50-Vuotispäivä, ei yhtäkään korttia/onnittelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
❤️

Paljon onnea =)

Juhlat pitää järjestää itse, ihmiset pitää kutsua itse. Harvalla käy niin kuin elokuvissa että tutut ja puolitutut järjestää yllätysjuhlat eikä mikään ole rahasta kiinni :D mulla oli synttärit ja ainoastaan yksi Facebook-kaveri onnitteli. Kutsuin tosin sitte vkloppuna muutaman kahville, ja vasta silloin mieskin huomasi onnitella.

MInkälaisia ajatuksia tuollainen herättää?
Moni viettää viisikymppisiä komeasti, mutta jos kukaan ei muista ...

Ne ihmiset olivat kohteliaita ja huomioivat sen, että et itse halunnut syntymäpäivääsi (=vanhenemistasi) juhlia. Eli ilman vinkkiä siitä, että juhlimiseen on aihetta, ei niitä huomionosoituksia välttämättä tule. Tuskin kaikki edes muistavat syntymäaikaasi, jos et itse sitä somessa kuuluta.

Minäkin tunnen naisen, joka loukkaantui synttärionnitteluista työpaikalla, piti sitä siis työpaikkakiusaamisena.

Ne ihmiset olivat kohteliaita ja huomioivat sen, että et itse halunnut syntymäpäivääsi (=vanhenemistasi) juhlia. Eli ilman vinkkiä siitä, että juhlimiseen on aihetta, ei niitä huomionosoituksia välttämättä tule. Tuskin kaikki edes muistavat syntymäaikaasi, jos et itse sitä somessa kuuluta.

Minäkin tunnen naisen, joka loukkaantui synttärionnitteluista työpaikalla, piti sitä siis työpaikkakiusaamisena.
Onko teillä työpaikalla ohjeita siitä mikä on kiusausta?

Ei mitään ihon väristä, uskonnosta, iästä, sukupuolisesta suuntautumisesta poliittisesta suuntautumisesta, etnisyydestä?

Saattaa sellainen tasa-arvojupina jossakin intrassa olla, mutta sille ei ole käytännön tarvetta. Olemme kaikki jokseenkin samanvärisiä ja Suomessa syntyneitä, politiikasta keskustellaan mutta ei riidellä. Yksi homo porukassa muutaman vuoden oli eikä se aiheuttanut minkäänlaista keskustelua. Muiden sukupuolikäyttäytyminen on kovin heteronormatiivista ainakin pikkujoulukäytöksen valossa. Omista työtovereista enemmistö on naisia ja seksuaalisuuteen liitytyvät vihjailut/ehdotukset/viestit tulevat aina heiltä minulle. Minua tuo ei häiritse (joskus imartelee), mutta joku nainen vastaavassa tilanteessa voisi toki kokea itsensä ahdistelluksi. Naiset ja miehet ovat lähes tasa-arvoisia eli naisilla on vain vähän ylimääräisiä etuja.

50 vuotta täyttävää onnitellaan ja juhlitaan aina, jos hän ei sitä erikseen ole kieltänyt.

• Tykkää
Reactions: Algoma

Yhteistyössä