5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhtimammat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On juu ollu täälläki ketju hukassa.. :(

Annukka, mä en ultrassa kysyny sukupuolta..ei haluta tietää, mut oon kans vähän ymmärtäny, et ne ei siel kovin herkästi kerro..

Mimmi, syötkö rautaa? mulle sanottiin neuvolassa, että jos hb alle 120, suositellaan rautalisää..kait tässäkin on paikkakunta ja neuvolakohtasia eroja..

Tänne ei mitää muuta ihmeellistä, vauva potkii kovasti ja eilen oli mieskin oikeaan aikaan kattomassa ja näki liikkeet :)

Heissan kaikille,

Mulla on mahassa ollut todella hiljaiseloa jo melkein viikon verran. Onneksi syy siihen selvisi jo edellisen viikon ultrassa, eli istukka edessä ja alhaalla ja tällöin vauva voi olla pidempäänkin juuri sellaisessa asennossa ettei liikkeet tunnu. Hieronnassa eilen sentään sain pari kunnon potkua mahaan, kun varmaan pienellä oli ahtaat oltavat.

Varattiin tänään aika tuonne Femedan 4D-ultraan, jotta päästään näkemään paremmin meidän pikkuinen. Tämä oli tulevalta pappalta lahja meille, kun oli oikein ottanut selvää että mitä tämä nykyteknologia tarjoaakaan tuleville vanhemmille. Itse oltiin ajateltu että on vähän liian kallista ""huvia"" omasta pussista maksaa, mutta sopiihan se enemmän kuin hyvin että saadaan mennä ilman omia kuluja sinne. =) Ja siellä ainakin pitäisi kunnolla nähdä sydän- ym. asiat jotta tiedetään sitten paremmin onko kaikki hyvin. Ajateltiin sitten yllättää isovanhemmat tällä videolla jonka sieltä ultrasta saa niin jouluaamuna. =) Toivottavasti vilahtaisi sitten haaruksetkin kunnolla, jotta ei jäisi epäselväksi kumpi sieltä tulee.

Mä siirryin tänään kauhukseni painossani uudelle kymmenelle, enpä uskonut tätä päivää näkeväni. =) Maha on siis aivan suunnaton ja rinnat ovat kasvaneet kahden kupin verran... Muualla sitä painoa ei nyt ainakaan näytä kertyneen. Rinnat venyy ja paukkuu edelleen vaan suuremmiksi ja toiseen on jo ilmestynyt pari pientä arpeakin... Argh. Ei muuten mitään mut luulen et osa mun niska-ja hartiasäryistäkin johtuu noista meijereistä, sillä seuraava ostos taitaa olla jo tänä viikonloppuna e-kuppi... Sinne menivät ne pienet ja sievät B:t ja nyt vaan totutellaan ajatukseen että paluuta entiseen ei tod. ole. Korkeintaan hyvin roikkuneisiin B-kuppeihin =). Onneksi olen jo vannottanut mieheni rakastamaan minua myös kaikennäköisten arpisten läpysköiden kanssa...
Hauskaa viikonloppua kaikille mahoille ja niiden asukkaille!
Terkuin
Sasa ja piskuinen

Ihan kiva tietää ettei koko ketju sentää oo hävinnyt :)
Mäkin oottelen innolla ens viikon neuvolaa ja punnitusta (ei oo kotona vaakaa..)varmaa on taas tullu pari lisäkiloo. Nyt kai 20.viikon jälkee se paino oikeen vasta alkaa nouseen. Aattelin että olis kiva, jos pystyis rajan pitään 15 kilossa. Sitte vois olla toivoo saada ne ylimääräsetkin joskus pois.
En kyllä tajuu, kun tuolla näkee noita äippiä vauvojen kanssa niin tuntuu et kaikki on niin timmissä kunnossa ettei ois koskaan synnyttäneetkään.

tänää oli töis ihan sairaan huono olo. ku olin aamuvuorossa ja syöny aamupalan joskus kuudelta ja ruoka oli vasta yhentoista aikaa.. pitää varmaan alkaa kuskaa jotai hiukopalaa mukana. Sitte ku kiireellä söi tyhjään mahaan niinolo oli entistä kamalampi.
Muutenki tuntuu ettei tonne mahaan kauheesti kyllä kerralla mahdu, toisaalta hyvä vaan.
Pitäis lähtee tästä Joensuun suuntaan miehen vanhempien luokse pitkäksi viikonlopuksi. Luvassa mukavat kuus hoo autossa, jee.
Hyviä viikonloppuja ja itsenäisyyspäivää kaikille :)
ps joku valitteli väsymystä, todellaki kannattaa syödä rautaa itellä olo piristyi huomattavasti. Mullakin oli hemppa 117..

Ensi viikon neuvolaa odotellassa ajattelin minäkin muutamallla lauseella kirjoitella kuulumisia. Muakin kovasti kiinnostaa, mitä se vaaka näyttää. Meilläkään ei vaakaa ole. Mieskin pääsee mukaan neuvolaan tällä kertaa. Ei olekaan kuullut vielä sydänääniä, joten hän on ihan innoissaan.

Maha on kyllä kasvanut ja oon parin päivän ajan tuntenut massun läpi meidän Möhkylin potkut. Mahtava tunne! :)
Masukin nimi on siis Möhkyli tässä vaiheessa, en tiedä mistä se tuli, häämatkalla se keksittiin.

Hipsulle hyvää matkaa, me kävimme minun kotona vanhempieni luona Oulussa viime viikonloppuna. Matkaa kertyy n. 5 ja puoli tuntia. Hieman oli huomattavissa turvotusta jaloissa sen matkan jälkeen. Kehuin äidilleni, että en kyllä montaa kertaa kevään aikana ala reissaamaan tuota matkaa, jos jalat menee turvoksiin... Itsenäisyyspäivän aikaan mieheni vanhemmat tulevat meille. Mieheni äiti vissiin kuvittelee raskauttani jotenkin kamalan vaivaavana asiana ja että heistä on kamalasti vaivaa, jos he tulevat pariksi päivää kylään. Mulle tämä toinen raskauskolmannes on ollut kovin mukavaa aikaa, joten turhaa anoppi päätään tuollaisella vaivaa. No, mutta hän on sellainen, vaikka onkin innoissaan tulevasta lapsenlapsesta.

Hyvää viikonloppua kaikille huhtimammoille!

Peenu ja Möhkyli

heip!

Täällä vietellään pitkästä aikaa vapaapäivää, ihanaa!! :) Oon ollu niin tiiviisti koulussa ja siinä ohessa töissä, että nyt voin tän viikonlopun kerranki vaan olla :D

Heh, tällä viikolla on kaikki huomannu mahan :) Mä en oo pitäny mitenkää tiukkoja paitoja jotka korostavat mahaa, joten ei ole ollut niin helppo huomatakkaan. Nyt ei kyllä voi enää millään kaavuilla peittää (en kyllä ole tarkotuksella peitellytkään, tai mitään hirveitä kaapuja pitänyt :)

Kumma juttu, mutta mulla alkaa naama aina kukkimaa silloin ku menkat alkaisi normaalisti lähestyä..onko muilla samaa?

Hih, huomenna on 4 kuukautta laskettuun aikaan :D mä vaan en voi lopettaa ihmettelemästä miten aika kuluu..

Mimmi, tuosta huomaa, miten on erilaisia ohjeita neuvoloissa..sinänsä kummallista, voisi kyllä olla yhtenäisemmät linjat niillä.

Mun tekis mieli lähteä tänään kaupoille hypistelemään vauvan vaatteita..voi olla että menenki kattomaan jos jotain pientä kivaa löytyisi :)

Voi näitten koneitten kanssa! Äsken kirjoitin jo pitkän tarinan tekstiä, mutta kone hävitti sen johonkin juuri kun piti painaa ""lähetä"". :/

No, sitä piti sanomani, että näköjään on eroja siinä, milloin suosittelevat rautalisää. Minulla oli nyt tullut hemoglobiini melkoisesti alas - oli kahdella ekalla neuvolakäynnillä 137 ja nyt torstaina enää 119- ja sain rautatablettipurkin mukaan kotiin.

Paino minulla ei ollut noussut edellisestä käynnistä yhtään, ja terkkari vähän kyseli, että syönkö varmasti tarpeeksi ja monipuolisesti. Mutta kyllä todellakin syön, ja paljon!! Usein yölläkin pitää vessareissulle herätessäni käydä syömässä jugurttia ja banaania ja muutenkin ruoka maistuu loistavasti. Ja välillä tulee syötyä, vaikka ei ole edes nälkä, vaan pelkkä mieliteko ruokaan. Minulle kuitenkin tulee runsaasti liikuntaa töissä, työmatkoilla ja koiran kanssa lenkkeillessä, joten kai sekin vie oman osansa energiasta vauvan lisäksi. Terkkarikin sitten totesikin, että kun kerta syön kunnolla, niin ei mitään hätää ja hyvä vain, ettei tule vielä tässä vaiheessa liikakiloja.

Onko teillä muilla muuttunut öisin uni erilaiseksi, esim. keveämmäksi tai onko nukahtaminen vaikeutunut? Minun täytyy herätä kerran yössä vessaan ja usein myös syömään ja sen jälkeen olo on monesti yhtä virkeä kuin päivällä. Saatan sitten valvoa sängyssä tunnin, pari ja tätä tapahtuu monena yönä viikossa. Enkä edes sytyttele vessareissuillani valoja, joten siitä virkistyminen ei johdu. Outo ilmiö minulle, ennen niin hyväuniselle. Aamulla kyllä sitten nukuttaisi...

Nyt hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

Hmh, kumma juttu tuokin, että täällä ei neuvolasta saa rautapillereitä vaan ne pitää kyllä ihan itse ostaa..
terkkari kyllä suosittelisi mitä rautaa kannattaa syödä, jos tulee tarvetta.
Ja mulla ei ollu hb edes laskenu paljoakaan saatikka liian alas (alussa 144 ja nyt viimeksi 136) ja nyt jo puhuttii rautalisästä..Ei voi kuin ihmetellä noita eri käytäntöjä.

Jee, tänää vaihoin jouluverhot keittiöön ja parit kyntteliköt laitoin esille, alkaa olemaa jo tunnelmaa :)
Kaupoilla kävin ja yksi suloinen body tarttui mukaan. Tylsää on ku ei tiedä kumpi on tulossa ja kaupoissa suurin osa vaatteista kuitenki on vaaleanpunasia tai -sinisiä. :/

Mulla myöskin uni jotenkin keventynyt. Tosin välillä herään ihan siihenki, että lonkkiin sattuu. Luulen myös alitajuisesti varovani litistämästä vaavia...23+1 menossa, joten ei vissiin saisi kauheasti nukkua selällään. Vai mitä mieltä olette? mulle kun ei terkkari ole maininnut mitään nukkuma asennoista. Hyvää sunnuntaita kaikille äityleille ja vaaveille! =P

Tuosta rautalisästä... Mulla oli neuvola torstaina ja aiemmin hemoglobiini on ollut melkein 140 ja nyt oli tipahtanut alaspäin ja se oli vaan 112. Terkka sit antoi sellasen kuukauden annoksen rautatabletteja mukaan!

Mä oon täs joutunu olemaan sairaslomalla jo pidempään, enkä tiiä paljon pystyn olemaan enää töissä. Mulla on nimittäin istumatyö, eli paikalta ei oikein saa nousta ku vessassa käymään ja ruokatauolle. Istuminen vaan on alkanu tuntua ihan tuskalta, sillä se aiheuttaa kamalaa painetta alavatsaan ja -selkään ja jonnekin tonne nivusiin. En siis yksinkertaisesti pysty istumaan. Terkan mukaan en oo onneks ainut, joka tällaisesta kärsii. Nyt se on mennyt sit siihen, et lyhyt automatkakin alkaa sattua. Neuvolalääkäri oli sitä mieltä, et tää vaiva ei oikein parane kuin synnytyksellä, eli siihen ei oikein mikään auta. Se sit passitti mut vielä sairaalaankin tutkimuksiin, että kaikki on varmasti hyvin. Siellä tuli vielä ilmi, että osittain kyseessä on häpyliitoksen löystyminen, joka joillekin naisille aiheuttaa kipuilua ja sekin helpottaa vasta synnytyksen jälkeen.

Ite oon sitä mieltä, et mä en ala lääkkeiden avulla töissä käymään. Haluan, että vaavilla ja itselläni on hyvä olla. Tuntuu välillä vaan niin lusmuilulta olla vaan kotona, mut terkkakin rauhoitteli, et ei tälle voi mitään eikä tartteis ajatella niin. Eikä se kipu anna edes mahdollisuutta keskittyä töihin. Täytyy vaan sanoa, että en oo tottunu olemaan kotona ja tekemättä mukaan. Mut siihen täytyy kai yrittää tottua. Lääkäri nimittäin kielsi kaiken raskaan nostelun ja esim. kuntosalilla käymisen ja käski ottamaan muutenkin rauhallisesti. Tämä siksi, etten joudu sairaalaan mihinkään pakkolepoon. Sitä nyt en ainakaan halua!

Mut onneks joulu lähestyy, sillä se on mun suosikkijuhla. Lisäksi mun valmistujaiset ovat viikkoa ennen sitä, eli tässä elellään juhlatunnelmissa hetken aikaa! Ja ens viikolla on se rakenneultra. Mut nyt täytyy lähteä syömään, ku ei ollu paino noussu edelliseen neuvolakäyntiin verrattuna ku 100g.

Cosmic ja Kaveri

Viikonloppuja vaan kaikille minultakin!
Tossa kun jännittelin, etten tunne liikkeitä, niin miehen kanssa eilen oikein paneuduttiin kuulostelemaan niitä ja tajusin, että nehän tuntuu jo läpi vatsan ja ihan joka puolella vatsaa. En oo vaan tajunnut, että ne on tosiaan liikkeitä, kun on kun ois mustekala mahassa. Mies kuulosteli korvalla ja sanoi, että kuulostaa ihan siltä, kuin joku heiluttaisi kättä veden alla. En nyt ole ihan varma voiko sitä kuulla vai olikohan se nyt vaan jotain fantasiointia, miten herran jälkikasvu siellä porskuttelee..

Meillä on perjantaina rakenneultra, mikä jännittää ihan älyttömästi. Saas nähdä selviääkö kumpia tulokkaat on :) Muut on jo melkein kai käyneetkin siellä, paitsi me eräät perän pitäjät..

Musta tuntuu täällä (palstalla), että kaikki muut on niin energisiä ja jaksavaisia ja mä olen ihan vaivainen :) ja valittelen vaan. Oon jo ihan puhki ja painoa on 16 kiloa tullut lisää ja toinen sama mokoma ois vielä odotettavissa. Kenkiä ei saa enää itse jalkaan eteen päin taivuttamalla ja kyykistely muutenkin on hankalaa. Monet luulee, että mulla on laskettu aika joskus tammikuussa ja ovat kyllä yllättyneitä kun kerron, että oon vasta puolessa välissä.

Olen kyllä tosi iloinen, että puoliväli häämöttää vajaan viikon päästä. tai no, mun tapauksessa puoliväli on todennäköisesti ohitettu jo jokunen viikko sitten, kun noilla kaksosilla on taipumus vähän etuilla.
Ja tosi onnellinen siitä, että kaikesta pelottelusta huolimatta mulla on vielä kumpikin vauva tietääkseni matkassa mukana ja kaikki on mennyt hyvin enkä ole joutunut sairaslomalle edes eikä ole tarvinnut olla huolissaan.

Ainiin ja mulla oli myös uniongelmia, mutta ne helpotti kun hommasin itselleni liukkaan (satiinisen) pyjaman. Nyt on tosi helppo kääntyillä tai siis en enää herää joka kerta ja muutenkin tuntuu sutjakammalta olla ja nukkua ja liukastella paikasta toiseen. Suosittelen.

Athene kyseli tosta unesta siis ja yöllisistä vessakäynneistä. Itse käyn yhä edelleen kahdesta neljään kertaan yöstä vessassa, vaikka oikein välttelen juomista ennen nukkumaan menoa.

Mäkään en koskaan laita valoja päälle vessareissuilla vaan yritän käydä suunnilleen silmät kiinni etten vaan heräis, mutta silti oon yhtäkkiä tosi virkeä ja sitte valvonkin helposti tunnin tai pari. Nukahdan kyllä tavallista helpommin. Saatan sammua ihan kesken lauseen ja väsymys on välillä ihan pitelemätöntä.

Meilläkin oli eilen miehen kanssa oikein ""bongailu-ilta"". Ja kappas kummaa, potkut todellakin näkyi vatsan ""läpi"". Kuten Miukukin kirjoitti, välillä on sellainen tunne kuin vatsassa oli mustekala. Toisaalta kaikki voimistuneet potkut ovat aivan ihania, mutta toisaalta kaikki on niin uutta ja outoa... :)

Tänään oli neuvola. Taas terkkari päivittelin masun suuruutta ;) Meidän vaavin syke oli 140, niinkuin viimeksikin. Kaverini on myös terkkari koulutukseltaan ja kertoi, että yleensä tytteleillä on syke tuota luokkaa, tiedä sitten sitä...Sydän äänet olivat hienot, mutta kuuluivat vain hetkittäin, kun asukki liikuskeli kovin vilkkaasti. ;) sf oli 23 eli tavallista hiukan suurempi. Nyt meidän täytyy painua pehkuihin, öitä!

Heippa kaikille!

Väsymyksestä itsekin tulin kommentoimaan. Nukahdan nykyään aivan silmänräpäyksessä, kun ennen meni tosiaan alkaen tunti siihen hommaan, mutta unen laatu on sellaista koiran unta. 3-4 kertaa yössä pissalla ja voin vielä herätä viideltä aivan pirteänä vaikka pitäis nukkua... Sitten vaan täytyy väkisin yrittää pysyä sängyssä jotta se uni taas tulee n. tunnin jälkeen. Lisäksi näen jatkuvasti unia vauvasta ja niissä on aina niin paljon actionia kun pitää mahaa suojella että sitten heräilen vähän väliä syke korkealla ihmettelemään että missä mennään.
Mä tunnen edelleen erittäin vähän liikkeitä ja se tuntuu pelottavalta vaikka järkisyy siihen onkin. Varsinkin kun kaikki samoilla viikoilla olevat tuntevat ja jopa näkevät jo päältäkin päin ja omassa navassa ei tunnu tapahtuvan kuin aivan satunnaisesti edes jotain pientä.
Toivottavasti kuitenkin kaikki on edelleen hyvin pikkuisella. On siitä niin perhanan rakas tullut ettei uskalla edes ajatella mitään huonoa.
Öitä kaikille yökyöpeleille. =)

Sasalle: Ainakin meilä liikkeitä vaimentaa istukan sijainti etuosassa. Eli onkos sulla sama tilanne? Myös mahan koko kuulemman vaikuttaa, sekä sikiön lempi paikan sijainti. Joten kyllä kaikki on varmaan ok. Ainakin, jos alusta asti on ollut hiljaisempi vaavi. Hyvää Itsenäisyys pv. kaikille!

Timangi: Juu etuosassa toi istukka on ja tuolla alhaalla. Ei pitäisi olla siis huolissaan noista liikkeistä, mutta eipä sille mitään voi.
Luultavasti vauva potkiikiin nykyään suoraan sinne istukkaan oikeastaan pelkästään ja niitä potkujahan ei tunnu eikä näy. Ne liikkeet sitten mitä tunnen on lähinnä hipaisuja satunnaisesti vatsan sivuilla eli varmaankin sitten ainoat paikat missä se istukka ei ole vaikuttamassa asiaan.

Moikkis!
Tulipahan oltua reissussa huh, huh. Tuntuu, että itellä vauva paina tosi kovasti alavatsaa ja just pitkään istuminen varsinki autossa aiheuttaa vihlontaa. Ajattelin, että junassa olis parempi ku pääsee vähän liikkumaan, mutta kyllä nyki ilkeesti heti nivusista ku olin istunu monta tuntia. Koko ajan on sellanen paine alhaalla.
Huomenna on neuvola, pitää vähän kysellä tosta painon tunteesta, mutta kaipa se on ihan normaalia.
Mulla on kans uni käyny katkoilevaksi, pitää juosta pariin otteeseen vessassa öisin. Nyt myös huomaa, että pitäis olla hiukopalaa mukana pitkin päivää ku tuntuu että maha-asukki vie niin energiat, että olo on sitte tosi huono, jos ei syö jotain pientä.
Alkaa kyllä kasvuvauhti kiihtyä vauvalla. Viikonloppuna sillä oli kunnon potkurumbat mahassa :)

päivä vaan kaikille :)

Eipä tänne mitään ihmeellistä, tulin vain nostelemaan meitä. Kohtahan tuo on taas sata täynnä.

Täällä mahassa kovastikin elämää, varsinkin kun yrittää nukkumaan käydä :D

Tuli tuossa mieleen, että eikös meidän seurassa ollut mansikkakin? muistanko ihan väärin? Kattelin listaakin, mutta ei siinä ollut..eikös mansikka ollut se joka sielä maailmalla alkuraskauden vietti?? Vai onko mun pää ihan pehmennyt ja muistan täysin väärin..Anteeksi jos näin on.

Pitää lahteä kaivamaan kaappeja ja ettiä jouluvalot, jospa nekin vihdoin virittelisi :)

höh..miks mun taas pitää toimia viiveellä..

Mulla olisi kaksikin kysymystä.

Eli ensinnäkin, oletteko ajatelleet ottaa/ottaneet vauvalle vakuutusta? Mä olen nyt vähän kahden vaiheilla..

Ja toiseksi, oliko se Miuku joka puhui niistä tukivöistä? Mitä hötyä niistä on? taisit puhua selkäsäryn yhteydessä niistä..? Onko muut käyttäneet?

Lilja, juu minähän sitä tukivyötä mainostin. Mulla se on auttanut tosi paljon selkäsärkyihin (olen seisomatyössä) sekä vähentänyt vessassa käyntien määrää. Ja myös vähentänyt ihan huomattavasti supistuksia. Se vyö vähän nostaa ja kannattelee mahaa ja tasaa sitä painoa minkä maha tuohon eteen tuo. Tunne oli heti ihan eri kun sen asensi päälle. Tuntuu että maha on kivasti kompaktisti kasassa. Omani ostin siis Bebesistä, Helsingistä. Itse asiassa ostin ensin yhden vyön Patricialta, mutta se on ihan kamala. Sellainen vanhanaikainen missä on remmit ja takaa se kiinnitetään suunnilleen kymmenellä rintaliivihakasella. Hankala ja sen kanssa ei voi istua kun se on niin epämukava.

Me ollaan ottamassa myös vauvavakuutusta. Ollaan ajateltu asiaa niin, että kun on kaksoset ja ei tiedä miten aikasin syntyvät ja missä kunnossa, niin on ihan hyvä olla jotain turvaa alusta lähtien. Niissä vakuutuksissa kun ei tarvitse maksaa kuin kerran samasta sairaudesta. Eli vaikka tulisi korvatulehdus 20 kertaa, niin vain ekalla kerralla maksetaan.

Ja jotenkin ei houkuta ajatus lähteä kahden kipeän pienen vauvan kanssa jonottamaan tuntikausiksi julkisen puolen päivystykseen..

Hintahaarukka oli ihan valtava. Nyt voitolla on Fennia, jossa kaksi vauvaa maksaa 340e/vuodessa. Pohjolalla vastaava ois tullut maksamaan n. 1400e/vuosi.

Huomenet kaikille!

Pikaisesti kuulumisia kertoilen.

Tänään olisi se rakenneultra, aika vaan tuntuu matelevan nyt etanan vauhdilla. Onneksi kohta on hammaslääkäriaika, ja sitten saakin syödä lennosta ja lähteä ajelemaan Joensuuhun.
Aateltiin samalla reissulla käydä vaunut varaamassa. Nuorimmaisella oli sellaiset kuomurattaat pehmeällä kantokopalla, mutta en päässyt niiden kanssa sinuiksi koko vauva-aikana, joten nyt ajateltiin ostaa kunnon vaunut...poikaa kun voi vielä lykkiä rattaissa, ja tuskin tämä kaveri meidän viimeiseksi jää ;)

Potkut ovat voimistuneet huomattavasti, ja niitä tuntuu nyt missä asennossa vain, ja näkyvätkin ajoittain masun läpi. Joku tuossa taisi huolehtia, kun ei omat potkut vielä kunnolla tunnu. En olisi huolissani, viikkoja on vielä jäljellä vaikka kuinka, ja toisilla ne vain tuntuvat myöhemmin. Kyllähän itsestänkin tuntui hassulta, että täälläkin esikoistaan odottavat tunsivat vauvan liikkeet aikaisemmin, kuin minä ""vanha konkari"", joten eipä sekään pidä paikkaansa, että uudelleen synnyttäjä pääsisi niistä aikaisemmin nauttimaan...ja pääasia että ne jossain vaiheessa tuntee =)

Tukivyö alkaa olla ajankohtainen täälläkin, selkäsärky on aivan mahdoton, ja pissalla saa juosta yhtenään. Välillä tuntuu, ettei rakko tyhjene kunnolla, ja sitten juostaankin samantien takaisin. Supistuksia on ollut reilusti, mutta niitä oli kyllä jo nuorintakin odottaessa, ja silloin antoivat neuvolasta tukivyön lainaan, että edes vähän pystyin liikkumaan.
Huomasin tuossa, että minulla kohtu on kääntynyt aikalailla vasemmalle puolelle, eli nyt nukkuminenkin onnistuu oikeastaan vain oikealla kyljellä.

Palailen kertomaan iltapäivällä rakenneuä kuulumisia, jos sitä vaikka sitten tietäsi kumpi tuolla masussa möyryää =)