Eikö raskaana olevan muka tarvitse tehdä töissä mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt työtoveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="annina";23598795]Siinä on vissi ero onko oikeasti joitain rajoittavia asioita kun on raskaana vai päättääkö käyttää raskautta mielivaltaisesti laiskottelunsa tekosyynä.[/QUOTE]

Joo mutta kun tässäkin ketjussa osa on sanonut että kaikki syyt on laiskottelua. Miksi te syytätte sitä raskaana olevaa ja suhtaudutte siihen huonosti? Miksette suuntaa ärsytystä pomoon??

[QUOTE="vieras";23595319]Ja miten sä ajattelit syrjiä raskaana olevia ihan surutta? Sorry, mutta koko maailma ei pyöri sun bisneksen ympärillä. Vituttaa voi ja saa, mutta et silti voi toimia miten huvittaa.[/QUOTE]

Niin, kyllä sitä yrittäjän elinkeinon pitää pyöriä sen raskausmahan ympärillä, kuten koko muunkin maailman.

[QUOTE="vieras";23599069]Joo mutta kun tässäkin ketjussa osa on sanonut että kaikki syyt on laiskottelua. Miksi te syytätte sitä raskaana olevaa ja suhtaudutte siihen huonosti? Miksette suuntaa ärsytystä pomoon??[/QUOTE]

No eihän se pomon vika ole, että joku pitää itseään lääkäriä pätevämpänä diagnosoimaan laiskuuden sairaudeksi.

[QUOTE="vieras";23594106]Paitsi, että joillakin alkaa ne hankalat raskausvaivat jo tosi aikaisin. Mulla oli koko raskaus jo melkein tuosta viikosta 8 lähtien hankalaa. Tosi hauskaa, kun vielä leimataan samalla lintsariksi sen lisäksi, että on muutenkin hankalaa ja henkisestikin raskasta.[/QUOTE]

Mulla oli seisomatyö, jossa raskasta nostelua. rv 8 meinasin tasaiseen tahtiin pyörtyä. Ei en hakenut sairaslomaa. Minut siirrettiin istumatyöhön. ( olisin päässyt aiemminkin, kun esimies oli huolissaan mun nosteluista :) joskus näinkin päin, mutta toistaiseksi kieltäydyin.) Seisoin sielläkin aika ajoin, mutta työ oli kevyempää. Monesti rupesi silmissä sumenemaan, mutta jatkoin töissä ja söin salmiakkia.

rv26 olin edelleen töissä, kävely oli jo hankalaa, mutta taapersin tauolle huohottaen. Tein edelleen istumatyötä, mutta se oli edellistä kevyempää. Työkaverit ei antaneet edes tehdä mitään, vaikka itse olisin sisulla siitäkin selvinnyt. Sitten menin lääkäriin, ihan normaalitarkistukseen. lääkäri sanoi, et heti saat saikkua kun et enää tunne jaksavasi. Minä sanoin et kyllä mä jaksan. Sisätutkimuksen jälkeen tuli ehdoton työkielto..uhkaava ennenaikainen synnytys. Joka vain paheni raskauden edetessä.

Ei kaikki jää vain ilkeyttään ja laiskuuttaan tai psyykkisen ongelman takia saikulle! Kaikkeni yritin et oisin saanu töissä olla loppuunasti, mutta tasan ei mee nallekarkit.

[QUOTE="vieras";23598471]IDIOOTTI! :O Toiset asettaa lapsensa etusijalle, toiset työnsä. Ei olisi tullut mieleenkään pakkautua töihin kun oli ennenaikaisia supistuksia.[/QUOTE]

Jos oot raskaana ja meet töihin nii totta hitossa sä teet siellä töissä töitä! Ottakoot sairaslomaa jos ei kykene töitä tekeen eikä menis sinne muiden tielle vaa istuskeleen ja valittaan.

[QUOTE="aloittaja";23595267]Voi pyhä jeesus, kyse ei nyt edelleenkään ole siitä, ettemmekö ymmärtäisi, että vatsan kanssa on inhottavaa touhuta![/QUOTE]

No siitä tässä juurikin pohjimmiltaan on kysymys. Ap on tuskin koskaan ollut itse raskaana, alkuketjusta jätti vastaamatta siitä kysyttäessä. Eli hän ei todellakaan tiedä, että toisilla raskaus voi olla niin vaikea ettei vaan pysty tekemään töitä vaikka haluaisi. Ja painavien oluttynnyreiden nostelu on riski, vaikka raskaus muuten helppo olisikin.

Kumma kun ap ei ole myöskään kommentoinut mitenkään tuota, että entäs jos tämä työntekijä jäisi sairaslomalle eikä sijaista hankittaisi. Silloinhan ap ja muut työkaverit joutuisivat tekemään sairaslomalaisen kaikki työt.

[QUOTE="annina";23598795]Siinä on vissi ero onko oikeasti joitain rajoittavia asioita kun on raskaana vai päättääkö käyttää raskautta mielivaltaisesti laiskottelunsa tekosyynä.[/QUOTE]

Peesi!!! Turhan moni käyttää sitä raskautta tekosyynä laiskotteluun ja jopa niihin sairaslomiin. JOS kaikki menee normaalisti ei raskaus työntekoa estä ( erikseen toki ammatit, joista jotain vaaraa ) eikä todellakaan tarvi jäädä sairaslomalle viikolla 25 ihan varmuuden vuoksi.

Aika moni jaksais paaaaljon paremmin, kun jäis palkka saamatta, jos on sairaslomalla.

Ap:n tapauksessa musta on käsittämätöntä, että moni pitää ihan normaalina, että raskaana oleva ei pysty muka pöytiä pyyhkimään. Se onkin äärimmäisen uuvuttavaa ja vaarallista vauvalle.

[QUOTE="JjJjJ";23599562]No siitä tässä juurikin pohjimmiltaan on kysymys. Ap on tuskin koskaan ollut itse raskaana, alkuketjusta jätti vastaamatta siitä kysyttäessä. Eli hän ei todellakaan tiedä, että toisilla raskaus voi olla niin vaikea ettei vaan pysty tekemään töitä vaikka haluaisi. Ja painavien oluttynnyreiden nostelu on riski, vaikka raskaus muuten helppo olisikin.

Kumma kun ap ei ole myöskään kommentoinut mitenkään tuota, että entäs jos tämä työntekijä jäisi sairaslomalle eikä sijaista hankittaisi. Silloinhan ap ja muut työkaverit joutuisivat tekemään sairaslomalaisen kaikki työt.[/QUOTE]

Kyllä mä kuule osaan kuvitella, että työnteko ei sen vatsan kanssa mukavaa, mutta minusta on vaan pirun itsekästä ja raivostuttavaa, että sitten ei jää saikulle! Kun pomo on kysellyt vähän väliä, että jaksaako tämä kyseinen olla töissä vatsansa kanssa oikeasti ja hän vastaa, että joo. Sitten ei tee mitään. Se ärsyttää, kun työt jää sitten muiden tehtäväksi. En mä vaan kehtaisi tehdä noin.

Ei ole minun tehtävä sympata jos toinen on päättänyt pamahtaa paksuksi ja ei tee sitten töissä mitään. Jäisi kotiin ja me saataisiin pirteä exstraaja tilalle. Mutta kun pomo ei usko meitä, vaan mieluummin tämän raskaana olevan vakuutteluja, että hän jaksaa muka olla töissä.

MIksi ei voi olla olemassa joku laki, että jos ei ihan oikeasti jaksa tehdä töitä, niin pomo passittaisi väkisin kotiin. TÄmä tilanne ärsyttää kaikkia. Itsehän se on raskaaksi hankkiutunut, oma päätös, joten miksi ihmeessä meidän muiden pitäisi toimia hänen ehdoillaan.

[QUOTE="Sara";23599586]
Ap:n tapauksessa musta on käsittämätöntä, että moni pitää ihan normaalina, että raskaana oleva ei pysty muka pöytiä pyyhkimään. Se onkin äärimmäisen uuvuttavaa ja vaarallista vauvalle.[/QUOTE]

no kun tosiaan on näitä raskaana olevia joilla on vaivoja ja sitten on raskaana olevia jotka käyttävät raskautta tekosyynä laiskotteluun. viimeksi mainitut tyypit ovat usein myös niitä jotka juoksuttavat miestään keskellä yötä huoltoasemalle hakemaan jäätelöä "koska minä olen raskaana ja haluan jäätelöä juuri nyt" :kieh:

ja jouduin jäämään saikulle kun en saanut kannettua 160cm kirppuna 50kg painavia laatikoita, jotka oli mua melkeen rintaan asti korkeita, eipä nääs kädet ylettänyt ottaa kiinni ku pötsi oli tiellä.. tein niin kauan ku pystyin ja jäin saikulle. enkä pyytänyt muilta apua, eli mielestäni se on väärin jos pompottaa toisia, jollei työnantajalla ole mahdollisuutta järjestää muuta hommaa.

[QUOTE="jees";23600061]ja jouduin jäämään saikulle kun en saanut kannettua 160cm kirppuna 50kg painavia laatikoita, jotka oli mua melkeen rintaan asti korkeita, eipä nääs kädet ylettänyt ottaa kiinni ku pötsi oli tiellä.. tein niin kauan ku pystyin ja jäin saikulle. enkä pyytänyt muilta apua, eli mielestäni se on väärin jos pompottaa toisia, jollei työnantajalla ole mahdollisuutta järjestää muuta hommaa.[/QUOTE]

Ja on kyl sen verran vituttanu kotona istuu et välil on tehny mieli vaipuu maan alle, mut elämä on.

[QUOTE="vieras";23600042]no kun tosiaan on näitä raskaana olevia joilla on vaivoja ja sitten on raskaana olevia jotka käyttävät raskautta tekosyynä laiskotteluun. viimeksi mainitut tyypit ovat usein myös niitä jotka juoksuttavat miestään keskellä yötä huoltoasemalle hakemaan jäätelöä "koska minä olen raskaana ja haluan jäätelöä juuri nyt" :kieh:[/QUOTE]

MIksi ihmeessä laki jo ei puutu tuollaiseen? Mikä hyöty on pitää puolikuntoista töissä, jos se ei pysty tekemään hommia entiseen malliin? Oli sitten vaivoja oikeasti tai ei. Kotiin joutaa siinä vaiheessa, kun ei enää hommat suju niin kuin pitäis. Ja miksi ihmeessä kenenkään pitäisi saada joku etuoikeus tehdä yhtään mitään kevennettyä jos se on hankalaa, niin kuin esim. ravintola-alalla on? Eri juttu, jos palkkaa pienennettäis samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä järki;23600083:
MIksi ihmeessä laki jo ei puutu tuollaiseen? Mikä hyöty on pitää puolikuntoista töissä, jos se ei pysty tekemään hommia entiseen malliin? Oli sitten vaivoja oikeasti tai ei. Kotiin joutaa siinä vaiheessa, kun ei enää hommat suju niin kuin pitäis. Ja miksi ihmeessä kenenkään pitäisi saada joku etuoikeus tehdä yhtään mitään kevennettyä jos se on hankalaa, niin kuin esim. ravintola-alalla on? Eri juttu, jos palkkaa pienennettäis samalla.

Tosta kevennetystä sen verran että kun työnantajan maksama palkka loppuu,kysytään neuvolassa ja kelassa että eikö työnantajalla ole tarjota mitään kevyempää hommaa.. mut tosiaan on näitä ketä ei kiinnosta olla töissä. ja olen monesti ihmetyllyt kun olen joutunut nyt saikulla ensimmäisen kerran elämässäni olemaan, että miten jotkut jaksaa/viittii maata huvikseen kotona. Ite olen aina ollut kipeänäkin töissä, kyllä tarvii pää kainalossa olla että kotiin jään, vaikka joudun työssäni koko päivän kantamaan jotain.

Kyllä suurin osa mun työkavereista ruokakaupassa on ihan oma-aloitteisesti tarjoutunut hoitamaan mun puolesta raskaimmat työt kuten kuormien purkamiset ja muut painavien nostelut ja hankaliin paikkoihin kurkottelut. Pari miespuolista ja yksi nainen ovat sitten naama norsunveellä olleet kun olen sanonut että viittisitkö auttaa kun en saa tätä nostettua jne. Tähän mennessä olen kuitenkin ihan täysillä tehnyt hommia, oikeastaan enemmänkin kuin pari muuta laiskottelijaa jotka tykkäävät vain istuskella takahuoneessa. Kertaakaan en ole saikulla ollut, paitsi nyt viikolla 29 kun nosteleminen rupesi aiheuttamaan kipeitä supistuksia ja lääkäri itse ehdotti että kirjoittaa viikon saikun kun kävin tarkastuttamassa kohdunsuun tilanteen. Ihmetyttää tuollainen asenne että jos ei pysty täysillä tekemään ihan jokaista työtehtäväänsä niin pitäisi olla pois töistä kokonaan. Eikös se vajaamiehityksellä meneminen kuormittaisi muita työntekijöitä vielä enemmän kuin se että raskaana oleva tekee niin paljon kuin pystyy?

Kolmas raskaus ja jokaisesta eri oireet. Turhanpäiväiset märisijät on erikseen, mutta sen sijaan on vaivoja, jotka vaikeuttavat työntekoa siinä määrin ettei pysty suoriutumaan työtehtävistään odotetulla tavalla. Tässä kohtaa tulisi keskustella esimiehen kanssa muista työtehtävistä tai vaihtoehtoisesti jäädä sairaslomalle. Mitaleja näistä suorituksista ei saa kukaan, mutta itsensä tai syntymättömän lapsen vahingoittamisesta jää elinikäiset arvet.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä järki;23600083:

Ootko sattunut seuraamaan keskustelua työurien pidentämisestä? Entä valtion raha-asioista?

Jos olet niin varmaan tiedät että ns. turhia sairaslomia ollaan vähentämässä reippaasti (tätä sanotaan työuran pidentämiseksi keskeltä). Eli jos työntekijä ei pysty nostamaan 100 kg laatikoita kuten ennen, mutta työnantajalla on mahdollisuus teettää paperitöitä, niin sitten työntekijä tekee niitä paperitöitä. Miksi pitäisi maksaa palkkaa ihmiselle kotona olemisesta vain sen vuoksi ettei pysty nostamaan samaan tahtiin kuin ennen, jos on töitä joita voi kuitenkin tehdä? Huomaa että myös sinä maksat omista verovaroistasi sen saikulla olijan päivärahat. Ja työnantajasi maksaa tulpamaksuja jos tilalle palkataan toinen. Tai sitten joku tekee MYÖS ne paperihommat kun sijaista ei kustannussyistä oteta.

Yhteistyössä