WaBabies +7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Viivi-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana loma Viivillä! Mäkin haluaisin tällähetkellä päästä pois vaikka yhdeks viikonlopuks..

Ehkäsy G: e-pillerit, aloitin heti ekojen menkkojen jälkeen. Imetyshän mulla tyssäs jo kolmennellla viikolla. Ekat menkat tuli noin 1½ kk synnytyksen jälkeen.

Kyllä me nyt jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen päästiin raha-asioiden kanssa. Sovittiin, että kärvistellään nyt vielä tämän vuoden loppuun ja sitten katsotaan mitä tehdään. Jos edelleen yhtä huono tilanne, niin sitten pistetään talo myyntiin ja muutetaan jonnekin kaupungin pieneen vuokra-asuntoon. Toivottavasti asiat nyt kuitenkin järjestyis ja töitä löytyis.

Blaah, nyt on se ankein ja masentavin aika vuodesta.. Tulis jo joulu!

Hena & H

Tervehdys pitkästä aikaa! Hyvä, et uljas ketjumme komeili jälleen etusivulla! =)

Syysmarjalle ja Mintulle hurjasti tsemppiä uuteen kiertoon! Teillähän taitaa mennä kp:t ihan samoissa, saatte taas jännätä yhtäaikaa. :) Ja hei, hyvä et teillä on noin säännölliset kierrot, raskautuminen on taatusti helpompaa kun jos kierrot heittelis hirveesti tms.

Viivi, ihana loma sulla! :) Varmasti sun miehellekin teki hyvää olla pitempi aika S:n kanssa kaksistaan, näkee vähän mitä se on. ;) Ja muutenkin, lujittuuhan siinä lapsen ja vanhemman suhde ihan eri lailla. Tuo on muuten hauska, miten tytöt on jo pienestä asti niin "tyttömäisiä". ;) Meillä N ei juurikaan perusta kengistä tai muistakaan vaatteista, mutta mun yhdet helmet se laittaa aina kaulaan kun vaan löytää ne! :D Me ollaan miehen kans naurettukin, et hyvä se on olla metroseksuaali pienestä pitäen...

Hena, kyllä ne talousasiat jotenkin järjestyy, usko pois!!! :) Ainahan voitte tiukan paikan tullen pitää lyhennysvapaita kuukausia asuntolainasta tai jotain. Ja joku budjettilaskelmahan vois kans olla ihan hyvä idea, listaisi et mihin kaikkeen sitä rahaa kuluu ja mistä voisi säästää. Meillä on kans TOSI tiukka taloudellinen tilanne, kun mies on vielä opiskelija ja tienaa huikeat 180e kuussa opintotukea + 300e opintolainaa. Mulla tulot on onneksi paremmat, kun olen nyt työttömänä ansiosidonnaisella päivärahalla. Mut ei siitä kyllä paljoa käteen jää vuokranmaksun jälkeen. Mies valmistuu onneksi ensi kuussa, mutta työllistyminen näyttää tällä hetkellä aika huonolta. :( :( :(

Onneksi kaikkeen kivaan ei aina tartte hirveästi rahaa. Me oltiin miehen kans kaksistaan viime viikonloppu Oulussa hotellissa! :) Oli ihana loma, N oli miehen vanhempien luona hoidossa. Tuntui niin luksukselta olla kaksistaan, syödä rauhassa, käydä shoppailemassa (pikkubudjetilla, heh!) jne. N oli pärjännyt mummulassa tosi hyvin, mutta oli aluksi vähän välttelevä kun mentiin hakemaan kotiin. Tuollaisia irtiottoja pitäisi tehdä useammin, vähintään kahdesti vuodessa! :)

Ai niin, N on oppinut nyt ihan kunnolla kävelemään! :) Sisällä konttaaminen on jääny melkein kokonaan, mut ulkona kenkien kanssa käveleminen on vielä aika huteraa. Miten kauan teidän lapsilla meni, ennen kuin oppivat kävelemään kenkien kanssa? Tässäkin on varmaan eroja, et kesäkengillä oppii varmasti helpommin kävelemään kun noilla "pitkävartisilla" talvikengillä, mitkä N:llä on.

Miehellä on iltavuoro harjoittelussa, plääh! Mitähän sitä keksisi illan ratoksi?

PP ja N pian 1v 2kk ja Hippu rv 16+5

Heissandeeras! ;)

EhkäisyG: :D Tällä hetkellä ei selvästikkään mikään ehkäisy ole käynnissä.. ;D Paitsi krooninen hiivatulehdus, julmetut liitoskivut ja iso maha, jotka auttamattomasti ovat johtaneet siihen, ettei meillä olla oltu "silleen" varmaan np-ultran jälkeen, eli 17vk:n.... Ja jos toi hiiva ei anna periksi, niin katellaan varmaan joskus sitten synnytyksen jälkeen, onneks Mies on meillä se vähemmän haluava osapuoli, niin ei tartte tuntee omantunnontuskia ;D Mutta asiaan.. Imetyshän mulla kesti sen 10,5kk ja silloin kkäytössä oli minipillerit ja sitten alkoikin yritys.

Kenkien koko meillä mahtaa olla nyt sellainen 24 (ainakin talvikengät on sen kokoiset). Niissä on se 1,5cm kasvun/liikkumisvara. Kävelykengät, viime keväiset, on kokoa 23 ja vielä käytössä. Ja jätkä tykkää myös käydä hakemassa eteisestä viime talviset kenkänsä ja survoa ne jalkaan, ja ne on kokoa 21, ja hyvin näyttää niillä tallustavan, varmaan varpaat ihan rutussa.

Hena, ikäviä aina noi rahatilanteet.. Toivotaan nyt kuitenkin ettette joutuisi menemään ihan noin pitkälle kuitenkaan, että asunto pitäisi myydä, mutta ymmärrän kyllä. Meillä noissa tilanteissa on aina puhuttu, että ensin myydään auto ja sitten asunto, mutta aina jotenkin niistä tilanteista on selvitty. Toivotaan parasta teidänkin kohdallanne!

Joulusta. Mulla ei suoraan sanoen ole hajuakaan että mitä me kehitetään silloin. Ollaan toki aatto kotona, ainakin ilta, sillä meidän sukulaisethan kaikki asuu täällä samassa kaupungissa, niin, vaikka jos kävisimme heidän luonaan niin illan ehtisimme olla kotona. ;) Toisaalta haluaisin olla vain kotona ja tarjota täällä kahvit niille jotka haluavat käydä, mutta saas nähdä, kun anoppi jo suunnitteli jouluruokailu, vaikka varsin hyvin tietää että mä tein jouluruoan meille viime vuonnakin ja teen sen kotona tänäkin vuonna.... Viimeistään ensi vuoden jouluna, me ollaan aatto ihan vain kotona, ainoostaan hautuumaalla käydään. Kahden lapsen kanssa en lähde hillumaan ympäri kaupunkia.

Mitäs muuta.. Meidänkin pojulla on kohta 2-vuotis synttärit, sinnekkin pitäisi saada jotain tarjpilua aikaiseksi ja siivouksetkin pitäisi saada päätökseen ja luututa pitäisi pystyä.. huoh.. kuulostaa oikein mukavalta.

Eilen käytiin Haaparannassa, ostettiin sieltä nastarenkaat ja käytiin (yllättävän!) halpa reissu Ikealla siinä samalla. :)

Pp, mä olen jo tottunut olemaan illat ja yöt yksin, kun mies tekee yötyötä. Välillä on päivällä töissä, mutta enimmäkseen öisin mukaanlukien tänä yönäkin. :( Mutta kaikkeen tottuu..

Huoah, nyt täytyy mennä katteleen nukkumattia. :)

Heipat taas täältäkin! On pidellyt vähän kiirettä, kun saatiin ivhdoin vuokrakämppä ja nyt sitten pistettiin oma asunton myyntiin. Minä olen siis opiskelija, joten oman asunnon pito on vähän vaikeaa tällä hetkellä. Tämä asunto on meille pienikin, joten järkvevintä oli tällä hetkellä muuttaa vuokralle isompaan ja myydä tämä oma pieni asunto. Saimme erittäin hyvältä alueelta 98 neliöisen paritalon puolikkaan! Ihanaa saada oma piha (superhelppoa lasten kanssa kun on maan tasalla), sauna ja KODINHOITOHUONE! Tietty on myös kiva saada lapsille omat huoneet, niin saa tavarat sopimaan paremmin.

Nyt on siivottu ja siivottu, kun eka näyttö on huomenna. Huh, että vähän jännittää..

Ehkäisy G: Ei ole mitään.. Pillerit ei oikein käy, kierukkaa en halua..joten.. Kolmatta lastakaan emme vielä aio hankkia, joten tässä mennään sitten kondomin ja varmojen päivien avulla eteenpäin =D Olen aikas helposti raskautuvaa sorttia, joten saas nähdä koska napsahtaa.. Ei vaan. Tarkoitus olisi käydä koulu loppuun ja sitten miettiä mahdollista kolmatta..jos nyt ikinä uskallan enää synnyttää.

Meilläkin on rakkaan J poikamme 2 vee synttärit huomenna! Emme tosin juhli niitä, sillä näyttö on huomenna. Pidämme juhlat sitten uudessa asunnossa, tai sitten täällä vähän myöhemmin, jos ei asunto mene kaupaksi. Toiveet myynnistä ovat kyllä kovat, sillä tämä on hyvä yhtiö ja asunto on hyvässä kunnossa.

Eipä tänne sitten muuta kuulu..Nyt pitää lähteä saunaan!

Anna, J 2 vuotta ja A 2,5kk

Huomenta ketjuun! Ja oikein pakkas-huomenta, ainakin täällä etelärannikolla. Oli vähän liukastakin. Nytkö se talvi tulee?!?
Laitoin H:lle talvikengät aamulla jalkaan. Toppahaalaria onkin jo jonkin aikaa käytetty, samoin toppahanskoja. Täytyy vielä käydä katsastamassa pipoja kun kaupoilla käyn. Olen jo ostanut kaksi paksumpaa kypärämyssyä, mutta toinen niistä oli liian iso, ja korvat jää paljaaksi kun pipo pyörii päässä. Mulla oli yksi kiva villapipo, mutta se meni vahingossa pesukoneeseen liian kuumaan lämpötilaan ja kutistui...

Kiitos kun olette tsempanneet meitä rahavaikeuksien kanssa. Kyllä me tästä vielä noustaan. On nyt laitettu miehelle työpaikkahakemuksia niin moneen paikkaan, että pakko niistä on jonkun tärpätä!
Mari: Meillä on sama järjestys, eli ensin myydään auto ja sitten talo. Ja auto itse asiassa myytiin pari viikkoa sitten. Ostetaan uusi vasta sitten, kun mies on saanut vakituisen työpaikan. Auton käyttö&ylläpito on todella kallista! Etenkin vakuutukset, kun meillä kummallakaan ei ole vielä pahemmin bonuksia kertynyt. Nyt on sentään bensan hinta vähän laskenut. Bussilla pääsee, ainakin täällä pk-seudulla. Ja mun työmatka on alle 5 km, niin pääsen vaikka fillarilla tai kävellen.

Onkos teillä mitään Pyhäinpäivän perinteitä? Me kokoonnumme aina yhden sukulaisen luo Pyhäinpäivän lounaalle, jolla on samalla synttärit tässä marraskuun alussa. On ollut tapana jo varmaan yli kymmenen vuotta.

Me yritetään vaihtaa H:n hoitopaikkaa tähän meidän lähi-päiväkotiin. Siinä olis semmonen ryhmäperhepäiväkoti tai sitten ihan tavallinen ryhmä. Olen kyllä ollut tosi tyytyväinen meidän nykyiseen perhepäivähoitajaan, mutta pojan vieminen hänelle tekee aika ison mutkan työmatkaan. Etenkin nyt, kun ei ole autoa käytössä. Ja siksi toisekseen, luulen että H kaipaa jo enemmän toimintaa ja touhua. On sen verran vilkas tapaus. Ja olisi kiva jos olisi enemmän samanikäisiä kavereita. Tuolla nykyisessä hän on nuorin (muiden iät 2½, 3½ ja 4). Olemme jonossa seuraavaan vapautuvaan paikkaan.

Ihanaa, saatiin eilen H:n ensimmäiset "koulukuvat"!! Eli päiväkotikuvat. Valokuvaaja kävi noin kuukausi sitten ottamassa ryhmäkuvan ja omakuvat. Oli TOSI söpöjä! Ihana perinne Suomessa tämä koulukuvaaminen.

Juupa juu ja kuulemiin!

Onnea 2-vuotiaille WAB-vauvoille! ;)

Hena, toivottavasti miehesi nyt saisi niitä töitä, nämä ajatkin varmasti kuitenkin vaikuttavat työnsaantiinkin. Teillä on siellä pk-seudulla niin hyvät ne julkiset kulkuvälineet, että siellä varmasti pärjääkin ilman omaa autoa, meillä on hiukka toisin kulkevat kyllä mutta saisi olla hiukka tiuhemmassa tahdissa. Ja meidän molempien sukulaisille on kuitenkin sen verta matkaa että oma auto on siinä mielessä kätevä. Toivottavasti saatte Henrin siihen lähipäiväkotiin pian, niin pääset sinäkin helpommalla ja saapi Henrikin lisää omanikäisiä kavereita :)

Anna, toivottavasti teilläkin menee se oma asunto pian kaupaksi. Täällä meilläpäin kuulemma asuntojen liikkuminen on aika lailla pysähtynyt, mutta koko ajanpa noita uusia tuntuu myyntiin tulevan. Just kateltiin eilen että naapurikin oli näköjään pistäny kämppänsä myyntiin, hinta oli sama ku yhdellä omakotitalolla, ja meikäläiset asutaan rivarissa missä on kolme huonetta samoin kuin naapureilla ;D

Mä odotan niiiiin että tulis lunta maahan, on jotenkin nyt niin jouluinen fiilarikin kun kauppoihinkin on alkanut tulla kaikkia joulujuttuja ja himottas ostaa vaikka mitä! ;)

Vointi on ihan jees itsellä nyt, ollaan pojun kanssa molemmat pysytty terveinäkin *koputtaa puuta*. Ainoo asia mikä nyt on hyökänny mun kimppuun on peräpukama, mistä valitin jo tuoll odotuspuolellakin ;) nyt sen osaa onneksi ottaa jo huumorin kannalta, kunhan jossakin vaiheessa vain häipyisi pois..

Nyt täytyy mennä syömään jotain. ;)

Mari ja N kohta 2-vuotta ja PikkainenKakkonen rv 29+1

Onnittelut myös minulta 2-vuotiaille WAB-vauvoille! :)

Kiva, että olette saaneet irtiottoja arjesta! Se kannattaa aina. Mulla on saldo tälle syksylle yksi viikonloppu yksin, kun mies oli N:n kanssa vanhempiensa luona. Meillä piti olla ”vapaa” viikonloppu tässä joku aika sitten, mutta N:n sairastuminen peruutti sen. Nyt tässä yritetään järjestää seuraavaa… Ollaan myös suunniteltu, että jos joululomalla vielä päästäisiin jonnekin rentoutumaan kahdestaan pariksi päiväksi. Kohtahan nuo mahdollisuudet taas sitten vähenee… :) Olen myös ehdottomasti sitä mieltä, että parisuhde tarvitsee hoitoa ja myös yksin on välillä mukava olla, että jaksaa.

EhkäisyG: synnytyksen jälkeen oli minipillerit käytössä, sitten hetken kondomit, että katsoin käynnistyykö hormonitoiminta ja nyt ei tietenkään mitään. Tämän kakkosen jälkeen täytyy harkita hormonikierukkaa.

Joulugallupiin olen myös unohtanut vastata. Vielä ei ole mitään suunnitelmia. Toivoisin, että tämä vuosi oltaisiin mun äidin tai siskon luona, kun viime vuonna oltiin miehen vanhempien luona. Ehkä sitten ensi jouluna, kun meitä on jo isompi porukka, niin aletaan omaakin jouluperinnettä luomaan. On vaan ollut tähän asti niin helppo mennä valmiiseen pöytään… Pyhäinpäivän perinteitä meillä ei ole.

Täälläkin oli aamulla vain pari astetta lämmintä, mutta liukasta ei ole vielä ollut. N:llä on vielä käytössä päivähoidossa välikausihaalari villahaalarilla. Pitäisi varmaan alkaa miettimään tuota toppahaalaria. Meidän päiväkodissa vaan tykkäävät aika helposti laittaa kurahousut vielä tuohon päälle, niin mietin, että tuleeko sitten kuuma ja vaikea liikkua. Aluksi kritisoin mielessäni tuota kurahaalareiden käyttö, mutta nyt olen huomannut niiden käytännöllisyyden, kun N:n voi sitten heittää autoon suhtkoht puhtaana. Mekin saatiin pari viikkoa sitten päiväkotikuvat ja ihaniahan nuo olivat. N. on kotioloissakin aikamoinen linssilude ja osaa jo poseerata. :)

1½-vuotisneuvolassa käytiin myös ja onhan tuo meidänkin kirppu jo kasvanut ja päässyt melkein keskikäyrälle… Pituus 81,5 cm, paino 10,2 kg ja py 48 cm. MPR-rokotus saatiin ja resepti vesirokkorokotteeseen, että voidaan sitten samaan aikaan käydä pistämässä influenssarokotteen kanssa. N. on pienessä ajassa muuttunut isoksi tytöksi. Meillä jo juostaan kovasti, potkitaan palloa, hypitään tasajalkaa, höpötellään ja matkitaan kovasti sanoja…

Helmiina rv 23+6 ja N. 1½ v

Moikka!

Kiitos 2-vuotisonnitteluista, lähetän niitä myöhästyneenä Annan pojalle ja etukäteen Marin pojalle! Meilläkin juhlitaan vasta tulevana viikonloppuna, otin jopa pari päivää lomaa valmisteluita varten (no myös lepäilyä varten, mutta saan samalla siivottua).

Kaikenkarvaisiin gallupeihin piti vastata:

JouluG:
Olemme viettäneet aaton vuorotellen kummankin vanhempien luona, ja joulupäivänä sitten toisten luokse. Viime jouluna olimme juuri muuttaneet uuteen asuntoon, ja kutsuimmekin äitini ja tätini meidän luokse. Oli muuten TOSI hyvä idea, sillä äitini toi suuren osan ruoasta mukanaan. Hän taas oli helpottunut siitä, ettei tarvinnut siivota omaa, ahtaanpuoleista kotia vieraiden vuoksi. Kumpikin siis hyötyi järjestelystä! :-) Ihanaa ollla omassa kodissa illalla! Saatan yrittää puhua sen puolesta tänäkin vuonna, sillä jään pois töistä viimeistään 19.12, joten aikaa olisi (energiatason laita voi olla toinen).

PyhäinpäiväG:
No meillä on tänä vuonna pojan juhlat päivällä. Olin toivonut ukolta, että käytäisiin vielä illalla hautausmaalla ihastelemassa kynttilämerta, mutta miespä oli järkännyt kummisetien kanssa saunaillan, kun niin harvoin näkevät... No, menköön. Pyhäinpäivä tulee taas ensi vuonna. Haluaisin kyllä käydä mummoni haudalla, mutta tuskin ehdin juhlien takia. :-/

EhkäisyG:
Ollut meillä yleensä kumi, en kestä e-pillereiden sivuvaikutuksia. Tämän lapsen jälkeen ehkä uskaltaudun kokeilemaan hormonikierukkaa (vaikutuksen pitäisi olla paikallista, ehkä?). Tai jos kohtu on kovin ohut tai niistä vasta-aineista aiheutuu ongelmia, pyydän leikkauksen yhteydessä tylysti sterilisaation. Eipä tarvitse enää miettiä, josko lähtisi leikkimään terveydellään...

Muuten Anna, älkää nyt missään nimessä luottako varmoihin päiviin jos todellakaan ette halua vielä kolmatta! Mullakin meni vain yksi kierto tulla raskaaksi näitten kahden viimeisen kanssa, enkä siksi voisi kuvitellakaan laskevani päiviä...

Takaisin töihin!

Moikka! :)

Täällähän on paljon juttua, kiva! Multa kans hurjasti onnea kaikille ketjumme 2-vuotiaille ipanoille ja kohta täyttäville! :)

Hena, varmasti hyvä idea vaihtaa lähipäiväkotiin, niin ei mene matkoihin turhaa aikaa ja leikkiseuraakin olisi enemmän. Voi, mulla on vähän ikävä niitä pk-seudun julkisia kulkuvälineitä, niillä oli niin näppärä liikkua!!! Täällä pohjoisessa pitää maksaa 2,90e jopa silloin, kun matkustaa lastenvaunujen kanssa!!! Ja busseja kulkee 2 per tunti, viikonloppuisin ei sitäkään... Oma auto on siis pakko olla, kuten Marikin kirjoitti. Mut kustannuksia se tosiaan lisää, meillekään ei ole kertynyt mitään bonuksia vielä kun on eka auto. Huoh, saisipa mies töitä niin helpottais nää rahahuolet!

Täällä on ollu pakkasöitä jo pitkän aikaa, mut päivisin on vielä muutama aste lämmintä. Oon käyttänyt N:lla vielä välikausihaalaria ja villa-asua/lisäpaitaa&housuja kun tuntuu jotenkin aikaiselta laittaa toppapuku. Mitä sitä sitten laittaa päälle, kun pakkasta on yli -10? ;) Täällä pohjoisessa kun niitä kylmiä säitä on luvassa takuuvarmasti...

EhkäisyG: Käytettiin kondomia esikoisen synnyttyä ja kuten osa varmaan muistaa, kumin kanssa kikkailu ja varmoihin päiviin luottaminen johtivat lopulta siihen, että pikkukakkonen on tulossa. ;) Annalle siis varoituksen sana täältäkin, ei kannata liikaa luottaa noihin systeemeihin ellei sitten tosiaan halua raskautua. Meille pikkukakkonen oli iloinen yllätys, vaikka vähän etuajassa tulikin. ;) Olen kans miettinyt jotain kierukkaa sit, kun Hippu on syntynyt, kun en haluais mitään pilsuja popsia ja kumien käyttö on vähän sitä ja tätä, heh...

PyhäinpäiväG: Me käydään varmaan hautausmaalla viemässä kynttilät ja ehkä syödään anoppilassa. Tuo kynttilöiden vienti on ainoa perinne, mikä pyhäinpäivään on ehtinyt syntyä.

Missäs Syysmarja ja Viivi luuraa?? Huhuu, mitä teille kuuluu?

Unohdin vallan vastata tuohon pyhäinpäivägalluppiin. Meillä ei sille päivää ole ehtinyt mitään traditioita kehkeytyä. Päivä menee tänä vuonna varmaan leipoessa (juhlimme pojun synttäreitä sunnuntaina) ja sitten mies menee yöki taas töihin, niin eipä siinä kummempia ehdi tekemäänkään.

Mun on pakko peesata Auroraa ja PP:tä niistä varmoista päivistä, vaikkei me olla niiden takia raskauduttukkaan nopeasti. Mutta siltikään mä en kyllä uskaltas niihin luottaa, sillä naisillahan tunnetusti ovulaatio saattaa heittää kierrosta riippuen. Joten ellette Anna todellakaan halua vielä kolmatta, niin kannattaa miettiä jotain ehkäisyä. :)

PP, siis ihanko tosiaan siellä Rovaniemellä joutuu maksamaan linja-autosta vaikka kulkee vaunujen kanssa???? Täällä sentääs päästään ilmaiseksi silloin. Ja linja-autotkin kulkee päivisin jopa sen puolen tunnin välein, iltaisin sitten tunnin välein. ;D

Meilläkin on edelleen pojulla käytössä välikausihaalari jonka alle nyt olen suunnitellut laittavani villahaalarin, liikkuu kuitenkin niin paljon että tähän mennessä olisi muuten tukehtunut jos olisi ollut villis jo aiemmin alla. Ja PP:n kanssa olen samoilla linjoilla siinä, että millä täällä pohjoisessa sitten pärjäisi, jos jo nyt laittaisi toppahaalarin. ;)

Kiitokset pojun etukäteisonnitteluista! ;)

Pikaiset moikat töistä!

Eipä tänne ihmeempiä, töissä niin kiirettä, etten ole ehtinyt mitään muuta ajatellakaan...no, tärppipäivät olis käsillä (tai on nyt), peittoa pöllytelty vähän laiskanlaisesti, mutta ehkä se siitä vielä....limaa tulee mukavasti ;-)

Meilläkään ei vielä ole käytössä toppahaalari, juurikin tuon syyn vuoksi, että mitä sitten kylmemmällä ilmalla käyttäis....ei kyllä ole poika vielä paleltunut, liikkuu sen verta nopsaan :) sukkahousut on kyllä olleet jo käytössä pienen tovin.

Nyt pitää mennä taasen...

Toppapuvusta. Meillä käytössä siksi, kun keväinen välikausihaalari oli jäänyt pieneksi, enkä halunnut nyt syksyksi sellaista ostaa. Poika kasvaa niin vauhdilla, että ajattelin sen olevat sitten taas ensi keväänä pieni. Lämpiminä päivinä meillä on ollut päällä tuulipuku (ja kurahousut, jos on märkää). En sitten tietenkään sen toppapuvun alle tunge vaatetta. Kerran oli pelkällä pitkähihaisella bodylla ja toppapuvulla ulkona. Pakko säästää nyt pojankin vaatteista, vaikka silloin joskus ajattelin että niistä en tingi. Keväällä täytyy sitten ostaa uusi välikausihaalari.
Pahemmin en ole myynyt/antanut pois pojan pieneksi jääneitä vaatteita, kun toista lasta kuitenkin suunnitellaan. Ihan sellaiset puhkikuluneet olen tietysti heittänyt roskiin. Muuten on kyllä vaatteet valmiina seuraavaa tulokasta varten.

Kamala vesisade. Onneksi on sisätyö.

Nostelemassa ketjua.

Tänään laitoin ekaa kertaa S:lle toppahaalarin kun nukkuu päiväunia ulkona. Kohta kolme tuntia on nukkunut, niin ettei ainakaan hiki taida olla.

Viivi ja S. 1v3kk

Kiitti onnitteluista ja onnea muidenkin 2 vee lapsille =)

Ei ole vielä asuntoa myyty.. stressiä pukkaa, sillä maksamme nyt kahta päällekäin. Tämä ei ole kivaa. Toivotaan tosi pikaista myyntiä..

Ehkäisystä.. Ei se kolmas lapsi katastrofi olisi missään nimessä, sillä se on kuitenkin jossain vaiheessa ajankohtainen hanke =) Pitäisi kuitenkin käydä koulu loppuun ensin.
Jotain ehkäisyä siis tarvitaan, mutta tiedä sitten mikä se tulee olemaan.

Paljon tsemppiä teille raskautta yrittäville!!

Nyt ei millään ehdi enempää, palaan joku toinen kerta!

Anna ja lapset

Terve,
Anna, ensimmäinen kierukkahan on ilmainen, onko sulla ollut sellaista ennen? Ei tarvitsisi pelata kumien kanssa.

Toppapuvut olivat lapsilla käytössä ekaa kertaa viikonloppuna, kun mittari painui alle nollan. Alla oli sukkikset, t-paidat ja ohuet pitkähihaiset. Varsinkin WAB-poika oli kuitenkin ihan hiessä. Hänhän ei käyttänyt ensimmäisenä talvenaankaan toppahaalaria lainkaan.

Kurakelit ovat pahimpia mitä tiedän pukemisen suhteen. Silloin lapsille puetaan ohuet sisävaatteet, villapuvut, välikausihaalarit sekä kuravaatteet! Aaargh. Villapuvut ovat olleet käytössä jo useamman viikon. Talvikengät otettiin myös loppuviikosta käyttöön, kun kesälenkkarit ja kumpparit jäivät liian kylmiksi. Monesti ne sekä talvipipot ja -hanskat pidentävät vk-haalarin käyttöaikaa.

Äidin ja WAB-pojan neuvola oli tuossa loppuviikosta, en tainnut kirjoittaa siitä vielä. Jätkän komeat 2-vuotismitat, 98,5cm ja 17kg, poikivat konsultaation lääkärille varmuuden vuoksi. Me vanhemmat emme kaikesta huolimatta ole edelleenkään kovin huolissamme, mutta katsotaan nyt. Mehän olemme 177 ja 191cm pitkiä ja pitkistä perheistä. Mies mm. on kolmesta veljestä lyhyin... Eivät kuitenkaan olleet ihan näin isoja lapsina (anopilla neuvolakortit tallessa, tosi kiva muisto ja osoittautuneet hyödyllisiksi!).

Äidillä kaikki ihan jees, mutta sain ylimääräisen lekuriajan huomiseksi kun valitin epämääräisistä menkka/supistuskivuista. Pari kertaa olen joutunut turvautumaan panadoliin ja kaurapussiin, eikä tällaista ollut kahden ekan lapsen kanssa, joten hieman huolettaa. Mutta tuskin on mitään huolenaihetta.

Olen ollut menossa lounaalle jo tunnin, josko vihdoin saisi aikaiseksi...

Heippa tännekkin puolelle! Oon kirjotellut enemmän tuola haaveilupuolella kun sen pikkukakkosen yrittäminen on kaikkein eniten mielessä... Syysmarjallla ja mulla tosiaan on kierrot päivää vaille samat! Kierto on ennen ollut mulla tasanen, mutta viimekierto veny kp32 tai 33 en muista. Yleensä se on ollut 28. Tässä kierrossa teen testin kuitenkin vasta kp30.

EhkäisyG: ennne kun alettiin yrittää toista niin meilläkin oli käytössä varmatpäivät ja kondoomi. ihan vaan siks et toisen tulo ei ois haitannu sillonkaan... mulla on olllu aika paljon erilaisia e-pillereitä ennnen raskautta käytössä enkä oo tykänny niistä, joten nyt oon aatellu olla ilman hormonaalista ehkäisyä niin kauan kunnes meiän perheen lapset on tehty. Kolme olis tarkotus tehdä jos luoja suo :)

Raha-asioista: Tiukkaa se´taitaa olla aika monessa lapsiperheessä. Yritettiin tässä kuussa pitää oikein säästöbudjettia. Ruokiin on menny noin 100 euroo viikossa. vaattteita ja muita on ostettu vaan tarpeeseen. kyllä aika hyvin ollaan saatu säästettyä kun kaikki kulut on kirjotettu vihkoon ylös. sillä säästää ns. turhat menot ja kuitit pois pelistä. Onneksi.. kun niitä laskujakin on.

Milalle pitäs ostaa toppahaalarit, talvikengät ja toppahanskat taidan ostaa huutonetistä. siinäkin säästää aika paljon.kengät ostan uusina kun ne kuluu niin paljon. onko suosituksia millaset vaatteet kannattaa ostaa?

nyt on pakko mennä kattoo tota 45 min dokkaria.

minttu ja mila 1,5v jaa kp18 (hihi)

Nostetaan taas!

Kiva kun Minttukin kävit tällä puolella! =) Minua ainakin kiinnostaa myös nuo haaveilu- ja odotuskuulumiset, mutta aika ei oikein tahdo riittää monilla sivuilla käymiseen, enkä oikein muistakaan aina...

Miehen siskolla on laskettuun aikaan pari viikkoa ja reilu vko sitten selvisi ylimääräisessä ultrassa (perätilan vuoksi) että vauva on ikäisekseen pieni. Syytä ei tiedetä ja nyt sitten jännitetään, onko kaikki hyvin. Istukka on kai jo osittain kalkkeutunut. Joutuu nyt käymään muutamien päivien välein ultrassa ja seuraamaan liikkeitä tarkasti. =/ Kurjaa ja pelottavaakin.

Itse olen keuhkoputken tulehduksessa (+antibiootti rasittaa vatsaa -tietty) ja muutenkin räkää riittää, S:lläkin on ollut nuha jo puolitoista vkoa. Lääkäri epäili että mulla voisi olla entero-virus, mutta mitään oireita ei vielä ainakaan ole... Ensi viikolla ollaan lähdössä Etelän aurinkoon viikoksi! Kunhan vaan nyt oltaisi terveitä siiheksi!

Nyt nukkumaan!

V & S.

Siis sori, tuli nyt niiiin omaa napaa vaan, mutta silmät ei pysy oikein auki.

Marille piti harmitella pukamia, onneksi jaksat vielä ainakin nauraa sille!
Aurora, mitä lääkäri sanoi suppareista/kivuista? Ovatko helpottaneet?

Moi taas!
Viiville ensin pikaista paranemista että pääsette lähtemään sinne aurinkoon!

Neuvolalääkäri epäili säryistä sekä runsaasta valkovuodosta päätellen, että mulla voisi olla tulehdus, joko virtsatie- tai emätinsellainen. Sain lähetteen labraan, vielä pitäisi löytää aikaa päästä sinne (olen poissa kotikaupungista arkisin klo 6.30-16...). Muuten voi johtua vain rasituksesta. Kohdunsuu on kuulemma erittäin tiukasti kiinni - sillähän ei ole ennenkään ollut taipumusta lähteä avautumaan... (eka syntyi rv 41+5, toka käynnistys rv 40 epäkypsästä tilanteesta)

Aika jännää, ettei miehesi siskon synnytystä aleta jo käynnistämään/leikkaamaan, jos tilanne on mikä on. Eihän vauva välttämättä edes kasva enää kohdussa, jos istukka on kalkkeutumassa. Usein kai pidetään parempana ratkaisuna sitä, että vauva pääsee kohdun ulkopuolelle kasvamaan. No, hyvä että huomasivat ja tilannetta seurataan! Jännittävää!

Minttu kyseli kenkäsuosituksia. Meidän lapsilla ylivoimaisesti parhaimpina on pidetty goretex-varsikenkiä missä tarrat, esimerkiksi Vikingit. Eletään täällä märässä etelässä, ja nuo pitivät lasten jalat viime talvena kuivina ja lämpiminä. Villasukkiakaan ei tarvittu kuin pahimmilla pakkasilla. Helppoja pukea ja tulivat huuhtelemalla puhtaiksi. Hinta on tietysti ikävä, varsinkin kun meidän perheessä niitä hankitaan pian kolmet kerralla... :-/ Aika kömpelöt ja raskaat myös, mutta niinhän talvikengät yleensä.

Esikoisella on joskus ollut vuorelliset saappaat, ja ne olivat hyvät, mutten pitäisi niitä jatkuvassa käytössä. Kaverina oli nahkaiset talvikengät, jotka ovat goretexejä kauniimmat muttei yhtä lämpimät.

Apua. oltiin pudottu jo kolmannelle sivulle, nyt vähän nostoa!

Ja samlla ilmoittelen, että mua ei tarvi jännitellä, mensut alkoi tänään.
Sinänsä en ihmettele, kun OIKEASTI pöllyteltiin kp 10-20 välisenä aikana tasan KERRAN! Joten aika ihmeellisenä olisin pitänyt, jos raskaaksi olisin tullut...josko meille tulisi sitten ensi kuussa (kivasti ennen joulua!) se plussa sitten...pitäisi vaan oikeasti vähän ryhdistäytyä tuon yrittämisen kanssa.
Mutta siis joo, pettynyt en ole.

Syysmarja

Heissan!

Syysmarja "pelasti" itsensä, olisin juuri tänään aikonut tinkailla että päästäänkös jännäilemaan ;D bdbdbd tähän uuteen kiertoon että nyt tärppäisi. Ja me ei valehtelematta pöllyytelty lakanoita kuin pari kertaa per kierto, ja kyllähän se silläkin tärppäs, sama meno oli esikoisesta ;D

Pojulla oli tänään 2-vuotisneuvola. Ja oli kasvanut ihan kivasti. Painoa oli nyt 12.6kg ja pituutta 87,5cm. PItuudessa oli nyt ottanu spurtin ja oli päässyt keskikäyrälle. :) Myös omia taitoja näytettiin hieman, potki palloa ja kokosi palikoita sekä näytti kertoi parista kuvasta että mitä niissä on. ;) Influenssarokote otettiin. Kävi tuuri kun meillä oli ne rokotukset parilla edellisellä viikolla, niin olivat kuitenkin jemmanneet tonne neuvolaan niitä varalta, niin saatiin se annettua.

Isänpäivää meillä vietettiin seesteisissä merkeissä. Papat käytiin tervehtimässä ja isille keitettiin aamukahvit. Kaikki saivat pojun maalaamat kortit.

Mullaki oli tänään uusi sokerirasituskoe vaavin suuren koon takia. Ja kaikki oli kunnossa, yhä edelleen, täytyy vain yrittää ruokavaliolla koittaa pitää vaavin koko kurissa. Joulukuussa on sitten kokokontrolli äitiyspolilla, sittenhän sen näkee :/

Täytyy mennä tsekkaileen tilejä, kuinka kovasti ollaan miinuksella ;P

Viiville oikein hyvää matkaa! :)
Aurora, kiitti kenkävinkistä... niitä oon nyt vertaillutn netissä aika paljon.
Marin poitsu on kasvanut oikein hyvää vauhtia. Hyvähyvä! Ja tsemppiä tohon ruokavalion tarkkailuun.. tiedän kokemuksesta et vaikeeta oli mut palkinto oli suuri kun vauva oli aikanaan alle neljäkilonen!! :D
Syysmarja, nyt vähän yritystä kehiin *hihii* plussataan sit yhessä! Mulla ei oo menkat vielä alkanu mut vähän on jo menkka tuntemuksia eli ei tainnú sit tässäkään kierrossa tärpätä :( No mut en viel luovuta!
Minttu ko26/30