Ajatuksista Asiaan 07/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pimmu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pimmu.

Vieras
Ajatuksista asiaan 07/09

Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosa 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan, poika, rapiat 4100g ja 53cm
Neilikka, tyttö ja poika 02/09, rv 33
Pimmu, LA 31.1

Ajattelin nyt Bron kehotuksesta avata ketjun kun tässä sekuntti on. Ja tää on mun vika kuu (toivottavasti odottajana).

Tuun illalla kirjoittaa lisää jos on aikaa, tai sitten huomenna. Kiirettä pitää.

Happoinen Pimmu 32+0 WOOPWOOP!!

mulla taas tökki tää plaza eilen eikä näköjään päivittänyt ketjuja ja menin sitten avaamaan uuden mutta käytetään tätä.

Pimmulle onnittelut taas uusista viikoista, voi hurjanhurjan..sehän voi syntyä jo melkein milloin vaan. Joko teillä on kaikki hankinnat tehty? ja ootko jo äitiyslomalla vai onko siellä sellaista?

Yöllä hirveesti mietin mitä kaikkea on pitänyt teiltä kysyä mutta nyt ei taas muistu mitään kun pitää toisella silmällä vahtia Nöpöä joka väkisin nousee seisomaan ja sitten tosiaan irrottaa ne kädet ja kaatuilee miten sattuu. Raukalla on jo iso kuhmu päässä :/

Oonko minä ihan matemaattisesti palikka, vai onko tuo listassa oleva Pimmun LA oikein?

Saanalle peukkuja, mihin suuntaan nyt tahdotkin meidän niitä pitävän.

Voi pikku Nöpöä! Rassukalle suukkoja. Meillä Eeti tekee ihan samaa, ei mitään holttia. Tänään en muistanut laittaa kypärää, joten on pari kuhmua. Kunhan herää päiväunilta, niin laitan kyllä kypärän päähän. Se vaan hiostaa inhottavasti, niin ei vissiin ole kovin mukava pitää.

Vähän kyllä syksy jännittää, että mitä jos lähtee työt alta. Opiskelemaankaan ei voi juuri nyt lähteä, kun siitä ei makseta niin paljoa että sillä perheen elättäisi. Jos lähtee työt molemmilta ja onnistuttaisiin saamaan kaupungista töitä, niin sitten voisi sieltä ostaa talon kun siellähän noita on koko ajan tarjolla. Jos ei töitä onnistuta saamaan, niin se onkin jo pahempi juttu..

Nonni. Jospa nyt olis taas hetki aikaa.

On täällä äitiyslomat sun muut, mut en oikein tiedä miten ne toimii. Plus mä en ole normaalisti töissä (meillä oma liike), ni senkään puolesta en tiedä. Mä oon vielä tän kuun töissä ja elokuusta lähtien jään kotiin. Toisaalta mun työ on helppoa, ni helposti menee vielä tämä kuukaus. Ja nytkin teen 8h työpäiviä vaan jos on tosi kiire.

Hankinnoista meiltä puuttuu vielä tutit, tuttipullot, strerilisointi jutut, rintapumppu (jos hankitaan), ja sen semmosta. Jos on jotain minkä te koitte ehdottomaksi/hyödyttömäksi saa neuvoa. Ja hoitolaukku täytyis ostaa. Mut en osaa oikein hahmottaa minkä kokonen sen tulis olla. Mitä sinne täytyy mahtua?

Hei onko jollain jotain hyvää poppaskonstia kärpästen karkotukseen? Täällä kun ei oikein myydä muuta kuin spray myrkkyjä ja ne ei oo kai suositeltavia raskauden aikana. Meillä on aivan sairaasti kärpäsiä, johtuu varmaan koirista.

Saana? Kuulumisia odotellaan..

Miten Sade teidän asunnon metsästys sujuu?

Pimmu, asuntoja ei ole tullut yli viikkoon yhtään myyntiin, eli ei kovin hyvin meillä suju mutta en stressaa..vielä.

Noista hankinnoista, tuttipulloja ei kannata ainakaan monia hankkia ennenkuin tietää tarviiko sellaista.

mutta taas pitää mennä.

Yöks, meillä on podettu mahatautia. Aika lievää tosin, mutta kyllä vetää veltoksi -paitsi Vinkulla virtaa riittää taudista huolimatta. No, nyt jo paremmin ja ruokakin maistuu.

Pimmu, hyvä hoitolaukku on ollut yksi tärkeimmistä hankinnoista. Se on niin helppo napata aina matkaan ja sieltä löytyvät perustarpeet: vaippoja, kosteuspyyhkeitä, harsoja, tutteja, pulloja, evästä vauvalle ja äidille, rahat, kamera, meikkipussi... Eli jos hankit kivannäköisen, toimittaa myös käsilaukun virkaa. Laukussa on myös hyvä olla termostaskut, jossa saa nesteet pysymään sopivan lämpöisinä. Alussa pumppasin aina tuttipulloon maidon mukaan, nykyisin eväänä on banaania ja korppuja.

Saanalle hali. Toivottavasti tilanne ratkeaa toivomaasi suuntaan.

JB, oliko sunkin tarkoitus palata töihin?

Voi Vinkkua ja äippäliiniään, koittakaahan parantua!

Jänskättää jo Pimmun puolesta! Hehe toi tammikuu. Ehkä sit seuraavassa raskaudessa?

Tosiaan riippuu ihmisestä ja siitä mihin tottuu -mitä tarvitsee. Mulle tuli nimittäin ekana mieleen, että hoitolaukku oli turhin ostos meille. Ekoina ulkoilukertoina käytettiin, mutta sitten luovuin siitä. Etukäteen pidin sitä hoitoalustaa kätevänä, mutta harso/liina ajoi saman asian. Mulla on niin paljon isoja käsilaukkuja, että olen niihin tunkenut kankaisen kassin, jossa vaipat, harso, maitoa, eväitä, lusikka, vaihtovaatteet. Koin erillisen hoitolaukun turhana, tuo kankainen pussun sai aina pieneen tilaan ja tungettua johonkin.

Hyvät tuttipullot (meillä Aventin) oli must, niitä täytyy ostaa lisääkin. Imetin 1-2 tunnin välein, joten rintapumppu oli myös pakollinen ostos. Se ostettiin vasta kun huomattiin että se tarvitaan. Tykkään noista Aventin pulloista, kun olen niihin ostanut uudet tuttiosat sen mukaa kun Puppe kasvaa, niitä on montaa kokoa ja vellitutit myös.

Imetyspaidat oli turhia mulle, kyllä se paidan helma nousi mistä vaan paidasta nopeasti kun Puppe ilmotti nälästään. Parit imetysliivit oli hyvä ostos. Tosin Espanjassa asuvan äitiystäväni loistoidea imtysliivien sijaan pitää lappubikinejä, ne sai sivuun yhtä kätevästi! Mä oisin tehnyt saman, jos oisin nyt kesällä vielä imettänyt. Mutta se on jos sopii tyyliin, mä tykkään kun ne bikinin narut näkyy niskasta.

Yleensäkin neuvoisin, että ostaa vasta sitten kun tarvitsee. Neuvo, jota en todellakaan itse noudattanut.

Sade, toivottavasti löydätte pian kivan asunnon! Mekin halutaan lähivuosina muuttaa ja tuo just pelottaa, etei sitten löydäkään ihanaa asuntoa. Sitten tehdään kyllä Baltsut ja menmään vuokralle - vanhempien luona en todellakaan asuisi päivääkään.

Näin ihan järkkyä unta että mulla oli muurahaiskarhun pää, ja Puppe vierasti mua kauhusta kirkuen. Hyh.

Saanaaaa...?

Lisäys edelliseen: Kun puhun että pidin hoitoalustaa ensin kätevänä mutta vaihdoin harsoon, niin tarkoitan sitä hoitolaukun mukana tulevaa matkahoitoalustaa - tietty kotona pitää hoitoalusta olla.

Voi veljet, mä innostuin noista Ifolorin digikuvakirjosta! Puppe nukkuu ja äippäliinikkäläinen nauttii lasin punkkua. Ootteko te muut tilanneet noita? Siis digikirjoja (ei punkkua)? Aion äidilleni tehdä ihan omanlaisensa -kerroinko että mun äidin koira jouduttiin lopettamaan? Eli teen äidille koira-Puppe-aiheisen hienon kirjan, ja anopillekin sellasen helpomman kuvaläpyskä kierrekansion. Ja miehelle hääpäivälahjaksi ihan omansa meidän perhe-elämästä! Miksei kukaan ole kertonut mulle että se on noin helppoa?

Saanaaaaaa?!?

Oon myös miettinyt noita valokuva-albumi -juttuja. En ole vaan ehtinyt ollenkaan perehtymään noihin valmiisiin. Irkullakin on jo kolmas vai neljäs albumi menossa ja Eetillä toinen, että on siinä liimaileminen kun tilaa kuvat paketteina ja liimaa itse. Ikinä vaan ei tunnu löytyvän aikaa, että rupeaisi kokoamaan sitä valmista albumia.

JB, käy katsomassa noi Ifolorin sivut. Mahtavat! Kyllä mäkin suunnittelin että leikkaan ja liimaan ja kirjoitan ja vaikka mitä. Ja toki aion sen tehdäkin. Mutta tosta saa ihanat lahjat ja itselle muistot tosi kätevästi ja nopeasti. Ennen ku tyyppi on murrosiässä.

Minä oon ihan junttiutunut täällä perähikiällä, enkä osaa enää juoda viiniä. Otin yhden coronan äsken ja sekin tuntui jo nousevan hattuun. Eetiltä muuten pestiin tänään ensimmäistä kertaa hampaat (hampaan tynkä). Se oli kyllä kodak-hetki, jos mikä. Eeti tillitti suurilla silmillään, niinkuin vain Eeti voi ja pikku suu oli kerrassaan hämmästyneessä mutrussa.

Eeti nousee seisaalleen tukea vasten ja alkaa ihan kahjona riehumaan. Hetkuttaa vartaloa ja pyörittää päätä. Sitten vielä saattaa päästää irtikin tuesta. Ei siis mitään tajua.

Jes, viikonloppuna mies vie mut syömään. Puhe on, että se järjestää kaiken (lapsenvahdin ja hoitaa aikataulut yms.) ettei mun tarvitse vaivata päätäni yksityiskohdilla. Käydään pitkästä aikaa elokuvissakin ja varmaan sitten vielä pyörähdetään kaupungilla.

Saana, seriously.

Mä tilasin Ifolorilta noita kuvakirjoja ennen joulua. Tein molemmille isovanhemmille joululahjaks sellaiset Ennin alkuajoista + ristiäisistä, niin ei tarvinnu miettiä, mitä ihmettä sitä ostais ja sit teetin isomman kirjan meijän viime kesän Roadtripistä (Italia-Slovenia-Itävalta -rundista). Ne on kyllä älyttömän kivoja muistoja.

Tiedoksi muuten, et Saana oli muistaakseni tänään Eemelin kanssa Helsingissä käymässä... (jutskasin sen kanssa toissa päivänä Facen puolella).

Siihen kirjan tekoon jää sit ihann koukkuun ja siihen saa helposti sit kuluun tunnin jos toisenkin, kun kokoajan keskii kaikkia uusia kivoja juttuja siitä ohjelmasta ;) Ihan vain varoituksena!

Niin ja siis mä tarkotan tolla alkuajoilla ihan siitä lähtien, kun raskauduin. Mulla on siinä kuva plussaus raskaustestistä, 4D-ultrakuvia, mahakuvia raskauden eri vaiheista ja tietty sit synnytyssairaalastakin. Tilasin tietty itselle saman muistoksi ja yhden Ennille tulevaisuudessa annettavaksi :)

Pahoittelut Rosiksen äidin koiruuden poismenosta ja tietty Saanalle kissan poismenosta.

Ja Baltsulle voimia vatsataudin kouriin! Onneksi alkaa helpottaan..

Pikatervehdys töistä. Saanalle halitus menkoista (ton kirjoittaessa tuntuu ihan kuin olisi taas ensimmäistä kertaa haaveilupuolella...)! Onko teillä siis ihan kunnon yritys päällä?

Toivottavasti Baltsun vatsatauti on jo menneitä lumia!

Kuvakirjoista: olen tehnyt niitä Nukille jo viisi, joten kokemusta on, mutta olen käyttänyt extrafilmiä.

Täällä kaikki hyvin! Balaillaan pian!

joo, aventin tuttipullot ja tutit on parhaita!

mä olen kanssa tilannut noita kuvakirjoja jo monta vuotta, meidän häistä, Nöpöstä, ihan kaikesta. Extrafilmiltä yleensä kun siellä on koko ajan jotain 2 yhden hinnalla tarjouksia mutta ifoloriltakin olen muutaman tilannut. tosi helppoa ja simppeliä!

Halitus Rosiksen äidille koirasta ja Saanalle menkoista?

huh että väsyttää...

saanalle tsemppiä ens kiertoon ja pahoittelut kisusta! (voiko noi olla samassa lauseessa?!) noi eläinten kuolemat on aina rankkoja paikkoja!

mä en oikeesti kohta tiedä miten selviän pikkiksen synttäreistä, ärsyttää jo valmiiks vaikka niiden pitäis olla kivat juhlat! miten yks, tai kaks ihmistä voi valmiiks ärsyttää niin paljon?! :/ tosin toiselle on nyt sanottu jo asiasta että saa nähdä käyttäytyykö paremmin vai pahemmin... no se siitä..

Meillä on huomenna neuvolan ryhmän 1vuotis bileet, ollaa nyt vuoden ajan nähty ja nyt on kaikki kohta 1vuotiaita niin juhlitaan sitä sitten porukalla :) tein just kakun sinne ja nyt ehdin hetken istahtaa..

mä luulen että mulla saattais olla ovis... eli pupuilut on kehissä taas.. piiiiiiiitkästä aikaa!

mä oon tilannu ifolorilta meille kastejuhlista semmosen kuva-albumiläpyskän mut täytyis muuten miettiä synttärilahjoiks niitä kuvakirjoja! vois olla kivoja!

mut nyt illanjatkoja, tää jatkaa tv:n ääressä...

hyvät yöt!

Mi-iu

Tervehdys rakkaat. Saanalle halaus mailiasiasta.

Pimmu, saatko sä siis siellä mitään äitiysrahaa tms.? Kyllähän se aina auttaisi eteen päin, jos kotona on. Ja kannattaa käyttää hyväksi, vaikka liike tuottaisikin toimeentulon.

Mites Baltsun pesue, vieläkö on tauti päällä? Toivottavasti parempaan suuntaan jo.

Yhteistyössä