Ajatuksista odotukseen 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erica:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hih Rosa! Voin kuvitella, kuinka jännä tilanne teillä on ollut siellä neuvolan odotushuoneessa, kun hyvä kun itse (saati mies) on tajunnut vielä koko raskautta ;) Kiva kuitenkin, et oli mukava ja samalla aaltopituudella oleva tätsä teillä siellä ja homma meni mukavasti.
Meillähän tuo eka neuvola on vasta joskus 10+ viikolla, eli joskus maaliskuun lopulla vasta, joten siihen on vielä aikaa. Että sitä odotellessa sit mennään... Odottelen mun neuvolan tädiltä sähköpostia sopivasta ajasta, kun viime viikolla soittaessani sinne niillä oli ajanvarausjärjestelmä kaatunut :(

Jos oli silloin raskautumishaaveiden aikaan tämä elämä yhtä odottelua, eipä tämä tästä kovin muuksi ole muuttunut, kun odotellaan varhaisultraan pääsyä, neuvolaan pääsyä, lääkärille pääsyä, maagisia 12 viikkoa ja sitä että saisi kertoa kaikille tästä onnesta ja edes niitä oireita!! Niitäkään kun ei vieläkään ole ilmestynyt....
Mutta toisaalta, kun lukee Ballerinan, Angsterin ja Mi-iun juttuja, niin ei voi tajuta, miten nopee aika on kuitenkin mennyt, kun justhan kävin teidän "Ajatuksista yritykseen" -ketjussa teidän plussauksista lukeen.. Ehkä tämä oma odotus ja nämä piinaavan pitkät ekat viikot vaan tuntuu niiiiiin älyttömän hitaasti menevältä ja pitkältä ajalta...

t.Amilda ja hurjaakin hurjemmat rv 5+3 ;)

Flunssaisen tervehdys täältä kirjastosta....

Rosan neuvola käynti kuulosti mukavalta -kyllä niissä ja äitiyspolin käynneissä on aina jotain magiikkaa. Siellä on aina jotenkin niin erityinen ja onnellinen olo. Muuten, mulle neuvolalääkäri sanoi marraskuussa ettei kannata ottaa kovia löylyjä saunassa. Mä istuin tokaylimmällä lauteella viikolle 15 asti... t. ylihysteerinen
Kovat löylyt voi kuulemma kanssa aiheuttaa supistuksia.

Ore, siis näkeekö kelan sivuilta oikeasti missä vaiheessa käsittely omalla kohdalla on? Mielenkiintoista!Tarviiko sinne jotkut erityistunnukset? Täytyykin mennä pian katsomaan!

Ballerina, mekin otetaan vauvavakuutus Pohjantähdestä. Mä olen vertaillut niitä älyttömästi. Pohjantähden etuna on tosiaan etuna se vakuutusaika, mutta lisäksi se, että se on voimassa myös ulkomailla (kai ainoa vak.yhtiö Suomessa, jolla on näin) ja se korvaa myös puheterapiat ja kelan korvaamat ruokavalmisteet. Esim. Tapiolalla ei ole näin.

Meillä on kaikki hyvin täällä. Maha sen kun kasvaa ja se on jo älyttömän suuri! Ei mene talvitakit enää kunnolla kiinni ja istuessa takin napit rävähtää auki. Ihastuttavaa.... No, joka tapauksessa mä nautin tästä masusta ja kaikista oireista älyttömästi! Mielipide voi muuttua, kunhan kaksi viimeistä kuukautta alkaa...näin olen kuullut.

Iloista viikon jatkoa koko porukalle!

Viikon tyhmä kysymys: Kuinka paljon mahan ympärysmitta on kasvanut noin puoliväliin mennessä? Ja kuinka suureksi se kasvaa? Joo, tiedän se riippuu ihan ihmisestä, tietenkin, mutta miten teillä on mennyt?

t: Ahkera taustailija ;)

Perjantai ja hiihtoloman aloitus! Kun vielä tämän päivän jaksan niin saan viikon hengähdyksen. Tarkoitus olisi tosin siivoilla kotia kuntoon vauvaakin ajatellen: äitiyspakkaus on edelleen tuossa olohuoneen lattialla, samoin Hennesiltä tilatut kesävaatteet...

Angsteri, minulla menee yksi toppatakki vielä kiinni. Takki on se paksuin ja rumin! X) Ystäväni häihin pukeutuminen tulee olemaan haastavaa, joudun valitettavasti pistämään päälle kokomustaa -mekko on kyllä ihan sievä. Kevääksi minulla on takki valmiina, alaspäin levenevä ihana kirkkaan punainen - nykymuoti tosiaan suosii odottajaa!

Saanuska, puoliväliin mennessä maha ei ollut kasvanut vielä kovinkaan paljoa. Pieni kumpu, en tosin tuolloin mittanauhaa käyttänyt. Mutta heti puolenvälin jälkeen kasvu alkoikin olla huimaa ja nyt hämmästyn päivittäin kuinka isoksi mahu on kasvanut. Nyt mittasin ympärysmitaksi 86cm. Weledan raskausajanöljyä kuluu, tekee ihon ihanan tuntuiseksi! Painoa minulla on tullut jo 8kg, huh! Tosin tuo lastenpörssin laskurin (Rosa: käytössä on ollut alusta saakka) mukaan nousu on normaalissa rajoissa lähtöpainooni verrattuna. Saanalle hurjat peukutukset!!!

Huomasimme eilen, että Stockalla on vielä tämän kuun tarjouksessa digitaalinen itkuhälytin 79 (etuseteleillä vielä -10e). Pitäisiköhän käydä hakemassa? Äidiltäni jouduin kyselemään taas typeriä: käyttävätkö pikkuvauvat tyynyä? Heh, mistä näitä voi aloittelija tietää?!

Nyt sinne töihin, heräsin taas ennen kuutta...

Ballerina rv 25+0

Ihanaa perjantaita! Niin mukava lukea teidän kuulumisia.

Mä/me ollaan aika täpinöissä kun odotellaan sitä maanantain ultraa. En oikein pysty rauhoittumaan, kun mahassa ei ole mitään oireita. Mutta maanantaina sitten.

Meillä on vakuutukset Ifissä, ja siellä on ihan surkea vauvavakuutus. En ole kuullutkaan Pohjantähdestä, mutta eipä tosiaan ole vielä ajankohtaistakaan. Voitteko kertoa, että jos sieltä ottaa vakuutuksen jo raskausaikana, saako muut vakuutukset olla toisessa firmassa? Kun meillä on miehen työn kautta hyvän hintaiset koti-, tapaturma-, matka- ja henkivakuutukset siellä Ifissä, mutta en halua vauvalle vakuutusta sieltä. Ne oli ihan tyhmät ne ehdot (ja voi ottaa vasta 2kk vauvalle). Minkä hintainen, noin suurin piirtein, Pohjantähden vakuutus on?

Toivottavasti me päästään Amildan kanssa pian jännäämään milloin 2008 äitiyspakkauksen kuvat tulee julki...

Missä olette ajatelleet että vastasyntynyt nukkuu? Mä pidän loogisena sitä äitiyspakkauksen koppaa, mutta monethan pitää sitä pöhkönä ideana ja hankkii kehdon. Ideaali olis että vauva oppis nukkumaan omassa pinnasängyssä omassa huoneessa mahd pian, mutta se taitaa olla vain esikoisen odottajan ruusuista toiveharhaa.

Mukavaa viikonloppua!

Me otettiin pojalle vakuutus Tapiolasta hänen ollessaan vielä masussa, saatiin se aivan viime tingassa.. Mäkään en ole kuullut koskaan Pohjantähdestä, mutta mielenkiintoni heräsi kyllä.

Me laitetaan vauvalle peti juuri tuohon Rosan mainitsemaan äippäpakkauksen laatikkoon, meillä on siihen jo valmiiksi sellainen "reunalakanakin", niin laatikko näyttää oikein nätiltä =) Ja laatikon laitamme häkkisänkyyn. Ja vauvasta riippuen tietysti, yritämme saada siirrettyä viimeistään 6 kk iässä lastenhuoneeseen nukkumaan isoveikkansa kanssa.

-Vanilla- rv 8

Saana, mä en ole mitannut vielä kertaakaan mahaani, mutta on se jo järkyttävän iso! Täytyykin tänään mitata.

Se Pohjantähti on Hämeenlinnalainen vakuutusyhtiö ja hyvin kilpailukykyinen. Meillä on ollut sieltä vakuutukset jo usean vuoden ajan. En pitänyt itsestään selvyytenä, että otetaan vauvavakuutus sieltä, mutta heidän tarjous ja etenkin ehdot olivat parhaimmat. Tää yhtiö siis toimii ympäri maata. Sen enempää en siitä tiedä. Rosa, kaikissa vakuutusyhtiöissä täytyy olla kotivakuutus, että saa ottaa vauvavakuutuksen. Ton kotivak. voi varmaan tehdä ihan nimellisellekin summalle, jos haluaa ottaa vauvavak. toisesta yhtiöstä kuin missä muut vak. on tällä hetkellä. Pohjantähden hinta on aluksi aika kallis, muistaakseni jotain 370e, mutta se laskee lapsen vanhetessa. Me otettiin se parhaiden vakuutusehtojen takia -korvaa selvästi eniten ja kuten Ballerina sanoi, niin se on voimassa 65-vuotiaaksi. Muissa se päättyy 18 tai 20 vuoden iässä (ainakin melkein kaikissa) ja sit jos silloin on ilmennyt esim. astma, niin se suljetaankin sitten jatkossa pois ja siihen tulee rajaehto, jos ottaa uuden sairasvakuutuksen. Kauhee mikä markkinointipuhe.....

Rosa, meillä Nukkeli nukkuu varmaankin pinnasängyssä. Otetaan vaan se reuna pois ja yhdistetään mun puolelle sänkyä. Sit kun se yhtään nukkuun yönsä, niin mekin ollaan ruusuisin ajatuksin siirtämässä sitä omaan huoneeseen... heh, katsotaan kuinka käy. Mä itse nukuin älyttömän pitkään äitini vieressä ja en usko, että tekee kovin hyvää avioliitolle...nukuin nimittäin melkein viidennelle luokalle rakkaan äityliinini vieressä -siis aivan kauheaa!!! Olisivat häätäneet mut! Isukki nukkui sitten alakerrassa. Heh!

Sitten tarkastan vielä, että joko Ballerina on hereillä ;) ?

Niin ja vielä Rosalle tsemppiä huomiseen ultraan!!! Monelta se on teillä? Haluan jännäillä täällä! Vanilla ja Amilda, aiotteko te käydä varhaisultrassa ennen np-ultraa? Mä täällä odottelen jo tiistaista 4D-ultraa. Kiva nähdä taas Nuki!

Angsteri ja Nuki 24+0

Huomenta vain Angsteri ja muut, nukuinkin tänään poikkeuksellisen pitkään. Heh, jos eilisten häiden ansiosta pääsisin hieman lomarytmiin. Oli muuten ihana tälläytyä pitkästä aikaa kunnolla!

Vauva on tainnut kääntyä toisin päin, potkut tuntuvat paljon syvemmällä. Eilen aloin huolestua kun ei meinannut mitään tuntua. Huomasin, miten paljon tätä syntymätöntä lasta jo rakastaa. Päivä päivältä enemmän.

Mekin suunnittelemme pinnasängyn ostoa, josta laidan saa alas. Onko tuosta omaan huoneeseen siirtämisestä jotakin suosituksia? Eikö kätkytkuolemariskin takia ainakin joku aika pidä odottaa? Miten Vanillan esikoinen? Puoli vuotta kuulostaa kovin pikkuiselle... Mutta olisihan se hienoa, jos onnistuu! Angsteri: varo vain, ettei vieressänukkumistavat periydy! ;)

Pohjantähden vakuutukseen kannattaa tutustua. Meillekin vakuutusta suositteli ystävämme toisesta yhtiöstä, kertoo paljon. Summa on alkuun suuri, mutta kaikki on suhteellista.

Rosalle huisisti onnea huomiseen ultraan!! Hengessä mukana!

B. rv 25+2

Huomenta tyttöset!
Eikös Rosalla ole tänään se varhaisultra? Hui, kun jännittää toisen puolesta. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja syke löytyy. Tulehan kertomaan, mitä siellä näkyi...
Mulla tuo varhaisultra on vasta 3 viikon päästä 17.3. kun tuolla mun lekurilla, millä olen ennenkin käynyt, ei ollut aiemmin aikoja iltapäivisin täällä meidän kaupungissa (pitää vastaanottoa useassa eri toimipisteessä Uudellamaalla), joten siihen sitten pitäisi jaksaa. Hirveeeeeen pitkä odottaminen sinne vielä. Jos en jaksa odottaa, täytyy perua se ja vaihtaa aiempaan aikaa ja toiseen lekuriin, mut jotenkin haluisin mennä kyllä juuri sille tutulle lääkärille. Ja kun se on vielä erikoistunut näihin raskaus/synnytys .juttuihin. Mulla on silloin jo 9+0 viikot kasassa, et pitäis kyllä selvästi nähdä ja kuulla, jos vaan kaikki hyvin on..

Täällä siis rv 6+0 ja pientä heikotusta/pahoinvointia iskee, jos ei muista syödä tarpeeksi usein. Muuten on vointi oikein hyvä :)

Mukavaa viikonalkua kaikille!
Rosan uutisia odotellessa....

Taas mä menin vanhasta tottumuksesta tuonne Vauvahaave-palstalle. Tästä päivästä lähiten uskallan ja KUULUN jo tänne. Ihanaa. Mutta kopsaan tuon tekstin tänne:

Kiitos rauhoitteluista ja tsempeistä! SIELLÄ SE SYKKI! Tai siis HÄN. Ihanaa.

Seuraavassa konkreettisesti omaa napaa, eli hypätkää vapaasti yli:

Gynereissu oli taas ihan omaa luokkaansa. Olen ennenkin kehunut mun ihanaa gynekologiani, joka on aina ottanut mun hysteeriset(kin) spekulaatiot tosissaan, eikä ikinä vähätellyt niitä. Häneltä myös saatiin miehen sperma-analyysi ilmaseksi, kun se laitettiin mun nimellä. Ja häneltä sain lähetteen lapsettomuustutkimuksiin, vaikkei vuosi ollut täynnä. Ihana mies siis. Ja harvinaisen huono huumoorintaju, josta pidän kovasti.

Gyne oli viime viikon lomalla, ja hänen mahtava ultralaitteensa huollossa vielä tänäänkin. Kääk. Sydän hyppäs kurkkuun kun näin sen pissankeltasen ET:n näkösen kasarivempaimen. Gyne rauhoitteli, että näillä viikoilla syke näkyy paskaltakin koneelta. Varmistin ennen kuin aloin levittelemään, että jos sykettä ei näy, se on siis tuulimuna tai keskeytynyt. Että ihan turha alkaa selittelemään jos sykettä ei näy.

Me oltiin aivan hermona, eikä saatu selvää ikivanhasta pikkuruudusta (siitä normista ultrakoneesta kaikki näkyy selvästi heti). Gyne otti surullisen ilmeen ja sanoi: "Tyhjä mikä tyhjä". Ja oli hiljaa 3 maailman pisintä sekuntia. Sitten purskahti nauruun ja sanoi, vitsi vitsi, ettekö itse nää. Mä repesin nauramaan (hysteerisen helpottuneena), niin että kuva vaan hytkyi monta minuuttia. En pystynyt lopettamaan nauramista tosi pitkään aikaan. Mutta kun lopulta pystyin, niin nähtiin selvästi pieni katkaravun näköinen tyyppi ja sydän joka sykki kiivaasti. Joku olis voinut loukkaantua kovastikin tuosta mustasta huumorista, mutta mun mielestä se oli oikeasti hyvä vitsi.

Rv7+2 (Nyt uskaltaa jo alkaa miettiä työnimeä...)

P.S. Angsteri, mä nauroin vielä eilen nukkumaan mennessä sitä että nukuit niin pitkään äidin vieressä. Siis pienelle tytölle tietty maailman ihaninta, mutta parisuhteen ja avioliiton kannalta... Saa nähdä millaisia mutseja meistä tulee.

Rosa mä jo rutistelinkin sua tuolla haave-puolella! ONNEA VIELÄ TUHAT SATAA KILOA ;) !!!!!!!!!!!!!!!!!! Koska sulla on laskettuaika? Osasiko gyne arvioida hedelmöittymisajankohtaa eli vastaako sitä sun virallista vai epävirallista ovulaation ajankohtaa?

Amilda, mäkin olisin joutunut odottelemaan pitkään, jos olisin halunnut mennä omalle gynelle, mutta mä en pystynyt odottamaan. Ihan siis makuasia. Pidän kovasti peukkuja, että sulla olisi sitten yhtä upeita uutisia kerrottavana kuin Rosalla!!

Niin, ja vieläkään EI YHTÄÄN OIRETTA! Koska olen ollut niin oireeton, niin pelkäsin aivan järjettömästi tuota ultraa. Ne vatsan nippailut oli vaan kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, sen jälkeen ei ole ollut mitään tuntemuksia, aristuksia, turvotusta tai väsymystä. Mutta tämä on ihan normaalia. Huh, ihanaa.

Juu, mä olin varmaan ihan kauhea! Ja aina mä estin niiden mahdolliset sekstailut, sillä jos ne halusi lähteä mökille -mä olin mukana ja siellä nukuin isäni vieressä ja tosiaan kotona äitini. Ei ihme ettei meitä ole kolmea lasta ;) . Jotenkin mä tiesin, että ne tekee jotain "syntistä", jos mä en ole välissä ja aina mukana. Argh, mä en todellakaan halua opettaa omia lapsia tollaiseen. Mun on täytynyt olla kauhea lellipentu, tossa suhteessa! Lisäksi mun äiti oli kotiäiti koko mun lapsuden, joten ei ne päiväseltäänkään päässyt puuhailemaan.... eh.

Angsteri: KIITOS!

Netin mukaan la 11.10. Gyne ei uskaltanut ottaa kantaa tuohon, koska se kone oli tosiaan ihan museokamaa siihen sen normikoneeseen verrattuna. Mulla on neuvolalääkäri viikon päästä maanantaina. Siellä ei tosin ole sisäultralaitetta laisinkaan, vaan vain se doppler (tai miten se kirjotetaan). Nt-ultraankin sain jo neuvolasta ajan, ja sen maaliskuun lopulla.

Amilda, hyvä että menet varhaisultraan; kyllä se kannattaa! Riippuu sun stressinsietokyvystä pystytkö odottelemaan. Tosin se on kivampi mennä tutulle gynelle. Valintoja, valintoja...

Hih, Angsteri, mä oikeasti pystyn kuvittelemaan sut pienenä. Päässäs raksutti että jotain salamyhkästä ne touhuaa, joten parasta että estät sellaiset aikeet. Ihana.

En osaa sanoa tosta kertomisesta vielä. Kahdelle parhaalle ystävälleni kerroin viikonloppuna, siitä tuli kiva olo. Toinen lupas heti sen vanhat äitiysvaatteet mulle. Ja ne ei ole perusäitiyvaatteita, vaan sellaisia tunikoita ja muita, joten kivaa. Jotenkin on mukavaa, kun on yhteinen iso salaisuus miehen kanssa. Eli sukulaisille ja muille kerrotaan vasta jos kaikki nt-ultrassa hyvin. Se ultra on päivää ennen kuin rv 12 tulee täyteen.

Nyt mä lähden luennolle. Jos pystyn mihinkään keskittymään. Kiitos kun olette niin ihania!

Juu... Ei oo helpooa ei!Mähän menisin jo vaikka heti sinne ultraan, mut tuo mies yrittä rauhotella, et äkkiähän tuo 3 viikkoa menee... Täytyy kattoo, kuinka kauan pysyn kylmänä tän asian kanssa. Olis niin kiva tietää, onko kaikki OK. Ja ahdistaa tää kavereille valehtelukin (oon niin tajuttoman huono siinä), kun ovat kyseleet jo, olenko raskaana, kun en enää polta ja baarissakin selvinpäin ollut... On se nyt kumma, pitäiskö siellä baarissa olla sit aina ihan pelti kiinni ja tanssia pöydillä, ettei tulis raskausepäilyjä?

Kiva Rosa, että pääset nyt virallisesti tälle puolelle! Siis aivan mielettömän ihanaa, että sydämen syke löytyi ja pikkunen on oikeassa paikassa. Mä jatkan vielä poukkoilua puolelta toiselle, kun en tiedä, mihin virallisesti kuulun. Toivottavasti tänne!

ONNEA ROSA!!
Ihan mahtavia uutisia! Tuo gynen vitsi ei olisi kyllä uponnut minuun, pakko tunnustaa! Jokaisen ultran jälkeen on kyllä niin uskomattoman hieno fiilis, ilo ja onni pääsevät ihan uusiin sfääreihin. Oliko muuten helppoa luopua kofeiinista?

Toivottavasti saamme Amildankin tänne puolelle pian "virallisestikin"!

Olen tänään ollut ahkera: koti on taas puhdas! Ja vauvan vaatteillekin raivasin kaapista pari hyllyä tilaa ja leivoin sämpylöitä. Kunnostaudun aina vaimona näin lomalla! Kävin myös verikokeessa, minulla seurataan veriryhmän vasta-aineita. Olen B negatiivinen, ja vauva todennäköisesti ei, jolloin tarvitsen vasta-aineita synnytyksen jälkeen. Muuten seuraavissa raskauksissa keskenmenoriski kasvaa. Hyvä että seurailevat, en vain ymmärtänyt miksi verikoe pitää ottaa kolme kertaa raskauden eri vaiheissa.

Mutta onnittelut vielä Rosalle ja miehelle! Ja uskoa pikkuisen sinnikkyyteen!

B. rv 25+3

Thanks Ballerina! On tää ihana olo.

En ole luopunut kokonaan kofeiinista, aamukahvin juon pitkään ja hartaasti, mutta vain yhden kupin. Ennen join pannun päivässä, mutta tuo aamukahvi on tärkein.

Juu, tuo mun gynen huumorintaju on hyvänmaun alapuolella, mutta hän tuntee mut ja meille on muodostunut oma yhteinen typerä tapamme käsitellä asioita.

Mies kertoi myöhemmin, että sillä sekunnilla kun gyne sanoi "vitsivitsi" ja mä vedin henkeä puoli sekuntia (ennen kuin aloin nauramaan), niin mies nojautui välittömästi taaksepäin koska oli 100% varma että potkaisen gyneä päähän. Mies sanoi, että oli miettinyt että nyt gyne viimeisen vitsinsä kertoi ja että ehdinkö vetää housuja jalkaan kun häivyn sieltä suuttuneena. Että mä hankin sille potkut. Mun mies ei voinut uskoa kun sitten kummatkin alettiin nauramaan. Ja mies nieli kyyneleitä vielä, koska ehti uskoa ettei siellä ole mitään. Rajua huumoria siis. Mua alkoi nyt taas naurattaa. Ei tollasia vitsejä voi sanoa! Mieskin sanoi ettei hänen psyyke kestäisi itse tuollaista.

Mutta gyne oli ihana, sanoi, että jos stressaan ja haluan tulla tarkistamaan tilanteen, niin voin varata hänelle koska vain ajan ultraan, kun täällä neuvolassa saa vain ne kaksi ultraa.

Ihanaa Rosa, että sait varmistuksen pienestä masuasukistasi. Oli varmasti ihanaa nähdä tuo pieni olento ja saada asia itselleen täysin konkreettiseksi.

Mulla on eka neuvola vasta runsaan kahden viikon päästä, olen tuolloin viikoilla 10+5. Np-ultraan laitamme heti lähetteen samalla kertaa. Kiirettä pitää..

Meillä esikko siirtyi nukkumaan omaan huoneeseen ollessaan runsaan 5 kk. Ja molempien uni parani merkittävästi. Napero on vauvasta saakka ollut hyvin kovaääninen nukkuja, ährää ja kährää pitkin yötä (edelleen!) ja mun nukkumisestani ei tullut hänen kanssaan mitään. Ekat kuukaudet meni muutenkii niin pienillä unilla, että olin aivan sekaisin unenpuutteesta. Ja kiukkuinen 24/7. Siittä syystä siirsimme naperon omaan huoneeseen heti muutettuamme suurempaan asuntoon. En olisi voinut kuvitellakaan, että olisimme nukkuneet perhepedissä. Se ei toiminut meillä. Vauva ei tykännyt nukkua vieressä enkä mä saanut nukuttua ollenkaan hänen ollessaan siinä. Saas nähä miten tämän kakkosen kanssa toimitaan =)

Tahtoisitko Ballerina tulla meillekkii siivoamaan ?? Mä en pidä epäsiisteydestä ollenkaan ja olen yrittänyt pitää kotia siivossa.. mutta nyt tullessani raskaaksi mä olen aivan kuoleman väsynyt. Koko ajan. Ja normaalisti kun poika on ollut päikkäreillä, niin mä olen käyttänyt ajan hyödykseni ja siivoillut. Nykyään mä menen itekkii nukkumaan ja herätessäni olen vielä enemmän uuvuksissa kuin mennessäni =) Onko muilla ollut samaisia oireita ?? Huomaan myös, että rasvaiset ruuat inhottaa ja lähinnä kasvikset ja hedelmät menevät alas. Sama juttu oli viime raskaudessani.

Onpas tuolla haaveilijoilla jännät paikat! Saanan plussalle peukutukset!

Vanilla, minulla väsymys ja huonovointisuus jatkui tosi pitkälle. Vasta muutaman viime viikon ajan olen ollut energinen, iltoja lukuunottamatta. Tämä tuntuukin huikealta! Ihan kuin kuukausien krapula olisi vihdoin ohitse! ;) Alussa minulle ei maistunut mikään kovin terveellinen, onneksi vaihe meni ohitse.

Ai niin, se Stockan itkuhälyytin. Sitä ei suositella ulkokäyttöön! Vekotin jäi todellakin ostamatta. Nyt puntaroin kantoliinan ja Ergon välillä, mielipiteitä on suuntaan ja toiseen.

Lomailu jatkuu, on tämä mukavaa!! =)

B. rv 25+5

Mahtaa olla aika helpottunut olo Rosalla, kun on ultrassakin käyty... Mä yritin kanssa tänään aikastaa sitä mun varhaisultra-aikaa, mut tosi huonosti on enää ensi tai seuraavalle viikolle vapaita iltapäivä/ilta-aikoja jäljellä, niin kai se vaan on sinne 17.3. odotettava. Soitin kolmeen eri paikkaan ja yhdessä olis ollut 12.3 vapaa aika, mut ehkä sitä jaksaa sit vaan odottaa muutaman päivän lisää ja mennä sinne omalle tutulle lekurille.
Toinen, mikä kummastuttaa on tuo meijän kaupungin eka neuvolakäynti. Eikös sulla Rosa ollut sekin jo joskus rv6 tai rv7 paikkeilla. Mä sain sen ajan vasta rv10+3, et kuulemma käytäntö täällä on, et eka neuvola on 10+ viikolla. Np-ultrasta ei tietoakaan. Kai se sit siellä neuvolareissun yhteydessä varataan sekin sit. Siihen helkutin neuvolaan on viä kuukausi aikaa! Plaah, mitä odottelua! (minäkö malttamaton...) No, onneks en oo ainoo, näyttäis näköjään Vanillallakin olla tuo eka neuvola vasta niin myöhään... Millähän perusteella nuo kaupungit noita ensimmäsen neuvolakäynnin ajankohtia arpoo?

Moikka!
Mikäs teidät tulevat mammat on niin hiljaiseksi vetänyt? ;) Ei kirjoituksen kirjoitusta eilisellä päivällä. Mä olin ihan varma, että joudun "kaluaan" läpi pitkiä kirjoituksia ;), heh!

Mun oli pakko tulla kirjastoon kertomaan teille meidän 4D-kuulumiset. Kaikki oli siis hyvin ja Nukkeli vastaa viikkoja. Siellä katsottiin kaikki istukan verenkierrosta lähtien. Saatiin pari upeaa kuvaa Nukista ja vaikka oma toukka onkin, niin pakko sanoa, että se näytti niiiiiiin söpöltä ja jo ihan vauvalta. Nähtiin sen pienen pienet mutruhuuletkin ja nykerönenä. Oli siis hyvä käynti, mutta mun täytyy sanoa, että oltiin me vähän pettyneitä. Ehkä meillä oli liian suuret odotukset, mutta meidän mielestä lääkäri olisi saanut pyöriä enemmän siellä 4D-puolella kuin 2D-puolella. Me oltiin siellä puolitoistatuntia ja varmaan 4D:tä oli jotain 15 min.Me oltiin miehen kanssa lopulta molemmat nukahtamispisteessä. Sitä saamaamme videota me ei olla vielä katsottu. Eli ihan ok, mutta en mä sitä nyt niin hehkuttaisi...

Amilda, tiedän hyvin ton tunteen: kaikki mulle nyt heti! Odottaminen on inhottavaa. Harmi, ettette pääseet ultraan aikaisemmin.

Mukavaa viikon jatkoa! Palaan taas asiaan, kun kynnelle kykenen! HaNauksia (nukin puhekielellä ;) )!