Äidiksi vielä 46 vuotiaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Olen 45 vuotias, onnellisessa parisuhteessa, mies minua nuorempi ja toivoo vielä kovasti toista omaa lasta ( yksi edellisessä liitossa hänellä).
En halua enää hormoniehkäisyäkään, olen kahden vaiheilla vauvan suhteen, tiedän että mahdollisuus raskaaksi tuloon on häviävän pieni tässä iässä, sen takia olen ajatellut että tulkoon jos on tullakseen.
Minulla jo aikuinen lapsi....mietin että häpeääkö lapsi minua kun olen niin vanha äiti, siis jo yli 60 vuotias kun uusi vauva olisi aikuinen.....tunnetteko ketään kuka on tässä iässä vielä saanut vauvan?

siis en yritä enkä ole hakeutumassa mihinkään hoitoihin, mutta kaikki on mahdollista kun on aktiivinen ja säännöllinen seksielämä ja säännöllinen kuukautiskierto....

Ei minusta ole häpeämisestä kiinni vaan siitä että lapsi tulee tod.näk. menettämään äitinsä aika varhain. Teillä molemmilla on jo lapset joten en kyllä teinä tekisi yhtä lisää.

joika sai ainokaisensa 45 vuotiaana, lapsi terve ja toivottu. Iitse sain kuopuksen 43 vuotiaana ja oli helpoin raskaus ja mahdottoman helppo ja terve vauva :)

Minä en ressaa siitä mitä muut ihmiset tai lapsi itse ajattelee iästäni kun hän on koululainen, teini taikka aikuinen. Meidän perhe on tyytyväinen kuopukseen, toivottavasti hän osaa aikanaan olla tyytyväinen itseensä ja perheeseensä.

Minusta tuo tulee jos on tullakseen on ihan hyvä asenne asiaan!

• Tykkää
Reactions: Viinipyräle
[QUOTE="siis";28003406]Ole järkevä ja älä enää edes yritä saada lasta, olet jo vuosia ollut mummoiässä![/QUOTE]

Mene siinä muualle jakamaan ns. neuvojasi.

en halua riskejä ja sivuvaikutuksia mitä liittyy hormoniehkäisyyn, kierukka joskus ollut eikä sopinut, sterilisaatiota ei tässä iässä kuulemma enää kannata tehdä......suvussani eletään yli 90 vuotiaaksi, olen nuorekas, ja terve

Mun äiti oli 44 kun mun pikkuveli syntyi. Mun syntyessä äiti oli 40v. Joissakin tilanteissa saattoi hävettää esim koulun joissakin tilaisuuksissa, mutta samalla äiti oli rakkain maailmassa. Musta tuntuu, että lapset saattaa monesti hävetä vanhempiaan tietyssä iässä, oli sitten vanha tai nuori vanhempi. Nyt olen 27v, äiti on edelleen elossa, eli en ole kovin nuorena häntä menettänyt, enkä enää häpeä häntä todellakaan, päinvastoin.

joika sai ainokaisensa 45 vuotiaana, lapsi terve ja toivottu. Iitse sain kuopuksen 43 vuotiaana ja oli helpoin raskaus ja mahdottoman helppo ja terve vauva :)

Minä en ressaa siitä mitä muut ihmiset tai lapsi itse ajattelee iästäni kun hän on koululainen, teini taikka aikuinen. Meidän perhe on tyytyväinen kuopukseen, toivottavasti hän osaa aikanaan olla tyytyväinen itseensä ja perheeseensä.

Minusta tuo tulee jos on tullakseen on ihan hyvä asenne asiaan!

Peesiä tälle!

Ja muuten ei ennen vanhaan mitään ehkäisyjä käytetty, kyllä silloin tuolla iällä oli ihan tavallista saada lapsia. Nykyään on näitä ihme ikärajoituksia ihmisten päässä.

kyllä minä itse alan olla sitä mieltä, että jos olen niin terve ja kehoni vielä toimii, että tulen luomuna raskaaksi, niin sanon lapselle tervetuloa ja mieheni on onnesta sekaisin.

itse en harkitsisi enää tuossa iässä. en harkitse enää tässä iässäkään.
jaksatko sinä tosiaan elää pikkulapsi arkea uudestaan? et saa omaa vapautta ja omaa aikaa ennen eläkeikää. jaksatko vielä yövalvomiset? jaksatko hoitaa mahdollisesti erityislasta, koska riski siihen sinun iässäsi on suuri. mieti todella tarkkaan

itse en harkitsisi enää tuossa iässä. en harkitse enää tässä iässäkään.
jaksatko sinä tosiaan elää pikkulapsi arkea uudestaan? et saa omaa vapautta ja omaa aikaa ennen eläkeikää. jaksatko vielä yövalvomiset? jaksatko hoitaa mahdollisesti erityislasta, koska riski siihen sinun iässäsi on suuri. mieti todella tarkkaan

nimimerkki kertoo kolmikymppiselle, että yli nelikymppisenä voi tuntea olonsa ihan yhtä pirteäksi kuin kolmi- tai kaksikymppisenä. Vastaavasti näköjään jotkut voivat tuntea olonsa jo aika vanhaksi kolmikymppisenä, päätellen viestistäsi..