V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja tuo että 40-kymppisilä olisi 8 vanhusta huollettavana, hmm. suurin osa vanhuksista on hyväkuntoisia 80-vuotiaaksi asti nykyään. Että hieman liioittelet.
Ihan samanlaisia ihmisiä tarpeineen olemme kuin aina, mikä ihanampi lapsuus kuin saada tutustua omaan ympäristöön sisarusten kanssa ja auttaa kotitöissä ja tuntea itsensä tarpeelliseksi.
Kunhan vain vähentäisimme tarpeitamme, ja käyttäisimme ajan siihen ruoan kasvattamiseen ja valmistamiseen. Ei ihminen tarvitse paljon.
Minä olen 40 v, mieheni äiti täyttää tänä vuonna 81 vuotta, eikä ole kovin hyvässä kunnossa, mieheni isä on jo kuollut, ja oli kuollessaan täysin hoidettava happiviiksineen. Omat vanhempani ovat 68- ja 67-vuotiaita, molemmilla nitrot käytössä.
Eli en liiottele siinä mielessä, että jos vanhukset hoidettaisiin kotona, meillä olisi jo 80-vuotias hoidossa, joka ei kykenisi auttamaan lasten hoidossa, ja muutaman vuoden kuluttua omat vanhempani ovat melko huonossa kunnossa, enää heistä on apua lasten hoitoon tunti pari kerrallaan.
Ihminen ei tarvitse paljon, mutta jos keskitymme siihen, että kasvatamme ruuan ja valmistamme sen, meidän on oltava valmiita hyväksymään myös se, että lapsia kuolee, ylipäätään elinikä lyhenee. Ei meillä ole nykyaikasta lääketiedettä, ei henkilökuntaa, ei lääkkeitä, eikä sähkölaitteisiin.
Naisten lisäksi töistä joutuisi jäämään myös melkoinen määrä miehiä, jotta kaikki voitaisiin tehdä omin käsin itse. Ja katovuosia kun tulisi, tai joku sairaus jylläisi, puolet ihmisistä kuolisi.
Jos hyväksymme sen, ok!
Nykyinen elämänmuotomme on tuonut elämäämme hyviä asioita, mutta myös huonoja.
Onko tuo vaihtoehto huonompi kuin se, että elämme tulevien sukupolvien laskuun, maapallo tuhoutuu äkkiä, kun ei ole enää luonnonvaroja ei vettä ei puhdasta ilmaa?
Mielesätni esim. nitrot ym. ihan turhia. ja itsekästä. Ei ennenkään sellaista ollut. Miksi esim. subjektiivista päivähoitoa moititaan kun sitä ei ennen ollut. Ei ollut myöskään vanhuksille isoja eläkkeitä eikä nitroja ym. turhuuksia jotka saastuttavat maapallon. Kyllä ihminen on itsekäs ja lapset täysin vailla puolestapuhujia