Wish a baby 75

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkis*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi Tikru *halirutistus*... *silittää hiuksia ja kuivaa poskilta kyyneleitä, valillä omiakin*

Täälläkin samat fiilikset, tunne ettei tämä onnistu koskaan. Ehkä kun tässä saa muutaman päivän kulumaan, niin alkaa taas uskoa että ehkä sittenkin...
Sulla taitaa kuitenki olla jotain hyötyä tuosta vt:stä, jos tästä jotain positiivista voi sanoa.

Thelmalle bdbdbdbd, että pääset jännäyslistalle ja onnittelut kystan häviämisestä :)

Katzulla yhä hyvät lämmöt, siis oikeen hyvät...ja tukkoisuus... on kyllä hyvät fiilikset sun suhteen :)

Annukalle bdbdbdbdbd, kaikki peliin vaan!!!

Täti yrittää tulla piilostaan, on sellasia kipuja etten muistakaan millon on ollu :(
Vielä yks kierros teroja, sitten unohan ne ja siirryn kans tuonne vt:n puolelle.

Täytyy kai ajatella, että joka kerta on se 20% mahdollisuus raskauteen, tässä iässä taitaa olla vielä pienempi luku. Tulis vaan niitä oviksia, tämä tais olla eka km:n jälkeen.

Tikrulle halit täältäkin. Täysin ymmärrettävää että lannistuu mutta ehkä se onkin parempi ettei suoraan yritä tulla raskaaksi vaan puuhailis ihan "muuten vaan" parin päivän välein? Vaikka naisena etenkin on ihan hirveen vaikea olla ajattelematta! Aina se siellä päässä liikkuu. Ja jos ei tietoisesti niin sit ainakin unissa! Täälläpäin taas viime yönä vauvauni... Synnytys onnistui nukkuessa ja sit olikin iloinen vaavi odottamassa kun heräs. Just joo...

Nippaa alavatsasta koko ajan mutta niin kyllä teki viimeksikin. Mikä lie.

Tsemppiä kaikille!!

Voi kökkö Tikru :( Ja tiedän niiiiiiin hyvin tuon tunteen, kun kuule että joku muu odottaa.

Minulla myös tämä ympärivuotinen nuha eli vasomotorinen nuha, mutta nyt tämä eilinen ja tämänpäiväinen ollut on tyystin erilainen. Niin ja äsken lämpöä 37.1.
Tietty saalaa toivon, että nämä johtuisi yhdestä tietystä syystä.
Siis minua ei yskitä tai mitaan muuta sellaista.

Olen ammatiltani lehmien keinosiementäjä ja siksi pystyn mittaamaan noita lämpöjä niin helposti :) Senora taas varmaan nauraa.................

Pahoittelut tikru...=( Varmasti tuntuu pahalta! Jaksamis-rutistukset!!
Sonia...joko ne menkat alkoi..vai vieläkö odottelet? jospa ne jättää sittenkin tulematta.
Thelmalle onnea kystien poistumisesta ja hoitoihin!! toivotaan pikaisia tuloksia!!
Annukalle tsemia oviksen hyödyntämiseen!! jospa se kolahtaa nyt kohdilleen!
Aurealla kiva uni...voi kun se synnytys tapahtuisikin noin kivuttomasti...=)
Katzulla aika mielenkiintoinen ammatti... =)

oma ).( nuha ilmetyi kuvioihin aamusta...aivastelin ja niiskutin. Pari päivää ollut nenä jotenkin tukkoinen mut nyt sit aamusta heti kunnon niiskutus päällä...nyt mennyt taas ohi...en enää niiskuta. Olotila normaali...ei oikeastaan mitään tuntemuksia...=/ noh, jospa tämä loppuviikko ja viikonloppu menisi nopeasti niin pääsisi testaamaan...tai sitten menkat tulee...=/

Nyt päivän lepohetki hyödyntämään kun lapset päikkäreillä (vaikkakin esikoinen ed tuolta huutelee...)

Kaikille mukavaa keskiviikkoa!

mä oon ainaki flunssassa :( mies tartutti.. kurkku niin kipee ettei yöllä pystyny hengittämää... koko ajan purkka suussa että pysty vähän nukkumaa.. lisäksi köhää ja nenä tukossa ja valumassa.. argh!
Kävin äsken tutustumass päiväkotiin mihin meen ens viikoks sijaistamaan.. tykkäsin kovin :)

Hih, pitäisköhän pysytellä poissa palstalta, ettei saa tartuntaa tuosta nettinuhasta! =D
Peukut nuhanenille, toivotaan et merkkais hyvää! Vaikka sit mä kyllä jäisin pois kyydistä...

Katzulla tosiaan mielenkiintoinen ammatti! :) Taitaa käydä lehmiltä vähän helpommin se homma kuin meikäläisiltä!!

Aurealla ollut ihana uni! On kyllä tosi, että on hirmu vaikeeta saada tätä vauva-asiaa täysin pois mielestä ja olla laskematta kp:ä ym. Kesällä mä vähän jo onnistuin siinä, kun en bongannut oviksia, mutta nyt kun ovis löytyi, niin tiedän just tasan tarkkaan mikä kp on menossa ja milloin odotella tätiä. Jos joku keksii miten sellaisen rennon asenteen saa päälle, niin ilmoittakoon välittömästi!

Mi-iu, mitä purkka suussa nukkuminen auttaa? :O Mä ainakin pelkäisin tukehtuvani siihen yöllä =)

Sonialle vielä halirutistus! Kurjaa, jos tädin pitää kiusata vielä kovilla kivuillakin :/ Toivottavasti se nyt pian antaa selkeitä merkkejä suuntaan tai ´toiseen! Onhan se 20 % mahdollisuus yhdessä kierrossa aika vähän (ja oon jostain lukenut, et olis vaan 10-15 prossaakin). Mutta kyllä se vielä natsaa!

Taitaa tännekki se nuha tulla... tytöllä on jo ja itellä kans pieniä tuntemuksia, alkanu taas paleltaakin. Hö... viime kierron lopussaki iski flunssa. Joskus menny vuosi tai ylikin ilman flunssia :/

Täti kuikuilee vähän väliä, ei tätä vielä kp 1:ksi voi sanoa... ikuista odottamista näköjään. Mitenhän tässä saa ihtensä kiinnostumaan niistä tupareista :/

keiju... kurkku on niin kipeä ettei pysty niellä ja tuntuu kuin tukehtuisi siihen kuivuuteen ja kipeyteen... purkkaa kun välillä pureskelee niin on hepompi niellä... ja nukuin sivuttain purkka poskessa/hampaiden välissä etten tukehtuisi.. ;) kaikki keinot käytössä että kipu lievittyisi.. pitäis saada haettua bafucineja apteekista, ne auttaa vähän..
:) huomenna sairaanhoitajan puheille...saa vklopun ainaki saikkua... ei tarvi mummoja tartuttaa..

Mä oon yhä edelleen ihan pihalla teidän nimimerkeistä, mut yritän saada jotain riipustettua..

Tikrulle ja Sonialle(?) halit ja rutistukset tädin tulemisesta/lähestymisestä. Ja kaikille muille jännättäville peukutukset bd bd bd =)

Kivoja unia näätte, mä en oo koskaan nähny vauva-unia. Mun äiti oli kuulemma nähny sunnuntain ja maanantain välisesnä yönä unen jossa olin tullu hänen synnyintaloonsa kahden lapsen kans, tytön ja pojan. Aluks hän luuli et ne lapset oli mun veljen lapisa, mut aamulla oli sit selittäny sitä unea isälleni ja siinä hokannu et se tarkoittaa et meille tulee tyttö =) Saas sit nähdä et meneekö uni oikein =)

Palataan =)

Unista tuli mieleen..esikoista odottaessani sattui hassu "sattuma". Oltiin mun siskon lapsen ristiäisissä ja viikkoa aikaisemmin olin itse saanut testiin plussan. Ei oltu kerrottu raskaudesta vielä kenellekkään. Mun täti tuli juttelemaan mulle siellä ristiäisissä ja kertoi , että oli nähnyt unen jossa mä olin tullut raskaaksi ja mun koulu jäisi näin ollen kesken...täti oli unessa suuttunut kovasti kun lapsia tehdään ennen kuin koulut käydään loppuun =D heh heh...pikkuisen oli jännät paikat kun olin raskaana ja koulu jäi tosiaan kesken...mut myöhemmin kyllä sit valmistuin =) Myöhemmin vasta kerroin tädille olevani raskaana ja että koulu nyt jää kesken...säikähti hänkin vähän kun uni toteutui niin täydellisesti... =D

Kun aloin odottaa toista lastani ja julkistettiin raskaus soitin tätilleni ja kysyin oliko nähnyt unia? Eipä ollut eikä heti tajunnut mitä ajoin takaa...mut pikkusen kun vinkkailin ymmärsi mistä kyse =D

Tänne ei uusia tuulia...kp 28 ja vointi normaali. ei nippailuja eikä nappailuja mihinkään suuntaan...joten voipi olla ettei muuta kuin menkat odotettavissa ensi viikolla...=/ noh, tjot...ei siis pitäisi hermoilla asian kanssa =)

Mä oon muutaman kerran nähnyt vauvaunia tai saavani plussan raskaustestiin, mutta eivätpä ole vielä toteutuneet. Mutta yks mun täti on kanssa nähnyt enneunia. Tai siis oli nähnyt unta mun ja siskon syntymästä, ja nähnyt unessa jopa mitkä meidän nimeksi tulee!

Minttu, mitenkäs vanha sun kuopus nyt olikaan? Ja oliko sulla jo menkat alkanut synnytyksen jälkeen? Juu, no ehkä oli, kun kerran puhut kp:stä.. hölmö minä :) Ajattelin vain, että oliko kiertosi jo palautunut säännölliseksi? Peukkuja!

Marin äidillä kanssa kiva uni :) Toivotaan, että olis enne ja toteutuisi pian!

Tästä on varmaan ollutkin puhetta, tai siis ootte kertoneet varmaan jossain välissä, mutta en muista :) Te joilla jo on lapsia, niin miten pitkään teillä meni ennen kuin tulitte raskaaksi?

).( kp 16 ja eilen illalla (ja ehkä vähän tänäänkin) tuntunut jotain pistelyä mahassa. Niin kuin joku pistelis pienellä neulalla. Mutta se on varmaan vain keltarauhanen, joka siellä kasvaa. Muutenkin iskenyt taas sellainen luovuttajafiilis, että ei varmana oo tärpännyt... Noh, sitten uuteen kiertoon clomien voimin!

Mikäs on Tikrun ja Sonian tilanne?

Niin, mites siellä Mi-iulla jaksellaan? Minkälaisia tuntemuksia tällä hetkellä? bdbdbdbdbd

Noista unista sen verran, että ne viime viikon unet on loppunu, vielä viikonloppuna niitä näin, mutten muistanu enää aamulla. Ja kun odotin tyttöä, näin painajaisia, etten ollu muistanu antaa ruokaa... sitten hoksasin, että ensihätään voin keittää kaurapuuroa...:D

Oon ollu aika hermona ja raivoissanikin välillä, en vaan tiiä mille. Teroja välillä syytelly kun ne ei toimi.. sitäkin oon miettiny, kun mulla on ollu kilpirauhasarvot lähellä liikatoimintaa, että josko se vaikuttais. Lääkäri meinas kyllä ettei pitäis.
Sitten kun/jos tuun raskaaksi, täytyy ottaa uudet kokeet.

Tuolla joskus aiemmin meinasin, että kierto ainaki lyhenne. Just... jos huomenna täti suvaitsee saapua, tuleeki kp 37 täyteen... *raskas huokaus*

Sori nämä valitukset... meinaa vaan usko loppua että tuosta keskenmenosta joskus palautuis :(

Keiju ehtiny väliin... nuo nippailuthan voi tarkottaa ihan hyvää!
Kun km-raskaus oli aluillaan, niin mulla nipisteli masua usein. Tosta ihan keskeltä. Ja tätikierroilla nipistelee kovampaa ja alhaalta sivuilta, vaikka kai sekin kuuluu plussakiertoonki?!

Kysyit tuota raskautumisaikaa.. tytöstä eka kierrosta tuli tärppi vaikka tjot-menetelmää käytettiin, en tienny oviksista mitään. Km-raskautta alettiin yrittään kesäkuusa, sitten olikin pari kuukautta, ettei täti käyny ollenkaan, sitte kun pääsi jatkaan, niin 3 kierrosta onnistu.

Sonialle ei siis ole täti vieläkään saapunut kunnolla? Vieläkö on tullut tuhrua? Superpeukut! Kilpirauhasarvot kyllä voi vaikuttaa raskautumiseen, mutta tietty jos lääkäri on sanonut, että ne on vielä ok, niin kai ne sitten on :) Terotkin on aika mietoja hormoneja mun käsittääkseni, joten ei ne kaikilla vaikuta kunnolla. Kannattaa pyytää vahvempia mömmöjä, jos ei se 3 kk:n kuuri vaikuta! Ymmärrän turhautumisesi kyllä hyvin.. *halitus* Km:stakin on jo aikaa, joten varmasti turhauttaa, kun uutta plussaa ei kuulu. Yritä kuitenkin ajatella positiivisesti, että kun kerran olet onnistunut raskaaksi tulemaan, niin se varmasti onnistuu vielä uudelleenkin :) Yritetään viihdyttää toinen toistamme täällä palstalla, niin haikaran odotteluaika ei tunnu niin pitkältä :)

Ai niin, Mi-iulle myös peukkuja! Tuu kertoon olotiloja!

Kiitos Keijulle lohduttavista sanoista :)

Niin, kyllä mäkin uskon, että lääkäri tietää, tullu vaan tuo "jossittelu" jostain, kun syylinen pitäis löytyä..;)

Ällöttävä yksityiskohta; tuhrut on verisiä limoja, ei etes ruskeita, muttei "täyttä" vertakaan.

Täytyy vaan luottaa, että tilanne paranee. Onneksi on tällainen palsta josta löytyy hirmu ihania tyyppejä :)

Peukut pystyssä Sonialle koko ajan! Eihän noi tuhrut vielä välttämättä merkkaa mitään :) Ja mä tiedän myös tuon jossittelu-tunteen, vaikka lääkäri olis sanonut, että kaikki on kunnossa.. Jotenkin on itsellä helpompi olo, jos on joku selkeä syy, joka vaikeuttaa raskautumista.
Oot kuitenkin raskautunut aika nopeasti edellisillä kerroilla, joten eiköhän se sulta vielä onnistu! :) Ehkä elimistöllä vaan kestää vielä palautua km:sta, jos kierrotkin on olleet mitä sattuu, etkä ole oviksia bongannut. Häntä pystyyn!

Mä en kyllä usko näiden nippailujen (jotka muuten jo loppuikin) johtuvan +++, mitä lie... Sitä vaan kuulostelee ja toivoo kaikkia mahdollisia oireita, kun löytyi se oviskin pitkästä aikaa :)

Toivoin vaan, että ne tuhrut olis johtunu puuttuvasta oviksesta.

Onhan tää tällasta vuoristorataa, eka ilonen kun tulee täti, sitte ilonen kun viimein bongaa oviksen, sitte saa kuulostella nippailuja ja kamala alamäki jos täti saapuu...

Tuo on kyllä totta, että se oviksen löytyminen merkkaa tosi paljo, voi etes olla mahdollista että onnistais!

Keijulle toivotaan plussaa bdbdbdb, vielä reilu viikko piinaa :)

tervehdys!
Täällä ei mitään oloja... paha olo meinaa tulla aina jos on vähänkin nälkä.. mut sen voi kai laskea ihan normaaliks mun elämäs... ehkä...
Kipeenä oon, eli kurkku alkaa pikkusen helpottaa mut hirvee nuha ja köhä jatkuu :/
Tänään on kp34 eikä oo vielä menkkatuntemuksia.. ovulaatiolaskurin mukaan tää kierto olis kp35, ku ovis oli sillon millon nyt olikaan.. mutta jos laskee tasan pari viikkoo oviksesta niin perjantai-lauantai olis jännäilypäivät... Oon yrittäny hillitä itteäni vaikka tavallaan jännittääkin että josko se olis..

Tosin näin viime yönä unta että menkat alko.. oltiin jossain serenassa miehen kanssa ja sitte yritin laittaa tamponia, mut sekin tuli vaan pois koko ajan... kumma uni!
Tuli tosi kurja olo ku tajus et nyt ne alko, et mitä, en mä ookkaa raskaana... :P
Toivotaan ettei pidä paikkaansa..

Tämä lähtee kohta lääkäriin.. ja illalla vyöhyketerapiaan <3
Täytyy sille vt:lle kertoa että yritetään niin ei vahingossakaan vahingoita mahdollista raskautta jne jos semmosta on...

toivotaan nyt oikein plussarymäytystä, kaikki vaan mukaan samaa aikaa!!

Palataan!!

Luinpa joskus unikirjaa... siinä oli sellainen selitys että jos näkee unta vedestä/uimisesta se merkitsee raskautta... Mi-iu huiiiiii....
Mä en silloin syksyllä nähny mitäää vesiunia. Ny näin kesällä sellaisen unen että oltiin sisällä mun vanhempien talossa ja järven veden pinta alkoi nousta... Sit vesi ylsi jo akkunoiden alareunaan ja jatkoi vaan nousemistaan... Lopulta akkunasta näkyi järvi... siis vettä oli yli talon... En kyllä muista oisko oltu veden varassa... Sitte oltiin kyllä jossain korkealla märkinä, ja katsottiin järveä. Se oli aika outoo... Mutta missään vaiheessa en unessa pelänny vettä. Viikonloppuna taisin nähdä unta että olin uimassa...
Mutta joka uniinsa uskoo se varjoaan pelkää...

Meillä meni pari kiertoo ku tulin raskaaks, joulukuussa lopetin pillerit (ja sillo ei tehty yhtään mitään-->extra kuiva kuukausi) ja sit helmikuussa raskauduin. Ei me sillonkaan peittoja heiluteltu ku kaks kertaa, sattu vaan sopivaan kohtaan. =)

Kauheesti olitte ehtineet kirjotella parissa päivässä.. kaikkee en ehtinyt edes lukemaan..

Thelmalle onnittelut kystan häipymisestä! Hienoa että pääsette alottamaan hoidot. ICSIlläkö teillä heti alotetaan?

Meillä oli eilen se suunnittelukäynti ja inssiä päästään koittamaan heti seuraavassa kierrossa! Ens viikolla kun alkaa menkat, niin alan piikittämään (APUA!) menopuria ja n. kp10 paikkeilla ultrataan ja päätetään inssipäivä. Irrotuspiikki päivää ennen inssiä ja luget loppukiertoon. Huh.. Kaikennäköstä hormonia piikillä ja ilman, mut olen tosi tyytyväinen, että päästään heti tositoimiin! Oli mukavanoloinen lääkäri ja muutenkin jäi ihan hyvät fiilikset klinikasta.

Soniallako oli täti hyökkäilemässä, pahoittelut sinne! Ja Tikrulle myös pahoittelut negasta :( Mutta menkkoja ei siis vielä näy vai? Halirutistukset kuitenkin molemmille ja muillekin halia tarvitseville! :)

Miten voi olla taas niin kiire, kun yhden päivän on pois?!?!

Mä näin viime yönä unta että ajoin autolla sillalla ja oli satanut kovasti vettä ja järven pinta oli noussut jo ihan sen sillan korkeudelle...pelotti ajaa siitä kun se vesi tuntui tulevan ihan just sillalle...mietin siinä unessa että jos vielä sataa paljon niin kohta on silta vedenvallassa ja me jäädään mottiin sillan toiselle puolelle...miten sit pääsee töihin tai kauppaan...?!? se uni päätty tuohon...en saanut vastausta mietintöihin...
Mut vesi-uni kuitenkin!! =D

Onpas Sonialla ikävät "limat" menossa...toivotaan pikaista loppumista tai sit kunnon tätiä..ikäviä noi epäselvät tilanteet...

Mi-iu...peukut pystyssä sulle täällä!!! bd bd bd bd Nyt voisi olla plussa junan paikka...=)

keiju80, kuopus on nyt 11kk ja mulla on ollut yhdet menkat...joten kierto ei todellakaan ole vielä haarukassa. Esikoisen synnytyksen jälkeen kierto oli 28-35pv ja mulle kerkes tulla silloin 4-5 menkat ennenkuin saatiin uusi tärppi. Tärppi tuli 28pv kierrosta joten en tiedä olisiko ne menkat siihen sit asettuneet. Ennen raskauksia menkat tuli ihan tarkasti 28pv kierrolla. (ilman mitään pillereitä siis)
Esikoisesta tuli heti ekasta yrityksesta raskaaksi...ja toisesta siis 4. tai 5. kierrosta en riippuu siitä miten lasketaan.

Kukkis tosi hienoa että noin ripeästi lähti pyörät pyörimään! =)

Nyt ei muuta =)