Ajatuksista Asiaan 07/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pimmu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En voi ymmärtää miten tämä voidaan yksinkertaistaa näin uskomattomaksi yleistykseksi. Minua siis kritisoi MINULLE henkilökohtaisesti katkera ihminen, joka on haukkunut mua jo kauan, jonka pienin ärsytyksen aihe on tupakointini ja oikeat syyt ihan muualla. Esim. tuolla toisella puolella kertoo mun olevan epämukava ihminen joka aina haukkuu muita mm. lääkärit ja kestovaippailijat(?!?). Hän väittää myös mm. minun kirjoittelevan nimettömänä täällä haukkuen muita, mitä en edelleenkään tee. Ja kun mä vastaan tähän haukkumiseen Tälle Yhdelle Ihmiselle tuntematta empatiaa, niin en tietenkään puhu ryhmälle "lapsettomat". Jos joku sellaisen pystyy edes ryhmänä ymmärtämään, itse en, koska pidän tuollaista yleistämistä mahdottomana. En tietenkään puhu kaikkien tupakoijien puolesta, kuin myöskään kaikkien äitien puolesta. Mä vastasin tälle Yhdelle Ihmiselle, enkä suinkaan kaikille jotka kokevat itsensä tuohon ryhmään "lapsettomat". Jos joku haluaa tästä nyt vetää yleistyksen että Rosis vihaa lapsettomia, niin be my guest. Ja jos se helpottaa elämää tuntea tuollaista katkeruutta mua kohtaan, niin voit vaikka suoraan kirjoitella rosa78@luukku.com (jos on päässyt hukkumaan), niin ei sotketa muiden keskusteluja. Mä en edelleenkään pyytele anteeksi omia elämänvalintojani enkä luonteenpiirteitäni.

Sen vielä alleviivaan, että ihan sydämestäni tarkoitin tuota tsemppausta raskautumiseen, eikä se ollut sarkasmia.

Nöpölle onnea hampaasta!

Terveyskeskus muuten maksoi sen laskun mikä tuli punkin poistosta yksityisellä, koska sen tk-lääkärin olis pitänyt se tehdä eikä käskeä päivystykseen (ennen klo 16 tk:n kuuluu hoitaa, ja me oltiin tk:ssa kahdelta).

Puppe ei vielä nukukaan...

sade, tota munaa sais olla kyllä enemmänkin... ihan kunnon riitelyn/keskustelun jälkeen saan tod.näk. miehen pyytämään anteeksi mutta harvemmin ihan ehdoin tahdoin tulee pyytämään vaikka itse pyytäisinkin ensin... täällä kans mykkäkoulua... pihisen kiukusta niin mielummin pidän suuni kiinni ja selvitetään kohta vasta koko homma..
tuntuu et näin väsyneenä pienestäkin asiasta saattaa tulla härkänen :/

meillä pikkis kävi vkloppuna syömässä mummin viinimarjat, joista tykkäs hulluna, kuin myös mustikat ja vadelmat. :) onneks isi kävi kerää useita litroja mustikoita pakkaseen..

tosta lapsettomuudesta, mä en pysty ymmärtämään... ku pelkkä ajatus siitä omalle kohdalle olis jotain niin hirveetä enkä tiedä miten sitä jaksais aina päivästä toiseen eteenpäin, niin mä en pysty käsittämään sitä jokapäiväisenä elämänä joillain ihmisillä jotka kovasti toivois sitä pientä lahjaa.. niin moni ihminen ansaitsis pienokaisen, jota ei ole saanut, mutta kun niitä ei saa ansaitsemalla.. sehän hirveintä onkin kun alkoholistit,narkkikset jne jauhopäiset ihmiset niitä saa eikä yhdelle lapsettomalle suoda sitä onnea.. se on syvältä! ja mua ärsyttää niinkin pienet ongelmat kun että kakkosta ei kuulu, ja kohta vuos "saa tulla" periaatteella.. ja se on vielä "lyhyt" aika verrattuna ikuisuuteen.. mut se siitä..

Nöpölle onnea hampaasta ja vanhemmille jaksamista hampaiden tekoon :) Tekeeköhän Nöpö nyt useamman kerralla, miltä ikenet näyttävät?

Mun miehellä ei usein tule mieleenkään, että sen pitäis pyytää jotain anteeksi. Kyllä saa aika suoraan sanoa, että tajuaa.

Voi kääk noita naapureita. En tiedä mitä tuolla tapahtuu, ilmeisesti muutetaan, hiotaan lattiaa, tanssitaan rivitansseja ja pidetään seuroja yhtäaikaa. Pliizzzz... Jos menen Poju sylissä, aamutakki päällä ja papiljotit päässä kiekumaan ovelle niin ymmärtäiskö ne olla hiljaa??

Brogan, juuri noin! Sinne vaan! Kaulin vielä käteen.

Meillä jäi perjantaina Puppen huoneen kattoikkuna auki kun iski rankkasade ja myrsky. Onneks huone on toistaiseksi vain vierashuoneena. Parketti näytti mielenkiintoiselta sen jälkeen. Pitää vaihtaa koko yläkertaan parketit. Olen uusista lattioista haaveillutkin, joten kääntyy voitoksi tämä homma.

Lumis, mä toivon että ymmärrät kuinka mä sydämestäni toivon että teille syksy tuottaa tulosta. Jos nyt aletaan yleistämään, niin sä, jos kuka, olet erityisen emo-ihminen, pikkuveljestä puhut aina niin lämpimän holhoavasti ja koirista myös. Tänään juuri näin ystäväni jolla yritystä 7 vuotta, eikä siinä paljon sanat auta. Hän silti itse haluaa aina jutella asiasta. Mun mielestä on lohduttavaa että he (saman miehen kanssa) ovat raskautuneet monta kertaa (aina keskenmeno). Hän taas sitä mieltä että mieluummin ei tulisi sitten lainkaan raskaaksi kun että se aina otetaan pois. Vaikeeta. Minnin stand by-olo kuvaa tilannetta hyvin.

Hengissäoloilmoitus.
Mökkielämää ollaan vietetty, siitä palstahiljaisuus.
Mun käsivarret on aika näköiset vattupusikossa rämpimisestä...

Lumikselle isokokoinen MOI :D *hali* sua on ollut ikävä :)

Huah mikä tappelu ollut. Katkeruus on pelottavaa.

Miehen kanssa menee ihan ok. Kai. Tai ainakin paremmin kuin silloin yhdessä vaiheessa. :)

Hmm, meille ei oikeastaan kuulu mitään mitä viitsisi palstalla kirjoittaa.

Eemelin syömisistä. Mä olen ihan panda. Toinen huutaa aamuyöstä niin paljon, että on "pakko" ottaa viereen. Ja sitten otetaankin huikkaa vähintään puolen tunnin välein aamuun asti. Joo, tämä on omaa syytä. Mulla on eroahdistus.

Tyynyä ei vielä meillä käytetä. Ei ole toistaiseksi tuntunut kaipaavan.

Got to go...

Onpas se tuo kello taas livennyt myöhäiseksi.

Luittekos tiistain iltapäivälehdestä jutun autoon synnyttäneestä pariskunnasta? Kyllä meinasi kyynel tirahtaa, kun luin liikuttuneena jutun. Musta on tullut ihan pehmo. Apua.

Sain viimein lääkärin kanssa juteltua tuosta rinnan eritteestä. Ei kuulemma syytä huoleen, kun imetyksestä on niin vähän aikaa. Jos vielä parin kuukauden päästä tulee, niin pitää mennä käymään.

Meikäläinen on ollut todella tehokas pari päivää. Tiskaus on kyllä melkoinen murheekryyni. Ei voi rauhassa tehdä silloin kun tytöt on hereillä eikä niitten nukkuma-aikaa ei viitsisi uhrata kotitöille, kun on tarvis sille omalle ajalle. Hitto mä haluan sen astianpesukoneen..

Eeti-mussu on mahtava, kun se saattaa istua lattialla keikuttelemassa ja nauraa hekottaa yksikseen. Irkku puolestaan on pieni pippuri, jolle ei käy yhtään mikään. Aamulla kun vein Eetin aamu-unille ja tulin takaisin, niin Irkku oli kiivenny Eetin rattaisiin istumaan ja vetänyt Eetin pipon päähänsä. Leikki vissiin Eetiä.

Ja taas kuuluu huuto.

Ihana Eeti. Mä voin kuvitella sen hekottelevan itekseen :) Sulla oli muuten ihanat kuvat pikku-ämmistä Fbeessä.

Nöpölle onnittelut hampaasta!

Meillä oli tänään viimeinen valmennus. Sain kysyttyä siitä epiduraalista, ja täällä se on ainoa vaihtoehto. Ne voi tarjota jotain lieviä rauhottavia tai muuta, mut epiduraali on ainoa puuduke. Että se siitä.
No eipähän tule valinnan vaikeutta.

Mä sain muuten otettua itsäni niskasta kii ja varasin kampaajan täks illaks, hui. Alkaa ihan jännittää. Noh onneks stukka ei oo häviävä luonnonvara, aina se takasin kasvaa.

Apua, voiko meijän bebé todella syntyä ihan koska vaan?! Eilen sain viimeiset vaatteet pestyä ja silitettyä.

Jännittävää.

Pimmu 35+2

No oho, mihin nää viimeset viis viikkoa on menneet?? Kun vastahan Pimmu oli viikolla 30+ Vau. Ihan kohta teillä on vauva sylissä :)

Ihanat Eeti ja Irkku. Miten muuten, sanotteko kotona tyttöjä noilla lempinimillä vai oikeilla nimillä?

Voi Saanaa ja eroahdistusta. Mulla on kansa vähän samanmoinen. Annan kyllä Pojun nukkua omassa sängyssään, mutta se on niin kiinni meidän sängyssä kuin vain mahdollista :) Melkein naamat vastakkain nukutaan. Nyt mulla on selkäytimessäni se, etten nukahda ennen kuin Pojun voi siirtää omaan sänkyynsä takaisin, koska ... pari viikkoa sitten se tipahti aamulla sängystä. Tossut vaan vilahti, kamala kolahdus ja huuto päälle. Selvittiin molemmat säikähdyksellä eikä pudotus onneksi ole kovin suuri, mutta noita ei saisi sattua. Siksipä olen nyt ihan neuroottinen pinnikseen siirtämisestä.

Angsteri, miulla on sinnuu ikävä. Tuu takassii.

Mä yritin käydä shoppailemassa, mutta en löytänyt itselleni mitään. :S

olipa päivä. yritin olla tehokas vaimo ja pakata kun mies töissä mutta kun nöpöllä nyt ilmeisesti vähän hammas kipuilee niin kaipaa äidin syliä TOSI paljon..no toisella kädella vahdin sitä kun se kiipeili laatikoita vasten ja toisella sitten mätin tavaraa laatikkoon.tehokasta. Ehdittiin sitten vielä istuskelemaan pihallakin. Kiva kyllä muuttaa mutta onhan se haikeaakin :(

ja huomenna tiedossa se suurin rutistus, mä onneksi pääsen nöpön kanssa jaloista pois mutta kontrollifriikki kun olen niin jännään miten hoitavat hommat.

Pimmu, tosiaan, miten noin pitkälle jo ehdit????? nyt alkaa jo tosissaan jännittämään. Muistahan ilmoittautua riittävän usein meille. ja laita kuva uusista hiuksistasi!

Mäkin pystyn hyvin kuvittelemaan eetin nauramassa itsekseen :)

Eeti muuten tekee ihan omituisia. Ollaan vitsailtu pölkyn kanssa, että Eetillä "jää näkö päälle", tai "telkkari auki", kun se yhtäkkiä alkaa vaan tuijottamaan. Mikään nenän edessä huitominen ei saa sitä lopettamaan, vaan itsekseen taas tokenee vähän ajan päästä. Toisaalta sen muu kroppa kyllä jatkaa puuhiaan, eli hypistelee vaikkas lelua samaan aikaan. Mut hassua kumminkin, kun se tuijottelee joskus monesti päivässä, mut ei joka päivä kumminkaan.

Eetiä sanotaan Edithiksi, Eetiksi, Taatuksi, Taatuliksi, Taateliksi, pylleröksi ja palleroksi. Yleisimmin kuitenkin Eetiksi. Irkkua yleisimmin Irkuksi, mutta myös sitten Irmaksi, Irmeliksi, Iinekseksi, Iikuksi ja Ineneksi. Irkku on hassu, kun osaa kyllä sanoa "eetu", mutta Eeti on aina vaan taatu. Itseään sanoo Iikuksi.

Meillä Eeti putosi pinnasängystään muutama kuukausi takaperin, sekä meidän sängyltä silloin kun vasta osasi pyöriä. Luulin laittaneeni peitot ja tyynyt hyvin esteeksi, mutta kun suljin silmäni niin se olikin löytänyt aukon ja putosi. :(

Pikaa.

JB, onko Eeti tuon tuijottamisen jälkeen väsynyt? Jatkaako kroppa ihan täydellä teholla toimintaa, vai vaihtuuko esim leikki pelkäksi hypistelyksi? Tekeekö tuijotuksen aikana muuta outoa, kuten pure leukoja yhteen tai jännitä muuten jotain? Herääkö tuosta tuijotuksesta hätkähtämällä vai jatkaako muuten vaan touhujaan ihan normaalisti?

Huuh, Pimmu synnyttää ihan kohta :)

Ush, nukkumaan. Pitää parannella käsivarsien naarmuja huomista varten. Uudestaan vattupusikkoon :D

Jos olisi jotain neurologista niin ei muu kroppa jatkaisi liiketta kuten JB kertoo. Toki nyt kannattaa neuvolassa ottaa puheeksi mutten usko että syytä huoleen on.

T: Lasten neurolla 12v töissä ollut sh

En ole ajatellut. Pikemminkin ajattelin, että tuijottelu varmaan johtuu väsymyksestä. Eilen oltiin leikkimässä, minä istuin lattialla sohvan vieressä ja Eeti seisoi sohvaa vasten ja jotain lelua vaihdeltiin. Yhtäkkiä alkoi vaan tuijottamaan eteensä. Mutta käsillä kuitenkin hypisteli lelua koko ajan ja hetken päästä muukin toiminta jatkui. Miehen kummipojan perheessä oli jollain lapsella poissaolokohtauksia, mutta eikö niissä seisahdu ihan kaikki toiminta? Että vaikka Eetillä leikki katkeaa, niin sormet jää kuitenkin hiplaamaan lelua. En ole ennen edes ajatellut asiaa, kun jokaisellahan tulee niitä töllötyskohtauksia. Mutta eilen sitten ihan laitoin merkille, kun niitä tuntui tulevan monta ja ihan tuollalailla kesken leikin. Ja se pisti miettimään, että kun itseni tai esim. Irkun saa niistä "herätettyä" kun kutsuu nimeltä tai heiluttaa vaikka kättä nenän edessä ja Eetiin sillä ei näytä olevan vaikutusta. Jospa Eeti oli vaan niin väsynyt ja jäi siksi tuijottelemaan.

Jaas, tänne oli väliinkin tullut teksti. Niin minäkin ajattelin, että toiminta seisahtuisi aivan täysin jos olisi jotain huolestuttavaa. Taitaa olla neuvola ensi kuun lopulla, niin kysäisen vielä siellä. Ja onhan Irkulla syyskuun alussa lastenneurologin tarkastus, niin voin kysäistä sielläkin. Sillä välin pidän pienen pyllerön touhuja entistä tarkemmin silmällä.

Poissaolokohtaus voi tulla ihan täydellisenä, tai sitten siihen liittyy just jotain hypistelyä tms.

Laita ylös kaikki kohtaukset, milloin tuli ja kuinka kauan kesti.

Jos teillä on kanava Irkun kautta lastenneurolle, niin kysyisin suoraan sieltä. Enkä kyllä odottaisi reilua kuukautta. Tai sitten soittaisin neuvolaan ennen seuraavaa käyntiä.

Tuskin tuo on yhtään mitään muuta, kuin ihan normaalia "pätkimistä", mutta saisipahan varmuuden. JOS olis epilepsiapohjaista lievää oireilua, niin se ei välttämättä ole kovin hyvä juttu kehityksen kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Saana...:
Poissaolokohtaus voi tulla ihan täydellisenä, tai sitten siihen liittyy just jotain hypistelyä tms.

Laita ylös kaikki kohtaukset, milloin tuli ja kuinka kauan kesti.

Jos teillä on kanava Irkun kautta lastenneurolle, niin kysyisin suoraan sieltä. Enkä kyllä odottaisi reilua kuukautta. Tai sitten soittaisin neuvolaan ennen seuraavaa käyntiä.

Tuskin tuo on yhtään mitään muuta, kuin ihan normaalia "pätkimistä", mutta saisipahan varmuuden. JOS olis epilepsiapohjaista lievää oireilua, niin se ei välttämättä ole kovin hyvä juttu kehityksen kannalta.

Joo mutta poissaolokohtauksen aikana normaalit toiminnot EI jatku, eli meneillään ollut touhu kyllä katkeaa toisin kuin tässä tapauksessa kerrotaan. Hypistely tms poissaolokohtauksiin liittyvä on taas asia ihan erikseen.

Olette ehkä välittäviä sympaattisia ihmisiä mutta kyllä tässä nyt lietsotaan ihan turhaan näin suurta huolta. Mitä ajattelit tapahtuvan jos asiaa kysyy kuukauden päästä? Ei yhtään mitään. On toki asioita joiden kanssa tulee kiirehtiä mutta kyllä JB osaisi olla huolissaan jos lapsen tuijottelut olisi jotain kohtauksia niikuin tässä nyt suurennellaan.

Jos leikki vaihtuu hypistelyksi, niin se ei ole sitä normaalia toimintaa. Niin mitä sillä sitten häviää jos kysyy nyt eikä kuukauden päästä?

Mä en jaksa just nyt ulkopuolisia, jotka eivät tiedä mitään taustoista. Kerroin mitä ITSE tekisin. Ja JB kyllä tietää miksi.

Päätin, että odotan seuraavan tuijottelun. Seuraan, että mitä tekee sen aikana ja millainen on sen jälkeen. Jos se selvästi on ihan jotain muuta, kuin mitä normaalin ihmisen töllötykset, niin soitan neuvolaan. Jos ei neuvola ota tosissaan ja alan itse olla huolissani, niin sitten soitan lääkärille. Joka tapauksessa kysyn asiasta Irkun käynnillä. Neurologi varmasti osaa sanoa, että onko syytä tarkistaa vai ei.

Aah, hiljainen kahvihetki..

Pakko vastata Broon huhuiluun :), ikävä on ollut täälläkin! En ole ehtinyt käydä edes lukemassa tätä palstaa.

Ehdin nytkin vain lukea muutaman sivun taaksepäin ja koitan kommentoida isompia asioita. Toivottavasti Eetillä ei ole mitään vakavaa, mutta kaikki jotka mut täällä tuntee, niin tietää, että olen samaa mieltä Saanan kanssa. Aina kannattaa kysyä.

Ja huoh, Rosis saanut ulkopuolisia kimppuunsa. Mä olen huomannut, että asiat saa aina väännettyä siten kuin itse haluaa. Ei ole edes mitään väliä miten asian sanoo tai ilmaisee. Posinkin saa käännettyä negaksi jos haluaa. Että haistakee.... mua ei voisi vähempää kiinnostaa toisten ihmisten polttamiset tai vaikkapa liiman imppaamiset, kunhan eivät lastensa neniä työnnä liimapurnukkaan...sillä silloin tämä Tamara soittaa lastensuojeluviranomaisille.
Huh, mulla on juuri tällä sekunnilla, joku ihmeen agrekohtaus. Ja kaikille tiedoksi, että kyllä tämä mammakin välillä nauttii sikarin jos toisenkin ja varmaan jää hajua hiuksiin, vaikka ulkona poltankin. Nugin aikana en kuitenkaan polta.

Onko Rosan tilanne edennyt? Saitko selvitettyä pattien poiston?

Ja Pimmulle paljon tsemppiä synnytykseen!! Se on jo ovella!
Nöpölle halit hampulista! Kohta niitä pomppaa ylös kuin porkkanoita sateella ;)!

Siis BroKANI, menetkö säkin nyt töihin? Miltä Baltsusta tuntuu? Ja Jellypapunen kanssa! Saako teillä päin helposti hoitopaikkaa? Miiu, miten sä olet jaksanut töissä? Mä saan tietää ensi viikolla, että jatkuuko nää mun työt. Toisaalta toivoisin, että jatkuu, mutta kuulin juuri herkullisesta taaperojumpasta, joka olisi arki-aamuisin... ei taida ikinä olla hyvä. Ensi viikolla täytyy myös vahvistaa Nugeigginan hoitopaikka, jotta otetaanko se vai ei. Kiree aikataulu... :(

Täällä kaikki hyvin. Nuki juoksee jo kovaa, miehen kanssa kaikki hyvin, Nuki sanoo äiti, keksi ja kakka ja se osaa matkia mm.koiran, possun ja apinan ääniä. Niin ja lisäksi Nuki osaa jo potkia palloa, suht' kunnolla. Sellaista.

Palataan ja pitäkäähän itsenne miehinä ;)!!

Juupa. En tiedä millaisia Eetiläisen poissaolokohtaukset on, mutta ainakin tuon kirjoittamasi perusteella JB kuulostaa tuo sinun toimintasuunnitelma ihan hyvältä. Saana puhuu asiaa ja ihan ilman mitään lietsontaa.

Saitko JB kahvin juotua hiljaisuudessa? ;) Monet kahvihetket nimittäin täällä alkavat rauhallisesti ja päättyvät siihen, että Poju herää välissä ja loppujen lopuksi se on mun sylissä ja koetan kiskoa kahvia pikaisesti.

Mä en olisi uskonut sanovani tätä seuraavaa lausetta koskaan, mutta mulla on tylsää. En tiiä mitä ihmettä keksisin.. Taidanpa lähteä Pojun kanssa ulos ottamaan valokuvia. Harmillisen vähän on ulkona otettuja. Hei kielipoliisit, voiko digikameralla otettuja kuvia sanoa valokuviksi??

Miten Saden pakkaussumpulointi? Kuulosti kyllä oikein ihanalta tuo Nöpsön osallistuminen. Ja Sade, kaikella rakkaudella tämä seuraava, musta on jotenkin ihana lukea sun kirjoituksiasi nykyään :) Tuntuu, että olette Nöpön kanssa löytäneet yhteisen sävelen alkuväsymyksen jälkeen. Vai mitä mieltä itse olet? Musta ainakin tuntuu, että Pojun kanssa on nyt huomattavasti letkeämpää kuin esim. 2-3kk sitten. Onhan hänelläkin omat kiukkunsa ja mulla omani, Jäärästä puhumattakaan ;) Mutta silti.

Jaaha, kakkakutsu.

Yhteistyössä