Voiko miehen ex tehdä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Porvoossa aina sattuu niin kummia... =)

Tarja, pidä vaan linjasi, onhan se nyt helkutarallaa oikeus ja kohtuus että miehesi ex varakkaana naisena elättää sinut ja kaikki muutkin lapamadot.

Todella toivon tämän olevan provo ettei kukaan voi olla noin hirveä ihminen... Ihan pokkana kirjotat ettei toi 700e ollut elatustuki vaan KORVAUS SIITÄ LAPSI ASUI ISÄLLÄÄN, herran jumala!!! Lisäksi äiti maksoi tytön muut kulut? Minkä summan miehesi maksoi kun tyttö asui äidillään, siis erikseen tietenkin korvaus siitä että äiti otti lapsen asumaan kanssaan ja päälle elarit :D Sinäkö päätit millä summalla suostut ottamaan miehesi lapsen teille asumaan? Luojan kiitos tyttö pääsee teistä eroon!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:
Ettekö te ymmärrä, että jos emme olisi ottaneet tyttöä meille asumaan, hän ei olisi päässyt opiskelemaan haluamaansa lukioon? Meillä ei oikeasti olisi ollut edes tilaa tälle tytölle.

Eli siis äiti maksoikin maasutusrahaa teille siitä, että tytär pääsi mieleiseensä opinahjoon :laugh: Paljonko sitä ehditte saamaan? 18x700 euroa? Ole hyvä ihminen tyytyväinen tuohonkin ylimääräiseen rahaan :laugh:

ja kehtaat vielä sanoa, että teillä ei edes olisi ollut tilaa tytölle, mutta hupsista...tilaa löytyi kun maaginen 700 euroa tuli exältä puheeksi. Uskomatonta! B)

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Eiks se nyt ole härskiä ottaa vuokraa perheeseen kuuluvalta lapselta?
Minusta olisi ollut härskiä ottaa ENEMMÄN kuin mitä miehen ex olisi muuten joutunut maksamaan tyttärensä asumisesta ja elämisestä Helsingissä. Sitäpaitsi miehen ex itse tarjoutui maksamaan tuon summan, koska tiesi, ettei halvemmallakaan Helsingissä voi asua ja elää.

Minusta olisi ollut härskiä ottaa ENEMMÄN kuin mitä miehen ex olisi muuten joutunut maksamaan tyttärensä asumisesta ja elämisestä Helsingissä. Sitäpaitsi miehen ex itse tarjoutui maksamaan tuon summan, koska tiesi, ettei halvemmallakaan Helsingissä voi asua ja elää.

solussa olisi päässyt halvemmalla ja tyttärellä ollut vielä oma huonekin :)

Kyllä Helsingistä saa soluasunnon takuulla halvemmalla kuin 700 e / kk.

Tarja: nyt vaan laitat lehteen ilmoitusta, että edellisen rahasammon muuttaessa paremmille vesille teillä on taas tilaa ! Ja peritte siitä huolenpidosta tms vaatimattomat 700e.

Kerro nyt vielä että paljonko te maksoitte miehesi exälle silloin kun tyttö asui hänen luonaan? Mikä oli teidän korvaus joka piti maksaa?

Tarja hyvä mieti nyt oikeen kunnolla millasia vastauksia olet saanut... KUKAAN ei ole ymmärtänyt sinun kantaasi... Kirjotit ettei tyttö olisi päässyt haluamaansa lukioon ilman teitä.. Eikö ole itseestään selvää että lapsi voi muuttaa isälleen, ja mennä siellä haluamaansa kouluun ilman että tytön äiti maksaa siitä teille muun kuin elarin? Itse olen yksinhuoltaja ja saan 140e elatustuen ja sillä ja mitä itse maksan elätän hänet.
Minkä verran teidän vuokra on, kun tytön osuus siitä oli 700e? Vai mitä hän söi, kun noin kalliiksi tuli?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kerro nyt vielä että paljonko te maksoitte miehesi exälle silloin kun tyttö asui hänen luonaan? Mikä oli teidän korvaus joka piti maksaa?
Mies maksoi 200 ?/kk. Miehen ex kuitenkin itse halusi, että tyttö jää hänelle. Miehen ex myös itse halusi, että tyttö muutti peruskoulun jälkeen meille. Ilmeisesti ei olisi pitänyt koko tyttöä ottaa ollenkaan, niin ei ainakaan haukuttaisi rahanhimoiseksi.

Ettekö te ymmärrä, että jos emme olisi ottaneet tyttöä meille asumaan, hän ei olisi päässyt opiskelemaan haluamaansa lukioon? Meillä ei oikeasti olisi ollut edes tilaa tälle tytölle.

No eikö olekin sitten hyvä juttu, että saatte tilan itsellenne takaisin. Tyttö ei kuluta mitään.

Ihan uteliaisuuttani kysyn. Paljon TE maksatte VUOKRAA asumisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarja hyvä mieti nyt oikeen kunnolla millasia vastauksia olet saanut... KUKAAN ei ole ymmärtänyt sinun kantaasi... Kirjotit ettei tyttö olisi päässyt haluamaansa lukioon ilman teitä.. Eikö ole itseestään selvää että lapsi voi muuttaa isälleen, ja mennä siellä haluamaansa kouluun ilman että tytön äiti maksaa siitä teille muun kuin elarin? Itse olen yksinhuoltaja ja saan 140e elatustuen ja sillä ja mitä itse maksan elätän hänet.
Minkä verran teidän vuokra on, kun tytön osuus siitä oli 700e? Vai mitä hän söi, kun noin kalliiksi tuli?

ehkä ne asuu jossain merenrantahuvilassa.

minusta ex on hyvin jäärkevä ostaessaan tytölle asunnon. Varmasti maksaa vähemmän lainanlyhennystä (jos lainaa on tarvinnut ottaa ) kuin 700 euron vuokraa puolikkaasta huoneesta. Varmasti tyttökin mielissään. Eihän tässä järjestelyssä ollut kysymys teistä ja siitä, että sinä voit jatkaa kotonaolemista, vaan siitä että tyttö sai huolenpidon ja asuinpaikan vieraalta paikkakunnalta isänsä luota. Varmasti sopeutumisen kannalta järkevää. olette saaneet siitä erittäin hyvän korvauksen, joten mikät ässä mättää??? Se, että sinä et halua palata työelämään, mutta et voi olla kotiäitinäkäänkö???

Millainen se sun miehesi oikein on???? Unohtaa lapsensa??? entäpä jos tekin eroatte ja miehesi uusi vaimo sanoo sulle et maksa esim.500e per lapsi, siitä, että niiden isä suostuu huolehtimaan lapsistaan. Siis kamalaa!!!! sun miehelle on pitänyt maksaa, että se on huolehtinut omasta lapsestaan, pitänyt tyttärensä ruuassa ja turvassa. Millainen isä ei ota lastaan luokseen asumaan jos kyse on koulutuksesta....siis kamala luuseri mies sulla...varo vaan et se ei haluu erota susta. Eihän se tilan puute mikään ongelma ole, olisitte hommanneet isomman asunnon, yrität tehdä itse siitä jonkin ongelman. Kyllähän tuolla rahalla olisi isomman saanut ja olis jäänyt vielä "palkkaakin" isille siitä kun joutuu omaa lastaan rakastamaan ja auttamaan häntä opiskelujensa tiellä. Sinä olet vain lisääntynyt toisten kustannuksella. Eikös isälle kuulu kustantaa mitään , ilmeisesti ei ja et varmaan ole saanut elareita omastakaan tyttärestäsi jos ajattelet näin.

Ei ole itsestäänselvää, jos isällä on jo uusi perhe. Silloin täytyy kuunnella muidenkin perheenjäsenten mielipidettä asiaan. Tämä on myös minun, tyttäreni ja kahden muun lapseni koti. Meidänkin on täytynyt joustaa miehen tytön vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ääliö:

Millainen se sun miehesi oikein on???? Unohtaa lapsensa??? entäpä jos tekin eroatte ja miehesi uusi vaimo sanoo sulle et maksa esim.500e per lapsi, siitä, että niiden isä suostuu huolehtimaan lapsistaan. Siis kamalaa!!!! sun miehelle on pitänyt maksaa, että se on huolehtinut omasta lapsestaan, pitänyt tyttärensä ruuassa ja turvassa. Millainen isä ei ota lastaan luokseen asumaan jos kyse on koulutuksesta....siis kamala luuseri mies sulla...varo vaan et se ei haluu erota susta. Eihän se tilan puute mikään ongelma ole, olisitte hommanneet isomman asunnon, yrität tehdä itse siitä jonkin ongelman. Kyllähän tuolla rahalla olisi isomman saanut ja olis jäänyt vielä "palkkaakin" isille siitä kun joutuu omaa lastaan rakastamaan ja auttamaan häntä opiskelujensa tiellä. Sinä olet vain lisääntynyt toisten kustannuksella. Eikös isälle kuulu kustantaa mitään , ilmeisesti ei ja et varmaan ole saanut elareita omastakaan tyttärestäsi jos ajattelet näin.

ei ap:n miehen uus vaimo voi vaatia ap:lta rahaa kun ei ap oo yhtä varakas.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mies maksoi 200 ?/kk. Miehen ex kuitenkin itse halusi, että tyttö jää hänelle. Miehen ex myös itse halusi, että tyttö muutti peruskoulun jälkeen meille. Ilmeisesti ei olisi pitänyt koko tyttöä ottaa ollenkaan, niin ei ainakaan haukuttaisi rahanhimoiseksi.

Tarja hyvä, todellakin olisi pitänyt ottaa tyttö teille asumaan jotta pääsee opiskelemaan, mutta samalla 200e elarilla eikä tytön äidin olisi sen lisäksi pitänyt joutua maksamaan kaikkia tytön kuluja. NÄin olisit osottanut olevasi hyvä äitipuoli ja rakastavasi miehesi lasta, kuten miehesi sinunkin tytärtäsi.

Ei ole itsestäänselvää, jos isällä on jo uusi perhe. Silloin täytyy kuunnella muidenkin perheenjäsenten mielipidettä asiaan. Tämä on myös minun, tyttäreni ja kahden muun lapseni koti. Meidänkin on täytynyt joustaa miehen tytön vuoksi.

ja koti se ois pitänyt olla sille miehen tytölle myös, eikä mikään vuokrakämppä.