WaBabies +7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Viivi-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neuvolakuulumisia! Eli tänään oli 1½v neuvolakäynti. Kaikki kunnossa, edelleen huidellaan +2 käyrällä, paino oli +5% viivalla. Hyvin kasvaa ja kehittyy. Rokotekin saatiin. Laitanpä tähän vähän "tilastotietoa" H:n kasvusta:

0 kk: 53cm/4640gr
2 kk: 62cm/6600gr
4 kk: 69cm/8200gr
6 kk: 73cm/9400gr
8 kk: 76cm/10,2 kg
1 v : 81cm/11,9 kg
1½v: 88cm/13,8 kg

Eli viimeisen puolen vuoden aikana pituutta on tullut 7 cm lisää! Ja painoakin 2 kg. Ei ihme että on vaatteet jääny pieneks.

Öitä on nukuttu edelleen vaihtelevalla menestyksellä. Viime yönä itki taas niin surkeasti, että oli pakko ottaa heti viereen. Viereen kun pääsee niin painautuu kainaloon ja silittelee mun käsivartta. Nukahtaa siihen heti. Minkäs teet! Mulla sitten aamulla niskat ja selkä jumissa kun olen taiteillut siinä sängynreunalla etten putoa. Ensi yöksi menee yökylään mummolaan niin saan minä levätä.
Illalla on ohjelmassa suursiivous...
Nu joo, hauskaa viikonloppua leidit! Pitäkää huolta masuistanne.

Hena ja H 1½v

Moikkis ja mukavaa maanantaita! :)

Piti tulla vähän nostelemaan meitä, kun oltiin taas vajottu uhkaavasti alaspäin...

Hena, onpas H kasvanut hurjaa vauhtia! Saat varmasti ostaa koko ajan uusia vaatteita tuota menoa. ;) Minkä kokoiset kengät teillä on muuten nyt käytössä?

Helmiina, miten teillä meni kylpyläreissu? Oliko N mukana myös vai olitteko kaksistaan miehen kanssa? Onko N pysynyt terveenä siitä enterorokkouhasta huolimatta?

Mites Marin vointi, onko jo pirteämpi olo? Ne sun ostamat pikkuhokkarit kuulosti ihanilta! :) ootan jo kovasti niitä aikoja, kun voi itsekin viedä omat lapset hiihtämään, luistelemaan jne.

Onkos Syysmarja aloitellut peittojen pöllyttämisen? Koska saadaan jännäillä ja odotella plussaa tikkuun? =)

Ja hei, missäs Minttu on???? Eikös Mintun pitänyt aloittaa yritys tässä joku aika sitten? Tulehan kertomaan kuulumisia, miten menee ja joko on kenties tärpännyt? :)

Tänne ei mitään kummempia. Syysmarja ihmetteli samaa kuin minä itse eli miten näitä raskausviikkoja on jo näin paljon kertynyt. ;) Niskapoimu-ultrassa oli kaikki hyvin, Hippu vaikutti vähän samanlaiselta kuin isoveljensä aikoinaan. Molemmat köllötteli vaan siellä pohjalla ja vaikuttivat perinjuurin loukkaantuneilta, kun kätilö taputteli mahaa ja yritti saada liikettä niveliin. ;) Nla-lääkärikin oli viime viikolla, kuulin ekaa kertaa sydänäänet. :´) Ja pakko sanoa, että olin melkein unohtanut miten ihanilta ne kuulostavat! Nyt on sit kai menossa se tasainen ja seesteinen keskiraskaus, kun vaivoja ei (vielä?) ole ja masu on alkanut vähitellen näkyä. Äitiysvaatteita olen käyttänyt jo muutaman viikon, kun en yhtään tykkää puristavista housuista tai navan yläpuolelle nousevista paidanhelmoista. ;) Liikkeitä odottelen kovasti, N:n aikaan tunsin ne 18.viikolla eli jospa Hippukin kohta ilmoittelisi itsestään...

PP ja N 1v 1kk + Hippu rv 15+1

Pp, kyllähän se olo on hiukkasen helpottanut... Väsyttää vaan koko ajan, olo on kuin murmelilla. Supistukset on hiukka helpottanu, mutta välillä rehkiessä ne äityy aika kovasti ja tulee ihan sarjatulena :/ Nyt ois ke neuvolalääkäri, siellähän sitä taas hiukkasen enemmän viisastuu. =) Tänään oli se sokerirasitus, kaikki oli viitearvojen sisäpuolella, mutta se 2h tulos, jossa katotaan sitä kuinka hyvin se verensokeri palautuu, niin se oli huimasti korkeempi mitä oli esikoisella.. Mutta ke lääkäri sitten selittää niitä tuloksia, vaikka mä kyllä aattelin jo tänään äipän kanssa jubailla niistä (hänhän on töissä nimeomaan äitiyspolilla diabeteshoitajana ;D).

Nyt täytyy lähtä rientään N:n perään ennekuin hän saa kovin isoja tuhoja aikaiseksi ;)

Huomenet ketjuun!

Pp ja muut: pöllytelty on, menkat ei ole alkaneet, mutten oikein tietysti tiedäkään, koska alkaisivat, kun kerta oli se km viimeksi vuotona....mutta EHKÄ la testaan, jos mitään ei kuulu/näy punaista =) mutta hiljaa hyvä tulee, ei paniikkia/stressiä asiasta.

Muakin kiinnostaa, minkä kokoisia kenkiä pidätte nyt taaperoillanne?
Meillä E:lla on tosi pieni jalka, kengät on kokoa 20, saappaatkin ja ne on isot, vaikka on villasukatkin jalassa....mietin noita talvikenkiä, minkä kokoiset ostan?!?!?!?hmm

Hauskaa Hena, meidän E oli 1v3kk neuvolassa vielä 9990 g eli piirun verran vajaa 10 kiloa, ja teillä oli 10 mennyt rikki jo 8 kk neuvolassa...niin ne lapset vaan on erilaisia ja -kokoisia, mikä tietysti on normaalia. Pituudessakin jäädään, hän oli samaisessa 1v 3kk neuvolassa 80,5 cm, kun teillä oltiin jo vuoden ikäisenä 81 cm.

Pp: mäkin niiiiin muistan nuo ekat sydänäänet, miten liikuttavan ihania ne olivat... tietysti toisen odotus ei varmasti koskaan ole niin hektistä ja odottavaista kuin ensimmäisen odotus, kun kerta siinä on toinen vieressä, kuka vie huomion =)

Pitää mennä, mutta palaillaan astialle!

Syysmarja ja E 1v 4kk =)

H:lla nyt käytössä kengät kokoa 24, jotka sopivat juuri, ei kasvun varaa. Talvikengät ostin kokoa 25.
Poika kasvaa ihan mahdotonta vauhtia. Uusia vaatteita on saanut olla ostamassa koko ajan. Siksi ostankin vain aina muutamia. Muistan, että ostin heinäkuun alussa kesäkengät, jotka olivat liian pienet jo elokuun alussa. Keväällä ostettu reilun kokoinen välikausihaalari oli nyt syksyllä jo pieni.
H:lla on myös iso pää. Ympärysmitta oli nyt 1½ neuvolassa 50,4 cm. Ostin juuri kypärämyssyn joka oli kokoa 1-2 v. Oli liian pieni, kun kotona sovitettiin.

Oih, muistan ne sydänäänet.. se oli samalla liikuttavaa ja jotenkin koomista. Ihan kuin hevoslauma olisi laukannut! Muistan vielä myös joten kuten sen tunteen kun vauva liikkui mahassa. Ja muistan myös ne viimeiset viikot. Huh huh...

Toisaalta olen ehkä vähän jo lämmennyt toisen vauvan yrittämiseen.. Ehkä jos kaikki muut asiat olisi kohdallaan. Tällä hetkellä tärkeintä on saada meidän talous tasapainoon. Mä en yksinkertaisesti voi jäädä näillä tuloilla (ja menoilla!!) äippälomalle. Mieheltä meni vähän aikaa sitten duuni alta ja on nyt vaan tehny hanttihommia pätkätöinä. Toivottavasti pian saa uuden työpaikan. Muuten ollaan kusessa.
Eli kyllä se menee vuoden päähän ennen kuin edes aletaan yrittämään.

Hena ja H 1½v

Heippa!

Kiva kun muakin on kaivattu :).

Kyllä ne lapset on niin eri kokosia! Milalla oli kans viime keskiviikkona neuvola ja tyttö menee tasaisesti omaa käyräänsä. Elikkäs pituutta 83,5cm ja paino 13kg ja pipo 49! :) Kaikki muutenkin oli oikein hyvin.

Hena, toivottavasti saatte talouden kuntoon. Ois niin kiva et saisit jo alkaa yrittää toista :)

mari, tuuppas kertoon sit et mitä siel sokerirasituksessa sanottiin.. tai mihin päädyitte äitin kans. *hihi*

Syysmarjalle tsemppiä ja tuu kertoo mitä lauantain testi näyttää!!
Meillä milanan kengänkoko on nyt 21-22 mut aion talvikengät ostaa kokoa 23. et mahtuu villasukka kans...

PP, ihanaa kuulla sun odotusjuttuja! Täällä tosiaan kans yritetään sitä pikkukakkosta. Nyt on menossa toinen yrityskierto, huomenaamulla olis tarkotus testata, kun illalla on luvassa teatteriilta ja täytyy tietää toiminko kuskina vai en.. Jännittää ihan hirrrrrrrrrveesti miten käy! En ees oo varma oliko mulla ovista viime kierrossa. ennen milaa mulla oli kierrot hallussa ja tunsin jopa munasolun irtoamisen nyt en tiiä mitään!

ei se auta kun elää päivä kerrallaan!

Mukavaa, kun leidit on aktivoituneet linjoille! =)

Mari, kurjaa et joudut kantamaan huolta noista sokerihommista. Mut ne varmaan pysyy aika hyvin kurissa ruokavalion avulla, jos siis lääkäri katsoo et syitä toimenpiteisiin olisi. Mun hyvällä ystävällä on ollu molemmissa raskauksissa ongelmia sokereiden kanssa ja tässä toisessa raskaudessa hän joutuu varmaankin pistämään insuliinia viimeiset 10 raskausviikkoa, kun verensokerit ei pysy aisoissa pelkällä ruokavaliolla. :( Toivotaan Mari, et sulla tilanne ei menisi noin pahaksi. Ja toisaalta eihän se kuitenkaan ole kuin väliaikaista ja vauvan parhaaksi, vaikka joutuisikin tekemään jotain kommervenkkejä.

Hena, onpa harmi, et sun mieheltä meni työpaikka alta. :( Onneksi siellä pk-seudulla kuitenkin riittää niitä "hanttihommia" edes, niin saatte kuitenkin paremmin rahaa kuin jos miehesi olisi työttömänä. Ja onhan äitiyspäivärahakin ihan kohtuullisen hyvä, kun se on kuitenkin ansiosidonnainen. :) Musta tuntui, et me elettiin tosi leveesti silloin, kun olin vielä äippälomalla... Mut siis toivotaan ettei teidän pikkukakkosprojekti siirry ainakaan rahahuolien takia. :)

Wau, täällähän saadaan alkaa jännäilemään oikein urakalla, kun Syysmarja ja Minttu on molemmat tikut kourassa! :) Mahtavaa! Ei muuta kun tsemppiä ja kovasti plussaonnea! bd bd bd (<- legendaariset käsimerkit)

Me ostettiin N:lle vasta nyt ekat kengät, kokoa 22! Eli meidän herralla on ilmeisesti kohtalaisen iso räpylä. ;) Saapa nähdä, pitääkö jossain vaiheessa talvea ostaa sitten isommat kengät. En osaa yhtään arvioida, miten nopeasti jalka kasvaa noilla pienillä ja tuntui se kengän sovittaminenkin aika arpapeliltä. Varmuuden vuoksi piirrettiin paperillekin N:n jalasta kuva ja sovitettiin sitä pohjallista vasten. Saapa nähdä, miten kauan menee et N oppii kävelemään kengät jalassa. Aika huteraa se meno on nimittäin ilman kenkiäkin... ;)

Siis Pp: ettekö ole sitten olleet ulkona pikkumiehen kanssa, kun kerta ette ole kenkiä ennen ostaneet?!?!?!
Meillä kun oli ekat kengät käytössä jo viime keväänä, kun konttailtiin pitkin nurmikkoa.

Mua ei hirmuisesti kannata kyllä jännittää/tsempata, itsekään en oikein usko raskautuneeni (vaikka pöllytelty onkin, ja ahkerasti!!), mutta mulla saattaa vaan olla kroppa sekaisin siitä keskenmenosta. Testin teen ihan vaan varmuuden vuoksi, jospa kuitenkin =) mutta siis vasta lauantaina, ellen sitten innostu Mintun tavoin tekemään jo huomenissa (tuskinpa).

Toivottavasti tosiaan saatte Hena talouden kuriin.
Mulle kyllä se ä-lomarahalle jääminenkin oli hirveä, koska laskettiin niistä ansioista, joista oli nuo matkavähennykset otettu pois, joten mulle käteen jäävä osuus pieneni lähes 800 euroa....sillä ei hirmusti juhlittu, vaikkei kyllä ollut tarviskaan.
mutta tosiaan, sekin oli juhlaa tuohon kodinhoidontukeen verrattuna, joka on siis kerta kaikkia niiiiiiiin vähän....mutta kyllä silläkin pärjättiin, muutama kuukausi.

Ihanasti tulee veronpalautusta, saadaan sentään jotain joulua meillekin =)
onkos teillä jo joulusuunnitelmia?
Joko aiotte ns. omaa joulua kotiin tehdä, vai vieläkö mennään ädin/anoppilan mukaan?
Meillä ainakin osaltaaan mennään vielä mun kotiini, mutta tahtoisin kyllä jo jotain omaakin...kinkku ja kuusi ja lahjat jo onkin, mutta ehkä jotain muuta traditiotakin. Vinkkejä?
(vähän olen ajoissa, mutta RAKASTAN joulua....!)

Minttu: samaa olen pohtinut, että talvikengät olis hyvä olla vähän isommat (ehkä just sen yhden koon), että mahtuisi sitten villasukka kanssa....pohdintaa, pohdintaa =)

Mintulle myös peukutukset huomiselle testaamiselle, pitääkin heti tulla tänne sitten lukaisemaan mahdollinen rapsa =)

Syysmarja

Hahaha mua naurattaa noi kenkäjutut kun Mila on jo nyt pienenä neitinä kenkä-addikti. On tainnut tulla äitiinsä. Siis valehtelematta sillä tytöllä on ollu jo vähintään 20 kenkäparia! ja aina sillä on täällä sisälläkin jotkut kengät jalassa ja niitä vaihdellaan jatkuvasti! :D myös pipot ja hatut on Milan suosikkeja.

Joo tuun rapsaan aamulla miten eukon kävi. Testaa sääkin syysmarja, olis kivaa taas sun kaa testailla samaan aikaan, niinkun sillon esikoisia yrittäessä!!

Kuullaan...

Syysmarja, meillä on ollut käytössä ne äitiyspakkauksen toppatöppöset ulkoillessa tähän saakka eli ollaan kyllä ulkoiltu. =) En raaskinut ostaa kenkiä vielä konttausvaiheessa, kun ne kärjet kuitenkin olis kuluneet ja muutenkin ne töppöset on toimineet hyvin.

JouluG: Me ollaan joulu anoppilassa. Meillä on siis se systeemi, et joka toinen joulu ollaan mun vanhempien luona ja joka toinen joulu miehen vanhempien. Syynä tähän on se, et välimatkaa kahdella em. paikalla on 550km... Emme siis oikein mitenkään pysty viettämään joulua molemmissa paikoissa ellei sitten halua viettää pyhiä tien päällä. Mulla on kans alkanut olla sellainen fiilis, et haluaisin jo "oman joulun" enkä vain olla vieraana. Mut ainakin tämä joulu mennään vielä näin, ehkä sit ensi jouluna voisi jo traditiota muuttaa, kun on kaksi lastakin. Silloin tuntuisi varmaan helpoimmalta pysytellä kotona ja kutsua vaikka halukkaat vieraat kylään. Noihin traditioihin varmaan kuuluu ainakin se, et mitä missäkin järjestyksessä aattona tehdään. ;) Ja jouluhan alkaa jo ennen aattoa, kaikki koristelut ja korttien teot yms. Niistäkin voi kehitellä omat traditiot.

Iltaa täältäkin!

Meillä oli J:n 2v. neuvola tänään. Pojalla oli mittaa 84,5cm, painoa 11,1kg ja pää oli 48,5cm. Pieni poika siis =) Motoriikka on kuulemma hyvin kehittynyt juuri pienen koon takia. Tasapaino ym. on tosi hyvät. Kengän koko on 25 tällä hetkellä!

Meidän pikku A. Tyttönenkin oli kasvanut kivasti =) Ikää nyt 2kk ja painoa 5110g, pituutta 54cm. Otettiin rotarokotteen eka satsikin..Onko kellään kokemusta oireista?

Anna ja lapset

IHANAAA!!! täällä on puhuttu JOULUSTA! Mä rakastan joulua!

Me oltiin jo viime joulu omassa kodissa, ja tänä jouluna jatketaan. Meillekin tulee tosi kivasti veronpalautusta ja olen siitä osan jo päättänyt käyttää jouluun. Siis lähinnä koristeiden ja lahjojen hankkimiseen.
Suurin osa veronpalautuksesta menee kylläkin käyttöluoton lyhennykseen.

Jaa, Mintulla siellä pieni kenkä-addikti. Itse olen taas aina mennyt sekaisin käsilaukuista. Ja arvatkaa käveleekö H ympäri kämppää mun käsilaukkujen kanssa. Laittaa laukun tuohon olkapäälle, niinkuin minä, tulee sanomaan "hei-hei" ja suuntaa ulko-ovelle. Sanoo sitten vielä "tuoohin", joka tarkoittaa töihin. Matkii siis minua lähdössä aamulla töihin.

Nyt aion tehdä jotain, mitä en ole pitkään aikaan tehnyt, peukuttaa!!
bd bd bd bd bd bd bd bd bd
Ja noi peukut tuli syysmarjalle ja mintulle! Eli plussaa peliin!!
Tota peukutusta tais tulla harrastettua haaveiluketjussa päivittäin.

Talvikengät on munkin mielestä hyvä olla vähän reilut, mutta jos on ihan just lähteny kävelemään ni liian iso kenkä voi hankaloittaa kävelyä. Ja yrittää löytää mahdollisimman kevyet kengät. Itse suosin myös mieluummin sellaisia varrellisia, vähän niinkuin nilkkuri tyyppisiä talvikenkiä, joissa esim tarranauhat tai tavalliset nauhat edessä, että saa kiristettyä. Siis semmoinen korkea vartinen. Yrittäkää ymmärtää. Viime talvena meillä oli ne perinteiset Kuoman talvisaappaat, jotka oli mun mielestä tosi vaikee pukea noin pieneen jalkaan.

Kyllä mun vauvahaaveet on ja pysyy pannassa. Oli eilen ihan hirvee matsi kotona raha-asioista. Mies haluais tehdä elämää suurempia ratkaisuja ja ottaa riskejä. Haluaisi alkaa yrittäjäksi, mikä sinänsä on tosi hyvä, mutta aikoisi sellaiselle alalle jossa riski epäonnistua on liian iso. Kilpailua on paljon. Ja mun mielestä meidän perheen talous roikkuu tällä hetkellä niin ohuen langan varassa, ettei meillä ole vara ottaa moista riskiä. On pakko säästää ensin pahan päivän varalle. Mutta mies ei haluais odottaa sekuntiakaan.
Mä olen toisaalta niin väsyny tähän vääntämiseen. Kävi tossa yöllä mielessä, että olisko se sittenkään niin paha jos olisin yksin H:n kanssa. No en nyt vielä kovin vakavasti edes miettinyt tuota. Eiköhän me tästä jotenkin selvitä.

NEGA :(

Perjantaina uudestaan, jos ei täti sitä ennen tule paikalle...
Mutta kiitti peukutuksista.

Ihana tuo henan poitsu noitten käsilaukkujen kanssa. Kyllä toi käytösmatkiminen vielä naurattaa, mut ootetaampa kun nää pikkuset alkaa matkia meiän puheita!!! Voi tulla noloja tilanteita...

Huomenet!

Päästän teidät heti piinasta, en testannut! Unohtui siinä hötäkässä, E heräsi jo klo 6, jonka jälkeen ei sitten nukuttu, yhtään! Eli mä olen jo klo 5 asti ollut hereillä.*krooh*

Meillä on muutenkin alkaneet nuo yöt menemään vähän huonosti, E itkeskelee öisin, joskus ihan vähän vain, ei varmana edes ole herännyt, mutta joskus taas ihan sydäntäraastavan kovaa huutoa... tämä äitikin on täällä aika väsynyt, kun olen kerta siihen jo tottunut, että yöt ollaan saatu nukkua rauhassa...ehkä tämä on vain vaihe, eikö vain?!?!?! *toivoo sormet ja varpaat ristissä*

Mites Minttu, teitkö testin, ja miltä näytti?!?!?!?!?!?
Peukutukset myös täältä!!!! bd

Pp: en nyt epäillytkään, ettette ulkona olisi olleet, mutta mulle vaan ihmetyksen aihe. Tosiaan, ne toppatöppöset oli ihan ok, me käytettiin kenkiä.
Meilläkin kenkäpareja on ollut/on käytössä edelleen yhteensä varmaan ainakin 10 kpl, osa vielä odottaa kasvua, mutta siis kenkiä löytyy, kuten äidiltäänkin ;-)

Hena: toivottavasti tilanne rauhoittuu, ja selkenee, ettei sun nyt vakavissaan tarvis miettiä yksinään Henrin kanssa olemista. Tsempit myös sinne!

Anna: teidän pikkumies on kylläkin todella PIENI mies!
Mites muuten on mennyt?

Hena: mä ainakin ymmärsin, millaista talvikenkää tarkoitat, ja just samaa mieltä olen itsekin, sellaista aletaan etsimään. =) Ja kuten jo sanoin, myös minä RAKASTAN JOULUA todella paljon.....sitä valmistelua ja itse joulua :) -mikään askarteluihminen en ole, mutta onneksi (??!) kaupastakin saa nykyään aika kivasti ja suht edullisesti sellaista joulutavaraa, mikä ei näytä kuitenkaan kovin kaupalliselta.

Syysmarja

Ai niin tänään oli kp28/28 luulis kai et jos olis raskaana niin tässä vaiheessa sais jo haamun... :( vielä kun oli herkkä (10u) testikin. Eli taidan alkaa valmistautua seuraavaan kiertoon....

Mintulle lohdutushalit *halaa kovaa*

Kyllä se voi vielä näyttää plussaa myöhemminkin, etkös sä sanonut, ettet tuntenut/osaa sanoa, koska ovis olis ollut? jos se on ollut esim kp 17 (tms), niin ehkei vielä näy testissä....*yrittää tsempata kamua*

Lohtuhalit Mintulle! Peesaan vielä Syysmarjaa, eihän sitä koskaan tiedä... Mutta kiertohan se on seuraavakin! ;)

Heh, meilläkin asuu jo pieni laukkufriikki. Yksi oma laukkukin on jo ostettu, kun äiskän laukut on niin isoja. Ja hattu tai pipo pitää olla mielellään sisälläkin päässä... ;) Kengän koko on tällä hetkellä 22 (syys/talvi goret). Vielä on mietinnässä millaiset kengät hankitaan sitten pakkaskeleille. Suosituksia? Tähän asti parhaimpia kenkiä N:lle on olleet Superfitin kengät. Itse olen aikamoinen kenkäfriikki, mutta N:lle en ole ainakaan vielä intoutunut niitä ostelemaan. Vaatteita taas löytyy siitäkin edestä... *punastuu*

Pp, reissu meni oikein hyvin! N. oli mukana ja viihtyi oikein hyvin. Käytiin myös ensimmäistä kertaa kylpylässä ja siitäkin N. nautti kovasti. N. on myös pysynyt terveenä, mitä nyt pientä flunssaa tuntuu olevan koko ajan... Mutta hoidossa on kuitenkin ollut.

Henalle tsemppiä! Nuo on aina niin vaikeita asioita. Siis raha-asiat. Ärsyttää kun elämän pitää olla jostain rahasta kiinni! *mur* Itse ainakin myönnän, etten voisi ihan jokaista penniä venyttää...

Ei oikein ajatus juokse tällä hetkellä kommentoida hirveästi. Olen kotona potemassa itse flunssaa...

Helmiina rv 21+6 ja N. 1,5 v

Kiitti tsemppauksista. Tein tänäaamulla testin ja edelleen oli selvä nega. :( Mut tätiä ei kuulu. Ei millään. tulis jo sieltä prkl!!! Netistätilattuja testejä on vielä 4 joten aion testata myös huomenaamulla ja lauantainakin, jos vaikka sais haamun. Ihmetyttää kun tänäänkin on kuitenkin tullut aika paljon valkovuotoa kierron ajankohtaan nähden. ja oikein paksua valkosta, ei ees mitään menkkojen alkutuhrua... Jospa sittenkin...?
Ei vais, enemmän uskon tädin tuloon kun plussaan...

Mä oon ihan äimänä! Siis taas tein aamulla 10-herkän testin ja selkeetä negaa näytti. Tätiä ei kuulu ei näy ja olokaan ei oo enää mikään menkkaolo! Tänään on kp31/28... ei paljon naurata. Sais se täti tulla sieltä nyt jo jos on tullakseen. Eihän tällästä rääkkiä kukaan kestä! No vielä on onneksi noita testejä jäljellä. Testaan taas huomenna ja maanantaina.

Hyvää viikonloppua kaikille,
Minttu

Kopioin tuolta haaveilupuolelta tekstin, kun on vähän kiire...

No nyt se täti tuli. Tai luulen niin. Kun siis sellasta valkovuototuhrua tuli, missä on vähän ruskeeta... Eli näin. Tein testin aamulla ja negaa näytti. Ärsyttää kun se täti ei voi tulla kunnolla. Tänään on nyt sit kp1. Kierto oli tosi pitkä 31pv. Yleensä se on 28. Äh, taidan tilata ovistikkuja ens kiertoon! Mut tällästä... Odotan tätiä saapuvaksi kunnolla. :(

Huomenet ketjuun!

Ja se on kuulkaas taas maanantai!

Ei tarvinnut testata, menkat alkoi torstaina. Hyvä näin, nyt tietää ainakin, missä mennään kierron suhteen...josko nyt aloitettaisiin kunnolla pöllyttelyt ;-)

Mintulle vielä tsempit, alkoiko hanat kunnolla vuotamaan?

Mites muilla viikonloppu meni?

Syysmarja kp 5 =)

Täällä ei mitään uutta auringon alla. Oltiin viikonloppu H:n kanssa kahdestaan kun mies on matkoilla. Palaa huomenna. H on kysellyt joka päivä isänsä perään, eilen illalla oli jo selvästi harmissaan kun ei isää näkynyt. Tosi vaikea yrittää selittää noin pienelle! Joka päivä on puhuttu puhelimessa ja H:kin kuunnellut isänsä ääntä. Öisin on ollut levoton ja halunnut nukkua mun vieressä. Mikäs siinä, yksinäistä olis ollu mullakin nukkua isossa sängyssä. Toisaalta tuntuu, että on ollu vähemmän kotitöitä yms kun ei ole mies ollut kotona, mutta sitten taas toisaalta on joutunut huomioimaan H:ta paljon enemmän. Meillä mies on aina usein leikkinyt pojan kanssa iltaisin ja hoitaa iltapesutkin parina iltana viikossa.
Arvatkaa meinasinko olla paniikissa viimeviikolla, kun menkat oli kolme päivää myöhässä! Ja sittenkin tuli vaan ekaks pieni tuhru, kunnes seuraavana päivänä alko kunnolla. Mulla on yleensä tosi säännölliset menkat kun syö e-pillereitä. Aattelin, että hemmetti jos nyt oon raskaana. En kyl tiä mitä olisin tehny, ottaen huomioon meidän todella ahtaan taloudellisen tilanteen. Tai no mitäpä sitä miettimään, en mä olis mihinkään aborttiin pystyny. Sitten olis vaan alettu hulluna säästämään rahaa ja mies painamaan kolmea duunia.
Ens viikolla on jo marraskuu... ja sitten joulukuu!!

Hena & H

Täällähän sitä lojutaan ties kuinka kaukana etusivulta, ehkä nyt on siis korkea aika osallistua keskusteluun!

Mintulle ja Syysmarjalle tsemppiä uuteen yrityskiertoon! bd

Henalle tsempit raha-asioiden kanssa painiskeluun! Toivottavasti löydätte sovun tai molempia edes jossain määrin tyydyttävän kompromissin. Olen samaa mieltä Helmiinan kanssa siitä, että miksi jonkun typerän rahan pitää hankaloittaa niin monilla tavoilla niin monien elämää! =/

Täti kurvasi tännekin (ihan odotetusti, mutta liian aikaisin!) ja nyt pahoin pelkään, että seuraava vierailu ajoittuu keskelle hartaasti odotettua aurinkolomaa...! =( Pitäisköhän hakea niitä siirtopillereitä...meillä siis ei ole mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä.

G:
Tästä tulikin mieleen, että mitä ehkäisyä te muut käytätte tai käytitte raskauden jälkeen?

Kengistä:
Meillä käytetään edelleen kokoa 21. Kengissä on kyllä tosi paljon eroja tuon kokomerkinnän suhteen. Meillä on kahdet saappaat, molemmat kokoa 21 ja toiset ei pysy jalassa, vaikka laittaisi kolmet villasukat...toiset taas on tosi hyvät yksien villasukkien kanssa! Painoeroakin on varmaan puoli kiloa per saapas... Ne suuret köntykset on Nokiat.
Meidän neiti on myös melko selkeästi kiinnostunut tyttöjen jutuista: kengät, hatut laukut, korut, mekot on kaikki mieluisia ja niitä pitää tutkia ja pukea päälle aina tilaisuuden tullen! =D Jos saa itse valita, niin mekko tai hame on päällä joka päivä!

JouluG:
Meidän suunnitelmat on vielä auki. Aiemmin ollaan oltu aattona mun sukulaisten luona maalla, isolla porukalla, joulupukki ja kaikkea. Mä kuitenkin haluaisin ehkä olla kotona pienemmällä porukalla, mutta sitten toisaalta isossa porukassakin on puolensa... saa nähdä.
Sen kyllä päätin tänään, kun katselin Tiimarin jouluaiheista mainoslehteä, että tänä vuonna laitan kotona tunnelmaa enemmän ja aiemmin kuin viimevuosina. -Voi kunpa saataisi valkea joulu tänne etelärannikollekin! bd

Tähän loppuun on vielä pakko vähän kehua: mä olin kavereiden kanssa pohjoisessa mökillä torstaista sunnuntaihin! Etukäteen jännitti jonkunverran, ei siksi että olisin epäillyt ettei mies pärjää tytön kanssa, vaan se, miten itse pärjään; osaanko nauttia olostani, ja ikävöikö S kovasti. Reissu meni kaikkien osalta tosi hienosti. S. oli tehnyt isän kanssa kaikkea kivaa ja ikävöinyt vain vähän. Oli todella vapauttavaa ja rentouttavaa olla reilut 3 vrk lomalla, vain aikuisten seurassa ja tehdä kaikkea hauskaa! =)

Viivi ja S. 1v3kk