Mitä tehdä kun en tiedä mitä minun pitäisi tehdä:)?Ahistaa vaan ja valinnanvaikeutta....

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jopu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jopu"

Vieras
Lapset alkaa olee siinä iässä että pitäs vissiin kouluttautua.Toki töitä tehnyt monella eri alalla vaikkei ammattia ole.Mutta kun tämmönen pikku kylä niin kouluja ei taho lähistöltä löytyä mikä kiinnostaisi..Ja jotenki mua ahdistaa sana OPISKELU!Mutta silti tuntuu et ammatti pitäs saaja..No tässä 60km päässä alkaa opiskelu mitä voisin harkita toki se ei ole se ykkäs tai kakkosvaihtoehto haaveammatille mutta saisin kuitenkin sen ammatin.Mutta kuinka raskasta se on ajaa päivittäin reilu 100km ja hoitaa lapset ja läksyt siinä sivussa kun mieskin on reissutöissä??Kertokaa kokemuksia.Ja onko mitään järkee lähtee kouluun jos se ei tunnu just siltä mun jutulta?Tällä hetkellä osa-aikatyössä joka loppuu syksyllä..Saisin töitä toisaalta mutta se edellyttäs että asuisin keskustassa tai ainakin lähempänä mutta mies ei edes harkitse muuttoa(ja se duuni olis sellanen mitä kovasti tykkään tehä).Miää oon vaan jotenki niin hukassa kun en tiiä mitä tässä pitäis teherä.....Auttakee:)
 
Ei auta ap:ta, mutta jos joku teini sattuisi tämän lukemaan, niin sanonpa, että tässä hyvä syy opiskella nuorena ja tehdä sitten vasta lapset, kun on jo ammatti.

On ihanaa, kun on ammatti, joka oli oma ykkösvalinta, eikä opiskelupaikkaa tarvinut valita kuin omien toiveiden mukaisesti!
 
Ei auta ap:ta, mutta jos joku teini sattuisi tämän lukemaan, niin sanonpa, että tässä hyvä syy opiskella nuorena ja tehdä sitten vasta lapset, kun on jo ammatti.

On ihanaa, kun on ammatti, joka oli oma ykkösvalinta, eikä opiskelupaikkaa tarvinut valita kuin omien toiveiden mukaisesti!
Mä olen omille lapsilleni sanonut, että ensimmäinen ammatti kannattaa hankkia jo nuorena. Sitten voi perustaa perheen ja jos sillä ekalla ammatilla ei lyö leiville, niin sitten voi opiskella jonkun muun ammatin. Mutta ihan sen varaan ei kannata jättäytyä, ettei ole mitään ammatillista koulutusta. Tänä päivänä kun jo siivoojiltakin edellytetään tutkintoa.
 

Yhteistyössä