ELOKUU 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puh1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ota minäkään äitiyspakkausta, kun esikoisen pakkaus on lähes uuden veroinen.

Oltiin tytön kanssa pääsiäinen äitini luona kylässä. Kiva huomata, että pitkästä välimatkasta ja harvoista tapaamisista huolimatta mummi ja pappa ovat kovin tärkeitä tytölle. Äitikin pääsee helpommalla, kun vain muut kelpaavat hoitajaksi. Sain siis laiskotella oikein olan takaa. Ihan hyvä niin, sillä olo ei vieläkään ole täysin normaali.

Oksennus yllättää yhä toisinaan. Yhtenä yönä heräsin kesken unien huonoon oloon ja ehdin juuri ja juuri rynnätä vessaan oksentamaan. Samalla lirahti vähän housuihin, kun oli myös kova pissahätä. Olo oli sellainen, että voiko tästä alemmaksi enää vajota. Onneksi ei ollut ulkopuolisia näkemässä. Tulipahan ainakin selväksi, ettei minulla ole ensi kesänä mitään asiaa mökille, jossa ei ole sisävessaa, eikä kunnollisia pesumahdollisuuksia. Ja sukulaisia siellä ramppaa tauotta.

Minä yritän saada kesälomani siirrettyä pidettäväksi vasta äitiysloman jälkeen. Siten onnistuisin olemaan hoitovapaalla alle vuoden ja saisin olla töistä pois kuitenkin yhteensä kaksi vuotta. Näin en menettäisi eläke-etujani, säästäisin pari lomapäivää tulevaisuudessa ja saisin kunnon palkkaa vähän aikaa ennen hoitovapaan tuloille putoamista. Esikoista odottaessa lomien siirto onnistui. Jos pomo alkaa nyt pullikoimaan vastaan, aion jäädä ennen lomia sairauslomalle, jolloin ne siirtyvät joka tapauksessa. Kuulostaa jostakin ehkä kylmältä laskelmoinnilta, mutta samalla tavalla miehetkin ajattelevat ja ajavat vain omia etujaan.

Sinda 20+2

No heipsis pitkästä (?) aikaa =)
Täällä vointi ihan hyvä.. liekö jonkin asteista närästystä kun etenkin iltaisin tuntuu kurkussa sellainen ärsyttävä "polttava" tunne..

Minä otan äitiyspakkauksen, sillä tavaroille on tarvetta (ei ehkä niinkään vaatteille)
Meinaan vaan odotella lappujen lähettämistä jotta saisin vuoden 2007 paketin, joka on mielestäni mukavemman sävyinen mitä '06 värit.

Kirjoottelen vaikka huomenna lisää tms.. pitää mennä nukkuun kohta.

mervi 23+3

huomenia,

elokuusta taitaa tulla todella poikavoittoinen; meillä näkyi pippeli eilisessä 4D-ultrassa!

En aio ottaa äitiyspakkausta, sillä saan siskoltani melkein täydellisen 6v vanhan paketin sekä lisäksi hurjan määrän poikien vaatteita.

Poika vastasi hyvin viikkoja ja painoarvioksi saimme 675g.

Joanna 23+4

Moi!
Tosiaan poikia näyttää olevan tulossa! Onnea kaikille tulevien hurmureiden mammoille :)
Me ei vielä tiedetä kumpi täältä on tulossa. Kesällä sitten näkee. Näin viime yönä unta tyttövauvasta, oikeastaan ensimmäistä vauva-unta. Siitä ei varmaan voi mitään päätellä. Poikahan meilä on jo, joten oikeastaan poikaa odotetaan (vanhasta tottumuksesta), tyttö on toki ihan yhtä tervetullut.
Äitiysavaustus otetaan rahana, sillä meillä on ihan tarpeeksi pikkuisia vaatteita ja äp-tavaraa vajaan kahden vuoden takaa.

Ihanaa tulevaa lämmintä viikonloppua kaikille! Lähetään huomenna ap Turkuun viikonlopuksi, kivaa.

Claire 23+5

Ihana viikonloppu tosiaan tulossa. Minä pääsen tanssimaan lattari-iltaan ja aion ottaa kaiken ilon irti, sillä todennäköisesti tämä tulee jäämään viimeiseksi tanssireissukseni vuoteen. Mahan kasvaessa ja liitoskipujen yltyessä tuskin enää pääsen tämän jälkeen yhtä railakkaasta menosta nauttimaan. Ja synnytyksen jälkeen menee vähintään puoli vuotta ennenkuin täysimetys antaa myöden lähteä iltamenoille. Vaikka pullosta voisikin vauvaa hätätapauksessa juottaa, niin ajatuskin täyteen paukahtavista tisseistä kesken tanssi-illan saavat menohalut hyytymään. Nimimerkillä kokemusta on ja silloin synnytyksestä oli 8 kk aikaa.

Aurinkoista viikonloppua kaikille elomammoille!

Sinda 20+4

Heippulis rallaa...

ihan ekana oma (.)
Neuvolassa kävin eilen ja kaikki oli ok rv 23+5
Verenpaine 138/76
Pissa puhdas
hemppa 142
sf-mitta 21cm
Sydämen syke kuului ja liikkeet tuntuu..
Painoa oli tullut hurjat 760g viikkoa kohti.. (saikulla maannu vaan kotosalla...)
sain myös kelan laput ja raskaustodistuksen mukaani.. samoin kuin synnytysvalmennuksiin ajat. pitää niitä lappuja täytellä sitte ku "on varmaa" et saisi uuden pakkauksen, kun kuitenkin on pelivaraa vielä odotella lappujen lähettämistä.
Tänään menen taasen työterveyshuoltoon juttelemaan saikkuasiasta, kun ei tuo selkä kestä rehkimisiä..
Samalla kysyin että miksi mulla pitää mennä rv28 äippäpolille? antoivat silloin rakenneultrasta suoraan ajan tuolle 28viikolle et tule sitte tänne, ja minä oon miettiny et miksi mulla pitää mennä.. Niin siitä kun kysyin niin ylipainon takia kahtoovat sikiön kasvun, tahtoovat seurata. Kaikkia eivät kuulema katso, mutta sitte mietin, et onko sillä lapsivesipunktio/niskaturvotusjutulla jotain tekemistä sen asian kanssa...

Viime yön nukuin todella huonosti. Nenä on kipeä.. jotain räkätautia ilmeisesti, mut kipeä on tuolta sisältä. Ja sitte kun sen takia aina heräsi, niin ei osannut nukahtaa, ennen kuin oli käynyt pakollisen vessareissun. Heräsin todella usein ja nyt onki kuula ihan sekaisin.. ja alamaha on kipeänä..

Minua harmittaa suunnattomasti kun en pääse ens kesänä eräälle koiraleirille joka olisi heinäkuun viimeinen viikonloppu.. Avo ei oikein tykkää ajatuksesa, että lähtisin 600km:n päähän viikkoa ennen laskettua aikaa (no eihän se järkevä ajatus olekaan, mutta minä niin haluisin sinne leirille...)

Taidan joutessani kopsata viimeisimmän listan ja aloittaa uuden ketjun kun on nuita sivuja jo kovin monta =)

Mervi 23+6