Äitini kävi puhumassa minulle vastuusta...=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loukkaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hhm:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:
Baari on paheen pesä ja paholainen siellä asustaa. Kehotan ap:ta vaihtamaan harrastuksensa vaikka helluntaiseurakunnan illanviettoihin... ;)

Kerran kuussa ilta poissa kotoa, se nyt ei ole paljon. Minäkin olen useammin poissa iltaisin, kun olen koulussa... ja siellä on miehiä myös ja meillä on jopa hauskaa keskenämme ;) jos kävisin baarissa, niin todennäköisesti en edes "vieraille" miehille puhuisi.

SIIS, jos sä naureskelet VIERAIDEN miesten kanssa joka ilta, niin mä lyön vetoa, että sun parisuhde on ohi alle vuodessa! Missä on kunnioitus miestäsi ja perhettäsi kohtaan?!?!?! :o (tämä oli siis vitsi)

joo, kyllähän se on hävettävää... pitäisi varmaan mennä istumaan peräriviin ja tuijottaa pulpetin kantta koko ilta. *nolottaa* mitähän ne siellä koulussa minusta nyt ajattelee, luulevat varmaan että ollaan eron partaalla miehen kanssa.

Et käy liikaa baarissa ja tuo asia ei todellakaan äidillesi edes kuuluu. Kyllä se isä pärjää lasten kanssa siinä missä äitikin. Meillä mies hoitaa lapset kun itse käyn töissä, mies vastaavasti menee kun olen kotona, meillä ainakin toimii hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja toiset:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Kerran kuussa liian USEIN?!! Miettikää nyt, se on 12 krt/vuosi!! Baarittomia päiviä jää näinollen jäljelle yli 350 joten eihän se nyt tosiaan usein ole. Eikä niitä syitä baariinmenoon tarvitse kenellekään selitellä.

Monessa pienten lasten perheessä toinen vanhemmista saattaa olla helpostikin moninkertaisen määrän päivistä poissa paikkakunnalta tai jopa maasta, työnsä takia.

pärjää helvetin hyvin käymättä vuosikausiin baarissa... On eri asia olla töissä kuin rilluttelemassa.

Ja toiset pärjää tekemättä töitäkin vuosikausiin. So?

Toki kerran kuussa on useimmin kuin monella muulla, mutta ei liikaa. Siis jos lapset ovat isän hoidossa. Onhan se isänkin syytä hoitaa ja olla lastensa kanssa välillä yksin..

Niin ja epäilijöille: baarissahan voi tehdä muutakin kuin kytätä mieheiä ja ryypätä, esim. tanssia ja nähdä kavereita..

Alkuperäinen kirjoittaja Loukkaantunut:
Äitini kävi tänään aamulla valittamassa minulle vastuun otosta ja elämän tärkeysjärjestyksistä. Olin eilen vähän juhlimassa kaupungilla tyttöjen kanssa.
Käyn kuulema hänen mielestään liian usein baarissa ilman aviomiestäni. Käyn baarissa noin 1 kerran kuussa. Mies ei pidä baareista niin hän ei kehotteluistani huolimatta käy juuri lainkaan. yhdessä emme käy ollenkaan kun äitini tai kukaan muukaan ei koskaan vahdi lastamme yön yli.
Mieheni ei pidä baarissa kerran kuussa käymistäni ongelmana millään tavalla, enkä ole pitänyt minäkään koska muuten olen lapsen kanssa kotona päivät, joten tarvitsen itsekin välillä päästä tuulettumaan.

Äitini tuli aamulla meille ja piti puhuttelun kuinka minun tulisi laatia elämälle uusi tärkeysjärjestys eikä vahdituttaa jatkuvasti lasta miehellä. Ja että äitinä ottaa vastuu omasta lapsestani itse.

Äitini on todella vanhoillinen eikä hyväksy erikseen baarissa käymisiä. meillä ei koskaan ole ollut niin läheiset välit että keskustelisimme asioista sillä tavalla henkisesti.

Minulle tuli todella paha olo tuosta että hän kehtasi tulla minulle valittamaan minun vastuusta jne. Olen kaksi vuotta hoitanut lastamme kotona ja omasta mielestäni tehnyt hyvää työtä.

Toitotin äitini aamulla painumaan sinne missä pippuri kasvaa, loukkaannuin niin tuosta. Mikä oikeus hänellä on tulla minulle valittamaan vaikka ei tiedä elämästäni juuri lainkaan että kuinka yksinäinen olen viikot kotona ja kuinka henkireikä se kerran kuussa tuulettuminen onkaan minulle, sosiaalikärpäselle.

Meidän pitäisi viikon kuluttua mennä vanhempieni kanssa samalla autolla toiselle puolen Suomea mutta ajattelin sanoa äidilleni että hommaavat oman kyydin vaikka junan koska minua tuo loukkasi niin kovasti että en halua hänen kanssaan istua niin montaa tuntia autossa.

Olen omasta ja miehenikin mielestä todella hyvä äiti ja minua niin loukkasi että hän tuli tänne sen kyseenalaistamaan. Harmittaa kun meidän välit ei todella ole niin läheiset että asiasta enää voitaisiin keskustella-äitini ei koskaan enää ota asiaa puheeksi tiedän sen, mutta minua se kalvasi niin syvältä että käsken hoitaa oman kyydin viikon päähän enkä ole nyt missään yhteyksissä vähään aikaan.

Olisitteko te loukkaantuneet asiasta?

Muista sit vanhoina päivinäs kun neuvot lapsia ja puhut heille niin he voivat ajatella susta ihan samaa kuin sina ajatteelt äidistäsi ja puida sitä täällä palstalla minkälainen äiti sina olet.

Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Toki kerran kuussa on useimmin kuin monella muulla, mutta ei liikaa. Siis jos lapset ovat isän hoidossa. Onhan se isänkin syytä hoitaa ja olla lastensa kanssa välillä yksin..

Niin ja epäilijöille: baarissahan voi tehdä muutakin kuin kytätä mieheiä ja ryypätä, esim. tanssia ja nähdä kavereita..

Näin juuri! Olisin itsestäni ja parisuhteestani todella huolissani jos menisin sinne miehiä kyttäämään.

Ja vielä tuosta eräästä kommentista, että onko "pakko päästä" niin ei se todellakaan ole pakko vaan menen, jos tykkään mennä ja nautin siitä ja siihen on mahdollisuus. Menen baariin jos voin hyvillä mielin mennä.

Minä tiedän yhden lapsen vanhemmat jotka käyvät yhdessä baarissa. Siellä sitten mies iskee naisia baaritiskin toisessa päässä ja nainen toisessa päässä iskee miehiä. Kotiin mennään miten mennään tai sitten tappelevat koko kotimatkan... Pitääkö minun nyt sitten olettaa että yhdessä baarissa käyvät pariskunnat pettävät kumpikin toistaan?

Alkuperäinen kirjoittaja quiteski ihuna:
Minä tiedän yhden lapsen vanhemmat jotka käyvät yhdessä baarissa. Siellä sitten mies iskee naisia baaritiskin toisessa päässä ja nainen toisessa päässä iskee miehiä. Kotiin mennään miten mennään tai sitten tappelevat koko kotimatkan... Pitääkö minun nyt sitten olettaa että yhdessä baarissa käyvät pariskunnat pettävät kumpikin toistaan?

Kyllä se noin vaan on, kun sinä tunnet yhden parin niin kaikki ovat samanlaisia. Sitä sitten vaan tapellaan kännipäiten kun yhdessä mennään.

kerran kk ei tod. ole paljoa :hug: älä kanna syyllisyyttä, täällä enemmistö on samaa mieltä mut aina lötyy näitä kukkahattuäitejä jätä ne omaan arvoonsa, todellaki joka äidin jos siltä tuntuu pitää päästä tuulettuun tasasen väliajoin, ja miten se lapsi siitä kärsii jos se on oman isänsä kanssa ilman äitiä :o iha naurettavaa juttua taas täällä, ihan oikein sanoit äitilles, jos hän ei ymmärrä sinua ei sunkaa kuulu ymmärtää häntä, hänen tapansa katsoa asioita ei ole mitenkää hyväksyttämpi kuin sinun joten sulla e ole mitää velvollisuutta ymmärtää hänen sanojaan, sen enempää kuin hällä sinun..

Alkuperäiselle: Sinulla on hyvä aiti, joka on huolissaan sinusta/lapsistasi.
Hän teki ajatuksistaan teon ja tuli sinulle puhumaan syvimmän huolensa eli sinä ja lapset.

Toivottavasti äitisi huoli sinua/lapsiasi kohtaan voisi lieventyä, sillä ainakin hän on asialle yrittänyt tehdä jotain, ennenkuin kaikki riistäytyy käsistä. (viina on hyvä renki, huono isäntä) Ja kun pirulle annat sormen, se kyllä aikanaan vie koko käden. Ja veikkaan, että äitisi tuntee sinut hyvin ja teillä hyvät välit kun uskaltautuu kertoa huolistaan sinulle suoraan ja pelkää että homma riistäytyy ajan saatossa käsistä kokonaan.
Ei ole mitään syytä loukkaantua toisen ihmisen huolista sinua kohtaan vaan saisit olla iloinen, että sinulla on noin hyvä ja välittävä äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuten sanoin. mieheni inhoaa baareja ja on muutenkin ihan "kotihiiri". minä olen aina ollut menevä ja siksi juuri siksi perheellinen kotiäiti käy kerran kuussa tuulettumassa (lue tanssimassa) jota ei oikein kotona voi yöllä tehdä,.

=) jos olisit sanonut alkuun, että käyt kerran kuukaudessa tanssimassa kavereiden kanssa, ei mitään ongelmaa olisi kenelläkään ollut... Nyt menit sanomaan maagisen sanana BAARI ja johan ollaan karvat pystyssä!

Tsemppiä sinulle!

Lukematta koko ketjua...

Siis siitä vouhkaa, että n 1xkuussa käyt baarissa? Kui paljon juot, onko seuraava päivä aina krapulapäivä? Jos sulla on baarikäyntiin rahaa, se ei haittaa miestäsi ja lapsellakin näkyy jo olevan ikää, mistä äitisi nyt valittaa?

Itse en todellakaan koe tarvetta käydä noin usein (nyt ei ole lapsen syntymän jälkeen käyny kertaakaan) mutta en siis ymmärrä mikä ongelma on jos sinä haluat ja miestäsi ja lastasi ei haittaa...

Mä loukkaantuisin jos äitini tulisi mulle sanomaan miten mun pitää elää elämääni. Toisaalta yrittäisin puhua asiat ensiksi selviksi ennen kun pyytäisin etsimään vaihtoehtoisen kyydin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olisin äitinäsi tehnyt samoin. Äitisi on nähnyt elämää enemmän kuin sinä ja on huolissaan sinusta (lue: rakastaa sinua). Baarissa oleminen kerran kuussa on varsin usein. Minunkin mielestäni se antaa kuvan vastuuntunnottomasta ja liian huolettomasta äidistä, joka antaa huonoa esimerkkiä lapselleen ja riskeraa parisuhdetta turhaan. Sinun mieletäsi näin ei varmaankaan ole, mutta elämää enemmän nähnyt tietää nämä kuviot ja niiden tuomat riskit. Kuulostat keskenkasvuiselta, kun et ymmärrä äitisi rakkautta vaan vedät herneen nenään, jos sinusta ollaan huolissaan.

huh,huh,,jos sulla ei ole elämää ei se ole niiden vika joilla sitä on,,kerran kk tuulettumassa on harvoin,,ammatti ihmiset sanoo että venhempien pitää päästä pois arjen rutiineista kerran kuussa,ja jos mahdollista niin yksinään viellä se kerta kuussa,,24h/7 toisen kanssa mitään muuta sosiaalista elämää ympärillä tappaa ihmisen,,

Alkuperäinen kirjoittaja nuoruusko kokematta:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Riippuu miten arki menee muuten. Itse käyn baarissa muutaman kerran vuodessa. Mikäli lapset pieniä, on kerran kuussakin mielestäni usein..

Samaa mieltä ja varsinkin jos yhdessä juostaan ja lapset aina mummolla yökylässä. Mitä etsit kerran kuussa sieltä kapakasta, eikö perheesi ole tärkein kun se jo on.

Samaa mieltä. Jumpassa käyminen on ihan eri asia. Baareissa käyminen on vähän toisenlaista......

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olisin äitinäsi tehnyt samoin. Äitisi on nähnyt elämää enemmän kuin sinä ja on huolissaan sinusta (lue: rakastaa sinua). Baarissa oleminen kerran kuussa on varsin usein. Minunkin mielestäni se antaa kuvan vastuuntunnottomasta ja liian huolettomasta äidistä, joka antaa huonoa esimerkkiä lapselleen ja riskeraa parisuhdetta turhaan. Sinun mieletäsi näin ei varmaankaan ole, mutta elämää enemmän nähnyt tietää nämä kuviot ja niiden tuomat riskit. Kuulostat keskenkasvuiselta, kun et ymmärrä äitisi rakkautta vaan vedät herneen nenään, jos sinusta ollaan huolissaan.

huh,huh,,jos sulla ei ole elämää ei se ole niiden vika joilla sitä on,,kerran kk tuulettumassa on harvoin,,ammatti ihmiset sanoo että venhempien pitää päästä pois arjen rutiineista kerran kuussa,ja jos mahdollista niin yksinään viellä se kerta kuussa,,24h/7 toisen kanssa mitään muuta sosiaalista elämää ympärillä tappaa ihmisen,,

Tällä varmaan tarkoitetaan jumpassa tai elokuvissa tms muuta. Tuskin ne baariin suosittelee ihmisten lähtevän.

Aivan oikiasti mua naurattaa nämä pellet jotka pitävät baareja pahuuden tyyssijoina. Siis kun baarissa voi olla selvinpäin, ottaa vähän tai vetää perskännit. Siellä voi tanssia, jutella kavereiden kanssa ja yksinkertaisesti tuulettua. Ei siellä tarvitte epätoivoisesti ettiä panoa ittelleen. Ei sieltä tarvitte ettiä mitään, muuta kuin viettää aikaa paikassa jossa viihtyy.

Ottakaa vähän rennommin, se on vain baari, ei mikään helvetti.

Mä olen tullut vanhaksi kun en ymmärrä miksi kenenkään pitäisi vapaaehtoisesti mennä baariin joka kuukausi. :D

Mutta ap:n tapauksessa kai se on ihan ookoo, jos miehelle asia on ok ja ap itse haluaa baariin mennä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mä olen tullut vanhaksi kun en ymmärrä miksi kenenkään pitäisi vapaaehtoisesti mennä baariin joka kuukausi. :D

Mutta ap:n tapauksessa kai se on ihan ookoo, jos miehelle asia on ok ja ap itse haluaa baariin mennä. :)

Mä olen varmaan hullu, kun pidän baarielämästä niin paljon, että olen sellaisessa töissä. B) :xmas: ;)

Ahh, Mankell - juuri näin! Baari on paikka, jossa pitää jonottaa kohtuuttoman kauan älyttömän kallista viinaa, ja nykyhenkilökunta ei edes osaa muuta kuin kaljaa ja kossuvissyä laskea (takana ovat ne ajat, kun vaareista sai kauniita nameja cocktaileja...).

Musa on tanssilattialla niin kovalla että korviin sattuu, ja tanssilattian ulkopuolella niin kovalla, että kenenkään kanssa ei voi vaihtaa sanaakaan.

Mutta jos joku baareista nauttii, niin sinne vaan mykkänä jonottamaan sitä kossua tai sidua., Kyllähän se ilta siinäkin kuluu....

Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Äitis on huolissaan ja aiheesta. Miehesi saattaa olla hissukka, mutta veikkaanpa, ettei todellakaan pidä sun baarireissuista. Tollaset reissut tehdään yhdessä tai huomattavasti harvemmin. lapselle on yhdentekevää oletko baarissa vai baletissa, kun olet poissa, mutta miehelle totisesti ei.

ja sinä tunnet mieheni koska....?Eipä vain häntä haittaa.usko pois! Mieheni käy sitten kaikkialla muualla siitäkin eestä...etpäs vain tunne miestäni, joten älä esitäkään tuntevasi.

En ole väittänytkään tuntevani sinun miestäsi, mutta tunnen miehet noin ylipäätänsä ja yksikään niistä ei pidä siitä, jos akka lonuaa baareissa.
Tietysti voi olla että viihtyy hyvin ilman sinua eikä siksi valita, mutta sehän se sitten vasta ongelma onkin.

pah.ei meillä ainakaan mies sano yhtään mitään jos lähden miespuolisen kaverimme kanssa jonnekin espoon metsiin koko yöksi ugbileisiin.. ennemminkin patistaa että mee nyt jonnekin välillä.ja sama toistenpäin.ei äidiksi tai isäksi tuleminen nyt kuitenkaan estä niiden juttujen tekemistä joista tykkää..

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:

Ahh, Mankell - juuri näin! Baari on paikka, jossa pitää jonottaa kohtuuttoman kauan älyttömän kallista viinaa, ja nykyhenkilökunta ei edes osaa muuta kuin kaljaa ja kossuvissyä laskea (takana ovat ne ajat, kun vaareista sai kauniita nameja cocktaileja...).

Musa on tanssilattialla niin kovalla että korviin sattuu, ja tanssilattian ulkopuolella niin kovalla, että kenenkään kanssa ei voi vaihtaa sanaakaan.

Mutta jos joku baareista nauttii, niin sinne vaan mykkänä jonottamaan sitä kossua tai sidua., Kyllähän se ilta siinäkin kuluu....

Kyllä mun työpaikalla saa paljon muutakin kuin kaljaa, sidukkaa tai kossuvissyä. Aina välillä keksitään uusia juomia, että tulee vaihtelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Annuska:

Baareissa ei ole pakko juoda mitään alkoholipitoista, ah niin virkistävää vettä saa joka baarista.
Juuri äänentoiston takia käyn klubeilla tamppaamassa. Nostattaa hyvin fiiliksiä, kun basso tuntuu sisuskaluissa. :D
Kun olen baarissa viihteellä, rentoutumassa, en todellakaan halua keskustella kenenkään kanssa.
Mun pointti tässä on vaan se, että me ihmiset nautimme eri asioista. Turha vedellä mitään johtopäätöksiä tai yleistää, jos ei asiasta parempaa tietoa ole.

Näistä nipoista, jotka paheksuvat baareissa käymistä, tulee just sit omille lapsilleen näitä ap:n äitejä.

Itse tykkään käydä baareissa siksi, että siellä soi musiikki, voi tanssia, näkee ihmisiä ja kavereita ja voi puhua muustakin kuin lapsista. Lisäksi otan muutaman siideri ja ehkäpä vielä mansikkamargaritan, ai ai kun on hyvää.

Kaikki ei tietenkään tykkää baareissa käymisestä, eikä tarvitsekaan. En kyllä ymmärrä älytöntä nipotusta.. Kateellisten hapatusta.

Yhteistyössä