Voiko miehen ex tehdä näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tarja:
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Vittu sun miehes on sen lapsen ISÄ, ei sille kuulu maksaa mitään korvauksia yllämainituista asioista! Ulkona on 20 astetta pakkasta, mutta kyllä sieltä suunnalta tuulee vielä kylmempää.
Minunko olisi pitänyt käskeä miehen etsimään itselleen ja tyttärelleen asunto?

WTF????!!!!???? :D :laugh:

Jos kaipaat miehesi lapsen hoitamisesta palkkaa, maksajan pitäisi olla sinun miehesi, koska hän siirtää omaa "vastuutaan" sinulle. Äidillä ja isällä pitäisi kuitenkin olla tilit tasan ja kummallakin täysi elatusvelvollisuus tarpeen tullen.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Voi haloo! Olishan sen sun miehen exä voinut vaikka kuolla. Silloin alaikäiset lapset usein muuttaa eloon jääneen vanhemman luokse.
Tytön äidillä on kotipaikkakunnalla sisaruksia, joiden luona tyttö olisi voinut asua.

Sä olet kuvottava ap! :x :x

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ap, pliis, päästä jo minut tuskistani!! Ethän ole tosissasi?
Olen aivan tosissani. Minua ärsyttää, että miehen ex tekee asioita selkämme takana.

Okei, minä kyllästyin jo. En mitenkään halua uskoa tätä juttua, vaikka kovasti koitankin olla yleensä näitä provoja huutelematta. Minä en aina ole ollut esimerkillinen äitipuoli, mutta minulle oikeasti tulisi paha mieli, jos tämä juttu olisi totta. Sen tytön puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja papua:
Äiti, tytär ja rikas tytärpuoli. Tytärpuolen reppana-isä, joka ei osaa pitää tyttärensä puolia.

Tytärpuoli on kotona pakollinen paha, mutta kun tämä lopulta lähtee pois kotoaan onneen ja vaurauteen, niin äiti ja tytär kärsivät vääryyttä.

Kuulostaako toi kenenkään muun mielestä tutulta? ;)

jep :)

Vittu sun miehes on sen lapsen ISÄ, ei sille kuulu maksaa mitään korvauksia yllämainituista asioista! Ulkona on 20 astetta pakkasta, mutta kyllä sieltä suunnalta tuulee vielä kylmempää.

Ei vaan ottaa miehesi lapsi teille asumaan aivan kuten sinunkin lapsesi entisestä suhteestasi ja teidän yhteiset lapset, kaikki ovat täysin samalla viivalla. Mene nyt nainen itseesi!!!!

Olenko ainoa joka ei tajua, että miten se on teiltä pois, että tytär saa äidiltään asunnon???????? Ettehän te joudu siitä mitään maksamaan ja saatte tilanne ja rauhanne takaisin!!!!!

Voihan lypsylehmä! Te siis olette pystyneet pitämään elämäntyyliänne yllä tuolla 700 ? / kk (verottomana) ja nyt on hätä kun tuo rahan tulo lakkaa. Hienoa että tyttö saa nyt oman asunnon ja voi keskittyä omaan elämään ja itsenäistymiseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Nyt menee kaikki suunnitelmat uusiksi.

Eiköhän ne suunnitelmat olisi menneet lapsen täysi-ikäistyttyä muutenkin uusiksi. Eksä ei olisi ollut enää vastuussa lapsensa vuokran maksusta, joten teidän olisi pitänyt neuvotella tyttären itsensä kanssa miten jatkossa toimitaan, maksaako hän esimerkiksi teille korvausta asumisestaan. Ja se korvaus, minkä opiskelijalla on varaa olisi varmasti ollut vähemmän kuin 700 euroa.

Juuri niin. Siten olisitte voineet kyniä exältä rahaa peräti KAHTEEN kämppään. Titityy.

[quote="Tarja"

Joku sentään ymmärtää :) Minulla oli jo kolme lasta hoidettavana ja neljäs lapsi ei ollut suunnitelmissa. Lapsista kun on kuitenkin myös VASTUU ja minusta on oikein, että vastuusta saa jotain korvaustakin. Minä olen myös meillä se, joka laittaa ruokaa ja pesee pyykit, joten työstäkin saa kai odottaa jotain korvausta? Jos meillä olisi ollut vain yksi lapsi, toinen samanikäinen olisi mennyt siinä sivussa. Mutta meillä oli myös nämä 2 pientä.

[/quote]

Ja tuo 700e ei ollut sinusta riittävä korvaus? Kuinka paljon sen sitten olisi pitänyt olla? Miten pärjäät omien lapsiesi kanssa? Eihän heistä saa rahaa kuukaudessa kun 100e ja rapiat per nuppi. Kannattaisiko käyttää sitten vaikka käyttää ehkäisyä eikä pusata niitä kakaroita jos ei pysty niitä elättämään? Vai olisiko miehesi exän pitänyt vielä maksaa sun kahdelle pienelle lapselle jotain korvausta että heidän sisarpuolensa asuu heidän kanssaan samassa taloudessa? Ja mitä sä nyt menetät kun sitä 700e ei enää teille tule?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarja hyvä mieti nyt oikeen kunnolla millasia vastauksia olet saanut... KUKAAN ei ole ymmärtänyt sinun kantaasi... Kirjotit ettei tyttö olisi päässyt haluamaansa lukioon ilman teitä.. Eikö ole itseestään selvää että lapsi voi muuttaa isälleen, ja mennä siellä haluamaansa kouluun ilman että tytön äiti maksaa siitä teille muun kuin elarin? Itse olen yksinhuoltaja ja saan 140e elatustuen ja sillä ja mitä itse maksan elätän hänet.
Minkä verran teidän vuokra on, kun tytön osuus siitä oli 700e? Vai mitä hän söi, kun noin kalliiksi tuli?
Ei ole itsestäänselvää, jos isällä on jo uusi perhe. Silloin täytyy kuunnella muidenkin perheenjäsenten mielipidettä asiaan. Tämä on myös minun, tyttäreni ja kahden muun lapseni koti. Meidänkin on täytynyt joustaa miehen tytön vuoksi.

Etteköhän te saaneet siitä riittävän korvauksen? Herranen aika miehesi tytön isä ja HÄNEN VELVOLLISUUTEENSA on elättää tätä, mutta ei sinun lastasi... Miten sinun lapsesi menee miehesi lapsen edelle?
Sä olet sairas ihminen!!!! olisit etsinyt miehen jolla ei ole lasta niin et olisi joutunut ottamaan häntä kotiisi ja vielä sait siitä sen verran rahaa, että olisit voinut jäädä kotiäidiksi!!!!!! Mun mielestä tämä kuulostaa siltä että miehesi eksä elätti sekä teidän perheen että oman lapsensa ja sinä kehtaat valittaa siitä!!!! Meinaisitko että täällä ymmärretään sinua ja haukutaan miehesi eksä vai miksi tänne kirjotit?-

näinpä. miehellä ei ole mitään velvollisuutta elättää tarjan kakaroita. mutta omat lapsensa jokainen mies elättää. mutta ap:n mies ei ole mies, vaan kakara joka tarjan tossun alla.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vain:
Ihan uteliaisuuttani kysyn. Paljon TE maksatte VUOKRAA asumisesta?
Me maksamme vuokraa 1200 ?/kk. Tuo tytöstä saatu korvaus ei ole pelkästään asumiskulujen kattamiseen. Montako kertaa se pitää sanoa, että siihen kuuluu asumisen lisäksi myös ruoka, puhtaat vaatteet, kuljetukset harrastuksiin ja huolehtiminen, ettei tyttö ole liian myöhään ulkona, polta tupakkaa tai juo viinaa tai seurustele huumeiden käyttäjien kanssa.

Miten nämä hinnoitellaan? Mä tyrskin täällä jo näyttöä räkäiseksi :D

mä kehitin laskukaavan...

ton tytön osalta se on ollu ainaski näin: 200? vuokra/100? ruoka ja pyykinpesuun nyt sitte varmaan joku 40? kk joten 360? on sitten se raha mikä maksetaan lapsesta huolehtimisesta.... eli taidampa varata sitten lastenvalvojalel aikaa että mäkin saan tollaset rahat exältä :D tosin kyl enemmän kun on pieni lapsi ja enemmän hoidettavaa ja huolehdittavaa sekä vahtimista....

Juuri niin. Siten olisitte voineet kyniä exältä rahaa peräti KAHTEEN kämppään. Titityy.

:laugh: :laugh: :laugh:

Voi haloo! Olishan sen sun miehen exä voinut vaikka kuolla. Silloin alaikäiset lapset usein muuttaa eloon jääneen vanhemman luokse.
Tytön äidillä on kotipaikkakunnalla sisaruksia, joiden luona tyttö olisi voinut asua. Nyt hän muutti Helsinkiin, koska halusi opiskella täällä.

Mitähän olis pitänyt maksaa tädeilleen, jos isälle jo 700e/kk - ilmeisesti 1400e/kk, kun lasketaan isänkin osuus mukaan, joka olisi tietysti kuulunut teidän maksaa - yhteishuoltajuuden perusteella?

Uskallampa epäillä, että tää yks liki täysikäinen ei lisännyt suhteessa teille kuluja ja vaivaa läheskään niin paljon kun oli jo kolme lasta, kuin olisi ollut vain yksi. Eihän sinun hänen takiaan tarvinut kotiin jäädä ja nyt kun tämä raskas velvoite ja kuluerä poistuu, sinunhan pitäisi olla iloinen. Minä olen ainakin tytön puolesta...

Ap, eli Tarja: Jos sillä 700 eurolla on katettu miehen tyttären erinäisiä kuluja, niin näitä kulujahan ei ole kun tytär muuttaa omilleen, eli miten tämä 700 euroa SUN tilannettasi heilauttaa mihinkään suuntaan???

Ei vaan ottaa miehesi lapsi teille asumaan aivan kuten sinunkin lapsesi entisestä suhteestasi ja teidän yhteiset lapset, kaikki ovat täysin samalla viivalla. Mene nyt nainen itseesi!!!!
Mies ei ole koskaan pessyt tyttäreni vaatteita, laittanut ruokaa tyttärelleni tai siivonnut tyttäreni huonetta. Minä taas olen laittanyt miehen tyttärelle ruokaa, pessyt pyykkiä ja siivonnut tyttöjen huoneen. Miksi minä olen nyt se, jonka pitäisi ilmaiseksi huolehtia toisen lapsesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja kysynpä vain:
Ihan uteliaisuuttani kysyn. Paljon TE maksatte VUOKRAA asumisesta?
Me maksamme vuokraa 1200 ?/kk. Tuo tytöstä saatu korvaus ei ole pelkästään asumiskulujen kattamiseen. Montako kertaa se pitää sanoa, että siihen kuuluu asumisen lisäksi myös ruoka, puhtaat vaatteet, kuljetukset harrastuksiin ja huolehtiminen, ettei tyttö ole liian myöhään ulkona, polta tupakkaa tai juo viinaa tai seurustele huumeiden käyttäjien kanssa.

Teitä on 6 henkilöä, eli vuokra on 200?/hlö. Ruokaan tuon ikäinen kuluttaa ehkä 100 ?/kk? Vesimaksu on kai jotain parinkympin kieppeillä. Pyykinpesuaine maksaa kalliinakin n 20 snt/kerta, varmaan kerran viikossa tulee koneellinen tytön pyykkejä. Villinä veikkauksena arvaan että tyttöä on kuitenkin velvoitettu osallistumaan perheen kotitöihin jne, eli siinä tulee oma osuus niistä, jolloin siitä ei pitäisi maksaa. Kuljetukset taas riippuu ihan harrastuksista ja siitä viettekö tosiaan autolla vai käskettekö ottaa julkisen.
Lapsen äitihän antoi vaaterahat sun muut käyttörahat eli teille ei niistä tule kuluja.

Siis varovastikin arvioiden teille jää jotain 200-300? verotonta ekstraa siitä että lapsi asuu OMAN ISÄNSÄ luona.

Unohdit vähentää asumistukilisän, jonka tytöstä on saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Olenko ainoa joka ei tajua, että miten se on teiltä pois, että tytär saa äidiltään asunnon???????? Ettehän te joudu siitä mitään maksamaan ja saatte tilanne ja rauhanne takaisin!!!!!

Samaa mietin minäkin. Vastaathan Tarja?

Mies ei ole koskaan pessyt tyttäreni vaatteita, laittanut ruokaa tyttärelleni tai siivonnut tyttäreni huonetta. Minä taas olen laittanyt miehen tyttärelle ruokaa, pessyt pyykkiä ja siivonnut tyttöjen huoneen. Miksi minä olen nyt se, jonka pitäisi ilmaiseksi huolehtia toisen lapsesta?

Ihan samalla lailla kun hoidat muutkin teidän perheen lapset :xmas:

Tytön äidillä on kotipaikkakunnalla sisaruksia, joiden luona tyttö olisi voinut asua. Nyt hän muutti Helsinkiin, koska halusi opiskella täällä.

olet sinäkin... kun miehesi sattuu olemaan tytön ISÄ.. nillä muilla sukulaisilla ei ole velvollisuutta tytöstä huolehtia... ;)