ELOKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea vauvansa saaneille!

Eilen kirjoittelin pitkät tarinat ja sitten yhtäkkiä onnistuin painamaan jotain ja kaikki katos! Kylläpä otti päähän ja uudelleen ei enää jaksanut rustata. No jospa nyt parempi tuuri.

Täällä siis kasassa edelleen tiukoista kotikonsti käynnistys yrityksistä huolimatta. Viikolla kävin yhtenä päivänä liki 2h:n reippaan kävelylenkin, matkalla hieman supisti (kivutomasti) ja siinä kaikki. Sitten eräänä iltana etsin vyöhyketerapia ohjeen supistusten aikaan saamiseksi ja pistin isännän töihin. Siis ihan yhtä tyhjän kanssa. Eilen sitten pesin aamutöikseni ikkunat, illalla saunoin. Seksiäkin on kokeiltu. Hoh hoijaa... Että näin täällä.

Toisilla on kyllä enemmänkin viikkoja kasassa, että jos järjestyksessä mentäisiin niin mun aikahan ei vielä olisikaan. Ärsyttää myös välillä tuo mies, joka ei tunnu ymmärtävän että olo on aika tuskaisa ja turhautunut! Varmaan vaan ajatelee, että mikäs minulla on kotona maatessa kun hänhän on töissä. Kun sitten valittelen olojani, niin välillä kommentoi että se laskettuaikahan on vasta 20.pvä. Aaaarrggg!!! Eikä ole kun vaikka heti, jos minusta kiinni olisi!

Ok, olipa taas valivalia... Hyvää alkavaa helleviikkoa (hellettäkin vielä, prkl)

Lena 37+6

Nyt ei muuta jaksa kuin ilmottautua, että yhdessä kasassa ollaan.. huomen aamuna on lääkäri, niin tulempas kertoilemaan jos jaksan/pystyn kuulumisia.. Odottelen siis sitä käynnistystä, et saisi nyytin syliin tämäkin tyttö.. no ei auta toivoa liikaa.. eivät kuitenkaa ota sisälle.. saa ainakin tietää kohdunsuun tilanteen..

Ja puhille onnittelut myös täältä.

Mervi 40+1

No minä oon taas megatylsä ja kerron vaan taas omasta voinnista..

Äitipolilla siis käyty. Lääkäri arveli, että kohdunsuu on vielä alkutekijöissään. Ymmärtääkseni sormelle auki, mutta kanavaa vielä jäljellä reippaasti. Vajaata 3,7kg painoarvio ja se olikin sitte ainut ihana asia tälle päivälle, ettei ole mikään jättiläinen arvion perusteella. Sanoi että lapsivettä ei enää ole mitenkään erityisen paljon, mutta vauva kuitenkin tekee hengitysharjoituksia, että ei ole syytä huoleen, napanuoran virtaukset oli hyvät. Lääkäri halusi minut sydänkäyrään, joka otettiinkin hieman vaihtelevalla menestyksellä.. Kätilö hermo pinkeenä tuskaili kun on mahassa oleva kaveri vähä haasteellinen. Eli luikerteli anturin alta pois =) sekasikiöinen Käyrä oli ok ja lääkäri päästi kotiin, "Tervetuloa viimeistään viikonpäästä, jolloin käynnistellään synnytystä"
Eli maanantaina klo 8.00 seuraava aika synnärille jolloin aloitellaan käynnistys, jos ei sitä ennen ala syntymään. Ok, olenhan minä ennemmin kotona odottelemassa, mutta oisin mie voinu sen nyytinki tuua tullessani.
Minkäs teet ku on hitaasti lämpenevät paikat =D *heh*

On se jännä että vaikka otin aamulla verenpainelääkkeen niin siltikin äitipolilla oli alapaine 105 =) mie vaan aloin nauramaan, et uskomatonta.

Mervi rv 40+2

Merville tsemppiä, siellä polilla on varmaan inhottava käydä aina kääntymässä!

-- Mekin kokeiltiin kaikki mahdolliset kotikonstit, mutta tuntui, että kaikki ne, mitkä aiheuttivat suppareita raskauden puolivälissä, ei enää tehonnut lopussa. Minä kävin jopa marjastamassa, kun ajattelin, että sillä lähtee. Mutta lähti kuitenkin ihan omia aikojaan käyntiin.
Vauva nukkuu ja esikoinenkin simahti. taidan kaatua aurinkoon miehen viereen.. tuntuu vähän liian helpolta juuri nyt, mutta kyllä tässä toisaalta hieman väsynytkin on taas noiden yöherätysten kanssa :)
Puh (ihan hassua, kun ei enää merkkaa mitään rv:itä)

Laitellaas vähä tietoja jo synnyttäneistäkin... Jos jollakin on inspiraatiota niin voi muotoilla listasta toisenlaisen!

Puh1.........31.7.2007..........2.lapsi........
odottelija23...1.8.2007.......2.lapsi....pohjoinen
Tuikku81.........3.8.2007........1.lapsi.....Etelä-Suomi...25v.
Claire..........4.8.2007........2.lapsi........länsirannikko 29v.
Mervi83... 4.8.2007... (1.lapsi avolla poika).... Kainuu 24v.
Viivi............5.8.2007........1.lapsi.......
Joanna.........5.8.2007........1. lapsi....... Vantaa...33v
Kata 76........5.8.2007........1. lapsi
Hipsu76.....9.8.2007..........1.lapsi..... Pohjois-Karjala 30v.
Antsa....... 13.8.2007.......1.lapsi.......Pohjois-Karjala 22v.
Bellamariia...16.8.2007 (??)...2. lapsi......
Toiveikas74.. 19.8.2007......3.lapsi.....Kymenlaakso 32v.
Meirami.....19.8.2007.........1.lapsi.......Vantaa 24v.
Lena.........20.8.2007.........1.lapsi.......Helsinki 22v.
Milla Magia 24.8.2007.......3.lapsi
Sinda.....n.27.8.2007..........2.lapsi.......Vantaa 35v

Synnyttäneet:

Puh1 30.7. Poika
Aurinkoinen23 30.7. Poika 3880g ja 51cm
Bellamariia 1.8. Poika 3600g ja 50cm

Terveisiä neuvolasta. Verenpaine oli ihanteellinen ja pissa kunnossa. Painoa on kertynyt noin 18 kg, mutta siitä kukaan ei ole ollut huolissaan. Eikä ole syytäkään, koska tiedän kilojen karisevan pois imetyksen myötä. Terveydenhoitaja tutki vauvan asennon perusteellisesti ja pyysi vielä kokeneempaa kolleegaa tarkistamaan tilanteen. Hienosti poika oli raivotarjonnassa. Pää on todella alhaalla lantiossa ja vaikutti jo kiinnittyneeltä. Ilmeisesti minulla on tilava lantio, koska ei tunnu mitenkään ahdistavalta. Öisin selviän yhdellä vessareissulla.

Taitaa aika moni olla jo laitoksella, kun ei ole kuulunut mitään. Malttamattomana odottelen syntyneiden listan päivittymistä ja niitä synnytyskertomuksiakin olisi kiva kuulla.

Sinda 37+3

Hiljaista tuntuu olevan juu, "omaa lähtöä odotellen..."

Mulla tullut nyt n.10kg painoa, vauva ollut muutaman viikon jo raivotarjonnassa ja todella alhaalla. Tänään taas jotain siellä touhuttiin kun alavatsalla tuntui möyrinnät ja muksaukset, oli vähän kipeänä koko alavatsa=(! Odottelen puhelinsoittoa synnäriltä, sain lähetteen sinne jotta vauvan kokoa tarkistettaisiin. Terkan mielestä edellinen painoarvio oli todella alakanttiin. Jos todella näin on niin silloin pitäisi kiireesti päästä käynnistykseen jottei jouduttaisi leikkaamaan taas kiireellisesti. Mullehan lääkäri sanoi että nelikiloista ei lähdetä edes yrittämään alakautta mun kohdun "laiskuuden" takia, liian suuri riski sekä mulle että vauvalle. Toivottavasti soittavat sieltä pian koska lähtö voi tulla koska tahansa muutenkin ja sitten on edessä todennäköisesti kiireellinen sektio!

Olo on todella tukala eikä nää helteet paranna sitä yhtään! Valkuaiset oli kadonnut pissasta ja viljelystä tuli kasvu ilmoitus-> sain siis kuurin virtsatientulehdukseen, se onkin ensimmäinen mulle kaikkien raskauksien aikana. Toiset kai kokevat niitä paljonkin raskaana ollessaan, tulipahan munkin sitten koettua!

Nyt sohvalle löhöämään ja suppareita odottelemaan, tsemppiä kaikille synnytystä odottaville ja jo synnyttäneille nyytteineen. Uusia uutisia odotellen...

Toiveikas rv 38+3 (39+4)

Tervepä terve kaikille!

Äp:lla tuli käytyä viime viikolla, kun iski vyöruusu käteen ja sen vuoksi vauvaa tarkasteltiin paremmin. Eipä ole meidän vaavi enää mikään ihan pienen pieni :) painoarvio viikko sitten oli n.3,8kg kätilön mukaan ja lääkäri arvioi 3,5kg. Tänään siis uudestaan käytiin ja arvio oli tällä kertaa 3,6kg.. kuulema pitkä vauva. Kyllä jännittää, että mikä pitää lopulta paikkaansa..
Viime viikon lääkäri lupasi, että maanantai 13.8 on ehdoton takaraja, että ei anneta vauvan kasvaa sen yli. Kappas, tänään tuli seuraava seuranta-aika äp:lle 14.8 tiistaina :) Toivotaan, että lähtisi nyt itsekseen käyntiin, ilman ulkoisia avuja!
Jaksamisia hellepäiviin kaikille ja hauska tietää, että on muitakin samassa kärsimättömässä tilassa, odottelemassa vain sitä h-hetkeä :)

Täällä myös yksi kärsimätön odottelija! Laskettu aika oli ja meni, tuntuu että vauva viihtyy liian hyvin masussa. Ei oireen oiretta, vointi mitä mainioin. Toisaalta onhan se kiva kun voi nyt näistä ihanista hellepäivistä kotipihalla nauttia.

Jaksamista ja kärsivällisyyttä vielä synnytysta odottaville! Onnitelut jo vauvan saaneille!

Tuikku 40+5

Huoh... ei mitään edelleenkään. Huomenna aamulla suoraan synnärille käynnistyksen harkintaan. Eli eivät kai käynnistä, jos on ruuhkaa saleissa tjtn. Mulla on sellainen kammottava tunne, että tää raskaus vaan venyy ja venyy ja vauva on jo niin iso, etten pystykään enää alakautta synnyttämään. Tai että synnytyksessä tulee vaikeuksia juuri tuon koon takia ja jommalle kummalle käy jotain... En tiedä miksi vasta nyt oon alkanut pelkäämään. HUomeinen jänskättää aika lailla. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Claire 40+5

moi,

ilmoittaudun tänne pikaisesti ja lisäsin itseni synnyttäneiden listaan.

Suloinen pieni poikamme syntyi viime viikon torstaina käynnistetyllä synnytyksellä alle neljässä tunnissa. Maanantaina kotiuduttiin. Laitan myöhemmin tarkempaa kuvausta synnytyksestä yms, nyt täytyy kiirehtiä imetysasemiin sängylle, vauva on just heräilemässä. Neuvolasta käytiin tänään kotikäynnillä ja ruoka ainakin tuntuu maistuvan hyvin; paino on jo ylittänyt syntymäpainon!

Synnyttäneet:

Puh1 30.7. Poika
Joanna 2.8. Poika 2770g, 47cm

Poikien ulosmarssi vain jatkuu elokuulaisilla, mielenkiintoista.
Onnea kaikille tuoreille äideille!

Täällä olo on niin tuskainen, että haluaisin saada vauvan heti syliini, vaikka ymmärrän kyllä, että sen on parempi kölliä vielä ainakin viikon verran turvallisesti äidin masussa. Vielä ei tunnu kovin lupaavalta, koska supistelut ovat vähentyneet. Eilen haettiin vauvakori siskon luota ensisängyksi. Siinä vauva mahtuu nukkumaan vuoden vaihteeseen asti ja sitten siirrytään pinnasänkyyn. Samalla esikoinen saa siirtyä jatkettavaan sänkyyn, joka on jo valmiina lastenhuoneessa. Nyt pitäisi tehdä patjoille pölypunkkien poistokäsittely saunassa.

Sinda 37+5

Hei!

Onnea Joannalle ja perheelle pojasta!

Poikavoittoinen elokuunalku ollut. Miksi tämä meidän neiti ei voisi syntyä...

Eilen nla ja kaikki ok. Painoa oli vaan tullut viikolle 1600g, mikä on melko paljon. Näkyvää turvotusta ei kuitenkaan ole kuin sormissa, jotka sitten ovatkin kuin nippu hk:n sinisiä =).

Minulla on illalla aika vyöhyketerapiaan (käynnistykseen). Saapa nähdä miten toimii. Alan olla niin korviani myöten täynnä tätä raskaana oloa! Kumma juttu kun vielä jokunen aika sitten odotti että näkyisipä jo vauvamaha ja voi tätä ihanuutta... hoh hoijaa.

Lena 38+4

Neuvolassa oli kaikki ok, pissassa ehkä ihan hitusen valkkarit plussalla, mut ei edes korttiin merkinnyt plussana kun sanoi että ei oo niin varma ku oli niin hitusen.. Ompas mulla kotona nuita tikkuja niin voin seurata. Verenpaineet oli hyvät, otinkin kyllä ennen neuvolaa verenpainelääkkeen mut alapaine oli 80 ja oisko yläpaine ollu jotain140. Sydän jumpsutteli mukavan tasaisesti (meinasin vahingossa kirjoittaa että tappavan tasaisesti =D) ja sf-mitta pysyi samassa kun viimeksi eli 36cm,mulla ei oo tullu sitä ensimmäistäkään hassua tai vähemmän hassua supistusta. Mulle terkka arveli ettei mulla ees maha laskeudu.. Pitkän ihmisen "etu".. ja meilläkään oo minkäännäköisiä tulppia irtoillu, ainakaan tietoisesti..
Pojan kans tässä kotona ollaan, äitisä tulee hakemaan kuudelta viikonlopuksi. On taas ollu melko totuttelu viikko kun oli äitisä luona kolme viikkoa kesälomalla.. On taase ne "hyvät tavat" vähä unohtunu äitisä luona ollessa. Harmillisia takapakkeja mutta minkäs teet.. Pitää sinkoutua pitkäkseen vähäksi aikaa, niinhän tuo ramasoo, ku meni viime yönä myöhään valvoessa ja jutellessa avon serkun kans (tuli siis meille yöksi, jos lähtö oisi tullu, ettei poika jää yksin.) En muista joko kirjoitin siitä kun toissailtana vasta muistin et entäs sitte ku ukko lähtee reissuun ja poika äitisä luo, niin mittees teen tuolle koiralle, jos lähtö tulee... Soitin sitte kaverille et hakeeko hän koiran hoitoon jos mulla pitää mennä synnyttään, niin aiko hakea.. Nyt pitää vaan vara-avaimelle miettiä jemmapaikka talon läheisyydestä, että ei jää koira sisään ja hakija ulos =D

Tilitys päättyy, Kiitos!

Mervi rv 40+6

Mulla ei oo kyllä täysi olo tätä raskautta vaan lähinnä vaan odotan sitä vauva-arkea niin innokkaasti, että siihen tahtoisin pian hypätä..

Viides poika imoittautuu. Onnitteluni kaikille synnyttäneille. Meille syntyi poika laskettuna päivänä 5.8. (3700 g ja 52 cm). Torstaina päästiin kotiin ja kyllä tämä on ihanaa;) Vihdoinkin oma nyytti sylissä. Synnytys kesti 7,5 tuntia ja kaikki meni hyvin.

Synnyttäneet:

Puh1 30.7. Poika
Kata 5.8. Poika 3700g ja 52cm

Mie täältä oo yhtään mihinkään lähteny =D
Jospa se vaikka illalla alkas ilmottelemaan tulostaan, ettei tarvisi käynnistellä ja ukonki pitäs kotiutua joskus 2aikaan yöllä.. Niinhä mie vähä arvelin että ei tämä käynnistämättä synny, et huoletta pysty ukko reissussa käymään. =D vaikka ikinähän sitä ei tiiä. Hyvin oon saanut nukuttua ja just mietin, josko alkas ton yhden häkkieläimen häkin siivoamaan, ettei oisi ekana hommissa kuhan sairaalasta kotiutuu.. ukon-kutale ei aikonu sitä siivota.. tai tuli siis semmosella äänensävyllä että "En halluu siivota" kyllähän se siivoo ku tarpeeksi ärähtää.. van vielä ku ite voi niin samapa tuo on itellä hinkata.
Onnea Katalle pojasta...
Missälie kaikki muut??
Mervi rv41+1

Kotona kärvistelemässä, ainakin mä.... Ikävä kyllä!!

Ei tääkään aio nähtävästi käynnistämättä syntyä, ja käynnistystä saan odottaa vielä viikon! Kaikkeni olen yrittänyt, ei auta kun luovuttaa, hän tulee kun haluaa tai kunnes pakotetaan!

Olo on kamala! Ei saa nukuttua kun on kolotusta siellä täällä. Supistuksia tulee aika paljon muttei tarpeeks!! Ruoka ei oo maistunu oikeen pariin päivään ja päätäkin särkee aivan vimmatusti=(! Vali vali...

Toiveikas rv 39+0 (40+1)

Katalla la. osui nappiin, onnea! Aika harvinaista sekin, muistaakseni vain 3 % syntyy laskettuna päivänä. Meillä esikko tuli maailmaan 3 pv ennen. Toivottavasti tämä toinen tulee vielä aikaisemmin.

Ei jaksaisi enää millään olla tällaisena tuskaisena mahtivalaana. Masun ympärys on jo 5 cm isompi kuin esikoisen aikana oli suurimmillaan. Saa nähdä, vältynkö kokonaan raskausarvilta, vai tuleeko niitä ihan loppumetreillä.

Sinda 38+0

Lisää poikia! Käynnistyksen seurauksena meille syntyi 10.8 perjantaina toinen poika! Supistelun alkamisesta pojan maailmaantuloon kesti vaan 2h 47min, joten vauhtivauva tämäkin (esikko 2h 19min)! Synnytin ilman kivunlievitystä, joten olo tuntuu nyt aika sankarilliselta, tosin itse toimitus oli melkoisen primitiivinen. Poika oli aika iso ja hattukin kivat 36,5cm, joten olihan siinä pusertamista. Voimme hyvin, kotiin tulimme tuossa pari tuntia sitten. :)

Synnyttäneet:

Puh1 30.7. Poika
Claire77 10.8 Poika 4100g ja 52,5cm

Onnea Claire! Aikamoisen jötkäleen olet vääntänyt. Tuntuiko tämän toisen synnytys yhtään helpommalta kuin esikoisen? Lähinnä ponnistusvaihetta ajattelen, kun minulle se oli pahin paikka esikoisen kanssa. Esikoinen tuli luomuna, mutta kakkoselle haluaisin spinaalin,

Mitähän lienee ilmassa alkutalvesta leijaillut, kun poikasiittiöt ovat saaneet tällaisen ylivallan. Toivottavasti muutama tyttökin ilmaantuu tilastoja kaunistamaan ennen kuin meidän poika pyörähtää maailmaan.

Sinda 38+0

Onnea Claire! :) Iso oli vauvasi!
Meidän pojan mitat muuten taisi minulta jäädä ilmoittamatta, oli tasan 4000 g ja 51 cm. pipo oli muuten 37,5 ja kun hyvin toiminut Epiduraali juuri lakkasi vaikuttamasta ennen ponnistusta, eikä uutta enää ehditty antamaan, niin kyllä se otti koville, vaikka itse ponnistus lyhyt olikin!
Lapset nukkuvat, joten tulin kurkkimaan vauvauutisia ja olihan niitä!
Voimia vielä odotukseen, ainakin Sinda, Toiveikas ja Mervi!
Kovin on poikia tullut, kuinkahan lopuilla??? Jännittävää..

Synnyttäneet:

Puh1 30.7. Poika 4000g ja 51cm
Claire77 10.8 Poika 4100g ja 52,5cm

Yhteistyössä