrittää ostaa mahdollisimman vähän oikeita mammavaatteita, niitä kun ei oikein voi myöhemmin enää käyttää. Kesällä mulla ei vielä mahaa oikeastaan ollutkaan, mut esim. kietaisumekothan menee mukavasti ja ainakin viime kesänä niitä oli valikoimissa. Mullakaan ei ole kokemusta muista mammavaatekaupoista muuta kuin että hinnat näyttäisi olevan aika kalliita.

Hienoja ultrakuulumisia mmintulla! Kyllä se mahakin sieltä kohta pullahtaa ja ennenkuin huomaatkaan, niin olet jo loppusuoralla :) Musta ainakin tuntuu joka päivä ihan uskomattomalta, miten voinkin olla jo näin lopussa! Siinä Vau-kirjassakaan ei tule enää juurikaan uutta asiaa, vauva on periaatteessa valmis ja ottaa enää loppurutistuksen kasvuun :D Siitä oli niin ihana seurata, mitä milläkin viikolla vauvalle tuli uutta. Mutta, ei kyllä oikein enää malttaisi odottaakaan että saadaan pikkukaveri kotiin, vaikka ei ihan kaikki ole edes valmiina häntä varten.

Noa 36+3

Ihania ultrakuulumisia mminttu! Menit sitten eteenpäin kertarysäyksellä. Paljon onnea vielä teille! Oliko sulla mies mukana?

Kiitos vaatevinkeistä Hippu ja Noa! Noa sä tosiaan olet pitkällä jo, on tää odotus varsinaista odottamista :D Mä luulen että mäkin laitan aluks hankintalistaan pidempiä ja väljempiä paitoja vaan ja lähden niistä liikkeelle. Ja mä en myöskään usko et mahdun talvitakkiini jos maha pullahtaa yhtään enempää koska siinä ei oo yhtään kasvuvaraa. Jos alennusmyynneistä koittais hankkii jonku vähän reilumman. Tuntuu tosiaan hullulta ajatus et investoisi paljon mammavaatteisiin koska se on kuitenkin niin lyhyt aika kun niitä tarvii. ei tarvi olla niin huippulaatusiakaan, kuhan sen muutaman kuukautta kestäis.

Wilma, millon sulla tuli kutsu sinne np ultraan? (Oliko muitakin samalta alueelta en muista..) Mulla pitäis olla se seuraavan kolmen viikon aikana ja mitään ei oo kuulunu vielä. En oo joulun ja uudenvuoden aikaan kotosalla joten jos se lappu tulee silloin niin voi mennä ajat sivu suun. 8/

Henskulle superonnittelut ja tervetuloa mukaan!!

Mintulle onnitteluja ultrakuulumisten johdosta!!

Miini, mä lähden reissuun ensi viikon ti ja ollaan siellä 2 vkoa, Kanarialle siis. Mä en voi tajuta, että sulla on kaksoset mahassa, mahotonta!!!Ihanaa!!Mulle tuli se kutsu np-ultraan aika tarkkaan 2vkoa neuvolan jälkeen ja siihen oli silloin 2 vkoa aikaa. Eli olin rv 12+1 kun kävin siellä. Jos huolestuttaa se ehditkö siihen soita ihmeessä sun neuvolaan!!Mäkin ehdin jo huolestua, että tuleeko sitä kutsua koskaan...

Nyt kyllä lähden himaan...

Wilma 13+3

Plussanneet:

hippu81 +07/08 LA 6.3.09
Liisaleena +10/08 LA 10.6.09
Wilma +10/08 LA 21.6.09
Miini-81 +11/08 LA ?
mminttu +11/08 LA 22.7.09
hensku +12/08 LA ?

Synnyttäneet:

Mä tarvin sitä rintapumppua tosi vähän - aluksi kun rinnat pakkasi maidosta täyteen, niin pari kertaa tyhjentelin vähän. Käsikäyttöinen riitti siihen vallan mainiosti. Sitten, kun maidon tuotanto tasaantui vastaamaan kysyntää (huvittavia termejä...), niin en enää saanut pumpulla juuri mitään irti. Yritin siis joskus pumppailla talteen, kun vauva jäi miehen kanssa kahden. Mutta tulin sitten siihen tulokseen, että niille harvoille kerroille tutteli on ihan hyvä keksintö. Miini, varmaan kaksostenkin kanssa voi tarvita pumppua, jos alkaa mennä rinnat tukkoon tai vauvat syntyy niin pieninä, ettei heti jaksa imeä tms.

Minäkin mainostan H&M:ää äitiysvaatteiden hankkimispaikaksi - sieltä saa halvalla ihan kivan näkösiä pöksyjä. Paidoiksi tosiaan käy mitkä vaan pidemmän malliset, mutta housuja pitää kyllä parit olla. Mulla onkin ne jo käytössä, ei toivoakaan, että vanhat pökät menis kiinni... Verkkarit kyllä sopii, mutta niillä ei oikein kehtaa töihin mennä...

Sain sitten kerrottua esimiehellekin raskaudesta ja se vaan onnitteli kovasti. Että kannattipa taas murehtia etukäteen viikkotolkulla, kun toinen suhtautuukin niin hienosti.

Mitähän vielä piti kommentoida... Henskulle tietysti onnittelut vielä tännekin puolelle!
Hauskaa lomaa Wilmalle!

LL 15+0

Joo mies oli kyllä mukana! Se meni vaan ihan sanattomaks ja hymyili kauheesti koko neuvolan jälkeen. Tais olla aika iso shokki kun sehän ei mitään "muodonmuutosta" käy läpi niinku minä :D

Ihanaa että Wilma pääsee lomalle. Itellä kans kova ulkomaankuume mutta pääseehän sitä sitten myöhemmin. Pitäkäähän oikein hauska loma!!

Miini: Jos et kotosalla ole pyhinä niin soittelisin itse neuvolaan ja vähän kyselisin et millon se lähete tulis. Saapahan sitten tietää sen ajankohdankin jos vaan sanovat.

Hyvä että Liisaleenalla meni hyvin työpaikalla! On päässyt jo unohtumaan että saitko vakkaripaikan? Mulla on vähän hölmö tilanne kun valmistuisin viim. toukokuussa ja äityisloma alkaa vasta kesäkuun puolessavälissä. Siihen pitäs keksiä jotain hommaa ja vieläpä sellasta että rahaa sais...

H&M taitaa ainakin täällä Jyvässeudulla olla ainoo sellanen mistä saa kohtuuhintaan äitiysvaatetta. Mutta mitä kävin siellä kurkkimassa niin ainakin housut/farkut siellä näytti ihan kivoilta ettei hätää :D Mun pitäskin mennä ostelemaan joitai sellasia vaatteita mitä vois käytellä sitten mahankin jälkee mutta oon niin nuuka ostelemaan itelle mitään että täytyis nyt vaan rohkaistua. Huuto.netistä oon kattellu pariakin odotuspakettia mutta vielä en oo rohjennut huutelemaan mitään :D

Onko muuten muita ketkä meinas kestovaippailla? Mun paras kaveri on niin hurahtanut niihin että meillä tuskin muuta vaihtoehtoa on. Ainakin kokeillaan et toimiiko meillä. Täytyy varmaan lainata kaavoja ja alkaa tekemään niitä pikkuhiljaa kun on toi ompelutaito sen verran ruosteessa :D

mminttu 9+1

Mminttu, ei tullut vakkaripaikkaa vaan vuoden pätkä (taas.) Sehän ehtii sitten loppua sillä aikaa kun olen ä-lomalla, joten työnhaku on edessä sitten joskus, kun hoitovapaata lopettelen… Mutta se on sitten sen ajan murhe. Toivottavasti tämä taantumakin siihen mennessä vähän hellittää. Kolmannesta lapsestakin haaveilen tähän "putkeen", mutta sehän on nähty, ettei niitä tuost vaan tule.

Kestovaipoista: kiinnostaa kyllä kokeilla. Esikoisen aikaan ne oli vielä sellasta aika hörhöjen hommaa (anteeksi kaikki ekoäidit), nythän niiden käyttäminen on jo ihan nornaalia ja valikoimat on kasvaneet valtaviksi. Harkitsin kyllä kokeilua jo esikoisen kanssa, mutta huonot pyykinkuivaustilat oli yksi suuri syy siihen, että mentiin kertiksillä. En oo ajatellut, tekiskö niitä vaippoja itse vai ostaisiko - varmaan vähän molempia. Mies ei kyllä innostu asiasta yhtään, mutta eiköhän tuo opi :D

Mä tuolla kesäkuun ketjussa hehkuttelinkin jo, että tunsin eilen ensimmäiset ihan selvät potkut <3 Aina kun vähän painon mahaa kädellä, niin vaavi vastasi kohta monottamalla - ihanaa!

Mutta nyt töihin
-LL 15+2

Moi!

Mie olen kans hankkinut kokeiluun muutaman kestovaipan ja sit on tietty ne äitiyspakkauksessa tulleet, joita aion kokeilla. Aloitin sieltä helpommasta päästä eli niitä all-in-one vaippoja ja taskuvaippoja ostin, ne on lähes kuin housut pukisit jalkaan. Se pesuhan niissä eniten askarruttaa eli jos käyttää vain osakestoilussa kotioloissa, niin tuleeko pyykkiä pestyä joka toinen päivä ja sellaista jota voipi pestä 60 asteessa, minkä ne kestovaipat vaativat. Mutta saa nähdä, jos ei tunnu omalta jutulta niin ainahan vaipat voi myydä eteenpäin. Huutonetistä käytettynä nämäkin hankin.

Mie tässä pikkuhiljaa aloittelen siivousta, mies pääsee kolmelta ja sit siivotaan yhdessä. Mut ajattelin ainakin viedä nuo vuodevaatteet ulos tuulettumaan ja koneellisen pyykkiä pyörimään. Miehelle jätän suosiolla imuroimisen. Sit voinkin laittaa joulukoristeet paikalleen :)

Noa 36+5

Mmintulla on kieltämättä pikkasen erikoinen tilanne työnhakuun :) Voihan sitä silti löytyä vaikka mitä määräaikasta, toivotaan!

Wilma vetää siellä viimistä duunipäivää ennen lomaa.. Olenko hieman kateellinen? Hyvä muuten tietää että noita tehdään vielä 12+ viikolla, sitten mä luulisin että se kutsu ehtii ihan ajoissa vielä kun on tammikuussakin kaks viikkoa aikaa. Hauskaa lomaa!!! (Ja ihana passikuva oli blogissa!)

LL onnittelut ensimmäisistä potkuista! Ihanaa!

Mminttu mun mieheen ultralla oli kohtuu sama vaikutus :)

Mulla ei oo vaippailusta vielä hajuakaan mutta alkuun varaudun kertsikkavuorella. Katsoo sitten miten lähtee homma etenemään jatkossa. Mulla varmaan ainakin pyykkiä tulis riittävästi mut riittääkö aika ja hermot..

Noa ahkeroi. Mun pitäis kanssa illalla saada jotain aikaseks, lähettäisitkö tänne myös energiaa? ;)

Kivaa perjantaipäivää ja viikonloppua!

Miini 8+4

Mut vakinaistettiin vihdoinkin tänään!!!!Eli nyt kun meidän projekti loppui ja toiminnasta tuli pysyvää, myös työntekijät (2) saivat jäädä. Ja mehän ollaan kumm atkin raskaana...mä en tosin oo kertonut vielä. Kerron vasta lomalta paluun jälkeen.Mut oon niin iloinen nyt kun vihdoin saatiin tuo homma hoidettua, byrokratia kiemurat kestäneet jo monta kuukautta enkä olis halunnut lähteä lomille ilman sopparia. Niin ja joululoma alkoi myös tänään!!!!!!JEEEE!

Taasko me oltiin tiputtu :/ Kiva kun UP on huolehtinut jälleen! Tuo sun nimimerkinkin lyhennys on muuten aika onnistunut tähän tarkoitukseen ;) (up)

Joulusta selvitty ja arki astunut jälleen kuvioihin. Nelisen viikkoa töitä ja sitten pääseekin kohta jo mammalomalle. Uusille kymmenille siirryttiin raskausviikoissa muutama päivä sitten. Huisin nopeasti mennyt tämä aika, että ihan huh huh.

Mites muilla sujui joulunaika? Onko uuden vuoden suunnitelmia? Itse olin lomalta paluun johdosta tänään töiden jälkeen tosi väsynyt. Voi olla ettei kummempia jaksa aattonakaan, mutta katsotaan.

Hellou!

Joo, kyllä UP on ihanan ahkera, kun jaksaa meidät käydä aina tuolta kaivamasta :)

Meilläkin meni joulu oikein rauhallisissa merkeissä ja uusi vuosi taitaa mennä samalla lailla. Ei ainakaan mitään ihmeempiä suunnitelmia ole, eli varmaan ihan kahdestaan kotosalla ollaan ja käydään ilotulitukset kaupungilla katsomassa. Ja kunhan uuden vuoden puolelle päästään, niin alkaa armoton odotus! Sit on vauva täysin tervetullut maailmaan, vaikka voihan tässä mennä vielä neljäkin viikkoa...

Mutta oikein onnellista tulevaa vuotta 2009 kaikille! Toivottavasti saadaan tännekin ketjuun paljon vahvistusta haaveilupuolelta ja ihania vauvoja maailmaan kaikilta odottajilta!! :D

Noa ja uuden vuoden tyttö, 38+2

Viluskikin toivottaa hyvää ja onnellista uutta vuotta jo plussanneille kanssahaaveilijoilleen!

ps. Wilma, kävin lueskelemassa blogiasi, kommentoinkin jo sinne, mutta pakko vielä hehkuttaa että sait mut (onnen)kyyneliin. Voi kun meilläkin pian tärppäis...

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Tänä vuonna meillä onkin kaikilla ihan uudet kuviot :) Outoa ajatella, että suunnilleen neljän kuukauden päästä sitä ois jo äitiyslomalla. Tuolla ajatuksella pitää lohduttautua, kun tuntui niin ankealta raahautua töihin joululoman jälkeen.

Tosi isot onnittelut UP:lle, kuitenkin käyt täällä lukemassa :D Ja nyt tietysti kirjoittelemassa myös. Mihinkäs se laskettu aika sattuu? On se vaan käsittämätön fiilis kun pitkän yrityksen jälkeen plussaa.

Mulla tuossa joulun pyhinä ensimmäinen tuttu huomasi mahasta, että odotan :) Sanoi, että heti näkyi. Töissä ei ole kukaan mitään sanonut (paitsi ne kaksi, joille olen itse kertonut.) Ei täällä kyllä paljon ketään olekaan vielä tänään, ens viikolla palailee suurin osa "sorvin ääreen." Järkytyin, kun mittailin mahan ympärystä - se on jo suurempi kuin esikoista odottaessa rv24! Tosin kuvissa näyttää silloin olleen varsinainen vauvamaha isompi, nyt on hieman tuota lämmittävää läskikerrosta kertynyt... Huokaus.

Tuossa alkuviikosta kärsin taas pari päivää tosi huonosta olosta. Voisi jo loppua kokonaan, kiitos vaan. Joulun ajan sain onneksi olla hyvällä voinnilla. Olin jo varma, että mulla on joku ruokamyrkytys tai listeria, mutta tais olla vaan joku hormoonihyppäys taas. Vaikka nyt olen selvinnyt vähemmällä kuin esikoista odottaessa, niin tuntuu kestävän kauemmin tämä pahoinvointi.

Mitä muille kuuluu? Miten pyhät meni?

LL rv17+2