Alkumetreillä 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amilda79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ärrin purrin ja plaah... Toivottavasti ei tarviis ainakaan vuoteen ottaa enää näitä menkkoja :( Mulla on ainakin nää luomumenkat ihan hirveitä. Pillereiden lopetuksen jälkeen kuukautiset on tosi kipeet ja runsaat ja mieli ihan sekasin. Sekopäänä olo alkaa jo päivää ennen menkkoja, kun kaikki asiat kiukuttaa ja v*tuttaa tai sit itkettää ja vieläkin (kp3) tekis mieli murista noille ihmisille... Ei nyt ihan niin hirmu v*tutus oo kun ennen menkkoja, mutta ei musta kyllä mitään päivänsädettäkään saa...

Onkos missään päin Suomea lunta? Tai edes toivoa valkoisesta joulusta? Jotenkin ei osaa kuvitella, että muutaman päivän päästä on joulu. Ei oikein pääse joulufiilikseen kun ei ole talvista ja lumista ollenkaan.. Ja tuskin tuleekaan :(
No, onneks on edes loma tulossa... Huomenna tulen vielä töihin, mut sitten seuraavan kerran ensi vuoden puolella ;)

Mitäs meidän jännäilijöille kuuluu? Onko täti tullut kyläileen? mminttu? Jenninen? minisun? Liisaleena? Muita...? Kovasti paljon plussatullia teille bd bd bd !!! Vieläköhän meistä joku tämän vuoden puolella plussaa? En yhtään ihmettelisi....

Heipat! Oiskohan tää oikee paikka minulle? Nää alkuhöyhötykset kuuluu kaiketi tänne osastoon... :D Oon seurannu mielenkiinnolla tätä palstaa viikon verran ja yritän päästä jyvälle näistä lyhenteistä ja termeistä :D Meneeköhän päin honkia?... Ollaan siis 26/28, Y12/07... Hih! Yhdessä oltu reilut 6 vuotta, kihloissa 5,5 vuotta. Jännittää mitenkä tässä käy, minit lopetin vasta 9 päivää sitten, joten ollaan niin alkutekijöissä kuin vaan voi...

Morjesta vaan!
Nyt on vihdoin palattu Suomeen ja nukuttu noi kakki jetlagitkin pois :D JA täällähän on tapahtunut taas! Eli onnittelut zuvilliinille! Kivaa ettei teidän tarvinnu kauaa odotella. Ja Mie vuan tervetuloa! Kivaa vaan että uutta verta tulee ettei jäädä ihan yksikseen ku kaikki vaan lähtee tonne odottajien puolelle...

Sitten oma napa: Nyt olis varmaan jotain kp31 tai jotain sellasta. Viime kiertoha oli sen 34 että vielä olis pari päivää odoteltava :( Ei sitten millään malttais! Oireita en oo pahemmin sitten ees tutkiskellu mutta noi tissit on joka päivä kyllä tuskasen kipee. MUTTA niin ne on ollut melkeen koko ajan, joten en mee vielä mitään arvuuttelemaan... Lauantaina sitten meinasin testailla tai sitten viimeistään sunnuntaina että sitten jos on jotain kerrottavaa niin voi kivasti jouluna uutisen päräyttää:D
Jenninen: Elähän vielä heittäydy uskosta! Sähän testasit kuitenkin aika aikaseen että odotellaan tässä nyt vielä, muistetaan varmaan hyvin miten miisallekin kävi ;)

Mietityttää tää pillereiden lopetus, et mitähän oireita siitä mahtaa tulla... Olen syönyt yhdistelmäpillereitä varmaan 9 vuotta ja minejä nyt melkein vuoden, kunnes nyt sitten lopetin ne 9 päivää sitten... Kauankohan menee ennenkun kierto palautuu ennalleen? Yhdistelmien aikaan menkat tuli aina melkein samalla kellonlyömällä, mutta minit aloitettuani, loppuivat menkat kokonaan... Parit ekat tuli vähän miten sattuu ja sit loppui kuin seinään...Kiva on kyllä ollut olla ilman menkkoja, ei siinä mitn... :)

Ja miten esim. toimia ovistestin kanssa? Enhän sitä kaiketi pysty edes vielä tekemään, kun ei mitään hajua ole kierrosta tai menkoista...? Kertokaa viisaammat, jos kokemuksia/tietoa asiasta...

Tervetuloa Mie vuan, sullahan on jo alan slangi hyvin hallussa :)

Tarkistin eilen, mitäs ne kierrot olikaan viimeksi kun olin pillerittä: 29, 30 ja 34. Ja nyt on menossa kp 33! Hui, tuli taas vaihteeksi outo tunne että oisin raskaana, vaikka oireita ei kyllä oikein ole mihinkään suuntaan. Palelen kyllä kovasti, mutta se on mulle ihan normaali olotila :) Testailen varmaanniin perjantaina ellei täti yllätä sitä ennen. Ois kyllä ihana joululahja se plussa testiin.

Kiitokset vain :) Tässä kuulostelen omaa kehoani, touhuillaan tarpeeksi usein :) ja testaillaan tarpeen vaatiessa...ja minä yritän ottaa rauhallisesti enkä hötkyillä turhia :D Plussaa tietty toivoen, että jonain päivänä joskus se siinä tikussa nakottaisi... Palaillaan! Mukavaa joulun aikaa teille!

Juu... Tervetuloa Mie vuanille! Tuo kiertojen säännöillsyys ja epäsäännöllisyys on niin yksilöllistä. Toisilla kierto heittää ihan härän pyllyä pillereiden lopetuksen jälkeen ja saattaa mennä useempikin kuukausi ennen kun tasottuu ja toisilla saattaa luomukierto olla samantien suht normaali heti pillereiden lopetuksen jälkeen. Mulla on nyt kolme pilleritöntä kiertoa takana ja kierrot ollut tosi säännölliset: eka kierto 28 pvää, toinen kierto 27 pvää ja kolmas 29 pvää. Ja siis pillereitä söin 13 vuotta! Että kuulostele nyt sitä kroppaas ja laskeskele hieman päiviä, niin eiköhän tuo oman kierron pituus ala hahmottuun. Tosin voihan sitä tulla raskaaksi myös heti pillereiden lopetuksen jälkeen jolloin ei siis niitä kuukautisia kuulu, mutta siis testailuihin lähtisin vasta joskus, kun menee yli kp35, mikä siis on vielä ihan normaalikierto luomustikin. Ja tosissaan, mä uskon kanssa tuohon taktiikkaan, että kun kammarissa on tarpeeksi puuhailua, se tärppi tulee kun on tullakseen ;)

Hirmusti plussatuulia Liisaleenalle! Toivottavasti tätiä ei ole kutsuttu tämän vuoden joulunviettoon ;)

Täällä on Amilda kohtalotoveri noiden menkkojen kanssa... Kierto kierrolta käyvät kivuliaammiksi. Ja päässä vain kohisee! Parasta olisi saada olla omissa oloissaan kotona peiton alla, mutta pitää yrittää töissäkin käydä ja ihmisten kanssa kommunikoida...

Niin, ja mulla oli täsmälleen 28 pv kierto pillereiden jälkeen monta monituista kiertoa, mutta heti kun pääsimme yrityksen alkuun, niin kierron pituus on alkanut kasvaa :( Aina saa jännäillä - turhaan.

Joo... On se kumma miten kipeet voi yhdet kuukautiset olla - mulla tulee oikein sellasia tosi kovia kramppeja alavattaan välillä, et on vaan pakko mennä kaksin kerroin. Aargh... Tuntuukohan supistukset sit tolta? huh huh.. Onneks noi kivut helpottaa jo kahen ekan päivän jälkeen, mut ei oo kyllä kivaa, kun tosissaan pitäis tehdäkin jotain.

Minäkin voisin koittaa tänne jo liittyä, vaikka lopullista lupaa ei lääkäriltä yrittämiseen ole vielä saatu. Eli yritystä takana viime keväästä ja seurauksena 1 tuulimuna 8/07, sitten kystaa ja muuta sellasta ja nyt odotellaan seuraavia menkkoja (kp. 27/28-30), jotta voisi tilata ajan lääkrille , joka toivottavasti jo viimein antaisi (virallisen) luvan jatkaa yritystä.
Kova kuumeilu kuitenkin päällä.

Mutta plussatuulia teille kaikille. Mä tulen yrityksineni pikkaisen perässä mutta mukana jännittämässä muiden puolesta jo heti alkuunsa.

Menin miehen yllytyksestä testaamaan aamulla ja negaahan se näytti :( Erityisesti nyt harmittaa se, että en olekaan nyt perillä kroppani toiminnasta. Ovis ei voinut olla silloin kun luulin, koska siitä on jo kolme viikkoa, eli ois pitänyt jo tulla plussa tai sitten menkat alkaa.

Vähän on apea mieli, mutta oishan se ihme ollut jos ekasta kierrosta ois heti tärpännyt. Plussaonnea muille ja oikein rentouttavaa joulunaikaa!

Huomenta kaikille ja tervetuloa Mien vuan ja Angelique!

Liisaleenalle halit, mulla eka pettymys oli paljon paljon pahempi kun pari seuraavaa mutta kyllä se siitä! Vai voiko olla että se tärppi on käynyt myöhemmin kun luulit?

Mulla kanssa kierto lähti pitenee heti kun yritys alkoi, se jon kyllä rasittavaa! Mulla on aikasemmin ollut melko kivuttomat menkat vaikka oon ollut reilu vuoden ilman pillereitä jo, mutta nyt on alkanut tulla samankaltasia kramppeja joita Amilda kuvaili.

Näyttää tosiaan vähän heikolta ton joulukelin kanssa ainakin täällä etelässä. Ei taida olla toivoakaan :( Hankin pari valkoista joulukukkaa ja olen ripotellut jouluvaloja ja kynttilöitä ympäri kämppää mutta jotenkin se joulumieli vielä antaa odottaa itseään justiin ton kelin takia. Jotain positiivista kuitenkin, ikkunasta näkyy aivan mahtava auringonnousu!

Huomenta vaan ja tervetuloa Angeliquemukaan kirjottelemaan ja jakamaan fiiliksiä ja lääkärin luvan jälkeen myös jännäilemään ;) Meilläkin alkaa vasta tästä kierrosta (nyt kp4) tjottailu, joten jos luvan saat, niin etpä paljon perässä päin ainakiaan minua tule..

Onko kellään tietoa noista homeopaattisista "helmistä", voiko niitä syödä ihan normaalisti, vaikka yritys alkaakin ja vaikka raskautuisikin. Satuin valittamaan noista mun kipuilevista kuukautisista tutulle homeopaatille ja eikös se raijannut mulle 2 kk kuurin joitain helmiä kokeiltavaksi. Mietin vaan, et voinkohan niitä ottaa? Joo ja en ajatellut kysyä tältä homeopaatilta sitä - en tod. halua, että kuulee meidän yrityksestä.

Oli kyllä aivan mahtava auringonnousu tuossa vähän ennen ysiä ;)

Arvatkaapa kellä on tänään viimenen työpäivä tänä vuonna?!?!!! Hihiii...

Liisaleena, älä vielä toivosta luovu :)

Täällä alkoi tänään menkat, juuri niin kuin pitikin, eli kp 29. kp 16 olin tuntevinani oviksen eli nyt osasin varmuudella tunnistaa sen. Sinällään ihan hyvä vaan että menkat alkoi niin osaa nyt varmuudella sanoa miltä ovis tuntuu ja kiertokin tuntuu olevan sopiva. Tosin viime kierto oli 35 päivää, mutta veikkaan että johtui siitä kun pillerit vasta olin lopettanut.

Nyt ei muuta kuin yrityskierto kolmosta kohti ja uutta ovista taas odotellessa!

Tervetuloa mukaan mie vuoan ja Angelique!

Mie vuan: Ei tarvitse odotella menkkoja. Jos haluat pongata opviksen, niin mä alkaisin varmaan sinuna oviksen tikuttelun 13.päivästä ja siitä eteenpäin päivittäin (14,15,16 ainakin) kunnes oviksen pongaisin...

Ja pahoittelut Jenniselle tädin tulosta. No, jäätpä ainakin sinä edes tänne ketjuun vielä... ;)
Ja tietty pahoittelut Liisaleenan negasta. Eipäs vielä kuitenkaan heitetä kirvestä kaivoon ennen kun menkat tulee. Muisteleppas kuinka Miisan kävi ;)

Kiitos neuvosta. En oo koskaan sellasta testiä tehny, ni oon vähän tietämätön... Monena päivänä testataan? Milloinkas on siis se hedelmällisin hetki? Onko se oviksen aikana vai heti sen jälkeen? Eli miunhan pitäisi mennä testiä jo kattelemaan, jos meinaisin ylihuomenna (la) alottaa testauksen... Eli se ois se 13. pilleritön päivä...

Amilda: Juu, ne menkkakivut on justiin samanlaisia kun supistukset, mutta tietenkin se supistuskivun voimakkuus on ehkä se potenssiin sata verrattuna menkkakipuihin =) Mutta onneksi nillä supistuskivuilla on hyvä tarkoitus, niin niihin suhtautuu ihan eri lailla. Noita menkkakipuja ei meinaa jaksaa..

Mie vuan: Kannattaa tilata niitä ovistestejä vaikka netistä! Saa halvemmalla! Jos tänään tilaat, niin saatat saada jo huomenna ne. Riippuu mistä tilaa. Testaat niin kauan, kunnes saat testiin yhtä vahvan viivan kun kontrolliviiva. Siitä n. vuorokauden kuluessa on ovis. Tsemppiä tikutteluihin!! Äläkä stressaannu, vaikka et ovista löytäisikään tikuilla, sillä en löytänyt minäkään ja silti sain tuon esikoisen.

Iltaa!
Mä oon tilannut mammaksilta ja verkkoapteekista ovis- ja raskaustestejä.Itse oon tykännyt enemmän puikkotesteistä ku liuskoista.Liuskathan on hieman halvempia..Musta ne puikkotestit tuntuu jotenkin luotettavimmilta,en tiiä onko kuvitelmaa vaan..
Oli hauska tänään kun tuli työkaverin kanssa ihan yleisesti vaan puheeksi lasten hankkiminen niin se kertoi että kun oli aikoinaan miehensä kanssa alkaneet yrittää lapsia niin sitä oli kovasti pelottanut että jos se ei onnistukaan ja kun oli muutama kk yritysä mennyt niin se oli marssinu lääkärille ja lääkäri oli kysynyt että kaksi vuottako olette yrittäneet(sillon ilmeisesti 2 vuotta on ollut joku raja)niin se oli valehdellut että kyllä koska ei ollut kehdannut sanoa että 3 kk oli ollu yritystä takana:)Ja sitten saivatkin 3 lasta sen jälkeen..En itse kertonut että yritetään mutta oli tosi mukava kuunnella sitä kun kuulosti ne jutut niiin tutuilta..
Täällä on nyt kp 29 tai itse asiassa mä en oikein tiedä että onko tämä jo kp 2 koska eilen mulle tuli ihan pieni tuhru housuihin ja tänään tuli kanssa.Ihan tuntuu että menkat olisi mutta ei ne ole.Mitään raskausoireita ei ole että kyllä mä olen aika varma että menkat sieltä tulee.Mulla oli pari kiertoa sitten myös tällainen että eka pari päivää tuli tuhrua ja sit alkoi kunnolla.Mutta en tiedä voiko tää liittyä jotenkin tähän yrittämiseen?Koska ei mulla koskaan ennen tällaista ollut ja pillereitäkin söin vain vuoden ajan..Kai sitä tarvii mennä huomenna varmuuden vuoksi ostaa apteekista raskaustesti viikonloppua ja joulua varten jos niitä menkkoja ei kuulu ja huomisen jälkeen on jo vaikeampi mennä apteekkiin kun lähdetään joulun viettoon..

Tervetuloa uudet :)

Täällä kp 20 ja ihan kun nyt vasta ovuloisin. En tiedä. Luulisi et aiemmin ovuloisin, koska takaan ja alleviivaan et täti tulee kp 30 tai 31 vieraileen. En usko et viläkään on tärpännyt.. Tulee kun tulee vauva, valmis olen sitten myöhemminkin, jos ei heti "anna"!

Plussa-onnea kaikille. Kirjoittelen aina kun aikaa tulee. Oikein Ihanaa ja Rauhallista Joulua kaikille ja ensi vuonna on kaikille plussa tullut!