ELOKUU 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puh1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Puh1

Vieras
NO niin, siis tällä otsikolla voisi toimia paremmin.. :)

odottelija23...1.8.2007.......2.lapsi....pohjoinen
Claire..........4.8.2007........2.lapsi........länsirannikko 29v.
Viivi............5.8.2007........1.lapsi.......
Joanna.........5.8.2007........1. lapsi....... Vantaa...33v
Kata 76........5.8.2007........1. lapsi
Tuikku81.........3.8.2007........1.lapsi.....Etelä-Suomi...25v.
Puh1.........31.7.2007..........2.lapsi........
Hipsu76.....9.8.2007..........1.lapsi..... Pohjois-Karjala 30v.
Toiveikas74.. 19.8.2007......3.lapsi.....Kymenlaakso 32v.
Meirami.....19.8.2007.........1.lapsi.......Vantaa 24v.
Lena.........20.8.2007.........1.lapsi.......Helsinki 22v.
Antsa....... 13.8.2007.......1.lapsi.......Pohjois-Karjala 22v.
Milla Magia 24.8.2007.......3.lapsi
Sinda.....n.27.8.2007..........2.lapsi.......Vantaa 35v
Bellamariia...16.8.2007 (??)...2. lapsi......
Mervi83... 4.8.2007... 1.lapsi (avolla poika).... Kainuu 23v

Jep, selkeää on =)!

Täällä maha kasvaa ja pieniä hipaisuja tuntuu kun oikein hiljaa paikallaan makaa ja kuuntelee=)! Kohta on pakko kertoa töissäkin kun ei voi enää piilotella työvaatteiden alla!!

Nyt vaan odotellaan rakenneultraa, jos vaikka kuulis kumpiko tulee!? Vaikka eivät nuo taida kertoa..

Mukavaa viikon alkua kaikille

Toiveikas74 rv 14+1

Hyvää maanantaita
Anteeksi että minä noijjun, mutta voi s*atana että on nivuset kipeänä.. lonkat ja jalkotaipeet on ihan sairaan kipeät, eikä tuo työ varmaan auta yhtään asiaa (rappuja kun juoksen) viime yön kävin töissä parin viikon saikun jälkeen ja muuten ei ollu mitään ongelmaa, selkä kestää jne. mutta nuo nivuset. tuntuu tosiaan et joku repii niitä kauemmas toisistaan ja se sattuu. Aamulla kun tulin töistä ja nukuin n.puol tuntia sohvalla niin tuntui ettei sänkyyn pääse kun sattuu, polvetkin oli tosi kipeät.. *vali,vali,vali* Eilen arvelin et se johtuu siitä kun olin aamun töissä ja ajoin autoa n. 5,5tuntia, et siitä kipeyty (tietty välillä nousin autosta) mut kyllä nyt tuntuu et ei se siitä ole kipeytynyt.. kaksi sekuntia kun on yhdessä kohti niin jo menee jumiin ja tuntuu ettei voi kävellä.. pitää köpötellä. Ärsyttää ku on niin rampa olo (jo tässä vaiheessa)

Muuten on menny ihan hyvin.. punktiosta melekeen viikko, joka on menny hitaasti ja vielä oisi toinen odotettavana.. jos tämä menisi vähä nopeammin kun töissä pitäs koettaa käydä.. huomenna ja torstaina on hierontaa fysioterapeutilla.. ihanaa rentoutumista.. Hassua lukea, että toiset tuntee "noin" aikaisin liikkeitä ja masu kasvanut niin paljo ettei voi peitellä kun, ite on vaan.. =D ei tietoisia liikkeitä ja masu ei näy ulospäin, vaikka "iso" sikiö onkin.. kuulema normaalia kun on isokokoinen äitikin..
kanakeitto alkaa olla valmista joten menempäs kohta syömään..

Mervi rv 16+2

Ekasta mäkään en tuntenut liikkeitä ennenkuin jotain 20+ viikolla mut sen jälkeen kaikista viikkoon 16 mennessä. Ehkä johtuu siitä että tietää miltä ne tuntuu ja osaa odottaa sitä tunnetta =)! Joo, olis kiva jos tätä mahaa ei huomaisi kukaan mutta kyllä huomaa vaikka ei toi ennen raskauttakaan niin litteä tuo vatsa ollut... Jotenkin vaan tuntuu hassulta alkaa tässä vaiheessa käyttää äippähousuja ni yritän nyt sinnitellä puristavissa farkuissa..

Mulla on muuten kans polvet ihan sika kipeet. Jos kyykistyy ni ylös ei pääse ilman apuja. Ja lonkka tuntuu jumahtavan heti kun on vähän aikaa paikallaan. Ehkäpä nämäkin vaivat tästä helpottavat... viimeistään elokuun lopulla =)!

Toiveikas74 rv 14+1

Alkuperäinen kirjoittaja Puh1:
NO niin, siis tällä otsikolla voisi toimia paremmin.. :)

Claire..........4.8.2007........2.lapsi........länsirannikko 29v.
Puh1.........31.7.2007..........2.lapsi........
Hipsu76.....9.8.2007..........1.lapsi..... Pohjois-Karjala 30v.
Toiveikas74.. 19.8.2007......3.lapsi.....Kymenlaakso 32v.
Antsa....... 13.8.2007.......1.lapsi.......Pohjois-Karjala 22v.
Milla Magia 24.8.2007.......3.lapsi
Niinuli 26.8.2007.....1.lapsi......Helsinki 30v.
Mervi83... 4.8.2007... 1.lapsi (avolla poika).... Kainuu 23v

Päivitän itseni tänne puolelle tuolta syyskuulta kun la aikaistui ultrassa.. :)

Moikkis!

HIljaiseksi mennyt tämä meidän ketju...

Mulle tarjottiin töitä alkavaksi huhtikuun alusta. Töitä olisi nyt ainakin näillä puheilla ½vuodeksi. Hivenen omaatuntoa kolkuttaa tai lähinnä jotenkin hävettää jo valmiiksi, kun tietää että pystyy töitä tekemään vajaa 4kk. Sitten joutuvat mulle maksamaan TES:n mukaan 72 pvä täyden palkan töistä pois jäämisen jälkeen. Kyseessä kuitenkin työnantajana kaupunki, joten turha sääliä... Robin Hood meiningillä mennään. Lakihan on miun puolella tässä. Mitä mieltä muut? Saa kritisoida...

Hyvää talvipäivän jatkoa! ~lena~ rv 14+2

Onhan tuo 4 kk kuitenkin jo yli puolet ajasta ja kuten itsekin kirjoitit niin minustakaan ei tarvitse sääliä, kun työnantaja on kaupunki eikä joku yksityinen. Hienoa sinun kannalta että sait työpaikan :)

Itse en ole pitkään aikaan kirjoitellut tänne (olen kyllä lueskellut), kun tuntuu, että tämä on nyt sellaista rakenneultran odottelua vaan. Ennen sitä vkoa 12 tuli kirjoiteltua paljon enemmän, kun jännitti vielä niin paljon keskenmenot ym. Mulla on rakenneultra 19.3. Mites teillä muilla? Olemme päättäneet, että kysymme sukupuolen, jos se näkyy. Sillä ei kyllä ole väliä kumpi tulee, tärkeintä että on terve. Mahakin on alkanut jo näkyä ja normaalit housut ahdistaa liikaa.

Kata rv 16+3

Taisivat kaikki tosiaan enemmän kirjoitella "kituviikoilla" ennen rv 12:sta. Ja sitten np ultrista. Eiköhän rakenneu:n lähestyessä kirjottelu taas lisäänny. Itsellä rakenneultra 29.3. Taidetaan kaikki vain vatsan kasvua odotella.

~lena~

.. minä en odottele vatsan kasvua :) Lähinnä mua jo jännittää, että miten sitä jaksaa kannatella, kun vielä on matkaa edessä paljon!

Meillä on rakenneU kolmen viikon päästä. Omalääkäri on silloin lomilla ja se vähän harmittaa, kun se olisi varmaan kertonut sukupuolen, jos sen näkyy. En sitten tiedä mikä on sijaisen politiikka! Että jos hän on virkaintoinen, niin kertooko ollenkaan. Mutta siis, me haluamme tietää ehdottomasti, kuten esikoisestakin. Mulla on tyttöolo.

Lena, niistä töistä. Onnea ja et saa miettiä työnantajaa liikaa. Raskaus kuuluu naisen elämään ja yhteiskuntaan ja olen aivan varma, että julkisella on niin paljon suojatyöpaikkoja ja lorvijoita ja turhaan sairastelevia, että sinun äitiyslomasi on murhe pienimmästä päästä. Minäkään ei aio yhtään murehtia ä- ja sijaiskuluja. Päinvastoin työnantajani oikein jo aiemmin huomautteli, että toinen lapsi täytyy tehdä, yksi lapsi ei vielä riitä!

Jos tämä vauva tulisi etuajassa, niin olen aika lailla puolessa välissä, no en ihan vielä, mutta kohta. Hassua. Musta on ihanaa olla raskaana. Ainut vaan, että työpaikalla aina kun tulen mukaan palaveriin/ kokoukseen/kahvitauolle, niin kaikki alkavat puhumaan ainoastaan raskaudesta ja synnytyksistä. Vielä se on ihan jees, mutta kuinkahan jaksaa loppuun asti kuunnella ;)

Puh rv 17+1

Moikka Elokuiset :)

Täällä kuulostaa kaikki kuitenkin olevan hyvin, vaikka vähän kasvukipuja yhdellä jos toisellakin :) mulla nivuskivut välillä ihan sietämättömiä! Mutta pitää koittaa ajatella positiivisesti :)

Neuvola oli eilen, ja päästiin kuuntelemaan sydämen sykettä, muutenkin kaikki oli kunnossa, joten koitan vähentää stressailua ja alkaa nauttimaan raskaudesta!

Häitä meillä juhlitaan vajaan kuukauden päästä, tosin sitä ennen pitää hoitaa yhdet hautajaiset alta pois :(
Mutta hirmusta hulinaa on seuraavan kuukauden ajan!!
Välillä jo nyt meinaa unohtaa että on raskaana, kun hää hulinat vie ajatukset niin omille teilleen!!

Meirami 14+4

Hiljaista tässä ketjussa tosiaan. Mulla itellä vaan on sellainen kausi, että ei oikein tunnu miltään. En tunne vielä liikkeitä (no, pari kertaa oon a-a-v-i-s-t-e-l-l-u-t jotain, jotka saattaisivat olla liikkeitä), muutenkaan ei tunnu siltä että olisin raskaana. Maha on kyllä kasvanut, mutta epäusko iskee tällaiseen "vanhaankin" sillloin tällöin. Toivoisin nyt niitä liikeitä konkretisoimaan tätä olotilaa. Ultraankin on vielä melkein pari viikkoa!
Flunssa on nyt vienyt voimia ja ajatuksiakin pois raskaudesta. Onneksi alan olla voiton puolella. Loppuis nyt nuo paukkupakkaset jotta päästäisiin ulkoilemaan viikonloppuna. Poika on ollut sairastumisesta ja sitten säistä johtuen kohta pari viikkoa leikkimättä lainkaan ulkona ja meno on sen mukaista!

Sori nyt kun en jaksanut mitään kommentoida. Kunhan nyt saadaan tätä ketjua pidettyä etusivun tuntumassa :)

Claire 16+5

hmm... pitäisköhän meidän elokuulaisten hieman aktivoitua...

Auttaiskohan joku kiva gallup?!

Mimmoinen on suosikki täytekakkusi?!

-mulla on vähän makean nälkä vaihteeksi ;)
tällähetkellä mulle maistuis ihana OIKEEN suklainen kakku... suklaalla ja kermavaahdolla kuorrutettuna!!

Kata 76--> meillähän onkin sitte R-ultra samana päivänä eli 19.3 =)
Mulla on vielä yksi tuskainen viikko ennen tulosten kuulemista. Pariin päivään en ole joutanut koneelle ollenkaan, ja nyt tässä siis menisikin vaikka koko päivä. tai siis ilta.
Sain 3hieronta kertaa tolle selälle.. kaksi jo käytetty..
~lena~lle onnittelut työpaikan johdosta ja tottakai se kannattaa ottaa vastaan.
Mulla on kans päivä päivältä enemmän sellainen olo että haluan tietää kumpi sieltä on tulossa.. tulosten yhteydessähän sen kuulee jos haluaa.. ja on varma tieto sitten.. eka mietin et jos ei ole mitään häikkää niin sitten pitäs vielä salaisuutena, mut jos oisi häikkää niin sit kysyttäs kumpion, mut nyt tuntuu et kun on kaiken tämän kokenut, niin jotain "iloa" pitää saada tulosten jälkeen.. Avo ei haluaisi tietää, mut minä haluan...onko ihan väärin jos toinen ei halua ja kysyy silti...

nivuskivut on hieman hellittänyt. Minäki oon ihan niinku muka tuntenu pienen muljahduksen masussa, mut en sitte tiiä mikä suoli se siellä lie volttia tehny =D

Kakkugalluppiin.. ihan tavan täytekakku on yleensä minun mieleen, kuhan ei ole liian imelä eikä kuiva.. hedelmäinenkin kakku on hyvä,mutta harvemmin tulee itsellä tehtyä tai muuallakaan syötyä..

Mervi83 rv16+5

Äh, mua itseasiassa täällä vähän jännittää, kun meillä otetaan sellainen verikoe, josta näkyy mahdollisia perinnöllisiä sairauksia. Siitä on nyt vajaa viikko ja jos mitään ei ole niin, tulee kirje kotiin viikon sisään. Mutta jos jotain on, niin tulee puhelu.. Ja nyt mua jännittää ja vähän pelottaa, että jos tulee se puhelu. No, tämä on tätä normaalia pelkoa vaan ja epäilyä kaikesta mahdollisesta.
Minäkin luulen tunteneeni jo jotain pientä liiketta, mutta ihan tosi vähän ja ei ollenkaan joka päivä. Ihan erilaista kuin ykkösellä. Tietenkin, onhan jokainen raskaus oma juttunsa. Ne liikkeet vaan on niin ihania.

Mulla on yhdellä kollegalla pinna ihan piukalla ja minä olen ristitulessa näemmä koko ajan. Ärsyttää koko tyyppi, enkä viitsisi edes puhua sille, mutta kai se on pakko. ääh. Onneksi on perjantai. Koittais sekin rentoutua!!!

Loistavaa viikonloppua siis kaikille. me ei tehdä mitään, ollaan vaan.

Puh rv 17 + 3

Minulla on oikeasti tosi tuskainen olo odotella niitä tuloksia... aaargh. soitin sinne mutta ei ainakaan tänään ollut tullut vielä.. vielä 6päivää... miten saisi ajan kulumaan.. tuntuu et muuten aika vilisee nopiasti, mutta odottaminen... ei ole nyt muuta "valittamista" =)

Mervi ja malakias 16+6

Voi Mervi, tsemppiä odotteluun. Ei ole helppoa.
Mulla tuli tulokset siitä verikokeesta ja kaikki ok.
Virtsanäytteessä mulla kyllä keikkuu joku bakteerin paholainen, joten siitä odottelen vielä näytteen tuloksia. Kaikenlaisia vaivoja sitä VOIKIN ihmisellä olla, jotka eivät sen enempää tunnu tai näy ulospäin.
Tänä aamuna mulla oli pahoinvointia ! En käsitä liittyykö se raskauteen, vai voisiko olla oksennustautia. Naapurissa sitä on. jippii. Noh, jännilen tässä, että tarviiko lähteä töissä oksentelemaan.
Muutoin olo ihan hyvä. Välillä iskee oikein tosi voimakas vauvakuumeen tunne ja olo on malttamaton. Mutta matkaa vielä on.. Koskahan sitä sortuu hypistelemään vauvanvaatteita. Ehkä rakenneultran jälkeen, jos sp selviää.
Hyvää viikon alkua! Puh rv n. 18

Lisäänpäs itsenikin tähän listaan:

Claire..........4.8.2007....... 2.lapsi........länsirannikko 29v.
Tuikku81.........3.8.2007.....1.lapsi.....Etelä-Suomi...25v.
Puh1.........31.7.2007.........2.lapsi........
Hipsu76.....9.8.2007...........1.lapsi..... Pohjois-Karjala 30v.
Toiveikas74.. 19.8.2007.......3.lapsi.....Kymenlaakso 32v.
Antsa....... 13.8.2007.........1.lapsi.......Pohjois-Karjala 22v.
Milla Magia 24.8.2007.........3.lapsi
Niinuli 26.8.2007...............1.lapsi......Helsinki 30v.
Mervi83... 4.8.2007............1.lapsi (avolla poika).... Kainuu 23v
Ninna...... 7.8.2007............1.lapsi

Hieman malttamattomuuttani kyselen, että monikos on tuntenut jo jotain liikkeitä yms? Itse odottelen kovasti jotain merkkejä. Viikonloppuna olin tuntevani pieniä kuplia mahassa! Eiköhän ne tästä vielä tule selkeämmiksi ;) Rakenneultra olisi 13.3, eikä jaksaisi millään odottaa!

-Ninna- rv 16 + 6

Järjestin meidät aikajärjestykseen :)
Ai miten niin työt ei nappaa....

Puh1.............31.7.2007.........2.lapsi........
odottelija23.....1.8.2007.......2.lapsi....pohjoinen
Tuikku81.........3.8.2007.....1.lapsi.....Etelä-Suomi...25v.
Claire77..........4.8.2007....... 2.lapsi........länsirannikko 29v.
Mervi83...........4.8.2007............1.lapsi (avolla poika).... Kainuu 23v
Viivi...............5.8.2007........1.lapsi.......
Joanna............5.8.2007........1. lapsi....... Vantaa...33v
Kata 76...........5.8.2007........1. lapsi
Ninna.............7.8.2007............1.lapsi
Hipsu76..........9.8.2007...........1.lapsi..... Pohjois-Karjala 30v.
Antsa.............13.8.2007.........1.lapsi.......Pohjois-Karjala 22v.
Bellamariia.......16.8.2007 (??)...2. lapsi......
Toiveikas74......19.8.2007.......3.lapsi.....Kymenlaakso 32v.
Meirami...........19.8.2007.........1.lapsi.......Vantaa 24v.
Lena...............20.8.2007.........1.lapsi.......Helsinki 22v.
Milla Magia...... 24.8.2007.........3.lapsi
Niinuli............ 26.8.2007...............1.lapsi......Helsinki 30v.
Sinda............n.27.8.2007..........2.lapsi.......Vantaa 35v

t: yks laiska, joka tunsi eilen LIIKKEITÄ :)))) 17+2

Onnea Claire liikkeistä!!!
Ihanaa! Ja kiva kun järkkäilit listan! Se olikin hurjan sekaisin :)

Malttamattomana täällä itsekkin odottolen jo ensimmäisiä liikkeitä, mutta voi olla että hetken vielä joutuu odottelemaan.

Työt ei maistu täälläkään.

Onko kenelläkään muulla muuttunut ajattelu jotenkin "sumeammaksi" ? Musta tuntuu että en saa mitään järkeviä ajatuksia päähän ja kaikkea joutuu ajattelemaan tuplasti kauemmin ennen kuin ymmärtää mistä on kyse. Tuntuu kuin aivot ois jotain hattaraa tai vastaavaa töhnää! Toivon sen johtuvan raskaudesta :D

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

Meirami rv 15+1

Puh1.............31.7.2007.........2.lapsi........
odottelija23.....1.8.2007.........2.lapsi....pohjoinen
Claire77..........4.8.2007....... 2.lapsi........länsirannikko 29v.
Mervi83...........4.8.2007.......1.lapsi (avolla poika).... Kainuu 23v
Viivi...............5.8.2007........1.lapsi.......
Joanna............5.8.2007........1. lapsi....... Vantaa...33v
Kata 76...........5.8.2007.........1. lapsi
Ninna.............7.8.2007..........1.lapsi
Hipsu76..........9.8.2007..........1.lapsi..... Pohjois-Karjala 30v.
Antsa.............13.8.2007........1.lapsi.......Pohjois-Karjala 22v.
Bellamariia.......16.8.2007 (??)...2. lapsi......
Toiveikas74......19.8.2007.......3.lapsi.....Kymenlaakso 32v.
Meirami...........19.8.2007.........1.lapsi.......Vantaa 24v.
Lena...............20.8.2007.........1.lapsi.......Helsinki 22v.
Milla Magia...... 24.8.2007.........3.lapsi
Niinuli............ 26.8.2007..........1.lapsi......Helsinki 30v.
Sinda..............26.8.2007..........2.lapsi.......Vantaa 35v

Korjasin tuohon listaan uuden lasketun aikani, jonka sain ultrasta. En ole päässyt vähään aikaan linjoille, kun olimme lomailemassa mummolassa. Reissu oli katastrofaalinen. Ensin tyttö sairastui pahaan kuumeflunssaan ja sitten minä sain ärhäkän vatsataudin. Taisi olla norovirus. Onneksi mummi huolehti pikkuneidistä ja sain sairastaa kaksi päivää rauhassa.

Nyt olotilani on tasaantunut taas normaalipahoinvointiseksi. Annoin lopultakin periksi ja hain sairauslomaa, kun oksentelu ei näytä laantuvan, vaan on päinvastoin vain lisääntynyt. Tämän viikon siis saan huilata kotona. Iltaisin on tosin jaksettava hoitaa muutama tunti esikoista, koska mies on iltavuorossa töissä.

Minulla on maha myllertänyt koko alkuraskauden siihen malliin, että vauvan liikkeiden erottaminen on ollut mahdotonta. Ruisleivän syömisen lopettaminen ja muutenkin tauko syömisessä lamautti vatsaa sen verran, että eilen erotin selvästi pientä kutittelua mahassa. Taitaa se poika potkutella mahassa. Näin viime yönä unta, että masussa on poika. Jää nähtäväksi, onko minusta ennustajaeukoksi. Oikeasti sukupuolesta ei ole harmainta aavistustakaan.

Meirami: tuttu tunne tuo aivojen surkastuminen. Kun ei toimi, niin ei toimi. Synnytyksen jälkeen aivot ovat suppeimmillaan, kun suurin osa sen kapasiteetista kohdistuu pieneen nyyttiin.

Sinda 14+1

Heippa!

Maanantai... Ja työt ei voisi vähemmän kiinnostaa! Kaiken lisäksi mulle iski eilen ihanan vanhan vaivan tuonne alakertaan nimeltä herpes. VOI /?&%#¤%. Saan toivottavasti sitten lähempänä LA:ta estolääkityksen. Ikävä vaiva. Ja ekat päivät kipee. Mä epäilen myös että olis jotain tulehdusta tuolla alakerrassa hiivaa tai jotain muuta. Hyvin menee!!!!!

Noh, kyllä tämä tästä... Jotenkin vaan tuntuu, että se siitä raskauden onnesta ja autuudesta. Saati sitten mistään kukoistamisesta! Jopa oli negatiivinen kirjoitus. Joskus näin. Huomenna parempi päivä =)

Lena 15+0

Sinda, kiva kuulla että jollain muullakin aivojen surkastuminen tuntuu tutulle!!
Mulla on myös aika vahva poika fiilis... Saas nähdä sitten että kumpi lie :)

Lenalle sympatiat :( Toivottavasti vaivat helpottaisivat pian ja saisit nauttia raskauden onnestakin!

Maanantaita..
Minä nyt vakaasti arvelin esimiehelle ilimootella perjantaina et eikö sitä oisi jotain kevyempää hommaa tai joutuu ottamaan saikkua. Ei oo tosiaan enää mitään herkkua ravata nuita hemmetin rappusia.. tänään oon saanut niinkin paljon aikaiseksi että maksoin liitonjäsenmaksut toisesta työstä 09/06-1/07 ajalta. pikkasen myöhässä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan =D
Täällä on kans aivot jumissa ja maha sekaisin. Varmaan viikon verran on vattassa kiertäny, välillä löysällä ja välillä ihan normina.. ja aivot nyt ei oo toiminu täysillä ikinä, myt paremmin ennen raskautta..
Mulla on kans poika olo, mut avo väittää kivenkovaa et tyttö se o. torstainahan tuo selviää kun tulee ne tulokset.. sittenpä minä tiiän ja muut ei.. lällällää.. =)

Minä oon kyllä "helpolla" päässy kun ei oo ollu mitään alapäänvaivoja.. joskus jotain tulehduksia ollut pari kertaa (siis aikoinaan) mut ei oo ollu hiivaa tms ikinä. ei edes raskausaikana vielä ainakaan oo tullu, tietty hyvä niin.

Mervi ja malakias rv 17+2