Ajatuksissa 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatuksissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Morjensta vaan pitkästä aikaa. Täällä mennään jo rv:lla 26. Vauveli potkii tosi ahkerasti eikä anna äiskälle oikeen minkäänlaista rauhaa, mutta hyvä että potkii, oisin varmaan suunniltani huolesta, jos ei potkisi.

Väsymys on palannut. Alun epätodellisen tuntuisen väsymyksen jälkeen meni pitkä aika, kun olo oli tosi virkeä ja normaali ja jaksoin tehdä kuten ennenkin ja enemmänkin, mutta nyt nukuttaa ihan tauotta. Pitäs varmaan aloittaa se rautakuuri, mutta en millään ilkeä, kun se ummettaa jo entisestään huonosti (endon takia) toimivaa suolta. Hb on edelleen kumminkin hyvä.

Täällähän on tilanne muuttunut kovasti täällä haavepuolella! Toivottavasti saatte pian tärppejä, meidän puolella on niin kovin kovin hiljaista nykyisin... Mä ootan jo innolla teitä mukaan sinne!

heippatirallaa!

Haastattelussa on käyty ja mieli on hyvä. Se meni siis oikein mukavasti, työtodistuksia ei lopulta edes pyydetty näyttämään, joten en joutunut mitään selittelemään. Kaikki siltä osin siis ok. Paikka vaan ei kyllä tosissaan ollut mikään aloittelijan paikka vaan ihan tosissaan alan töitä ja johtotasolla. Mä en kyllä käsitä miten ne mut sinne pyysi haastatteluun, tosin mun aikaisempi harjoittelukokemus liippasi vähän tuota alaa että ehkä sit sen perusteella. No joka tapauksessa paikka on sellainen että mulla ei ole siihen tarpeeksi vielä kykyjä, joten en voisi ottaa sitä vastaan vaikka sitä minulle tarjottaisi. Olen tyytyväinen kuitenkin itseeni että suoritin sen haastattelun hyvin alta pois. Jäi kyllä hyvä mieli ja se on nyt tärkeintä.

Sitten mä oon nyt vahvasti sitä mieltä, että yritys alkaa ensi kierrosta. Tätä on nyt miehen kanssa pähkäilty ja kumpikin tunnutaan olevan asiasta samaa mieltä. Tosin ne matkustelut ym. on meille molemmille tärkeitä, se vähän arveluttaa, mutta mies on kuitenkin hyvässä työssä, joten eiköhän me saada matkusteltuakin aina välillä. No katsoo nyt miten se miele nyt sitten muuttuu taas ensi kierrossa :) Mä soudan ja huopaan mutta onneks te täällä varmasti ymmärrätte :)

Gallupista: Näin kevään tullen tulee taas mieleen liikunnan lisääminen ja kilojen karistaminen. Olen kyllä täysin normaalipainoinen, mutta kyllähän aina löytyy kiinteyttämistä. Mulla on ihan sama homma kuin sulla Saana, että käsiin voisin ottaa jotain lisää, luovuttaa vaikka lantiolta :) Päärynävartalo siis vähän täälläkin. Mutta kyllä mulla on niin terve vartalonkuva että tiedän ettei varsinaista tarvetta laihdutukseen ole, mutta kiinteytykseen ehkä.Kovasti ollaan miehen kanssa mnossa ostaan salikortit ensi viikonloppuna, mutta katotaan nyt päästäänkö sinne asti:)

Taas tuli pitkästi lörpöteltyä. Kivaa päivää kaikille haaveilijoille. Palataan taas.

Moikkis tytöt!

Ja kiva kun Katriina kävit pyörähtämässä. Kyllä se aika kiitää, kun sunkin raskaus on jo noin pitkällä! Väsymys tuntuu varmasti tosi raskaalle. Ite oon kärsiny väsymyksestä ilman mitään positiivisia tuloksia (kuten esim. vauva) ja oonkin epäilly kilpirauhasen vajaatoimintaa. Pitäisi käydä se testauttamassa uudelleen, koska vauvaahan ei tule jos kilppari ei toimi kunnolla. Kyllähän minä ainakin täällä parhaani mukaan yritän siirtyä sille puolelle. Nyt on vaan epätoivon kausi meneillään. Olisin niin onnellinen, jos munkin masussa potkisi joku.. Onnea siis ja kaikkea hyvää sinne edelleen!

Poikaystävä sanoi mulle eilen, että se on jo vähän harkinnut lapsen hankkimista! Mua hieman nauratti. Mitäköhän se ajatteli muuttaa tämänhetkisestä, tuon päätöksen tehtyään. Me taidetaan olla sittenkin hieman eri aaltopituudella sen kanssa. Tai sitten se luulee, että lapsen hankinta on päätöksestä kiinni. En ymmärrä. No, ainakaan mikään ei muutu huonompaan suuntaan.

Gallupista: Jep, liikaa löytyy. Mä oon ennemminkin sellanen omenavartaloinen. On mulla kyllä reidet ja peppukin, mutta massu on sellanen pallo. Varsinkin alavatsa on aina ollu pömppö. Eli tarttisin kiinteytystä joka paikkaan. Liikunnalla ja terveellisellä ruoalla tulisi aika helpostikin hyviä tuloksia. Itsekuria ei vaan tahdo löytyä. Ylipainoinen en ole, mutta viisi -seitsemän kiloa kvyempänä olisin jo ihannevartaloinen (omasta mielestäni). Ehdotinkin jo pientä tsemppikerhoa meille, mutta se ei tainnut ottaa tuulta alleen. Pitää vaan nyt yrittää ottaa liikunta luonnolliseksi osaksi päivärutiinia. Sitten se menee jo huomaamatta ja olo on huono jos ei liiku. Siihen mä pyrin.

Kiva tytti kuulla, että sun haastattelu meni mukavasti. Etkö oikeasti ottais duunia jos sitä sulle tarjottais? Ottaisit tietysti. Eihän suomalaiset naiset haasteita pelkää. ;)

Nyt mä keskityn taas muutaman minuutin koulujuttuihin.

Voihan itut mikä päivä!
Palsta jumitti ja kone teki jotakin mielenkiintoista muutenkin työjuttujen kanssa.
Voisin murhata jonkun Microsoftilta... No joo, siitä ei sen enempää.

Kiva tytti, että haastattelu meni mukavasti! Ja tottakai menisit, jos paikkaa tarjottaisiin! Eikös niin? Eihän ne ota töihin, elleivät katso sopivaksi.
Ja souda ja huopaa heh.. rauhassa, kyllä me täällä tuetaan, joskin toispuoleisesti :D

Kiva kuulla Katriinastakin pitkästä aikaa. Se on kyllä varmaan uskomaton tunne, kun vauva potkii.. Voiko raskausaikana käyttää Kräuterblutsaftia? Vaiko pelkästään rautatabletteja? Mulle siitä kun kuitenkin tulee ongelma, kun jo nyt joudun koko ajan syömään niitä tabletteja. Hiljaista on sillä puolella näyttänyt olevan, mutta eiköhän Sella ja tytti sinne ainakin kohta siirry, eikös juu? ;)

Hauska tuo Sellan poikaystävä. Olenko käsittänyt väärin, eikö teillä mennä ilman minkäänlaista ehkäisyä kp:ään katsomatta? Miehet on mielenkiintoisia...

Aletaan puhkua ihan tosissaan tuulta sen tsemppikerhon purjeisiin! Sitä kyllä tarvittaisiin..
Ei mullakaan ylipainoa sinänsä ole, en vain pidä peilikuvasta.

Hmph, kävin täällä aiemmin mutta viestini ei tullut perille, hmph!

Hei kiva, tytti, että haastattelu meni hyvin! Kyllähän se varmasti selviytyisit siitä hommasta jos ne sitä sulle tarjoaa, koska sitten ne on arvioinut että pärjäisit siinä :)

Ihanaa, että Tytin ja Sellan miehet on kanssa ihan vauvakuumeisia. Hyvähyvähyvä! Jospa sitä tarttuis tännekin suuntaan... bd

Tuohon Gallupiin... mun ongelmakohta on varja ja kyljykset. Jalat on ihan hoikat ja kädet kanssa, peppukin aika pieni (joskaan ei nyt kovin trimmattu) mutta vyötäröä ei oikein erotu niin paljon kun tarttis... Tarkoituisena ois saada sitä vyötäröä näkyviin kesään mennessä, ja varmaan joku 4 kg siihen menis. Mutta kun oon lihonu yli 60 kilon niin ekaa kertaa elämässä oon ostanut C-kupin rintsikat. Jeejeee : ) Mutta kovasti haluaisin laihtua ne nelisen kiloa, että se hääpuku mahtuis päälle.

Varsinkin kun ajattelen et nyt jos koskaan pitäis päästä kuntoon, kun on aikaa ja mahdollisuus käydä kuntokeskukesessa. Raskauden jälkeen on varmaan paljon vaikeampaa...

Muuten, ainakin siinä Kr... mikä sen mehun nimi nyt olikaan, niin siis niiden mainoksissa on ollu joskus raskaana olevan kuva, eli veikkaisin et voi juoda. Mä oon ollu kans joskus sil kuurilla, mut se maistuu kyl aika raudalle.

Ihana kuulla, et Katriinan masussa potkiskellaan! Antaa meillekin toivoa vauvahaaveisiin, että sulla kävi raskautuminen noinkin helposti endosta huolimatta... Itsellä kun on ollut se pirun klamydia niin jänskättää vähän....

niin en tosiaan tiedä menisinkö vaikka paikkaa tarjottaisiin :) Varmaan ei uskaltaisi olla käyttämättä sitä mahdollisuutta, mutta kyllä mä ihan tosissani nyt toivon ettei sitä edes tarjota, outoo kyllä. Mulla tuli siellä sellainen olo että se vaan olisi jotenkin liikaa mulle. en edes osaa selittää, kun oman alan töitä tietenkin haluaisin. se vaan oli jotenkin niin vastuullista että ekana oman alan työnä olisi ehkä liian vaativa. ja mä olen kyllä sen luontoinen että luotan omaan osaamiseeni töiden suhteen, mutta toisaalta mä ajattelen myös niin että pitää tietää omat rajansa. muutaman vuoden työkokemuksen jälkeen menisin varmasti sinne intopinkeenä, mutta kyllä nyt tosissaan tulisi ahdistus ja pelko jos sinne pääsisin. Sitä paitsi meidän maaliskuun alussa odottava Krabin loma jäisi käyttämättä. Voi kun aika kuluisi nopeammin. Oon sitä lomaakin tänään unelmoinut tuntikaupalla :) kaksi kuukautta vielä!
Voi kun saisikin jotain oman alan työtä, se olisi niin ihanaa. mä oon niin totaalisen kyllästynyt tähän opiskelun ohella työskentelyyn, kaikkea muuta kuin oman alan hommia!

Neloselta tuli tänään joku vauvadokkari. Mä anelin mieheltä että katsottais se yhdessä nauhalta kun tulen töistä. Se suostui! Kohta siis käperryn miehen kainaloon ja haaveilen meitin vauvasta.

Vitsi, tänään on ollut hyvä päivä! Olispa huominenkin yhtä onnistunut. Toivottavasti muillakin on ollut hyvä päivä...

heipådig

piti vielä sanoa että vitsit te ootte kivoja! oon niin kiva aina tulla koneelle kattoon kaikkien kuulumisia. onneksi löysin tälle palstalle! Tänne on niin hyvä vuodattaa. Kavereille ei olla tästä vauvakuumeilusta mitään puhutta, paitsi tälle yhdelle joka on nyt raskaana.

Onpahan viikko, pää on ihan tyhjä, ja se on harvinaista.

Katsoin noin puolet siitä Nelosen dokkarista, kyllä tuli taas niin tyhjä olo.. No, ehkä joskus sekin puute korjautuu..

No moi pitkästä aikaa!
Mulla on ollut oikea yhteydenpitoviikko moniin sukulaisiin ja kavereihin, joiden kanssa ei ole viimeaikoina nähty. Suosittelen, kivaa vaihtaa kuulumisia! Te olettekin työjuttujen takia jääneet vähemmälle, mutta mielessä olette olleet ja pikaisesti olen käynyt täällä lukemassa. Välillä tulee mieleen, että onko vähän epänormaalia, että pidän nettituttuja hyvinä kavereinani… Mutta te vaan ootte niin kivoja ja täällä puhutaan mielenkiintoisista aiheista. Ja toisaalta, mulla ei tällä seudulla ole vielä liikaa ystäviä. Onneksi nyt uudessa työssä on kourallinen kivoja naiskollegoita.

Arvatkaapas mitä, mies sai vakkaripaikan! Alkaakohan sukulaiset odottaa seuraavaa askelta, kun koti on ja molemmilla vakkaripaikat ja naimisissa ollaan… Meillä kyllä ihan höhlä tilanne, kun molemmat haluttais jo, ja silti on päätetty odottaa vielä pari kuukautta. Selittäkää nyt tääkin tilanne psykologiselta kannalta…

En nyt ehdi enempää kommentoimaan enkä kertoilemaan, pyrin tulemaan oikein ajan kanssa mahdollisimman pian. Tässä vielä päivitetty lista. Ainoana muutoksena tuo ikä… Uusi kynttilä tuli taas puhalletua kakusta.

Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4.
Hj, 24+28 ??? joskus
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07
Minni, 26+24, Y5/07
Vanilla, 26+24, Y3/06 LA 02/07
Sella, 23+23, TJOT
Annemaria, 23+28
minna78, 29/40
Meea, 22+23, Y aikaisintaan 2008
Saana 24+28, T 8/07 (ehkä)
Neilikka 26+25, T04/07 (ehkä)
tytti. 24+24, Y04/07

Onneksi olkoon Neilikka! Sekä synttäreistä, että ennenkaikkea miehen vakipaikasta! Vitsit mikä tuuri teillä on käynyt! :D (Puhaltelisitko tuurituulia vähän tähän suuntaan?)

Hih, teillä olis epänormaaleja sukulaisia, jos eivät alkaisi odotella seuraavia uutisia :)

Voi että, ihana teidän tilanne! *onnellinen huokaus*

Niinpä, olette ihania ja hyviä kavereita!

Äh, kohta alan pillittää.. Hormonit hormonit...
Ei vaan, en vaan ole saanut tällä viikolla nukuttua kunnolla, todella epänormaalia..

Moi kaikki!

Niin tytti, eikös ollakin! Mustakin te ootte tosi kivoja ja tänne on aina niin mukava tulla kertomaan kuulumisia tai vaan jauhamaann kaikennäköistä. Mäkin oon kertonu siitä mun yhdestä ystävästä, joka yrittää vauvaa, se on ainoa kelle oikeastaan juttelen näistä, mutta mekin ollaan puheissa harvemmin. sillä on muuten jännäpäivät ihan käsillä.. Puhelua odotellessa..

Mä ymmärrän tytti kyllä ton sun työpaikka dilemman. Tilaisuus tulee hieman liian aikaisin. Mutta toisaalta jos ne päätyisi suhun, ne varmasti kyllä tietäisi että sä olet vielä opiskelijan kengissä, eikä sulta voi odottaa ihan samaa meininkiä, kuin työssä jo pitkään olleilta. Toivotaan kuitenkin, että kaikki menee parhain päin.

Mä en tajua miten mä missasin sen vauvadokkarin! En yhtään kattonu mitä telkasta tulee ja nukuin vaan sohvalla telkka kiinni. Oliko se hyvä?

Joo, olet Saana ymmärtänyt ihan oikein. Meillä ei ole moneen kuukauteen käytetty edes keskeytettyä. Siksi tuo miehen kommentti oli hieman outo. Mutta miehet on miehiä. Ei se silti ihmettelis jos olisinkin paksuna. Ei se niin tyhmä voi olla ;)

Toivottavasti Saanalla on tänään parempi päivä. Tollaset päivät on inhottavia. Mäkin olen ollu ihan tuulimylly lähiaikoina. Pinna älyttömän kireällä. Liian väsynyt vain.

No sitten hieman tsemppikerhoa:
-Aamiaiseksi nyt joka aamu kaurapuuroa. Sellaista ekokaupasta ostettua, johon muodostuu paljon terveellistä kauran limaa. Sitten ruisleipä ja kahvia. Näillä keinoilla mun vatsa toimii aina aamiaisen jälkeen.
-Iltapäivällä menen jumppaan.
-Mä en tiedä missä välissä mä syön! Jumpan jälkeen pitäisi suoraan mennä koulutapaamiseen, eikä jumppaan voi mennä täydellä masulla. No, kuitenkin päivälliseksi kasvissosekeittoa ja ruisleipää (jos siltä tuntuu)
-Iltapalaksi vaikka ananasrahkaa

Huomenna nähdään, mitä todellisuudessa kävi.

Palaillaan taas.

Eli Neilikalle onnea synttäreistä ja onnea miehen vakipaikasta! Tosi vau juttu!

Mietitte nyt ite, mitä varten haluatte odottaa sen pari kuukautta. Onko se oikeasti niin tarkkaa?

Oi voi.. tsemppikerhot..
Niiden osalta menee kyllä todella huonosti! Tai siis kahvi menee ilman sokeria, siinä ei mitään, mutta eilenkin kun oli paha päivä, tuhosin kokonaisen suklaarasian. On siinä sitten sulattelemista, että saa ne rasvat pois. Kuinkahan paljon pitää uida, että saa sen energian käytettyä? Tein kyllä pitkästä aikaa eilen vatsa- ja selkälihasliikkeitä, joten jos se vähän antaisi anteeksi.. selityksiä..

Pöh. Menkat loppui jo eilen illalla. Ihan kiva juttu muuten, mutta kun pitää olla varuillaan, jos ne alkavatkin taas uudestaan. Raivostuttavaa!

Äh, väsyttää niin paljon että kirjoitan varmaan jo sekavia. Pitänee siirtyä taas taustailemaan.

Iiih! Mies on alkanut tosissaan lämpiämään ajatukselle häät ensi kesänä.

Nyt vaan itselle tulee paniikki, onko tämä mies ihan varmasti se, jonka kanssa haluan viettää lopun elämääni, siis ihan ihan ihan varmasti...

Kiitos Sella...

Pää sekaisin ja munasarjat senkun lepattaa, koittakaa kestää!
Sama juttu kun on varmaan myös huomenna ja ylihuomenna...
Aurinko kun vähän pilkahti, niin johan alkoi lepatus. Pitäisi varmaan viikoiksi sulkeutua sellaisiin paikkoihin etten näkisi aurinkoa ollenkaan. Tästä keväästä tulee tuskainen, todella tuskainen! Muutenkin kun on tehnyt mieli lisääntyä aina keväisin, niin mitähän nyt, kun kuumeilu on muutenkin huippulukemissa?

Ei selvinny yhtään mitään. Ultrassa ei näkyny mitään. Pitäis joku viikko soitella vielä sinne, että aletaanko selvittämään ihan oikeasti vai ei. Kun enää ei tunnu niin paljon kuin silloin aiemmin, vähän vaan.

Jos hääpuvun tilaa EU:n ulkopuolelta, niin kuinka paljon suunnilleen tulee olemaan tullimaksut yms? Joskus on ollut puhetta, kun Vilkku sai pukunsa,mutta kun en muista ollenkaan.. Edes sitä missä ketjussa se juttu oli...

Jos tänään ei menkat keksi alkaa uudestaan, niin taidanpa ottaa itseäni niskasta kiinnia ja raahautua uimaan :)

Huhuu huntuilijat! Mun huntuepisodi oli hauska... Olin aivan varma että en halua huntua, enkä suostunut sovittamaan yhtään pukua ostaessani. Noin 2 vk ennen häitä tuli olo, että haluan ehdottomasti hunnun. Sitten menin kangaskauppaan ja ostin mielestäni järkevän määrän harsoa, kun eihän yhden hunnun tekeminen niin kauhean vaikeaa voi olla... Onneksi mulla on näppärä anoppi, joka kehitteli ihmeratkaisuita, vaikka sitä kangasta oli oikeastaan liian vähän... Viimetipassa se sitten ompeli reunustaan silkkinauhaa vielä koristeeksi. Mulla on kamalan hauskat muistot hunnusta! Ja tavallaan se teki hääpuvusta nimenomaan hääpuvun, eikä vaan valkoista juhlapukua. Se viattomuus ja koskemattomuus voidaan ehkä unohtaa...

Paljonko Saana yleensä uit kerralla? Mää uin kilsan reippaasti, alle puoleen tuntiin, sitten käyn ulkoaltaassa vielä virkistäytymässä.

Hihih.. Viattomuus ja koskemattomuus... no joo... hehheh..

Pitää sitä juttua vielä miettiä... Siis sitäkin :D

Uin yleensä vähintään 1600m. Pitäisi nostaa varmaan nyt 1700. Tunnin yleensä uin, alun ja lopun hitaasi, ettei lihakset mene ihan jumiin. Pitäisi ne lasit käydä hakemassa, ettei tarvitsisi pelkkää rintauintia uida.. se laiskuus..

Iih1 Huomenna selviää saadaanko kirkko... :D