Ajatuksista Asiaan 07/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pimmu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis joo, mä lähden töihin mutta en vielä ihan näillä näppäimillä. Riippuu pitkälti miehen töistä, koska hän jää sitten Bojun kanssa kotiin. Onneksi on jouston varaa.

jaiks oltiin jo tokalla sivulla.

JB, meillä myös noita "kohtauksia", yleensä ja siis aina silloin kun syö niin unohtuu katselemaan ikkunasta ulos ja vaikka kuinka heiluttaisi lusikkaa edessä niin mikään ei auta. Jatkaa sitten hetken päästä ihan normaalisti ja oon pohtinut että jäähän sitä itsekin joskus ajatuksiinsa ja vaan tuijottaa sokeasti eteensä joten no hätä. Mutta Saana, taustat tietäen ymmärrän sut täysin enkä ymmärrä ulkopuolisten kaikkia juttuja jotka eivät tiedä taustoja.

Meillä nyt sitten muutto takana ja huh mikä urakka. Nyt on aika hyvin jo tavarat löytäneet täällä vanhemmillakin paikkansa ja Nöpö oli eilen niin väsy että nukkui reilut 12h. Nyt sitten nukkunut tunnin ja olen jo 2 kertaa käynyt rauhottamassa, tosin nukkui päivällä vaan puoli tuntia ja onhan täällä erilainen äänimaailma niin ehkä se vähän häiritsee vielä. nyt sitten vaan peukut pystyyn että löytyisi uusi.

Sade sä olet nioin väsynyt ja ylihysteerinen! Jellybeanin vauvan kohtaukset ei ole mitään verrattuna tuohon oman vauvasi normaaliin "tuijotteluun". Oma lapsesi nukkuu hyvin yöt ja on täysin terve, miten sä löydät ihan kaikesta ongelmia ja väännät väkisin jotain valitettavaa. Säälittävää miten miehesi joutui eroamaan paskaduunistaan siksi, että sinä et yksin jaksanut vauvan kanssa. Hän ei saa tehdä mitään normaalia kotona kun sinä nukutat ja määräät. Oletko edes kysynyt mitä miehesi on mieltä vanhemmillasi asumisesta? Pelkkä tossu koko mies. Katsoisit peiliin joskus ja lopeta tuo valittaminen. Olet rasittava. Mikä äänimaailma? Sinä ne vauvasi hysteriat luot ja teet hänestä yhtä hysteerisen kun itse olet.

Alkuperäinen kirjoittaja Sadesadesade:
Sade sä olet nioin väsynyt ja ylihysteerinen! Jellybeanin vauvan kohtaukset ei ole mitään verrattuna tuohon oman vauvasi normaaliin "tuijotteluun". Oma lapsesi nukkuu hyvin yöt ja on täysin terve, miten sä löydät ihan kaikesta ongelmia ja väännät väkisin jotain valitettavaa. Säälittävää miten miehesi joutui eroamaan paskaduunistaan siksi, että sinä et yksin jaksanut vauvan kanssa. Hän ei saa tehdä mitään normaalia kotona kun sinä nukutat ja määräät. Oletko edes kysynyt mitä miehesi on mieltä vanhemmillasi asumisesta? Pelkkä tossu koko mies. Katsoisit peiliin joskus ja lopeta tuo valittaminen. Olet rasittava. Mikä äänimaailma? Sinä ne vauvasi hysteriat luot ja teet hänestä yhtä hysteerisen kun itse olet.

Niin komppaan tätä kirjoittajaa, ei voi kuin ihmetellä Saden hysterisyyttä kerta ja kerta toisen jälkeen.

Onko se tämä lämmin kesä, joka pistää ulkopuolisten päässä pinnaa tiukemmalle ja pitää tulla avautumaan tänne? Toivottavasti helpotti! Hyvää kesänjatkoa vaan teille.

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaari.:
Alkuperäinen kirjoittaja Sadesadesade:

Niin komppaan tätä kirjoittajaa, ei voi kuin ihmetellä Saden hysterisyyttä kerta ja kerta toisen jälkeen.

Nyt kyllä täytyy myöntää, että tämä taustailija putosi kärryiltä ;) Siis mitä pahaa Sade nyt teki???? Kertoi, että myös heillä unohdutaan tuijottelemaan (kuten varmaan lähes kaikki lapset joskus). Ja totesi itsekin, että no hätä. Mitään hysteerisyyttä en kyllä Saden ylläolevasta kirjoituksesta löydä.

Eikä siinä ole mitään pahaa, jos toinen ei jaksa vauvan kanssa samalla tavalla kuin toiset!! Kaikki äidit ja lapset ovat yksilöitä, toisilla on helpompaa kuin toisilla... Minusta on hienoa, että Sade on uskaltanut kertoa väsymyksestään, silloin kun rankkaa on ollut. Ja todella hienoa on myös se, että Saden mies oli valmis tiukan paikan tullen toimimaan, kuten hänen perheellee parasta oli! Oma mieheni ei tajunnut väsymystäni, vaikka kuinka yritin selittää, ei vähentänyt yhtään työtekoa vauvan ollessa pieni (vaikka olisi voinut näin tehdä). Ja siitä seurauksena sairastuin masennukseen, joka vaati lääkehoitoa.

Tällaisia terveisiä taustalta tällä kertaa! ;)

Onpas ulkopuolisilla taas paljon sanottavaa..

Sadelle tsempit uuden asunnon löytöön! Mä itsehenkilökohtaisesti inhoan muuttamista, tai oikeastaan pakkaamista. En edes halua kuvitella millasta se on lapsen kanssa.
Meilläkin muutto edessä, tosin vasta talvella, ja vauvis on silloin vasta nelisen kk, ettei ole samanlaista vahtimista kuin taapero ikäisessä.

Mun jalat on turvonnut yhtäkkiä. Tai siitä tuli tollanen kestoturvotus. Ei meinaa edes noi nilkan luut näkyä. Noh ens tiistaina lääkäri, ja kai tuo ihan normaalia on tälläsillä helteillä ja loppuraskaudessa.

Me käytiin eilen keräämässa 6kg viikunoita! Mä keitän ne sokerivedessä ja säilön ne lasipurkkeihin ja ne on niiiiin super hyviä. Opin ton anopilta kun siellä silloin pari vuotta sitten käytiin. Huomenna käydään kerää loput viikunoista, ni eiköhän me pärjätä talven yli.

Oli mulla jotain muutakin..

Mä en ymmärrä miksi te ihmiset tulette tänne haukkumaan tämän ketjun jäseniä. Mua harmittaa niin paljon, että tämän ketjun hyvän ilmapiirin pilaa kaiken maailman haukkuja ja arvostelijat... Oletteko te niin täydellisiä, että teillä on varaa arvostella muita vai oletteko kateellisia tämän ketjun jäsenille, koska heillä on toisensa.

Mä toivotan ketjun jäsenille ihanaa alkavaa syksyä ja nauttikaa mukavista ketjukavereistanne. Toivottavasti nämä taustalta intoutuvat jättävät teidät rauhaan inhottavilta kommenteiltaan.

Teitä ahkerasti taustaileva Joppuli

Hmm..ihmettelin yhden kommentoijan kommenttia että Nöpön kohtaukset erilaisia kuin JBn lapsen, kun nöpö täysin terve jne. Ei mun tietääkseni JBnkään lapsilla mitään sairautta ole?? no joo, hienoa edelleen että meidän ketju kirvoittaa näin kiivastakin juttelua, tuntuu että ei muiden ketjuissa ulkopuoliset näin paljoa pompi. taitavat olla kateellisia kun meillä niin tiivis ketju että ollaan oikeassa elämässäkin kavereita.

Ja kiitos taustailija, itsekään en tuosta tajunnut olevani ylistressaava jne, monista muista jutuistani kyllä ;) ja onneksi mies on itse enemmän kuin tyytyväinen siihen että vaihtoi töitä, eli olisi nähnyt lastaan koskaan vanhassa työssä, ellei olisi herännyt aina jo aamulla kun nöpö herää,mutta silloin ei olisi jaksanut enää töissään. joten oli kyllä ihan oma päätöksensä myös. Ja kukaan joka ei ole revennyt synnytyksessä noin pahasti että istuminenkin on mahdotonta pari kuukautta niin ei tiedä miten rankkaa on hoitaa lasta silloin. Mutta kun ulkopuoliset inhokit olette olleet istumatta 2kk niin sen jälkeen mielihyvin otan kommenttinne vastaan. se siitä.

hmm, mitäköhän piti tulla kirjoittamaan...Eemelille ja Saanalle jaksuhalit!

Pimmu, kuulostaa ihanalta ja eksoottiselta toi viikunoiden poimiminen =) ja todellakin tuo jalkojen turvotus on normaalia, muistelen Rosan kertoneen että hänellä turposi tosi paljon, ja sä sentään olet vielä siellä helteessä.

mutta nyt täyttämään kotihoidontukihakemus, jos tällä kertaa kelan sivut toimisivat.

Prkl menin polttamaan kaks kattilallista viikunoita. Ne jotenkin pääs unohtumaan, ja haistoin olkkariin palaneen käryn.. No onneks, ne oli 2 suht pientä kattilaa, ni menetys ei niin kovin suuri ole, mut harmittaa silti. No huomenna saadaan kerättyä lisää.

Ja apua apua!! Mulle on tullut 4 (!!!!!) raskausarpea vatsaan! Mä en ite niitä ollut edes huomannut, mun mies vaan sano, et mun tatuointi näyttää oudolta ja siinä on kiiltävä viiru. Piru vie, kaikki se rasvaaminen, pyh ja pah. Onneks ne on "piilossa" mun tatuoinnissa, mut näyttää hurjalta kun siitä on yhdestä kohtaa ennen parin millin ääriviiva levinnyt vajaaseen cm:iin. No mutta, minkäs teet.

Hei, hyvää ja aurinkoista viikonloppua teille!! Ja peukkuja, et mä synnyttäisin tässä kuussa!!! Jiihaa.
Btw, jos joku avaa uuden ketjun, voisko sen mun LA samalla korjata? Eli 31.8 olis se oike.

Pimmu 35+5

Mars matkaan uuteen ketjuun! Kiitos ja kumarrus ihanille ulkopuolisille, jotka jaksavat kannustaa. Tuo on niin totta, että olemme yksilöitä. Esim. väsymystä toiset sietävät paremmin kuin toiset. Vertailu on turhaa. Toivottavasti uudessa ketjussa puhaltavat positiivisemmat tuulet!

Yhteistyössä