Vuoden rajaa lähestyvät 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eemi, 24+24, y 11/07 alkaen, km 11/08, Varsinais-Suomi
Jolly, 33v, y 4/08 alkaen, tyttö 3v, P-Pohjanmaa
Sini, 34 v, y 05/08 alkaen, km 08/08, tyttö 3½ v, Pääkaupunkiseutu
Outik, 26 v, y 01/08 alkaen, Uusimaa
Tinsula, 27+35, y 06/08 alkaen, Varsinais-Suomi
Nilla87, 21v+22v y 04/08 alkaen, Helsinki
Mneme, 25, y 12/07 alkaen, Häme
Moon Fairy, 22-v + m 29-v, y 05/08 alkaen, E-Savo
titak 31v, y 08, km12/04, poika 05, Itä-Suomi
tuiskuli 25v + m 28, y 12/07, keski-suomi

Tervetuloa tiktak! Kurja täti, kun taas löysi teillekkin. Kirotaan tuo kamala sukulainen alimpaan helvettiin!!!

Hirveä arpominen mitä laitan tuohon kauanko on yritetty. Oikeammin yritystä on 03/08 alkaen. Kun viime syksyn ja talven olin tosiaan poissa kotoa töissä.

Perjantai, JEE! Ja palkkapäivä vieläpä! Tosin hukun laskuihin, ei hirveästi naurata! Millähän rahalla ne joululahjat ostaa? Ja olen lähdössä tammikuun alussa siskon kanssa lomalee lontooseen, onneksi matkat, hotellit ja teatteriliput on jo maksettu:) Talvi meni pois, ainakin täällä:(

Hei Titak ja tervetuloa joukkoon!

Hei, utelias kun olen, sullakin on näköjään km takana, kuinka pian raskauduit sen jälkeen, kun poikasi on syntynyt jo seuraavalle vuodelle... enintään kolme kuukautta! Oliko pitkä yritys ennen km:a?

Oikeasti ihana tuo Sinin äitin kommentti, elävästä elämästä, eikä mitään psyko-höpinöitä =D, tosin ensin otin lukihäiriöllä tuon sanuna sanan kanuunaksi, elikkäs viinipullon jälkeiseksi krapulaksi =D

Juu, puolikas vinkkupullo ja kunnon kanuuna, siitä se lähtee, Sini! :D

Samaa utelen Titakilta kuin Jollykin, koskapa tässä km:n jälkeen tilannetta ihmettelen. Sen jälkeen siis raskauduit aika nopeastiko?

Just ja taas ihana painovirhe paholainen näemmä iski.. siis SAUNA. :-)

Titak, lämpimästi tervetuloa joukkoon! Myös minua kiinnostaa kovasti km:si jälkeinen raskautuminen ja myös oliko raskausaika henkisesti raskasta, pelko persiissä koko ajan?

Ihanasti muuten vähän joka puolelta Suomea porukkaa mukana!

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!!!

Tuosta keskenmenosta... eli kun tulin eka kerran raskaaksi oli yritystä takana vajaa vuosi. Pääsin rv:lle 9+ kun se raskaus meni kesken. Keskenmenon jälkeen minulta tuli yhdet kuukautiset ja sitten tulin uudelleen raskaaksi. Kieltämättä tätä uutta raskautta varjosti km paljon, mutta ihana pieni pojan pallero sitten tulla tupsahti =))).

Pahoittelut teille kaikille, joille keskenmeno on tullut, se kyllä vie jalat alta.

Titak, voimia antaa, jos noinkin pian kuitenkin uudestaan raskauduit km:n jälkeen, ja sinullakin silloin pitkään yritystä takana. Täällä nimittäin sama tilanne... Tulispa uusi tärppi yhtä nopeasti, niin voisi auttaa tässä asiassa.

Mutta hei, hyvät viikkikset kaikille! Mä ainakin suuntaan vähän jouluostoksille (rahalla, jota mulla ei ole ;)), ja aion nautiskella ukkelin seurasta. Jospa se oviskin sieltä sitten tajuais tulla...!

Mukavat ja ennen kaikkea "antoisat" viikonloput kaikille, pysytäänpäs linjoilla itse kukin, niin pysytään tilanteen tasalla!

Glögiä, pipareita, punkkua, kynttilöitä, lumilyhtyjä, pakettien tekoa, joulukortteja....

Nappaan Jollyn listalta ainakin glögin, piparit ja punkun! Paketteja en ole vielä miettinyt yhtään enkä joulukorttejakaan, lumilyhtyjä varten ei enää kauaa lunta riitä, on niin tehokkaasti hävinnyt.. mitä vielä, kynttilät, juu, kelpaa! :-)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

No siinä meni ne viikonlopun toivotukset, olen täällä taas ihmettelemässä. Eilen sitten tuli hiukan ihan kirkasta verta illalla (ennen seksiä;)), ja yöllä oli tullut ihan hiukan tuhrua. Mitä hittoa? Ei nää menkat ole koska ei lainkaan satu, ja km-vuotokin loppui puolitoista viikkoa sitten kuin seinään - ei ole tuhruillut! Että just joo. Ovistesti oli eilen tyylipuhdas nega, ei oikein tullut sitä viivaakaan näkyviin kuten edellispäivänä.

Hitto kun tää on kummallista. Ketuttaa.

Perjantaita ja viikonloppuja...
munkin puolesta titakille tervetulotoivotukset :)
Meillä on pikkujoulut tänään liikkeellä, tein testin varmuuden vuoksi ja nega se oli tietenkin... höh! mut en mä oikeen tiedä enää edes milloin menkkojen pitäis alkaa. No taidan tänään nauttia hieman punaviiniä ja yritän unohtaa tän raskautumis haaveeni.
Reilu kuukausi ja sitten juhlitaan häitä :) !!!

Ai onks Tinsula menossa naimisiin? Onnittelut jo etukäteen :)

Mä tein just äsken ovistestin ja tuli niin selkeesti positiivinen, että johan on ;) Ei oo kyllä taas ollu oikein mitään oireita, ainoostaan pientä limailua eilen, joten ilman tota testiä en uskaltais olla yhtään varma. Mutta kai se on sitä uskottava, ihmettelen vaan kun en tänään oo limoja huomannu ja ton testinhän pitäis kertoa että ovis on kohta tulossa... Noh, tuli sentää aamulla hyödynnettyä tilanne ja katsotaan josko huomennakin ;)

Tinsula ihanaa, onko teillä häät uutena vuotena? Tosi romanttista. :)

Outik, mulla tulee aina suurimmat limat hiukan ennen ovista. Tai siis, limailu alkaa yleensä jo lähes viikon etuajassa, sitten pian myös oviskivut. Mutta varsinaisen oviksen aikaan kivut ovat kovat ja limailu jo niukempaa. Joten musta kuulostaa oikein hyvältä tuo tilanne! Hienosti hyödynnetty. :)

Täällä on vain outoa. Siis verinen vuoto jatkuu, samantyyppistä vuotoa kuin mulla oli km:ssa, ei ollenkaan samanlaista kuin yleensä menkoista. Mutta en nyt keksi muutakaan, kuin että menkat nämä ovat. 29 päivää km:sta, mutta välissä vain n. 10 vuodotonta päivää... Outo koostumus kyllä vuodossa ja niukkaa normaaleihin menkkoihin verrattuna. Eilen illalla oli niin hirveät menkkakivut kyllä, että yölläkin täytyi nousta ottamaan kipulääkettä, mutta nyt kipukin on jo kaikonnut.

Vieläkin oudompaa mielestäni on kyllä se, että jos nämä ovat menkat, niin oviksen on täytynyt olla km-vuodon aikana! TODELLA outoa. Tai sitten on jäänyt välistä kokonaan, mikä olisi järkevämpi selitys. No, jouluplussaa ei siis ainakaan tule meille, eli siirryn jännäilemään muiden puolesta!

Oon kyllä niiiin kyllästynyt vuotamaan koko ajan... Sini, en tajua miten kestit sen 8 viikkoa täysjärkisenä!

Heipsis, takas ollaan!

Muutto takana ja tavarat melko lailla purettu. Eka yö uudessa asunnossa takana. Aivan ihana tää kämppä! Vähän vaan surettaa kun unohdin yhden vuodevaatelaatikon entiselle paikkakunnalle ja osa tavaroista piti jättää kun ei mahtunut kyytiin... Ja darranpoikasta ilmasta, miten voikin olla näin kankkunen yhdestä sikspäkistä? Varmaan kun lähemmäs kuukausi mennyt edellisestä kerrasta. :D Huomenna alkaisi arki ja työhaastattelua pukkaa...

Mulla taitaakin olla ovis jo näinä päivinä, kun torstaina kp 10 alkoi limailut. Eli öö nyt ois kp 13 ja makkarin puolella onkin saatu jotain jopa aikaseks huolimatta siitä että mies on kipeä ja molemmilla jäsenet ihan velliä muuttokamojen kantamisesta. :D

Päivitän listaan uuden asuinpaikan. :)

Eemi, 24+24, y 11/07 alkaen, km 11/08, Varsinais-Suomi
Jolly, 33v, y 4/08 alkaen, tyttö 3v, P-Pohjanmaa
Sini, 34 v, y 05/08 alkaen, km 08/08, tyttö 3½ v, Pääkaupunkiseutu
Outik, 26 v, y 01/08 alkaen, Uusimaa
Tinsula, 27+35, y 06/08 alkaen, Varsinais-Suomi
Nilla87, 21v+22v y 04/08 alkaen, Helsinki
Mneme, 25, y 12/07 alkaen, Häme
Moon Fairy, 22-v + m 29-v, y 05/08 alkaen, Lappi
titak 31v, y 08, km12/04, poika 05, Itä-Suomi
tuiskuli 25v + m 28, y 12/07, keski-suomi

Voihan, Eemi kurja tilanne kun et keksi järkevää selitystä vuotoon!

Tervetuloa minunkin puolesta titak! Oi, Tinsulalla häät tulossa! Ihanaa. :) Pahoittelut negasta, vielä kuitenkin on toivoa siihen asti kunnes täti pysyy poissa!

Jipii, outik kun bongasit Oilin ja olette onnistuneet sen hyödyntämään! ;)

Hienoa Moon fairy, uusi koti ja uusi onni, eikös? Ja uusi Oili, hih. ;)

No niin, siihen tulokseen olen nyt pähkäilyssäni ja Kermit-porukan avulla tullut, että kp 2 tässä on menossa. On kyllä niin niukkaa ja kirkasveristä tämä vuoto, ettei meikäläisen menkoiksi tunnistaisi elleivät olisi suht oikeaan aikaan sattuneet. Jos nyt km:stä voi mitään kierron pituutta laskea, niin 29 päivää se sitten oli... Ovista ei odotellakaan siis nyt vaan vasta ensi kuun puolivälissä. Onneksi sentään vaikuttaisi siltä, ettei kierto enää veny tuonne 30 päivän pitemmälle puolelle - ovis vaan kun pirulainen tuppaa tulemaan niin myöhään.

Sitä mietin, että mahtaako se km johtua tuosta luteaalivaiheen lyhyydestä mulla. Kun normikierrossa mulla on luteaalivaihe ollut sen 10-11 päivää vain, ja se km:kin alkoi tuhruttelulla. Mutta turhaa kai on pohtia, mitään lääkitystä en siihen kuitenkaan saa, ellei niitä km:a tule useampia peräkkäin. Että kiitos vain Suomen terveydenhuoltojärjestelmälle. (Ei vaan, yleensä oon kyllä hyvää hoitoa saanut.)

Mutta kohti ensi viikkoa ja Kelan selvittelyjen tekemistä. Ahdistaa jo etukäteen se asia. Pah.

Eemi, kuten jo totesitkin, niin ekat menkat ne varmasti ovat. Km:n jälkeen kroppa hakee itseään aikalailla, mullahan yritettiin katkaista vuotoa 5 viikon jälkeen e-pillereiden avulla, mutta ei niistä ollut mitään hyötyä. Kun vuoto sitten loppui, niin olihan se vissiin jopa 5 päivää pois ennenkun menkat alkoivat, tosin siis pillereillä aiheutetut menkat, mutta kuitenkin. Ja että miten mä säilyin selväjärkisenä 8 viikkoa... onko joku sanonut, että selvisin??? :-)

Tinsulalle ja Moon Fairylle onnea uusiin elämäntilanteisiin!

Omaa napaa... menkat eivät ole vielä alkaneet ja niiden piti alkaa eilen, jos kierto olisi ollut samanlainen kuin viime kierrossa. Alavatsalla tosin on ollut koko viikonlopun useasti hyvinkin menkkamaisia kipuja ja perjantai-illasta asti tissitkin ovat olleet vähän arat. Eilen kuitenkin tein toisen tilaamistani herkistä testeistä ja sain siihen näkyviin viivanpaikan. En siis voi mitenkään sanoa, että kyse olisi ollut edes haamujen haamusta, ainoastaan erotin, että tuohon se viiva tulisi. No, tässähän nyt sitten mielikuvitus keksii vaikka mitä.. ja olen aina pitänyt vähän pölhöinä ihmisiä, jotka tuijottavat testiä uudelleen testiajan jälkeen, koska silloinhan se ei enää kerro totuutta, mutta nyt sorruin siihen sitten itsekin, tyhmä minä. Pari tuntia testin teon jälkeen laitoin roskikseen jotakin muuta ja sieltähän se testi sitten tuijotti minua takaisin, hienosti 2 punaista viivaa vierekkäin.

Nyt ei muuta kuin odotellaan ja katsellaan.

Ei ole totta, Sini! Sieltä se plussa tulee, mä olen ihan varma. :) Että ei tarvitse yritystauolle lähteä sitten. Loistavaa! Mä peukutan, että viiva vahvistuisi ja kyytiläinen pysyisi tiukasti siellä missä on. Koska testaat uudestaan?

Täällä siis menkat päällä, ei paljon naurata, mutta ei kyllä ole lainkaan niin paha mieli kuin aattelin etukäteen. Menkat pääsivät niin yllättämään... Ja olishan se oviksen bongaus ollutkin aika epätoivoista touhua, en kyllä havainnut sitä km:n jälkeen lainkaan. Nyt ainakin suurinpiirtein sitten tiedän, koska sen pitäisi olla.

Hiukan tietysti harmittaa, että missattiin tuo nk. helppo raskautuminen km:n jälkeen... No, saattaahan se ensi kiertoonkin vielä vaikuttaa. Toivotaan näin! Täällä siis kp 3 ja Kelan kanssa taistellaan tämä päivä... :)

Oooih Sini, tulisko sieltä se meidän joululahja nyt! :) Toivotaan parasta ja eikun uutta testiä vaan kehiin heti kun viitsit rahat siihen "tuhlata" ;) Ja sitten heti kertomaan tänne meille!

Mä sain eilenkin vielä ovistestiin kunnon viivan aikaiseks, joten ehkä tänään on sitten se h-hetki. On nyt tullut ainakin touhuiltua sitä varten ;) Greippimehuakin muistin ostaa perjantaina, vaikka mä en kyllä tiedä miten aikasin sitä pitäis alkaa juomaan vai pitäiskö litkiä ihan kokoajan? Ja onko jotain määrää/päivä joka ois hyvä? Valistakaahan mua :)

Eemille :/ että se täti nyt ilmeisesti sitten löysi sinne. Mutta nyt sulla on sitten, niin kuin kirjotitkin, helpompi bongata se ovis tästä kierrosta.

Ja Moon Fairylle onnea uuteen kotiin ja peukuttelua oviksen hyädyntämiseen!

Siitä greippimehusta muuten, kun Outikin siitä kysyit. Mä join sitä nytkin, heti km:n jälkeen aloitin, ja luulen kyllä että sen takia se limakalvo oli niin hyvin palautunut jo vuodon aikana. Kun nimittäin kävin siellä ultrassa vajaat kaksi viikkoa sitten, kehui se ultraaja sitä limakalvon paksuutta. :)

Mä oon juonut sitä aina alkukierrosta hiukan oviksen ohi asti, silloin kun olen juonut. Auttaa limoihin ja limakalvon paksuuteen ainakin mulla! Tosin tärppikierrossa en sitä juonut (kun toivo oli jo mennyt) ja nyt join vain siksi, että km:sta toipuminen olisi nopeampaa. Taidan juoda tuon litran vielä loppuun, mikä tuolla kaapissa kummittelee!

Hyvää joulukuuta kaikille! Täällä töissä silmät ristissä ollaan, ei tullut paljon viime yönä nukuttua =(.

Tinsulalle onnea tulevien häiden johdosta ja Moon fairylle kiitos tervetulotoivotuksista ja onnea uuteen kotiin.
Sinillä kutkuttava tilanne ja uskotaan, että plussa se on =)).

Varmaan Eemi puuduttaa tuo jatkuva vuoto, mutta onhan sulla kroppa ollut tosiaan kovalla koetuksella km:n takia, joten nyt se kait nikotellen hakeaa omaa rataansa. Toivotaan, että tilanne normalisoituu pian.

Omasta navasta: menkat pitäisi alkaa ihan milloin vaan =(. Vaikka meillä ollaan tämä vuosi tjottailtu, niin useampi kuukausi on ollut jolloin raskautumisen hyväksi emme ole tehneet mitään, tai emme ole voineet tehdä mitään, kun mies on työhommissa niin paljon. Joten ovisten bongailut on meidän kohdalla ihan turhaa =(, pitää vain yrittää silloin kun on mahdollista. Se tietysti harmittaa, sillä miten kauan lie tässä pitää yrittää jne...

Eli mulla nyt menossa kp 27/27-29(30).

Nyt pakko alkaa oikeasti tekemään töitä. Missähän mun motivaatio on? onko näkynyt? kääk!

Wau, nyt jännää Sinin puolesta, peukkuaaaaa!!!!

Ja Eemi, onhan se kuitenkin ihan positiivinen juttu se, ettei kierto mennyt ihan sekaisin km:sta, ja mä kyllä uskon ihan oikeasti, ettei sitä ovista varmaan ole ollutkaan nyt, vaan sun maksimaaliset ajat on nyt vasta edessä päin!

Moonis onnea uuteen kotiin ja tsemppiä työhaastatteluun!

Omat kuviot: alkaa täti väistyä taka alalle, patti meinaa taas vähän painaa jotain hermoa, MURRRR. Tiistaina alkaisi taas "työnteko" kalenterin mukaan, ja tuossa jo laskeskelin luge-päivät: testi pitää tehdä joulupäivänä, kääk. Se on kyllä karseeta, jos onkin tässä kierrossa kauheat raskautumisoireet, ja sitten pitää testata nega ja vielä joulupäivänä =(

Ihanaa kun te kaikki olette niin positiivisia, mutta eipäs nyt ihan vielä.. pää meinaan on tässä alkanut pikkuhiljaa särkemään migreenimäisesti, kuten aina ennen menkkoja. Ja monta muutakin asiaa kyllä puhuu sen puolesta, että kyllä ne menkat sieltä vaan on tulollaan.. Esim. tuokin, että jos koko ovista edes on ollut, niin se on ollut tuntemusten mukaan viimeistään ma 17.11. Herkissä testeissä, mitä siis käytin, sanottiin raskauden näkyvän jo 7 päivää hedelmöittymisen jälkeen. No olisi sen sitten niillä testeillä luullut oikeasti jo näkyvän ihan kunnolla! Johan mä itselleni selittelin sellaistakin, että ovat vahingossa sieltä firmasta laittaneet mulle ihan tavallisia testejä herkkien sijaan.. milläs mä voisin todistaa, että ne oikeasti on herkkiä testejä, en millään!!!! Haa haa.. kaikkea sitä tulee mieleen. No, ei tässä nyt voi muuta kuin pari päivää kuulostella, yksi normaali testi minulla on kotona, katsotaan nyt maltanko odottaa keskiviikko -aamuun asti, jollei sitten todella ne menkat tule sitä ennen.

Tuota greippimehua suositellaan juotavan kp 1 ovikseen asti, tällöin auttaa eniten.

Jolly, saattaahan tuo joulu muuttua vaikka kuinka iloiseksi, älä nyt etukäteen murise siellä.. :-)

Ja töitä joo, niitä pitäisi tehdä.. tänään on vielä oikeasti aika kiirus päivä.

Ihanaa sini, pidän peukkuja ja uskon että se vahva plussa sieltä tulee :)
Eemille kans voimia uuteen kiertoon, täytyy todella hattua nostaa, kuulostaa että olet kuitenkin suhteellisen hyvin selvinyt km.sta.
Joo, mulla alkaa pikkuhiljaa perhoset pörrää mahassa häät on tammikuun alussa :)
Vielä ei ole ainakaan menkat alkanut joten toivoa on!

Tinsulallakin noin jännät paikat, koska testaat uudelleen?

Mulle kävi muuten perjantaina kumma juttu. Join ruuan kanssa lasillisen punaviiniä ja siitä tuli ihan omituinen olo, ensin kihahti hattuun aika rytinällä ja sen jälkeen melkein heti tuli vähän huono olo. Ei tehnyt yhtään mieli ottaa toista lasillista. No johan mä tässä mietiskelen, että jos vaikka nyt olisikin sitten tärpännyt ja kroppa reagoi alkoholiin tuolla lailla yrittäen kertoa, että älä nyt yhtään enempää viiniä nauti.. voisiko olla mahdollista? En ole kyllä koskaan ennen kuullut kenenkään kertovan mitään vastaavaa.

Eli ei ole menkkoja vieläkään näkynyt, päätä tosin ihan pikkuisen juiluttelee, mutta ei ole migreeniksi asti vielä yltynyt. En vaan millään jaksa uskoa, että olisi tärpännyt. Ei vaan ole yhtään sellainen olo.

Vois hyvinkin olla totta, Sini tuo viinijuttu. Olen kyllä kuullut mainittavan että kun raskautuminen on tapahtunut, niin sen jälkeen kuin taikaiskusta ei ole enää oluset eikä siiderit maistunu yhtään hyvältä vaan suorastaan yököltä.

Minä sit äsken säikähdin jo niin, että nyt se saakelin patti aikoo puhjeta!!! Kävi tovin kyllä niin kipeää, että! Nyt on kävely tosi vaivalloista. Voiko se sinne oikeesti puhjeta?