Voin kertoa, että kyllä suoraan jos kauniisti ilmaisen: ottaa päähän ihan pirkuleen paljon!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Ymmärrän tunteesi täysin, tuollainen on todellakin tyttöä alentavaa ja kaikintavoin aivan epäasiallista käytöstä! Olkoon miten vaan lapsi, tai mamu, kyseessä. Yhtä epäasiallista olisi, jos tytöt pakottaisivat pojan moiseen.

Itse tekisin lapselle ja hänen vanhemmilleen kertakaikkisen selväksi, että noin EI täällätoimita. Tyttö pelkää, ja hänellä on oikeus kulkea ulkona ilman puskien takana piiloilua. Olen ihan vihainen pienen tyttösi puolesta, omani on jo 11, mutta raivarin saisin jos joku hänelle moista tekisi. Tytön isukista nyt puhumattakaan. Ihan sama, olisiko tekijä valkea, musta, keltainen, punainen-taikka vaikka violetti!

Joo.. Suurin osa taitaa olla samaa mieltä, mä myös.
Mä en uskalla neitin isälle vielä edes kertoa: annan pölyn laskea, ja mun miehen hoitaa asian ensin. Neitin isä ei tykkää ulkomaalaisista ylipäätään, joten ei varmaankaan hoitaisi asiaa kovastikaan asiallisella tavalla, pelkään. :ashamed:
Eli takana on kuitenkin se että poika on ulkomaalais taustainen?! Hoitaisitte kuitenkin asian toisin ja rauhallisemmin jos poika olisi suomalainen vaikka ette hyväksyisikään tekoa. Ainakin miehesi.
Lapsi se poika on myös vaikka väärin on tehnyt!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kerrostalo, omakotitalo, suomalainen, arabi...ihan sama. Asia pitää selvittää, ja mä selvittäisin sen ekana ko. pojan kanssa (osaa varmaan suomea) ja ehkä hänen vanhempiensa kanssa. Sossua en sotkisi asiaan, enkä poliisia...vielä.

Niin koska ne tekevät niitä turhia huostaanottoja pienestäkin syystä...

Tuskin tekevät...mä vaan en näe syytä sille, että sossulle pitäisi ilmoittaa, koska asian voi ensin yrittää selvittää ihan itse. Avoimesti, kasvotusten, sen sijaan että soittaisi viranomaiset paikalle.

Mä olisin yhteydessä lastensuojeluun. Ihan siksikin, etteivät pojan vanhemmat osaa kieltä. Kylläviranomaiset auttavat asiassa. Ainakin järjestävät jonkin välittäjän tilanteeseen, uskoisin.

Mä olen joutunut ihan pienenä n. 10 - 12 vuotiaitten poikien seksileikkien kohteeksi ja mulla on mielikuva että ne tai yksi niistä meni yhdyntään asti. :'(
Mulle on myöhemmin sanottu et eihän nyt pojat vielä sen ikäsenä tajua, eikä pystyiskään yms. paskaa. no ei varmaan kaikki mutta noista ainakin yks tajus. :'(

Eli sitä vaan että älä luota tohon ikään ettei voisi tapahtua jo pahintakin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja kieras:
Kannatti muuttaa kerrostaloon :) taidatte ihan kunnan kämpässä asua. Eikös teillä ollu se omakoti talo? Taitaa olla ikävä takas :whistle:

Voi kuule, kyllä toiset tykkää asua kerrostalossakin, minä esimerkiksi. Ei ole kovasti enää ikävä: tiedän, mitä jouduttaisiin uhraamaan, jos sinne palattaisiin. Ja oikeasti mä olen kyllä ehkä enemmän kaupunki ihminen.

Eikä se omakotitalo ja maaseutu rauhaa takaa: mä olen ollut insestin uhri nimenomaan rauhassa maalla, omakotitalossa. Ett se siitä.

No mitä sitte itket että on levotonta ja lapsi joutuu puskissa kulkee kun mamut ahditelee. Omakotitalossa maksaa siitä rauhasta ja kerrostalossa asuu kaikenlaista sakkia. Kunnan kerrostalossa todellakin kaikenlaista sakkia :laugh:
En siis sano et on oiken ton pojan toimet, mut en kyllä maksaisi lasten kautta sitä et SAAN asua kerrostalossa.

Mikäköhän kohta sulta jäi lukematta? No mä suomennan: kun mä itse olen ollut 5 vuotias, mä olen juotunut 10 vuotta vanhemman pojan panemaksi maaseudulla, omakotitalossa omakotitalo alueella. Ei, eikä se jäänyt kertaan. Sitä jatkui kaksi vuotta. Sen sijaan tämän kaupungin kerrostaloalueella mua ei lapsena kukaan ahdistellut millään tavalla.
Tuudittaudu sä vaan siellä lintukodossasi, mutta mahtuu niitä pipipäitä maallekin. Sä voit maksaa siitä ihan mitä sä haluat, mutta muista, että rahalla sä et voi naapureitasi ostaa kuitenkaan.

Ok joo sun käsityksen mukaan siis maaseudulla oktalossa joutuu ahdistelluksi että sellaista EI tapahdu kerrostaloissa :o wake up just tollasta tapahtuu sun lapselle ja ootpa asuinpaikan valinnu :/

Hei, tuuppa jauhaa tää sama p*ska tänne mustana..!!!

Mä olen joutunut ihan pienenä n. 10 - 12 vuotiaitten poikien seksileikkien kohteeksi ja mulla on mielikuva että ne tai yksi niistä meni yhdyntään asti. :'(
Mulle on myöhemmin sanottu et eihän nyt pojat vielä sen ikäsenä tajua, eikä pystyiskään yms. paskaa. no ei varmaan kaikki mutta noista ainakin yks tajus. :'(

Tässä tapauksessa kysymys on suudelmasta.
Joten älä sotke omia kokemuksiasi siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja omg:

Ja sinä olet ollut näkemässä tilanteen, tunnet pojan ja tiedät mitä hänen päässään liikkuu?

Mä ymmärtäisin jos kyseessä olisi saman ikäinen lapsi. Mutta, kun toinen on reilusti vanhempi (ainakin 5v) ja lähemmäs yläasteikää niin sillon se ei ole enää viaton pusu.

sattuu olemaan omat pojat siinä iässä ja on jotakin osviittaa siihen että mitä liikkuu.
Jos omani käyttäytyisi typerästi kuulisin sen mieluusti suoraan toiselta vanhemmalta ja asia hoidettais siinä. Suomessa ulkomaalaisen on opiskeltava suomea ja poika lienee koulussa niin rohkeasti vaan asioita selvittelemään.

Ja sinä olet ollut näkemässä tilanteen, tunnet pojan ja tiedät mitä hänen päässään liikkuu?

Alkuperäinen kirjoittaja Omg:
Nykyäänkö soitetaan sossulle kun lapset käyttäytyy lapsellisesti ja typerästi??
Tää on uutta mulle.

Aivan ei voi kuin :o lukea tällasta. Mutta oikeesti luulen että ne lähinnä nauraa siellä sossussa kun ap sinne huomenissa kilauttaa. Ihan kuin viranomaisilla ei olis parempaa tekemistä kuin alkaa jokun lapsen pusuleikkejä selvittelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Kannatti muuttaa kerrostaloon :) taidatte ihan kunnan kämpässä asua. Eikös teillä ollu se omakoti talo? Taitaa olla ikävä takas :whistle:

Voi kuule, kyllä toiset tykkää asua kerrostalossakin, minä esimerkiksi. Ei ole kovasti enää ikävä: tiedän, mitä jouduttaisiin uhraamaan, jos sinne palattaisiin. Ja oikeasti mä olen kyllä ehkä enemmän kaupunki ihminen.

Eikä se omakotitalo ja maaseutu rauhaa takaa: mä olen ollut insestin uhri nimenomaan rauhassa maalla, omakotitalossa. Ett se siitä.

No mitä sitte itket että on levotonta ja lapsi joutuu puskissa kulkee kun mamut ahditelee. Omakotitalossa maksaa siitä rauhasta ja kerrostalossa asuu kaikenlaista sakkia. Kunnan kerrostalossa todellakin kaikenlaista sakkia :laugh:
En siis sano et on oiken ton pojan toimet, mut en kyllä maksaisi lasten kautta sitä et SAAN asua kerrostalossa.

Mikäköhän kohta sulta jäi lukematta? No mä suomennan: kun mä itse olen ollut 5 vuotias, mä olen juotunut 10 vuotta vanhemman pojan panemaksi maaseudulla, omakotitalossa omakotitalo alueella. Ei, eikä se jäänyt kertaan. Sitä jatkui kaksi vuotta. Sen sijaan tämän kaupungin kerrostaloalueella mua ei lapsena kukaan ahdistellut millään tavalla.
Tuudittaudu sä vaan siellä lintukodossasi, mutta mahtuu niitä pipipäitä maallekin. Sä voit maksaa siitä ihan mitä sä haluat, mutta muista, että rahalla sä et voi naapureitasi ostaa kuitenkaan.

Ok joo sun käsityksen mukaan siis maaseudulla oktalossa joutuu ahdistelluksi että sellaista EI tapahdu kerrostaloissa :o wake up just tollasta tapahtuu sun lapselle ja ootpa asuinpaikan valinnu :/

Hei, tuuppa jauhaa tää sama p*ska tänne mustana..!!!

:laugh: :laugh: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Mä ymmärtäisin jos kyseessä olisi saman ikäinen lapsi. Mutta, kun toinen on reilusti vanhempi (ainakin 5v) ja lähemmäs yläasteikää niin sillon se ei ole enää viaton pusu.

Niinpä. Ei ole tuolla ikäerolla millään tavalla hyväksyttävää, eikä normaalia "lasten" leikkiä. Mä olin ~ n. 5 v. tossa mitä kerroin.

Siis herramunjee, mitä tää nyt on??
Kyllä siellä nyt joku jotain kieltä puhuu millä asian voi selvittää. Sehän täytyy selvittää!!

Ei tuollain voi isommat pojat käyttäytyä todellakaan.
Mitä kieltä niille pitää puhua? Täytyy ottaa pikakurssi jos se on jotain hambojamboo.

Mun mielestä pelkkä pussaamaan pakottaminen ja tilanteen uhkaavuus on lapselle peloittava kokemus. Jokainen voi miettiä miltä itsestä tuntuisi jos pari naapurin setää tulisi teitä käytävässä väkisin pusaamaan. Voisi olla aikuisestakin pelottavaa. Toisaalta voidaan puhua myös vapauden riistostakin.
Voisihan sosiaallitoimistosta kysyä ainakin neuvoja asian selvittämiseen.
Voimia ap:lle ja perheelle. Itsekin olen ollut lapsena hyväksikäytön uhri.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Siis herramunjee, mitä tää nyt on??
Kyllä siellä nyt joku jotain kieltä puhuu millä asian voi selvittää. Sehän täytyy selvittää!!

Ei tuollain voi isommat pojat käyttäytyä todellakaan.
Mitä kieltä niille pitää puhua? Täytyy ottaa pikakurssi jos se on jotain hambojamboo.

Niin joo, sähän oot sopivasti saaapumassa mantereelle... :D :laugh:

No ei, tosissaan soitin äsken yhdelle ystävälle jolla on samantyyppinen kokemus oman lapsensa kohdalta noin vuosi sitten, sillä erotuksella että poika oli suomalainen siinä tapauksessa. Ja sossu kyllä oli ottanut vakavasti asian, mutta tosi asiallisesti myös sen hoitanut, joten taidanpa kyllä ihan vakavasti soittaa huomenissa, ja kysyä, miten tälläinen asia olisi viisainta hoitaa. En halua tätä varjostamaan meidän koulun alotusta ja kaikkea.. Eli pois päiväjärjestyksestä tää asia mahdollisimman pian.

No ei, tosissaan soitin äsken yhdelle ystävälle jolla on samantyyppinen kokemus oman lapsensa kohdalta noin vuosi sitten, sillä erotuksella että poika oli suomalainen siinä tapauksessa. Ja sossu kyllä oli ottanut vakavasti asian, mutta tosi asiallisesti myös sen hoitanut, joten taidanpa kyllä ihan vakavasti soittaa huomenissa, ja kysyä, miten tälläinen asia olisi viisainta hoitaa. En halua tätä varjostamaan meidän koulun alotusta ja kaikkea.. Eli pois päiväjärjestyksestä tää asia mahdollisimman pian.

Et siis aio itse jutella tälle lapselle ollenkaan...?

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Ymmärrän tunteesi täysin, tuollainen on todellakin tyttöä alentavaa ja kaikintavoin aivan epäasiallista käytöstä! Olkoon miten vaan lapsi, tai mamu, kyseessä. Yhtä epäasiallista olisi, jos tytöt pakottaisivat pojan moiseen.

Itse tekisin lapselle ja hänen vanhemmilleen kertakaikkisen selväksi, että noin EI täällätoimita. Tyttö pelkää, ja hänellä on oikeus kulkea ulkona ilman puskien takana piiloilua. Olen ihan vihainen pienen tyttösi puolesta, omani on jo 11, mutta raivarin saisin jos joku hänelle moista tekisi. Tytön isukista nyt puhumattakaan. Ihan sama, olisiko tekijä valkea, musta, keltainen, punainen-taikka vaikka violetti!

Joo.. Suurin osa taitaa olla samaa mieltä, mä myös.
Mä en uskalla neitin isälle vielä edes kertoa: annan pölyn laskea, ja mun miehen hoitaa asian ensin. Neitin isä ei tykkää ulkomaalaisista ylipäätään, joten ei varmaankaan hoitaisi asiaa kovastikaan asiallisella tavalla, pelkään. :ashamed:
Eli takana on kuitenkin se että poika on ulkomaalais taustainen?! Hoitaisitte kuitenkin asian toisin ja rauhallisemmin jos poika olisi suomalainen vaikka ette hyväksyisikään tekoa. Ainakin miehesi.
Lapsi se poika on myös vaikka väärin on tehnyt!

Opettele lukemaan. Neitin isä ei ole mun mies, ja toisekseen: jos mulla ja ton pojan vanhemmilla olisi yhteinen kieli, mä olisin polkassut saman tien sinne oven taakse kertomaan, mitä mieltä tilanteesta olen.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Et siis aio itse jutella tälle lapselle ollenkaan...?

Mun mies tekee sen. Mä varmaan sanoisin turhan rumasti.
Mä olen ollut tohon poikaan jo aiemmin ärsyyntynyt erinäisistä syistä, joten tää tapaus ei lievennä sitä.. Mies osaa ottaa paljon lunkimmin.

Mun mies tekee sen. Mä varmaan sanoisin turhan rumasti.
Mä olen ollut tohon poikaan jo aiemmin ärsyyntynyt erinäisistä syistä, joten tää tapaus ei lievennä sitä.. Mies osaa ottaa paljon lunkimmin.

Sinä tai mies, ei merkitystä :). Kunhan jompikumpi puhuu.

"Mies miehelle"- puhe voi tehotakin paremmin poikalapseen.

Alkuperäinen kirjoittaja karpaloinen:
Mun mielestä pelkkä pussaamaan pakottaminen ja tilanteen uhkaavuus on lapselle peloittava kokemus. Jokainen voi miettiä miltä itsestä tuntuisi jos pari naapurin setää tulisi teitä käytävässä väkisin pusaamaan. Voisi olla aikuisestakin pelottavaa. Toisaalta voidaan puhua myös vapauden riistostakin.
Voisihan sosiaallitoimistosta kysyä ainakin neuvoja asian selvittämiseen.
Voimia ap:lle ja perheelle. Itsekin olen ollut lapsena hyväksikäytön uhri.

Tälle peesi.

Ap:lle mun mielestä myös voisit ihan hyvin ottaa yhteyttä sinne sossuun. Tuskin he rupeavat perhettä vainoamaan tai huostaanottoja harkitsemaan. Mutta tulisi asia myös vanhemmille tietoon ja se että täällä suhtaudutaan vakavasti tuollaiseen.

Ja oikeesti sillä pojallakin voi ehkä, mahdollisesti olla joku hätä. Jos pääsisi puhumaan johonkin.
Mä kirjoitin tuon oman kokemukseni. niin olen sitä miettinyt jälkeenpäin ja en osaa olla vihainen noille pojille he olivat aika lapsia itsekin, jos se olisi mahdollista olisin etsinyt aikuisena käsiini ja halunnut kuulla heidän kertomuksen, ihan selvittääkseni itsellenikin että miksi?

Toivottavasti saatte asian selvitettyä, ja ihan hyvä ku soitat sinne sossuun ja kysyt neuvoa, eihän siinä mitään menetä kun sinne soittaa.. Tota on kyllä vaikee selvittää ilman yhteistä kieltä ja sieltä sossusta varmaanki jonkinlainen tulkki löytyy :)

Mä kirjoitin tuon oman kokemukseni. niin olen sitä miettinyt jälkeenpäin ja en osaa olla vihainen noille pojille he olivat aika lapsia itsekin, jos se olisi mahdollista olisin etsinyt aikuisena käsiini ja halunnut kuulla heidän kertomuksen, ihan selvittääkseni itsellenikin että miksi?

Mäkin olen miettinyt näin myöhemmin, että mikäköhän ajoi mun serkkupojan sellaiseen mitä teki mulle, en ymmärrä, mutta haluaisin ymmärtää. Varsinkin siinä valossa asia kiinnostaa, että hänen isoveljensä on hyväksikäyttänyt meidän yhteistä tyttöserkkua: itseään kymmenen vuotta nuorempaa, ihan kuten pikkuveljensä siis mua. Mä sain tietää tästä toisesta tapauksesta vasta jälkikäteen, paljon jälkikäteen. Ja mietin, että kuinkakohan tulehtunut se perhe on todella ollut, jossa kasvaa tuollaisia lapsia.. Ja mitä siellä kotona on nähty, ja kuultu, vaikka ulospäin kaikki oli normaalia.

Lapsi pussannut lasta, ei kuulu sossuun vaan selvität asian vanhempien kanssa.
Taidat vielä itse potea traumaa omista kokemuksistasi ja nyt ne nousevat pinnalle.
Pussaaminen ei tee kenestäkään raiskaajaa, kauheeta edes ajatella moista.
Omistuisia ajatuksia ulkomaalaisista lapsista?! Ihan kun he eivät olisi yhtä lailla lapsia ja lapsellisia?

Tuli sama mieleen minulla, et jos olisi ollu suomipoika niin olisiko se ollu yhtä paha - lähes raiskaus kuten nyt ap asian esittää. Kysehän on siis lapsista.

Peesaan!

Yhteistyössä