VUODEN YRITTÄNEET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa Mariska! Saa hehkuttaa! Onnea miekkoselle :) Mä pelkään ihan kauheen paljon kans meidän tuloksia sitten kun mies saa näytteen vietyä... Kunhan nämä työreissut ja stressit pikkasen helpottaisi niin hänkin varmaan ""ottaa purkin kauniiseen käteen""...

Hmm... Paistaakohan läpi ettei nyt mitkään työt oikein nappais kun täällä vaan roikun...

Huh, nyt ne soitti terveysasemalta papa-tuloksesta. Olin hyppiä seinälle kun vastaajaan oli jätetty soittopyyntö... Ajattelin jo varmaksi että mulla on syöpä tai jotain. No, ei se papa ollut täysin puhdas... Kuulemma jotain muutosta, tosin ei mitään pahanlaatuista. Pitää käydä otattamassa uusi papa puolen vuoden päästä. Varasin sitten samalla lääkärille ajan ja sainkin sen jo ensi keskiviikolle! Nyt lähtee tutkimukset täällä pyörimään...

Hienoa Hannamari että otitte askeleen eteenpäin. Saapahan sieltä sitten tietoa missä voisi olla mahdollinen vika. Vikahan voi olla ihan pieni ja helposti korjattavissa vaikka clomitapleteilla tms. Rohkeasti vain vaikka se jännittää ihan sikana! (Helppo hymyillä jo kun suurimmat jännitykset noissa perustesteissa takanapäin). ja lapraskopia jännäykset edessä päin!!

Omasta navasta: Pitkästä aikaa kaivoin kalenterin esiin ja katselin kp:t ja 29/28-35...mullahan on jännäyspäällä :)
Ei ole pahemmin kiinnostanut noi kpt kun olen potennu jotain kaamosmasennusta ja itkeskellytkin harvasepäivä. Mutta onneksi hyvät uutiset jaksaa aina piristää.
Oireista : Rinnat kipeet, jano ja tosi väsy nukuin yksi päivä yhteensä 19 h...mielialat heittelee laidastalaitaan...hulluksi kai tulossa :)
(muttei mitään uutta noissa oireissa tässä vaiheessa kuuta kuitenkaan ole. Kuinkahan kauan jaksaa joka kuukausi kirjoittaa noi samat oireet toiveekkaana tänne)

Mitä muille? Joko molly sai työinsipiksen päälle? Mä taas hukkasin sen jonnekkin...taidanpa itseasiassa kohta lähteä kotiinpäin!!

Mahtavaa Mariska!!! Tosi hienoa, että miehesi simpat ovat ok! Ja vielä jännäysaika menossa=) Ihania uutisia!
Itsellä menossa kp 24/22-25 ja äsken testasin negan. Mulla on käytössä aconit eli olis pitänyt ottaa aamuvirtsasta. Onkohan sillä paljoa merkitystä? En kyllä huomannut edes haamua=( Tänään olis pikkujoulut ja ajattelin pari siideriä nauttia ja ehkä lasin viiniä. Onkohan ok? Hitto, että olin varma, että plussa pamahtaa heti, mutta ei! Olikohan se nyt sitten nega??

Alennuin tonkimaan roskista jo ja tarkistin testin; negaa oli eli ei edes haamua! Kyllä sitä ihminen tekee kaikenlaista; jopa tonkii roskista ja varmistaa=D Mutta kai se nyt on tajuttava, että en ole raskaana. Jospa se kierto asettuu taas tuonne 25 paikkeille, niinkuin se oli muutamaa kiertoa lukuunottamatta. Mutta ihmeellisiä nuo ajoittaiset jomotukset vatsassa! Ei ymmärrä!

Juu, negaltahan tuo kuullosta..valitettavasti! Jomotuksista en osaa sanoa mitään. Mäkin tunnen välillä outoja tuntemuksia alavatsassa, ajattelen tietenkin heti et joko nyt. Mutta toisaalta sitä nyt tutkiskelee itseään paljon enemmän ja jotkut nipistelyt voi olla ihan ns. jokapäiväisiä..nyt niistä vaan tekee ison haloon.
Ei nyt kummiskaan ihan heitetä kirvestä kaivoon ennen kuin se täti on kurvannut paikalle. Mä esikoisen kanssa ehdin hätäpäissäni testata negan ja myöhemmin tuli sitten samasta kierrosta plussa..

Mukavaa viikonloppua!

Täällä tilanne ei ole juurikaan muuttunut. Tuhrulla jatketaan edelleen..Hieman se välillä voimistuu ja sit ei taas mitään. Menkkamaisia kipuja on ja jomottaa. Mä en ala jos tää runsas tuhruilu taas alkaa. Viime keväänä muutamissa kierroissa tuhruilua saattoi kestää jopa 4-5 päivää ennen tätiä. Kesän ja alkusyksyn aikana se on ollu noin päivä ennen vuotoa ja nyt taas tuhruilee jo toista päivää. KÄÄÄÄÄK! Välillä mua ärsyttää olla nainen...vaikka eilen nauroin miehelle etten antais sen kantaa meidän lasta, jos se ois noin niiku mahdollista. Mä haluisin niin kokea sen itse...ison mahan ja kaikki vauvan liikkeet ja toki myös synnytyksen, vaikka se jo näin etukäteen jännittää ja hieman pelottaakin. Mitenkäs teillä muilla, millasena näätte tulevan raskausajan ja synnytyksen?

Mutta nyt elokuviin ja ulos syömään..=) palaillaan..

Here again..
Pepille myötätuntoa noiden tuhrujen kanssa...se on ärsyttävää, kun kierto tökkii ja ne ei mene ""kaavan mukaan"". Epätietoisuus on kamalaa! Itse oon haaveillut odotusajasta, vaikka oon seurannut ystävien odotuksia sivusta ja joillakin on jos jonkinlaista vaivaa ollut. Mutta pääosin ne on sujuneet hyvin, joten uskon, että itselläkin JOS joskus olen siinä tilassa. Synnytyksestä oon AINA ajatellut, ettei se ole mun hommia. Parissa sektiossa oon ollut mukana ja muutamalle kaverille on se tehty ja haluaisin itsekin sektion. Turhamaisuutta tai ei, mutta en halua kokea kamalasti kipua, koska helpompikin keino on. (Olen hoitoalalla=) Mutta monillahan ajatukset muuttuu odotusaikana ja haluavatkin alatiesynnytyksen. Se nyt on ehkä ihan turhaa mun miettiä tuota, kun en yllä raskaaksikaan.

Mariskalta piti kysyä, että milloin testasin negan? Eli missä kohden kiertoa? Eikös nämä kotitestit ole epävarmoja negan suhteen, mutta haamusta voi tulkita aina plussan? Huomaatteko,että yritän epätoivoisesti muuttaa mustaa valkoiseksi=) Tämä kierron heittely saa aikaan turhaa toivoa ja jännitystä. Tulisi se täti ja sillä siisti, niin voisi jatkaa elämää. Tai ehkä sittenkin haluan vielä jännittää...

Hei jälleeen.

Galluppiin: odotusajassa en haaveile muusta kuin isosta mahasta ja vauvan liikkeiden tuntemisesta :). Tietenkin osaltani myös haaveilen mieheni reaktioista, esim. kun hän tuntee vauvan liikkeet yms.

Synnytys sitten... Aion mahdollisuuksien mukaan synnyttää alakautta. Siitä toipuukin nopeammin kuin keisarinleikkauksesta, joka on ehkä vielä hieman raaempi toimenpide kuin alatiesynnytys. Opiskeluaikana olin seuraamassa alatiesynnytyksen ja sekin oli kyllä aika hurja kokemus... Ensisynnyttäjä ponnisteli tunnin, kunnes episiotomian jälkeen vauva saatettiin maailmaan imukupin avulla. Hurjinta tosin oli se ompeleminen jälkikäteen...

Manna, kerroit olevasi hoitoalalla. Kiinnostaa ""kollegana"" tietää edustatko mitä ammattiryhmää? Itse olen terveydenhoitaja/sairaanhoitaja.

Terveeks taas kaikille!

Voihan kurjuus, kun taalla on taas kohdattu tati ruskeaa, punaista ja negaa.. :( Tsemppia ja voimahalit kaikille!

Plussasateita jannaajille! :)

Taalla oon paassy vauvaa nuuhkimaan, jo muutaman paivan. Onhan se suloinen mussukka, mutta kummastuttaa vahan, kun se ei herata kauheesti mitaan tunteita. Ovulaation pongasin keskiviikkona (limat loppu selkeesti), joten taitaa olla 30 paivan kierto tulossa. Olis kylla suuri ihme, jos simpat olis kestany viikon hengissa..

Gallup: En oikeestaan odota odotusajalta mitaan ja kammoksun synnytysta.. Alateitse ajattelin siita suoriutua ja kaippa se siita sitten. En odota kauheen innolla, mutta pakko siita on selviytya, jos lapsia haluaa.. Jos niita nyt edes tulee. Ainii, siita tulikin mieleen toinen galluppi. Maa ehka haluisin kaks samaa sukupuolta, kumpi hyvansa kay. Mieheni on poikien kannalla, tytoista kantaa kuulemma enemman huolta.. Tieda hanta.

Mutta tammosia taalla tanaan.

Hei,
Hiukan valaistusta omasta navastani. Nyt menossa kp 26/22-25 ja aamulla testasin negan. Mitään oireita ei ole menkoista ja rinnat ovat arat. Olen täysin ymmällä tästä, kun ei näy edes tuhrun tuhrua. Alkaa potuttamaan, kun menkat ei ala, koska pelkään kierron olevan nyt aivan sekaisin. Tietenkin toivon, että aconin testit olisi viallisia ja olisin raskaana;) Huoh...

Tsemppiä Manna!! Peukut on pystyssä. :)

Älysin vihdoin vaihtaa näppiksen kielen tähän koneeseen, joten sain ääkköset toimimaan täälläkin.. :)

Sitä piti tulla kertomaan, et muistatko Molly Röllin? Toiveikkaiden aloittajan? Hän plussasi tänään pitkistä kierroistaan huolimatta! Aika mahtavaa! :) kp43 hän testasi negan, mutta 10 päivää myöhemmin tulikin plussa! :D

Hyvää huomenta vaan!

Nyt olen jotenkin aivan uutta intoa täynnä! Viikonloppu oli ihana! Ja ovisaika ollaan käytetty hyödyksi :) Viiva oli sunnuntaina vahva ja sen mukaan ollaan toimittu. Tässä kierrossa ei pitäisi ainakaan olla ajoituksesta kiinni! Ja viime kierron totaalinen kyllästyminen seksiin on täysin poissa, aamuin illoin on huvittanut *melkein punastuu*

Niin paljon kaikkea piti kommentoida... Hannamari, hyvä kun saitte asiat rullaamaan! Peppi, joko vieläkään?? Ja Mannalle tsemppiä negan johdosta. Mä olen kyllä vähän sitä mieltä kans, että jos ei mitään merkkiä menkoista, niin voihan toi vielä iloksi muuttua. Toivottavasti! Kyllä niitä plussia on kaiken järjen ja todennäköisyysteorioiden mukaan PAKKO alkaa ropisemaan meillekin tänne!!

Vippe joo, muistan sen Röllin. Kauanko niillä oli yritystä takana? Ihanaa että tärppäsi! Antaa taas lisää uskoa.

Ai niin, odotusajasta ja synnytyksestä kyseltiin... En ole hirveesti miettinyt niitä juttuja mutta olen kai kyllä kuvitellut synnyttäväni alakautta. Jotenkin en osaa pelätä, ajattelen että jos/kun niin mulla tulee varmaan olemaan helppo synnytys. Heh, kevyttä toiveajattelua. Mutta eikö niin sanota, että omalta äidiltä voi periytyä noi jutut? Ja mun äidillä on ollut helpot ja nopeat synnytykset. Odotusajalta en toivoisi muuta kuin että pysyisin terveenä ja että en tulisi ihan tajuttoman valtavaksi ettei liikkuminen ja nukkuminen ja eläminen ylipäänsä menisi kauhean vaikeaksi. Oon aika mukavuudenhaluinen, heh :)

Mukavaa työviikon alkua kaikille!

Moikkelis moi!¨

Manna pahoitelut negasta!! Mä en muista tarkkoja päivämääriä miten testasin esikoisen kohdalla mutta tais olla 5 pvä negan ja plussan välissä.
Milloin te ootte ajatelleet ottaa lääkäriin yhteyttä. Siitä on varmaan ollut puhetta muttakun samat päät kesät talvet!

Omasta navasta: tänään olis 32/28-35..nyt on jo semmoista menkka poltetta vatsassa että kohta tulee..harmi!

Galluppiin: Mä odotan eniten vatsan pyöristymistä ja vauvan liikkeitä. Synnytystä en pelkää, esikonen syntyi niin helposti 6 h suppareita ja 15 minuutin ponnistus. Ja kivut oli ihan siedettäviä kokoajan... Voi kumpa me kaikki päästäis tonne odottajien puolelle nopsaan! Sydäntä puristaa ihan kun miettii että jos sitä ei koskaan enään...

Moi

Täällä eletään kp 3:sta, eli täti pyyhälsi paikalle lauantaina. No mä oli oikeestaan jo tosi helpottunut että tuli, kun sitä tuhrua oli kuitenkin ja en jaksanu millään uskoa et mä oisin yksi niistä, joilla vuotoa voisi olla raskauden aikana. Se oli varmaan taas sitä itsensä suojelemista suurilta pettymyksiltä. No nyt sit menkkavuoto on ollu aikalailla normaali. Muuten onkin ollu taas niin omituiset kolme päivää että huh huh..Kivut on ollu normaalia lievemmät, oikealla puolella (voisin kuvitella että oikean munasarjan kohdalla) jomottaa aika ajoin. Päätä on särkenyt ihan sikana ja eilen sit nousi melkein 38 asteen kuume joka aamuksi laski ja taas töistä tullessa oli 37,4 astetta. Paleltaa ihan kauheesti koko ajan.. Mä en tiedä mikä oikeen mättää. Onko kellään muulla koskaan menkkojen aikana noussu lämmöt ihan reilusti? Mä vaan muistan et joskus yläasteen aikana fysiikan tunnilla (vaikka ei mitenkään ehkä siihen aiheeseen liity =) opettaja kertoi, että menkkojen aikana naisen ruumiinlämpö voi nousta, ja kuulemma johtuis siitä kun menettää verta. Eipä mulle sit paljon muuta fysiikasta jäänytkään mieleen *hih*.

No onneksi täti on jo menomatkalla ja pääsee taas nauttimaan miehestäni =) Mä oon sellanen ettei tädin läsnäollessa oikeen mikään läheisyys tunnu hyvältä. Mä voisin ihan hyvin painua maan alle niiksi päiviksi. =) Onko kohtalotovereita? Mä oonkin tässä pohtinut, että opinkohan mä koskaan täysin elämään tädin kaa..Nyt niitä on joutunut kestämään 10 vuotta ja edelleen mua ärsyttää joka kerta kun ne alkaa. Mut täytyy kuitenkin olla onnellinen, että ne tulee..muuten ei sais jännäillä täällä teidän kaa..=)

Plääh! Sama meno jatkuu...kp 28 menossa, ei mitään vuotoa...kohta alapää on niin arka pyyhmisestänkin;) Olen kuullut juttuja negoista, mitkä on muuttunut sitten positiiviseksi, mutta enpä tiedä... Tämä kyllä jo alkaa käydä hermoille!Itsellä on kovasti toiveet korkealla ja mun mielestä tämä olisi jo kohtuuttoman kovaa kidutusta, jos luontoäiti laittaisi tädin matkaan nyt!
Marsikalle: Kyllä sinne tutkimuksiin olis tarkoitus mennä alkuvuodesta ja puhuttiin, että jos ei ennen joulua tärppää, niin sitten soitan aikaa.Se pelottaa.
Mutta...ei auta kuin mun odottaa ja taas kohta testata (käyn kyllä ostamassa aptekkin testin sitten), jos ei tätiä näy..

Toivottavasti Manna se täti ei ilmestykkään ja armoton peittojen pöllytys olis viimein tuottanut toivotun tuloksen. Se on kyllä niin raivostuttavaa kun testit näyttää negaa ja tätiä ei näy mailla eikä halmeilla....
Manna yritetään pitää jalat tiukasti maan kamaralla ja toivotaan että tällä kertaa pilvilinnat ei kaatuisi.

Omasta navasta: tänään meneillään kp 34/28-35...ajattelin odotella viikonlopun yli ja testailla sitten jos enään tarvetta. Toiveet on taas tosi korkealla, mutta täytyis olla realistinen meillä kun ei ollut tota sekstailua ihan mahottomasti viime kierrosta...mutta eihän se tarvitse kun sen yhden kerran jos kaikki osuu nappiin.

Hellurei!

Nyt on se kauhea lääkärikäynti takana. Muutoin yrmeä ja epäluuloinen omalääkäri olikin tänään oikein mukava ja ymmärtäväinen :). Sisätutkimuksen teki, siellä kaikki ok. Miehelle kirjoitti spermanäytteeseen lähetteen ja mies onkin varmaan juuri parhaillaan ta:lla hakemassa näytekuppia. Hyvin se muuten suhtautui siihen, loppupäivästä kun soitin niin jo heitti aika ronskia huumoriakin asiasta ;). Lähete lähti myös naistenklinikalle, eli odotellaan sitten sieltä kuulumisia. Hui, jännää! Mutta kyllä on helpottunut olo kun on tuo aloitus takana...

Huooh. Nyt on kai mahdollisesti mun osalta nää tarvittavat systeemit hoidettu. Lääkärin piti soitella mulle, että miten se miehen spermanäyte hoidetaan. Eipä oo taas äijästä mitään kuulunut (yllätys, yllätys!). Että mä alan olla täynnä sitä lääkäriä.

Jotenkin taas tuli semmonen epätoivon olo tänään. Tai kiukkuuntuminen oikeastaan. Kyllä se hemmetti soikoon on v*tuttavaa, että toiset ravaa tutkimuksesta toiseen ja on koko ajan jossain ronkittavana. Toiset taas saa plussan heti ekasta kierrosta. Ja vielä kun joillakin se tutkimuksissa ja hoidoissa ramppaaminen ei edes tuota tulosta. Aaagh! Ei auta aatella tällaisia.

Itellä on kp 26 ja viikon päästä vois alkaa jännäilemään jos on tarvetta. Tuskin on. Ajattelin, että on vielä hiivatulehduskin tulossa kun on ollu pari päivää ihan semmonen olo. Mutta se helpotti nyt päivällä. Ehkä se ei sit ollutkaan mitään. Tässä kierrossa ei oo ihme kyllä oletetun oviksen jälkeen ollut menkkakipuja. Ihanaa. Tosin tuskinpa oli kyllä ovistakaan.

Enkä mä malta täältä pysyä poissa vaikka niin uhosin ;) Vähintään pari kertaa viikkoon käyn selaamassa pikaisesti kuulumiset.

Joulukaan ei innosta yhtään. Ei oo minkäänlaista joulumieltä. Vähän jo kerkesin innostua ja laitoin jouluvaloja marraskuun alussa, mutta nyt ei vaan kertakaikkiaan nappaa ajatuskaan mistään joulun vietosta. On siinä tosin se hyvä puoli, että pääsee syömään äitin tekemiä ihania jouluruokia :))) (Ja joutuu syömään anopin tekemiä vähemmän ihania jouluruokia...) Käydään siis molempien vanhemmilla kääntymässä jouluna. Seuraavana päivänä sitten töihin, tai ainakin mies menee. Pläääh...

Niin täällä taisi olla se galluppikin. Ite odotan odotusajassa sitä, kun maha alkaa vähän kasvaa. Varmana esittelisin sitä ylpeänä kun oon sitä niin kauan odottanut! Ja olis ihanaa tuntuea lapsen liikkeet ensimmäisen kerran. Synnytystä en halua ajatella etukäteen. Ennen mulla oli ihan hirvee synnytyspelko, mutta nyt ajattelen, että turha sitä on etukäteen miettiä. Iskee vaan kamala paniikki.

Hyvää iltaa sisaret! Ja joskus siinä sitten käy niin ettei ne oireet olekkaan kuviteltuja. Mä testasin just äsken plussan. Olo on niin onnellinen. Ihanaa vihdoinkin mun masussa asustaa joku pieni kahvipapu. Katsoin ellien laskurilla että elokuun alkupuolelle menee laskettuaika..toivottavasti kaikki menee hyvin ja tiitiäinen pysyy kyydissä...
Voi kiesus mun pulssi hakkaa varmaan 190 niin tohkeissani olen....
Näköjään kaikki on mahdollista. Plussa säteitä teille kaikille!

MARISKA! ONNEA!

Voi tajutonta! Eka plussa meidän ketjuun! Vähäkö oon onnellinen puolestasi!

Sori vaan kaikille, en oo ehtiny kirjoittaa tänne varmaan viikkoon, on vaan ollu niin kiire töissä ja muutenkin. Oon käyny lukaisemassa viestit tosi nopeasti ja siinäpä se. Mutta nyt kyllä yllätyin tästä Mariskan plussasta.

Kaikilla muilla näyttää olevan jonkinlaiset ""taistot"" lääkärien ym. kanssa. Me odottelemme ""apaattisina"" sitä 2 viikon päästä olevaa Väestöliiton ensikäyntiä. Tänään olis kp 26, en ole kp:tä laskenutkaan pitkään aikaan, kun tässä kuussa oli ""pakkoseksilomaa"" ja epäilenpä, ettei ollut ovistakaan, taaskaan.

Itse asiassa koko vauvatouhu on ollu hieman taka-alalla kun on ollu mm. opiskeluhommia. Jätin siis gradun muutamia viikkoja sitten, se meni läpi hienosti ja tänään oli kypsyysnäyte. Nyt on opinnot kasassa, maisterisnaiseksi minua voi tituleerata sit virallisesti joulun tietämillä!

Vieraita on myös rampannut alvariinsa, ens viikonlopuksikin on tulossa vieraita (joilla 4-kuinen poika mukana!). Pientä sisustusbuumia on siis ilmassa edelleen, saimme miehen työpaikalta toimistokalusteet ulosheittohintaan. Nyt on hyvä kirjoitella uudelta ATK-pöydältä.

Mutta gallupiin: ensin odotan tietysti sitä plussaa, sitten pelkään oksentamista, sitten odotan masunkasvua ja sitten pelkään synnytystä! Aikamoinen tunteiden vuoristorata edessä jos siunattuun tilaan joskus onnistuu itsensä saattamaan.

Mutta palaan takaisin telkun ääreen. Moi!

Tuhannesti ONNEA Mariska!! Voi että kun hienoa! Ensimmäinen meidän (nyky)vakkarikirjoittajan plussa. Nyt koitat kyllä Mariska vetää meidät kaikki mukaan odottajien puolelle! :)

Mariska, kerropa vielä jotain lisää! Oliko sulla sitä endoa? Eeei?... Muistanko ihan väärin. Teillä miehen simpatkin taidettiin just tutkia. Bongasitko oviksen ja oliko siihen aikaan runsaasti toimintaa? Mitä mies tuumas plussasta, onko ihan onnesta soikeena, no tietysti, mutta pistäpä vähän infoa meille muillekin, heh. Entä milloin aiotte kertoa uutisesta sukulaisille ja ystäville?

Mulla on jotenkin hyvä kutina nyt itselläkin (taas kerran vaihteeksi)... Nooh, toisaalta edelliskierrossa olin tosi pessimistinen ja varma ettei ole tärpännyt.

Mikä on Mannan tilanne? Piukilla ja mulla on jännäilyt ensviikolla, eiks vaan. Oliko muillakin lähiaikoina? Eiköhän lähdetä kuulkaas kaikki Mariskan kyytiin!

Niin, Rizzuhan se oli jolla oli kans koopeita jonkin verran kasassa jo! Harmi vaan jos ei omat toiveet ole kauhean korkealla. Oliko vielä muita?

Rizzu, maalasitteko muuten koskaan sitä isoa lehteä seinälle? Tuliko hyvä? Mä edelleen haaveilen jostain ns. pikkurempasta tai muutoksesta kotiin... Ei ole vaan ollut aikaa ja voimia ryhtyä mihinkään edes suunnitteluasteella nyt vähään aikaan kun on ollut niin järkyn kiireinen syksy.

Yhteistyössä