Voisiko joku kommentoida...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
syömisiäni päivän ajalta laihduttamisen kannalta? syönkö liian vähän/paljon? Käyn kaksi kertaa päivässä lenkillä, ensin aamulla ennen aamupalaa 4 km, ja illalla vielä sama lenkki. Täysimetän vielä, ja pienokaiseni vuoksi oikeastaan muunlainen liikunta ei ole mahdollista (siis jumpat ja muut) mutta tuossa joulun jälkeen olisi tarkoitus aloittaa jokin uusi liikunnallinen harrastus. Mutta nyt niihin syömisiin:

Aamulla: Lautasellinen kaurapuuroa, 2 rkl sokeria, n.0,5 dl rasvatonta maitoa, 1 ruispala, päällä siivu 23 % rasvaa sisältävää juustoa ja n. 1 tl 40 % levitettä.

Päivällä: Päiväruoka vaihtelee, mutta esim. normi annos kinkkukiusausta, makaronilaatikkoa, kanaa ja riisiä tai jotakin muuta kotiruokaa. Lisäksi paljon salaattia tai jotakin raastetta ja vielä samanlainen ruisleipä kuin aamulla. ruokajuomana vettä.

Illalla (eli ennen klo 19): 2 samanlaista ruisleipää kuin aikasemminkin, lisäksi omena.

Eli miltä kuullostaa? Tuolla tavoin olen pystnyt pitämään makean himon kurissa enkä ole syönyt ylimääräisiä, mutta syönkö aivan liikaa? Itse olen todella huono arvioimaan mikä on liikaa ja mikä liian vähän, joten olisi kiva jos joku voisi valaista asian laitaa :)

Mainittakoon nyt vielä, että olen 173 cm pitkä, ja painan n. 69 kg, ja noilla syömisillä olisi tarkoitus laihtua...

Minä lisäisin tuohon vielä pienen välipalan iltapäiväksi ja vaikak ihan kevyen päivällisen, että saat tarpeeksi energiaa ja vitamiineja/hivenaineita -täysimetys on aika rankkaa. Jos uokamäärä tuntuu liian isolta, niin pienennä annosta ja syö useammin. kuuden-seitsemän tunnin ruokailutauko on liian pitkä (oletan, että lounaasta tuonne iltaseitsemään on usemapi tunti).

Välipalat vois munkii mielestä lisätä, sairaanhoitajan suusta kuulin, ettei täysimettäjä missään nimessä saa laihduttaa, vaan ruokavaliossa pitää olla kaikki tarvittava että maito pysyy hyvänä ja riittää vauvan tarpeisiin. Laihdutusjutut aloitetaan sitten kun lapsi saa muutakin ravintoa kuin pelkkää äidinmaitoa. Eli ne välipalat vois olla vaikka hedelmiä ja vihanneksia, sekä maitotuotteita et saat riittävästi kalsiumia. Lapsi todennäköisesti saa kaiken tarpeellisen jo nyt, mut puutokset näkyy sussa itsessäs jos jokin ravintoaineen saanti on puutteellista.. eli tarkoitan tässä tapauksessa juuri sitä kalsiumia.

laitat puuroon aika paljon sokeria,miksi? ;) kyllä se vähempikin makua tuo.lisäisin puuroon sokerin tilalta esim pakasteesta marjoja,vaikka muistikoita ja ripaus sokeria,on muuten tosi hyvää :p

rasvatonta maitoa voit juoda ihan huoletta enemmänkin ja vettäkin muista juoda paaaaljon varsinkin kun imetät :attn:

välipaloja kannattaa lisätä,ettet väsähdä kesken päivän ;) esimerkisi teetä ja näkkileipää juustolla ja kurkulla ja hedelmiä tai kasviksia.

2 lämmintä ruokaa olisi varmaan ihan hyvä imettävälle.toinen voisi olla kevyempi,esimerkiksi joku keitto.

niin jugurtteja/viilejä (rasvattomia) kannattaa syödä että saa kalsiumia.esimerkiksi soijavälipalat on tosi hyviä,niissä on mysliä ja lisätty kuitua,kalsiumia ja ne on kolesterolittomia.erityisesti tarkotettu ihmisille jotka ei saa tarpeeksi kalsiumia normaalisti ja minä sitä en saa ku en juo maitoo ;) <br><br>

ja vielä lisään sen että kannattaa vaihdella ruokia,ei niin että joka ikinen päivä syöt samalla tavalla,sillon se kiinnostus herkästi myös lopahtaa ;)

vaihtele hedelmiä,salaatteja,puuroja,kiisseleitä,keittoja,leipiä ym.
kaupoissa on paljon kaikkee ihanaa ja kevyttä ja terveellistä,kannattaa mennä joskus ihan ajan kans kierteleen ja katteleen,sillätavalla minäki oon löytäny uusia herkkuja,viimesin "löytö" oli tuo soijavälipala jonka sekaan kaadetaan siitä kannesta hedelmä mysli :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 10:03 Vieras kirjoitti:
syömisiäni päivän ajalta laihduttamisen kannalta? syönkö liian vähän/paljon? Käyn kaksi kertaa päivässä lenkillä, ensin aamulla ennen aamupalaa 4 km, ja illalla vielä sama lenkki. Täysimetän vielä, ja pienokaiseni vuoksi oikeastaan muunlainen liikunta ei ole mahdollista (siis jumpat ja muut) mutta tuossa joulun jälkeen olisi tarkoitus aloittaa jokin uusi liikunnallinen harrastus. Mutta nyt niihin syömisiin:

Aamulla: Lautasellinen kaurapuuroa, 2 rkl sokeria, n.0,5 dl rasvatonta maitoa, 1 ruispala, päällä siivu 23 % rasvaa sisältävää juustoa ja n. 1 tl 40 % levitettä.

- PUURO ON HYVÄ, SAMOIN LEIPÄ;
JOS HALUAT VIELÄ SÄÄSTÄÄ KALOREISSA, NIIN JÄTÄ IHMEESSÄ SOKERI POIS PUURON PÄÄLTÄ (2 RUOKALUSIKALLISTA ???). TILALLE VAIKKA VÄHÄKALORISTA MARJAKEITTOA, MARJOJA TAI KANELIA. TAI LORAUS RASVATONTA MAITOA.
- RUISLEIPÄÄ VOIT SYÖDÄ TOISENKIN VIIPALEEN. PUURONKIN VOI VAIHTAA RUKIISEEN, JOS OIKEIN HALUAA INTOILLA. ,-)
- JUUSTON VOISI VAIHTAA VÄHÄRASVAISEMPAAN. LEVITTEESTÄ EN OIKEIN OSAA SANOA, MUTTA AIKA RASVAISELTAHAN TUO KUULOSTAA. LIEKÖ KASVISMARGARIINIA (KEIJU TMS)

Päivällä: Päiväruoka vaihtelee, mutta esim. normi annos kinkkukiusausta, makaronilaatikkoa, kanaa ja riisiä tai jotakin muuta kotiruokaa. Lisäksi paljon salaattia tai jotakin raastetta ja vielä samanlainen ruisleipä kuin aamulla. ruokajuomana vettä.
- TOSI HYVÄ, JOS LAUTASELLA PUOLET VAAN SITÄ RUOKAA JA LOPUT REHUJA. LEIPÄÄ SAAT SYÖDÄ TOISENKIN SIIVUN.

- TÄHÄN VÄLIIN VOIT OTTAA PIENEN VÄLIPALAN. VAIKKA LEIVÄN TAI KEVYT JOGURTIN, KASVIKSIA SAAT SYÖDÄ IHAN RAJATTOMASTI.

- PÄIVÄLLINEN? SAMAAN MALLIIN KUIN LOUNAS.

Illalla (eli ennen klo 19): 2 samanlaista ruisleipää kuin aikasemminkin, lisäksi omena.

- HYVÄ. VOIT SIE JOTAIN VÄHÄKALORISTA JOGURTIA TAI KASVISIA ILLALLA MYÖS NAUTTIA. JUOT VARMAAN MYÖS VETTÄ.

Eli miltä kuullostaa? Tuolla tavoin olen pystnyt pitämään makean himon kurissa enkä ole syönyt ylimääräisiä, mutta syönkö aivan liikaa? Itse olen todella huono arvioimaan mikä on liikaa ja mikä liian vähän, joten olisi kiva jos joku voisi valaista asian laitaa :)

Mainittakoon nyt vielä, että olen 173 cm pitkä, ja painan n. 69 kg, ja noilla syömisillä olisi tarkoitus laihtua...

Loppukaneetti, sie liikut tosi paljon, eli energiankulutus on varmaan aika kovaa. jossain kuntoplussan sivuilla voi muistaakseni laskea oman energiankulutuksensa. sitten kun syöt vähemmän energiaa, mitä kulutat, niin lahdut. siellä voi laskea painoindeksin, jos haluaa.

Tosi hyvältä tuo ruokkis kuulostaa, kyllä kilot lähtee. meillä on tuossa sokeriklubin ekalla sivulla aika samantyyppiset ruokavaliolistat 1800 kalorille (keskimääräinen naisen kulutus) ja 1400 kalorille. itse sain 30 kiloa vex jo sillä 1800 kalorilla. Syö silleen, että olo on hyvä, se on aika hyvä mittari.

ps. laskin tuon siun painoindeksin. se on 23.1 (20-25 on normaali). eli normaalipainoinen. ymmärrän kyllä, jos tekee mieli vähän trimmata synnytyksen jälkeen vaikka ei ylipainoa olekaan. varmaan jo muutaman kilon kadotus riittää, että mieli piristyy. :hug: <br><br>

Yhteistyössä