No, itse en pidä omien lasten hoitoa työnä, koska he ovat minun. Olen pph ja todellakin erotan työajan ja vapaa-ajan toisistaan

Omia lapsia on kaksi. Mutta mua kyllä kummastuttaa, kun täällä kommentoidaan, että työssäkäyvä tekee samat hommat kuin kotiäitikin sitten kun tulee töistä kotiin. Eipä se ihan niinkään kyllä mene, vaikka näköjään se on tosi vaikea tajuta. Toki kotitöitä ja lasten hoitamista on illallakin, mutta joku ne asiat hoitaa myös päivällä, kun se työssäkäyvä äiti on töissä

Eli hoitaa niitä lapsia, järjestää heille ikätason mukaista toimintaa ja opetusta, valmistaa ja tarjoilee ateriat, siivoaa jäljet, ulkoiluttaa, putsaa kuraiset vaatteet, imuroi ehkä hiekkaa eteisestä(päiväkodissakin käy siivooja), jne.
Meillä on kerran vuodessa koulutuspäivä, jolloin saan mennä kodin ulkopuolelle "töihin", ja kyllä se taas on minulle lomaa

Saan ateriat hakea valmiista pöydästä, ja joku muu hoitaa minun lapseni. Kotiin kun menen, niin vastassahan on silloin siisti koti. Ei siellä ketkään tontut ole päivän aikana leikkineet tai sotkeneet paikkoja

Tosin ihan hyvä, että näitä päiviä on vaan kerran vuodessa, en tollaista velttoilua kestäisi ja ikäväkin tulisi lapsia
Ja mä haluaisin vielä selventää, että olen tosi onnellinen ja tyytyväinen omaan elämääni enkä missään nimessä muuttaisi mitään, halusin vaan selventää vähän tuota epäkohtaa, joka tässä keskustelussa on tullut esiin. Ja mä todellakin olen laiska. Nytkin vaan velttoilen kun lapset nukkuu päiväuniaan!