avioero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt kävi näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsellä tuli mieleen kysymys, jos tukia ei maksettaisi niin aika moni perhe eläisi kodittomana. Ilmeisesti ihmemies saa jotain kiksejä ajatuksesta kun perhe elää metrotunnellissa ja kerjää ruuan lapsilleen ja lapsia kiusataan koulussa, kun niillä ei ole varaa edes talvitakkiin.
Tuet on ihan syvältä! KAdulle kaikki! Opiskelijaperheet ei saa opiskella ammattia, vit** menkää lakaseen katuja! Ei mitään tukia. Ei missään nimessä. Kituttakaan yh:t! Teidän lapset ei tarvi mitään, saati edes joululahjoja!
Voitais joka kaupunkiin perustaa sellanen roskakaupunginosa, missä sais kaikki elää hökkelikylissään ilman viemäri.

Kokeile sinä joskus elättää perhe yksin yhden ihmisen tuloilla ilman pennin penniä minkään valtakunnan tukia ja tule viisastelemaan sitten.

Tälläiset kommentit kannattaa jättää aivan omaan arvoonsa. Ihmisen kylmäkiskoisuus on sairautta, jota hän ei itse ymmärrä. Paljon voimia sinulle muutokseen ja pidä hyvä huoli lapsistasi. Sinulla on oikeus huolehtia tärkemmistäsi ja tuntea hyvää omanarvontuntoa. Suojele itseäsi tämänkaltaisilta ihmisiltä, jotka eivät näe sydämellään ja kuvittelevat kaiken tulevan omana ansionaan.

[QUOTE="Vieras";24157978]Kyllähän ne menot pitää sovittaa tulojen mukaan.[/QUOTE]

Kyllä juu, mutta valitettavasti en ole kuitenkaan avioeron vuoksi valmis muutamaan kauaksi lasten pk:sta ja koulusta, sekä omasta työpaikasta. ja tällä alueella asunnot ja vuokrat on korkeat. että kaikkeen en voi vaikuttaa. tai voin, jos repäisen lapset irti jo kaikesta tutusta, ja muutamme johonkin lähiöön, missä asuminen on todella paljon edullisempaa. mutta kuten jokainen tietää, elämässä on tehtävä valintoja ja minun valintani menee lasten hyvinvoinnin mukaan.

Nyt menee touhu vähän asiattomaksi. Minä sain joskus asumistukea, koska olimme perheellisiä ja opiskelimme. Saimme opintotukea ja asumistukea ja lapsilisää. Niiden avulla minä ja mieheni valmistuimme ja saimme hyvät ammatit. Nyt maksamme veroja kuukaudessa liki 3000e ja osaltamme autamme muita avuntarpeessa olevia perheitä selviämään.

Ymmärrän osaltani myös ihme miehen pointin. Liian moni tietoisesti rakentaa elämänsä tukien varaan. Suomessa elää paljon ihmisiä, niin perheellisiä kuin perheettömiäkin, jotka ihan ovat valinneet elämäntavakseen tukiviidakon. Moni tuki on ihan hyödyllinen. Esim. opintotuki,lapsilisä, elarit jne. Kyllä etävanhemman kuuluu maksaa siitä, että joku elättää HÄNEN lastaan. Maksaa asumisen kulut, ruuat ja usein pääasiassa vaatteet ja harrastuksetkin. Ei mun mielestä kenenkään tarvitse kituuttaa niin, ettei ole varaa inhimillisiin asumisoloihin ja perusmukavuuksiin ja joululahjoihin. Esim. 1600e kuussa tienaava yh, joka elättää esim. kolme alaikäistä lastaan ansaitsee asumistuen.

Enkä väitä, etteikö moni yh. kiskoisi ylimääräistä exältään tms.

[QUOTE="siru";24158017]Tälläiset kommentit kannattaa jättää aivan omaan arvoonsa. Ihmisen kylmäkiskoisuus on sairautta, jota hän ei itse ymmärrä. Paljon voimia sinulle muutokseen ja pidä hyvä huoli lapsistasi. Sinulla on oikeus huolehtia tärkemmistäsi ja tuntea hyvää omanarvontuntoa. Suojele itseäsi tämänkaltaisilta ihmisiltä, jotka eivät näe sydämellään ja kuvittelevat kaiken tulevan omana ansionaan.[/QUOTE]Enpä ole jeesustelevampaa foorumiviestiä nähnyt vuosiin. Peruuta vähän ja mieti hetki itse.

[QUOTE="siru";24158017]Tälläiset kommentit kannattaa jättää aivan omaan arvoonsa. Ihmisen kylmäkiskoisuus on sairautta, jota hän ei itse ymmärrä. Paljon voimia sinulle muutokseen ja pidä hyvä huoli lapsistasi. Sinulla on oikeus huolehtia tärkemmistäsi ja tuntea hyvää omanarvontuntoa. Suojele itseäsi tämänkaltaisilta ihmisiltä, jotka eivät näe sydämellään ja kuvittelevat kaiken tulevan omana ansionaan.[/QUOTE]

Kiitos! kyllä minä selviän ja pärjään, lasten hyvinvointi menee kaiken edelle! kyllä tiesin jo tänne kirjoittaessa, että vastauksina voi tulla mitä vain, onneksi asiallisia sentään suurin osa. On aina niin helppo arvostella ihmisiä, varsinkin kun ei ole itse kokenut samaa. en minäkään tiedä millaista on yh:n arki, mutta pianpa se selviää.

Kokeile sinä joskus elättää perhe yksin yhden ihmisen tuloilla ilman pennin penniä minkään valtakunnan tukia ja tule viisastelemaan sitten.

Ihme mies miten sattuikaan, kirjoitit juuri itsellesi sopivan vastauksen. Teidänkään perhe ei varmaan saa lapsilisiä, et ole koskaan nostanut opintotukea etkä mitään muutakaan kelan etuutta.. Etkä varmaan koskaan ole syönyt antibioottikuuriakaan, siitäkin kela korvaa osan.

Ihme mies miten sattuikaan, kirjoitit juuri itsellesi sopivan vastauksen. Teidänkään perhe ei varmaan saa lapsilisiä, et ole koskaan nostanut opintotukea etkä mitään muutakaan kelan etuutta.. Etkä varmaan koskaan ole syönyt antibioottikuuriakaan, siitäkin kela korvaa osan.
En viitsi kertoa yksityiskohtia koska tällä foorumilla on liikaa ns. tuttuja. Voin kuitenkin sanoa sinulle pieni ystäväni sen että tiedän mitä on elättää perhe ilman mitään, siis yhtään mitään tukia useiden vuosien ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt kävi näin;24158039:
Kyllä juu, mutta valitettavasti en ole kuitenkaan avioeron vuoksi valmis muutamaan kauaksi lasten pk:sta ja koulusta, sekä omasta työpaikasta. ja tällä alueella asunnot ja vuokrat on korkeat. että kaikkeen en voi vaikuttaa. tai voin, jos repäisen lapset irti jo kaikesta tutusta, ja muutamme johonkin lähiöön, missä asuminen on todella paljon edullisempaa. mutta kuten jokainen tietää, elämässä on tehtävä valintoja ja minun valintani menee lasten hyvinvoinnin mukaan.

Puhuin niistä muista menoista. Ei ne normaalien asuntojen vuokrat niin isoja ole, että suurituloisen palkan nielee kokonaan.

Ja taas oli kyse noista, vedä nyt samaan keskusteluun vielä sotaveteraanien keräyksetkin. Täysin asiaan kuulumaton veto sulta.

Hih! näin! ja vielä "viisastelemaan"! Siis kuka viisastelee? ;-) Mutta eipä sorruta liikaa kiusaaman ketään haurasta ihmistä kovine mielipiteineen..Ihmisen mielenterveys aina on rajallinen voimavara. :)
Jos kiusaamme kovin, voi ylemmyydentuntoa kaipaava ihminen sekoittaa sitten muualla korttipakkaa haitallisesti. Mutta vastuu on aina itsellä, ja toivottavasti omatunto kohdillaan. Itse kannatan hyvinvointiyhteiskuntaa, sekä työn että hoivan arvostamista. Sellaista yhteiskuntaa jossa kukaan ei ole huutolaisen asemassa. Jostain kaikki arvet juontavat juurensa, miksi ihminen pelkää heikkoutta ja tuen varassa olemista. Tavallaan kuitenkin kaikki olemme jonkun tuen varassa, tällä tuella en tarkoita sosiaalietuutta ja ainoastaan rahallista tukea. Emme eläkään itsemme herroina päättäen täysin itsenäisesti elämän kulusta.

En viitsi kertoa yksityiskohtia koska tällä foorumilla on liikaa ns. tuttuja. Voin kuitenkin sanoa sinulle pieni ystäväni sen että tiedän mitä on elättää perhe ilman mitään, siis yhtään mitään tukia useiden vuosien ajan.

nyt, otahan pieni ystäväni vähän lisää sitä kossua, niin josko se vanne vähän helpottais puristustaan sun pään ympärillä. Darra, se se on hirveä tauti, kun kohdalle osuu : /

Enpä ole jeesustelevampaa foorumiviestiä nähnyt vuosiin. Peruuta vähän ja mieti hetki itse.

Kiitos. Jeesustelen otan kohteliaisuutena. Peruuttaa voin, mutta haluan vain osoittaa tukeani ap:lle raskaassa tilanteessa. En epäile ettei jokaisella ihmisellä ole omat raskaat tilanteensa. Kaikkea hyvää sinullekin, vaikka en ole kanssasi samoilla linjoilla ollenkaan. Antaa mielipiteiden riidellä, mutta ihmistä ei saa loukata.

Jos on hyvätuloinen, ei tietenkään pitäis saada asumistukea. Menot pitää osata sovittaa tulojen mukaan, vaikka sitten lapsilla ei olekaan hienoimpia pyöriä, tai uusimpia merkkivaatteita kuten ennen on ollut. Ja jos on omaisuutta, niin ei todellakaan pitäisi saada mitään tukia. Kyllä omat rahat pitää ensin käyttää ennen kuin alkaa veronmaksajien rahoihin kajoamaan.

[QUOTE="Vieras";24158159]Jos on hyvätuloinen, ei tietenkään pitäis saada asumistukea. Menot pitää osata sovittaa tulojen mukaan, vaikka sitten lapsilla ei olekaan hienoimpia pyöriä, tai uusimpia merkkivaatteita kuten ennen on ollut. Ja jos on omaisuutta, niin ei todellakaan pitäisi saada mitään tukia. Kyllä omat rahat pitää ensin käyttää ennen kuin alkaa veronmaksajien rahoihin kajoamaan.[/QUOTE]

Kyllä asumistuen laskijat osaavat laskea kuka aivan laillisesti on asumistukeen oikeutettu ja kuka ei. Pienituloiset ihmiset, jotka tarvitsevat asumistukea. Ap:lla on lapsia ja kyllä he laskevat kelassa onko oikeutettu asumistukeen, siitä eivät päätä vieraat tietämättömät palstoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt kävi näin;24157959:
Niin kyselen, koska alueelta jossa nyt asumme ja josta uuden kodinkin pitäisi olla on erittäin korkeat hinnat ja vuokrat. Ja kyllä, jos minulla on oikeus yksin perheeni elättäjä saada asumistukea, niin sen vastaanotan. muita tukia en ole hakemassa enkä tarvitse. Tulot on hyvät, mutta niin on menotkin. Onhan se hiukan eri asia hoitaa talous yksin kuin kaksin. Koska ei ne menot kauheasti vähene vaikka yksi elättäjä kohta puuttuukin.

Asia, mitä en koskaan ymmärrä on se, että miksi kysellä tällaisia asioita palstalla? Jos olet hyvin toimeentuleva, olet todennäköisesti akateeminen. Silloin osaat hakea tietoa tiedon lähteeltä (kela), etkä tyydy mammapalstojen ristiriitaisiin mutu-tietoihin. Mutta, koska täältä kyselet asioita, etkä osaa itse selvittää sitä oletan, että et ehkä sittenkään ole niin hyvätuloinaen kuin väität olevasi.

Yhteistyössä