turvakotiin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
En tiedä mitä pitäis tehdä. Yöllä mies oli seksiä vailla, ja kieltäydyin (jota teen todella harvoin) hän suuttui niin, että alkoi repiä hiuksista. Noh, siirtyi sitten olkkariin ja alkoi jotain kolisteleen, menin sitten sanomaan hänelle, että lopettaisi niin alkoi taas repiä hiuksista ja heitti päin seinää (olen 9kk raskaana)... Pyyteli anteeksi tämän jälkeen, mutta kun heti leppynyt hän käski minun ja esikoisen häipyä asunnostamme siihen mennessä kun pääsee tänään töistä, hommas jo kämppiksenkin. Eikä meillä ole edes paikkaa mihin mennä eikä rahaakaan. Mietin voidaanko mennä turvakotiin.. Vai onko se vain ihmisille joita hakataan kunnolla turpiin?

Mies on muutamassa kk muuttunut ihan ihmeelliseksi. Loppu viikkoa kohti aina pahenee. Perjantaina lähtee aina yleensä juomaan. Päivä päivältä hän muuttuu oudommaksi, pelottavammaksi ja vihaisemmaksi. Ei oo ikinä lyönyt, mutta hiuksista repinyt, heitellyt ja töninyt on. Ja aina syy löytyy mieheni mukaan minusta... :( Nytkin sanoi syyksi, että en huomioi häntä enää riittävästi, olen kuulemma vain kiinnostunut tulevasta vauvasta yms... En haluaisi jäädä odottamaan milloin ensimmäinen nyrkki iskee :s Vaikka miestä kovasti rakastankin

Onko kellään kokemuksia turvakodeista? Tai jotain neuvoa tähän tilanteeseen.. Kiitollinen olisin jokaisesta asiallisesta vastauksesta. Oma pää on niin sekaisin unettoman yön ja kaiken jälkeen :(
 
Turvakotiin nyt ensiksi. Sieltä ohjataan sitten eteenpäin , onhan sulla mahdollisuus saada "sossun kämppä" jos vaan on vapaana. Siitä se sitten lähtee; sinun uusi elämä.
 
[QUOTE="Äiti";23666488]En tiedä mitä pitäis tehdä. Yöllä mies oli seksiä vailla, ja kieltäydyin (jota teen todella harvoin) hän suuttui niin, että alkoi repiä hiuksista. Noh, siirtyi sitten olkkariin ja alkoi jotain kolisteleen, menin sitten sanomaan hänelle, että lopettaisi niin alkoi taas repiä hiuksista ja heitti päin seinää (olen 9kk raskaana)... Pyyteli anteeksi tämän jälkeen, mutta kun heti leppynyt hän käski minun ja esikoisen häipyä asunnostamme siihen mennessä kun pääsee tänään töistä, hommas jo kämppiksenkin. Eikä meillä ole edes paikkaa mihin mennä eikä rahaakaan. Mietin voidaanko mennä turvakotiin.. Vai onko se vain ihmisille joita hakataan kunnolla turpiin?

Mies on muutamassa kk muuttunut ihan ihmeelliseksi. Loppu viikkoa kohti aina pahenee. Perjantaina lähtee aina yleensä juomaan. Päivä päivältä hän muuttuu oudommaksi, pelottavammaksi ja vihaisemmaksi. Ei oo ikinä lyönyt, mutta hiuksista repinyt, heitellyt ja töninyt on. Ja aina syy löytyy mieheni mukaan minusta... :( Nytkin sanoi syyksi, että en huomioi häntä enää riittävästi, olen kuulemma vain kiinnostunut tulevasta vauvasta yms... En haluaisi jäädä odottamaan milloin ensimmäinen nyrkki iskee :s Vaikka miestä kovasti rakastankin

Onko kellään kokemuksia turvakodeista? Tai jotain neuvoa tähän tilanteeseen.. Kiitollinen olisin jokaisesta asiallisesta vastauksesta. Oma pää on niin sekaisin unettoman yön ja kaiken jälkeen :([/QUOTE]

Kyllä sä turvakotiin voit mennä. Just siksi ne ovat olemassa että pääsee johonkin kun ei voi olla kotona ja turvallisuus uhattuna. Ei siihen tarvita hakkaamista, toikin on jo syy. Sitä kautta sitten perustamaan elämää sulle ja tulokkaalle.
 
Ota tärkeimmät tavarasi,ja mene turvakotiin. Turvakoti on juuri tuollaisia tilanteita varten.
Olethan varma ettei seinään heittämisestä,sattunut vauvalle mitään? Jäikö itsellesi mustelmia jne? jos jäi niin sit lääkäriin ja rikosilmoitusta tekemään.
Tsemppiä!
 
Ihanan miehen olet löytänyt, mutta naisia ei viitsi edes omista valinnoistaan syyttää. Naiset ovat syyntakeettomia. Minä ja sinä tiedämme, että hän oli kusipää jo ennen kuin tulit raskaaksi. Tsemppiä elämään ja tsemppiä sen seuraavan kusipään kanssa minkä tulet valitsemaan, kunnon miehet on vaan niin vitun tylsii, kyllä mä ymmärrän.
 
Sun ei tarvi tuollaista ymmärtää millään tavoin. Säälittävä luuseri tuo äijä. Lähde heti. Sulla on velvollisuus huolehtia esikoisesta ja tulevasta vauvasta. Sulla on netti, etsi kuntasi sosiaalipäivystyksen tai suoraan ensikodin puhelinnumero.
 
100 prosentisella varmuudella ja kokemuksen rintaäänellä kerron teille kaikille, että tämä pariskunta ei eroa ja tämä nainen ei mene mihinkään turvakotiin.

Ja sun ongelmas oli...??

Ei väkivaltaa ja pahoinpitelyä ole ainoastaan lyöminen ja potkiminen, kyllä sitä on hiuksista repiminen ja seinään heittäminenkin. Älä vähättele kokemaasi vaan hakeudu turvakotiin ja ala rakentaa uutta elämää ihanien lastesi kanssa uudessa kodissa jossa saatte olla turvassa ja rauhassa. Kaikkea hyvää jatkoon sinulle.
 
Ajattelet nyt täysin lapsiasi. Pakkaat laukut ja lähdet sinne turvakotiin.

Kerrot mitä viimeyönä tapahtui ja sen jälkeen olette turvassa.

ystäväni joutui samantyyppisessä tilanteessa lähtemään turvakotiin. Heillä oli siellä hyvä olla vaikka tilanne olikin vaikea. He saivat ruokaa ja vaatetta sekä ennenkaikkea apua. Sekä henkistä jutteluapua ja aivan konkreettista apua.
Autettiin asunnon etsimisessä, turvakoti jäjesti poliisit naisen seuraksi hakemaan omat ja lasten tavarat.
Toimi lapsenvahtina. Sinäkin olet pian synnyttämään lähdössä joten apua tulet silloin tarvitsemaan esikoisen kanssa.



ja paljon muuta. Myöhemmin, koska lapsilla oli kuitenkin oikeus tavata isäänsä, turvakoti järjesti valvotut tapaamiset.
Yms yms


Eli ajattele nyt itseäsi ja lapsiasi ja lähde äkkiä. tuo vain pahenee ja alkoholi ei auta asiaa tippaakaan.

Pakkaa nyt tavaranne ja lähde sinne turvakotiin. Toki voit soittaa sinne etukäteen niin osaavat auttaa teitä.
Tai jopa soitat poliiseille ja kerrot mitä tapahtui. Älä pelkää miestäsi, vaan tee asiasta ilmoitus. Muuten olet ikäsi nyrkin ja hellan välissä. Ja lapsesi kärsivät.

Mene myös lääkäriin varmistamaan ettei sinulle saatika vauvalle käynyt mitään seinään heittämisestä.
 
Ja sun ongelmas oli...??

Ei väkivaltaa ja pahoinpitelyä ole ainoastaan lyöminen ja potkiminen, kyllä sitä on hiuksista repiminen ja seinään heittäminenkin. Älä vähättele kokemaasi vaan hakeudu turvakotiin ja ala rakentaa uutta elämää ihanien lastesi kanssa uudessa kodissa jossa saatte olla turvassa ja rauhassa. Kaikkea hyvää jatkoon sinulle.

Niinpä niin, turvis ja ero = uutta ihquu elämää, en halua puhkaista teidän kuplaa, mutta ei se mene näin. Ero katkeroittaa ja monet ei kestä yksihuoltajuutta, se katkeroittaa vielä vähän lisää ja moni huomaa aidosti että ei pärjää yksin, eikä ole mitään rahkeita siihen ei taloudellisesti eikä muutenkaan.
 
Niinpä niin, turvis ja ero = uutta ihquu elämää, en halua puhkaista teidän kuplaa, mutta ei se mene näin. Ero katkeroittaa ja monet ei kestä yksihuoltajuutta, se katkeroittaa vielä vähän lisää ja moni huomaa aidosti että ei pärjää yksin, eikä ole mitään rahkeita siihen ei taloudellisesti eikä muutenkaan.


Jokaisen ihmisen tulisi opetella. Yksin pitäisi osata pyörittää arkea, koska kuka tahansa meistä saattaa joutua vastaamaan kaikesta yksin. Olen 23-vuotias yh ja minun mielestäni tämä yksinhuoltajuus ei ole mikään maailman vaikein asia.
 
100 prosentisella varmuudella ja kokemuksen rintaäänellä kerron teille kaikille, että tämä pariskunta ei eroa ja tämä nainen ei mene mihinkään turvakotiin.

Niin mitä sitten vaikka eivät eroisikaan tai nainen hakeutuisi turvakotiin? Ihan järkevää kuitenkin kertoa yhteiskunnan turvaverkoista ja antaa mielipiteensä tilanteesta, varsinkin kun sitä kysytään.
 
Kenenkään ei tarvitse jäädä vakivaltaisen miehen kanssa.Johan siinä lapsetkin kärsii ja saavat hienon kuvan siitä miten toisia ihmisiä saa kohdella.
Väkivaltaiset harvemmin tulevat paranemaan,harvemmin siihen on haluakaan.

Ei niin, erotkaa saatana. Koska kenenkään ei pidä nykyaikana edes seurustella kenenkään kanssa, olen tullut siihen lopputulokseen. Parempi jos miehet ja naiset eivät olisi missään tekemisissä toistensa kanssa niin ei kenellekkään tule edes vahingossa paha mieli.
 
Kasvaisit itse aikuiseksi. Katkeruutesi paistaa läpi.
Taidat itse olla joku väkivallalla alistettu,joka ei uskalla ottaa elämää omiin käsiin vaan saa mielummin turpaansa.
Kenenkään ei tarvitse jäädä väkivaltaiseen suhteeseen.On turha kuvitella että tuo tilanne tuosta paranee,päinvastoin pahenee.

Olen ihan raavas mies en ota enkä anna turpaan, mutta te olette säälittäviä. Paistaa läpi joku ulkoa opeteltu mantra ERO/TURVIS, mitään muuta te ette osaa jauhaa.
 
Ap.n mukaan tilanne on pahentunut viime aikoina ja perheväkivaltaa kovasti tutkineena voin vakuuttaa, etttä paheneminen ei tähän jää.

Apua pitää lähteä hakemaan juuri tässä vaiheessa viimeistään. Ensin apua pitää ap.n hakea itselleen ja lapselleen, paras paikka lienee juuri turvakoti. Turvakodin kautta osataan hankkia miehellekkin apua ja ammattilaisen avulla mies ehkä osaa purkaa pahanolonsa ja tajuta oman käytöksensä. Perheen ei tarvitse hajota, mutta jos tilanne ei parane on ero ehkä kaikkien kannalta parasta. Yksinhuoltajan elämä ei ole huonoa verrattuna väkivalatisessa suhteessa elämiseen.

Valitettavasti monet unohtavat avun hakemisen, kun akuutti tilanne on ohi. Ongelmiin löytyy kuitenkin sitä paremmin apu, mitä varhaisemmin niihin puututaan.

Voimia ap.lle ja toivon, että lähdet selvittämään tilannetta jo tänään.
 
Kyllä tässä(kin) tapauksessa on vika akan korvien välissä, kun sanoo rakastavansa tuommosta miestä. Ihan sairasta.

Kiva valittaa täällä ja sympatiaa tulee roppakaupalla.
 
En ole katkera, turvis ja ero ei ole ratkaisu kaikkeen, uskokaa pois. Ei kukaan ole niin tyhmä kuin te tässä asiassa.

On vissiin jollakin vaimo lapsineen lähtenyt sinne turvakotiin ja raivoa pitää purkaa täällä, kun ei vaimoa enää pysty hakkaamaan...

Mutta ap:lle: vaikka se turvakoti ja ero ei olisikaan pysyvä ratkaisu, saat sillä puhallettua pelin poikki ja miehesikin saatta herätä.
 
En ole katkera, turvis ja ero ei ole ratkaisu kaikkeen, uskokaa pois. Ei kukaan ole niin tyhmä kuin te tässä asiassa.

Mitä sä nyt apinoit siinä? Ei kukaan ole väittänyt, että se olisi ratkaisu kaikkeen. Aloittaja oli selvästi huolestunut tilanteesta ja ihan syystäkin. Aloittaja viimesillä raskaana, mies selvästi stressaantunut, oirehtii ja käyttäytyy myös väkivaltaisesti / uhkaavasti. Pyysi suutuspäissään myös aloittajaa poistumaan asunnostaan.

Ei mua pahemmin liikuta mitä aloittaja asian eteen tekee. Itsensä ja lapsensa kannalta kuitenkin toivottavasti oikean ratkaisun, mikä se sitten onkaan.
 
On vissiin jollakin vaimo lapsineen lähtenyt sinne turvakotiin ja raivoa pitää purkaa täällä, kun ei vaimoa enää pysty hakkaamaan...

Mutta ap:lle: vaikka se turvakoti ja ero ei olisikaan pysyvä ratkaisu, saat sillä puhallettua pelin poikki ja miehesikin saatta herätä.

Jos väittäisit näin henk.kohtaisesti niin haastaisin sinut oikeuteen kunnianloukkauksesta. Eli kuin myös milloin olet lakannut hakkaamasta lastasi ?
 

Similar threads

K
Viestiä
17
Luettu
2K
Aihe vapaa
(alkuperäinen kirjoittaja)
A
E
Viestiä
25
Luettu
1K
Perhe-elämä
Ota vastuu itsestäsi ja lapsestasi! Vanhempien väk
O
M
Viestiä
27
Luettu
753
K

Yhteistyössä