Ajatuksissa 22

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkumyy27

Vieras
Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 8/07
Neilikka 26+25, TJOT 01/07 alkaen
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 30+33, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, T5/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07

Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4.
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07
Vanilla, 26+24, Y3/06 LA 02/07
Sella, 23+23, TJOT, +17.1.2007
Jellybean 24+25, +5.2.2007

Laitan nyt tän uuden ketjun kun vanha venähti niin pitkäksi...

Heippa, eilen oli niin kova kiire töissä etten ehtinyt käymään.

G: mä oon siitä onnellinen ettei mulla oikeestaan oo työaikoja -kunhan hommat tulee hoidettua niin pomoa ei kiinnosta millon istun täällä, ja joskus tulee istuttua kotonakin. Eli tavallaan ois aika optimaalinen homma perheenlisäyksen kannalta, mutta tässä ei oo kyllä enää paljon mitään suuria haasteita, ja aika vähän töitäkin on (yleensä). Ollaan juteltu pomon kanssa et kesän jälkeen voisin hakea jotain samassa firmassa.

Mul on kans Saana ihan sama tilanne. Mies haluaa ensin naimisiin ja sitten vauva. Meillä on häät elokuussa. Viikonloppuna aloin jo askartelemaan kutsuja. Ja itse taas haluaisin vauvan vaikka samantien.

Menkkojen pitäis alkaa ihan millon tahansa, varmaan huomenna tai jotain. Aina yleensä ne alkaa n. kuukauden puolessavälissä. Joudun muuten varmaan kans siirtämään menkkoja häiden takia, koska mennään 11. pvä naimisiin. Ois kiva jos ois menkat just ennen, ettei ois sitä riesaa häissä tai häämatkalla (tai edes ois ihan häämatkan lopussa)

Minkälaisia kokemuksia teil on menkkojen siirrosta ilman et tarttis alkaa syödä e-pillereitä? Mielestäni joku siitä kirjotti mut mä oon nyt ihan horopää...

*hihittelee edelleen itsekseen Neilikan siemenjutulle*

Voih, te olette niin ahkeria häiden järjestäjiä. En ole vieläKÄÄN jaksanut edes ajatella askartelu-urakkaa alkaen kutsuista. *huoh*

Seuraa omanapaista valitusta, hypätkää yli. Mikä PMS.....? :/

Miten olenkin voinut pudota jotenkin tyhjän päälle? Nyt on kevät, aurinko paistaa ihanasti, pakollista koulua ei ole, häät kesällä jne, mutta... Tuntuu että olen ihan tyhjän päällä. Ennen olen aina voinut suunnitella jotain elämässä eteenpäin, nyt tuntuu etten tiedä edes ensi viikosta. Ainoa asia mikä on varmaa on hääpäivä. Mitä on sitä ennen ja mitä sen jälkeen, ei havaintoa. Ahdistaa tämä tietämättömyys kaikesta. Jotenkin tuntuu että sen jälkiehkäisypillerin mukana meni kaikki mahdollisuudet. Ja että pitäisi aloittaa renkaiden käyttö, jolloin vahingon mahdollisuutta ei ole. Hölmöä, todella hölmöä, tiedän.

Ensinnäkin isot rutistukset Saanalle! Välillä sitä aina tulee tyhjä olo, ja se on varmaan ihan normaalia jos on tottunut että on paljon asioita kerrallaan käynnissä. Mullakin oli jossain vaiheessa sellanen olo ettei noi häähössötykset paljon kiinnostanu, ainoo mikä oli mielessä ja millä tuntu olevan merkitystä oli se vauva. No nyt kun sit rupesin puuhailemaan noita hääjuttuja, niin aika kivaa se on itseasiassa :)

Musta tuntuu että se taitaa olla monen naisen "sairaus" että ikinä ei oo ihan tyytyväinen. Kun jostain "ongelmasta" on päässy eroon, niin aina on jotain pikkusen vialla. Mä oon itekki sellanen. Vaikka periaatteessa kaikki asiat on ihan hyvin.

Ootko miettiny et onks se joku tietty asia joka on "pielessä" vai ihan yleinen tila? Veikkaisin että enemmän sua tuntematta tuolla ehkäisyllä taitaa olla vaikutusta asiaan. Mut yritän nyt sanoa itselleni ja sullekin, että kesään ei oo enää pitkä aika!
Keskitytään nyt vaikka trimmaamaan itsemme kesäkuntoon (vaikka just söin palan kakkua... :) niin ollaan sit kerrankin elämämme kunnossa häissä!!! Sit raskauden jälkeen rupee kuitenkin kaikki paikat roikkumaan : ) Se on nyt ainakin mun "tavoite" nyt keväällä, onpahan jotain muutakin ajateltavaa kuin vauvat.

Saanalla meni jo niin hyvin sokerin vähentäminenkin yhdessä vaiheessa! Pää pystyyn, kaveli! :)

Olipas kiva lukea Minnin tekstiä, se oli kauniisti sanottu ja osui ja upposi kyllä minuunkin, vaikka Saanalle oli tarkoitettukin. :)
Niin se vaan on, että ollaan me naiset outoja ja aina pitäisi tavoitella jotain ja tosiaan eihän sinne kesään nyt niin kauaa ole, ettei sen aikaa malttaisi odottaa sitä yrityksen aloittamista.. Aurinkoista aamua kaikille!

Tuonpa oman rikkani tähän häät vs. vauva -aiheeseen. Menköön nyt vaikka sen piikkiin, että olen tässä porukassa "seniori" :-) Itse olin aikanaan sitä mieltä, että ensin koulutus, sitten työpaikka, sitten häät ja sitten vasta perheenlisäys. Reilussa 10 vuodessa ajatukset ovat melkoisesti muuttuneet. Avioerolla on tietenkin osuutta asiaan, sitä ei voi kieltää. Ehdin jo ajatella, että ehkä lapsi ei sitten ole mulle tarkoitettu, kun kolmisen vuotta sitten tunsin itseni todella vanhaksi. Nyt kun vierellä on mies, joka ensinnäkin on aivan erityyppinen kuin ex-mies ja toisekseen tunnen itseni kuitenkin vielä suht' nuoreksi, niin nyt vauva saa tulla jos on tullakseen. Ja nyt ei sillä ole edes merkitystä olemmeko naimisissa.

Silloin kun teimme lopullisen päätöksen ehkäisyn lopettamisesta, viimeisen kahden liuskan loppumiseen tuntui olevan ikuisuus. Mutta koska se oli yhteinen päätös, halusin olla luottamuksen arvoinen ja tasan tarkkaan napsin kaikki pillerit viimeiseen asti. Tiedän, että niiden lopettaminen etuajassa olisi jäänyt vaivamaan - olenhan nainen ;-)

Ja vielä kuntokuuriin: kävin eilen juoksulenkillä töiden jälkeen. Yritin ehtiä kotiin vielä kun aurinko paistoi, mutta eipä onnistunut kun on hieman pidempi kotimatka. Niin siinä kiirehtiessä sitten kävi, että energiat oli ihan loppu lenkin jälkeen ja siipan kotiin tullessa puuskutin naama punaisena kylppärissä. Oli sekin varmaan näky... Totesi vaan että "kävi kuin oopperalaulajalla" (vrt. Elixirin viime jakso ja J. Rusasen hiihtolenkki). No niin kävi :-) Mitä tästä opimme? Syö kunnolla jos meinaat jaksaa kuntoilla!

Huh, toivotaan että tämä synkkyys johtuu pelkästään siitä pilleristä. Hiisi että pelottaa aloittaa ne renkaat... No, eihän ne tietenkään niin pahoja ole kuin tuo pilleri..?

Hmph. Eilen sain tietää, että entinen työkaveri jää kuukauden päästä äitiyslomalle.

Eilisen dominonamimishetken jälkeen kaivoin esille joltain kumminkaimanserkulta kopioidut painonvartioiden pistetaulukot. Ne on ihan sadistisia! Tai ainakin se tuntuu sille... Jos niiden mukaan yrittäisi elää, niin ei kyllä ainakaan kuntoilusta tulisi mitään. Vai mitä sanotte: alle 70kiloinen saa syödä päivässä 18 pistettä. Esim veteen keitetystä puurosta(2,5dl) tulee jo 2 pistettä. Taidan heittää vesilintua kyseisillä taulukoilla.

Saana, mä oon nyt laihduttanut viitisen kiloa puolessatoista viikossa noilla painonvartijoiden pisteillä ja ne tosiaan on suht sadistisia, mutta kun pääsee mukaan laskusysteemiin, niin mulle se toimii, kun pidän kaikesta järjestelmällisestä. "Hiilarien vähennys" ei mulle sovi, kun siinä voi ikäänkuin huijata itseään.

5kg puolessatoista viikossa! Hui! Hmm.. Ehkä en kiusaa sitä vesilintua ihan vielä... Kokeillaan vielä, jos itsekuri riittäisi... Pitää varmaan alkaa lenkkeillä 2 kertaa päivässä ;D

Hih, puolessatoista viikossa meni ihan täydestä kun ottaa huomioon pisteytyksen sadistisuuden. :D

Hmm. Sitä kyllä mietin, että jos alan ihan tunnontarkasti noita pisteitä noudattamaan, niin häviääkö multa lihaksetkin ihan kokonaan. Siis kun normaalisti syön noin 40 pistettä päivässä ja paino pysyy sillä samana.

Hih, siis eihän mullakaan näkyviä lihaksia ole(paitsi käsivarsissa), tarkoitin siis, että onko multa kohta voimat ihan poissa jos tottelen noita pisteitä kunnolla :D

..mä tulin täälläkin puolella piipahtamaan ja lukaisemaan kuulumisia , piiitkästä aikaa. On mukava huomata ettei tämä itselle niin tutuksi tullut ketju ole unohtunut unholaan. Paljon on näyttänyt tulevan uusia mukaan =) Itse kirjoittelen tuolla Odottajien ja Lasten hoidon puolella tätä nykyä.

Päivitän tässä samalla myös tuota listaa..

-Vanilla-

Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 8/07
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 30+33, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, T5/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07

Vanilla, 26+24, Y3/06, LA 12.2.07 -> 2.2.07 poika (3400 g ja 50 cm)

Hippihei!
Onpa tosi ihanaa kun meidän palsta on nykyään niin vilkas!
Arvatkaas mitä mun kuntoilulle on tapahtumassa. Meidän töiden viereen avataan jumppapaikka/kuntosali, ja aion liittyä sinne jäseneksi! Eli täältä tullaan rantakunto ja unelmavartalo! Pahimmin petrausta kaipaa käsilihakset ja vatsa. Niiden kimppuun siis ensiksi. Jippijee, tosi kivaa saada uutta sisältöä elämään, ei sitten raskautumisenkaan odotus tunnu niin pitkältä (uskokoon ken tahtoo, yritän itselleni väittää näin)
Sitten toisena projektina voisi olla kälyn (siis miehen siskon, jos termi ei ollut tuttu) häiden kutsujen ja koristeiden suunnittelu. Näin ainakin olen ymmärtänyt, että saan ideoida sen kanssa niitä, nyt voisi ottaa asian tapetille, kun häät on syksyllä.
Kuulin että mun serkku odottaa kolmatta lastaan. Oli äidilleenkin kertonut vasta noin neljännellä kuulla!!! En kyllä osaa arvioida miten me sitten joskus tehdään. Toisaalta ois varmaan ihanaa paljastaa aika pian joillekin, mutta uskaltaako sitä sitten? Voisin kuvitella että ehkä sitten olisi hyvä kertoa kun neuvolassa on jollain värkillä todettu, että siellä joku olisi. Huoh, sitä odotellen!

Anna: 5 kg 1 1/2 kuukaudessa on hyvä saavutus <nostaa hattua>. Yleensä optimaalisena laihdutustahtina pidetään 1 kg / vko.

En oo koskaan noudattanut Paikkareiden pistesysteemejä tai muitakaan. Pelasin aikanaan "vakavammin" ringetteä ja salibandya, joten painontarkkailuun ei ollut tarvetta. Nyt kun en niin vakavissaan enää aktiivisesti urheile muuten kuin omaksi iloksi, niin riittää se, että muistaa syödä hiukka enemmän proteiinia (pitää nälkää ja tukee kuntosalitreeniä = hello sixpack!), vähän vähemmän hiilihydraatteja ja niin paljon hedelmiä/kasviksia kuin sielu sietää. Ja välillä karkkia ja suklaata :-) Ei ne lihakset laihduttamalla häviä kuin pidemmän urheilemattoman ajan kuluttua, mutta on aika tärkeää löytää sopiva tasapaino ruokavalion ja liikunnan suhteen. Mulla toimii 1-2xkuntosalitreeni + 2-3xkestävyystreeni viikossa.

Vähänkö ois kiva, jos kuntokeskus olis työpaikan vieressä niin kuin Neilikalla kohta! Silloin kun kävin aktiivisemmin esim. step-tunneilla, olin lähes aina viimetipassa kun työmatkaa on se 40+ km...

En sit tainnu tässä kuussa ees keretä jännäillä...Täti ilmeisesti tulikin jo tänään 2 päivää etuajassa. Tai ainakin jotain kirkkaanpunasta tuhrua tulee :( Nyt on sit kai KP1/26 tai 27/28??? Voi rähmä! Positiivista tässä tietysti on se jo kierto lyhenee 26 päivään, niin eipähän tartte hirveen pitkiä aikoja tuskailla että pääsee uudelleen yrittämään...

Minni kiteytti asian hyvin, mullakin on välillä tuntunut että mikään ei tunnu miltään. Vuosi sitten mulla oli vakityöpaikka, omistuasunto, ihana mies ja sain suoritettua toisen ammattitutkinnon. Periaatteessa siis kaikki tosi hyvin...Valmistumisen jälkeen kuitenkin tuli masis ja tosi tyhjä olo...että mitäs nyt? Onneksi se kuitenkin meni nopeesti ohi,mutta näitä kausia aina välillä tulee.
Mä asuin aikasemmin kuntosalin vieressä, se oli kyllä huippua, tuli käytyä ahkerasti. Nyt panostan tähän kotikuntoiluun kun ei oo salia lähellä. Tänäänkin oon treenaillu tunnin spinningpyörällä.

Sopisikohan teidän ketjuunne vielä uusi tulokas? Olen taustaillut jo hetkisen ja puheenaiheet liippaavat läheltä omaa napaa...

Olen 29-vuotias ja viimeisen puolen vuoden aikana vauvakuume on noussut uhkaavasti, ja nyt en malttaisi odotella hetkeäkään! Häitä tanssimme mieheni kanssa kesäkuussa, jonka jälkeen olisi tarkoitus ryhtyä yrittämään omaa vauvaa. Miehenikin on vihdoin samoilla linjoilla kanssani, tosin hän haluaa odottaa häihin saakka. Tahtia haittaa PCO, yksi Terolut-kuuri takana ja tarkoitus palailla gynegologin puheille, jos ei 6kk Terolutit tuota tulosta.

Olen myös erittäin kiinnostunut liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta, minunkin tavoitteenani olisi kesäkuussa tuntea oloni alttarilla säkenöiväksi. Koetan kohdistaa osan vauvakuumeilustani häävalmisteluihin... ja tämä palsta ehkä säästäisi mieheni hermoja, pientä stressaantumista on jo ilmassa! ;)

Teillä tuntuu olevan täällä hyvä porukka kasassa, miten on, mahtuisiko mukaan? :)

Ballerina, perustelit hienosti, miksi kuuluisit tähän joukkoon, että anomuksesi jäsenyydestä on hyväksytty ;) Tervetuloa! Ja jos olet kerran taustaillut, niin varmaan tiedätkin meistä yhtä ja toista. Meno on aina laadukasta!!!

Voi harmi että nyt on pakko lähettää Pikkumyylle ne lohdutushalaukset. Mieluummin olisin plussausonnitteluja lähettänyt, mutta ensi kierrossa sitten, eikös vaan!

Tervetuloa tosiaan Ballerina! Mäkin häähumputtelen kesäkuulle, saako kysyä tarkkaa päivämäärää, jospa ollaankin hääkaimoja? Toivottavasti muut ei ärsyynny liikaa mun häähumputtelusta, hih.. :)) Kerropa lisää tuosta PCOsta ja teroluteista, mulle ainakin ne on outoja juttuja vielä ainakin.. Ja listaa itsesi listalle..

Pikkumyylle lohdutuksen sanoja myös täältä, onneksi kierto lyhenee ja uutta putkeen vaan, taas on uusien mahdollisuuksien kuukausi!!! :))

Iipi, juu suurinpiirtein 1kg/vko mulla putosikin, eka pari kiloa helposti ja sit pihtasi paria kiloa ja nyt on taas tippunut.. Jee, kilojen tippumisesta tulee sikamakea olo!

heipsrallaa,

voih, tämähän menee nyt aivan häähumputukseksi tämä touhu :/ *katsoo huokaillen VIELÄKIN SORMUKSETONTA nimetöntään* Mutta ei se haittaa! :) tervetuloa Ballerina! Kivahan se on lukea teidän hääjuttuja, niin saan sit taas kysellä teiltä kun tulee itsellä ajankohtaiseksi (siis joskus 10 vuoden päästä, kun kukaan ei enää jaksa viidennen lapsen jälkeen tänne kirjotella ;) )

Iipi, heti pisti silmään, että oot pelaillu ringetteä. Minä myös reilut 10 vuotta :) Se on sen verran harvinaisempi laji, että heti pitää tarrata kiinni, jos joku on pelannu. ;)

Arvakkaas mitä, minä oon ollut karkkilakossa sekä "sokerin-vähentämisessä" jo kaksi viikkoa! vau! vanhalle karkkirotalle tämä on saavutus! :) Mutta vielä kun saisi kaikki herkut karsittua pois.. :/ se tekee tiukkaa.

Mäkin haluan uuden kuntosalin! Käyn täällä sellases vanhas koulun salissa, kun se on ilmasta. eikä täällä itseasiassa edes oo muuta.. :( vaikka voishan sitä yrittää ensin edes käydä tuolla säännöllisesti, niin vois haikailla joskus paremmastakin..

juuh..

pian alkaa greyn anatomia! jee.

Kiitoksia, mukava saada liittyä joukkoonne!Jos pysyisi pää paremmin kasassa tuonne kesäkuulle. :) Tässä päivitys listaan:

Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 8/07
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 30+33, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, T5/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 29+28, Y6/07

Vanilla, 26+24, Y3/06, LA 12.2.07 -> 2.2.07 poika (3400 g ja 50 cm)

Anna, h-hetki on viikkoa ennen juhannusta, ollaankos hääkaimoja? Tekemistä on paljon, onneksi puuhastelu on mukavaa! Askarteluja välttelen viimeiseen asti, kaasoni kuulemma haluaisivat askarrella, minulla ei riitä kärsivällisyys... Eli kutsuja olen tilailemassa valmiiksi painettuina, ihan nolottaa tunnustaa!

PCO:sta eli monirakkulaisista munasarjoista tiedän itsekin vielä aika vähän. Ongelmanani on ollut kierron epäsäännöllisyys, kierto on vaihdellut 30 päivästä reippaasti yli 100 päivään. Bongaile siinä sitten oviksia!? Keltarauhashormonin pitäisi nyt tasoittaa tuota kiertoa, ovulaatio on käsittääkseni aika harvinaista herkkua joka tapauksessa. Lääkärini oli ihan kannustava tyyliin: "eihän sitä ikinä tiedä, mutta tule puolen vuoden päästä hakemaan Clomifenia". Tuon avulla sitten pitäisi saada munasolukin irtoamaan. Alkushokin jälkeen olen reipastunut ja päättänyt, että periksi ei anneta! Ihmeellisempiäkin asioita on tapahtunut, ja onneksi olen löytänyt lääkärin, joka toimii ripeästi! Ja mies on häiden jälkeen valmis myös panostamaan 100 %, ei tiedä raukka mitä on tullut luvanneeksi! ;)

Pikkumyylle tsemppaukset, varsinkin jos täti todellakin kaarsi pihaan. Kuulostaa tutulle tuo tyhjä olo...Kevät on minulle aina se kurjin vaihe, olo on väsynyt ja nuhjuinen -henkisesti ja fyysisesti. Liikunta tekee onneksi ihmeitä, mikään ei voita kunnon hikilenkkiä!

Nyt kutsuu sohva...

Tervetuloa Ballerina!
Kiitos Neilikka! Ei se täti vielä oo kokonaan kaartanu paikalle (tuhrut näkyy vaan pyyhkiessä), mutta en nyt jaksa uskoo et vielä ois tärpänny. Mieskin on niin pessimisti että ei usko et ekassa kuussa ois vielä mitään mahiksia... HÖH!

Wautsi Meea, oispa mullakin niin paljon itsekuria että voisin olla karkkilakossa! Viikot vielä menee omenoilla ja pakastemarjoilla, mutta ainakin kerran viikossa pitää saada jotain "oikeeta" makeeta. Tosin oon huomannut että aika vähäkin riittää jos vaan pysyy viikon ruodussa...

No joo, nyt sohvalle makoilemaan ja Greyn anatomiaa kattomaan :D