Ajatuksista Asiaan 07/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pimmu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mietin tänään että jos laitankin miehen etsimään ihan oman asunnon ja itse hommaan jonkun kivan jostain korvesta ja perustan sinne ei-miehiä -yhteisön...en vaan tajua miten voi olla näin vaikeeta. Miehellä oli tänään taas suoraan töistä -meno ja yllättäen ei taas mennytkään niinkuin sovittiin, jos edes kerran voisi luottaa..ja 11h kotona tämän ikäisen kanssa on vähän eri juttu kuin vauvan kanssa..siis kun ei voi hetkeksikään päästää pois katseesta kun on heti kiipeämässä ties minne. oon vaan niin loppu että ei paljoa naurata kun mies soittaa että menikin suunnitelmat uusiksi. ja sitten on taas mun vika kun kotona on tylsää..jep.

Hei helei, perustetaan ääriryhmälle oma lahko. Viljellään maata ja silleen. Kukkaistyyliä, eikä miehiä ;) Ei tarvis tapella niiden hölmöjen kans. Mä voin liittyä vaikka heti.

Laskekaa vaan minutkin mukaan. Tuntuu että elämä olisi puolet helpompaa ilman miehiä.

Irkun sängynlaita laskettiin jo päälle kuukausi sitten, mutta vasta nyt se hoksasi että pääsee itse sieltä pois. Ollaan miehen kanssa viety sitä reppanaa takaisin jo varmaan 10 kertaa. Nyt kyllä makkarissa kuulostaa olevan hiljaista, että ehkä tyttäret sittenkin jo nukahtivat.

Mä pidän toistaiseksi mieheni, mutta pitäkää mulle paikka vapaana! Mies on ollut ihan jees vaihteeksi ja hyvänä vaimona käskin sen lähteä baariin äskön. Into piukkana se lähti ennen kuin muutan mieleni, mun kaverilla (mies siis) on synttärit ja ne kutsui meidätkin baariin. Kivaa kun vielä kutsuvat, vaikkei me yhdessä käydäkään. Mä muutenkin päätin etten jätä Puppea kellekään tän eroahdistuksen aikana. Siis miehelle tietty, eli pääsen menemään ulos miten haluan. Yhdessä ehditään sit joskus.

Mutta kyllä mä ymmärrän miksi ekan vauvavuoden aikana tulee eniten eroja. Kaikki muuttuu -varsinki äidillä- ja kummatkin etsii omaa paikkaansa ja uutta minäänsä. Helposti sukset voi mennä liian ristiin. Eikä se maailman loppu ole. Joskus mä ihan haaveilen että ois kiva asua Puppen kaa kahdestaan, mutta kuka mulla sitten toisi ja tekisi ruokaa...?

Puran tänne nyt tätä pattitilannettani vielä, kun olen teille ennenkin aiheesta kaiken kertonut. Mutta että ohittakaa vain vapaasti! Ja etukäteen jo, että kaikki erittäin ok, mulle ei tissit ole erityisen tärkeät, mutta tämä yksityisen ja yleisen terveydenhuollon ero pistää pään sekaisin...

Soitin tänään Pulssiin varatakseni patin poistoa. Ensinnäkin se kirurgi jolla olin - ja joka on ainoa joka tekee näitä leikkauksia - on lomalla vielä elokuunkin. Mutta hinnat! Alkukäynti satkun pari ja leikkaus 1800. No, mullahan on toisessakin rinnassa patti vaikkakin pienempi, niin ei mitään ryhmäalea vaikka tehdään samassa nukutuksessa, eli sama hinta toisesta 1800! Mun mielestä vähän härskiä. Alkoi sitten ärsyttää, että mitä mä millään tissillä teen; naimisiin päässyt imettänyt nainen. Että mielummin tolla hinnalla vaikka Italiaan ilman tissiä ja parin vuoden kampaajakäynnit. Soitin sairaalaan, että millaset jonot ja miten homma hoituu. Yksityisen kirurgi olisi siis laittanut toukokuussa lähetteen heti yleiselle puolelle, mutta sanoin silloin etten tartte.

No, sairaalassa sanottiin että pienessä rinnassa näin iso kasvain (3,5 cm) ehkä pakottaa leikkaamaan koko rinnan, mutta mun pitäis pyytää terveyskeskuksesta (jepa jee!) uusi ultra, koska kasvain on voinut pienentyä eli kuivua imetyksen loputtua. Jos kasvain on alle 3 cm se leikataan rintaa säästäen. Toisen rinnan pieni patti saadaan leikattua helposti pois. Ja käytännössä ilmaista. Eli mä alan huomenna varaamaan tk-aikaa ja vaadin taas päästä ultraan. Heh, se tk-lääkärini kyllä varmasti antaa lähetteet heti. Jos kasvain ei ole pienentynyt, niin sitten mietitään uudestaan, poistetaanko rinta (mun puolesta antaa mennä vaan). Mutta ainakin vasemman rinnan pieni kasvain poistetaan yleisellä puolella niin säästän sen toisen 1800.

P.S. Sanoin silloin Pulssissa etten tartte lähetettä yleiselle. Pulssista sanottiin tänään, että jos haluan sen nyt, niin maksaa 89 euroa. Eli taas alkaa tk-rumba. Mutta tällä kertaa mä olen ovela ja niitä edellä. Aion saada mitä haluan. Vaikken vielä itsekään tiedä mitä haluan.

Rosis, onpa pöyristyttävää rahankiskontaa!!! siis miten ne voi veloittaa täyden summan jos kerta ovat jo siellä leikkaamassa ja nukutettukin on jo niin ei tarvi edes kustantaa monia nukutusaineita...nyt vaan ovelana ja tomerana tk:lle niin patit on kohta jo pois. on toi kyllä aika paha, siis rinnat on vaan rintoja ja toi summa on niin järkky että kyllä sitä pari kertaa miettisi onko mitään järkeä..

Nöpö kiipeilee miehen päällä ja kupsahtelee minkä ehtii..mutta on niin suloinen ja viikossa kasvanut niin hirmuisesti!!

Pikku-miiulle onnittelut uudesta taidosta =)!

Jospa patti olisi pienentynyt, niin saisit rinnan säästettyä ilmaiseksi. On tuo kyllä törkeän kuuloista rahastusta. Yritä jaksaa juosta vaatimassa parempaa.

Mulla muuten vasemmasta rinnasta tulee jotain kirkasta. Oon jo pitemmän aikaa ihmetellyt, kun siihen nänniin ilmestyy aina "rupea" ja nyt huomasin että kyllä siitä toden totta jotain erittyy. Lieköhän se jotain imetyksen jälkihöyryjä? Pitäisiköhän tuo käydä jossain tutkituttamasssa? Oon yrittänyt sitä tunnustella, mut niistä röpelöistä ja röllyköistä ei ota oikein mitään selvää.

Pikku-Miiulle onnittelut ensiaskelista! Siitä se lähtee.

Soitin sitten neuvolaan ja todennäköisesti erite johtuu siitä, että hormonitoiminta on vielä sekaisin. Odotellaan menkkojen loppumista, että jos sitten vielä tulee niin tutkitaan. Kysyi vielä, että ovatko rinnat arat tai kipeät. Kyllä kai, kun olen aamupäivän niitä paniikissa leiponut ja rutistellut. :)

Laskekaa mutkin lahkoon mukaan :)

Huh mitä kiskontaa Rous! Luulisi, että saisi jonkun sisarusalennuksen siitä toisesta. Miten kävi terveyskeskuksen kanssa?

JB, käy tarkistuttamassa, tai ainakin soita jonnekin ja kysy.

Pitäisköhän tehdä jotain järkevääkin... Siis palstailun lisäksi järkevää ;)

Pikkumiukulle onnittelut ensiaskelista! :)

Hiiskatin yhteys kun pätkii.

JB, milloin sä lopetit imettämisen?

Niksipirkan tissivinkki. Suihkussa kun saippuan kanssa tutkii rinnat, niin patit tuntuu paremmin, eikä rinnat tule niin kipeiksi. Toki rinnat on hyvä tutkia myös makuullaan, mutta tuo auttaa jo paljon ;)

Täällä oli ihan järkky ukkonen. En käsitä kuinka tytöt vaan veteli hirsiä sen paukkeen ajan.

Imetyksen lopetin joskus maaliskuun lopulla tai huhtikuun alussa. Ainakaan huhtikuun puolessa välissä en enää imettänyt, siitä on varma muistikuva. Tuo rintojen tutkimisvinkki pitää kyllä muistaa, kun on niin loistava!

Siis nyt alkaa taas pinna piukua. Eeti kaivoi kakkaa vaipastaan ja sotki sillä olkkarin maton, sekä muutaman lelun ja kirjan. Matto on ei-pestävä halppis, joten taidan vaan vaihtaa toisen ei-pestävän halpiksen tilalle ja viedä kakkaisen varastoon. Pyyhin siitä toki enimmät mitkä suosiolla irti lähti, mut täällä ei ole mitään paikkaa missä edes yrittää pesua. En edes tajunnut mitä se touhusi, kun Irkun kanssa leikittiin. Nooh, kyllä tämä tästä kunhan saan kupin kahvia ja palan suklaata.

Jopas on merkilliset laskutustavat Pulssissa. Millä logiikalla toi noin toimii? Toivottavasti saisit Rosis vihdoinkin ansaitsemaasi palvelua julkiselta puolelta.

Mä oon ikävöinyt Eetiläsen ja Irkun seikkailujen lukemista :), ne saa mut aina hyvälle tuulella.

Pikku-Miulle onnittelut askeleista!

Mäkin vielä toistaiseksi pidän mieheni, mutta pitäkää toki paikka vapaana. Vai onko mahdollisuus vaiks kausikorttiin?

Meillä oli tänään (toivottavasti, seuraava olis vkolla 40) vika ultra. Kaikki hyvin, niinkuin odotinkin. Painoarvio 1900g. Ja mulle tullut kilo lisää viime lekurista vkoilta 28, koko aikana 8kg.
Seuraava lääkäri aika on elokuun alussa, silloin ne kai tsekkaa alakerran, onko tapahtunut muutoksia. Ja must mun verenpaine oli kauheen alhanen (110/60) vaikka ne sanoi et se on ok.

Hei hinta/laatu kysymys. Mitä vaippoja käytitte alussa? Siis kertakäyttö. Yhdessä nettikaupassa myydään pampersin vaippoja vastasyntyneille, jotain anti-ärsyttäviä, hintaan 6,99€ 28kpl. Mun mielestä toi on halpaa..?

Mustakin on ihana lukea pikkuämmien touhuista. Miten ne keksiikään kaikkea?! Ihania.

Voi jänskätys Pimmun loppuraskautta! Ota kuvia itsestäs. Harmittaa, kun mulla ei ole hyviä kuvia musta raskaana. Tunsin itseni niin turvonneeksi pullaksi etten halunnut olla kuvattavana. Nyt ois kiva katsella niitä.

Puppe on niin laatutietoinen, että sille ei oikeasti sovi mikään muu kuin Pampers. Kaikki muut ollaan kokeiltu ja välittömästi tulee pimppi punaiseksi ja sellaista röpölöistä ihottumaa. Kaikki mahdolliset merkit ollaan testattu Lidlistä Pirkkaan, ja harmiksemme emme siis voi käyttää niitä Liberon ihania tiikerivaippojakaan. Viikkoja sitten Puppe parkui ja parkui, eikä mikään auttanut, mulle alkoi jo tulla ahdistus että onko sillä sikaflunssa. Silloin oli viimeinen kerta kun kokeiltiin mitään muuta. Pimpsa oli tulipunainen ja iho todella ärtynyt, vasta suppo auttoi, mahtoi sattua kovaa. Niistä synnytyssairaalan vaipoistakin tuli ihottumaa. Pamperseilla ei tule ikinä mitään ihottumaa. Outoa, mutta hyvä että ollaan löydetty Pampersit. Eli alusta asti ollaan käytetty Pamperseja.

Soitin vielä Pulssiin, että ymmärsinkö varmasti hinnoittelun oikein. Kyllä; yhden kasvaimen poisto on 1800, eikä väliä että se tehdään samassa nukutuksessa ja lekurilta menee about sama aika. Voin kuulemma saada pari sataa alennusta jos neuvottelen lääkärin kanssa. Tämä filosofinen puhelinihminen vertasi että ovat kuin eri raajat. En viitsinyt kysyä että ajatteleeko hän tosiaan nännejä varpaina...

Mutta koska hyvälaatuisten kasvaimien poistolla ei ole niin kiire, niin katson tän yleisen puolen läpi ja hoidan siellä ainakin vasemman rinnan pikkupatin.

Mulla muuten se patti löytyi kun makoilin selälläni oikea käsi niskan takana, sitten jostain syystä kokeilin vasemmalla kädellä oikeaa rintaa. Muussa asennossa se ei tuntunut. Paitsi tietty nyt kun tissit on tyhjät pussukat. Mutta saippuoidessa on hyvää vinkki! Varsinkin, jos sinne suihkuun mahtuis selälleen.

luksusta, meillä herättiin tänään vasta klo9 =) tosin meni nukkumaankin vasta iltakympiltä. On taas vähän pakkailtu ja ihanaa kun voidaan rauhassa pakata kun Nöpö viipeltää ihan muualla.

JB, ihania tosiaan noi sun juttusi, tai siis tyttöjen tempaukset!!

ja kuulostaa aika hurjalta tuo Pupen vaippatouhu, tai siis reagointi muihin kuin Pampersiin. Me ei olla edes kokeiltu muita kuin Pamperseja, Muumeja ja liberoa, muumit ja pampersit ehdottomasti parhaita, mutta siis meillä myös ne kestot käytössä vaikka nyt tuntuu kun Nöpö on ruvennut liikkumaan että välillä tulee reidestä läpi, Neilis taisit silloin joskus kysellä kun teillä oli sama ongelma..en tiedä onko Nöpön reidet nyt sitten kaventuneet vai miksi mutta ei onneksi joka vaippa kastu.

heip!

kiitukset ensiaskel onnitteluista. :) on se hurja, olin varma että se ottaa varman päälle ja vasta joskus pitkän ajan päästä ottais ne ekat pienoiset askeleet.
me oltiin tänää juhlissa missä oli tää ärsy ja kyllä taas ärsytti :/ en tiedä auttoko mun sanomiset pätkän vertaa ku kunnolla sille aikasemmin avauduin.. nyt se taas esitti että tietää pikkiksestä vaikka mitä ja ei siis oo reilu kuukautee-kahtee nähnykään sitä.. no olkoot... varmasti ärsyttää sata kertaa enemmän sitten pikkiksen synttäreillä :(

pimmulle ei varmaan paljoa kiloja tuu raskaudesta :) veikkaan siroa beibeä teille! vaikkakin viimeisen kuukauden aikana voi tulla kilo viikossa painoa lisää... siis itelle, ei sentään onneks vauvalle :D

rrrous, meillä kävi alkuun kans pelkät pamperot, mut nyt sopii liberotkin... oisko pikkis ollu 7-8kk ku koitettii ja kävi.. mut ei ne tietty kaikille käy ikinä,mut joilleki voi jonkun ajan kuluttua käydäkin... ja ne tiikerivaipat on kyl ihania!
Meillä menee nykyään yks vaippa päivässä ja sekin säilyy suht kuivana.. päiväunien aikaa pikkis saattaa tehdä pikkupisut mutta muutoin tekee kaiken pottaan pisuista lähtien. säästyy hirveästi vaippoja! :) saas nähdä millon täs tulee taas takapakkia.. :)

mahtuuko teillä muille imetyksen lopettaneista normirintsikat päälle?! ku mulla on kaikki edelleen liian pieniä ja sit joutuis menee erikoisliikkeistä ostamaa et löytyy edes kokoja.. äh! nää sais olla pari kuppikokoa pienemmät ainakin niin sit olis hyvä..

mut nyt mun on mentävä nukkumaa, oon aivan väsyny..

miehet on välillä aivottomia- joten täälläkin vois varata paikan siihen koplaan..

mi-iu

Täällä taas elävien kirjoissa. Tosin hieman krapulaisena. :D Koska pojat pärjäävät nykyisin unitouhuissa paremmin ilman minua, päätin käyttää tilaisuutta hyväkseni ja lähdin ystävieni kanssa rilluttelemaan. Tekipä hyvää!

Onnittelut Pikku-Miiulle askelista! Onko teillä jotain synttäriteemaa?

Toivottavasti Rosan pattiasiat järjestyvät parhain päin, onneksi asialla ei tosiaan ole kiire. Pakko myöntää, että itse maksaisin kiltisti nuo karmeat summat, jotta saisin pitää rintani. Turhamaista, tiedän. Rosan asennetta on pakko ihailla.

MInä en miestäni vaihtaisi, minulla on ihana aviomies ja Vinkulla isä. On suloista seurata, miten isä ja poika löytävät yhteisiä juttuja ja isi on se paras hauskuuttaja. Eilen Vinkku oppi heittämään palloa! Uusia sanoja tulee hurjaa tahtia: nyt poika osoittelee koko ajan ympärilleen ja hokee "TÄM-MÖ-NE".

Taidan minäkin painua päikkäreille...

PS. Näin unta, että joku meistä oli erehtynyt kirjoittamaan tänne pitkät sepustuksen oikeille nimillä. Taisi olla JB tai jompikumpi pikku-ämmistä. :)

Ihanan pirteä Baltsukkainen! Totta, Vinkulla on mahtava isä ja sulla ihana mies!

Pakko vielä tota pattiasiaa. Että tietty, jos extempore kysyttäis että maksatkos pal rahaa vai annatko tissin, niin tietysti maksaisi mitä vain. Mutta kun pari viikkoa eli syöpäpelossa ja nenän alla konkreettinen muistutus elämän rajallisuudesta, niin siinä alkoi inhoamaan sitä kasvainta ja koko rintaa. Se että tulos olikin hyvälaatuinen, ei poistanut sitä että surutyö rinnanpoistolle oli jo tehty. Mulla ei ole enää tunteita rintaani kohtaan. Kuulostaa hassulta, mutta just noin se on.

Jatkan siivousta, Puppe päikkäreillä ja meille tulee vieraita iltapäivällä...

Heellurei!! Iihanaa, Balzu on päässyt rilluttelemaan :D Tais kannattaa reissu :) Tämä äitikin voisi pikkuhiljaa harkita yhden vapaaillan viettämistä. Niin ja joo, mä nyt vielä harkitsen uudestaan sitä lahkoon liittymistä. Mies on taas ihan kiva. No okei, on se aika ihana.

Mä tavallaan ymmärrän Rous sun pointin tuossa tissiasiassa. Tottahan sitä antais vaikka toisen kätensä, että saa olla rakkaidensa kanssa. Silti mä ymmärrän että mielellään sen tissinkin pitäis jos mahdollista. On kyllä aika nihilististä hinnoittelua, koska se henkilökunnan paikalle kutsuminen, leikkurin valmistelu, nukuttaminen ynnä muut maksaa. En ymmärrä, miksei mene samaan hintaan se toinen tissikin siinä. Tai alennettuun hintaan. Mut mä nyt en monesti ymmärrä paljon muutakaan ;)

Baltsu, mäkin näin ihan kauheaa unta. Mä oon jotenkin ollut tosi järkyttynyt näistä julkisuudessa olleista lapsenkaappausyrityksistä, sen kummemmin spekuloimatta että mitä niissä oikeasti on tapahtunut. Mutta siis näin unta, jossa meidän asuntoon tunkeutui joku ja vei Pojun multa. Se oli ihan hirveää ja heräsin paniikissa sydän hakaten. Meinasin oksentaa helpotuksesta kun se olikin vain unta.

Miiu, mulla menee samat rintsikat päälle kuin ennen raskauttakin vaikka imetän edelleen. Siis en tajua minkälaiset mandariinipussukat mulle jää kun lopetan imetyksen. Toisaalta kyllähän mä painan nyt jo aika paljo vähemmän ku Pojun lähtötilanteessa (voiko noin sanoa?) Siis ajalla ennen raskautta, mutta silti.

Ihanaa, että Pimmukin kohta jo vauvaantuu. Meillä käytetään Pampersia ja Liberoa sekaisin. Ihan vauvana Pojulla päästi pampperssit lahkeesta läpi, mutta sittemmin kiinteä tuotos on kiinteytynyt ja nekin menee nyt. Poju on kyllä ollut tosi hyväihoinen, ettei oo kyllä juuri ollut ihottumia eikä oo paljon ees tarttenu rasvailla. Silloin talvella sillä oli kuiva iho, mut semmosia ne vauvat on. Talvella.

Ihanaa, että sain Pojun päikkäreille. Se on ruvennut miehistymään eikä enää nuku viisiä päikkäreitä. Ehkä kahdet, mutta nekin on sellaisia puolentunnin-tunnin torkkuja. Yöllä nukkuu onneksi kuin tukki. Paitsi toisinaan sen pitää päästä käymään vieressä :) Se on aamuisin niin ihana, kun se saattaa viihtyä hereillä vaikka kuinka ja me saadaan nukkua. Juttelee vaan omille pehmokamuillensa.

Tällaista..

oonpas vähän kade teidän rillutteluille ja hyville nukkumisille! siis Nöpö nukahtaa nykyään helpolla mutta eka 1,5h on illasta riippuen aika rikkonaista ja saa olla koko aika hyssyttämässä. Onneksi riittää useimmiten kun vähän silittää mutta on se silti rankkaa ravata koko aika siellä. Ja pari viime yötä olen taas suosiolla ottanut viereen nukkumaan, nukutaan paljon paremmin..saa nähdä kun muutetaan vanhemmilleni että ehkä siellä sitten nukkuu jo omassa sängyssä yöt..

Hurjia unia sulla bro, mä en onneksi ehdi seurata juuri uutisia niin ei tule painajaisia. tai kai mä nyt ehtisin mutta en halua kun oon vieläjotenkin niin herkällä tuulella.

8kk neuvola oli tänään, 69,5cm ja 7950kg. Lääkärin mukaan kaikki hyvin =)

mun tekis ihan hirveesti mieli lähteä jonnekin tänään mutta en tiedä minne ja miksi.

Ooh, Nöpöliinillä hienot mitat! Tulkaa meillä käymään, niin kahvitellaan. Matka vaan on hiukka pitkä..

Mennään taas torstaina taloa katsomaan. Laitan meilissä vaikkas linkin jos jota kuta kiinnostaa. Hiukan arveluttaa, kun talo on paljon parjattu älvsby. Noh, pitää käydä katsomassa ja yrittää muodostaa oma mielipide. Talo olisi rauhallisella paikalla järven rannalla. Pari vuotta vanha. Puolivalmis tosin ja piha täysin alkutekijöissä.

JB, kuulostaapa hyvältä tuo talo..voi kun täälläkin olisi edes jotain mitä käydä katsomassa.

Päädyttiin tänään sitten käymään Helsingissä. Oli kyllä hauska päivä ja Nöpö nautti suunnattomasti, katseli ja ihmetteli kaikkea ja oli niin nätisti ravintolassakin, aivan ihana tyttö!!

Ihan npsaan...

JB, se linkkisi laittoi mut sivulle jossa oli monia taloja, mutta oletan että se oli se ihana savunharmaan sininen iso talo aivan järven rannalla. Aivan mahtava! Mä olen haaveillut juuri tuosta talosta, siis aivan samasta, olen tutkinut talopaketteja ja ihastuin tuohon. Juuri noilla sisustuselementeillä, esim ne portaat... Huoh. Ja tuosta pääsisi joka aamu uimaan läpi vuoden; se on maailman ihanin tapa aloittaa päivä. Muuttakaa sinne, me tullaan Puppen kaa kylään moikkaa pikkuämmiä!

Sade, mukavaa että teillä oli kiva Hesa-päivä. Mitä muuten miehesi on mieltä vanhemmillasi asumisesta? Mä haaveilen - tai ME haaveillaan - landelle muutosta. Käytiin Sauvossa ja lähisaaristossa katsomassa paria taloa, mutta oli kamalia. Eikä muutto ole tän vuoden juttu, ei edes ensi vuoden, mutta haaveissa. Plus mä rakastan asuntonäyttöjä. Tajusin juuri, että jos Puppe saa pikkusiskon tai veljen, niin en mä enää voi hengailla keskustan kahviloissa ja alennusmyynneissä. Eli maalle muutto houkuttais. Mä haluaisin työhuoneen ja voisin vaikka perustaa oman pikkufirman. Sitten joskus siis. Kun olis pakko mennä töihin. Joihin en mene.

Saanalle tsemppiä! Eemelille pusu.

Selvennys edelliseen; siis olen haaveillut tuosta samasta talopaketista mitä JB kävi katsomassa; en juuri tuosta kyseisestä talosta tuolla. Nih.

Mutta nyt innostuin taloasioista puhumaan täälläkin. Mies on innostunut 70-80-luvuilla rakennetuista tiiliomakotitaloista, sellaisista laatikoita, joissa on usein rähäkkä tiiliseinä ja takka, eli se takka tiilestä osana sitä seinää. Niissä on usein olkkarin seinät pelkkää ikkunaa, omalle pihalle tietty. Sellaisen saisi sisustettua aivan mahtavaksi. Niitä ei vain ole usein tarjolla.

Sade, millaisesta kodista te haaveilette? Tietty jotain osviittaa saanut niistä linkeisät.

Baltsu, nolona myönnän, etten nyt muista oletteko jo löytäneet kodin? Kun viimeksi muistan että saitte kodin myytyä ja menitte vuokralle odottelemaan kodin löytymistä...

Yhteistyössä